Hachy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:07:
[...]
Nogal negatieve benadering imho. Je kan ook voorstellen bij je werkgever dat hij die parkeerkosten voldoet zolang je nog geen thuis of werk laadpunt tot je beschikking hebt.
Ik heb al meerdere laadpalen in meerdere gemeentes aangevraagd en de meeste gemeentes gaan er vrij makkelijk mee om. Meestal heb je wel een kenteken of een aankoopbewijs van je auto nodig. Soms zit je in NUON/ Allego /E-Laad / Engie gebied, dan is het vaak makkelijker want dan regelen zij het voor je. Het kan wel een tijdje duren, 2-3 maanden gemiddeld.
Waar heb je precies een laadpaal nodig? Mijn ervaring is dat zowel prive als op de zaak er heel vaak binnen loopafstand een laadpunt te vinden is. Daarnaast zijn er ook diverse landelijke projecten bij grote laadpaalboeren die de dichtheid alleen maar vergroten. Nederland heeft per inwoner veruit de meeste laadpunten van alle landen wereldwijd, en dan zijn de thuis-laadpunten nog niet eens meegenomen.
Ik ben het vaak niet met Yoshi eens, maar als je wat meer oplossingsgericht gaat denken ipv probleem-gericht dan zul je zien dat het vaak makkelijker is en je meer medewerking krijgt.

Ik heb zowel de VVE als de gemeente gesproken. De procedure is duidelijk. De VVE moet eerst een beslissing nemen of ze een laadpunt toestaan. Daar verwacht ik geen problemen mee, behalve dat de eerste vergadering waarop dat kan worden besloten pas over een paar maanden is.
Als de VVE volgens verwachting instemt, dan moet de VVE een aanvraag doen bij de gemeente om een aansluiting op het stroomnet te verzorgen. De infrstructuur valt namelijk allemaal onder de gemeente.
De gemeente heb ik ook gesproken, als ze een verzoek krijgen dan zullen zij dat behandelen, ze kunnen alleen niet garanderen dat het gehonoreerd wordt. De bewoners garages zijn geen prioriteit, er loopt namelijk nog een proef in de betaalde publieke garages die niet afgerond is. Ze hebben in ieder geval al gezegd dat ik geen gebruik kan maken van de regeling die eerder werd gelinkt. Die geldt alleen voor openbare parkeerplaatsen op straat.
Ik moet op korte termijn aan mijn baas doorgeven of ik de auto wil en weet op zijn vroegst over een paar maanden of de VVE echt meewerkt, en dan nog een willekeurige tijd of de gemeente meewerkt.
Ik ben nu aan het kijken of ik een abonnement voor die publieke garage kan krijgen met bewoners korting; dat is niet gegarandeerd, omdat ik maar 1 auto heb en zelf al over een parkeerplek beschik. Zo niet, dan wordt het te duur en is het voordeel van de electrische auto alweer teniet gedaan. Dan ben ik beter af met een eigen benzine auto.
Het grappige is dat die test laadpunten in de publieke garage niet op de kaart met laadpunten staan die eerder gelinkt werd.
Ik wil graag, maar alle partijen die ik spreek komen alleen maar aanzetten met het kost tijd en we kunnen niet garanderen dat het ook lukt. Sorry, maar daar wordt ik dus niet positief van.
Overigens, kan ik een i3 op ieder laadpunt laden, of zijn er specifieke eisen waar ik op moet letten?
databeestje schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:29:
[...]
Zo maar een raar idee, is er om de hoek niet een parkeerplaats die *wel* onder de publieke ruimte valt zodat je daar op geringe afstand van de "eigen" parkeerplaats kan laden. Zou een afstand van 100 meter wel acceptabel zijn, dat is nogal een stap dichterbij tegenover 15 minuten lopen.
Om de hoek? Nee, zeker niet. Ik woon midden in het stadshart van Almere, dat is allemaal betaald parkeren de dichtstbijzijnde plek die niet betaald parkeren of kort parkeren (parkeerschijf) is met een laadpaal is 15 minuten lopen.
vanaalten schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:05:
[...]
Kijk ook eens de andere kant op: als je parkeerplaats thuis niet van een laadpaal voorzien wordt, heb je over vijf jaar - als het aantal elektrische auto's flink is toegenomen - een huis met oninteressante parkeerplaats erbij. Wellicht verstandig om wat meer tijd & werk te investeren in het upgraden van die parkeerplaats.
Helemaal mee eens, daarom verwacht ik dat de VVE wel mee zal werken. En ik wil graag een eigen laadpunt. Alleen heb ik er niets aan als dat net als de vorige keer dat de VVE de gemeente nodig had voor een aanpassing een meer jaren plan wordt.
Als ik goedkoop een abonnement kan krijgen dan neem ik de auto en ga ik door met pushen voor een eigen laadpaal.
Als dat niet kan, dan gaat het hele feest voorbij, maar zal ik zeker bij de gemeente mijn beklag doen voor het gebrek aan medewerking. Het wachten is nu dus even op uitsluitsael voor dat abonnement.
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 18-10-2017 21:16
]