Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:11

Snow_King

Konijn is stoer!

databeestje schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:22:
[...]

Ze hebben bij de Autoweek er nu in de Rollenbank eentje op bezoek gehad. Tip, geen reacties lezen.
Linkje? Ik ben benieuwd. Autoweek is altijd heerlijk lezen met bak popcorn er bij. Een beetje zien hoe ver in het stenen tijdperk sommige mensen nog leven. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 19:02

databeestje

Von PrutsHausen

Snow_King schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:25:
[...]

Linkje? Ik ben benieuwd. Autoweek is altijd heerlijk lezen met bak popcorn er bij. Een beetje zien hoe ver in het stenen tijdperk sommige mensen nog leven. |:(
http://www.autoweek.nl/video/bmw-i3-op-de-rollenbank/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
apt schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:13:
Nee echt niets aan. 11 in een dozijn. Gewoon een OK uiterlijk, maar echt niets bijzonders. Beetje ford fiesta o.i.d.

Ik vind het i3 design veel spannender. Een i5 had van mij ook best mogen komen.

[afbeelding]
Die is wel tof ja :)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 10:37
Snow_King schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:25:
[...]

Bak popcorn? Mijn nekharen gaan overeind staan van de reacties. Daar helpt geen 20 kilo popcorn meer tegen ;).

Van de week hier nog een discussie gehad op kantoor over de accu-unlock van Tesla tijdens de orkaan. Collega's over de zeik van de feitjes die ze direct van de NOS oplepelden. Toen ik over goedkopere fabricage begon (2 types accupacks vs 3 types), en het feit dat Tesla hier absoluut geen geheim van heeft gemaakt begonnen ze weer wat zelfstandiger na te denken. Klakkeloos de media overnemen is gewoon killing.

Jammer is ook nog eens dat het IT'ers zijn, waarvan je zou verwachten dat ze iets analytischer na kunnen denken. Blijkbaar niet dat type collega niet in ieder geval :P .

* zet aluminium hoedje weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IT'ers zouden het principe gewoon moeten kennen. Bij een vorige werkgever werden printers uitgeleverd met alle softwareopties geïnstalleerd, je moest ze alleen nog unlocken. Een een floppy met een tekstbestandje met een 16-char code kost dan een paar duizend euro.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Laatst online: 19-09 10:37
Maasluip schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:02:
IT'ers zouden het principe gewoon moeten kennen. Bij een vorige werkgever werden printers uitgeleverd met alle softwareopties geïnstalleerd, je moest ze alleen nog unlocken. Een een floppy met een tekstbestandje met een 16-char code kost dan een paar duizend euro.
Het principe van unlocken zouden ze zeker moeten kennen. Maar daar doelde ik niet op. Ik doelde erop dat mensen klakkeloos de media overnemen, en dat als negatieve spin inzetten op Tesla, welke juist goed probeert te doen door mensen verder te kunnen rijden in een dergelijke noodsituatie. En dat dat dan IT'ers zijn die iets meer van techniek zouden moeten weten, of het in ieder geval niet zomaar aan moeten nemen, stoort me.

Zo, nu ga ik verder met het weekend inluiden ;)

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Gisteravond hoorde ik op de Radio 1 dat Utrecht per 2025 geen benzine en diesel bestelauto's meer het stadscentrum in laat. Dat zal voor de bezorging een behoorlijke impuls zijn, het is wellicht het meest directe signaal voor het weren van de diesel bezorgbusjes.

https://nos.nl/artikel/21...l-dingen-uitproberen.html

Voor DHL, die al diverse varianten streetscooter heeft, maakt het natuurlijk niet zoveel uit. Anderen zullen zich moeten aanpassen. Het is pas over 7 jaar, dus dat lijkt mij een prima haalbare termijn.

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Het RVO is ook weer bijgewerkt.

Volkswagen Golf PHEV, 11
Hyundai Ioniq, 101
Volkswage e-Golf, 60
Renault Kangoo Z.E., 15
Nissan e-NV200, 11

Bijzonder dat de Kangoo en NV200 nu ook in de top 10 lijst verschijnen, de NV200 is nog steeds een 24kWh hok zonder upgrades in tegenstelling tot de vernieuwde Kangoo Z.E. Ligt het nu aan mij of is de PHEV Golf goed, of de e-Golf slecht?

Met de export zijn er 117 Outlanders gexporteerd denk ik, of gewoon in een vangrail gezet, dat is niet duidelijk. Dat ook de Mercedes C350e -7 staat is een beetje raar, dat kan ik niet goed plaatsen, is deze dan al zo lang op de markt?

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
👀Zie ik dat goed dat er publiek openbaar laadpalen weg gaan , ik heb er net een besteld.😏 Ps snel laders komen er ook niet bij.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
@databeestje De GTE verkocht idd als een kanon vanwege de 7% bijtelling. De e-Golf is pas sinds mei dit jaar verkrijgbaar, dus zo raar vind ik die cijfers niet. Ja je had de vorige e-Golf met 200km NEDC actieradius, maar die verkocht voor geen meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Even m'n Tesla voor een i3 geruild dan maar... het is geen i8 maar rijdt nog best geinig. Het interieur ziet er wel kwalitatief goed uit maar is niet mijn smaak. Je moet ook niet te breed zijn dan zit je echt tegen elkaar aan :P

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/fb5xrqr5l/IMG-20170916-_WA0019.jpg

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:06
databeestje schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:04:
Het RVO is ook weer bijgewerkt.

Volkswagen Golf PHEV, 11
Hyundai Ioniq, 101
Volkswage e-Golf, 60
Renault Kangoo Z.E., 15
Nissan e-NV200, 11

Bijzonder dat de Kangoo en NV200 nu ook in de top 10 lijst verschijnen, de NV200 is nog steeds een 24kWh hok zonder upgrades in tegenstelling tot de vernieuwde Kangoo Z.E. Ligt het nu aan mij of is de PHEV Golf goed, of de e-Golf slecht?

Met de export zijn er 117 Outlanders gexporteerd denk ik, of gewoon in een vangrail gezet, dat is niet duidelijk. Dat ook de Mercedes C350e -7 staat is een beetje raar, dat kan ik niet goed plaatsen, is deze dan al zo lang op de markt?
Volgens mij een copy foutje. Dit is de hele lijst (met afnemende groei tot eind juli):

ModelAantalVerschil t.o.v. vorige maand
Tesla Model S7.006153
Hyundai Ioniq676101
Tesla Model X1.045100
Renault ZOE1.95683
Volkswagen Golf52860
BMW I31.48039
Nissan Leaf2.07415
Renault Kangoo Z.E72115
Nissan E-NV20075711
Smart ForTwo / ElD466-2

[ Voor 21% gewijzigd door BarryH op 16-09-2017 18:06 . Reden: tabelopmaak gefixt ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:09

PeaceNlove

Deugleuter

YoshiBignose schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:22:
Even m'n Tesla voor een i3 geruild dan maar... het is geen i8 maar rijdt nog best geinig. Het interieur ziet er wel kwalitatief goed uit maar is niet mijn smaak. Je moet ook niet te breed zijn dan zit je echt tegen elkaar aan :P

[afbeelding]
Zo in het grijs-zwart met geelaccenten best leuk om te zien
:)

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Mercedes GLC F-Cell stond op de IAA, hier is het een Plugin met een brandstofcel. De doorbraak was dat deze veel minder platina gebruikt dan voorgaande modellen. In de video van Autogefuhl wordt een van de mensen achter deze auto ondervraagd met meer technische inhoud dan ik dacht.

De accu is goed voor 100kW vermogen en 35km bereik, de brandstofcel is goed voor circa 70kW en 150kW gecombineerd. Ze hebben hier gebruik gemaakt van hetzelfde pakket wat ook in de S klasse eindigt om de kosten lager te houden. Toch zal deze auto snel 80k euro of meer gaan kosten, afhankelijk van wat voor financiele haken en ogen daar aan hangen.

De gewone brandstof GLC is 1700kg, de plugin hybride (350e) is 2025kg. Ik ben een beetje bang om te vragen wat de GLC F-Cell weegt. Als de Toyota Mirai (1850kg) of Hyundai ix35 (1830kg) een indicatie is, niet onder de 2 ton.

Er wordt veel geroepen over het gewicht van accu's enzo, maar deze zijn nou ook niet echt vedergewichten |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
PeaceNlove schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:09:
[...]

Zo in het grijs-zwart met geelaccenten best leuk om te zien
:)
Past wel leuk bij de kentekenplaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Heb nog een laadpaal te koop, ICU Compact met standaard. 1 fase, 3,7kW. Stuur maar een bericht als je interesse hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:03
Maasluip schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:18:
[...]

Ik neem aan dat je het in een spreadsheet hebt? Als je de laadstroom en het verbruik kunt configureren en dan het sheet kunt delen is dat denk ik heel handig voor veel mensen.
Stef87 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:44:
[...]

Mooie data :)

Enkel de aanname dat je met 0% lading aan komt is niet zo realistisch? Ik kom vaker aan met 7-15% tot 0% doorrijden doet denk ik bijna niemand?

(Ik rij door tot 1/2% als ik richting huis rij, dat dan weer wel )
Excel is hier beschikbaar. Met optie om niet helemaal leeg te rijden :)
Hachy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:08:
[...]

Even vanuit gaande dat dit over een Zoe gaat:

Neem de Kroon bij nieuwegein. Twee redenen. Eén: Die 98 kilometer haal je eenvoudig. Period. Twee: Als de batterij lekker leeg is hoef je maar een klein beetje (10 min) bij te laden, en dat gaat het snelst met een goed leeggereden batterij.

Behalve als het vriest kun je 100KM op 1 acculading van 22kWh heel goed als absoluut minimum gebruiken voor een langere snelweg rit met snelheden van 100-120km/h. Als je non-stop 135/140 rijdt gaat het wel een stuk harder.

Je krijgt bij normaal / rustig rijgedrag de laatste 20-25% vrijwel altijd kilometers 'terug'. De meter is behoorlijk conservatief. Zelfs als alle alarmbellen afgaan, onder de 7 km bereik is dat, het bereik wordt dan met '--' aangeduid, dan nog kun je met rustig rijden altijd nog 10km rijden.

Ik zie dat het totale traject 130KM is. Hoewel het wat suf rijdt kun je ook gewoon eco stand aanzetten en op cruise control 96 km/h doorrijden. Zonder laden haal jij Den Bosch en je houdt nog minstens 20km over.

[...]

Een mooi overzicht van alle ZE interactive diensten en wat je er precies mee kan is hier te vinden.
Oeps, ik zie dat ik hier nog niet op gereageerd had.
Het gaat inderdaad om een Zoe. Degene waar ik de rit mee wilde maken heeft 17" velgen en een onbekende SOH, en als ik dan uitreken dat 100km @120km/h net te doen is vind ik het wel spannend voor de eerste rit. Maar die is inmiddels verkocht.
Groter probleem nu is de vriendin :P Die ziet op vakantie gaan ermee niet zitten; veel en lang laden, en meer plannen. Ze heeft een punt, de reis duurt ~anderhalf keer zo lang als alles meezit. Voor een (lange) zomervakantie is dat te doen, maar met wintersport wil je wintersporten.
edit:
Huren is niet eens (zo heel veel) duurder dan met de eigen auto rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Donald op 18-09-2017 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Dr. Donald schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:43:
[...]

[...]

[...]

Het gaat inderdaad om een Zoe. Degene waar ik de rit mee wilde maken heeft 17" velgen en een onbekende SOH, en als ik dan uitreken dat 100km @120km/h net te doen is vind ik het wel spannend voor de eerste rit. Maar die is inmiddels verkocht.
Groter probleem nu is de vriendin :P Die ziet op vakantie gaan ermee niet zitten; veel en lang laden, en meer plannen. Ze heeft een punt, de reis duurt ~anderhalf keer zo lang als alles meezit. Voor een (lange) zomervakantie is dat te doen, maar met wintersport wil je wintersporten.
edit:
Hoewel de argumenten van je vriendin natuurlijk waar zijn is het een beetje "probleem" denken. Je kunt toch ook een (wat grotere) auto huren voor je wintersport/vakantie?

Persoonlijk ga ik zelf altijd op vliegvakantie (want; je wil wintersporten, want; je wil op het strand liggen etc.).

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

[...]

edit:
Zelfde overweging maakte ik ook. Met de 21kWh batterij zou ik dat ook niet doen. Dan duurt te reis simpelweg te lang. Met de nieuwe batterij ga ik het wel proberen, de wintersport deze winter.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek_ schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:14:
In de zomervakantie stijgt dit naar 20,2kWh/100km (lekker rustig op de weg ;)).
Grappig want ik rij in files altijd veel zuiniger dan wanneer ik door kan rijden... Dan moet je natuurlijk wel de zomerse dagen met files vergelijken met zomerse dagen zonder files. Want zomerse dagen met files is vaak toch zuiniger dan winterse dagen zonder files maar dat heeft dan meer met de temperatuur/wind te maken dan met de file op zich.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:52

swat!

computeraar

Ik volg dit topic al weken in verband met interesse in een e-Golf.
Nu is voor mij de actieradius in 90% van de gevallen meer dan prima maar als ik dan een paar keer toch verder weg wil (binnen Nederland) dan zou het lekker zijn als ik minder hoef bij te laden, wat dan ook nog eens sneller gaat (80% in 20min).

Nu kwam ik onderstaand item tegen en heb in dit topic nog geen referentie gezien, het lijkt allemaal een beetje pril maar als dit werkelijk een optie gaat zijn zou dat misschien veel mensen over de streep trekken (afgezien van de kosten die nog niet bekend zijn)

KREISEL E-GOLF OFFERS MORE THAN DOUBLE RANGE

[ Voor 4% gewijzigd door swat! op 19-09-2017 08:08 . Reden: Url ]

EV6 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
JeroenE schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 05:52:
[...]
Grappig want ik rij in files altijd veel zuiniger dan wanneer ik door kan rijden... Dan moet je natuurlijk wel de zomerse dagen met files vergelijken met zomerse dagen zonder files. Want zomerse dagen met files is vaak toch zuiniger dan winterse dagen zonder files maar dat heeft dan meer met de temperatuur/wind te maken dan met de file op zich.
:) Dat bedoelde ik ook. In de zomer, wanneer ik door kan rijden stijgt mijn verbruik omdat ik dan langer op een hogere snelheid kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
swat! schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:06:
Nu kwam ik onderstaand item tegen en heb in dit topic nog geen referentie gezien, het lijkt allemaal een beetje pril maar als dit werkelijk een optie gaat zijn zou dat misschien veel mensen over de streep trekken (afgezien van de kosten die nog niet bekend zijn)

Interessant om in de gaten te houden, maar waarschijnlijk nog niet te koop op de korte termijn, want ze zijn nog niet verder dan een conceptmodel.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nu is voor mij de actieradius in 90% van de gevallen meer dan prima maar als ik dan een paar keer toch verder weg wil (binnen Nederland) dan zou het lekker zijn als ik minder hoef bij te laden, wat dan ook nog eens sneller gaat (80% in 20min).

Wel gave ontwikkeling dat er aftermarket batterij upgrades gaan komen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:24:
Wel gave ontwikkeling dat er aftermarket batterij upgrades gaan komen! _/-\o_
Er zijn ook al bedrijfjes die batterijen van een Prius of Honda Hybrid reviseren (en soms groter maken). Maar echt veel volume zit daar nog niet in, meen ik.

Ik heb vandaag een software update gekregen via de dealer die er voor zorgt dat mijn 12V accu ook laadt als de auto aan de laadpaal hangt. Dat was voorheen dus niet zo ik heb de afgelopen twee weken al twee keer stil gestaan met een lege 12V accu -O-
De eerste keer kon ik die nog zelf laden (met een externe acculader) maar de tweede keer wilde hij niets meer. De storingsmonteur kreeg hem wel aan de gang met een accubooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het lijkt redelijk stil rondom Tesla Model 3 ?
In oktober zouden de leveringen aan niet-medewerkers starten, lijkt me dat de 'gelukkigen' in de buurt van de fabriek al wat gehoord moeten hebben. Geen idee of dat al zo is ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

ZeRoC00L schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:57:
In oktober zouden de leveringen aan niet-medewerkers starten, lijkt me dat de 'gelukkigen' in de buurt van de fabriek al wat gehoord moeten hebben. Geen idee of dat al zo is ?
Allemaal onder een stevige NDA lijkt het, werd ook op Tesla Motors Club al besproken. Tot nu toe allemaal mensen die bij Tesla werken en mogen helemaal niets zeggen of posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenE schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:51:
[...]
Er zijn ook al bedrijfjes die batterijen van een Prius of Honda Hybrid reviseren (en soms groter maken). Maar echt veel volume zit daar nog niet in, meen ik.

Ik heb vandaag een software update gekregen via de dealer die er voor zorgt dat mijn 12V accu ook laadt als de auto aan de laadpaal hangt. Dat was voorheen dus niet zo ik heb de afgelopen twee weken al twee keer stil gestaan met een lege 12V accu -O-
De eerste keer kon ik die nog zelf laden (met een externe acculader) maar de tweede keer wilde hij niets meer. De storingsmonteur kreeg hem wel aan de gang met een accubooster.
Deze update heb ik een tijdje geleden ook gehad. Echter de accu was niet meer helemaal goed door een paar maal leeg zijn van de 12V accu (cellen stuk) dus moest er een andere 12V accu in. Dat viel niet onder de garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Wow mooie sheet is dat.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Verwijderd

Ben benieuwd wat dat gaat kosten >:)

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27

Mooie sheet inderdaad! De relaties tussen de scenarios zijn geldig voor de meeste auto's, dus ook met mijn Leaf is dit wel handig om een keer te zien.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Only when Volkswagen decides to use the 60 Ah battery cells, will the automaker achieve what Kreisel Electric did long ago

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27
janesh schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:46:
[...]

Only when Volkswagen decides to use the 60 Ah battery cells, will the automaker achieve what Kreisel Electric did long ago
Over Kreisel gesproken:

https://www.facebook.com/arnold/videos/10155622282861760/

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Inderdaad, voor de liefhebber enige details.
Ik houd het voorlopig maar bij mijn pajero's voor mijn woonwagen.

[ Voor 8% gewijzigd door janesh op 20-09-2017 15:29 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:03
Flappiewappie schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:54:
[...]

Hoewel de argumenten van je vriendin natuurlijk waar zijn is het een beetje "probleem" denken. Je kunt toch ook een (wat grotere) auto huren voor je wintersport/vakantie?

Persoonlijk ga ik zelf altijd op vliegvakantie (want; je wil wintersporten, want; je wil op het strand liggen etc.).
Ik vind het niet onbegrijpelijk. Uiteindelijk is het een gebruiksvoorwerp, en koop je een auto die zo goed mogelijk aan je eisen voldoet. Het is altijd een compromis, maar het is maar net waar je je prioriteiten legt; gebruiksgemak of ideologie.

En ja, een auto huren is een alternatief en het kost minder dan ik had verwacht, maar wel meer dan met de eigen auto. In mijn geval is elektrisch al niet goedkoper dan een ICE.

Overigens zou ik het geen probleem vinden om twee dagen langer te reizen op zomervakantie. Vakantie = weg van huis, en reizen zou daar best onder kunnen vallen.

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Zeker; cijfers bevestigen ook mijn rijgedrag;

achter een vrachtwagen (80+) als je economisch efficient wil rijden en tussen de 100/110 en dan Fastned als je tijd efficiënt wil rijden (en eventueel plakken achter een bus of een camper/caravan/klein vrachtwagentje op de snelweg; dat is helemaal ideaal).

Leuke aflevering van Fully Charged over de Zoe met oa tweedehands batterij gebruik en een pilot(?) in nederland waar de elektriciteits leverancier beslist wanneer je je batterij oplaad;
YouTube: Formula E & Renault Zoe | Fully Charged

[ Voor 24% gewijzigd door Flappiewappie op 21-09-2017 11:52 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Flappiewappie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:09:
[...]

Zeker; cijfers bevestigen ook mijn rijgedrag;

achter een vrachtwagen (80+) als je economisch efficient wil rijden en tussen de 100/110 en dan Fastned als je tijd efficiënt wil rijden (en eventueel plakken achter een bus of een camper/caravan/klein vrachtwagentje op de snelweg; dat is helemaal ideaal).

Leuke aflevering van Fully Charged over de Zoe met oa tweedehands batterij gebruik en een pilot(?) in nederland waar de elektriciteits leverancier beslist wanneer je je batterij oplaad;
YouTube: Formula E & Renault Zoe | Fully Charged
Niet helemaal hetzelfde, maar afgelopen week met de Swift met dakkoffer ook achter de vrachtwagens gehangen voor de 200km naar het zuiden en terug. Zeg maar wat ervaring van elektrisch heeft ook afgewreven op de normale rijstijl. Scheelt wel een flinke borrel peut moet ik zeggen.

De Proef met de Zoe is denk ik bij Vandebron, daar had ik mij ook aangemeld, maar mijn laadpaal en auto waren niet geschikt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empy
  • Laatst online: 22:24

empy

Rijdt rondjes

ZeRoC00L schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:57:
Grappig, ik reed vandaag in de buurt van Oosterhout (A27) en moest denken aan deze reactie. Ik zag een oplegger met naar ik meen 5 M3's richting Breda rijden. Dus er is wel degelijk iets aan het sudderen op Nederlandse bodem :)

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

databeestje schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:11:
[...]

Niet helemaal hetzelfde, maar afgelopen week met de Swift met dakkoffer ook achter de vrachtwagens gehangen voor de 200km naar het zuiden en terug. Zeg maar wat ervaring van elektrisch heeft ook afgewreven op de normale rijstijl. Scheelt wel een flinke borrel peut moet ik zeggen.

De Proef met de Zoe is denk ik bij Vandebron, daar had ik mij ook aangemeld, maar mijn laadpaal en auto waren niet geschikt :+
Het leukste uit die aflevering was dat ze de batterij echt als 'losse' technologie zagen. Heb er wel vertrouwen in dat er nog een retrofittable 60kwh accu gaat komen voor de Zoë. 600km NEDC en 400km real life actieradius, perfect!

Hier staat wat

• tiguan
Ik zat me zojuist af te vragen, kan je de 'gewone' accu van een elektrische auto leegtrekken door bijvoorbeeld te lang de radio aan te laten staan? Of wordt ook de accu voor de aandrijving hier bij betrokken in geval van nood?

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 23-09-2017 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 08:56

apt

tiguan schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:46:
Ik zat me zojuist af te vragen, kan je de 'gewone' accu van een elektrische auto leegtrekken door bijvoorbeeld te lang de radio aan te laten staan? Of wordt ook de accu voor de aandrijving hier bij betrokken in geval van nood?
Bij de ioniq kan dat heel goed. Daar hangt het er vanaf hoe je de auto aanzet. Als ie een beetje aan is dan trek je de accu leeg. Als ie verder aan is, dus inclusief grote accu actief dan niet.

Ik denk dat je antwoord wel model afhankelijk zal zijn...

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

apt schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:32:
[...]

Als ie verder aan is, dus inclusief grote accu actief dan niet.
Totdat de grote accu leeg is? Of gaat de auto fysiek uit als er toch echt te weinig lading in de accu zit.

Maar het principe zal zo zijn: er zal een omvormer zijn om van de grote accuspanning naar 12V te gaan en afhankelijk van hoe ver je de auto aan zet zal die wel of niet aan staan. Net zoals bij een auto met een verbrandingsmotor.

• evtje
apt schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:32:
[...]

Bij de ioniq kan dat heel goed. Daar hangt het er vanaf hoe je de auto aanzet. Als ie een beetje aan is dan trek je de accu leeg. Als ie verder aan is, dus inclusief grote accu actief dan niet.

Ik denk dat je antwoord wel model afhankelijk zal zijn...
Hoe moet je dat zien ? Een beetje aan en verder aan .een beetje als je instap en verder als je de knop indruk ?

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heb je bij bijna elke auto: accesoirestand (verbruikers aan) en rijstand (motor aan). Bij mijn Prius zijn er zelfs 3 standen.

• tiguan
Ik heb een startknop, ik kan niet echt een stand kiezen voor zover ik weet. Al heb ik wel het idee, dat de accesoire stand ingeschakeld kan worden door niet het rempedaal in te trappen tijdens het starten.

• apt

apt

evtje schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:15:
[...]

Hoe moet je dat zien ? Een beetje aan en verder aan .een beetje als je instap en verder als je de knop indruk ?
1 keer drukken op start/stop zonder rem is accessoire-stand. De accu gaat dan vlot leeg. 2x drukken op de start/stop is de hele auto starten maar zonder te kunnen rijden. De kleine accu kan dan worden bijgeladen. Start/stop met rem = kunnen rijden. 3 standen dus eigenlijk. Maar zoals gezegd dit is specifiek voor de ioniq. Dus de vraag of de 12v accu leeg kan is toch model specifiek.
Maasluip schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:14:
[...]Totdat de grote accu leeg is? Of gaat de auto fysiek uit als er toch echt te weinig lading in de accu zit.
Dat weet ik eigenlijk niet, maar het vermogen dat uit de kleine accu getrokken wordt valt grotendeels in het niet bij de capaciteit van de grote accu, ik geloof dus niet dat ik die informatie relevant is voor mijn gebruik. Dat komt toch niet voor bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door apt op 23-09-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag is de laatste dag dat je een Tesla kan bestellen zonder D. Vanaf morgen in de instap de 75D. Dat is voor het eerst dat er geen achterwiel Tesla S meer te koop is.

Wilde geruchten melden dat er morgen ipv 75D wel eens 85D aangeboden gaan worden (worden op dit moment als 75's uitgeleverd met 85 packs), dat houden we als S75D besteller ook maar eens in de gaten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:42

Maximus

There is no substitute

PWM schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:03:
Vandaag is de laatste dag dat je een Tesla kan bestellen zonder D. Vanaf morgen in de instap de 75D. Dat is voor het eerst dat er geen achterwiel Tesla S meer te koop is.

Wilde geruchten melden dat er morgen ipv 75D wel eens 85D aangeboden gaan worden (worden op dit moment als 75's uitgeleverd met 85 packs), dat houden we als S75D besteller ook maar eens in de gaten :p
Mag volgende week mijn S75 ophalen! Ben benieuwd of daar ook een 85 accupakket in zit. Als ze die dan nog upgraden vind ik het prima.

Kan wel lekker rijden met RWD. Ben benieuwd.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Semyon
  • Laatst online: 04:24
tiguan schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:46:
Wij hadden op het werk een van de eerste iMievs. En als dan iemand de lampen had laten aanstaan, dan was de 12V batterij leeg (en geen laden dat daar mee hielp, en aanging deed ie niet, want het start mechanisme draaide van de 12V). We hebben zelfs een keer met een ice auto en startkabels hem gestart, en toen een half uur laten 'draaien'. Want de andere batterijen waren wel vol.

Tegenwoordig doen EV auto's het automatisch, als de 12V leeg dreigt de raken vullen ze hem wat bij van de high voltage grote batterijen, ook als ie 'uit' staat. Maar het kan dus van de auto afhangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Semyon op 24-09-2017 11:49 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
@apt wat is het nut er van stand 1 of 2 ? Je kan toch niet rijden in stand 2 .dan kan je beter gelijk naar stand 2 , gaat de accu ook niet leeg.Ps met de testdrive is me dat niet opgevallen ik drukte op de knop met de rem ingetrapt zet hem in D en rijden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Maximus schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:18:
[...]

Mag volgende week mijn S75 ophalen! Ben benieuwd of daar ook een 85 accupakket in zit. Als ze die dan nog upgraden vind ik het prima.

Kan wel lekker rijden met RWD. Ben benieuwd.
Ik gok van niet. In NL zijn er geen meldingen van een 85kWh pakket in een S75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
Leuke look @ de model3. Stilstaand. Maar uitgebreide beelden van het interieur.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:42

Maximus

There is no substitute

Snow_King schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:34:
[...]

Ik gok van niet. In NL zijn er geen meldingen van een 85kWh pakket in een S75.
Helaas... zal volgende week wat fotos posten van weer een nieuwe model S in het straatbeeld.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:00
Ik heb een elektrische Microcar Lyra die door een mij onbekende storing niet rijdt. Ik zoek iemand die mij kan helpen te achterhalen wat het probleem is zodat het opgelost kan worden en ik elektrisch kan gaan rijden. Het autootje staat in Heerhugowaard Noord-Holland dus iemand uit de buurt is handig. Als er iemand verder weg is met een eigen werkplek kan ik ook daarheen komen met de auto op een ambulance oid.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:56
No Hands schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:21:
Ik heb een elektrische Microcar Lyra die door een mij onbekende storing niet rijdt. Ik zoek iemand die mij kan helpen te achterhalen wat het probleem is zodat het opgelost kan worden en ik elektrisch kan gaan rijden. Het autootje staat in Heerhugowaard Noord-Holland dus iemand uit de buurt is handig. Als er iemand verder weg is met een eigen werkplek kan ik ook daarheen komen met de auto op een ambulance oid.
Heb je de lader er bij? Al eens gekeken naar het type accu en eventuele zekeringen? Als je het contact aan zet gebeurt er dan wat? Doet de verlichting het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
JeroenK schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:00:
[...]

Heb je de lader er bij? Al eens gekeken naar het type accu en eventuele zekeringen? Als je het contact aan zet gebeurt er dan wat? Doet de verlichting het?
Toen ik het kocht zat er 48V nikkel cadmium batterijen in die dood waren. Ik heb er nu 48v LiFePo ingezet. Die zijn vol en daar heb ik een lader bij. Alle zekeringen zijn heel, als ik het contact aanzet gaat netjes vanalles aan.
Ik heb de motorregelaar laten controleren bij Ramtronics, die zeggen dat alles naar behoren werkt in de regelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor de liefhebber nog een filmpje van de nieuwe elektrische Opel, ofwel de Chevy Bolt in de US:

Geen doorslaand succes voor de funrijder...

Wel voor de bijtellingsfan

EDIT:

Oh, dit is hoe Doug al zijn video's doet. Beetje vreemd, maar ik mag het wel.

[ Voor 56% gewijzigd door PWM op 24-09-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
No Hands schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:17:
[...]

Toen ik het kocht zat er 48V nikkel cadmium batterijen in die dood waren. Ik heb er nu 48v LiFePo ingezet. Die zijn vol en daar heb ik een lader bij. Alle zekeringen zijn heel, als ik het contact aanzet gaat netjes vanalles aan.
Ik heb de motorregelaar laten controleren bij Ramtronics, die zeggen dat alles naar behoren werkt in de regelaar.
Wat zit er nog tussen de motor regelaar en de accu? Contactors? Is de polariteit goed bij de aansluiting? Zit je gaspedaal aangesloten aan je motorregeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
JeroenK schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:27:
[...]

Wat zit er nog tussen de motor regelaar en de accu? Contactors? Is de polariteit goed bij de aansluiting? Zit je gaspedaal aangesloten aan je motorregeling?
Zit alleen bekabeling tussen en die zit weer zoals ik het kocht. Ik ga er vanuit dat dat goed is. Gaspedaal is ook aangesloten, alleen weet ik nog niet hoe ik die op werking kan checken. Autootje is frans, enige documentatie die ik heb is slecht gekopieerd frans werkplaatshandboek en mijn frans is niet echt heel goed :) Importeur kan me niet verder helpen, het is volgens de importeur ook de enige in NL. Heb wel een draadschema weten te bemachtigen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 06:46
Afgezien van voorraad modellen neem ik aan :D

Ik ga over welgeteld... *kijkt op horloge* drie uurtjes een proefrit maken en plaats waarschijnlijk deze week nog een order voor een 75, om die 0.4% financieringsregeling te kunnen gebruiken.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Liegebeest schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:59:
[...]

Afgezien van voorraad modellen neem ik aan :D

Ik ga over welgeteld... *kijkt op horloge* drie uurtjes een proefrit maken en plaats waarschijnlijk deze week nog een order voor een 75, om die 0.4% financieringsregeling te kunnen gebruiken.
Ze zullen de 75's niet ombouwen :p

EDIT: En inderdaad, de 75 is verdwenen van de site

Die 0,4% irriteert mij overigens mateloos. Elke maand verlengen ze die weer, maar gooien ze tot dat moment de druk er vol op.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 25-09-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
No Hands schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:26:
[...]

Zit alleen bekabeling tussen en die zit weer zoals ik het kocht. Ik ga er vanuit dat dat goed is. Gaspedaal is ook aangesloten, alleen weet ik nog niet hoe ik die op werking kan checken. Autootje is frans, enige documentatie die ik heb is slecht gekopieerd frans werkplaatshandboek en mijn frans is niet echt heel goed :) Importeur kan me niet verder helpen, het is volgens de importeur ook de enige in NL. Heb wel een draadschema weten te bemachtigen gelukkig.
Dan heb je al meer dan menigeen. Uitgaande dat de bewegingen kloppen dat de motorsturing goed is. Zou er een rijregeling moeten zijn. Het gaspedaal moet daar op aangesloten zijn.

De verlichting e.d. komt waarschijnlijk van een separaat 12v systeem.

Het lijkt mij er erg op dat de 48V niet aankomt bij de rijregeling en motorsturing.

Kijk eens of je dat meten kan. Is de motor een DCof een AC motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
JeroenK schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:55:
[...]

Dan heb je al meer dan menigeen. Uitgaande dat de bewegingen kloppen dat de motorsturing goed is. Zou er een rijregeling moeten zijn. Het gaspedaal moet daar op aangesloten zijn.

De verlichting e.d. komt waarschijnlijk van een separaat 12v systeem.

Het lijkt mij er erg op dat de 48V niet aankomt bij de rijregeling en motorsturing.

Kijk eens of je dat meten kan. Is de motor een DCof een AC motor?
12V is apart idd, met losse accu. dat werkt ook. Ik heb op mijn rijregelaar 48V staan ook als ik meet op de punten waar volgens wphd + en - moeten zitten Als ik mijn gaspedaal induw hoor ik klikken bij de rijregelaar.
Hat is een dc motor en als ik spanning direct op de motor zet dan snort het motortje ook lustig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
No Hands schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:14:
[...]

12V is apart idd, met losse accu. dat werkt ook. Ik heb op mijn rijregelaar 48V staan ook als ik meet op de punten waar volgens wphd + en - moeten zitten Als ik mijn gaspedaal induw hoor ik klikken bij de rijregelaar.
Hat is een dc motor en als ik spanning direct op de motor zet dan snort het motortje ook lustig :)
Ergens een slecht contact met weerstand waardoor je wel spanning meet maar er geen vermogen beschikbaar is?
Ik had een Volvo 850 met een achteraf ingebouwd elektrisch open dak.
Deed niks. Ik naar inbouwstation, man vervangt een zekeringhouder en voila, deed het weer...

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Hoe veel KM per dag/week/maand verliest een Leaf, iOniq, i3 of andere niet-Tesla EV eigenlijk aan range als deze geparkeerd staat?

Mijn Model S verliest toch wel ongeveer 1km aan range per dag vanwege de computers die allemaal werk aan het doen zijn. Ben benieuwd hoe dat bij andere EV's is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose

Begin steeds blijer te worden met m'n 75. Rijd nu in Duitsland met een X 60D, maar zorgt alleen maar voor meer lawaai en getril aan m'n stuur. Hoorde wel dat het bij de nieuwere types is opgelost, maar ik ben dan nog wel benieuwd.

Als je een keer in de buurt bent met je nieuwe 75D laat het even weten :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:04
Heb trouwens best een nare smaak overgehouden aan Teslas referral programma, terwijl ik er oorspronkelijk totaal niet mee bezig was.

Heb via fora een aantal mensen die overwogen een Tesla te leasen alles er over uitgelegd (ze wisten weinig tot niets). we hebben t hier dan over een telefoongesprek van om en rond een uur. Zowel over de auto als de financiele aspecten. Deed dat gewoon vanwege mijn enthousiasme over zowel Tesla's als EVs in t algemeen.

Kreeg op een gegeven moment een berichtje a la "thanks, door jou ga ik nu mn bestelling voor een Tesla plaatsen". Toen dacht ik "o ja, dat referral-gedoe is er ook nog", dus ik die code doorgeven in de veronderstelling dat ze misschien anders uberhaupt geen code hadden.

Krijg je te horen dat men die referral al "in een vroeg stadium" aan iemand anders heeft beloofd. Iemand anders bij wie men blijkbaar niet terecht kon met al hun vragen, maar van wie ze wel de code gebruiken. Vervolgens nog een of ander vaag verhaal van "een collega gaat ook bestellen, die gebruikt dan jouw referral wel." Je raadt t al: dat gebeurde ook niet.
Krijg sterk de indruk dat deze mensen wat geld is geboden in ruil voor hun referral, en dat ze die paar tientjes onmisbaar vinden.

Voelt toch een beetje als stank voor dank, terwijl referrals halen eigenlijk nooit mn doel is geweest. Netto resultaat is dus dat ik maar gestopt ben mensen te helpen, wat nou juist niet het idee van zo'n referral programma is, maar goed...

[ Voor 6% gewijzigd door Stoffa op 26-09-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Snow_King schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:22:
Hoe veel KM per dag/week/maand verliest een Leaf, iOniq, i3 of andere niet-Tesla EV eigenlijk aan range als deze geparkeerd staat?

Mijn Model S verliest toch wel ongeveer 1km aan range per dag vanwege de computers die allemaal werk aan het doen zijn. Ben benieuwd hoe dat bij andere EV's is?
Na 3 weken vakantie misschien 5 km bij mijn ioniq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Stoffa schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:23:
Heb trouwens best een nare smaak overgehouden aan Teslas referral programma, terwijl ik er oorspronkelijk totaal niet mee bezig was.
Blijft lastig dat soort dingen. Wanneer is het hulp en wanneer loop je gewoon te spammen. Ik begin er niet eens aan, maar help dan ook nooit iemand :')
BarryH schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:29:
[...]

Na 3 weken vakantie misschien 5 km bij mijn ioniq
Inderdaad, bij m'n werknemert na zo'n 9 dagen misschien 1 of 2 km weg.

[ Voor 23% gewijzigd door YoshiBignose op 25-09-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
-

[ Voor 100% gewijzigd door YoshiBignose op 25-09-2017 16:32 . Reden: oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
YoshiBignose schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:31:
[...]

Blijft lastig dat soort dingen. Wanneer is het hulp en wanneer loop je gewoon te spammen. Ik begin er niet eens aan, maar help dan ook nooit iemand :')
Is ook grotendeels gevoelsmatig. Ik sluit me in ieder geval aan bij jouw kamp en help nu ook niemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
YoshiBignose schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:31:
[...]

Ik doe er ook niet aan mee. Heb de code van een collega gebruikt (die krijgt nu een mini-tesla) en that's it.

Mijn eerste post op het Tesla forum leverde mij 12 DM's op van mensen met de vraag of ik hun code wil gebruiken. Denk dat het programma maar eens lekker herzien moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
PWM schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:34:
[...]

Ik doe er ook niet aan mee. Heb de code van een collega gebruikt (die krijgt nu een mini-tesla) en that's it.

Mijn eerste post op het Tesla forum leverde mij 12 DM's op van mensen met de vraag of ik hun code wil gebruiken. Denk dat het programma maar eens lekker herzien moet worden.
Ik weet ook van grote organisaties waar referrals worden verhandeld, krijg je 25 euro op je rekening als je een bepaalde code gebruikt. Het is inderdaad een beetje een naïef romantisch idee van Tesla geweest denk ik.

@yoshibignose Ik weet overigens nog dat je me een proefritje bij je aanbood toen ik degene was die een Tesla overwoog. Dat was toen niet nodig, omdat Tesla op korte termijn zelf met een proefrit kwam. Had ik echter wel van die gelegenheid gebruik gemaakt, dan had ik ook 100% jouw referral gebruikt. In mijn ogen is dat gewoon "hoe het hoort". Maar goed, uiteindelijk is dat natuurlijk persoonlijk. Ik ben iig wel klaar met uithangbord voor Tesla zijn nu :)

Wel nog dank voor het aanbod trouwens, waardeer t altijd als mensen belangeloos tijd voor me willen maken

[ Voor 31% gewijzigd door Stoffa op 25-09-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK

Dat is voor mij moeilijk te zeggen. Mijn auto geeft niet aan in te rijden kilometers. Je moet dan wel de omgevingscondities wel mee nemen in het geheel. K merk van een week stil staan niet veel. De zelf ontlading lijkt gering. De Qubo heeft maanden stil gestaan en de spanning van de accu is over die periode niet gedaald. De Doblo heeft iets andere accu's zowel de chemische samenstelling als de mechanische constructie. De packs in de doblo worden door contactoren los geschakeld van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
No Hands schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:14:
[...]

Dan zou ik zeker nog eens kijken bij de rijregeling. Slechte contacten of zekeringen of een contactor die niet inschakelt. Of de controle van de rijregeling is toch niet goed. Misschien kan je eens meten aan je gaspedaal om te zien of de weerstand van het pedaal veranderd als je hem meer indrukt.

Is er ook een versnelling die je inschakelen moet? Een D voor vooruit of R voor achteruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
JeroenK schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:29:
[...]

Dan zou ik zeker nog eens kijken bij de rijregeling. Slechte contacten of zekeringen of een contactor die niet inschakelt. Of de controle van de rijregeling is toch niet goed. Misschien kan je eens meten aan je gaspedaal om te zien of de weerstand van het pedaal veranderd als je hem meer indrukt.

Is er ook een versnelling die je inschakelen moet? Een D voor vooruit of R voor achteruit?
Ik heb alle contacten schoongeschuurd voor het monteren :) gaspedaal is misschien de volgende stap om die door te meten ja.
Er is een F en een N en een R. In alle gevallen gebeurt er niets. Wellicht dat daar een defecte sesnor zit bedank ik me nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenK
No Hands schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:49:
[...]

Ik heb alle contacten schoongeschuurd voor het monteren :) gaspedaal is misschien de volgende stap om die door te meten ja.
Er is een F en een N en een R. In alle gevallen gebeurt er niets. Wellicht dat daar een defecte sesnor zit bedank ik me nu.
Kijk er naar en laat weten wat je vind. Kan zo simpel als draadbreuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt

apt

evtje schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:23:
@apt wat is het nut er van stand 1 of 2 ? Je kan toch niet rijden in stand 2 .dan kan je beter gelijk naar stand 2 , gaat de accu ook niet leeg.Ps met de testdrive is me dat niet opgevallen ik drukte op de knop met de rem ingetrapt zet hem in D en rijden maar.
Als je de rem niet indrukt kun je ook niet rijden. Dan gaat ie wel aan maar niet in drive modus. Dus: 1x zonder rem is alleen wat accessoires aan. 2x zonder rem is alles aan maar niet rijden. 1x met rem is rijden. Rem is ook nodig voor rijden of achteruit.

Wat het nut is van twee standen weet ik ook niet... Had ook wel met 1 stand gekunt. Dus met of zonder rem.

Valt goed mee te leven hoor 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Nou ik ga het eind van de week beleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 06:46
Wel, de kogel is door de kerk :D

Die proefrit was erg prettig! We zijn goed door Alfred in Amsterdam ZuidOost ontvangen; prettige kerel, geen typische salesman... Of in elk geval, die indruk liet hij niet achter. Gezellig gepraat bij de proefrit en hij had niet alleen maar aandacht voor "de man" in de auto (wiens bedrijf'm leaset) maar hij heeft ook mijn vrouw gewoon als normale klant behandelt. Zoals het hoort, vind ik zelf.

Bij terugkomst maar meteen naar boven gelopen om de offerte op te maken en aangezien m'n chef ook aanschoof de betaling ook geregeld.

Over een paar maanden staat hier een donkerblauwe S75D :D

EDIT: Wel een beetje ruk natuurlijk dat die dingen in Amerika worden gebouwd. De vervuiling van dat zee-transport rijden we er natuurlijk nooit van je leven uit :/

[ Voor 11% gewijzigd door Liegebeest op 25-09-2017 21:25 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:42

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Hmm...
Komend weekend de eerste rit die niet lekker uitkomt met snelladers.
Maassluis-Enkhuizen is met 140 kilometer net vervelend met een 22 kWh Zoe.
Of is er stiekem een verborgen laadpaal bij Sprookjeswonderland?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Proton_ schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:41:
Hmm...
Op de A7 bij de beemster staat nog een fastned hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahviaan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:31

Op mijn werk hadden we ooit een Think City (eigenlijk 2, waarvan 1 zonder stuurbekrachtiging...) die was dankzij z'n zebrabatterij in 1 hooguit 2 weken helemaal leeg. Toen was het nog echt pionieren.

Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Hmm...
Moet makkelijk lukken toch? Met enkel Fastned kom ik op dit bij (110km max range ingevuld, conservatief):

https://route.fastned.nl/...ange=110&trip_type=return

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
Bahviaan schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:22:
[...]

Op mijn werk hadden we ooit een Think City (eigenlijk 2, waarvan 1 zonder stuurbekrachtiging...) die was dankzij z'n zebrabatterij in 1 hooguit 2 weken helemaal leeg. Toen was het nog echt pionieren.
Zebra batterijen werken op hoge temperaturen. Er gaat c.a. 8% tot 12% per dag verloren aan het warm houden van de accu. De zebra's moesten na gebruik het liefst direct aan de stroom. Als je hem niet ewarm hield en de accu koelde af kon het rustig 3 dagen duren voordat de accu weer helemaal vloeibaar was en je rijden kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Stoffa schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:38:
[...]

@yoshibignose Ik weet overigens nog dat je me een proefritje bij je aanbood toen ik degene was die een Tesla overwoog. Dat was toen niet nodig, omdat Tesla op korte termijn zelf met een proefrit kwam. Had ik echter wel van die gelegenheid gebruik gemaakt, dan had ik ook 100% jouw referral gebruikt. In mijn ogen is dat gewoon "hoe het hoort". Maar goed, uiteindelijk is dat natuurlijk persoonlijk. Ik ben iig wel klaar met uithangbord voor Tesla zijn nu :)

Wel nog dank voor het aanbod trouwens, waardeer t altijd als mensen belangeloos tijd voor me willen maken
Ja, er zijn ook weinig echte sociale en altijd beleefde mensen te vinden zoals ik ;) maar het internet is toch allemaal wat laagdrempeliger. Je ziet toch al snel hoe mensen elkaar uitschelden online, terwijl je dat in iemand z'n gezicht toch minder snel doet. Datzelfde geldt ook voor hulp. Kijk hier op tweakers, mensen gaan er maar vanuit dat er allemaal mensen zijn die gratis je komen helpen met computer problemen en vaak nemen ze niet eens meer de moeite om even te bedanken.

Het is wel typisch Amerikaans om overdreven beleefd en aardig te doen alleen voor een referral :P Toen ik in NY of Vegas was viel me dat ook op in restaurants, ze zijn overdreven beleefd en aardig totdat ze je geld + fooi hebben ontvangen. Als je daarna nog vraagt waar het toilet is word je gewoon genegeerd |:(
Liegebeest schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:15:
Wel, de kogel is door de kerk :D

Die proefrit was erg prettig! We zijn goed door Alfred in Amsterdam ZuidOost ontvangen; prettige kerel, geen typische salesman... Of in elk geval, die indruk liet hij niet achter. Gezellig gepraat bij de proefrit en hij had niet alleen maar aandacht voor "de man" in de auto (wiens bedrijf'm leaset) maar hij heeft ook mijn vrouw gewoon als normale klant behandelt. Zoals het hoort, vind ik zelf.

Bij terugkomst maar meteen naar boven gelopen om de offerte op te maken en aangezien m'n chef ook aanschoof de betaling ook geregeld.

Over een paar maanden staat hier een donkerblauwe S75D :D
Dat is inderdaad typisch Tesla, de verkopers zijn eerder "nerds" dan gladde jongens en weten dus echt te vertellen over techniek enzo. Vind ik op zich wel een pluspunt want heb een hekel aan domme verkooppraatjes. Bij Kia liet de verkoper zijn telefoon zien van een screenshot van een gemiddeld verbruik van 1 op 30 (over zo'n 3 km) 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door YoshiBignose op 26-09-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Hmm...
Fastned, Bospoort, 2353 ZW Leiderdorp

is +-90 km vanuit Enkhuizen, red je makkelijk.

Edit; ow wacht je moet de andere kant op, aan de A4 staat ook nog een NLE snellader (aan de overkant van Fastned Ruyghenhoek).

[ Voor 13% gewijzigd door Flappiewappie op 26-09-2017 08:34 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:11:
Deze update heb ik een tijdje geleden ook gehad. Echter de accu was niet meer helemaal goed door een paar maal leeg zijn van de 12V accu (cellen stuk) dus moest er een andere 12V accu in. Dat viel niet onder de garantie :(
Nee, er zit maar 1 jaar garantie op de 12V accu. Ik heb eigenlijk ngo nooti een automerk meegemaakt die een 12V accu wel onder garantie heeft vervangen. Maar meestal zijn ze ook niet na 3 jaar stuk.

Anyway, je raad zeker niet welk nieuw onderdeel er nu in mijn Kia zit? Gewoon gehaald bij de lokale accuboer nadat ik weer een keer met een lege accu stond. Als de dealer geen accu wil wisselen als je er om komt vragen....
No Hands schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:17:
Alle zekeringen zijn heel, als ik het contact aanzet gaat netjes vanalles aan.
Heb je ook echt alle zekeringen gecontroleerd, of denk je dat ze heel zijn omdat er van alles aan gaat? Zoals je het schrijft lijkt het alsof je het laatste bedoeld, namelijk.

Zit er ook een meter in je auto waarop je kan zien hoe vol de accu is en werkt die dan ook?

Ik weet niet hoe simplistisch de Microcar is en in hoeverre er zaken gecontroleerd worden, foutmeldingen al dan niet op een displaytje komen te staan etc.

Btw, ik kan weinig op internet vinden over een elektrische Lyra. De elektrische variant(en) schijnen meer bekend te zijn onder de naam Zenn.Wellicht kan ej daar meer informatie mee vinden? Bijvoorbeeld hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 12:55
Liegebeest schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:15:
[...]
EDIT: Wel een beetje ruk natuurlijk dat die dingen in Amerika worden gebouwd. De vervuiling van dat zee-transport rijden we er natuurlijk nooit van je leven uit :/
Ik denk dat dat wel meevalt. Verschepen is ongeveer 20x minder CO2 intensief vergeleken met de vrachtwagen. Als je via het Panama kanaal vaart is het ~15.000km. Dus dat ongeveer net zoveel CO2 als 750km met de vrachtwagen. Dat is ongeveer net zoveel als een nieuwe Audi aflegt (vermoedelijk per vrachtwagen).

Afbeeldingslocatie: http://www.scdigest.com/images/CO2_BY_MODE.gif

Je kunt natuurlijk ook even anders rekenen:
15.000 km * 4(?)gr/km * 2,5t = 150kg CO2.

Als je met je Tesla 100gr/km bespaart, dan heb je het transport na 1500km bespaard. (En als je een Audi had gekocht, dan had je ook met transport te maken.)

[ Voor 15% gewijzigd door Paul C op 26-09-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
Vorige week hier op de High Tech Campus in Eindhoven even in de Bolt mogen zitten. Vanuit het perspectief van een lang (1.90) persoon; Zit voorin en hoofdruimte is zeker prima. Achterin kom ik net een paar cm hoofdruimte tekort om echt rechtop te kunnen zitten. Beenruimte is ruimer dan in het vliegtuig maar niet bijzonder ruim (vergelijkbaar of net iets minder dan een Toyota Auris). Kofferbak is redelijk kort maar wel goed wat ruimte naar beneden.

Er stond ook een model X (7-zits) en ik was verbaasd dat op de tweede zitrij ik opzij het deurmechanisme van de falcon doors in kon kijken (dus ook te weinig ruimte in de hoogte).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hoe denken jullie over het gebruik van een onderbemeten laadkabel? Ik heb een Tesla laadkabel kunnen scoren (3x32A) maar het geheel is toch wat groter en zwaarder dan ik verwachtte.

Mijn motorlader trekt maximaal 13,2 kW maar zit meestal iets lager(ligt aan de SoC en de temperatuur), en de gemiddelde openbare paal is toch maar 11kW, de echt grote 43kW-ers hebben allemaal een vaste kabel. Is het verantwoord om met een 3x16A kabel te werken?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Erasmo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:34:
Hoe denken jullie over het gebruik van een onderbemeten laadkabel? Ik heb een Tesla laadkabel kunnen scoren (3x32A) maar het geheel is toch wat groter en zwaarder dan ik verwachtte.

Mijn motorlader trekt maximaal 13,2 kW maar zit meestal iets lager(ligt aan de SoC en de temperatuur), en de gemiddelde openbare paal is toch maar 11kW, de echt grote 43kW-ers hebben allemaal een vaste kabel. Is het verantwoord om met een 3x16A kabel te werken?
Wordt het niet ook een verzekeringsdingetje als er iets fout gaat bij een openbare paal? Stel de paal gaat verloren dan wijzen de vingers natuurlijk gelijk naar jou met je kabel. Voor thuis is dit natuurlijk geen probleem in dat opzicht [edit: alhoewel je opstalverzekering misschien dan ook gaat zeuren :| ]
Ik ga me voor de rest niet uitlaten over (technische) risico's, maar dit wilde ik toch even posten voor het geval het allemaal over de technische details gaat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Nivve op 26-09-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Erasmo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:34:

In de kabel zit een weerstand die de afnemer én de laadpaal vertellen wat hij maximaal aan kan. Die kabel zal zeggen maximaal 20A aan te kunnen en daar dan ook mee te laden.

Volgens mij zijn de stappen 13A, 20A, 32A en 70A. Een "11kW" kabel is een 20A kabel omdat deze 2,5mm2 aders gebruikt.

Dit staat in IEC61851-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Snow_King schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:00:
[...]

In de kabel zit een weerstand die de afnemer én de laadpaal vertellen wat hij maximaal aan kan. Die kabel zal zeggen maximaal 20A aan te kunnen en daar dan ook mee te laden.

Volgens mij zijn de stappen 13A, 20A, 32A en 70A. Een "11kW" kabel is een 20A kabel omdat deze 2,5mm2 aders gebruikt.

Dit staat in IEC61851-1
Ik ben in mijn zoektocht eigenlijk alleen maar 16-32A kabels tegengekomen.

Hmm ik zal dan toch eens een kabel op maat moeten laten maken, want deze is echt te zwaar.

Dus als iemand nog een zgan Tesla kabel zoekt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

En ik kwam op jacht ook weer twee interessante palen tegen:

Status: ALLES TEGELIJK:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tU7EqbJfx2F8h76xdZ1r4pZP/medium.jpg

"Waar wilt u de paal?''
Zet maar ergens neer¯\_(ツ)_/¯
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wYUw89TLZDSXUPuCUKBnePJp/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Erasmo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:08:
[...]

Ik ben in mijn zoektocht eigenlijk alleen maar 16-32A kabels tegengekomen.

Hmm ik zal dan toch eens een kabel op maat moeten laten maken, want deze is echt te zwaar.

Dus als iemand nog een zgan Tesla kabel zoekt :+
Klopt, zo worden ze verkocht, maar intern zijn het 20A of 32A kabels.

De "16A/11kW" kabels zijn 20A en 2,5mm2

De "32A/11kW" kabels zijn 32A en 6,0mm2

Wat men verkoopt is niet wat het altijd ook écht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:16

knakworst

Get more sats!

Erasmo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:17:

"Waar wilt u de paal?''
Zet maar ergens neer¯\_(ツ)_/¯
[afbeelding]
Dat kan dus een 'eigen' paal zijn ipv een gemeentepaal. Dan mag je de stoep niet over. Wel een beetje stompzinnig want met een bovengrondse kabel is het alleen maar gevaarlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
knakworst schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:50:
Dat kan dus een 'eigen' paal zijn ipv een gemeentepaal. Dan mag je de stoep niet over. Wel een beetje stompzinnig want met een bovengrondse kabel is het alleen maar gevaarlijker.
Bovengronds is gevaarlijker qua struikelen maar een ondergrondse kabel die niet correct is aangelegd of aangemeld is ook gevaarlijk als er iemand op die plek gaat graven...

De correcte oplossing is dus de auto op de stoep zetten. Minimaliseert het gevaar! ;)

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
@knakworst In Eindhoven kan een eigen paal wel onder de stoep door. Gereserveerd vak krijg je ook erbij. Openbaar laden mag echter niet op die plek.

https://goo.gl/maps/iCTcNbK2HBA2

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongshi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:47
mddd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:08:
[...]

Bovengronds is gevaarlijker qua struikelen maar een ondergrondse kabel die niet correct is aangelegd of aangemeld is ook gevaarlijk als er iemand op die plek gaat graven...

De correcte oplossing is dus de auto op de stoep zetten. Minimaliseert het gevaar! ;)
Ze meoten gewoon toestaan dat je onder stoep gaat, zolang dit netjes aangemeld wordt bij de gemeente en dit door een verantwoorde partij wordt gedaan (die dit dan in de gemeente kaarten netjes kan verwerken). Dan heb je én geen kabel boven de grond én geen problemen met werkzaamheden.
Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.