Ehm, ik begrijp je reactie niet helemaal. Vind je het logisch dat bedrijf A de politiek inschakelt om concurrent B dwars te zitten?kdeboois schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:08:
Dat is een onderdeel van de verstoring van de markt die Tesla teweeg brengt.
Maar dan is het toch ook niet raar als mensen die wel graag de producten van B willen kopen dan roepen dat bedrijf A alleen maar een soortgelijk product maakt omdat ze moeten en niet omdat ze dat willen?
Zou kunnen, dat weet ik niet. Denk dat het ook wel een groot gedeelte is van journalisten die opgegroeid zijn met bulderende motoren en ronkende uitlaten en daar zo verknocht aan zijn dat ze het hele EV gebeuren zo snel mogelijk weer zien vertrekken.Ik denk soms dat er toch gewoon nog oliegeld achter deze media uitlatingen zitten.
En hoe meer er automatisch gaat, hoe minder zij te vertellen hebben. Ik bedoel: wat kan je schrijven over de soepelheid van de versnellingsbak als die er niet meer in zit? En wat is er te vertellen over het gedrag in bochten als je auto dit zelf regelt...
Je kan het beste een aparte groep maken. Tenzij je per se wil afdwingen dat er maar 1 tegelijk gebruikt kan worden dan is het waarschijnlijk handiger om er een aparte schakelaar tussen te maken. Ik neem dan even aan dat er wel 3-fasen wisselschakelaars bestaan; ik heb ze zelf nog nooit nodig gehadNivve schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:29:
Technische vraag:
Ik heb al een laadpaal op een aparte 3-fase groep. Mocht ik (aan de andere kant van het huis) dus nog een laadpaal willen op 3-fase, kan ik deze op dezelfde 3-fase groep laten aansluiten (eventueel met een schakelaar om te switchen tussen de twee of zo) of moet ik daarvoor toch echt nog een 3-fase groep laten maken?
Denk je dat een wisselschakelaar veel goedkoper is dan een extra groep? Of is je groepenkast vol en past het er niet meer bij?
Het probleem is toch juist dat je in Europa die auto niet kan kopen? Niet zo zeer het feit dat er geen kopers zijn.kdeboois schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:32:
De proefrit in een Ampera in 2011 heeft destijds een BMW 1-serie aan de kant geschoven en ik weet zeker dat een Polo met 60 kWh batterij en een 0-100 tijd onder de 7 seconden hetzelfde met jullie kan doen.
Nouja, je kan hem dus wel 'kopen' maar dan heb je hem pas ergens in 2019 ofzo; ik heb al een aantal posts voorbij zien komen van verschillende mensen die om die reden zijn afgehaakt.
[ Voor 13% gewijzigd door JeroenE op 20-07-2017 09:39 ]