Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, bij de lokale Lidl staan ook regelmatig mensen op de parkeerplekken voor invaliden en de parkeerplekken voor mensen met kleine kinderen. Daar staat ook geen bordje bij (bij sommige Lidl's wel, bij deze niet). Maar wel een enorm logo op de parkeerplek zelf.

Ik ben zelf altijd extra oplettend als ik ineens 4 lege plekken precies naast de ingang van een pand zie (want dat zijn meestal de plekken voor invaliden) maar blijkbaar zijn er toch genoeg mensen die daar niet naar kijken.

Sinds deze week rijdt er ook een Ioniq in de buurt rond. Onlangs even kort mee gesproken (want ze gebruiken regelmatig de laadpaal in de straat). De dame in kwestie vind hem heerlijk rijden* en is er erg blij mee. Ze moet nu wel een eindje lopen, blijkbaar is iemand "vergeten" een laadpaal dichter in de buurt aan te leggen. Er is wel toestemming maar de uitvoering is nog niet gedaan.

* quote: "ik rij alle audi's eruit bij het stoplicht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:16:
[...]

https://www.tesla.com/nl_NL/new/5YJSA7E12HF204053 lijkt me wel een interessante voor je. Als de AP2 hardware er op zit, zit de normale AP er ook al op. Als ik deze nieuw configureer is ie 94k.
Het is helaas iets minder mooi dan voorgesteld op hun site. De auto's die daar staan als service/demo hebben soms al richting de 8000km op de klok en een kenteken van 5-6 maanden geleden.

Dat betekent bijvoorbeeld ook dat je nog maar 4.5 jaar de lage bijtelling hebt.

Aan de andere kant, als hij 12k korting heeft en leasemij vind het goed, misschien toch eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
JeroenE schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:07:
Ach, bij de lokale Lidl staan ook regelmatig mensen op de parkeerplekken voor invaliden en de parkeerplekken voor mensen met kleine kinderen. Daar staat ook geen bordje bij (bij sommige Lidl's wel, bij deze niet). Maar wel een enorm logo op de parkeerplek zelf.
Die parkeerplaatsen met zo'n familie logo ofzo heb ik nooit echt begrepen. Ze zijn in ieder geval wel extra ruim dus mooi voor m'n Tesla >:)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27
JeroenE schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:07:
Half off-topic: op de openbare weg (niet per se bij die Lidls) zijn markeringen op de weg voor zover ik weet niet geldig zonder bord erbij. Dit heeft mij jarenlang een privé parkeerplaats opgeleverd omdat mensen na het weghalen van een bord nog steeds dachten dat ze niet op het kruis mochten parkeren.

Simpele praktische redenering hierachter is dat markeringen op de weg niet zichtbaar zijn bij bijvoorbeeld sneeuw.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:19
Welke kaart met oplaad palen is nou het meest up to date?

plugshare.com
chargemap.com
oplaadpalen.nl

het lijkt dat ze allemaal weer andere palen missen.

Ik zelf zet regelmatig palen die ik tegenkom op Openstreetmap maar ook alleen omdat ik daar toch al aan bijdraag met van alles.

[ Voor 29% gewijzigd door menzo op 27-08-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

Het is helaas iets minder mooi dan voorgesteld op hun site. De auto's die daar staan als service/demo hebben soms al richting de 8000km op de klok en een kenteken van 5-6 maanden geleden.

Dat betekent bijvoorbeeld ook dat je nog maar 4.5 jaar de lage bijtelling hebt.

Aan de andere kant, als hij 12k korting heeft en leasemij vind het goed, misschien toch eens kijken.
Er is op dit moment geen reden om aan te nemen dat de lage bijtelling voor full electric gaat verdwijnen, dus dat zou voor mij geen argument zijn.

Het zal vooral van de staat van een specifiek exemplaar afhangen. Als er een paar k op de teller staat, je de volledige garantietermijn krijgt en er zit geen schade op zou ik het wel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoshiBignose schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:34:
Die parkeerplaatsen met zo'n familie logo ofzo heb ik nooit echt begrepen. Ze zijn in ieder geval wel extra ruim dus mooi voor m'n Tesla >:)
Als je ooit een kleintje in de auto wil zitten terwijl iemand op 30 cm afstand heeft geparkeerd dan snap je het misschien wel -O-
Veneficus schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:42:
Half off-topic: op de openbare weg (niet per se bij die Lidls) zijn markeringen op de weg voor zover ik weet niet geldig zonder bord erbij.
Veel markeringen op een weg hebben geen juridische betekenis, dat heeft inderdaad alleen het bord. Als het bord er wel staat maar geen kruis mag je er ook niet parkeren omdat het bord dit bepaald. Het kruis is alleen een handige indicatie over welke plek het precies gaat.
Simpele praktische redenering hierachter is dat markeringen op de weg niet zichtbaar zijn bij bijvoorbeeld sneeuw.
Voor zover ik weet geldt dit niet voor haaientanden of verdrijvingsvlakken etc. Dat zijn op zich al wel geldige markeringen waar je je aan moet houden. Al is natuurlijk de vraag of je daar wel een bekeuring voor krijgt als er sneeuw op ligt en je het dus niet kon zien. Bovendien hebben de meeste haaientanden hebben ook een heel specifiek bord erbij staan.
menzo schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:39:
Ik kijk meestal op een paar, dan heb je de meeste kans dat je niets mist. Maar soms is ook juist de ene paal in de ene app er inderdaad niet. Dus je moet er zeker niet op rekenen. Meestal kijk ik eerst op socialcharging omdat die handig laten zien of de paal bezet is of niet (al klopt dat ook niet 100%) en zo ja sinds wanneer.
Ik zelf zet regelmatig palen die ik tegenkom op Openstreetmap maar ook alleen omdat ik daar toch al aan bijdraag met van alles.
Bij mij in de buurt staat volgens mij geen enkele paal op OSM, maar ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik dat zou moeten opzoeken in bijvoorbeeld OSMand+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
JeroenE schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:12:

Bij mij in de buurt staat volgens mij geen enkele paal op OSM, maar ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik dat zou moeten opzoeken in bijvoorbeeld OSMand+.
Ik weet niet of OSMand de oplaadpalen laat zien, dat is een keuze van iedere kaartenrenderer. De hoeveelheid palen is ook nog super gering op OSM omdat er geen of een paar kleine imports zijn verricht. Er zijn een paar mappers die soms wat toevoegen na een survey.

Met deze link kan je zien wat er nu al in de database staat en dit ook op de standaard kaart staat.
http://overpass-turbo.eu/s/rhu (Als de locatie die je wil zien buiten de default kaart zit moet je hem even verslepen en opnieuw op run drukken.)

[ Voor 7% gewijzigd door menzo op 27-08-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
JeroenE schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:12:
[...]
Als je ooit een kleintje in de auto wil zitten terwijl iemand op 30 cm afstand heeft geparkeerd dan snap je het misschien wel -O-
Ach dan haal je die eerst uit de auto of rij je de auto eerst naar achteren. Moet ook vaak genoeg zo eerst instappen en daarna kunnen de rest van de passagiers er pas in (vooral als je wat dikker bent). Zie niet in waarom specifiek voor familie (waar overigens niet staat baby's) er een groter vak moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:02
YoshiBignose schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Ach dan haal je die eerst uit de auto of rij je de auto eerst naar achteren. Moet ook vaak genoeg zo eerst instappen en daarna kunnen de rest van de passagiers er pas in (vooral als je wat dikker bent). Zie niet in waarom specifiek voor familie (waar overigens niet staat baby's) er een groter vak moet zijn.
Je bent nu gewoon aan het trollen toch? :>

Want het is natuurlijk superwenselijk om je BABY onbegeleid op / langs de kant van een parkeergarage te laten staan, terwijl jij je auto naar achter rijdt. Immers kan er niks gebeuren dan toch? Vergeet niet dat je kind niet uit de weg kan rollen als er iemand besluit achteruit te gaan rijden door het pad van je kind, enzovoort.

En volgens mij, als je een baby hebt ben je per definitie "een familie", en niks houdt je tegen om met je familie te parkeren op zo'n plek trouwens?

Ik, als single-kindloos-mens ben vóór familieparkeerplekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

En denk aan achtjarigen die (per ongeluk) de deur wijd opengooien. Dan wil je niet dat je daar dicht naast staat...

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mar.tin schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Je bent nu gewoon aan het trollen toch? :>

Want het is natuurlijk superwenselijk om je BABY onbegeleid op / langs de kant van een parkeergarage te laten staan, terwijl jij je auto naar achter rijdt. Immers kan er niks gebeuren dan toch? Vergeet niet dat je kind niet uit de weg kan rollen als er iemand besluit achteruit te gaan rijden door het pad van je kind, enzovoort.

En volgens mij, als je een baby hebt ben je per definitie "een familie", en niks houdt je tegen om met je familie te parkeren op zo'n plek trouwens?

Ik, als single-kindloos-mens ben vóór familieparkeerplekken.
Ja als je alleen bent met een baby... maar dan zou je eigenlijk ook niet echt op een familieplek mogen staan toch. Als ik een kind adopteer in m'n eentje ben ik nou ook niet echt een familie. Zoals op de foto of op de grond te zien is, is het voor een gezin. Nou dan kan moeder wel even wachten tot vader de auto achteruit zet hoor. En verder, je ziet deze plekken zelden dus geen idee hoe je het bij normale parkeerplaatsen doet?

Maw veel te vaag en wettelijk ook nergens op gebaseerd. Met een dik iemand in een Tesla is het net zo goed lastig parkeren... misschien eens lobbyen voor parkeerplaatsen voor dikke mensen.

Trouwens, het kan nog extremer hoor in België:

Afbeeldingslocatie: http://toegankelijkgebouw.be/LinkClick.aspx?fileticket=44624779326376714639733D&tabid=241&stats=false

Dan mag ik er niet eens staan met m'n geadopteerde kindje ;(
Proton_ schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:48:
En denk aan achtjarigen die (per ongeluk) de deur wijd opengooien. Dan wil je niet dat je daar dicht naast staat...
Ja, wat gebeurt op 99 van de 100 andere krappe parkeerplekken. Meestal van ouders die hun kinderen niet opvoeden. Zag laatst een gezin uitstappen waarbij het jongetje gewoon tegen een andere auto aan leunde en ouders zeggen er niks van. Mij is geleerd van andere auto's afblijven en opletten als je je deuren open doet.

En wat gebeurt er als zo'n 8 jarige gewend is om z'n deur open te smijten omdat hij een extra breed vaak krijgt? Juist... schiet je dus helemaal niets mee op.

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 27-08-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:57
YoshiBignose schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

Ja als j Met een dik iemand in een Tesla is het net zo goed lastig parkeren... misschien eens lobbyen voor parkeerplaatsen voor dikke mensen.
Dikke mensen die dik zijn wegens teveel eten en te weinig bewegen moeten fietsen en de auto lekker thuis laten staan ;-). Gezinsplaats is met baby erg prettig... De maxi cosi eruit, de kinderwagen welke je probleemloos tussen de auto's door kan rijden!

@Daniel, als er teveel mensen elektrisch rijden gaat de overheid vanzelf regelingen aanpassen om toch geld binnen te harken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
President schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Dikke mensen die dik zijn wegens teveel eten en te weinig bewegen moeten fietsen en de auto lekker thuis laten staan ;-). Gezinsplaats is met baby erg prettig... De maxi cosi eruit, de kinderwagen welke je probleemloos tussen de auto's door kan rijden!
Een kind nemen is een keuze, dik zijn ook. Ik snap best dat het makkelijk is, maar dat geldt voor iedereen. Krijg m'n oma bij een normale parkeerplaats in Amsterdam ook nauwelijks uit de Tesla hoor. Je moet ergens een grens trekken. Een gehandicaptenparkeerplaats is nog goed te praten, maar dan houdt het ook echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38
President schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

@Daniel, als er teveel mensen elektrisch rijden gaat de overheid vanzelf regelingen aanpassen om toch geld binnen te harken :-(
Daar heb je toch falcon wing doors voor? ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
RocketKoen schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:56:
[...]

Daar heb je toch falcon wing doors voor? ;)
Ja of summon 8) ... nadeel alleen is dat je meestal in een ondergrondse parkeerplaats geen bereik hebt met je telefoon en het dus niet werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:08

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

En kan het gezever over familie-parkeerplaatsen en de (on)zin daarover weer ophouden? De laatste keer dat ik het checkte had dat namelijk niks met elektrische auto's te maken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

menzo schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:39:

plugshare.com
chargemap.com
oplaadpalen.nl

het lijkt dat ze allemaal weer andere palen missen.

Ik hanteer vaak deze volgorde en ik leg je ook uit waarom:

1. Chargemap
2. The New Motion
3. Allego
4. Oplaadpalen

Bonus

5. Free AC Chargers
6. AC-Lader.nl
7. GoingElectric

Ik begin altijd bij Chargemap, omdat Chargemap de enige is die zo compleet alle andere bronnen en sites combineert. Hier wordt ook veel gratis en semi-public op vermeld die door particulieren of bedrijven zelf erop is gezet. Ga op de andere kaarten bijvoorbeeld maar eens een gratis Lidl snellader zoeken. Die vind je niet.

Vind ik echt helemaal niets in de buurt van mijn bestemming dan check ik my.thenewmotion.com omdat hun NL database behoorlijk compleet is, vooral door automatische koppelingen met ev-box etc.
Lukt het dan nog niet dan wil je nog wel eens verrast worden door de kaartjes van Allego en Oplaadpalen.

En vind ik dan nog niets; dan is er altijd nog Fastned en de Granny Charger voor op je bestemming.

Duitsland of via Duitsland kan je het beste bij GoingElectric terecht.Incl mooie routeplanner voor elk voertuig; jammer dat er nog geen NL variant van deze site is.

Ga ik een tripje plannen en zoek ik een mooie stopplek om te lunchen dan check ik Free AC chargers. Heb ik haast dan check ik AC-lader. Die laatste overigens beheer ik samen met een andere jongen van RenaultForum. Als je nog goeie 22 of 43kW palen hebt, geef die dan door dan zorg ik dat ze erop verwerkt worden. Vrijwel al deze laadpunten zijn getest door Zoe rijders. De 43kW's zijn overigens vrijwel altijd Efacecs of ABB laders waar dus ook DC 50kW Chademo en CCS wordt aangeboden. Doe er je voordeel mee ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hachy op 27-08-2017 22:20 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Kijk dat is een leuke post. Is er een reden dat je plugshare niet gebruikt? In Amsterdam heb ik gezien dat plugshare wat meer up to date is dan chargemap. Maar het kan dat dit buiten de stad heel anders is.

Ik heb alleen ervaring met laden in Amsterdam omdat ik regelmatig Car2go gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Commentaar leveren op een mod-actie doe je niet in het topic zelf.

[ Voor 87% gewijzigd door deepbass909 op 27-08-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

menzo schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:39:
Kijk dat is een leuke post. Is er een reden dat je plugshare niet gebruikt? In Amsterdam heb ik gezien dat plugshare wat meer up to date is dan chargemap. Maar het kan dat dit buiten de stad heel anders is.

Ik heb alleen ervaring met laden in Amsterdam omdat ik regelmatig Car2go gebruik.
Ja, Plugshare lijkt gewoon dezelfde database te hebben als oplaadpalen / my TNM waarbij er niet verrijkt wordt (dus nog veel originele/verkeerd info die bij oplaadpalen.nl ook nooit wordt geupdate, ondanks herhaaldelijk verzoek)

Oh ja, willen jullie nog even Student Laura helpen met haar afstudeer onderzoek naar laadbehoeftes, ze heeft nog 100 respondenten nodig; haar onderzoek is hard nodig voor de beleidsmakers om een goed beeld te vormen van de behoeftes van de Hybrid/BEV rijder.

https://steinbuch.wordpre...de-toekomst-gaan-opladen/

Mede namens Maarten Steinbuch, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Hachy schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:39:
[...]

Ja, Plugshare lijkt gewoon dezelfde database te hebben als oplaadpalen / my TNM waarbij er niet verrijkt wordt (dus nog veel originele/verkeerd info die bij oplaadpalen.nl ook nooit wordt geupdate, ondanks herhaaldelijk verzoek)

Oh ja, willen jullie nog even Student Laura helpen met haar afstudeer onderzoek naar laadbehoeftes, ze heeft nog 100 respondenten nodig; haar onderzoek is hard nodig voor de beleidsmakers om een goed beeld te vormen van de behoeftes van de Hybrid/BEV rijder.

https://steinbuch.wordpre...de-toekomst-gaan-opladen/

Mede namens Maarten Steinbuch, bedankt :)
Oke duidelijk, myTNM heeft zo te zien wel het grootste deel van de NUON palen in Amsterdam compleet.

Het blijft nog afwachten om een 'winnaar' van de laadpalen website oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Het voordeel van MyTNM is dat ze luisteren naar feedback. Klopt de locatie niet exact, het vermogen, of doet hij het niet; dan wordt met die feedback echt iets gedaan en de kaart geupdate.

Dit in tegenstelling tot veel laad-site concurrenten die wel de oplaadpalen.nl database netjes gekopieerd publiceren maar hier vervolgens niets mee doen qua onderhoud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik kwam trouwens vandaag weer een paar interessant geplaatste palen tegen... :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tvBeDRS.jpg?1

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Haha, bijzonder, waar is dit? Kom je dan als 2e met je 2m kabeltje aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen een mailtje ontvangen van de leasemaatschappij. De laadpaal valt niet in het leasecontract :? :?

Dus ik ga maar opzoek naar een laadpaal. Wie heeft er zelf een paal/wand laadpunt aangeschaft en waar en welke en voor welke prijs :*) :*) .

Ik heb nu gekeken naar een Home fast paal van New Motion. In januari is mijn huis klaar met eigen parkeerplek aan de achterkant van het huis. Grenst aan de achtertuin dus hoop dat er iets aangesloten kan worden in de schuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
menzo schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:21:
Met deze link kan je zien wat er nu al in de database staat en dit ook op de standaard kaart staat.
http://overpass-turbo.eu/s/rhu (Als de locatie die je wil zien buiten de default kaart zit moet je hem even verslepen en opnieuw op run drukken.)
Ik kan niet alleen Nederland selecteren, en op zijn best krijg ik dan ongeveer 1400 POI's (waarvan best veel nog in Duitsland en een paar in België).

Er zijn volgens de RVO ongeveer 30k publieke en semi-publieke laadpalen in Nederland. Dus nog geen half procent daarvan staat in OSM. Nu snap ik wel dat als je dat allemaal met de hand moet doen het niet te doen is. Een laadpaal is sneller aangelegd dan een straat...

En voor mij als EV-rijder: de info die er wel instaat is semi nutteloos. Ik wil niet alleen weten dat er een paal is, maar ook wat hij te bieden heeft qua aansluitingen en laadvermogen. Ik sta liever 200 meter verder bij een paal die 22kW kan laden dan bij een paal die maar met 11kW kan laden.
Gelukkig is in het Nederland niet echt belangrijk welke laadpas je hebt (ze doen het allemaal overal, alleen de prijs kan anders zijn). Maar dat soort info is in het buitenland juist weer wel heel belangrijk.
Erasmo schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:49:
Ik kwam trouwens vandaag weer een paar interessant geplaatste palen tegen... :P
Vooral de rechtse is natuurlijk onhandig zo dicht op de zijmuur. Oppassen dat je je hand niet open haalt.
Ik denk dat je met de best wat modellen hier best op twee plekken zou kunnen laden. Als je aansluiting voor in het midden zit in ieder geval wel en als die aan de juiste kan zit (zoals een Tesla) dan moet dat toch ook best kunnen. Met een Outlander is het wat lastiger want daar zit de aansluiting rechts ipv links.
Maar goed, voor zulk soort palen heb ik dan ook een langere kabel mee :)
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:05:
Grenst aan de achtertuin dus hoop dat er iets aangesloten kan worden in de schuur.
Als je een zoekt op laadpaal dan vind je de meeste winkels wel denk ik. Soms staat er goedkoop 1 op marktplaats, maar tegenwoordig is dat al een stuk minder dan vroeger heb ik het idee. Wij hebben hem zelf in elkaar geknutseld maar ook dan is een paar honderd euro zo uitgegeven.

Ik zou even aan je aannemer vragen of de schuur op een aparte groep zit. Als je sneller wil kunnen laden dan moet er ook 3 fasen in de schuur zijn en ik denk zo maar dat ze dat niet standaard aanleggen. Het mooiste is als je echt een aparte 3 fasen groep hebt voor alleen je laadpaal en je die niet hoeft te delen met de schuur. Voor een Golf kan dat trouwens wel, want die laadt met 2 fasen en dan kan je de derde dus voor de stopcontacten en het licht schuur gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenE schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:23:
[...]
Ik kan niet alleen Nederland selecteren, en op zijn best krijg ik dan ongeveer 1400 POI's (waarvan best veel nog in Duitsland en een paar in België).

Er zijn volgens de RVO ongeveer 30k publieke en semi-publieke laadpalen in Nederland. Dus nog geen half procent daarvan staat in OSM. Nu snap ik wel dat als je dat allemaal met de hand moet doen het niet te doen is. Een laadpaal is sneller aangelegd dan een straat...

En voor mij als EV-rijder: de info die er wel instaat is semi nutteloos. Ik wil niet alleen weten dat er een paal is, maar ook wat hij te bieden heeft qua aansluitingen en laadvermogen. Ik sta liever 200 meter verder bij een paal die 22kW kan laden dan bij een paal die maar met 11kW kan laden.
Gelukkig is in het Nederland niet echt belangrijk welke laadpas je hebt (ze doen het allemaal overal, alleen de prijs kan anders zijn). Maar dat soort info is in het buitenland juist weer wel heel belangrijk.

[...]
Vooral de rechtse is natuurlijk onhandig zo dicht op de zijmuur. Oppassen dat je je hand niet open haalt.
Ik denk dat je met de best wat modellen hier best op twee plekken zou kunnen laden. Als je aansluiting voor in het midden zit in ieder geval wel en als die aan de juiste kan zit (zoals een Tesla) dan moet dat toch ook best kunnen. Met een Outlander is het wat lastiger want daar zit de aansluiting rechts ipv links.
Maar goed, voor zulk soort palen heb ik dan ook een langere kabel mee :)

[...]
Als je een zoekt op laadpaal dan vind je de meeste winkels wel denk ik. Soms staat er goedkoop 1 op marktplaats, maar tegenwoordig is dat al een stuk minder dan vroeger heb ik het idee. Wij hebben hem zelf in elkaar geknutseld maar ook dan is een paar honderd euro zo uitgegeven.

Ik zou even aan je aannemer vragen of de schuur op een aparte groep zit. Als je sneller wil kunnen laden dan moet er ook 3 fasen in de schuur zijn en ik denk zo maar dat ze dat niet standaard aanleggen. Het mooiste is als je echt een aparte 3 fasen groep hebt voor alleen je laadpaal en je die niet hoeft te delen met de schuur. Voor een Golf kan dat trouwens wel, want die laadt met 2 fasen en dan kan je de derde dus voor de stopcontacten en het licht schuur gebruiken.
Heb een e golf(vanaf volgende week maandag) dus dat komt mooi uit. Miss maar even vragen nu ze nog aan het bouwen zijn of er iets te regelen valt. Anders moet ik straks van de meterkast voor in het huis helemaal naar achter in de tuin een kabel gaan leggen 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:33:
Heb een e golf(vanaf volgende week maandag) dus dat komt mooi uit.
Ik had het een beetje gegokt adhv je username 8)
Miss maar even vragen nu ze nog aan het bouwen zijn of er iets te regelen valt. Anders moet ik straks van de meterkast voor in het huis helemaal naar achter in de tuin een kabel gaan leggen 8)7 8)7
Ja, reken er wel op dat meerwerk ook vaak veel meerprijs is. Maar dan heb je dus achteraf geen gedoe met aanpassingen in de meterkast, graven in de tuin, eventueel gat in fundering moeten boren etc. Achteraf aan (laten) leggen is meestal wel goedkoper dan via de bouw-aannemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:24

knakworst

Get more sats!

Vanmorgen een mailtje ontvangen van de leasemaatschappij. De laadpaal valt niet in het leasecontract :? :?
Check even met je werkgever, vaak zijn die wel bereid een paal erbij aan te leggen. Zeker in het plug-in tijdperk waarbij medewerkers anders vrolijk gingen tanken.

[ Voor 11% gewijzigd door knakworst op 28-08-2017 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:07
Ikea Eindhoven heeft op de begane grond 4 22kw new motion laadpalen. Laatste keer dat ik er was waren ze alle 4 bezet door plug-ins die al volledig opgeladen waren. Even navragen bij de klantenservice en mevrouw was er verbaasd over dat je uberhaupt aan de laadpaal kan zien of de auto klaar is met laden. Ze gaf wel aan dat er op iedere verdieping laadpalen aanwezig waren. Even checken na het winkelen leerde dat dit dus niet correct was, alleen op de BG zijn er 4 laadplekken.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenE schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:37:
[...]
Ik had het een beetje gegokt adhv je username 8)

Dacht ik al :D

[...]
Ja, reken er wel op dat meerwerk ook vaak veel meerprijs is. Maar dan heb je dus achteraf geen gedoe met aanpassingen in de meterkast, graven in de tuin, eventueel gat in fundering moeten boren etc. Achteraf aan (laten) leggen is meestal wel goedkoper dan via de bouw-aannemer.
Ja meerwerk is echt duur. De meeste dingen kunnen goedkoper na de bou, maar minder handing. Ik ga gewoon kijken wat ze zeggen als het klaar is. De gemeente kan misschien ook nog iets. Hele nieuwe wijk, dus neem aan dat er nog publieke palen komen. Heb al een mail naar de gemeente gestuurd. In het hele dorp staat 1 paal en dat is 1 km van mijn toekomstige huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:46:
[...]

Check even met je werkgever, vaak zijn die wel bereid een paal erbij aan te leggen. Zeker in het plug-in tijdperk waarbij medewerkers anders vrolijk gingen tanken.
Mijn werkgever rijd in een Outlander en zei: Je kan toch gewoon aan het stopcontact laden? Ik heb ook geen paal thuis. |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:24

Dus ik ga maar opzoek naar een laadpaal. Wie heeft er zelf een paal/wand laadpunt aangeschaft en waar en welke en voor welke prijs :*) :*) .

Ik heb nu gekeken naar een Home fast paal van New Motion. In januari is mijn huis klaar met eigen parkeerplek aan de achterkant van het huis. Grenst aan de achtertuin dus hoop dat er iets aangesloten kan worden in de schuur.
Ik heb deze gekocht en zelf geïnstalleerd. 595 euro voor een 3 fase 16A. De Zoe wordt zonder problemen met ongeveer 9900Watt geladen.
http://esl-shop.de/wallbo...ht-16a-typ2-3-phasig.html

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:33:
[...]
Heb een e golf(vanaf volgende week maandag) dus dat komt mooi uit. Miss maar even vragen nu ze nog aan het bouwen zijn of er iets te regelen valt. Anders moet ik straks van de meterkast voor in het huis helemaal naar achter in de tuin een kabel gaan leggen 8)7 8)7
Achteraf gezien had ik het ook direct kunnen regelen bij de bouw. Nu moet de tuin open met +/- 25 m graafwerkzaamheden. Kosten inc. installatie 3-fase paal dik 2K. Zit gelukkig wel bij de lease inbegrepen.

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:55:
[...]

Mijn werkgever rijd in een Outlander en zei: Je kan toch gewoon aan het stopcontact laden? Ik heb ook geen paal thuis. |:( |:( |:( |:(
Dat moet wel lukken toch met een stopcontact, als je iedere dag overwerkt :P

Vanwege de airco's hier door het weer moet ik m'n Tesla laden op 3x8a ipv 3x16a anders vliegt het stroom eraf. Merk je wel direct dat het stukken trager is, maar ik rijd weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

EDIT: Excuus, onderstaande verhaal ging even uit van de Outlander, zie nu dat je electrische Golf neemt. Blijft verhaal wel correct voor de Outlander :p

Zo gek is dat toch niet. Ik stop hem ook gewoon in het stopcontact. Sterker nog, met de Outlander is een paal voor sneller laden nooit rendabel te krijgen. Nooit :p

Je gaat van 5.5 uur laden naar 3 uur laden. Dit is echter alleen relevant voor de keren dat je thuis komt en weer snel weg moet. Die keren heb je wel iets sneller geladen a 0,19 en hoef je dus iets minder te tanken. Maar hoe vaak je dat ook doet, die paar 100 verschil tussen het stopcontact en het snellere laden haal je er nooit uit met de beperkte electrische actieradius van de Outlander.

Ik stop hem in het stopcontact (aparte groep) en heb een Kwh metertje op die groep (17,-). Voor 35,- was ik klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 28-08-2017 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 19:02

databeestje

Von PrutsHausen

PWM schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:12:
[...]

EDIT: Excuus, onderstaande verhaal ging even uit van de Outlander, zie nu dat je electrische Golf neemt. Blijft verhaal wel correct voor de Outlander :p

Zo gek is dat toch niet. Ik stop hem ook gewoon in het stopcontact. Sterker nog, met de Outlander is een paal voor sneller laden nooit rendabel te krijgen. Nooit :p

Je gaat van 5.5 uur laden naar 3 uur laden. Dit is echter alleen relevant voor de keren dat je thuis komt en weer snel weg moet. Die keren heb je wel iets sneller geladen a 0,19 en hoef je dus iets minder te tanken. Maar hoe vaak je dat ook doet, die paar 100 verschil tussen het stopcontact en het snellere laden haal je er nooit uit met de beperkte electrische actieradius van de Outlander.

Ik stop hem in het stopcontact (aparte groep) en heb een Kwh metertje op die groep (17,-). Voor 35,- was ik klaar.
Yup, de accu en de "use case" is natuurlijk wel wezenlijk anders. Bij de Outlander is het makkelijker omdat je ook met een lege accu nog mobiel bent. Zodra je een volledig elektrische auto hebt wil je (meestal) een laadpaal die het ding zo snel mogelijk vol propt, iets met hectisch leven enzo. Zeker met een auto die 3 fase kan laden is het lekker makkelijk, gewoon 11kW erin proppen en dan ben je met een paar uur weer van meer dan 100km voorzien :)

Een ~50kWh accu laden met 2kW duurt een beetje lang, die oma snoeren zijn leuk, maar voor grotere dagelijkse afstanden totaal onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongshi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:47
databeestje schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:41:
Weer een ervaring rijker, bij de Ikea Haarlem sprak ik iemand aan die zijn niet EV auto neerzette bij een van de laadpalen. Deze man wou *perse* mijn laadplug zien, heel apart, daarna schoof ie door naar voren om vervolgens daar in het EV vak te staan 8)7

Ik kon me er niet druk genoeg om maken, de auto kon ik er in ieder geval kwijt en laden.

Mensen zijn raar.

Goed nieuws, ik kan naar Circuit Zandvoort en dan via de Fastned snellader aan de N200 weer terug. Fijn dat Fastned die dingen zo goed zichtbaar maakt. Lang leve geel. Volgend weekend de historische grand prix!
De familie plekken (in dit geval wel relevant moderator ;) )en EV laadplekken zijn niet officieel in de wet vastgelegd en de IKEA heeft dus geen poot om op te staan bij mensen die hier onterecht hun auto neer zetten. Heb het nagevraagd bij ikea medewerkers en ze doen er eigenlijk niets aan. Ze waren echter wel bereid om het kenteken om te roepen (had ik gelukkig onthouden). Dus het moest bij mij maar blijven bij naming and shaming >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor laadplekken heb je borden E1000 en E1002. Genoeg poten om op te staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.verkeersbordenoverzicht.nl/index_bestanden/L1006.png Afbeeldingslocatie: http://www.verkeersbordenoverzicht.nl/index_bestanden/lp1.jpg
E1000E1002
Oplaadpunt voor elektrische auto's Parkeergelegenheid voor het opladen van elektrische voertuigen

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als de Ikea tenminste een bord heeft opgehangen dat op hun terrein de bepalingen van de wegenverkeerswet van toepassing zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Zelfs als IKEA dat niet doet, kan ze nog een bordje ophangen dat verkeerd geparkeerde voertuigen afgesleept kunnen worden. Op eigen terrein kan IKEA zelf bepalen wie waar parkeren mag/moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Het IKEA gedoe is een typisch voorbeeld van de groeipijnen. Met 4 palen bij iedere winkel zijn ze al meer vooruitstrevend dan gemiddeld maar tot er bij iedere parkeerplek geladen kan worden zul je zulke situaties tegenkomen.
Zo vaak staan ze gelukkig niet vol, en ook al is het kut als ze vol staan je kan moeilijk van iemand verwachten dat ie halverwege een rondje IKEA terugkomt om z'n auto te verplaatsen.

Een goede tussenoplossing voor plug-ins zijn palen met kabel, zodra je klaar bent met laden zou de auto moeten ontgrendelen en kan je hem overpluggen in die van jou.
Hachy schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 00:09:
Haha, bijzonder, waar is dit? Kom je dan als 2e met je 2m kabeltje aanzetten :)
Den Helder.
[...]

Heb je wel een paal op het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:27:
Het IKEA gedoe is een typisch voorbeeld van de groeipijnen. Met 4 palen bij iedere winkel zijn ze al meer vooruitstrevend dan gemiddeld maar tot er bij iedere parkeerplek geladen kan worden zul je zulke situaties tegenkomen.
Zo vaak staan ze gelukkig niet vol, en ook al is het kut als ze vol staan je kan moeilijk van iemand verwachten dat ie halverwege een rondje IKEA terugkomt om z'n auto te verplaatsen.

Een goede tussenoplossing voor plug-ins zijn palen met kabel, zodra je klaar bent met laden zou de auto moeten ontgrendelen en kan je hem overpluggen in die van jou.

[...]

Den Helder.

[...]

Heb je wel een paal op het werk?
Nee op werk staan nog geen palen. Onderweg geen fastned stations, dus een laadpaal thuis is noodzakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12
Als ik naar de Ikea ga wil ik er altijd zo snel mogelijk weer weg zijn, dus die paal heeft voor mij niet zoveel zin denk ik :P Zo kort laden heeft amper nut natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38

Dan zie ik meer heil in een laadpaal met meerdere aansluitingen. Dan kun je meerdere auto's aansluiten, maar deel je het vermogen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:53:
De gemeente kan misschien ook nog iets. Hele nieuwe wijk, dus neem aan dat er nog publieke palen komen. Heb al een mail naar de gemeente gestuurd. In het hele dorp staat 1 paal en dat is 1 km van mijn toekomstige huis.
Je moet inderdaad wel zelf contact opnemen met de gemeente. Laadpalen zijn geen dingen die spontaan worden aangelegd, helaas. Wie weet komt het ooit nog wel.
Ja, maar dan moeten al die auto;s ook aangepast worden en/of je moet iedere keer aangeven dat het een vaste kabel is en niet jouw eigen kabel. Dus ik denk niet dat dit ooit gaat werken.

Zoiets werkt alleen als je overal kabels hebt hangen (zoals in de USA) en dus niemand zijn eigen kabel hoeft mee te nemen. in de EU hebben ze daar juist niet voor gekozen.

[ Voor 39% gewijzigd door JeroenE op 28-08-2017 13:28 . Reden: reactie Erasmo had ik kwijt gemaakt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenE schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:25:
[...]
Je moet inderdaad wel zelf contact opnemen met de gemeente. Laadpalen zijn geen dingen die spontaan worden aangelegd, helaas. Wie weet komt het ooit nog wel.

[...]
Ja, maar dan moeten al die auto;s ook aangepast worden en/of je moet iedere keer aangeven dat het een vaste kabel is en niet jouw eigen kabel. Dus ik denk niet dat dit ooit gaat werken.

Zoiets werkt alleen als je overal kabels hebt hangen (zoals in de USA) en dus niemand zijn eigen kabel hoeft mee te nemen. in de EU hebben ze daar juist niet voor gekozen.
net antwoord gekregen met een kaart waar nieuwe palen worden neergezet. Toevallig in de straat komt een paal met 2 aansluitingen te staat. Als de locatie exact klopt net niet voor de deur, maar 2 huizen naast mij. :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:31:
net antwoord gekregen met een kaart waar nieuwe palen worden neergezet. Toevallig in de straat komt een paal met 2 aansluitingen te staat. Als de locatie exact klopt net niet voor de deur, maar 2 huizen naast mij. :*) :*)
Dat is mooi, dan heb je even de tijd om het zelf voor elkaar te krijgen. Openbaar laden is meestal veel duurder dan thuis laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:07
@PWM Hier een Outlander met een TNM Lolo laadpaal. Zeer bewust van het feit dat het weinig extra oplevert qua laadsnelheid maar:

Facturatie naar werkgever/VVE geregeld.
Werkt met dezelfde kabel als openbaar/op het werk opladen.
Vrienden/andere bezoekers met plugin kunnen ook opladen.
Aansluiting naast de auto, lange kabel over het terrein was niet echt handig.
MIA+KIA korting op de zaak, kosten zijn goed te overzien.
Laadunit is ook bruikbaar bij een volgende EV, of door te verkopen bij upgrade naar hoger vermogen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenE schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:44:
[...]
Dat is mooi, dan heb je even de tijd om het zelf voor elkaar te krijgen. Openbaar laden is meestal veel duurder dan thuis laden.
Ja indd. Dat het duurder is maakt mij niet uit. Merk ik vrij weinig van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

JeroenE schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Hoezo moet je de auto's aanpassen? Het is gewoon een Mennekes zoals bij Fastned.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Erasmo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:50:
[...]

Hoezo moet je de auto's aanpassen? Het is gewoon een Mennekes zoals bij Fastned.
Mijn auto heeft geen Mennekes, dus een vaste kabel bij publieke stations is dan lastig.

Voor snelladers snap ik de vaste kabels wel, dat zijn heel andere vermogens en wil niet dat iemand zijn 16A kabel erin steekt om "snel" te laden. Door middel van de CCS plug hebben ze dat ook onmogelijk gemaak, maakt eigenlijk ook niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25
Veneficus schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:42:
[...]

Markeringen op het wegdek verliezen niet hun geldigheid bij onzichtbaarheid door bv sneeuw ;)
Door de Hoge Raad is bepaald dat het de eigen verantwoordelijkheid is van de weggebruiker indien vanwege de weersomstandigheden, zoals sneeuwval, een parkeerplaats of vak niet goed zichtbaar is en aldus verkeerd wordt geparkeerd. Bovendien vond het parkeren plaats binnen een parkeerschijfzone – op andere plaatsen is immers geen blauwe streep aangebracht – zodat appellant door de borden E10 van bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens wist van het bestaan van de plicht bij het parkeren gebruik van een parkeerschijf te maken.

Het beroep wordt ongegrond verklaard.
Aldus http://jure.nl/ECLI:NL:RBSHE:2009:BK3441

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erasmo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:50:
Omdat er ook auto's zijn die de kabel pas vrijgeven als je de deur(en) van slot haalt.

Je kan bij een laadpaal met vaste kabel er niet vanuit gaan dat die kabel wordt vrijgegeven door de auto als de laadpaal het laden stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van de e golf rijders hoe lang het in werkleijkheid duurt voor de golf volgeladen is aan een openbare laadpaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12
@Verwijderd Ik heb 'm weleens tot 10 procent leeg gereden, toen moest ie zo'n 4,5 uur aan de paal. Da's dan wel 2 fase laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Verwijderd Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe leeg hij is en of het een 3 fasen laadpaal is. De meeste laadpalen in Nederland hebben 3 fasen en ik denk niet dat er nu nog nieuwe openbare palen worden geplaatst die dat niet zijn.

Als je helemaal leeg bent zou dat dus 5u20 moeten duren om weer op te laden. Als je een 1 fase laadpaal hebt duurt dat twee keer zo lang.
Voor zover ik weet kloppen de oplaadtijd cijfers in de boekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:22:
@Verwijderd Ik heb 'm weleens tot 10 procent leeg gereden, toen moest ie zo'n 4,5 uur aan de paal. Da's dan wel 2 fase laden.
Oke dat valt heel erg mee. Gister iemand gesproken van Just plugin die zei 10,5 uur laden. Dat zal dan fase 1 zijn.

Heb een offerte opgevraagd voor een New Motion home advanced laadpaal. Die kan 2 fase laden. https://www.laadpunt.nl/laadpaal/lolo-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

databeestje schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:40:
[...]

Mijn auto heeft geen Mennekes, dus een vaste kabel bij publieke stations is dan lastig.

Voor snelladers snap ik de vaste kabels wel, dat zijn heel andere vermogens en wil niet dat iemand zijn 16A kabel erin steekt om "snel" te laden. Door middel van de CCS plug hebben ze dat ook onmogelijk gemaak, maakt eigenlijk ook niet zoveel uit.
Hmm dat klopt ja, jij hebt er een van voor het 2014 Mennekes-besluit. Maar eerlijk gezegd zullen er onder de streep vrij weinig niet PHEV-s zijn die geen Mennekes hebben. En anders is dat met een verloopje wel op te lossen.
JeroenE schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:44:
[...]
Omdat er ook auto's zijn die de kabel pas vrijgeven als je de deur(en) van slot haalt.

Je kan bij een laadpaal met vaste kabel er niet vanuit gaan dat die kabel wordt vrijgegeven door de auto als de laadpaal het laden stopt.
Klopt maar ook een boel die dat wel doen. Met een eigen kabel weet je zeker dat je moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Erasmo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

Hmm dat klopt ja, jij hebt er een van voor het 2014 Mennekes-besluit. Maar eerlijk gezegd zullen er onder de streep vrij weinig niet PHEV-s zijn die geen Mennekes hebben. En anders is dat met een verloopje wel op te lossen.
Je bedoelt elke Nissan Leaf die tot de dag van vandaag is verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

databeestje schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:58:
[...]

Je bedoelt elke Nissan Leaf die tot de dag van vandaag is verkocht?
Serieus? Wauw dat had ik niet verwacht van Nissan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Erasmo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:00:
[...]

Serieus? Wauw dat had ik niet verwacht van Nissan :F
Ook het verloopje is niet zo makkelijk.
Het is wel simpel en het werkt (ik heb er een voor de Fluence), maar het is niet gecertificeerd en ik moest 'erg oppassen met natte omstandigheden' volgens de medewerker van de (Duitse) webshop :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• menzo
De nieuwe leaf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PRXuC4m8saPqWyFoWBgTdYGm/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

wow serieus mooie auto, range van 300km en onder de 30k blijven en tesla heeft een geduchte concurrent.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ja 100x beter dan de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
Flappiewappie schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:01:
[...]

wow serieus mooie auto, range van 300km en onder de 30k blijven en tesla heeft een geduchte concurrent.
Helemaal eens, maar ik vermoed eerder richting 40k voor een beetje aangeklede versie met kleinste accu en dan haal je denk ik gemiddeld 240km...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wtf hebben ze met die neus uitgespookt :o

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Is gewoon een grotere versie van die nieuwe Nissan Micra. Niet lelijk, maar ook zeker niet bijzonder. Belangrijkste is echter de range en de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:52
Prima uiterlijk, benieuwd hoe ie gaat verhouden met de Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik denk in elk geval wat mooier qua uiterlijk.

De Leaf vond ik tot nu toe niet erg mooi, zeker de achterkant. Maar voor deze nieuwe zou ik wel gekozen kunnen hebben (behalve misschien voor mij te klein: te weinig bagageruimte?).

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ook voor mij, de achterkant van de huidige Leaf is echt lelijk. Deze nieuwe ziet er gewoon uit als een normale moderne auto.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Hebben ze de Model 3 nu bewust een wat minder mooi, "goedkoper" uiterlijk gegeven, zodat voor mensen die ook iets meer zouden kunnen besteden er voldoende redenen blijven om voor de duurdere S, X, .. te gaan? Het was bijvoorbeeld weinig moeite geweest om de voorkant van de 3 in dezelfde stijl te ontwerpen als de S en X, en toch hebben ze dat niet gedaan.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
mddd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:48:
Ook voor mij, de achterkant van de huidige Leaf is echt lelijk. Deze nieuwe ziet er gewoon uit als een normale moderne auto.
Ik vond de achterkant van de leaf juist lekker strak. Voorkant vond ik juist een gedrocht :+
Nieuwe leaf ziet er een stuk normaler uit en zal dan ook veel beter te behappen zijn voor een wat meer mainstreame markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Smaken verschillen, zie je maar weer.
Wat jij een lekker strak achterste vindt, is voor mij juist een vreemd curvy achterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het minder extreme ontwerp van nieuwe EVs is wel een teken dat ze meer serieus worden genomen door de fabrikanten.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Jan Treur schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:31:
Smaken verschillen, zie je maar weer.
Haha dat is waar. De Model 3 vind ik juist wel leuk. Tesla trekt de lijn door. De eerste Model S leek nog erg op een ICE auto van voren, met die plastic nep-grille. De nieuwe S en de X hebben die niet meer, maar de "lip" is alsnog een verwijziging naar de klassieke grille. De Model 3 maakt het naar mijn idee nog gladder en strakker. Waarom niet. Een EV kan elke voorkant hebben die je maar wilt (in elk geval wat betreft de noodzaak voor radiator koeling).

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
mddd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:05:
Haha dat is waar. De Model 3 vind ik juist wel leuk. Tesla trekt de lijn door. De eerste Model S leek nog erg op een ICE auto van voren, met die plastic nep-grille. De nieuwe S en de X hebben die niet meer, maar de "lip" is alsnog een verwijziging naar de klassieke grille. De Model 3 maakt het naar mijn idee nog gladder en strakker. Waarom niet. Een EV kan elke voorkant hebben die je maar wilt (in elk geval wat betreft de noodzaak voor radiator koeling).
Voor de emancipatie van elektrische auto's is het voorlopig nog wel belangrijk dat ze er uit blijven zien als gewone auto's denk ik.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Jan Treur schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 06:29:

De Leaf vond ik tot nu toe niet erg mooi, zeker de achterkant. Maar voor deze nieuwe zou ik wel gekozen kunnen hebben (behalve misschien voor mij te klein: te weinig bagageruimte?).
Jij hebt ook een Ioniq toch, denk je echt dat die zoveel groter is dan de nieuwe LEAF?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Toch maar een nieuwe besteld vandaag.

Het is de 75, met glazen dak, zwart premium interieur en autopilot. De 2 opties die ik dus niet heb zijn de audio (5200,-, de groeten) en het open dak. Vind de glazen variant toch mooier en bij het testen bleek die ook iets hoger te zijn achterin.

Levering, in het blauwe, in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Shapeshifter schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:26:
Jij hebt ook een Ioniq toch, denk je echt dat die zoveel groter is dan de nieuwe LEAF?
Ik zou de nieuwe Leaf moeten zien en nameten. In de Ioniq kan ik mijn grote 29 inch mountainbike (ik ben 182 cm) goed kwijt zonder iets ervan te hoeven veranderen of demonteren. Mijn eerste indruk is dat de lengte achter de voorstoelen bij de Leaf iets korter is. Ook moet de opening achter breed en hoog genoeg zijn; het stuur van die mountainbike is ook erg breed.

Maar ik ga sowieso niet veranderen, ik ben veel te tevreden met de Ioniq...

[ Voor 8% gewijzigd door Jan Treur op 30-08-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
PWM schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:43:

Het is de 75, met glazen dak, zwart premium interieur en autopilot. De 2 opties die ik dus niet heb zijn de audio (5200,-, de groeten) en het open dak. Vind de glazen variant toch mooier en bij het testen bleek die ook iets hoger te zijn achterin.

Goed nieuws, gefeliciteerd :9~ , voor mij helaas echt echt een marathon te ver ;w

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Jan Treur schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Ik zou de nieuwe Leaf moeten zien en nameten. In de Ioniq kan ik mijn grote 29 inch mountainbike (ik ben 182 cm) goed kwijt zonder iets ervan te hoeven veranderen of demonteren. Mijn eerste indruk is dat de lengte achter de voorstoelen bij de Leaf iets korter is. Ook moet de opening achter breed en hoog genoeg zijn; het stuur van die mountainbike is ook erg breed.

Maar ik ga sowieso niet veranderen, ik ben veel te tevreden met de Ioniq...
Dat kan ik bevestigen, m'n werknemer vorige week ook getest. Passagiersstoel moet iets naar voren, denk afhankelijk van de grootte van je fiets. De Leaf lijkt een slagje kleiner, maar het zal niet veel schelen.

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/5g3pp3c3d/2017-08-23_09.40.43.jpg

Die audio upgrade is het zeker niet waard. Heb ze allebei gehoord en je merkt nauwelijks verschil. Het standaard geluid is ruim voldoende. Voor audiofielen niet genoeg (en overigens ook niet beter dan het geluid in m'n Kia, wat me dan wel weer tegenvalt) maar door de stilte van de Tesla hoeft je geluid ook minder hard.

Ik had de keuze toen niet voor een glazen dak en het open dak had meer hoofdruimte dan het normale dak, dus ik moest dat wel nemen.

[ Voor 34% gewijzigd door YoshiBignose op 30-08-2017 13:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:56
Jan Treur schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 06:29:

mddd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:48:
Het uiterlijk van mijn auto interesseert minder. Ik zit er in als ik rij dan zie ik het niet. Verder staat hij niet in de woonkamer maar buiten. Als andere mensen hem lelijk vinden of niet om aan te zien is dat echt hun probleem. Hij moet fijn zitten, goed rijden en comfortabel en mooi van binnen zijn.

De achterkant boeit helemaal niet. Daar kijkt iemand anders tegen aan. Als het die persoon erg irriteert moet die mij snel inhalen. :)

Het is net als met schoenen. Ze moeten goed en lekker zitten en fijn lopen. Als je loopt kijk je vooruit en niet naar beneden O-) O-) .

Kijk maar naar Tesla. Van binnen behoorlijk aardig van buiten veel minder geslaagd. :*) :*)

Een auto is om in te rijden. Kijken er naar doen anderen maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
JeroenK schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:03:
[...]

Het uiterlijk van mijn auto interesseert minder. Ik zit er in als ik rij dan zie ik het niet. Verder staat hij niet in de woonkamer maar buiten. Als andere mensen hem lelijk vinden of niet om aan te zien is dat echt hun probleem. Hij moet fijn zitten, goed rijden en comfortabel en mooi van binnen zijn.

De achterkant boeit helemaal niet. Daar kijkt iemand anders tegen aan. Als het die persoon erg irriteert moet die mij snel inhalen. :)

Het is net als met schoenen. Ze moeten goed en lekker zitten en fijn lopen. Als je loopt kijk je vooruit en niet naar beneden O-) O-) .

Kijk maar naar Tesla. Van binnen behoorlijk aardig van buiten veel minder geslaagd. :*) :*)

Een auto is om in te rijden. Kijken er naar doen anderen maar
Dus jij loopt er zelf ook bij als een zwerver omdat je toch zelden naar jezelf kijkt en andere mensen maar hun ogen dicht moeten doen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

M'n nieuwe laadkabel is binnen, heb via Marktplaats een zgan Tesla-kabel op de kop getikt.
Doe hem alleen wel weer weg denk ik, hij is toch flink te lang en zwaar om mee te nemen op de motor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tocoleaf
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-12-2020
Ondertussen is het Snellaadnetwerk van Frankrijk ook lekker bezig:

As of 1 st September 2017, the Corri-door network tariffs increase for customers ChargeMap Pass. Here are some explanations on this increase and the position of ChargeMap on this subject.

The Corri-door network, the first fast charging network along motorways in France, is a network enjoyed by ChargeMap Pass users. It can be charged on nearly 200 fast terminals installed in a homogeneous way across the country. This network is financed by Sodetrel but also by the European Union and car manufacturers (Renault, Nissan, BMW, Volkswagen).

From 1 st September Sodetrel increases tariffs for access to the network roaming for all operators of mobility, and therefore customers ChargeMap Pass.

The price of 5 minutes of roaming charges on the Corri-door network will increase from 1.1 € TTC to 1.32 € TTC on 1 September 2017. ChargeMap does not take any commission on these amounts.

According to the information provided by Sodetrel, all mobility operators are subject to this new tariff, with the exception of the manufacturers who participated in financing the network.

If it is understandable that the management of a network such as Corri-door causes costs and a need for revenues to cover them, ChargeMap regrets that with this price increase Sodetrel charges recharges to mobility operators Customers) at a 32% higher rate than an individual who would recharge without a subscription.

Indeed, the refill without subscription on the Corri-door network is billed 1 € per 5 minutes via the Paynow service of Sodetrel, while operators such as ChargeMap (and therefore their customers) will now pay their recharge at 1, 32 € / 5 min. That's 32% more expensive than the public subscription rate offered by Sodetrel.

This targeted increase in roaming customers is difficult to accept and seems to us to be detrimental to the consumer as well as to the emergence of new services such as the ChargeMap Pass.

We wanted to share this with our thousands of ChargeMap Pass customers in a transparent way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenK
YoshiBignose schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:30:
[...]

Dus jij loopt er zelf ook bij als een zwerver omdat je toch zelden naar jezelf kijkt en andere mensen maar hun ogen dicht moeten doen :')
Klopt, ik draag wat ik fijn vind niet wat anderen mooi vinden of status aan hechten.

Heb dus ook geen pijn aan mijn voeten van mooie schoenen. Maar loopt op schoenen die fijn en goed zijn voor mijn voeten.

Mijn EV's worden niet mooi gevonden of geven status. Ik rij wel elektrisch in twee praktische auto's

[ Voor 37% gewijzigd door JeroenK op 30-08-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:20
De Leaf lijkt me wel aan de kleine kant, lijkt een slagje kleiner dan de huidge variant. Maar dat kan natuurlijk vertekenen. Vind hem wel mooi, serieuze optie samen met de Ioniq aangezien ik binnenkort moet bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
JeroenK schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:04:
[...]

Klopt, ik draag wat ik fijn vind niet wat anderen mooi vinden of status aan hechten.

Heb dus ook geen pijn aan mijn voeten van mooie schoenen. Maar loopt op schoenen die fijn en goed zijn voor mijn voeten.

Mijn EV's worden niet mooi gevonden of geven status. Ik rij wel elektrisch in twee praktische auto's
Ik probeer toch altijd een combinatie te vinden. Ben het eens dat praktisch nut eigenlijk belangrijker is, maar er is wel een soort grens. Ik geloof best dat in de zomer sandalen lekker zitten maar die ga ik echt niet dragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
YoshiBignose schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:45:
[...]

Ik probeer toch altijd een combinatie te vinden. Ben het eens dat praktisch nut eigenlijk belangrijker is, maar er is wel een soort grens. Ik geloof best dat in de zomer sandalen lekker zitten maar die ga ik echt niet dragen :P
Omdat het functioneel is of lekker zit wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mooi kan zijn. Het is best jammer dat de Fiat Multipla niet elektrisch is. Dan heb je het beste van twee werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:06
YoshiBignose schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:45:
[...]

Nee, maar die crocs die je in plaats van die sandalen draagt trekken ook geen volle zalen he.

Overigens verlies je bij glazen dak itt panodak de mogelijkheid tot een dakdrager op de Model S. Gezien je ook geen trekhaak hebt is dat voor sommigen toch best een dingetje. Zo ga ik morgen met de racefiets op t dak op vakantie, zonder dat panodak had ik die thuis kunnen laten (alhoewel een seasucker natuurlijk wel kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn MTC wil koppelen aan mijn fastned account krijg ik de melding dat het niet mogelijk is. Iemand een idee? Elektrisch laden staat aan op mijn MTC, dus dat is het niet. De pas heb ik al maanden, dus die 5 dagen na activeren zijn ook verstreken.

Krijg als melding ingevulde gegevens zijn onjuuist. Kaartnummer wel 10 keer geprobeerd, maar geen succes. Kan je wel laden bij fastned als je kaart niet gekoppeld is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YoshiBignose
JeroenK schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:00:
[...]

Omdat het functioneel is of lekker zit wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mooi kan zijn. Het is best jammer dat de Fiat Multipla niet elektrisch is. Dan heb je het beste van twee werelden.
8)7
Stoffa schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:00:
[...]

Nee, maar die crocs die je in plaats van die sandalen draagt trekken ook geen volle zalen he.

Overigens verlies je bij glazen dak itt panodak de mogelijkheid tot een dakdrager op de Model S. Gezien je ook geen trekhaak hebt is dat voor sommigen toch best een dingetje. Zo ga ik morgen met de racefiets op t dak op vakantie, zonder dat panodak had ik die thuis kunnen laten (alhoewel een seasucker natuurlijk wel kan).
Crocs pffff, nee ik heb gewoon nikes ik hou er niet van om voor schut te lopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.coolhightops.com/images/games-inspired/Yoshi-Nike-Dunk-High_2.jpg

Trouwens, ik kocht het panodak puur voor de hoofdruimte omdat ik uit ervaring eigenlijk nooit een dakje open deed (had ook zelden auto's die dat konden). Maar ik moet nu toch geven dat ik heel vaak met m'n dak open rijdt. Het is ook niet zo'n klein dakraampje maar echt een grote ruimte. Het geeft veel meer licht in de auto en je hebt lekker frisse lucht zonder airco troep. Boven de 25 graden wordt het te warm en onder de 15 is het verspilling van je verwarming maar daartussen heb ik het bijna altijd open als ik niet op de snelweg rijd.

Dat zelfde viel me laatst op bij een loaner. Ik heb zelf het donkere interieur, maar het plafond is creme / wit. Sommige mensen vinden het er raar uit zien dat je pillaren wit zijn en dan overgaan in zwart. Toen ik echter laatst in een loaner reed waar ALLES zwart was vond ik het toch wel heel donker.

Welke kleuren combi heb jij gekozen voor het interieur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _V_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 16:37

_V_

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:05:
Kan je wel laden bij fastned als je kaart niet gekoppeld is?
Denk het wel, maar dan zal je een bankrekening of creditcard moeten koppelen aan je fastned account en komen de laadsessies niet op je MTC factuur.

Maar misschien helpt het tweede bolletje op Fastned FAQ: Ik kan mijn laadpas niet toevoegen

• PWM
  • Niet online
[b][message=52420147,noline]YoshiBignose schreef op woensdag 30
[...]

Welke kleuren combi heb jij gekozen voor het interieur?
Zwart "leer" met zwart plafond en het livhte essenhout als inleg.

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

YoshiBignose schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:41:
[...]
Trouwens, ik kocht het panodak puur voor de hoofdruimte omdat ik uit ervaring eigenlijk nooit een dakje open deed (had ook zelden auto's die dat konden). Maar ik moet nu toch geven dat ik heel vaak met m'n dak open rijdt. Het is ook niet zo'n klein dakraampje maar echt een grote ruimte. Het geeft veel meer licht in de auto en je hebt lekker frisse lucht zonder airco troep. Boven de 25 graden wordt het te warm en onder de 15 is het verspilling van je verwarming maar daartussen heb ik het bijna altijd open als ik niet op de snelweg rijd.
Heerlijk he zo'n open dak, je hoort ook veel beter wat er allemaal om je heen gebeurt.

• YoshiBignose
PWM schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:27:
[...]

Zwart "leer" met zwart plafond en het livhte essenhout als inleg.
Ah ik zie dat ze inderdaad nu maar 5 opties geven met verschillende combinaties. De combinatie zwart leer en wit plafond is er nog wel, maar dan alleen icm essenhout als inleg. Ik hou daar niet van, heb gewoon een soort zwart plastic. Ziet er wel beetje cheap uit en komen snel vingerafdrukken op maar ja. Zag verschillende mensen die achteraf nog dat carbon sticker er op hebben geplakt.

Wat vreemd dat ze niet eens meer de normale 21" velgen hebben, maar alleen in het grijs...
Erasmo schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:46:
[...]

Heerlijk he zo'n open dak, je hoort ook veel beter wat er allemaal om je heen gebeurt.
Ja haha, vooral als je auto zo stil is. Helpt ook een beetje mee qua boetes voor mij want door het windgeluid rij je automatisch toch wat langzamer :9

[ Voor 21% gewijzigd door YoshiBignose op 31-08-2017 10:11 ]

• speediestb
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:44
Zie ik dat goed? Is dit een grille van de hybrid? of is dit de blackpack?
Shapeshifter schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:44:
Ik heb mijn LEAF ingeruild voor een Ioniq EV, dus de start post mag wat mij betreft aangepast worden ;) (misschien wel leuk om daarbij de historie te behouden)...

[afbeelding]

Is toch wel een stapje hoger dan de LEAF, erg fijne auto :)

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

speediestb schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:51:
Zie ik dat goed? Is dit een grille van de hybrid? of is dit de blackpack?

[...]
Sticker :)
Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.