Nee, natuurlijk niet. Maar de meeste mensen die ik het hoor zeggen rijden minder dan 35 km naar hun werk en dan weer terug. Dat kan je in de winter ook met zo'n beetje iedere EV.Wailing_Banshee schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:01:
Als ik niet eens zeker weet of ik het hele jaar thuis kan komen (woon/werk verkeer) op 1 lading, is het dan vreemd dat ik range anxiety heb?
Lange afstanden rijden is (nog) niet het sterkste punt van een EV, tenzij je een Tesla kan betalen.Als ik drie keer moet "tanken" voordat ik thuis ben (en elke tankbeurt ook nog veel langer duurt) als ik naar familie wil, zou ik niets mogen zeggen dat laden langer duurt dan tanken (terwijl ik nu op 1 tank heen en weer rijd)
Maar het is natuurlijk ook heel erg hoe je er zelf instaat. Wij staan ook regelmatig ergens 15 minuten stil om te snelladen om ergens te komen. Zolang dat niet iedere dag hoeft vind ik dat in het weekend voor familiebezoek prima te doen. Je loopt een rondje, drinkt een beetje en eet een koekje en je bent er al.
Een EV is niet een 1:1 vervanging van een ICE. Dat zal het ook nooit worden. Maar voor mij wegen de zaken die met een EV beter zijn dan een ICE zwaarder dan de dingen die slechter zijn.