Ik heb al jaren een teller in het midden zitten (toyota). Daar ben je echt binnen 1 ritje aan gewend.TheJVH schreef op maandag 31 juli 2017 @ 00:44:
Het scherm in de Model 3 vind ik wel het meest opvallende om eerlijk te zijn. Voor de release werd door heel veel fans gezegd: Ho ho, niets is nog zeker, waarschijnlijk komt er een HUD in!
Bij de huidige modellen van andere merken lijkt de trend te gaan naar volledig digitale instrumentenpanelen, dus ik snap de stap naar een scherm zeker. Maar het feit dat deze dan rechts in het midden zit, lijkt mij niet heel handig. Wat gebeurt er ook 's nachts, dat zo'n scherm een behoorlijke hoeveelheid licht naar binnen de cabine in stuurt? Wellicht heeft het ook een deel met marketing / kosten te maken. Een enkel scherm is natuurlijk een stuk goedkoper in productie (en ook in software ontwerp! In een Audi met virtual cockpit kan je het scherm achter het stuur met de stuurknoppen bedienen, en tegelijk het scherm in het midden met de knoppen daar bedienen, dat moet wel goed samenwerken), en zo'n enorm scherm is een leuke marketing natuurlijk. Ik verwacht persoonlijk niet dat zo'n scherm in het midden gaat aan slaan. Je hebt ook al jaren auto's die een teller in het midden hebben.
Ik vind het zelfs wel fijn dat ik niet door mijn stuur hoef te staren.
En een beeldscherm voor mijn neus, ook regelmatig. Telefoon (5,5") met google maps op de voorruit geplakt. Google heeft gewoon een automatische nachtmodus als je aan het navigeren bent. Je hebt dan totaal geen lichtoverlast van het scherm. Aan de filmpjes van de presentatie te zien heeft het scherm in de M3 ook zoiets.
De enige keer dat ik echt last hebt gehad van licht in de auto is bij de auto van een kennis. De backlighting van de knopjes op haar radio waren zo fel dat je er last van had tijdens het rijden in het donker.