Shapeshifter schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:38:
[...]
Zou je daar nog wat over kunnen uitwijden? Je hebt dus met je New Motion pas geladen. Werkte dat bij alle snelladers? Je geeft aan dat een sessie gratis was. Correspondeerde dat met de informatie op goingelectric? Moest je wel het starttarief betalen? Welke snelladers precies waren dat? Hadden alle snelladers daar CCS of heb je dat van tevoren gechecked? Staan de snelladers bij tankstations of iets met een gelegenheid waar je even kunt eten / zitten? Wat waren verder je ervaringen met snelladen in Duitsland?
Maak je er vooral niet te druk over. Als je met New Motion wil gaan laden, gebruik dan de laadpunten uit de app, die werken gegarandeerd. Eén lader was van Clever (bij dat bedrijf ging ik in Denemarken betaald laden), dus die stond in de Clever app. Aangekomen bij die laadpaal was het een kwestie van inpluggen en op start drukken.
Ik heb me niet erg verdiept in de andere kosten, al heb ik wel het idee dat sommige palen niet gefactureerd zijn of veel te weinig (half uur geladen, 1kWh gefactureerd).
De eerste snellader was op een industrieterrein bij Media Markt (Posthalterweg 15, 26129, Oldenburg). Daar was ook een McDonalds in de buurt. de tweede (Hansestraße 3, 27419, Sittensen) en derde (Kieler Straße 21B, 24783 Osterrönfeld) waren bij tankstations. Op de terugweg was het alleen maar bij tankstations, daar hadden we er ook nog één die we niet eerder bezocht hadden (Sülzbührener Str. 7, 49685, Emstek).
Qua locatie vond ik ze allemaal prima, behalve die bij Media Markt (daar was alles dicht op zondag behalve McDonalds, maar daar zijn we geen fan van). Als wij stoppen gaan we liever niet zitten, dat doen we heel de reis al, dus meestal wandelen we wat rond of we gaan ergens eten.
Ervaring was dus positief, beter dan vooraf verwacht. Werkte altijd, nooit in de rij hoeven staan. Alle laders hadden CCS, sommige geen ChaDeMo.