Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:48

Wailing_Banshee

You're Next

JeroenK schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:53:
[...]

Ik krijg vaak de vraag over het laden. En dan zeg ik dat je er niet naar moet kijken als een brandstof auto. Dat is het niet. Laden waar je laden kan. En niet je accu leeg rijden en dan denken ohh ik moet laden.

Koop je 2 twizzies dan hoef je niet te ruziën wie rijden mag😁
Ja, maar dat doet het carpoolen weer een beetje de das om... Ook stroom is niet gratis...

We hebben er serieus naar gekeken, zou voor ons een perfect autootje zijn voor woon/werk verkeer. Geen snelwegen, alleen soms een autoweg en verder alleen maar provinciale wegen, max 80km totaal. Totdat ik er dus achter kwam dat het een één-persoons auto is....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:45

Snow_King

Konijn is stoer!

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:00:
[...]

Ja, maar dat doet het carpoolen weer een beetje de das om... Ook stroom is niet gratis...

We hebben er serieus naar gekeken, zou voor ons een perfect autootje zijn voor woon/werk verkeer. Geen snelwegen, alleen soms een autoweg en verder alleen maar provinciale wegen, max 80km totaal. Totdat ik er dus achter kwam dat het een één-persoons auto is....
En een Twizzy kan niet aan Type 2 laden... Best onhandig imho.

Ook zou er inmiddels best wel een Twizy kunnen komen met een 15kWh accu oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
JeroenK schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:48:
[...]

Even rustig mijn tekst lezen. Ik schrijf nergens dat het management een riante vergoeding krijgt. Ik schrijf dat de medewerkers een riante vergoeding kregen voor het rijden in de eigen auto. Dat ze niet in de pool auto wilde rijden en als ze er mee reden dan ineens zonder stroom zaten, de auto plotseling stil stond op een kruising of spoorwegovergang. Het bedrijf is zo ver gegaan dat ze de versnelling vast zette in zijn 3 zodat de berijders niet meer de rijregeling konden frustreren. Dat heet gewoon saboteren en als management moet je dat maar eens bewezen krijgen.

Juist voor een pool auto en bij gemeenten als wel bezorging zouden ev's juist heel goed zijn. Het is een schande dat medewerkers zulke dingen frustreren vanwege eigen gewin. Bijna iedereen hangt status aan een merkauto als dat niet het geval was dan hadden de straten vol gestaan met Dacha Longan Mcv. Veel ruimte goede kwaliteit en lage prijs. Kijk om je heen en je zal zien dat dat niet de belangrijkste redenen zijn bij de aanschaf van een auto. Of je hem zelf koopt of least op kosten van een bedrijf.

Er zijn zeker veel bedrijven waar de auto's mooi de 500 km halen op een rit. Auto's van de zaak zijn ook een arbeidsvoorwaarden geworden. Ik heb recentelijk een buitenlandse collega uit moeten leggen waarom bij bijna alle auto advertenties iets staat over bijtelling. Ondanks de bijtelling lijkt het nogsteeds voordeliger om een auto op kosten van een ander te rijden. Zodra privé kilometers afgerekend worden tegen 19 CT de kilometer of meer ziet het autolandschap er ineens anders uit.
Dat heb ik ook gelezen. Het is toch het goedrecht van het management om de riante vergoeding af te schaffen? Of bleef dat bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Veneficus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:20:
[...]

Helemaal gelezen.

Je spreekt jezelf hier wel tegen: in je verhaal kom je steeds terug op "ik wil er niet (significant) op achteruit gaan", en vervolgens kom je met "oplossingen" die juist dat vereisen:

- meer de fiets pakken: kost meer tijd, gevoeliger voor weersomstandigheden, kan niet veel meegenomen worden
- in de buurt van je werk gaan wonen: die stad heeft geen zondagsopening van winkels, geen fatsoenlijke bioscopen, weinig winkels etc.

Het is vrij simpel: iedereen heeft andere prioriteiten.
Over dat laatste: Heb je helemaal gelijk. Over dat eerste: Die 10 minuten op de fiets wordt niet (significant) korter als ik de auto pak ;). En zelfs in het gat waar ik woon is de AH gewoon op zondag tot 8 uur open. Voor grotere boodschappen moet ik inderdaad 20 minuten fietsen om bij Eindhoven centrum aan te komen.

Zelf zou ik die gigantische hoeveelheden vrije tijd die mensen in de file elke dag weer doorbrengen echt niet trekken, maar blijkbaar vinden grote groepen dat geen probleem, of iig hebben ze dat liever dan een andere baan dichter bij huis / een huis dichter bij hun baan.

Maar hoewel ik dus niet begrijp dat hele volksstammen een uur+ enkele reis in hun auto gaan zitten elke dag, zo begrijpen mensen in dit topic niet dat lang niet iedereen zit te wachten op de beperkingen die de huidige elektrische auto's hebben. Verschillende prioriteiten. Maar voor het milieu is de fiets naar je werk pakken een stuk beter dan een elektrische auto kopen om mee naar je werk te gaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

[...]
Totdat ik er dus achter kwam dat het een één-persoons auto is....
Heej, er passen er twee in!
Snow_King schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:03:
[...]
Niet helemaal waar. Standaard niet, maar een schuko-verloopje is zo gemaakt :)
Uit Type 2 komt gewoon 230V en een Twizy trekt niet zoveel dat veiligheid een issue wordt.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roobje
Waarom moet de auto van de baas per sé bij je privé leven passen? Het gaat er toch om dat het bij je werk past? Het is imho niet de taak van je baas om je een auto te geven die bij je weekend activiteiten past. Hij wil dat je elektrisch gaat rijden vanwege zijn image, goed argument als je het mij vraagt. Of zie ik hier wat over het hoofd?

En natuurlijk moet je niet voor je werk gaan verhuizen, maar als de auto van je baas niet bij je situatie past, dan zal je toch zelf voor een auto moet zorgen. lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Roobje schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:02:
[...]

Waarom moet de auto van de baas per sé bij je privé leven passen? Het gaat er toch om dat het bij je werk past? Het is imho niet de taak van je baas om je een auto te geven die bij je weekend activiteiten past. Hij wil dat je elektrisch gaat rijden vanwege zijn image, goed argument als je het mij vraagt. Of zie ik hier wat over het hoofd?

En natuurlijk moet je niet voor je werk gaan verhuizen, maar als de auto van je baas niet bij je situatie past, dan zal je toch zelf voor een auto moet zorgen. lijkt me.
Maar kan je baas je dan wel dwingen tot het betalen van bijtelling? Als je bijvoorbeeld thuis niet zou kunnen laden kan ik mij voorstellen dat je dit als nadeel zou ervaren.

Dan lijkt mij 0% bijtelling met KM registratie nog een/betere optie.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
De auto van de baas/zaak is vrijwillig, ik kan ook hoger salaris en reiskostenvergoeding krijgen. Als ik dus kies voor een auto van de zaak die ik privé niet kan gebruiken heb ik minder geld voor een privé auto, zelfs als ik een ritten administratie bijhoud en geen bijtelling heb.

Met andere woorden ik betaal mee aan die auto, dus dan mag ik denk ik ook wel wat verwachten qua privé gebruik.

Dat nog los van het feit dat ik op vrijdag vanuit het werk ga sporten en dat het ritje dan zo lang wordt dat ik worst case met de auto die hij kiest net thuis kom en regelmatig thuis zal komen met te weinig lading om maandag weer op het werk te komen.

Dat laatste is best lastig als je een parkeerplaats zonder laadmogelijkheid hebt.

Edit: de auto van de zaak is onderaan de streep echter wel goedkoper voor me, ik heb er dus belang bij dat er een laadpaal of andere oplossing bij mij thuis komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
Ah, dit is een gebruiksvriendelijke toevoeging aan de dienstverlening van Fastned. Laden zonder laadpas:
http://pers.fastned.nl/nl...eert-laden-zonder-laadpas

[ Voor 6% gewijzigd door JottemJ op 17-10-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:56
[...]

Mijn collega heeft er een om die reden. Hij is er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
Roobje schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Dat heb ik ook gelezen. Het is toch het goedrecht van het management om de riante vergoeding af te schaffen? Of bleef dat bestaan?
Dat hebben ze ook gedaan. Echter saboteerde de medewerkers de boel en weigerde uiteindelijk nog met de EV's te rijden. Bespottelijk. Maar een gelukje voor mij. Ik heb er een fijne en betaalbare EV voor. Wij hebben er echt om staan lachen dat ze dat niet wilde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
[...]

Precies, daarom is de Ioniq perfect voor m'n werknemer. Als ie op vakantie wil of veel gaat rijden, moet hij ook veel laden met die 200 km range >:) bovendien weet ik dat alle laadkosten van Fastned e.d. dan voor hem zijn want hij kan altijd genoeg laden op kantoor voor woon/werk. Ik zou hem nooit een spaardiesel hebben gegeven (al is het al om het feit dat ik een hekel heb aan diesels).

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenK
PASware schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:07:
[...]

Maar kan je baas je dan wel dwingen tot het betalen van bijtelling? Als je bijvoorbeeld thuis niet zou kunnen laden kan ik mij voorstellen dat je dit als nadeel zou ervaren.

Dan lijkt mij 0% bijtelling met KM registratie nog een/betere optie.
Als jij je auto van de zaak niet privé gebruikt dan heb je geen bijtelling. Wel weer een ritten administratie. Maar dat zal dan vast niet erg zijn. Die hou je ook bij in de tijd van de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:12:
Alleen heb ik een parkeerplaats in de bewonersgarage in Almere-Stad. Dat is eigen grond, maar alle voorzieningen zijn van de gemeente. Probeer daar maar eens een laadpunt in te krijgen.
Heb je een reden om daar pessimistisch over te zijn? Wat ik van de website van Almere kan zien:
Beschikt u niet over een parkeergelegenheid op eigen terrein, dan kunt u een aanvraag doen voor een laadpunt.

Het aanvragen van een laadpunt is mogelijk als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

U woont in de gemeente Almere of u werkt minimaal 18 uur per week in deze gemeente;
U heeft een elektrische auto die minimaal 45 km volledig elektrisch kan rijden;
U bent voor het parkeren van uw elektrische auto afhankelijk van een publieke parkeerplaats op straat.

U kunt een laadpunt aanvragen door het formulier in te vullen via de website laadpaal.mrae.nl. Het aangevraagde laadpunt is een openbaar laadpunt en zal op een strategische plek bij u in de straat op maximaal 200 meter afstand van uw woning worden geplaatst.
Ik had bij mijn gemeente (Nieuwegein) een vraag gesteld over de criteria voor plaatsing bij de desbetreffende ambtenaar en kreeg binnen een uur of zo een mailtje terug met uitgebreid en positief antwoord, dus ik heb wel de indruk dat er hier wel een pro-laadpaal beleid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:19:
[...]

De auto van de baas/zaak is vrijwillig, ik kan ook hoger salaris en reiskostenvergoeding krijgen. Als ik dus kies voor een auto van de zaak die ik privé niet kan gebruiken heb ik minder geld voor een privé auto, zelfs als ik een ritten administratie bijhoud en geen bijtelling heb.
Die begrijp ik niet. Leg dat nog eens uit.
Met andere woorden ik betaal mee aan die auto, dus dan mag ik denk ik ook wel wat verwachten qua privé gebruik.
Nee je betaald niet mee aan die auto. Jij betaald belasting voor privé gebruik aan de Nederlandse Staat. Als je baas een eigen bijdrage vraagt voor het privé gebruik dan betaal je er aan mee. Die eigen bijdrage mag je dan weer in mindering brengen op je bijtelling.
Dat nog los van het feit dat ik op vrijdag vanuit het werk ga sporten en dat het ritje dan zo lang wordt dat ik worst case met de auto die hij kiest net thuis kom en regelmatig thuis zal komen met te weinig lading om maandag weer op het werk te komen.
Dat is eigenlijk niet een probleem wat je baas oplossen moet maar jijzelf.
Dat laatste is best lastig als je een parkeerplaats zonder laadmogelijkheid hebt.
Vraag je een laadpaal aan bij de gemeente of je parkeert hem een paar straten verder waar wel een paal is?
Edit: de auto van de zaak is onderaan de streep echter wel goedkoper voor me, ik heb er dus belang bij dat er een laadpaal of andere oplossing bij mij thuis komt.
Je zal dan moeten afwegen of het voordeel groot genoeg is. Nu met de nieuwe bijtellings regelingen wordt het sneller gunstig om privé een andere auto er op na te houden.

Vanuit Leaseplan is er wel onderzoek gedaan dat de gemiddelde lease auto € 11K (auto van de zaak) meer kost dan als de persoon hem zelf zou moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
YoshiBignose schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:19:
[...]

Precies, daarom is de Ioniq perfect voor m'n werknemer. Als ie op vakantie wil of veel gaat rijden, moet hij ook veel laden met die 200 km range >:) bovendien weet ik dat alle laadkosten van Fastned e.d. dan voor hem zijn want hij kan altijd genoeg laden op kantoor voor woon/werk. Ik zou hem nooit een spaardiesel hebben gegeven (al is het al om het feit dat ik een hekel heb aan diesels).
Een van mijn vorige werkgevers had voorkeur voor grote Duitse auto's van het vier ringen merk. Het moesten sedans zijn. Alle mensen die er in reden klaagde over de bijtelling. Pas toen een jonge medewerker zei dat hij de auto vrijdag bij de zaak liet staan en maandag wel weer op kwam halen omdat hij het gedrocht niet voor de deur wilde hebben omdat hij er niet privé in wilde rijden raakte ze wat in paniek.

Een dure auto op een verlaten industrie terrein was geen goed idee. Uiteindelijk parkeerde hij in de buurt en van zijn huis en reed hij privé een veel gunstig geprijsde auto. Alle andere collega's verklaarde hem voor gek maar beleven klagen over de kosten.

Het blijft een bedrijfsmiddel. En wil je er als werknemer niet privé in rijden dan laat je hem toch staan. Het blijft een gunst als een werkgever dat toe staat. Het is geen verplichting.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenK op 17-10-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:53

databeestje

Von PrutsHausen

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:12:
De baas wil dat ik een i3 ga rijden. Goed voor het imago van het bedrijf.
Geen andere auto's die in aanmerking komen? De Renault Zoe heeft circa 300km en kan 3 fasen laden wat net als de BMW erg makkelijk in gebruik is. De Opel Ampera-e, ondanks slechte leverbaarheid is met 400km misschien een ander optie, nadeel is erg langzaam publiek laden met 3.6kW voor 60kWh accu.

Nu weet ik niet of je alleen in de auto zit, maar met kinderen zijn die deuren niet het makkelijkste, al is de instap niet slecht. Zeker om te rijden is deze wel fijn naar mijn mening,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Proton_ schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:53:
[...]

Heej, er passen er twee in!
Nee, er passen er niet twee in. Er past er één in en een tweede kan je erin proppen. Wij rijden altijd samen en dus moet een auto minimaal 2 volwaardige zitplaatsen hebben.
[...]

Zou ons niet uit maken. De actieradius zou genoeg zijn om altijd thuis te kunnen laden (geen andere laadpunten onderweg).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:15:
[...]

Heb je een reden om daar pessimistisch over te zijn? Wat ik van de website van Almere kan zien:

[...]

Ik had bij mijn gemeente (Nieuwegein) een vraag gesteld over de criteria voor plaatsing bij de desbetreffende ambtenaar en kreeg binnen een uur of zo een mailtje terug met uitgebreid en positief antwoord, dus ik heb wel de indruk dat er hier wel een pro-laadpaal beleid is.
Ja, ik heb reden pessimistisch te zijn. Ik heb met de gemeente gesproken namelijk en die palen worden geplaatst bij publieke parkeerplaatsen. Ik heb een prive parkeerplaats.

Nu kan je normaal daar zelf een laadpunt plaatsen, met toestemming van de VVE. Alleen is er geen aansluiting op het electriciteitsnet en als deze aangelegd wordt moet dit op eigendom van de gemeente.

Ik kan in ieder geval geen gebruik maken van de bekende regelingen op de website waarvan jij citeerd. De laatste keer dat er iets moest gebeuren waar de gemeente bij nodig was heeft het twee jaar geduurt voor ze in actie kwamen.
JeroenK schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:25:
[...]

Die begrijp ik niet. Leg dat nog eens uit.

[...]

Nee je betaald niet mee aan die auto. Jij betaald belasting voor privé gebruik aan de Nederlandse Staat. Als je baas een eigen bijdrage vraagt voor het privé gebruik dan betaal je er aan mee. Die eigen bijdrage mag je dan weer in mindering brengen op je bijtelling.

[...]

Dat is eigenlijk niet een probleem wat je baas oplossen moet maar jijzelf.

[...]

Vraag je een laadpaal aan bij de gemeente of je parkeert hem een paar straten verder waar wel een paal is?

[...]

Je zal dan moeten afwegen of het voordeel groot genoeg is. Nu met de nieuwe bijtellings regelingen wordt het sneller gunstig om privé een andere auto er op na te houden.

Vanuit Leaseplan is er wel onderzoek gedaan dat de gemiddelde lease auto € 11K (auto van de zaak) meer kost dan als de persoon hem zelf zou moeten betalen.
Ik heb de keuze leaseauto, uitgekozen door de baas of een deel van wat hij anders aan de leaseauto zou betalen als salaris uitgekeerd krijgen. Dat betekent dat ik dus wel degelijk meer mee betaal aan de leaseauto dan alleen een 4% bijtelling voor prive gebruik.

Het betekent ook dat ik dus zelfs als ik een ritten administratie bij houd ik door de auto van de zaak minder geld overhoud voor een eigen auto ernaast. Dat is dan financieel niet haalbaar meer, betalen aan zeg maar anderhalve auto, waar ik er 1 alleen van gebruik voor werk.

Kortom de auto is dus alleen nuttig als ik hem ook prive kan gebruiken.

Omdat ik echter niet het volledige leasebedrag inlever van mijn brutosalaris is het wel weer gunstiger dan zelf een nieuwe auto kopen.

En ik heb in de buurt rondgelopen om te kijken naar laadpalen. Er zijn er 4 in de buurt in betaalde parkeergarages van de gemeente. Dat kan een oplossing zijn, als mijn baas een abonnement wil betalen. Ik ga zelf niet een abonnement betalen als ik een parkeerplek in eigendom heb.

De andere palen staan verspreid op 15 minuten lopen van mijn huis en zijn altijd als ik er langs kom in gebruik. Sorry, maar dat is geen bruikbare optie.

Het is heel simpel, maar het stadshart van Almere stad is nog niet klaar voor electrisch rijden.
databeestje schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:18:
[...]

Geen andere auto's die in aanmerking komen? De Renault Zoe heeft circa 300km en kan 3 fasen laden wat net als de BMW erg makkelijk in gebruik is. De Opel Ampera-e, ondanks slechte leverbaarheid is met 400km misschien een ander optie, nadeel is erg langzaam publiek laden met 3.6kW voor 60kWh accu.

Nu weet ik niet of je alleen in de auto zit, maar met kinderen zijn die deuren niet het makkelijkste, al is de instap niet slecht. Zeker om te rijden is deze wel fijn naar mijn mening,
Nee, de baas wil dat als ik een auto neem ik dezelfde heb als de anderen, in de kleuren van het bedrijf met reclame. Daar heb ik geen problemen mee, net zo min als de instap, de auto is voor mij alleen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:31:
[...]

Ja, ik heb reden pessimistisch te zijn. Ik heb met de gemeente gesproken namelijk en die palen worden geplaatst bij publieke parkeerplaatsen. Ik heb een prive parkeerplaats.

Nu kan je normaal daar zelf een laadpunt plaatsen, met toestemming van de VVE. Alleen is er geen aansluiting op het electriciteitsnet en als deze aangelegd wordt moet dit op eigendom van de gemeente.

Ik kan in ieder geval geen gebruik maken van de bekende regelingen op de website waarvan jij citeerd. De laatste keer dat er iets moest gebeuren waar de gemeente bij nodig was heeft het twee jaar geduurt voor ze in actie kwamen.

...

Het is heel simpel, maar het stadshart van Almere stad is nog niet klaar voor electrisch rijden.
Kunnen ze ook geen normaal stopcontact aanleggen waar je 10A langzaam op kan laden voor een vaste vergoeding, dat is beter dan niets... (Mischien kun je afspreken dat je baas de elektricien en het materiaal betaalt, het kost waarschijnlijk minder dan een laadpaal)

Als je de 3fase laden optie hebt, dan is 3uur ergens in de buurt langs gaan ook mogelijk: https://oplaadpalen.nl/li...000fff/52.3749/5.21503/15

Een andere optie is om de auto op vrijdag af te toppen bij een Fastned op de A6 of de A27. (of bij het Van der Valk Hotel in Almere: https://oplaadpalen.nl/link/_/52.38042/5.22542/10 )

Maargoed, persoonlijk zou ik het niet doen als je geen stopcontact op je parkeer plek hebt, het mag best traag laden, maar je moet gewoon 's avond met 1% aan kunnen komen en de volgende dag weer weg kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:59:
[...]

Kunnen ze ook geen normaal stopcontact aanleggen waar je 10A langzaam op kan laden voor een vaste vergoeding, dat is beter dan niets... (Mischien kun je afspreken dat je baas de elektricien en het materiaal betaalt, het kost waarschijnlijk minder dan een laadpaal)

Als je de 3fase laden optie hebt, dan is 3uur ergens in de buurt langs gaan ook mogelijk: https://oplaadpalen.nl/li...000fff/52.3749/5.21503/15

Een andere optie is om de auto op vrijdag af te toppen bij een Fastned op de A6 of de A27. (of bij het Van der Valk Hotel in Almere: https://oplaadpalen.nl/link/_/52.38042/5.22542/10 )

Maargoed, persoonlijk zou ik het niet doen als je geen stopcontact op je parkeer plek hebt, het mag best traag laden, maar je moet gewoon 's avond met 1% aan kunnen komen en de volgende dag weer weg kunnen rijden.
Om te beginnen die laadpalen ... Ik ben bekend met de laadpalen in de buurt: dat is allemaal betaald parkeren, dan ben ik voor 3 uur laden € 6-7,50 extra kwijt aan parkeerkosten.

De eerste laadpaal in gratis parkeren gebied is minimaal 15 minuten lopen van mijn huis.

Voor het aanleggen van een stopcontact geldt hetzelfde, aanvragen bij de gemeente, heeft geen prioriteit.

Dat laatste heb ik dus ook tegen mijn baas gezegd, als ik niet minstens een stopcontact kan krijgen dan is het geen optie. Zeker omdat deze auto en een prive auto ernaast geen financieel haalbare zaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:38:
[...]

Om te beginnen die laadpalen ... Ik ben bekend met de laadpalen in de buurt: dat is allemaal betaald parkeren, dan ben ik voor 3 uur laden € 6-7,50 extra kwijt aan parkeerkosten.

De eerste laadpaal in gratis parkeren gebied is minimaal 15 minuten lopen van mijn huis.
Dan neem je toch gewoon een vouwfiets mee in de kofferbak. Of een step of rolschaatsen. Denk toch niet zoveel in problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil voorkomen dat ik 3*35A nodig heb thuis ivm vastrecht.

Ik kan de Tesla volgens mij instellen op laden tussen 0.00 en 06.00 op 16A. Dan zou ik voldoende overhouden met 3*25A.

Maar kan ik ook staffelen? Dus dat hij laadt met 10A tussen 06.00 en 0.00 en 16A tussen 0.00 en 06.00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PWM schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:11:
Ik wil voorkomen dat ik 3*35A nodig heb thuis ivm vastrecht.

Ik kan de Tesla volgens mij instellen op laden tussen 0.00 en 06.00 op 16A. Dan zou ik voldoende overhouden met 3*25A.

Maar kan ik ook staffelen? Dus dat hij laadt met 10A tussen 06.00 en 0.00 en 16A tussen 0.00 en 06.00?
Dan moeten het instellingen zijn van je laadpaal. In de Tesla zelf kan je alleen het aantal ampère limiteren... standaard staat ie bij mij op 16A en ik heb hem vaak op 12A zodat ik geen gezeur heb hier met 3x25A. Als de airco draait in de zomer moet ie zelfs op 8A.

Mijn NewMotion paal kan op afstand wel limiteren maar voor zover ik weet niet zo uitgebreid dat je kan staffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ok. Op zich is laden tussen 0.00 en 06.00 op 16A in 98% van de gevallen wel voldoende. Ik wil hem laden tot 80% en rijd meestal niet meer dan 200km per dag (vaak veel minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Nu online

Proton_

Team Welles

Of je bouwt een SmartEVSE :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik wil het juist zo simpel mogelijk houden. Dit word mijn laadpaal:

Afbeeldingslocatie: https://www.groen7.nl/files/2013/01/rode-cee-stekker.jpg

Zo hebben mijn collega's het ook. Werkt altijd. Degene die met slimme kasten werkten, hadden altijd wel iets. Kon je niet laden omdat de 3G verbinding het niet deed bijvoorbeeld :+

Maar als alles werkt, zal ik zeker wel even kijken of er nog iets te hobbyen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:02:
[...]
Dan neem je toch gewoon een vouwfiets mee in de kofferbak. Of een step of rolschaatsen. Denk toch niet zoveel in problemen.
Nee, ik heb een auto voor het gemak, het idee dat ik een fiets of rolschaatsen in de auto moet leggen om de auto te kunnen gebruiken is ronduit absurd.

De BEV is bedoeld als een vervanging voor een auto met ICE. Als ik die niet kan gebruiken met mijn eigen parkeerplaats, welke onderdeel is van mij huis en ik niet los kan verkopen, en moet gaan zoeken naar manieren om de auto bruikbaar te maken, dan is de BEV dus geen vervanging en voor mij nutteloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

[...]

Ook zou er inmiddels best wel een Twizy kunnen komen met een 15kWh accu oid.
Dat kan prima, ik laadt mijn Twizy regelmatig aan de publieke laadpaal met een verloopje dat gewoon in een opbergvak van de Twizy ligt;

Verder doe ik er alles mee wat ik voorheen met de benzine scooter deed. Je kan er met 2 personen in en de actieradius is ongeveer 70km. Je moet het niet als auto zien, meer als Trike/Fun vehicle. Het is gewoon geen auto. Het is een scooter met een dak waarmee je redelijk droog van A naar B komt.

Ik gebruik hem meerdere malen per week in de stad, mijn vrouw ook, en laadt dan meestal 1x per week maar op omdat hij maar weinig energie verbruikt bij stadsritjes.

Als je een rit van 140km moet maken dan zit je inderdaad met een pauze van 3 uur bij de laadpaal, echter zou ik dat in een Twizy niemand aanbevelen, tenzij je heel erg van het go-kart gevoel houdt :>

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/027575/files/061075004/ratio-laadkabels-kabel-adapter-type-2-male-shuko-0.jpg?_ga=2.143751986.669631925.1508342015-2096808750.1508342015

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:38:
[...]

Voor het aanleggen van een stopcontact geldt hetzelfde, aanvragen bij de gemeente, heeft geen prioriteit.

Dat laatste heb ik dus ook tegen mijn baas gezegd, als ik niet minstens een stopcontact kan krijgen dan is het geen optie. Zeker omdat deze auto en een prive auto ernaast geen financieel haalbare zaak is.
Nogal negatieve benadering imho. Je kan ook voorstellen bij je werkgever dat hij die parkeerkosten voldoet zolang je nog geen thuis of werk laadpunt tot je beschikking hebt.

Ik heb al meerdere laadpalen in meerdere gemeentes aangevraagd en de meeste gemeentes gaan er vrij makkelijk mee om. Meestal heb je wel een kenteken of een aankoopbewijs van je auto nodig. Soms zit je in NUON/ Allego /E-Laad / Engie gebied, dan is het vaak makkelijker want dan regelen zij het voor je. Het kan wel een tijdje duren, 2-3 maanden gemiddeld.

Waar heb je precies een laadpaal nodig? Mijn ervaring is dat zowel prive als op de zaak er heel vaak binnen loopafstand een laadpunt te vinden is. Daarnaast zijn er ook diverse landelijke projecten bij grote laadpaalboeren die de dichtheid alleen maar vergroten. Nederland heeft per inwoner veruit de meeste laadpunten van alle landen wereldwijd, en dan zijn de thuis-laadpunten nog niet eens meegenomen.

Ik ben het vaak niet met Yoshi eens, maar als je wat meer oplossingsgericht gaat denken ipv probleem-gericht dan zul je zien dat het vaak makkelijker is en je meer medewerking krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:48:
De BEV is bedoeld als een vervanging voor een auto met ICE. Als ik die niet kan gebruiken met mijn eigen parkeerplaats, welke onderdeel is van mij huis en ik niet los kan verkopen, en moet gaan zoeken naar manieren om de auto bruikbaar te maken, dan is de BEV dus geen vervanging en voor mij nutteloos.
Kijk ook eens de andere kant op: als je parkeerplaats thuis niet van een laadpaal voorzien wordt, heb je over vijf jaar - als het aantal elektrische auto's flink is toegenomen - een huis met oninteressante parkeerplaats erbij. Wellicht verstandig om wat meer tijd & werk te investeren in het upgraden van die parkeerplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

PWM schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:35:
Ik wil het juist zo simpel mogelijk houden. Dit word mijn laadpaal:

[afbeelding]

Zo hebben mijn collega's het ook. Werkt altijd. Degene die met slimme kasten werkten, hadden altijd wel iets. Kon je niet laden omdat de 3G verbinding het niet deed bijvoorbeeld :+

Maar als alles werkt, zal ik zeker wel even kijken of er nog iets te hobbyen valt.
De net aangekondigde Zappi lader heeft een CT klem lus die het huis stroomverbruik meet, die kan dus gewoon de auto knijpen als je iets aanzet en gaat daarna weer door. Geen internet voor nodig.

De prijzen zijn nog niet duidelijk, maar de kickstarter was voor iets van 500 pond, dat is voor een redelijke slimme sturende EVSE lang niet beroerd (in waterdichte behuizing, al dan niet met vaste kabel). Geen 3G
[...]

Nee, ik heb een auto voor het gemak, het idee dat ik een fiets of rolschaatsen in de auto moet leggen om de auto te kunnen gebruiken is ronduit absurd.

Zo maar een raar idee, is er om de hoek niet een parkeerplaats die *wel* onder de publieke ruimte valt zodat je daar op geringe afstand van de "eigen" parkeerplaats kan laden. Zou een afstand van 100 meter wel acceptabel zijn, dat is nogal een stap dichterbij tegenover 15 minuten lopen.

[ Voor 31% gewijzigd door databeestje op 18-10-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hachy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:07:
[...]

Nogal negatieve benadering imho. Je kan ook voorstellen bij je werkgever dat hij die parkeerkosten voldoet zolang je nog geen thuis of werk laadpunt tot je beschikking hebt.

Ik heb al meerdere laadpalen in meerdere gemeentes aangevraagd en de meeste gemeentes gaan er vrij makkelijk mee om. Meestal heb je wel een kenteken of een aankoopbewijs van je auto nodig. Soms zit je in NUON/ Allego /E-Laad / Engie gebied, dan is het vaak makkelijker want dan regelen zij het voor je. Het kan wel een tijdje duren, 2-3 maanden gemiddeld.

Waar heb je precies een laadpaal nodig? Mijn ervaring is dat zowel prive als op de zaak er heel vaak binnen loopafstand een laadpunt te vinden is. Daarnaast zijn er ook diverse landelijke projecten bij grote laadpaalboeren die de dichtheid alleen maar vergroten. Nederland heeft per inwoner veruit de meeste laadpunten van alle landen wereldwijd, en dan zijn de thuis-laadpunten nog niet eens meegenomen.

Ik ben het vaak niet met Yoshi eens, maar als je wat meer oplossingsgericht gaat denken ipv probleem-gericht dan zul je zien dat het vaak makkelijker is en je meer medewerking krijgt. ;)
Ik heb zowel de VVE als de gemeente gesproken. De procedure is duidelijk. De VVE moet eerst een beslissing nemen of ze een laadpunt toestaan. Daar verwacht ik geen problemen mee, behalve dat de eerste vergadering waarop dat kan worden besloten pas over een paar maanden is.

Als de VVE volgens verwachting instemt, dan moet de VVE een aanvraag doen bij de gemeente om een aansluiting op het stroomnet te verzorgen. De infrstructuur valt namelijk allemaal onder de gemeente.

De gemeente heb ik ook gesproken, als ze een verzoek krijgen dan zullen zij dat behandelen, ze kunnen alleen niet garanderen dat het gehonoreerd wordt. De bewoners garages zijn geen prioriteit, er loopt namelijk nog een proef in de betaalde publieke garages die niet afgerond is. Ze hebben in ieder geval al gezegd dat ik geen gebruik kan maken van de regeling die eerder werd gelinkt. Die geldt alleen voor openbare parkeerplaatsen op straat.

Ik moet op korte termijn aan mijn baas doorgeven of ik de auto wil en weet op zijn vroegst over een paar maanden of de VVE echt meewerkt, en dan nog een willekeurige tijd of de gemeente meewerkt.

Ik ben nu aan het kijken of ik een abonnement voor die publieke garage kan krijgen met bewoners korting; dat is niet gegarandeerd, omdat ik maar 1 auto heb en zelf al over een parkeerplek beschik. Zo niet, dan wordt het te duur en is het voordeel van de electrische auto alweer teniet gedaan. Dan ben ik beter af met een eigen benzine auto.

Het grappige is dat die test laadpunten in de publieke garage niet op de kaart met laadpunten staan die eerder gelinkt werd.

Ik wil graag, maar alle partijen die ik spreek komen alleen maar aanzetten met het kost tijd en we kunnen niet garanderen dat het ook lukt. Sorry, maar daar wordt ik dus niet positief van.

Overigens, kan ik een i3 op ieder laadpunt laden, of zijn er specifieke eisen waar ik op moet letten?
databeestje schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:29:
[...]

Zo maar een raar idee, is er om de hoek niet een parkeerplaats die *wel* onder de publieke ruimte valt zodat je daar op geringe afstand van de "eigen" parkeerplaats kan laden. Zou een afstand van 100 meter wel acceptabel zijn, dat is nogal een stap dichterbij tegenover 15 minuten lopen.
Om de hoek? Nee, zeker niet. Ik woon midden in het stadshart van Almere, dat is allemaal betaald parkeren de dichtstbijzijnde plek die niet betaald parkeren of kort parkeren (parkeerschijf) is met een laadpaal is 15 minuten lopen.
vanaalten schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:05:
[...]

Kijk ook eens de andere kant op: als je parkeerplaats thuis niet van een laadpaal voorzien wordt, heb je over vijf jaar - als het aantal elektrische auto's flink is toegenomen - een huis met oninteressante parkeerplaats erbij. Wellicht verstandig om wat meer tijd & werk te investeren in het upgraden van die parkeerplaats.
Helemaal mee eens, daarom verwacht ik dat de VVE wel mee zal werken. En ik wil graag een eigen laadpunt. Alleen heb ik er niets aan als dat net als de vorige keer dat de VVE de gemeente nodig had voor een aanpassing een meer jaren plan wordt.

Als ik goedkoop een abonnement kan krijgen dan neem ik de auto en ga ik door met pushen voor een eigen laadpaal.

Als dat niet kan, dan gaat het hele feest voorbij, maar zal ik zeker bij de gemeente mijn beklag doen voor het gebrek aan medewerking. Het wachten is nu dus even op uitsluitsael voor dat abonnement.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Nu online

Proton_

Team Welles

Um ja, ook mijn laadpaal heeft zo'n rode stekker, superhandig nu ik tijdelijk ergens anders woon en ik overal op kan laden met een 25 meter verlengsnoer :) Af en toe even offline als er hout gezaagd of gekloofd moet worden. Het interessante is de EVSE die erachter zit, dat maakt het een laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Nu online

Proton_

Team Welles

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:09:
[...]
Ik wil graag, maar alle partijen die ik spreek komen alleen maar aanzetten met het kost tijd en we kunnen niet garanderen dat het ook lukt. Sorry, maar daar wordt ik dus niet positief van.
Begrijpelijk. Het gaat niet om een Snickers ofzo, maar over honderden euro's per maand...
Overigens, kan ik een i3 op ieder laadpunt laden, of zijn er specifieke eisen waar ik op moet letten?
De i3 is één van de auto's die het laden 'goed voor elkaar' heeft: driefasen en CCS voor als het snel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien dat het heel dom klinkt maar als ik mijn elektrische auto wilt opladen en ik kom bij een parkeerplaats met een laadpunt. Gestel dat er een vergunningsgebied daar is en ik heb geen vergunning voor, mag ik dan daar mijn auto opladen of niet?
Amsterdam is het duidelijk want dat is overal betalingsgebied maar hier in Amstelveen, zijn diverse oplaadpunten maar niet op betaald gebied maar op vergunningsgebied. Ik kan daarvoor € 16 betalen voor 4 uur staan bij betaald parkeren. Er staat geen bord omtrent betaald parkeren maar wel vergunningsgebied dus hoe zou je dat moeten oplossen als je geen vergunning hebt?
Ik heb wel een parkeervergunning maar mijn parkeervergunning is niet voor het gebied waar laadpalen staan en in mijn parkeervergunningsgebied is geen oplaadpunt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
[...]

Een auto die goed is voor het milieu, je kan rijden zonder te schakelen en geen geluid maakt..... en dan nog te lui om even op te laden of stukje te lopen. Jij scheidt zeker ook je afval niet omdat het teveel werk is? :r
itsalex schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:35:
Misschien dat het heel dom klinkt maar als ik mijn elektrische auto wilt opladen en ik kom bij een parkeerplaats met een laadpunt. Gestel dat er een vergunningsgebied daar is en ik heb geen vergunning voor, mag ik dan daar mijn auto opladen of niet?
Amsterdam is het duidelijk want dat is overal betalingsgebied maar hier in Amstelveen, zijn diverse oplaadpunten maar niet op betaald gebied maar op vergunningsgebied. Ik kan daarvoor € 16 betalen voor 4 uur staan bij betaald parkeren. Er staat geen bord omtrent betaald parkeren maar wel vergunningsgebied dus hoe zou je dat moeten oplossen als je geen vergunning hebt?
Ik heb wel een parkeervergunning maar mijn parkeervergunning is niet voor het gebied waar laadpalen staan en in mijn parkeervergunningsgebied is geen oplaadpunt.
Goeie vraag. In Hoorn waren laatst ook 3 parkeerplaatsen in een vergunninggebied geofferd voor 2 laadplekken. Nou zie ik er af en toe wel auto's zonder vergunning staan, maar naar mijn idee mag dat toch niet.

In Amsterdam bij de Arena waren er twee laadpalen in een parkeerzone waar je 15 min. max mocht parkeren. Die werden dan uitgesloten daarvan (blauwe streep is later ook alleen bij de andere plekken neergezet). Geen idee of een laadpaal een vergunningsgebied overruled, maar het lijkt me niet.

[ Voor 58% gewijzigd door YoshiBignose op 18-10-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
YoshiBignose schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:00:
[...]

Een auto die goed is voor het milieu, je kan rijden zonder te schakelen en geen geluid maakt..... en dan nog te lui om even op te laden of stukje te lopen. Jij scheidt zeker ook je afval niet omdat het teveel werk is? :r

[...]

Goeie vraag. In Hoorn waren laatst ook 3 parkeerplaatsen in een vergunninggebied geofferd voor 2 laadplekken. Nou zie ik er af en toe wel auto's zonder vergunning staan, maar naar mijn idee mag dat toch niet.

In Amsterdam bij de Arena waren er twee laadpalen in een parkeerzone waar je 15 min. max mocht parkeren. Die werden dan uitgesloten daarvan (blauwe streep is later ook alleen bij de andere plekken neergezet). Geen idee of een laadpaal een vergunningsgebied overruled, maar het lijkt me niet.
Ik mag overal gewoon staan op de vergunningsgebied dus no problem maar bv op deze locatie (https://goo.gl/maps/prYoDW22dtR2). Als je met street view kijkt zijn de parkeerhavens voor de flat (dus niet het parkeerterrein want dat is betaald parkeren), 2 x voor invalide en nu 3 parkeerplaatsen voor opladen en dan de rest voor laden en lossen maar het is vergunningsgebied en er staat niet duidelijk wat je moet doen want ook qua vergunningsgebied is het lastig om dat (voor de degene die het gebied kennen) Laan van Deshima is een einde verguningsgebiedbord en ook bij Kamerlingh Onnesstraat dus het zou vergunningsvrij dan moeten zijn omdat er niets bij staan. (kijk maar bij de t splitsing verderop) en bij het kruispunt aan het einde van de weg staat GEEN vergunningsbord.

Ook heeft Amstelveen echt een fantastische handleiding met elektrische palen, een pagina die al jaren out of date is, geen melding maakt van hoe of wat.
https://www.amstelveen.nl...oor-elektrisch-rijden.htm

[ Voor 10% gewijzigd door itsalex op 18-10-2017 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Een automaat is niet zo bijzonder, het milieu wil ik best wat voor doen, ik scheid gewoon mijn afval. Maar gaan lopen naar de auto, nee sorry, daar heb ik de auto niet voor.

Maar ik ben blij dat je stereotype bevestigend reageert, dit is waarom ik uberhaupt niet over het milieu begon in mijn posts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Zo'n reactie heb je toch niet nodig Yoshi, jammer weer. Je kan ook iemand in z'n waarde laten, weet je. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn of worden.

Dan ontopic de vraag van @itsalex is al eens uitgezocht op Renault Forum, laadpalen in vergunningsgebied mag je zonder vergunning niet gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anessie
  • Laatst online: 20-09 00:44
https://www.autogids.be/a...kschot-hybrides-2020.html

fiscale hervorming van de regering-Michel vanaf 2018 een verhouding gewicht-batterijvermogen introduceren om “nep-hybrides” te onderscheiden van “echte hybrides”.

de fiscus hanteert een criterium van 1 kWh aan batterijcapaciteit voor 100 kilo wagengewicht. Dat betekent dat een auto van 2,5 ton een batterij van minstens 25 kWh moet hebben. Vandaag haalt geen enkel model dat niveau. De batterijen van plug-in hybrides zitten rond de 9 kWh en gaan zelden hoger. We herhalen voor alle duidelijkheid dat deze maatregel niet geldt voor "gewone" hybrides, dus hybrides die zichzelf opladen via de verbrandingsmotor of de remmen.

Een Toyota Auris Hybrid of CH-R Hybrid wordt niet getroffen door de maatregel, maar een plug-in hybride BMW X5, Porsche Cayenne of Volvo XC90 zou zijn VAA zien verdubbelen of verdrievoudigen. Zo zou de BMW X5 van 2.580 euro per jaar (215 euro per maand) naar 8.301 euro per jaar (691 euro per maand) gaan. En ook de werkgever of de zelfstandige wordt afgestraft met een veel minder gunstige fiscale aftrekbaarheid.

Enkel voertuigen die voor 1 januari 2018 zijn ingeschreven zullen niet door deze nieuwe belastingen worden getroffen.
Hup iedereen nog rap een stinkende nep hybride met een dikke ICE en een duracell batterijtje voor de eco-bedrog-korting want in 2018 is het gedaan. :w

[ Voor 7% gewijzigd door anessie op 19-10-2017 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

De aankomende Volvo Polestar plugin zou dan wel gaan voldoen aan die regel. Een Opel Ampera/Chevrolet Volt met 18kWh (1850kg) zou dan weer voldoen. En dat was 2012?

Toch denk ik dat de Belgen wel de spijker op zijn kop slaan, grotere auto's hebben meer verbruik, dan kom je nog steeds even ver, maar dan elektrisch. De Outlander van 12 naar 20kWh brengen zou deze ook homologeren. Zo verschrikkelijk vreemd zou ik de regel dan ook niet willen noemen.
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:18:
[...]

Een automaat is niet zo bijzonder, het milieu wil ik best wat voor doen, ik scheid gewoon mijn afval. Maar gaan lopen naar de auto, nee sorry, daar heb ik de auto niet voor.

Maar ik ben blij dat je stereotype bevestigend reageert, dit is waarom ik uberhaupt niet over het milieu begon in mijn posts.
Kon je nog iets met mijn suggestie om in een stuk openbare ruimte de laadpaal aan te vragen? (Als de gemeente daar in mee gaat). Dat is dan niet naast je huis, maar zou op zijn minst dichter bij moeten zijn dan 15 minuten lopen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Een kwartier lopen is minimaal een kilometer. Nee, ik zou mijn auto ook niet graag een kilometer verder parkeren, ook niet als ik met de fiets of zelfs met een andere auto erheen zou kunnen rijden.
En dan zeker ook nog een keer 's avonds laat terug moeten gaan om de auto van de lader te halen als hij vol is.
Nope, je kunt zeggen wat je wil, maar mensen ridiculiseren omdat ze dat offer niet willen maken slaat nergens op.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:09:
[...]

Ik heb zowel de VVE als de gemeente gesproken. De procedure is duidelijk. De VVE moet eerst een beslissing nemen of ze een laadpunt toestaan. Daar verwacht ik geen problemen mee, behalve dat de eerste vergadering waarop dat kan worden besloten pas over een paar maanden is.

Als de VVE volgens verwachting instemt, dan moet de VVE een aanvraag doen bij de gemeente om een aansluiting op het stroomnet te verzorgen. De infrstructuur valt namelijk allemaal onder de gemeente.
Je schrijft dat de parkeerplaats van de VVE geen stroomvoorziening heeft, maar is dat ook niet te realiseren met een goede kabel van een tiental meter? Laden bij een Allegopaal is zo duur dat wil je echt niet dagelijks.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
@Verwijderd Ik zat 3 jaar geleden in dezelfde situatie en heb op mijn parkeerplek nu een laadpaal. Procedure:
  • Checken of de laadpaal op de VVE infrastructuur aangesloten kan worden (gezamenlijk stroompunt voor verlichting/lift).
  • Bestuur VVE bij elkaar trommelen en uitleggen dat jij de kosten voor de aanleg van het laadpunt vanaf de meterkast/aansluiting tot aan het laadpunt op je neemt, dat alle stroomkosten netjes gefactureerd worden (slimme laadpaal nodig) en dat bezoekers met jouw toestemming ook gebruik kunnen maken van deze laadpaal.
  • Bij het bestuur een vervroegde stemming per post/mail afdwingen (kip/ei probleem duidelijk uitleggen).
  • Laadpaal installeren

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:18:
[...]

Haha sorry, ik lulde weer eens poep. Zou sowieso geen elektrische auto nemen als ik geen eigen parkeerplaats had en wel de auto dagelijks nodig zou hebben. Maar ja het is een kwestie van wat je belangrijk vindt hé. Het bespaart misschien wat geld door de lage bijtelling, maar de aanschafwaarde is ook altijd hoger dan een vergelijkbare ICE. Daarnaast lever je dus bepaalde gemakken in, afhankelijk van je prive situatie en werk. En de meeste ICE rijders vergeten één belangrijk punt: het rijdt gewoon heel lekker.

Oh en trouwens, als je tegenwoordig een Ioniq bestelt krijg je er een gratis e-bike bij en de auto is zo ruim dat je een fiets zelfs mee kan vervoeren met ingeklapte achterbank dus die 15 min naar de laadpaal is dan ineens 4 min. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:07
YoshiBignose schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:13:
[...]
Oh en trouwens, als je tegenwoordig een Ioniq bestelt krijg je er een gratis e-bike bij en de auto is zo ruim dat je een fiets zelfs mee kan vervoeren met ingeklapte achterbank dus die 15 min naar de laadpaal is dan ineens 4 min. >:)
Helaas die aanbieding is alleen geldig bij een hybride uitvoering en niet bij een EV.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
albert04 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:17:
[...]

Helaas die aanbieding is alleen geldig bij een hybride uitvoering en niet bij een EV.. :(
Oh wat flauw, terwijl de EV tenminste echt elektrisch is. Bij een hybride zouden ze er een scooter bij moeten geven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:07
YoshiBignose schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Oh wat flauw, terwijl de EV tenminste echt elektrisch is. Bij een hybride zouden ze er een scooter bij moeten geven. :(
Haha helemaal mee eens. Ik vond het ook jammer toen ik de auto bestelde.. Het is gewoon een vreemde match e-bike bij een hybride..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

albert04 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:17:
[...]

Juist bij de EV zou hij handig zijn (kut! batterij is leeg, ach, dan pak ik wel die fiets die in de kofferbak ligt....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

YoshiBignose schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Ik wil deze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tassadar32 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:02:
@Verwijderd Ik zat 3 jaar geleden in dezelfde situatie en heb op mijn parkeerplek nu een laadpaal. Procedure:
  • Checken of de laadpaal op de VVE infrastructuur aangesloten kan worden (gezamenlijk stroompunt voor verlichting/lift).
  • Bestuur VVE bij elkaar trommelen en uitleggen dat jij de kosten voor de aanleg van het laadpunt vanaf de meterkast/aansluiting tot aan het laadpunt op je neemt, dat alle stroomkosten netjes gefactureerd worden (slimme laadpaal nodig) en dat bezoekers met jouw toestemming ook gebruik kunnen maken van deze laadpaal.
  • Bij het bestuur een vervroegde stemming per post/mail afdwingen (kip/ei probleem duidelijk uitleggen).
  • Laadpaal installeren
Het probleem is dat eerste punt: het stroompunt voor de verlichting is niet van de VVE, maar van de gemeente. Wij zijn letterlijk alleen eigenaar van de grond en hebben geen eigen stroom aansluitng. We betalen de gemeente ook voor het onderhoud van verlichting en hekwerk.

Ik ben bezig met de VVE in beweging te krijgen.
Erasmo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:39:
[...]
Je schrijft dat de parkeerplaats van de VVE geen stroomvoorziening heeft, maar is dat ook niet te realiseren met een goede kabel van een tiental meter? Laden bij een Allegopaal is zo duur dat wil je echt niet dagelijks.
Nee, misschien even voro de duidelijkheid een streetview link:
https://www.google.nl/map...AyjYSg!2e0!7i13312!8i6656

Kijk even rond om te zien hoe de woningen liggen tov deze parkeerplekken :/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:47:
[...]

Het probleem is dat eerste punt: het stroompunt voor de verlichting is niet van de VVE, maar van de gemeente. Wij zijn letterlijk alleen eigenaar van de grond en hebben geen eigen stroom aansluitng. We betalen de gemeente ook voor het onderhoud van verlichting en hekwerk.

Ik ben bezig met de VVE in beweging te krijgen.

[...]

Nee, misschien even voro de duidelijkheid een streetview link:
https://www.google.nl/map...AyjYSg!2e0!7i13312!8i6656

Kijk even rond om te zien hoe de woningen liggen tov deze parkeerplekken :/
Jij zit echt in een lastige situatie ja.
Als je op papier toestemming hebt van de VVE, kun je de juiste gemeente medewerker er mischien van overtuigen dat electrisch gezien de parkeerplek onder gemeente grond valt. Of dat je afhankelijk bent van een openbare parkeer plek op meer dan 200 meter omdat je anders niet meer weg kunt rijden.

Uiteindelijk zeggen ze zelf: 'Almere wil elektrisch vervoer in de gemeente stimuleren' dus hopelijk maken ze dat waar.
Het college verleent in principe geen
medewerking aan het realiseren van de gevraagde oplaadinfrastructuur, wanneer potentiële gebruikers
mogelijkheden hebben om hun elektrische voertuigen op eigen terrein te (laten) parkeren en op te laden
In specifieke, bijzondere of onvoorziene omstandigheden kan het college besluiten van deze beleidsregels af te wijken,
rekening houdend met de rechten en/of belangen van de aanbieders en de gebruikers.
Met de juiste ambtenaar moet jouw situatie versneld kunnen worden, maar als je die niet vind wordt het een lang verhaal :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:14:
[...]

Jij zit echt in een lastige situatie ja.
Als je op papier toestemming hebt van de VVE, kun je de juiste gemeente medewerker er mischien van overtuigen dat electrisch gezien de parkeerplek onder gemeente grond valt. Of dat je afhankelijk bent van een openbare parkeer plek op meer dan 200 meter omdat je anders niet meer weg kunt rijden.

Uiteindelijk zeggen ze zelf: 'Almere wil elektrisch vervoer in de gemeente stimuleren' dus hopelijk maken ze dat waar.

[...]

[...]

Met de juiste ambtenaar moet jouw situatie versneld kunnen worden, maar als je die niet vind wordt het een lang verhaal :'(
In principe kan ik wel parkeren op eigen grond, maar kan ik daar niet laden. Dit is een van die bijzondere situaties waar het college over moet beslissen.

Op zich begrijp ik dat de ambtenaar dan zecht dat hij niet kan garanderen dat een beslissing in mijn voordeel uit zal vallen, daar gaat het college over, niet hij.

Maar het creëert wel een kip en ei probleem. Ik neem geen electrische auto als ik niet zeker weet dat ik die kan laden. De ambtenaar gaf aan dat mijn kansen een stuk slechter zijn als ik geen electrische of PHEV auto heb.

Een PHEV zou dat kip en ei probleem oplossen, alleen is een PHEV is financieel hardstikke dood als lease auto en waarschijnlijk ook als privé auto. In de aanschaf zijn ze duurder dan een vergelijkbaar uitgeruste benzine auto en in de bijtelling hetzelfde percentage als die benzine auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:24:
[...]

In principe kan ik wel parkeren op eigen grond, maar kan ik daar niet laden. Dit is een van die bijzondere situaties waar het college over moet beslissen.
Het college beslist over de zaken in de openbare ruimte. Jij hebt te maken met de gemeente als beheerder van het gebouw. Dat is wellicht weer net een andere afdeling, dus dat zou een oplossing kunnen zijn voor de catch 22 waar je nu in lijkt te zitten...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:33:
[...]

Het college beslist over de zaken in de openbare ruimte. Jij hebt te maken met de gemeente als beheerder van het gebouw. Dat is wellicht weer net een andere afdeling, dus dat zou een oplossing kunnen zijn voor de catch 22 waar je nu in lijkt te zitten...
Tijd zal het leren, heb vanmiddag een belafspraak met de gemeente over dit onderwerp. Als er iets concreets uitkomt geef ik wel een update. Hopelijk iets positiefs waar iemand anders dan zijn voordeel er dan mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:39:
[...]

Tijd zal het leren, heb vanmiddag een belafspraak met de gemeente over dit onderwerp. Als er iets concreets uitkomt geef ik wel een update. Hopelijk iets positiefs waar iemand anders dan zijn voordeel er dan mee kan doen.
Als ik zo de streetview zie is het inderdaad een lastige situatie qua regelgeving, gelukkig is het technisch gezien niet zo moeilijk om aan te sluiten daar.
In principe hoef je alleen maar een aftakking naar beneden te maken op een van de pilaren, en kun je daar een paal aan hangen. Facturatie van de verbruikte stroom richting de gemeente kan automagisch tegenwoordig.

[ Voor 6% gewijzigd door Erasmo op 19-10-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Hachy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:34:
Zo'n reactie heb je toch niet nodig Yoshi, jammer weer. Je kan ook iemand in z'n waarde laten, weet je. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn of worden.

Dan ontopic de vraag van @itsalex is al eens uitgezocht op Renault Forum, laadpalen in vergunningsgebied mag je zonder vergunning niet gebruiken.
Dat is onjuist want ik heb de gemeente Amstelveen gebeld en je mag zonder vergunning parkeren bij elektrische laadpalen. Dus het mag wel.
En als je dit voor iedere gemeente moet gaan uitzoeken dan is het knap klote geregeld. Sorry om het zo te zeggen want het is toch niet normaal dat ik erachter aan moet gaan bellen om dit uit te zoeken. Dus als de handhaving, weer een ander bedrijf 8)7 , een boete gaat geven ga je letterlijk van het kastje naar het muur toe omdat je dan tussen twee partijen zit werken. Wat is het toch fantastisch systeem dat elektrisch rijden. Ben er al zo klaar mee.

[ Voor 28% gewijzigd door itsalex op 19-10-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Oke bijzonder, een mooie uitzondering voor jou dan, in enkele andere gemeentes mocht het niet. Het zijn gewoon opstart stuipen van nieuwe tech en oud beleid.

Heeft eigenlijk weinig met elektrisch rijden an-sich te maken. Sta open voor dialoog en je komt er samen wel uit.

Ben wel met je eens dat dit landelijk beleid zou moeten zijn. Alsof je elke gemeente die je binnenrijdt even kunt gaan bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itsalex schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:52:
Dat is onjuist want ik heb de gemeente Amstelveen gebeld en je mag zonder vergunning parkeren bij elektrische laadpalen. Dus het mag wel.
Maar staan die palen dan ook in een betaald parkeren/vergunningsgebied? Want zoals @Hachy al schreef is dat elders echt niet zo en ik ben toch benieuwd hoe Amstelveen dat dan heeft geregeld.

Als ik rondkijk op de locatie die jij hebt gedeeld dan staat de snellader namelijk net buiten het betaald parkeren gebied. Vanzelfsprekend hoef je er dan dus ook niet te betalen... Maar je mag er alleen staan als je aan het laden bent. Dus deze BMW staat daar verkeerd omdat hij niet aan het laden is.

Ik zag zo snel ook helemaal geen bordjes dat je alleen mag parkeren met een vergunning (dat is een blauw bord met witte P met de tekst "vergunninghouders" er onder). Nu heb ik ook geen 3 kilometer rondgeklikt om te kijken of er een parkeerzone is. Maar de kans acht ik klein omdat de meeste winkelcentra er niet blij mee zijn als alleen omwonenden mogen parkeren en bezoekers van verder we niet.
Bij zo'n vergunninghouders bord mag je alleen staan als je een vergunning hebt om dat te doen. Dat staat in principe los van wel of niet betalen (al is het hele idee van het bord natuurlijk niet dat je alsnog moet betalen juist omdat je er alleen mag staan als je de vergunning hebt).

Wellicht ben je daar mee in de war geraakt omdat Amstelveen ook aan bewoners een "bewonersvergunning" afgeeft waardoor je niet (iedere keer) hoeft te betalen bij het parkeren in een gebied waar dat normaal gesproken wel moet (je moet natuurlijk voor de verguning wel betalen).
En als je dit voor iedere gemeente moet gaan uitzoeken dan is het knap klote geregeld. Sorry om het zo te zeggen want het is toch niet normaal dat ik erachter aan moet gaan bellen om dit uit te zoeken.
In principe hoef je niet te bellen, je moet alleen op de borden kijken. En net als met andere speciale plekken kan dat per gemeente dus anders geregeld zijn. In de ene gemeente is voor iedere invalide-plek een uitzondering gemaakt maar in de andere gemeente moet je wel betalen om te parkeren.

Ook bij betaald parkeren zijn er weer allerlei varianten. Zo zijn er gemeentes waarbij bewoners "gratis parkeren" kaarten krijgen die ze aan bezoekers kunnen geven als die op visite komen, of een speciale code die je kan intikken op de parkeerautomaat waarmee je met korting of gratis een kaartje uit de automaat krijgt etc.

Maar goed, dat staat voor mijn gevoel allemaal een beetje los van het elektrisch rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
In Hoorn zijn ook twee laadplekken neergezet... voor vergunninghouders. Belachelijk eigenlijk, dan laat je een openbare laadpaal plaatsen maar hij is alleen niet openbaar. Zij hebben er dus veel meer baat bij dan in een woonwijk zonder vergunningen ofzo.

Op de site van de gemeente zijn ze overigens wel duidelijk: "Er zijn ook laadpalen op plekken waar vergunningparkeren geldt. Bij deze laadpunten mag u alleen staan als u een parkeervergunning heeft."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:21
YoshiBignose schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:10:
In Hoorn zijn ook twee laadplekken neergezet... voor vergunninghouders. Belachelijk eigenlijk, dan laat je een openbare laadpaal plaatsen maar hij is alleen niet openbaar. Zij hebben er dus veel meer baat bij dan in een woonwijk zonder vergunningen ofzo.

Op de site van de gemeente zijn ze overigens wel duidelijk: "Er zijn ook laadpalen op plekken waar vergunningparkeren geldt. Bij deze laadpunten mag u alleen staan als u een parkeervergunning heeft."
Naja in principe zijn dat gewoon parkeerplekken welke altijd al in vergunningsgebied lagen en die nu voorzien zijn van een laadpaal. Als ik kijk naar de wijk waar mijn ouders wonen, echt net buiten de binnenstad en in vergunningsgebied dan is het nu vaak al een rotzooi met parkeren van dagjesmensen en bezoekers bij drukke evenementen. Ik snap ook wel dat die mensen niet zitten te wachten dat er nog eens twee vreemde auto's in hun wijk parkeerplaatsen bezet houden terwijl die daar niet thuis horen.

In ander nieuws, gisteren is mijn laadpaal geplaatst, eerste in het hele dorp. Natuurlijk meteen de hele buurt wezen komen kijken. Een iemand dacht dat het een lantaarnpaal was. :'( Die moeten we nog wat bijbrengen. Nu hopen dat de auto ook snel komt :(

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robann
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:34
Ben gisteren wezen kijken naar de nieuwe Nissan Leaf.
Hij ziet er mooit uit in het zwart.
Helaas was het multimedia systeem ingesteld op Japans, en we kregen het niet veranderd.

Interessanter is dat ik van de dealer hoorde dat de 60 KWh versie in April/Mei al beschikbaar komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Davidshadow13 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:24:
[...]

Naja in principe zijn dat gewoon parkeerplekken welke altijd al in vergunningsgebied lagen en die nu voorzien zijn van een laadpaal. Als ik kijk naar de wijk waar mijn ouders wonen, echt net buiten de binnenstad en in vergunningsgebied dan is het nu vaak al een rotzooi met parkeren van dagjesmensen en bezoekers bij drukke evenementen. Ik snap ook wel dat die mensen niet zitten te wachten dat er nog eens twee vreemde auto's in hun wijk parkeerplaatsen bezet houden terwijl die daar niet thuis horen.
Ja maar die waren überhaupt niet blij dat 3 parkeerplekken geofferd werden voor 2 laadplekken :') worden nu eigenlijk gedwongen tot elektrisch rijden omdat 1 iemand dat heeft aangevraagd.
Robann schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:26:

Interessanter is dat ik van de dealer hoorde dat de 60 KWh versie in April/Mei al beschikbaar komt!
Vreemd, dat schrikt veel mensen dan nu toch af om deze te kopen? En ik zie in de prijs ook niet heel veel speling om de auto nog duurder te maken...

[ Voor 18% gewijzigd door YoshiBignose op 20-10-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27
YoshiBignose schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:10:

Gelukkig woon ik niet in een vergunninggebied en heb ik bovendien een eigen parkeerplek, maar ik ben wel heel benieuwd naar hoe gemeentes omgaan met conflicten in richtlijnen. Ik lees vaak dat gemeentes een regel hebben dat aanvragen voor een laadpaal gedaan kunnen worden als er niet binnen X meter al een paal staat. Maar als die paal nou in een ander vergunningsgebied staat, hoe wordt daar dan mee omgegaan?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pevano
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 06:59
Helaas was het multimedia systeem ingesteld op Japans, en we kregen het niet veranderd.

Ok, apart. De introductiemodellen (40 kWh) worden geleverd van feb 2018, wie zou er dan nog een 40 kWh-model nemen als de 60 kWh vanaf april/mei beschikbaar is. Ik dacht dat deze pas in 2019 zouden komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:19
Pevano schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:05:
[...]

Ok, apart. De introductiemodellen (40 kWh) worden geleverd van feb 2018, wie zou er dan nog een 40 kWh-model nemen als de 60 kWh vanaf april/mei beschikbaar is. Ik dacht dat deze pas in 2019 zouden komen.
Een reden zou bijvoorbeeld het prijsverschil kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robann
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:34
YoshiBignose schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:26:

[...]

Vreemd, dat schrikt veel mensen dan nu toch af om deze te kopen? En ik zie in de prijs ook niet heel veel speling om de auto nog duurder te maken...
Ja inderdaad, ik hoop niet dat ik spijt krijg van mijn keuze voor de 40 KWh.
Ik heb ook geen idee wat het prijsverschil zal worden en/of de kofferbak bijvoorbeeld kleiner is bij de 60 KWh versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
YoshiBignose schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:26:

[...]

Leaf kost nu ongeveer € 35.000 met een 40kWh accu toch? Als ze de 60kWh verkopen voor € 5k meer dan kost die ongeveer hetzelfde als de Ampere-E, met vergelijkbare accu en de Leaf is een slag groter.

Lijkt mij niet te duur.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:16

MrScratch

I am rubber, you are glue

WTF! Die is perfect. Hebbon! Waar kan ik die kopen?

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Het zou ook niet voor het eerst zijn dat een dealer het verkeerd heeft.. ;)
Lijkt mij namelijk vrij onwaarschijnlijk om ze zo snel na elkaar te releasen, maar goed, misschien zeiden ze 2019 initieel omdat ze anders verwachtten dat niemand de kleinere versie zou bestellen.

Time will tell.

[ Voor 59% gewijzigd door Arachnan op 20-10-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 19:44
De Leaf met 60kWh krijgt ook een andere motor? Wordt sneller en zal wel eerder richting 8k of misschien zelfs wel 10k duurder worden.

Voor de meeste hier in Nederland voldoet de basisversie wel, ik verwacht dan ook een redelijke verdeling tussen de 2 versies.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MrScratch schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:06:
[...]

WTF! Die is perfect. Hebbon! Waar kan ik die kopen?
Helaas nog niet in productie volgens mij. Maar er zijn al vergelijkbare modellen op de markt.

Vandaag ook een heel gekibbel gehad met de parkeergaragemeneer bij de RAI, die wou me met die motor niet toelaten. Het duurde even voor ie doorhad dat m'n motor elektrisch was en dat ik toch echt graag wilde laden :')

[ Voor 29% gewijzigd door Erasmo op 20-10-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

De 60kWh versie:
- Is sneller. Kan andere motor zijn of het pakket wat simpelweg meer Ampere kan leveren
- Zou volgens geruchten sneller kunnen snelladen

Maar het grote gebrek aan de Leaf blijft voor mij:

- 1-fase laden. In de praktijk dus vaak 3,6kW
- CHAdeMO

Op een EU auto zie ik gewoon graag 3-fase laden en CCS. Een gemiste kans van Nissan. Ik zou de 60kWh Leaf nog wel overwegen, maar zonder CCS en 3-fase laden koop ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

3-fase kan ik begrijpen als argument, maar CHAdeMO? Vrijwel iedere snellader heeft beide aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Erasmo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:07:
3-fase kan ik begrijpen als argument, maar CHAdeMO? Vrijwel iedere snellader heeft beide aansluitingen.
Ik ga er vanuit dat Snow_King hierbij bedoelt dat CCS een pad naar 150kW heeft en ChadeMo nog niet. Zo lang de auto's nog niet op schaal dit kunnen is het een beetje lastig argument, en met de 20kW verschil die de Ioniq maakt is het verschil nog niet heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Erasmo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:07:
In oa Duitsland zijn al de eerste CCS only laders.

CHAdeMO is wat mij betreft een uitstervende stekker in Europa. CCS bied alles wat er nodig is in 1 stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Het lijkt erop dat de Hyundai Ioniq een stuk beter leverbaar zou moeten worden volgens dit bericht.

De aantallen van de plug-in variant zijn overigens wel heel erg laag. Beetje bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Snow_King schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

De 60kWh versie:
- Is sneller. Kan andere motor zijn of het pakket wat simpelweg meer Ampere kan leveren
- Zou volgens geruchten sneller kunnen snelladen

Maar het grote gebrek aan de Leaf blijft voor mij:

- 1-fase laden. In de praktijk dus vaak 3,6kW
- CHAdeMO

Op een EU auto zie ik gewoon graag 3-fase laden en CCS. Een gemiste kans van Nissan. Ik zou de 60kWh Leaf nog wel overwegen, maar zonder CCS en 3-fase laden koop ik hem niet.
Grote kans dat hij sneller kan laden want de C is hoger. Als de battery pack met 1,25 C kan laden, kan de 40 kWh met 50 kW laden en de 60 kWh versie met 75 kW laden. Zelfde geldt voor ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

databeestje schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:14:
Het lijkt erop dat de Hyundai Ioniq een stuk beter leverbaar zou moeten worden volgens dit bericht.

De aantallen van de plug-in variant zijn overigens wel heel erg laag. Beetje bijzonder.
Zou dit dan toch het kantelpunt zijn, zo van ''Waarom zou je een PHEV kopen als je van hetzelfde model ook de EV kan kopen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:18

Crazy D

I think we should take a look.

Erasmo schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:55:
Zou dit dan toch het kantelpunt zijn, zo van ''Waarom zou je een PHEV kopen als je van hetzelfde model ook de EV kan kopen?"
Denk eerder belasting technisch. Dat is lig mijn motivatie om naar de Hyundai te kijken. 4% plus milieu investering voordeel, is interessanter dan gewoon 22%. Waarom zou ik dan per se de Hyundai willen rijden. Heb er nog niet in proefgereden, maar als ik 'm zie, is het een mooie auto maar in mijn smaak niet zoveel mooier dan een Prius of de Auris die ik nu rij.

Leuk, milieu, maar zonder eigen oprit waar je een eigen laadpaal op kunt zetten, is elektrisch rijden een beetje behelpen. Je moet veel meer plannen, meer rekening houden met alles. Is prima, geen probleem, maar daar moet dan wel iets voor terugkomen. En dat is die 4% bijtelling :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
Ik heb mijn werk eindelijk een beetje warm gekregen voor elektrisch rijden door geen genoegen te nemen met "nee" als antwoord :+

Binnenkort mag ik als eerste werknemer een maandje of 2 proefrijden in een elektrische wagen om te zien of dat toereikend is qua bereik (ik werk als consultant, dus relatief veel op de weg) en bij positief resultaat mag ik daarna een eigen EV bestellen.
Momenteel denk ik dan aan de nieuwe Nissan Leaf vanwege het bereik. Opel Ampera zou nog beter zijn, maar dat ga ik niet redden qua levertijd denk ik. Alhoewel alle 200+km EV's momenteel volgens mij een flinke levertijd hebben.

Waarschijnlijk ga ik in die proefperiode rondrijden in een e-Golf :)
Zal wel een beetje behelpen zijn qua laden, aangezien er (nog) geen laadvoorzieningen zijn in mijn woonwijk, maar dat zien we dan wel weer. Een privé paal behoort tot de mogelijkheden gelukkig als ik een eigen EV kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Arachnan schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:37:
Ik heb mijn werk eindelijk een beetje warm gekregen voor elektrisch rijden door geen genoegen te nemen met "nee" als antwoord :+

Binnenkort mag ik als eerste werknemer een maandje of 2 proefrijden in een elektrische wagen om te zien of dat toereikend is qua bereik (ik werk als consultant, dus relatief veel op de weg) en bij positief resultaat mag ik daarna een eigen EV bestellen.
Momenteel denk ik dan aan de nieuwe Nissan Leaf vanwege het bereik. Opel Ampera zou nog beter zijn.
Meer je best doen en een Tesla regelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
YoshiBignose schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:30:
[...]

Meer je best doen en een Tesla regelen >:)
One step at a time :P
Ik zou al dik tevreden zijn met een Nissan Leaf, zeker met de grotere accu, maar de basis accu zou al volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor degene met een Tesla 75D van voor juni komt Sinterklaas vroeg dit jaar. Tesla geef die een upgrade van 5.6 seconden naar de 100, naar 4.4 seconden. Dat is echt een andere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:59
Ik lees overal dat snelladen bij de laadstations onderweg een prijzig verhaal is. Echter kan ik de exacte tarieven bij Fastned niet terugvinden. Snelladen 50kW met een BMW I3 in combinatie met een Power abonnement kost ook 0,19cent per kWh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Serieus?

https://fastned.nl/nl/kies-je-prijsplan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FDnkIGQmWoCvvnXCqUnAkoNi/full.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door MarcelGo op 22-10-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:29
Ik zag net dat de parkeer scanauto van de gemeente Amsterdam een Ampera-e is geworden. Ik vraag me af of ze er maar 1 of meerdere hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PWM schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:33:
Voor degene met een Tesla 75D van voor juni komt Sinterklaas vroeg dit jaar. Tesla geef die een upgrade van 5.6 seconden naar de 100, naar 4.4 seconden. Dat is echt een andere ervaring.
Dat is toch al 3 maanden bekend? Merk je inderdaad wel ja, is net zo snel als de oude 85D's en volgens mij ook de oude 90D's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tocoleaf
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
de vraag serieus? Slaat op de post er direct boven...

[ Voor 3% gewijzigd door MarcelGo op 22-10-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:59
Wilde het even verifiëren hier bij medetweakers, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tocoleaf
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-12-2020
Maar dan snap ik het nog steeds niet, prijswijziging? Te goedkoop? Te duur? Precies goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Tocoleaf schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:48:
Maar dan snap ik het nog steeds niet, prijswijziging? Te goedkoop? Te duur? Precies goed?
Het was een antwoord op deze vraag:

"Echter kan ik de exacte tarieven bij Fastned niet terugvinden"

En nu inhoudelijk op de prijzen van Fastned...ik vind dat ze een redelijke prijs rekenen, afhankelijk van je keuze. Aanmerkelijk beter dan de meeste concurrenten.

[ Voor 21% gewijzigd door MarcelGo op 22-10-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:46:
[...]

Dat is toch al 3 maanden bekend? Merk je inderdaad wel ja, is net zo snel als de oude 85D's en volgens mij ook de oude 90D's.
Die upgrade was bekend. Maar nieuwe is dat bijna alle 75 van daarvoor hem nu ook krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PWM schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:56:
[...]

Die upgrade was bekend. Maar nieuwe is dat bijna alle 75 van daarvoor hem nu ook krijgen.
Hoe ver gaan ze terug dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MarcelGo schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:49:
[...]

Het was een antwoord op deze vraag:

"Echter kan ik de exacte tarieven bij Fastned niet terugvinden"

En nu inhoudelijk op de prijzen van Fastned...ik vind dat ze een redelijke prijs rekenen, afhankelijk van je keuze. Aanmerkelijk beter dan de meeste concurrenten.
Zeker, en de stations zijn ook veel beter. In ieder geval beter dan zo'n trieste Allegopaal die nog duurder is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
In principe lijkt het er op dat alles na de facelift wel in aanmerking komt. Zelfs de 60D en 70D die een upgrade hebben gekocht, krijgen hem nu. Je kan met Tesla bellen, ze hebben alleen je VIN nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PWM schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:39:
[...]

In principe lijkt het er op dat alles na de facelift wel in aanmerking komt. Zelfs de 60D en 70D die een upgrade hebben gekocht, krijgen hem nu. Je kan met Tesla bellen, ze hebben alleen je VIN nodig.
Lees het nu idd... maar zal dit ook gelden voor 70/75 zonder D :? IK WIL SNELLER SNELLER SNELLER!!!

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 23-10-2017 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arachnan
Hebben jullie nog tips voor mij?

Zoals eerder aangegeven mag/moet ik 1-2 maanden proefrijden in een elektrische auto alvorens ik een eigen EV mag bestellen. Ik heb een eigen parkeerplaats aan de achterkant van ons huis, dus een eigen laadpaal is mogelijk ga ik vanuit, maar dus sowieso niet voor die 1-2 maanden.

Helaas zijn er, na op o.a. oplaadpunten.nl gekeken te hebben, geen publieke laadpalen in de buurt. Dichtstbijzijnde laadpaal is bij de Uithof in Den Haag, maar die zullen het niet waarderen als ik iedere dag mijn auto daar neergooi en dan vrolijk naar huis loop :+

Op mijn werkplek waar ik 2-3 dagen per week zit kan ik wel laden op een P&R terrein in de buurt, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Volgens mij zit ik een beetje vast aan ~20-30 mins extra reistijd en dan maar snelladen langs de snelweg iedere dag dat ik niet op het werk kan laden of naar een andere plek toe moet :|
Pagina: 1 ... 65 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.