Voor de mensen die mij een plastic box aanraden: ja, die had ik in mijn vorige auto ook altijd staan (met verbandtrommel, krabber, sleepkabel, driehoek etc). Die rommel heb ik nu wel allemaal onder de laadvloer liggen. Dat is dus ook niet heel handig als je dat nodig hebt als je onderweg bent en je hebt spullen in de kofferbak staan. Maar ja, ik was juist een beetje blij dat ik die bak niet meer had. Ik moet nog even verzinnen wat ik precies ga doen. Als er een bak in de achterbak staat dan past de buggy en campingbedje weer niet handig er naast.
Al met al is het niet superhandig allemaal, maar wel duidelijk
First-World-problems natuurlijk.
Afgelopen vrijdag zag ik trouwens (weer) een Ioniq rijden, deze keer wel met stickers van een garage. En langs de A15 zie 's middags ik steeds vaker mensen laden bij Fastned en af en toe zelfs twee tegelijk. Ik ben zelf ook weer een paar keer de tweede geweest (laatst stond een Zoe al te laden bij Harmelen, maar de berijder heb ik niet gezien). Dus niet alleen de superchargers worden drukker, bij Fastned lijkt het (van af mijn optiek) ook steeds drukker.
Sorry voor de wat late reactie, maar hoe moet ik dit nu zien? Bij de Zoe gaat het laden toch juist via de motor? Krijg je nu dus een andere motor in je auto?
Tuurlijk, ik heb een 3x 50A aansluiting dus ik weet heus wel dat het geld kost.
Je kan t ook andersom zien. Je kan ook gewoon op de helft van de snelheid laden maar als je alleen laad dan kun je dubbel zo hard laden.
Dat kan je ook zo zien, maar dan moet je in de "apps" dan IMHO ook niet opgeven dat je met 11kW kan laden als dat ook zo maar 4kW kan zijn. Dan moet je er in zetten "4kW minimaal, maximaal 11kW indien niemand anders laadt op het andere stopcontact).
Als ik thuis een aansluiting heb van 50A krijg ik toch ook niet ineens maar maximaal 25A omdat de buurman zijn sauna en jacuzzi heeft aangezet?
Als ik niet altijd 50A gebruik dan is dat toch ook niet "zonde van de capaciteit van het net"?
Nee, een andere. Het was al donker dus
de plaatjes zijn niet geweldig.
Ik heb daar nu wel geladen; de paal dichterbij mijn bestemming was weer bezet. Deze keer in ieder geval wel door iemand die daadwerkelijk aan het laden was.
Bij deze dubbele paal staat nog steeds geen bord, maar ik kon op de vierde plek naast de paal wel parkeren (foto is mislukt door miezerregen).
De met de auto meegeleverde kabel is dan twee meter te kort, maar gelukkig had ik ooit al eens een langere gekocht.
Het enige nadeel was dat de auto uiteindelijk langzamer heeft geladen dan normaal. Dat kan ook nog aan de kabel liggen, die heb ik niet eerder geprobeerd (maar het zou gewoon een goede kabel moeten zijn).
Zoals gewoonlijk staat de data nog niet in de apps dus eea is een beetej geschat aan de hand van de percentages van de accu. Het was ongeveer 10 kWh in 3,5 uur. Dus ongeveer 3 kWh per uur en dat is dus ruim 12A (ipv 16A). Hm, dat is wel wel heel dicht bij de helft van 25A...
Er was maar 1 auto aangesloten (die van mij). De kans dat er een ander heeft gestaan in die paar uur dat ik er niet bij was schat ik niet zo hoog. Er was geen andere plek om te parkeren namelijk.
Een extra mennekes aansluiting op een publieke paal is peanuts qua meerkosten.
Je hebt wel meer nodig dan alleen een mennekes; je hebt ook extra groepen nodig, stroommeters om te meten hoeveel stroom (per fase) er wordt gebruikt etc.
Het enige wat ik vind is dat je als je dat doet je dit wel goed moet melden zodat mensen weten dat de laadsnelheid niet is gegarandeerd en dat ze dus zo maar ineens veel langer nodig hebben om te laden als iemand anders dat ook gaat doen aan dezelfde paal.
Ik heb verder geen verstand van problemen bij een up. Op de foto's ziet hij er goed uit, hopelijk in het echt ook!
Ben een beetje huiverig voor de km stand.
Er zit toch maar 50k op de auto? Dat is net wat meer dan 15k per jaar. Lijkt mij toch niet zo vreemd? Het zal vast geen boodschappen autootje zijn geweest, maar juist van iemand die 30 km van zijn werk woont (woonde?) ofzoiets.