Heb trouwens best een nare smaak overgehouden aan Teslas referral programma, terwijl ik er oorspronkelijk totaal niet mee bezig was.
Heb via fora een aantal mensen die overwogen een Tesla te leasen alles er over uitgelegd (ze wisten weinig tot niets). we hebben t hier dan over een telefoongesprek van om en rond een uur. Zowel over de auto als de financiele aspecten. Deed dat gewoon vanwege mijn enthousiasme over zowel Tesla's als EVs in t algemeen.
Kreeg op een gegeven moment een berichtje a la "thanks, door jou ga ik nu mn bestelling voor een Tesla plaatsen". Toen dacht ik "o ja, dat referral-gedoe is er ook nog", dus ik die code doorgeven in de veronderstelling dat ze misschien anders uberhaupt geen code hadden.
Krijg je te horen dat men die referral al "in een vroeg stadium" aan iemand anders heeft beloofd. Iemand anders bij wie men blijkbaar niet terecht kon met al hun vragen, maar van wie ze wel de code gebruiken. Vervolgens nog een of ander vaag verhaal van "een collega gaat ook bestellen, die gebruikt dan jouw referral wel." Je raadt t al: dat gebeurde ook niet.
Krijg sterk de indruk dat deze mensen wat geld is geboden in ruil voor hun referral, en dat ze die paar tientjes onmisbaar vinden.
Voelt toch een beetje als stank voor dank, terwijl referrals halen eigenlijk nooit mn doel is geweest. Netto resultaat is dus dat ik maar gestopt ben mensen te helpen, wat nou juist niet het idee van zo'n referral programma is, maar goed...
[
Voor 6% gewijzigd door
Stoffa op 26-09-2017 09:31
]