Dat soort palen zie je vaak op een oprit oid en daar heb ik (daarom) dus nog nooit gestaan. Ik ben trouwens ook wel diverse keren een openbare laadpaal met gereserveerde plek tegen gekomen die volgens de app niet bezet was maar wel een EV stond geparkeerd. Met dan een laadkabel door de heg naar de tuin waar hun privé laadpaal gesitueerd was.
Kan je eens een foto maken van de aansluiting op je auto? Want een 2 fase aansluiting heb ik nog nooit gezien en ik vraag me af hoe ze dat dan gaan doen met de nuldraad. Voor zover mijn gebrekkige kennis reikt moet die dan ook dubbel uitgevoerd zijn en dat zit helemaal niet zo in de Mennekes aansluitingen die wij hebben.
Ik heb dat tabelletje wel eens eerder gezien, maar ben er in ieder geval van uit gegaan dat het een slechte vertaling van het boekje uit de USA is. Daar maken ze namelijk (doordat hun net heel anders is opgebouwd) wel van 2 fases 1 aansluiting. Daarom kan ik met de Soul ook (bijna) dubbel zo snel laden met een 32A laadpaal ipv een 16A laadpaal. En in principe slaat het ook nergens op dat je niet kan laden bij een laadpaal van 1 of 3 fase(n) 32A, dat kan prima. Alleen dan net zo snel als 1 fase 16A, blijkbaar.
In principe is die parkeerplek nu dus niet meer openbaar want het kenteken hangt er bij (zeg maar vergelijkbaar met een invalidenplek voor een specifiek kenteken). Alleen verbaas ik mij dan wel over het ontbreken van een vak wat je vrij moet houden op de straat. Als je nu lullig wil doen parkeer je precies zo dat er geen auto tussen past.
In principe heeft de laadpaal die daar staat niets met het parkeerbord te maken. Dus dan moet er ook iets op de laadpaal zelf staan (vanaf de foto niet te zien), maar natuurlijk moet die meneer eigenlijk gewoon de laadpaal zo instellen dat die alleen op zijn eigen pas werkt. Dan snapt iedereen dat het niet werkt.
Is ook geen toekomstbestendige oplossing.
Dat is het zeker niet, tenzij iedereen een eigen vaste plek krijgt. Maar ja dat gaat vaak niet wegens te weinig plek in het algemeen.
Mag je ook niet je eigen openbare laadpaal plaatsen? Dan kan je zelf regelen dat "de rest" wel 35 cent betaalt, maar je zelf minder betaalt. Je moet dan wel weer een dienst afnemen bij een aanbieder die organiseert dat anderen ook kunnen laden (en jij een vergoeding krijgt van de elektriciteit die is gebruikt etc). In theorie kan je dan nog geld "verdienen". In de zin dat je een laadpaal voor jezelf ook had moeten kopen en je die kosten niet in je verdienmodel meeneemt natuurlijk. En dat je gebruik kan maken van een al bestaande elektrische aansluiting zonder dat je deze moet verzwaren of een aparte aansluiting moet organiseren.
Ik heb er ook wel eens (kort) over nagedacht toen de laadpaal in de straat een hele tijd stuk was.
In principe mag je ook geen dingen boven de openbare weg hangen. Dan kan je nog beter een kabel over de grond leggen dat valt minder op dan een vlaggenstok met een laadkabel er aan laten bungelen.