Hoe loopt de dataflow?TucanoItaly schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:18:
Hoe loopt de dataflow precies?
Want ik heb net een lader gevonden via de TNM app (Koningin Julianaplein 1 in Spijkernisse), maar die staat dan weer niet in de Chargemap.
Gewoon zelf aanmelden dat ding dan staat'ie een uur later op Chargemap.
Liefst met paar foto's, vermogen en duidelijke omschrijving.
Allereerst. In mijn top-10 zie je gemiddelde prijzen voor een heleboel verschillende soorten publieke laadpunten. Individueel kan je altijd goedkoper uit zijn als je bijv vaak laadt bij een specifieke exploitant.TwOkkie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:22:
(klein schopje van een ouder bericht)
[...]
Ecotap zou voor mijn schamele 3kWh accu juist wel de goedkoopste zijn. Ik kan vlak bij mijn werk laden voor 22 ct/kWh bij een TNM paal. TNM zelf gooit daar nog 35ct bovenop, maar Ecotap zou maar 1 ct maal 3 kWh aan transactiekosten berekenen. Super dus voor deze plug-in hybrid.
Tot ik vandaag voor het eerst een factuur krijg. Omgerekend kost een kWh me daar blijkbaar 32 cent! Gooien ze er nou een duppie bovenop, of hebben ze toch ergens stiekem een starttarief of zoiets? Telefonisch was me eerder bevestigd dat er inderdaad enkel 1 cent toeslag wordt berekend en verder niks.
Ik denk dat ik toch maar een pasje van TNM ga gebruiken, dan kan ik tenminste live de voortgang zien. Met dit soort tarieven is een laadbeurt bij Ecotap maar 5 cent goedkoper en dat is die brakke app niet waard.
Dat gezegd hebbende maak je een denkfout:
Zoals je in de Laadpas Top 10 kunt zien staat in de kolom 'korting bij laadpalen' TNM genoemd. Dat betekent dat je op TNM laadpalen met een TNM laadpas goedkoper uit bent dan alle andere passen die een sessie op die laadpaal starten. Vrijwel alle exploitanten rekenen voor laden met 'eigen' pas een lager tarief, in dit geval dus €0,22 / kWh. Hierdoor ben jij ondanks de hoge startkosten van €0,35 met de TNM pas op op de hele laadsessie goedkoper uit.
Voor alle andere passen rekenen ze dus een gast-tarief. Het is niet dat Ecotap duurder is, ze plussen nog steeds €0,01 erop, alleen op een ander tarief; namelijk €0,31. Dat is een van de redenen waarom ik alle pasjes in de auto bewaar, je weet nooit wat voor laadpunt je onderweg tegen komt en als het toevallig een Ecotap of een LOLO (TNM) is dan wéét je in elk geval welk pasje je gebruiken moet om zomaar €1,50 goedkoper uit te zijn.
Voor al die apps hoef je doorgaans geen laadpas te hebben of sessies met bijbehorende laadpas. Dus de apps kun je gewoon blijven gebruiken.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com