Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Sunri5e schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:52:
[...]

Ondernemer.

Dus zo'n auto kost in de hoogste belastingschijf als eenmanszaak zo'n 600 euro netto? Voordeel is dat je geen brandstofkosten hebt.

Plus natuurlijk de bijtelling.
Je kan kijken of krediet niet goedkoper is dan operational lease, op zich heeft zo'n Tesla weinig onderhoud en wel goede restwaarde. Voordeel is de MIA en tot nu toe geen wegenbelasting. Verzekering is wel duur.

Feitelijk betaalt een EMZ overigens in de hoogste belastingschijf maar ongeveer 45% door de MKB-winstvrijstelling.

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 13-07-2017 20:01 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 19:55
YoshiBignose schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:57:
[...]

Je kan kijken of krediet niet goedkoper is dan operational lease, op zich heeft zo'n Tesla weinig onderhoud en wel goede restwaarde. Voordeel is de MIA en tot nu toe geen wegenbelasting. Verzekering is wel duur.
Ik ben een beetje aan het kijken wat voordelig voor mij is als startende ondernemer. Ik kan niet met een barrel van een paar honderd euro aankomen (wat het goedkoopste is) bij mijn opdrachtgevers. Elektrisch rijden met 4% is sowieso voordeliger dan 22% met benzine of diesel.

[ Voor 6% gewijzigd door Sunri5e op 13-07-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Sunri5e schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:02:
[...]

Ik ben een beetje aan het kijken wat voordelig voor mij is als startende ondernemer. Ik kan niet met een barrel van een paar honderd euro aankomen (wat het goedkoopste is) bij mijn opdrachtgevers.
Zit nog wel een heel groot gat tussen een Tesla en een barrel toch.

Het efficiëntste is een EV tot €50.000. Het leukste is een Tesla :P

Let als starter op dat je genoeg winst maakt na aftrekposten. Die 15 a 20k aan kosten voor de Tesla per jaar moeten volledig afgetrokken worden om meest te profiteren en dus een winst van 85k na aftrekposten. Liefst dus 100k+ winst.

[ Voor 20% gewijzigd door YoshiBignose op 13-07-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
YoshiBignose schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:03:
[...]

Zit nog wel een heel groot gat tussen een Tesla en een barrel toch.

Het efficiëntste is een EV tot €50.000. Het leukste is een Tesla :P
Maar tussen een 4% EV tot 50.000 en een Tesla zit ook nog een aardig gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Wat ik jammer vind is dat veel EV's echt spuuglelijk zijn. De enigste mooie EV's met 4% vind ik de Golf en de Tesla's

[ Voor 33% gewijzigd door Sunri5e op 13-07-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Sunri5e schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:05:
Wat ik jammer vind is dat veel EV's echt spuuglelijk zijn. De enigste mooie EV's met 4% vind ik de Golf en de Tesla's
Wachten op een Model 3, gaat nog wel even duren... Golf is saai maar wel efficiëntste aankoop dan. Model S ga je geen spijt van krijgen als je het kan betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:57
Ioniq vind je ook lelijk? Die vind ik nog wel te pruimen eigenlijk. Ik hoop dat de nieuwe Leaf er wat mooier uit komt te zien, ik moet ergens komend jaar nog een nieuwe auto bestellen, en de Leaf is dan wel een kandidaat mits die ok eruit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55

databeestje

Von PrutsHausen

Proton_ schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:55:
Hij rijdt niet op elfjesstof :)
Maar zakelijk zal je ergens tussen de 4 en 16 cent/kWh komen (1-3 cent/km).
Bij 500MWh verbruik per jaar zat ik op 6,7ct/kWh met energiebelasting en ODE. Ondergrens van 7 (>50MWh) tot 11 (>10MWh) is redelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
databeestje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:23:
[...]

Bij 500MWh verbruik per jaar zat ik op 6,7ct/kWh met energiebelasting en ODE. Ondergrens van 7 (>50MWh) tot 11 (>10MWh) is redelijker.
Jullie gaan er vanuit dat hij meteen een bedrijfspand met stroomvretende machines bezit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
YoshiBignose schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:10:
[...]

Wachten op een Model 3, gaat nog wel even duren... Golf is saai maar wel efficiëntste aankoop dan. Model S ga je geen spijt van krijgen als je het kan betalen :P
De verwachte winst uit de onderneming na aftrek van de kosten zal zo rond de 70000 euro liggen. Ik weet niet of ik het met die winst over heb om een Tesla te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
YoshiBignose schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:25:
[...]

Jullie gaan er vanuit dat hij meteen een kantoorpand met stroomvretende machines bezit ofzo?
De enige echte grote investering die ik heb is een auto. Ik werk vanuit huis. Ik heb ook geen voorraden want ik verleen een dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:57
Sunri5e schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:32:
[...]

De enige echte grote investering die ik heb is een auto. Ik werk vanuit huis. Ik heb ook geen voorraden want ik verleen een dienst.
Wellicht beginnen met een youngtimer. Als je dan bewezen hebt dik in de 52% belasting te moeten betalen kan je altijd nog kosten gaan maken

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
BarryH schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:36:
[...]

Wellicht beginnen met een youngtimer. Als je dan bewezen hebt dik in de 52% belasting te moeten betalen kan je altijd nog kosten gaan maken
Die zijn weer flink in de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Sunri5e schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:40:
[...]

Die zijn weer flink in de aanschaf.
4k,

Maar een doorsnee prive auto kan ook (en dan 19ct p zakelijke km)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 00:18
Tja, wij hebben een 3 jaar oude gekocht en die lijkt wel als nieuw. Alles werkt prima. (behalve R-Link TomTom Live & connectivity maar daar wordt aan gewerkt) Er zit nu 39.000km op de teller.
De range is ongeveer 135km in de zomer met airco aan en snelweg gebruik. Veel minder dan opgegeven maar voldoende voor 80% van de ritten.
Rijden in de winter heb ik nog geen ervaring mee dus mijn mening kan ook nog wel gaan veranderen...

Er staat bijna niets positiefs in die review!
Bij mij ging de laadklep ook een paar keer open maar dan had ik de sleutelkaart in mijn broekzak... Als je de sleutelkaart gewoon in het bestemde slot steek gebeurt dat niet. O-)

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Kom je dan niet in aanmerking voor een vernieuwing van de batterij?

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Jan Treur schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:31:
Kom je dan niet in aanmerking voor een vernieuwing van de batterij?
75% bij Renault accu lease en 60% bij koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Die Golf weet ik zo even niet hoe hij eruit ziet (als het een typische golf is, vind ik hem ook niet mooi), maar alle Tesla's vind ik persoonlijk lelijk. De enige die ik mooi vind is de Zoe...
Blik1984 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:20:
[...]

Ioniq vind je ook lelijk? Die vind ik nog wel te pruimen eigenlijk. Ik hoop dat de nieuwe Leaf er wat mooier uit komt te zien, ik moet ergens komend jaar nog een nieuwe auto bestellen, en de Leaf is dan wel een kandidaat mits die ok eruit ziet
De Ioniq is ook teveel klassieke sedan. De Nissan Leaf vind ik nog wel aardig (alleen vind ik daar de neus weer iets minder van).

De Smart FourFour vind ik ook wel leuk om te zien.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
mgroen81 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:53:
[...]

Tja, wij hebben een 3 jaar oude gekocht en die lijkt wel als nieuw. Alles werkt prima. (behalve R-Link TomTom Live & connectivity maar daar wordt aan gewerkt) Er zit nu 39.000km op de teller.
De range is ongeveer 135km in de zomer met airco aan en snelweg gebruik. Veel minder dan opgegeven maar voldoende voor 80% van de ritten.
Rijden in de winter heb ik nog geen ervaring mee dus mijn mening kan ook nog wel gaan veranderen...

Er staat bijna niets positiefs in die review!
Bij mij ging de laadklep ook een paar keer open maar dan had ik de sleutelkaart in mijn broekzak... Als je de sleutelkaart gewoon in het bestemde slot steek gebeurt dat niet. O-)
Veel van de dingen die hij opnoemt zijn quirks (weet even het nederlandse woord niet) of helemaal geen problemen. Alleen doordat ie teleurgesteld is op de range worden quirks opeens grote problemen.

Heb nu al 80.000+ km erop zitten met de Zoe en ik heb bijvoorbeeld nog nooit iemand zijn hoofd zien stoten aan de deur. Ook op het forum niemand daarover gehoord. Volgens mij wil hij een negatieve review schrijven en is ie eens de auto rondgegaan om alle potentiële nadelen even uit te vergroten.
Zo kan je bij elke auto wel een gigantisch negatieve review achterlaten,; ze hebben allemaal wel wat.

Overigens is zelfs de range overdreven negatief neergezet; 60 km in de winter. Zelfs met de verwarming op 22 graden en met snelweggebruik (104km/u) haal ik de 100km makkelijk bij -8 graden :F (103km met 3 passagiers. Heb het ooit gemeten :+ )
Misschien dat je met alles 130km/u aan de 80 komt, maar dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt (niet genoeg 130km/u wegen in de randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52
China heeft een tijdje geleden aangekondigd dat er volgend jaar een strenge quota komt op EVs. Minimaal 8% van de verkopen.
En nu gaan alle fabrikanten (behalve tesla) samen protesten....
https://electrek.co/2017/...own-electric-car-mandate/

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:50

Snow_King

Konijn is stoer!

RocketKoen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:15:
China heeft een tijdje geleden aangekondigd dat er volgend jaar een strenge quota komt op EVs. Minimaal 8% van de verkopen.
En nu gaan alle fabrikanten (behalve tesla) samen protesten....
https://electrek.co/2017/...own-electric-car-mandate/
Ze zijn zo zielig, zo zonde... Ahhhh..

Nee, totaal niet! Top actie China! Laat zien dat het kan en we dit snel regelen. Dat stomme uitstel gedrag terwijl we de planeet elke dag een stukje verder slopen.

Dan moeten de bestaande fabrikanten maar wat harder door werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Jup, laat ze maar even zweten.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Snow_King schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:26:
[...]
Ze zijn zo zielig, zo zonde... Ahhhh..

Nee, totaal niet! Top actie China! Laat zien dat het kan en we dit snel regelen. Dat stomme uitstel gedrag terwijl we de planeet elke dag een stukje verder slopen.

Dan moeten de bestaande fabrikanten maar wat harder door werken!
Tsja, in de VS werkt dat gewoon. Daar dreig je met verlies van banen (en dat je stopt met campagne donaties). En ineens mag je weer stinkende diesels verkopen.

In China zitten ze in de grote steden gewoon met een enorm smog probleem. Al komt dat meer door de kolen kachels dan auto's. Alle beetjes helpen.
Anders krijg je straks dit: Wikipedia: Great Smog of London

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongshi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:13
Nivve schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:09:
[...]

Veel van de dingen die hij opnoemt zijn quirks (weet even het nederlandse woord niet) of helemaal geen problemen. Alleen doordat ie teleurgesteld is op de range worden quirks opeens grote problemen.

Heb nu al 80.000+ km erop zitten met de Zoe en ik heb bijvoorbeeld nog nooit iemand zijn hoofd zien stoten aan de deur. Ook op het forum niemand daarover gehoord. Volgens mij wil hij een negatieve review schrijven en is ie eens de auto rondgegaan om alle potentiële nadelen even uit te vergroten.
Zo kan je bij elke auto wel een gigantisch negatieve review achterlaten,; ze hebben allemaal wel wat.

Overigens is zelfs de range overdreven negatief neergezet; 60 km in de winter. Zelfs met de verwarming op 22 graden en met snelweggebruik (104km/u) haal ik de 100km makkelijk bij -8 graden :F (103km met 3 passagiers. Heb het ooit gemeten :+ )
Misschien dat je met alles 130km/u aan de 80 komt, maar dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt (niet genoeg 130km/u wegen in de randstad)
Leukste vond ik nog de kritiek dat je geen verschil voelt tussen remmen op de motor en remmen op de schijven. Durf te wedden dat dit juist een pluspunt is voor 99% van de mensen. Die willen gewoon remmen en die willen juist niet dat verschil tegenkomen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Sunri5e schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:02:
Ik kan niet met een barrel van een paar honderd euro aankomen
Waarom niet? Serieuze vraag. Welke branche zit je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-09 11:44
Terwijl er een grote productie achterstand is voor de Ampera-e in Europe, krijgen ze in Amerika hun stock niet eens buiten. (mixed feelings) https://electrek.co/2017/...ventory-factory-shutdown/
Ik kijk alvast uit wat Nissan te bieden heeft in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
gerre1 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:45:
Terwijl er een grote productie achterstand is voor de Ampera-e in Europe, krijgen ze in Amerika hun stock niet eens buiten. (mixed feelings) https://electrek.co/2017/...ventory-factory-shutdown/
Heel opmerkelijk.
De opeldealer zei deze week tegen mn vader dat als hij de auto bestelde dat hij er dan niet op moest rekenen er in 2018 mee te kunnen rijden...

.. klinkt als.. wel te koop, maar niet willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 17:50
BarryH schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Heel opmerkelijk.
De opeldealer zei deze week tegen mn vader dat als hij de auto bestelde dat hij er dan niet op moest rekenen er in 2018 mee te kunnen rijden...

Je vader woont dan ook niet in de US.

Reuters bericht 200 Bolt's op voorraad om maandag, en op dinsdag zie ik nog 83 auto's. Volgens mij gaan de normale ICE modellen met de rem op de fabriek en loopt de Bolt door zoals gepland. Quote: "A spokesman for the company said the shutdown at Orion was "due solely to softening sales of the Sonic" model, adding that its production plan for the Bolt for this year was unchanged."

[ Voor 26% gewijzigd door kdeboois op 18-07-2017 15:18 ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
De Bolt is ook pas in 14 Amerikaanse staten te koop.

Volgens mij wil GM dat ding gewoon helemaal niet verkopen.
Ze willen hem hebben. Auto van het jaar stickers verzamelen. Mensen naar de showroom lokken. Maar ze verkopen je veel liever een winstgevende ICE dan een verliesgevende EV.
[...]

Heel opmerkelijk.

Maar meneer, als U nu de plug-in versie koopt, kunnen we die al over 3 weken leveren. (en daar zit een veel betere marge op).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 10:37
RocketKoen schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:31:

Volgens mij wil GM dat ding gewoon helemaal niet verkopen.
Ze willen hem hebben. Auto van het jaar stickers verzamelen. Mensen naar de showroom lokken. Maar ze verkopen je veel liever een winstgevende ICE dan een verliesgevende EV.

[...]
Maar meneer, als U nu de plug-in versie koopt, kunnen we die al over 3 weken leveren. (en daar zit een veel betere marge op).
Ik blijf het bizar vinden. Een dusdanig grote investering doen om een EV te ontwikkelen, welke aan alle kanten aanslaat, en dan niet doorpakken en flink leveren. Ze missen de boot hier enorm. Wat ik nog erger vind is dat de marges op hun ICE fleet dusdanig hoog zijn dat ze blijkbaar van die marges de miljarden miljoenen welke ze hebben uitgegeven aan de ontwikkeling van hun EV platform kunnen dekken (mocht het zo zijn dat ze de Bolt alleen maar gebruiken als een lokkertje uiteraard).

-- edit --
Als ik de onderstaande bron mag geloven heeft Nissan in 2009 tussen de $300 en $500 miljoen uitgegeven voor de ontwikkeling van hun elektrische wagens. Zal vast een vergelijking te maken met GM, het geeft in ieder geval een beeld.

http://www.businessinside...ernational=true&r=US&IR=T

[ Voor 15% gewijzigd door jinxedworld op 18-07-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
gerre1 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:45:
Er is geen productie in Europa.

De bericht geving over de Bolt factory shutdown is zeer suggestief. In het eerder gelinkte Reuters bericht staat ook op de kop "Bolt Factory Shutdown" en als je het dan leest gaat het over de andere modellen die daar gemaakt worden.
RocketKoen schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:31:
In alle staten vanaf augustus.

[ Voor 62% gewijzigd door kdeboois op 18-07-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
jinxedworld schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:35:
[...]

Ik blijf het bizar vinden. Een dusdanig grote investering doen om een EV te ontwikkelen, welke aan alle kanten aanslaat, en dan niet doorpakken en flink leveren. Ze missen de boot hier enorm. Wat ik nog erger vind is dat de marges op hun ICE fleet dusdanig hoog zijn dat ze blijkbaar van die marges de miljarden welke ze hebben uitgegeven aan de ontwikkeling van hun EV platform kunnen dekken (mocht het zo zijn dat ze de Bolt alleen maar gebruiken als een lokkertje uiteraard).
De ontwikkelingskosten hoeven ze er niet uit te halen.
Die moeten ze namelijk toch maken. Alle grote fabrikanten weten wel dat de tijd van de ICE ooit eens afloopt. En als dat gebeurt dan moet je snel kunnen overstappen op een EV.
Auto fabrikanten maken toch constant futuristische concept cars. Kijk maar eens rond op een grote auto-beurs. 99% van die dingen wordt uberhaubt nooit in productie genomen.

De elektrische delen kopen ze gewoon allemaal in. En de productielijn voor een auto hebben ze al. Dus daar zit de investering ook niet.

De grote hobbel zit in het goedkoop en massaal produceren van goede accu's. En daar wachten de grote automerken eigenlijk allemaal op een move van de batterij fabrikanten. Ze investeren niks en wachten tot accu's goedkoop en goed genoeg zijn om EV's winstgevend te maken.
Alleen Tesla heeft (samen met Panasonic) flink geïnvesteerd om dat proces te versnellen.
kdeboois schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:42:
[...]

In alle staten vanaf augustus.
Maar je zou toch denken dat als je een voorraad overschot hebt, dat je die uitrol gaat versnellen ipv je productie verlagen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
RocketKoen schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:45:
[...]

Maar je zou toch denken dat als je een voorraad overschot hebt, dat je die uitrol gaat versnellen ipv je productie verlagen.
Als je in 50 staten alle dealers moet beleveren in één keer dan heb je toch voorraad nodig ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 22:29
afgelopen week een maand gereden in mijn nieuwe e-golf en dacht: laat ik mijn bevindingen even delen:

Eerste gedachten:
Wat een heerlijke auto! Ziet er leuk uit (behalve de velgen), Rijdt lekker rustig, en toch ook redelijk vlot!

Welke auto heb ik:

e-golf 7.5 bouwjaar 2017.

Opties:
  • Bekleding, leder 'Vienna'
  • Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (echt een optie om aan te raden)l
  • Telefoonvoorbereiding Comfort
  • Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display) (echt een optie om aan te raden)
  • Achterlichten LED, 3D in donkerrood uitgevoerd (Gewoon leuk ;-))
  • LED koplampverlichting Plus (echt een optie om aan te raden)
  • Metallic of pareleffect lak
  • Spiegelpakket Buitenspiegels elektrisch inklapbaar met omgevingsverlichting Rechter buitenspiegel draait naar stoeprand bij achteruit rijden
  • Ambiente pakket Ledverlichting in de voetruimte vóór Deurgrepen en deurarmsteunen verlicht Instaplijsten in edelstaal Lichtlijsten in de decorlijsten van de voorportieren 2 LED leeslampjes voor en 2 achter
  • Bestuurdersassistentiepakket Plus icm LED Plus verlichting inclusief dynamische grootlichtassistent 'Active Light Assist Lane Assist Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent File assistent (Traffic Jam Assistent) inclusief ongeval assistent (Emergency Assist) Buitenspiegels elektrisch inklapbaar met omgevingsverlichting (echt een optie om aan te raden)
  • Winterpakket Ruitenwisservloeistofmeter Verwarmbare voorstoelen Verwarmbare ruitensproeiers Koplampsproeiers
  • Achteruitrijcamera
  • Digitale radio-ontvangst DAB+
  • Geluidsimulator (Wat een onzin, geen toegevoegde waarde)
  • Warmtepomp voor rijkwijdte optimalisatie
  • Voorruit, verwarmbaar en warmtewerend
  • Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
Pluspunten:
De auto rijdt heerlijk rustig. In het begin wel even zoeken welk van de vier recuperatie standen het lekkerst rijdt. en ben er eigenlijk nog steeds niet achter (wat dan ook het zuinigst is) maar meestal in de 2e stand.
Ik ben ontzettend blij met de volledige assistentie pakket inclusief active light assist en de keyless entry. Echt een verademing :-)

Minpunt:
Wanneer ik de auto start staat altijd de geluidsimulator aan (die je toch niet hoort), staat altijd de 'normal' modus aan -> heb liever ECO... Dus altijd weer de knopjes indrukken en uitzetten! Wat super vervelend is. Ik zou verwachten aan de hand van mijn sleutel dat die dit zo instelt...

De eerste 500km, aardig vlot gereden met de auto waardoor ik een gemiddelde verbruik van 14 Kwh heb... Nu ik er wat meer op let rijdt ik gemiddeld 11 Kwh. Opladen van (bijna) leeg naar vol neemt gemiddeld 4,5 uur in beslag. voor mij is dat prima.

Al met al.. een auto die ik zeker kan aanraden mits je niet teveel km maakt. Met "normaal" rijden redt ik ongeveer 210 km range. rijdt ik lekker 100 op de snelweg of geplakt achter een vrachtwagen met ACC aan dan redt ik makkelijk de 280km range. ben ik actief aan het rijden zit ik toch wel rond de 190 km range ;-)

Wil je meer weten? Let me know!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
SjoerdGTI schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:50:

Wil je meer weten? Let me know!
Even wachten tot het koud wordt en de voorruitverwarming te testen is.

Ben erg nieuwsgierig of je daarmee de ruit goed doorzichtbaar houdt als je zonder interieur verwarming rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 20:59
Waarom zou je zonder interieurverwarming rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
tiguan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:19:
Waarom zou je zonder interieurverwarming rijden?
Omdat je een lange rit hebt en niet kan snelladen op de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb de voorruitverwarming zelf nog niet gebruikt, maar in mijn vorige auto, een Ford Focus, ging de voorruitverwarming vanzelf weer uit na zo'n 5 minuten. Ik vraag me dan ook af , of het wel de bedoeling is om die permanent aan te laten tijdens een rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
tiguan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:28:
Ik heb de voorruitverwarming zelf nog niet gebruikt, maar in mijn vorige auto, een Ford Focus, ging de voorruitverwarming vanzelf weer uit na zo'n 5 minuten. Ik vraag me dan ook af , of het wel de bedoeling is om die permanent aan te laten tijdens een rit.
Dat was een ICE met voldoende restwarmte. In mijn Opel Ampera met mini batterij koos ik er vaak voor om de verwarming uit te laten zodat ik zo veel mogelijk in de EV mode bleef. Daar moest ik met bepaalde weersomstandigheden de 5 kW kachel aan gooien om weer zicht te krijgen. Een elektrische voorruit had dat efficiënter kunnen doen.

Ben nieuwsgierig of dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Die 4,5 uur laden is op 32A 1 fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Crxtreem De e-Golf heeft geen baat bij 32A. Hij laadt net zo snel op , op een 16A paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:35:
@Crxtreem De e-Golf heeft geen baat bij 32A. Hij laadt net zo snel op , op een 16A paal.
Maar dan op 16A op 3 fases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Crxtreem schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Maar dan op 16A op 3 fases?
3.3 kW x 16 uur is toch ruim voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Op 16A 2 fase laadt ie van leeg naar vol in 5:15u op. Meer amperage mag, meer fases mag, maar dat zal de oplaadsnelheid niet beinvloeden.

[ Voor 44% gewijzigd door tiguan op 18-07-2017 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoerdGTI
Crxtreem schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:35:
Die 4,5 uur laden is op 32A 1 fase?
Bij alle openbare palen. Morgen word mijn paal aangesloten. Dit is een 16a 3 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SjoerdGTI schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:29:
[...]

Bij alle openbare palen. Morgen word mijn paal aangesloten. Dit is een 16a 3 fase.
Heb je die bij volkswagen aangevraagd? Of ergens anders? Ik moet hem nog aanvragen. Kwam er gister achter dat die niet in de lease is meegenomen. |:( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoerdGTI
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:46:
[...]

Heb je die bij volkswagen aangevraagd? Of ergens anders? Ik moet hem nog aanvragen. Kwam er gister achter dat die niet in de lease is meegenomen. |:( 8)7
Via Volkswagen/DutchLease wordt die geleverd vanuit Eneco.. super goede deal gemaakt.
namelijk:

Oplaadpunt: €1000 - €930,- korting = €70,-
installatie: €460 - €275,- korting = €185,-

Dus voor €255,- heb ik een paal thuis :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SjoerdGTI schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:58:
[...]

Via Volkswagen/DutchLease wordt die geleverd vanuit Eneco.. super goede deal gemaakt.
namelijk:

Zo dat is zeker een goede deal!! Ze hadden het over iets van €900 euro mijn leasemaatschappij. Misschien koop ik er zelf wel een. Denk niet dat ik na de golf weer ICE ga rijden.

Krijg je dan een wandlaadpunt of een paal? Ik wil liever een paal op mijn parkeerplaats want anders moet ik de kabel van de auto naar de schutting ergens hangen. Heb een parkeerplek achter mijn huis(in aanbouw) grensend aan de achtertuin. Zit ook een looppad tussen de parkeerplek en de schutting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met laden aan een gewoon stopcontact? Op mijn werk hebben ze nog geen laadpalen en moet ik aan de gewone stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

[...]

namelijk:

Scherpe prijs, daarvoor heb ik anderhalf jaar geleden een paal op MP gekocht. Is ongeveer de materiaalkosten.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:10:
Iemand ervaring met laden aan een gewoon stopcontact? Op mijn werk hebben ze nog geen laadpalen en moet ik aan de gewone stekker.
Bij langdurig gebruik de Schuko vervangen voor een Blauwe CEE en dan een verloop gebruiken. Met een blauwe CEE kan je ook een verlengkabel buiten gebruiken in de regen. In principe is een Shucko niet geschikt voor langdurig gebruik > 1 uur. Dus een blauwe aan de wand buiten (al dan niet met een schakelaar binnen) is de best optie. Deze zijn er ook in 16A, dus weer iets sneller laden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoerdGTI
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:08:
[...]

Zo dat is zeker een goede deal!! Ze hadden het over iets van €900 euro mijn leasemaatschappij. Misschien koop ik er zelf wel een. Denk niet dat ik na de golf weer ICE ga rijden.

Krijg je dan een wandlaadpunt of een paal? Ik wil liever een paal op mijn parkeerplaats want anders moet ik de kabel van de auto naar de schutting ergens hangen. Heb een parkeerplek achter mijn huis(in aanbouw) grensend aan de achtertuin. Zit ook een looppad tussen de parkeerplek en de schutting.
Het is een wandlaadpunt. Ik heb een parkeerplek voor de deur, gemeentelijke stop, en dan een mini paal die aan de ingang van de voortuin/pad staat. Hier wordt die tegenaan geplaatst.

Installatie is trouwens inclusief groep, graven en alles aansluiten. Die korting wordt vanuit Volkswagen geleverd. Dus mijn advies, probeer het ook. De paal wordt zakelijk betaald en de paal wordt mijn eigendom.

Ik heb de auto aantal keer aan het stopcontact gehad. Laden gaat goed (zelfs met verlengsnoer) duurt alleen 13 uur ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SjoerdGTI schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:31:
[...]

Het is een wandlaadpunt. Ik heb een parkeerplek voor de deur, gemeentelijke stop, en dan een mini paal die aan de ingang van de voortuin/pad staat. Hier wordt die tegenaan geplaatst.

Installatie is trouwens inclusief groep, graven en alles aansluiten. Die korting wordt vanuit Volkswagen geleverd. Dus mijn advies, probeer het ook. De paal wordt zakelijk betaald en de paal wordt mijn eigendom.

Ik heb de auto aantal keer aan het stopcontact gehad. Laden gaat goed (zelfs met verlengsnoer) duurt alleen 13 uur ;-)
Oke 13 uur wordt hem niet haha. Maar goed ik woon nu nog in een complex waar de gemeente de eerste 10 verdiepingen heeft, dus er zitten 10 laadpunten om het gebouw heen. Mijn huis is eerste kwartaal 2018 klaar dus dan heb ik pas een laadpunt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
[...]

namelijk:

Hoe snel laad je dan de auto op? (ben wel benieuwd, als ze adverteren met met 7.4kW lader en dan een 16A 3fase paal leveren, of je dan2x16A laad (Wat volgens velen hier niet kan) of maar 16A, dus maar de halve haalbare laadsnelheid)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
RocketKoen schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:45:
[...]

De ontwikkelingskosten hoeven ze er niet uit te halen.
Die moeten ze namelijk toch maken. Alle grote fabrikanten weten wel dat de tijd van de ICE ooit eens afloopt. En als dat gebeurt dan moet je snel kunnen overstappen op een EV.
Auto fabrikanten maken toch constant futuristische concept cars. Kijk maar eens rond op een grote auto-beurs. 99% van die dingen wordt uberhaubt nooit in productie genomen.

De elektrische delen kopen ze gewoon allemaal in. En de productielijn voor een auto hebben ze al. Dus daar zit de investering ook niet.

De grote hobbel zit in het goedkoop en massaal produceren van goede accu's. En daar wachten de grote automerken eigenlijk allemaal op een move van de batterij fabrikanten. Ze investeren niks en wachten tot accu's goedkoop en goed genoeg zijn om EV's winstgevend te maken.
Alleen Tesla heeft (samen met Panasonic) flink geïnvesteerd om dat proces te versnellen.

[...]
Niet heel gek dat ze zelf niet investeren omdat autofabrikanten heel weinig zelf produceren. Dat gebeurt allemaal door toeleveranciers, omdat dat vaak onbekendere bedrijven zijn, hoor je er minder van. Want niet alle fabrikanten hebben problemem met leveren van EV's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
[...]

Heel opmerkelijk.

Dat gevoel heb ik, ze willen de auto niet verkopen. Elon Musk zei dat het een compliance car en gm sprak dit tegen maar zoals het nu lijkt krijgt die Elon wel een beetje gelijk.

Las dat er in Canada ook wachttijden zijn tot 2019!! 8)7 dat land ligt er naast en je hoeft niet eens te herstickeren omdat die prima tevreden zijn het een chevy. In Noorwegen en Nederland kun je ze ook kwijt al dan niet met een opel sticker!.

Kwestie van niet willen verkopen behalve voor zef credits zodat ze grote SUV's kunnen blijven verkopen, maar gelukkig voor de Amerikanen is dat straks niet meer nodig omdat daar alle regelgeving wordt terug gedraaid of de credits op zijn. Misschien zijn ze zelfs al wel geregistreerd voor de zef credits en kunnen ze niet ergens anders verkocht worden.

Zodra de zef credits achter de rug zijn komt er meer voorraad voor de wereld. In De USA gaan ze niet verkocht worden op dit moment, de dealers willen ze niet verkopen en de mensen worden nergens door getriggert om ze te kopen. Gelukkig is de wereld heel wat groter dan alleen Amerika.

Make Amerika great again *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Kon weer even de i8 lenen en blijft een grappige auto. Het elektrische gedeelte is alleen te minimaal, maar als echte sportauto is het geluid weer te zacht. Geen idee wat BMW eigenlijk in gedachte ermee had. Zou er, als ik het geld had, ook geen 150k voor neertellen. Anderzijds kan je wel gewoon stekkeren als je tot 25 km van je werk af zit.

Oh en wie is die stoere man >:)

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/tk31o36at/gorekneus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

YoshiBignose schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:55:
Kon weer even de i8 lenen en blijft een grappige auto. Het elektrische gedeelte is alleen te minimaal, maar als echte sportauto is het geluid weer te zacht. Geen idee wat BMW eigenlijk in gedachte ermee had. Zou er, als ik het geld had, ook geen 150k voor neertellen. Anderzijds kan je wel gewoon stekkeren als je tot 25 km van je werk af zit.

[afbeelding]
Ik had er een op de trouwdag, was een leuk ding, maar het trouwboeket onder het kleine glazen ruitje (boven de motor) kwam er niet beter vanaf.

Met name de combinatie van laag gewicht met hoog vermogen was wel de ticket waarmee deze vlot van zijn plek komt. Als ervaring zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
databeestje schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:28:
In principe is een Shucko niet geschikt voor langdurig gebruik > 1 uur.
Ik ben het zeker met je eens dat een blauwe CEE stopcontact/stekker beter zijn. Maar volgens mij kan een Schuko prima langer dan 1 uur gebruikt worden. Op mijn koelkast zit ook gewoon een Schuko hoor :P

Ik denk dat je bedoelt onder volle belasting, maar dan nog kan dat volgens mij prima. Je moet dan natuurlijk wel spullen kopen die daar voor zijn bedoeld en niet een okinoki verlengsnoer wat daar niet voor gemaakt is.

In ieder geval laad ik mijn auto bijna iedere werkdag via een stopcontact op mijn werk en zelfs op hete dagen gaat dat prima. Er is zijn geen smeltplekken of wat dan ook te zien op de stekker of stopcontact.

En als je bij familie wil laden is de kans groter dat ze een "gewoon" stopcontact in de schuur hebben dan een blauwe CEE. Als je je lader aanpast naar een blauwe CEE stekker dan kan je die dus niet meer gebruiken op zulke plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
iceme schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:44:
[...]

Dat gevoel heb ik, ze willen de auto niet verkopen. Elon Musk zei dat het een compliance car en gm sprak dit tegen maar zoals het nu lijkt krijgt die Elon wel een beetje gelijk.

Las dat er in Canada ook wachttijden zijn tot 2019!! 8)7 dat land ligt er naast en je hoeft niet eens te herstickeren omdat die prima tevreden zijn het een chevy. In Noorwegen en Nederland kun je ze ook kwijt al dan niet met een opel sticker!.
Ondertussen gaan ze in de USA de fabrieken langer dichtgooien deze zomer omdat ze er veel te veel hebben. Niet gek aangezien fast charging daar alleen voor Tesla goed geregeld is.

http://jalopnik.com/chevr...g-very-quickly-1797023765

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:53
databeestje schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:58:
Ik had er een op de trouwdag, was een leuk ding, maar het trouwboeket onder het kleine glazen ruitje (boven de motor) kwam er niet beter vanaf.
Ha cool, ik had een Tesla Roadster als trouwauto, ook erg fijn :)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Laatst online: 24-04-2024
SolarEdge komt met een interessant concept waarbij zonnepanelen en het net gecombineerd tot 9.6 kW 240V AC kunnen leveren om je auto thuis op te laden; zie hier. Het zou nog interessanter worden als ze een vergelijkbaar iets maken wat DC levert.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Treur op 19-07-2017 08:51 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
databeestje schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:58:
[...]

Met name de combinatie van laag gewicht met hoog vermogen was wel de ticket waarmee deze vlot van zijn plek komt. Als ervaring zeker een aanrader.
Haha ja wel leuk om in te trouwen. Niet heel makkelijk om in je pak (en bruidsjurk) mee in en uit te stappen maar ach :9

Een leuke auto voor een paar dagen, maar ben toch altijd weer blij als ik in m'n Tesla zit O-)

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 19-07-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulm-P
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05-2022
[...]

namelijk:

Goeie deal! Is dat laadpunt dan alleen voor jou beschikbaar? En loopt je kabel dan over de stoep? Of is hij interoperabel en kan iedereen met een pasje erbij laden?

[ Voor 17% gewijzigd door Wulm-P op 19-07-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robann
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 10:37
In Nederland is de wachttijd ook al lang opgelopen tot 2019.

Had hem zelf al besteld, maar nadat ik hoorde dat ik hem pas in Januari 2019 kon verwachten maar weer geannuleerd.
iceme schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:44:
[...]

Kwestie van niet willen verkopen behalve voor zef credits zodat ze grote SUV's kunnen blijven verkopen, maar gelukkig voor de Amerikanen is dat straks niet meer nodig omdat daar alle regelgeving wordt terug gedraaid of de credits op zijn. Misschien zijn ze zelfs al wel geregistreerd voor de zef credits en kunnen ze niet ergens anders verkocht worden.

Zodra de zef credits achter de rug zijn komt er meer voorraad voor de wereld. In De USA gaan ze niet verkocht worden op dit moment, de dealers willen ze niet verkopen en de mensen worden nergens door getriggert om ze te kopen. Gelukkig is de wereld heel wat groter dan alleen Amerika.

Make Amerika great again *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:23

Daniel

Kapitein NCC-1701
De afgelopen week even geprobeerd hoe goed dat Supercharging-netwerk van Tesla nu daadwerkelijk is, tijdens een roadtrip(je) door Frankrijk (Reims-Lyon-Parijs) waarbij we vrijwel volledig vertrouwen op het superchargernetwerk. Alleen bij het eerste hotel konden we opladen aan een normaal stopcontact.

Algemene conclusie: het werkt, als het rustig is en je geen al te grote afstanden op één dag wil doen. De afgelopen weken zijn er flink wat nieuwe superchargers geopend in Frankrijk en zeker in het oosten is de dekking nu best wel goed. De meeste superchargers waren uitgestorven, en dan kun je als je accu een beetje goed leeg is opladen met 500+ km range per uur. Met een minuut of 20-25 heb je dan genoeg charge voor een etappe van 200 tot 250 kilometer en da's prima acceptabel. Wil je verder dan vertraagt het laden zo sterk dat je nog eens die tijd moet rekenen voor een extra 80 kilometer range, dus dat heeft geen zin.

Het meest kwetsbare punt is dat als het druk is, het laden gewoon te traag gaat. Bij superchargen deel je een power-unit met twee stalls. Je krijgt enkel de door Tesla beloofde laadsnelheid als de stall waar jij een power-unit mee deelt leeg is. Als daar al iemand aan het laden is, krijg je enkel wat er 'over' is. Zo kwamen we in Auxerre waar van de 8 stalls er 2 defect waren, en van de overblijvende 6 er drie bezet waren. Gevolg is dat je met maximaal 200-250 km/uur kunt laden, wat neerkomt op voor elke 20 minuten kunnen rijden 10 minuten moeten opladen. Dat is gewoon veel te langzaam als je op doorreis bent. Bij vertrek uit Parijs kwamen we op een plek waar maar 4 stalls waren, waarvan twee bezet. Daar ging het laden zo traag dat we daar enkel genoeg geladen hebben om een volgende te bereiken, waar je dan alsnog weer een 20-25 minuten stil staat. Dat sloopt ook meteen je hele etappeplanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 23:54
Met betrekking tot de laadkabel over de stoep: ik lees dat in sommige gemeentes het wel is toegestaan om de laadkabel (al dan niet met een kabelmat) over de stoep te laten lopen maar helaas lees ik ook dat in andere gemeentes het juist niet is toegestaan.

Er is blijkbaar geen landelijk beleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
sj0erd. schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:21:
Met betrekking tot de laadkabel over de stoep: ik lees dat in sommige gemeentes het wel is toegestaan om de laadkabel (al dan niet met een kabelmat) over de stoep te laten lopen maar helaas lees ik ook dat in andere gemeentes het juist niet is toegestaan.

Bepaalt de gemeente.
Hier hebben ze op de website van de gemeente expliciet staan dat het verboden is je kabel over de stoep te leggen (ook met een kabelmat) omdat de gemeente verantwoordelijk is voor de veiligheid.

Op dezelfde pagina zit overigens een knopje op een laadpaal aan te vragen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
sj0erd. schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:21:

Beter vergiffenis vragen dan toestemming :).
Gewoon over de stoep leggen, met een kabelmat. Dan is het een veilige oplossing lijkt mij. kleine kans dat er iemand gaat piepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BarryH Als je eens tijd over hebt kan je dit topic eens doorlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
JeroenE schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:45:
@BarryH Als je eens tijd over hebt kan je dit topic eens doorlezen...
jeetje, en dat bij mij om de hoek...
blij dat ik een eigen oprit heb.

Jammer dat gezond verstand regelmatig het onderspit delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 22:16
@Westzaan?

Daar fiets ik vaak langs met mijn speed pedelec :P

[afbeelding]

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tassadar32
@BarryH In eindhoven is er een pilot met ANWB waar er op de stoep een laadpaal weggezet word die aangesloten word op een woning. Er word dan ook een plekje gereserveerd om de EV te kunnen opladen.
Streetview voorbeeld: https://goo.gl/maps/cya6CrhGwwC2

Wel erg verwarrend als je in de straat op bezoek bent, meneer wilde blijkbaar niet betalen voor het "smart" abonnement dus afrekenen word niet gedaan met laadpas. Starten en stoppen van een laadsessie ging wel prima met de laadpas en de paal stond wel op de kaart bij TNM. Heb daar een keer geladen (PHEV netjes achter het gereserveerde plekje gezet, lange laadkabel, kaartje met 06-nummer achter de voorruit) maar kreeg bij vertrek een scheldkannonade over me heen omdat ik 2 euro aan elektriciteit "gejat" zou hebben (die ik met alle liefde direct contant had afgerekend). Heel eerlijk, bij een laadpaal aan de stoep die mijn laadpas accepteert verwachtte ik echt niet dat het een privépaal zonder mogelijkheid tot factureren zou zijn.

Ik blijf ook altijd van mening dat als je een laadpunt aanschaft dat je er best even over kan nadenken hoe mensen die op bezoek zijn in de straat er gebruik van kunnen maken. Vind het dan ook niet meer dan normaal dat als je een privépaal gebruikt die wel op openbaar staat dat je op z'n minst even een businesscard achter je ruit doet.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Tassadar32 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:44:
@BarryH In eindhoven is er een pilot met ANWB waar er op de stoep een laadpaal weggezet word die aangesloten word op een woning. Er word dan ook een plekje gereserveerd om de EV te kunnen opladen.
Streetview voorbeeld: https://goo.gl/maps/cya6CrhGwwC2

Wel erg verwarrend als je in de straat op bezoek bent, meneer wilde blijkbaar niet betalen voor het "smart" abonnement dus afrekenen word niet gedaan met laadpas. Starten en stoppen van een laadsessie ging wel prima met de laadpas en de paal stond wel op de kaart bij TNM. Heb daar een keer geladen (PHEV netjes achter het gereserveerde plekje gezet, lange laadkabel, kaartje met 06-nummer achter de voorruit) maar kreeg bij vertrek een scheldkannonade over me heen omdat ik 2 euro aan elektriciteit "gejat" zou hebben (die ik met alle liefde direct contant had afgerekend). Heel eerlijk, bij een laadpaal aan de stoep die mijn laadpas accepteert verwachtte ik echt niet dat het een privépaal zonder mogelijkheid tot factureren zou zijn.

Ik blijf ook altijd van mening dat als je een laadpunt aanschaft dat je er best even over kan nadenken hoe mensen die op bezoek zijn in de straat er gebruik van kunnen maken. Vind het dan ook niet meer dan normaal dat als je een privépaal gebruikt die wel op openbaar staat dat je op z'n minst even een businesscard achter je ruit doet.
Daar zou ik ook gewoon opgeladen hebben.

Het kan toch niet zo zijn dat iedereen er zo in kan pluggen, op de openbare weg? Zou die man niet gewoon stiekem een openbare laadpaal voor zichzelf houden?? Ik snap er niks van.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Is er ergens dan van Volkswagen een lijstje wat de E-golf allemaal kan gebruiken?

Ik heb op internet wel een lijstje gevonden op https://ev-database.nl/auto/1087/Volkswagen-e-Golf
Type 2 (Mennekes - IEC 62196)

Aansluiting V / A Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact 230V / 10A 2.3 kW 16u45m 12 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 16A 3.7 kW 10u30m 19 km/u
Oplaadpaal 1-fase 230V / 32A 7.4 kW - -
Oplaadpaal 2-fase 230V / 16A 7.4 kW 5u15m 39 km/u
Oplaadpaal 3-fase 230V / 16A 11 kW - -
Oplaadpaal 3-fase 230V / 32A 22 kW - -
Als ik het dan zo zie moet hij ook op 1 fase 32A laden.
Zie dat er achter de 1 fase 32A geen getal staat dus inderdaad zal die niet werken. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Crxtreem op 19-07-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dit staat in het boekje van de e-Golf;

Oplaadtijd AC 3,6 kW 100% SOC, 10:50
Oplaadtijd AC 7,2 kW 100% SOC, 5:20
Oplaadtijd DC 100% SOC, 1

Ik heb al getest op m'n werk of 32A nuttig is voor de e-Golf, dat is niet zo. 16A gaat net zo snel.

[ Voor 25% gewijzigd door tiguan op 19-07-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulm-P
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05-2022
Stef87 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:18:
[...]

Daar zou ik ook gewoon opgeladen hebben.

Het kan toch niet zo zijn dat iedereen er zo in kan pluggen, op de openbare weg? Zou die man niet gewoon stiekem een openbare laadpaal voor zichzelf houden?? Ik snap er niks van.
Het kan toch niet zo zijn dat iemand op deze manier een gereserveerde plek voor zichzelf krijgt die eigenlijk openbaar is? Als ze dat bij mij in de wijk doen, waar de parkeerdruk behoorlijk is, ga ik dus echt wel bezwaar aantekenen.

Een aantal jaren geleden deden gemeenten dit nog wel (verlengde huisaansluiting genaamd), maar hier komen ze nu snel op terug. Is ook geen toekomstbestendige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:31:
Dit staat in het boekje van de e-Golf;

Oplaadtijd AC 3,6 kW 100% SOC, 10:50
Oplaadtijd AC 7,2 kW 100% SOC, 5:20
Oplaadtijd DC 100% SOC, 1

Ik heb al getest op m'n werk of 32A nuttig is voor de e-Golf, dat is niet zo. 16A gaat net zo snel.
Zag ook net dat er geen tijd achter de 32A stond.

Dan is het op mijn 3-fase meterkast nog wel te realiseren als ik zorg dat er 2 fase's minimaal belast worden zodat ik kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 23:54
RocketKoen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:28:
[...]

Bepaalt de gemeente.
Hier hebben ze op de website van de gemeente expliciet staan dat het verboden is je kabel over de stoep te leggen (ook met een kabelmat) omdat de gemeente verantwoordelijk is voor de veiligheid.

Op dezelfde pagina zit overigens een knopje op een laadpaal aan te vragen.
Aanvragen van een openbare laadpaal kan in onze gemeente ook.
Tarief á €0,34 per kWh is alleen minder leuk.

Parkeerplaatsen zijn direct naast onze woning (hoekwoning), enige dat tussen onze woning en de parkeerplaats ligt is een 1,5m brede stoep. Navraag bij onze gemeente leert dat laadkabel over de stoep, ook met kabelmat, verboden is. Tarief laadpaal bepalen ze niet, ze zijn op de hoogte dat er momenteel geen concurrentie is op dat vlak. Advies van de gemeente: wacht nog een paar jaar. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
sj0erd. schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:14:
[...]

Parkeerplaatsen zijn direct naast onze woning (hoekwoning), enige dat tussen onze woning en de parkeerplaats ligt is een 1,5m brede stoep. Navraag bij onze gemeente leert dat laadkabel over de stoep, ook met kabelmat, verboden is. Tarief laadpaal bepalen ze niet, ze zijn op de hoogte dat er momenteel geen concurrentie is op dat vlak. Advies van de gemeente: wacht nog een paar jaar. 8)7
Hier €0,25 excl btw.

Ik heb bij de zoektocht naar een nieuw huis ook gelet op de mogelijkheid om een laadpaal te plaatsen ivm een toekomstige EV. Dit keer niet gelukt. Dus voor mij ook nog een paar jaar wachten ;)

Als je van knutselen houdt. Een vlaggenstok aan je gevel maken. Waarvan het uiteinde precies boven je parkeerplaats is. En waar dan toevallig een laadkabel in zit verwerkt O-)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tassadar32 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:44:
Vind het dan ook niet meer dan normaal dat als je een privépaal gebruikt die wel op openbaar staat dat je op z'n minst even een businesscard achter je ruit doet.
Dat soort palen zie je vaak op een oprit oid en daar heb ik (daarom) dus nog nooit gestaan. Ik ben trouwens ook wel diverse keren een openbare laadpaal met gereserveerde plek tegen gekomen die volgens de app niet bezet was maar wel een EV stond geparkeerd. Met dan een laadkabel door de heg naar de tuin waar hun privé laadpaal gesitueerd was.
tiguan schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:31:Ik heb al getest op m'n werk of 32A nuttig is voor de e-Golf, dat is niet zo. 16A gaat net zo snel.
Kan je eens een foto maken van de aansluiting op je auto? Want een 2 fase aansluiting heb ik nog nooit gezien en ik vraag me af hoe ze dat dan gaan doen met de nuldraad. Voor zover mijn gebrekkige kennis reikt moet die dan ook dubbel uitgevoerd zijn en dat zit helemaal niet zo in de Mennekes aansluitingen die wij hebben.

Ik heb dat tabelletje wel eens eerder gezien, maar ben er in ieder geval van uit gegaan dat het een slechte vertaling van het boekje uit de USA is. Daar maken ze namelijk (doordat hun net heel anders is opgebouwd) wel van 2 fases 1 aansluiting. Daarom kan ik met de Soul ook (bijna) dubbel zo snel laden met een 32A laadpaal ipv een 16A laadpaal. En in principe slaat het ook nergens op dat je niet kan laden bij een laadpaal van 1 of 3 fase(n) 32A, dat kan prima. Alleen dan net zo snel als 1 fase 16A, blijkbaar.
Wulm-P schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:44:
Het kan toch niet zo zijn dat iemand op deze manier een gereserveerde plek voor zichzelf krijgt die eigenlijk openbaar is?
In principe is die parkeerplek nu dus niet meer openbaar want het kenteken hangt er bij (zeg maar vergelijkbaar met een invalidenplek voor een specifiek kenteken). Alleen verbaas ik mij dan wel over het ontbreken van een vak wat je vrij moet houden op de straat. Als je nu lullig wil doen parkeer je precies zo dat er geen auto tussen past.

In principe heeft de laadpaal die daar staat niets met het parkeerbord te maken. Dus dan moet er ook iets op de laadpaal zelf staan (vanaf de foto niet te zien), maar natuurlijk moet die meneer eigenlijk gewoon de laadpaal zo instellen dat die alleen op zijn eigen pas werkt. Dan snapt iedereen dat het niet werkt.
Is ook geen toekomstbestendige oplossing.
Dat is het zeker niet, tenzij iedereen een eigen vaste plek krijgt. Maar ja dat gaat vaak niet wegens te weinig plek in het algemeen.
Tarief laadpaal bepalen ze niet, ze zijn op de hoogte dat er momenteel geen concurrentie is op dat vlak.
Mag je ook niet je eigen openbare laadpaal plaatsen? Dan kan je zelf regelen dat "de rest" wel 35 cent betaalt, maar je zelf minder betaalt. Je moet dan wel weer een dienst afnemen bij een aanbieder die organiseert dat anderen ook kunnen laden (en jij een vergoeding krijgt van de elektriciteit die is gebruikt etc). In theorie kan je dan nog geld "verdienen". In de zin dat je een laadpaal voor jezelf ook had moeten kopen en je die kosten niet in je verdienmodel meeneemt natuurlijk. En dat je gebruik kan maken van een al bestaande elektrische aansluiting zonder dat je deze moet verzwaren of een aparte aansluiting moet organiseren.

Ik heb er ook wel eens (kort) over nagedacht toen de laadpaal in de straat een hele tijd stuk was.
RocketKoen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:34:
Als je van knutselen houdt. Een vlaggenstok aan je gevel maken. Waarvan het uiteinde precies boven je parkeerplaats is. En waar dan toevallig een laadkabel in zit verwerkt O-)
In principe mag je ook geen dingen boven de openbare weg hangen. Dan kan je nog beter een kabel over de grond leggen dat valt minder op dan een vlaggenstok met een laadkabel er aan laten bungelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-09 12:18

[afbeelding]
Die (exact die) heb ik ook eens een dag te leen gehad; grappig auto, maar volstrekt onpraktisch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
GadgetFrank schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:40:
@Westzaan?

Daar fiets ik vaak langs met mijn speed pedelec :P

[...]
Yep, ik kwam net uit de gevangenis :')
T_E_O schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:23:
[...]

Die (exact die) heb ik ook eens een dag te leen gehad; grappig auto, maar volstrekt onpraktisch :P
Nice :P ja onpraktische auto, meer iets voor ernaast. Maar dan is 150k wel weer veel geld.

[ Voor 40% gewijzigd door YoshiBignose op 19-07-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Tassadar32 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 07:39:
[...]

Ondertussen gaan ze in de USA de fabrieken langer dichtgooien deze zomer omdat ze er veel te veel hebben. Niet gek aangezien fast charging daar alleen voor Tesla goed geregeld is.

http://jalopnik.com/chevr...g-very-quickly-1797023765
Heb je het artikel gelezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Gooi die auto's richting Europa en je bent ze direct kwijt. Maar ja, het is een compliance car voor GM.

Overigens is los van het bereik de Opel Ampera een matige auto als ik de reviews zo mag geloven

(Nog even los van het feit dat de fabriek dicht gaat wegens tegenvallende verkopen van een andere auto)

[ Voor 20% gewijzigd door Blik1984 op 19-07-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Blik1984 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:00:
Gooi die auto's richting Europa en je bent ze direct kwijt. Maar ja, het is een compliance car voor GM.

Overigens is los van het bereik de Opel Ampera een matige auto als ik de reviews zo mag geloven

(Nog even los van het feit dat de fabriek dicht gaat wegens tegenvallende verkopen van een andere auto)
Wie wil er dan zo'n matige auto in Europa ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
kdeboois schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:29:
[...]

Wie wil er dan zo'n matige auto in Europa ?
Iedereen die zakelijk rijdt waarbij bereik en portemonnee hogere prio heeft dan de kwaliteit van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
kdeboois schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:30:
[...]

Heb je het artikel gelezen ?
Altijd fijn als een artikel na publicatie aangepast word :X. De extended shutdown lijkt dus inderdaad vanwege een ander model. Niettemin is de voorraad Bolts in de USA nog steeds aan de hoge kant:
supplies of the Bolt rose to 111 days from 104 days

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Tassadar32 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:09:
[...]

Altijd fijn als een artikel na publicatie aangepast word :X. De extended shutdown lijkt dus inderdaad vanwege een ander model. Niettemin is de voorraad Bolts in de USA nog steeds aan de hoge kant:

[...]
Ze staan de vooravond aan een release naar alle staten. In de US koop of lease je een auto meestal uit voorraad bij de dealer. Het werkt daar heel anders dan hier. Hier bestel je bijna altijd een auto die nog gemaakt moet worden.

]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
Wulm-P schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:43:
[...]

Goeie deal! Is dat laadpunt dan alleen voor jou beschikbaar? En loopt je kabel dan over de stoep? Of is hij interoperabel en kan iedereen met een pasje erbij laden?
Laadpunt komt in de tuin te staan. Dus inprincipe alleen voor mij. Iedereen kan hem er natuurlijk aan hangen. Ik krijg dat terug gestort op mijn rekening. Wie er ook laadt. (Wat mij verteld is... geen idee hoe het in de praktijk werkt)

Helaas hadden ze vandaag de 1 fase mee ipv de 3 fase.. morgen wordt de goede geplaatst en dan schiet ik een foto. De kabel komt gewoon op de stoep te liggen. Gooi er wel een mat overheen. Met de buurtjes al afgestemd :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
kdeboois schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:13:
[...]

Ze staan de vooravond aan een release naar alle staten. In de US koop of lease je een auto meestal uit voorraad bij de dealer. Het werkt daar heel anders dan hier. Hier bestel je bijna altijd een auto die nog gemaakt moet worden.
Dealers in de staten waar hij al een tijdje uit is schijnen daar met enorme voorraden te zitten.
Die auto's staan niet bij de fabriek te wachten tot ze naar de staten mogen waar ze nog niet verkocht werden. Die staan allemaal op de parkeerplaats bij dealers in de 14 staten die hem wel verkopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
RocketKoen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:48:
[...]

Dealers in de staten waar hij al een tijdje uit is schijnen daar met enorme voorraden te zitten.
Die auto's staan niet bij de fabriek te wachten tot ze naar de staten mogen waar ze nog niet verkocht werden. Die staan allemaal op de parkeerplaats bij dealers in de 14 staten die hem wel verkopen.
Voor de gein eens wat dealers in the sunshine state bekeken en inderdaad die hebben voorraad staan. Echter als je kijkt wat de verhouding is met bijna iedere andere highrunner zijn die voorraden minimaal. 150 Pick-up truck vs 30 Bolts.

Blijkbaar is dat normaal. N=1 zegt natuurlijk helemaal niets statistisch gezien, maar zoals het herschreven nieuwsartikel zegt gaat het veel meer over de andere modellen en blijf ik er bij dat de kop zeer suggestief is.

De Leaf, Volt, Bolt en de Toyota plug-in verkopen maand naar maand rond de 1500 auto's per model. Niet extreem veel maar wel steady.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
kdeboois schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:31:
[...]

Voor de gein eens wat dealers in the sunshine state bekeken en inderdaad die hebben voorraad staan. Echter als je kijkt wat de verhouding is met bijna iedere andere highrunner zijn die voorraden minimaal. 150 Pick-up truck vs 30 Bolts.

Blijkbaar is dat normaal. N=1 zegt natuurlijk helemaal niets statistisch gezien, maar zoals het herschreven nieuwsartikel zegt gaat het veel meer over de andere modellen en blijf ik er bij dat de kop zeer suggestief is.

De Leaf, Volt, Bolt en de Toyota plug-in verkopen maand naar maand rond de 1500 auto's per model. Niet extreem veel maar wel steady.
maar als je per dag 3 pick-up trucks verkoopt en maar 1 bolt per week.

Het is ook meer dat ik dacht dat de bolt beperkt was door de lage productie. Maar ze produceren er dus meer dan genoeg. Ze verkopen ze alleen niet.

Al is dat wel logisch. In Californië kun je dit jaar je model 3 nog krijgen. Voor dezelfde prijs.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Infrezen in de stoeptegels, of desnoods eronderdoor?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
RocketKoen schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:52:
[...]
maar als je per dag 3 pick-up trucks verkoopt en maar 1 bolt per week.

Het is ook meer dat ik dacht dat de bolt beperkt was door de lage productie. Maar ze produceren er dus meer dan genoeg. Ze verkopen ze alleen niet.

Al is dat wel logisch. In Californië kun je dit jaar je model 3 nog krijgen. Voor dezelfde prijs.
Zo liggen de verkoopverhoudingen nu eenmaal op dit moment. Ik hoop van harte dat het Elon gaat lukken.

Het grote publiek ziet het gewoon nog niet zitten en de autoindustrie is er nog niet klaar voor. Maar als ik hier de berichten uit de pers lees en de reacties er op gaat, het onder de geinteresserden ook niet lukken om enthousiast te worden.

Waar komt die sceptische houding vandaan jegens GM ? Ik heb 5 jaar in de vorige 'compliancy car' van ze gereden en moet nu met een 7 kWh batterij mijn dagen slijten tot er eindelijk iets betaalbaars met een 60 kWh batterij te koop is, maar ik zou morgen teruggaan naar de Ampera als dat nog een optie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:07:
Infrezen in de stoeptegels, of desnoods eronderdoor?
Je mag niet zo maar in de gemeentelijke infrastructuur wijzigingen gaan aanbrengen. Zeker ondergrondse kabels trekken zonder vergunning moet je niet willen. Bovendien kan je niet zo maar een stekker in de goot laten liggen en hopen dat niemand anders die stuk rijdt. Dan kan je beter een vaste laadpaal daar plaatsen, maar ja dat kan dus ook niet officieel zonder toestemming en zo blijf je in een cirkel ronddraaien waar je eigenlijk niets mag zonder de gemeente om toestemming te vragen.

Anyway, in het topic wat ik onlangs ook al linkte zijn al die ideeën en de onmogelijkheden daarvan meermaals langs gekomen.
kdeboois schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:08:
Waar komt die sceptische houding vandaan jegens GM ?
Wellicht in de USA allemaal nog oud zeer uit de tijd dat GM wel een EV had, maar niemand hem mocht kopen. En na het aflopen van de lease werden ze gesloopt en kon je geen nieuwe krijgen.
Of misschien van recenter toen GM heftig lobbyde om wetten aangenomen te krijgen (en/of voor het niet afschaffen van wetten die al bestaan) die het Tesla onmogelijk maken om auto's rechtstreeks aan consumenten te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Kabelgate, wat een saga was dat toch _/-\o_

Qua openbare laadpalen dat verschilt per gemeente vaak maar vaak hebben die ratten van Alliander al een kant en klaar pakketje wat de gemeente alleen maar hoeft af te stempelen, dat is lekker gemakkelijk voor zowel ambtenaar als meestal leaserijder die toch wel een laadpas van de zaak heeft.

Je zou een vergunning kunnen aanvragen om zelf een laadpaal te plaatsen op openbare grond vanaf jouw aansluiting.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
JeroenE schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:54:
[...]
Of misschien van recenter toen GM heftig lobbyde om wetten aangenomen te krijgen (en/of voor het niet afschaffen van wetten die al bestaan) die het Tesla onmogelijk maken om auto's rechtstreeks aan consumenten te verkopen.
Dat is een onderdeel van de verstoring van de markt die Tesla teweeg brengt. Ik denk soms dat er toch gewoon nog oliegeld achter deze media uitlatingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kdeboois schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:08:
[...]

Zo liggen de verkoopverhoudingen nu eenmaal op dit moment. Ik hoop van harte dat het Elon gaat lukken.

Het grote publiek ziet het gewoon nog niet zitten en de autoindustrie is er nog niet klaar voor. Maar als ik hier de berichten uit de pers lees en de reacties er op gaat, het onder de geinteresserden ook niet lukken om enthousiast te worden.

Waar komt die sceptische houding vandaan jegens GM ? Ik heb 5 jaar in de vorige 'compliancy car' van ze gereden en moet nu met een 7 kWh batterij mijn dagen slijten tot er eindelijk iets betaalbaars met een 60 kWh batterij te koop is, maar ik zou morgen teruggaan naar de Ampera als dat nog een optie was.
Het is meer dat GM een auto van het formaat Polo probeert te verkopen voor 40k. Dan is de markt er inderdaad niet klaar voor en zal hier waarscheinlijk nooit klaar voor zijn. Als ze nou de Insignia hadden gepakt en voor 50k met 60kw accu hadden gebouwd, dan was hij waarscheinlijk niet aan te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Technische vraag:
Ik heb al een laadpaal op een aparte 3-fase groep. Mocht ik (aan de andere kant van het huis) dus nog een laadpaal willen op 3-fase, kan ik deze op dezelfde 3-fase groep laten aansluiten (eventueel met een schakelaar om te switchen tussen de twee of zo) of moet ik daarvoor toch echt nog een 3-fase groep laten maken?

1-fase is prima voor nu als tweede paal (als ik een tweede paal neem, nog een overweging), maar 3-fase is wel lekker flexibel en futureproof. Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Z___Z schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:23:
[...]

Het is meer dat GM een auto van het formaat Polo probeert te verkopen voor 40k. Dan is de markt er inderdaad niet klaar voor en zal hier waarscheinlijk nooit klaar voor zijn. Als ze nou de Insignia hadden gepakt en voor 50k met 60kw accu hadden gebouwd, dan was hij waarscheinlijk niet aan te slepen.
Niet aan te slepen is hij al, als de overheden meehelpen (Noorwegen & NL).

Ik denk dat we gewoon even moeten kijken wat er over twee of drie jaar aan de hand is als alle BEV modellen ruim op voorraad bij de dealers staan en netjes binnen de leasebudgetten passen.

Tot die tijd probeer ik een open en positieve blik te houden op wat komen gaat en hoop dat jullie hier iets mee in mee gaan.

Denk gewoon ff verder vooruit als je zo'n ding wil leasen en vooral maak een proefrit inplaats van stugge reviewers en 'Carlo Brantsen look-a-likes' hun mening voor zoete koek aan te nemen.

De proefrit in een Ampera in 2011 heeft destijds een BMW 1-serie aan de kant geschoven en ik weet zeker dat een Polo met 60 kWh batterij en een 0-100 tijd onder de 7 seconden hetzelfde met jullie kan doen.

Pagina: 1 ... 48 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.