Bij dezelfde actieradius komt dat dus precies even vaak voor. Alleen duurt het minder lang en dat tikt bij lange afstanden behoorlijk aan.mddd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:27:
Als je echt lange afstanden gaat afleggen zonder stoptijd, dan zul je ook met een 3 fasen auto moeten snelladen. Maar dat komt dus minder vaak voor dan bij een 1 fase auto.
Als je onderweg met 22kW kunt snelladen, kun je met een EV best een langere vakantiereis maken. Iedere twee tot drie uur even stoppen bij een snellader, dat vind ik niet zo heel vervelend. Was het advies niet 'iedere twee uur een kwartier rust'? Dan maak ik die pauzes wel iets langer. Het is immers vakantie.
Kun je maar met één fase laden, dan gaat die vakantiereis heel erg lang duren. Lees: rijd een paar uurtjes en overnacht vervolgens op een plek waar de auto weer kan laden. Dat is niet heel handig.
Ik heb mijn auto voor woon/werkverkeer niet nodig en gebruik hem dus alleen maar voor familiebezoek en voor vakanties. Voor mij wordt het pas interessant als ik voor een schappelijke prijs tweedehands een EV kan aanschaffen waarmee ik dus ook juist die vakantieritten kan ondernemen - Dat de reis iets langer duurt vanwege tussenstops bij een snellader, dat neem ik voor lief.
Maar dan moet het dus wel een EV zijn die onderweg met 22kW kan laden. Thuis kan ik zorgen voor een aparte krachtgroep (11kW) en anders is er 200 meter verderop een marktpleintje waar twee laadpalen (volgens mij ook 11kW) staan. Dat het laden thuis wat langer duurt, dat is geen punt.
Misschien binnenkort toch eens kijken naar een jong gebruikte Zoe... En een paar jaar daarna een tweedehands model 3
Punctuality is the politeness of kings