Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vond het anders echt verschrikkelijk op bijv Uncharted op bioscoop scherm te spelen in VR, als je gewone games gaat spelen op VR headset. Ik vond het er niet uitzien en was me vaak echt te wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 02:56

Dxue

PSN:EvilDrunk

is de latency ook zo erg als je gewoon op je interne lan (huisnetwerk) zit? nog nooit uitgeprobeerd via een lokale lan, maar als je buitenshuis gaat is de lag wel zwaar irritant, tenzij je een game hebt waarbij timing geen probleem is

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dxue schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:07:
is de latency ook zo erg als je gewoon op je interne lan (huisnetwerk) zit? nog nooit uitgeprobeerd via een lokale lan, maar als je buitenshuis gaat is de lag wel zwaar irritant, tenzij je een game hebt waarbij timing geen probleem is
Ikzelf speel regelmatig via Remote Play binnen mijn eigen netwerk. PS4 Pro is bekabeld aangesloten en de PC en laptop welke ik gebruik met remote play is via 5Ghz Wi-Fi aangesloten. Ik speel dan met 1080P en 60 fps (hoogste kwaliteitsoptie via remote play) en heb een KPN 200 Mbit/s abonnement.

Werkt super voor single player games. Misschien dat je het merkt bij online games die snelheid vereisen zoals COD of MK11.

Als ik het beeld vergelijk met de TV (KS7000) is de latency minimaal. Het is zelfs zo, dat wanneer ik game mode uitschakel op de TV het beeld via Remote Play minder latency heeft dan de TV.

Zal ook wel meespelen dat computer schermen sowieso vele malen minder last hebben van video lag in vergelijking met TV's.

Kortom, goed te doen O-)

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

ThaBEN schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:50:
[...]

Ikzelf speel regelmatig via Remote Play binnen mijn eigen netwerk. PS4 Pro is bekabeld aangesloten en de PC en laptop welke ik gebruik met remote play is via 5Ghz Wi-Fi aangesloten. Ik speel dan met 1080P en 60 fps (hoogste kwaliteitsoptie via remote play) en heb een KPN 200 Mbit/s abonnement.

Werkt super voor single player games. Misschien dat je het merkt bij online games die snelheid vereisen zoals COD of MK11.

Als ik het beeld vergelijk met de TV (KS7000) is de latency minimaal. Het is zelfs zo, dat wanneer ik game mode uitschakel op de TV het beeld via Remote Play minder latency heeft dan de TV.

Zal ook wel meespelen dat computer schermen sowieso vele malen minder last hebben van video lag in vergelijking met TV's.

Kortom, goed te doen O-)
Als je het lokaal gebruikt, maakt je internet verbinding niks uit, omdat je dan maximale uit je netwerk haalt en zowel upload als download zo snel gaat als je netwerk het toelaat. Maar als het via internet gaat, dan is je 200 mbit abonnement ook nutteloos, want het gaat dan om je upload snelheid, hoe hoger hoe beter over het algemeen.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Check deze VR controllers vanaf 07:15! Dit is wat we nodig hebben voor next gen VR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog meer mensen met tracking issues in Beat Saber sinds de laatste patch? Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden! Simpelweg een stapje naar voor doen in de virtuele wereld zodat je voor de voetsilhouet staat op de rand van het platform en de controls voelen weer strak aan. Kan nu ook weer Full Combo's halen O-)

Zie mijn video tutorial

[ Voor 13% gewijzigd door ThaBEN op 16-06-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PSVR enquête in opdracht van Sony. Zitten wel interessante vragen tussen.

http://bit.ly/2FqTHBl

[ Voor 45% gewijzigd door .GoO op 19-06-2019 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

.GoO schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:14:
PSVR enquête in opdracht van Sony. Zitten wel interessante vragen tussen.

https://www.surveymonkey....SMhsp8gXW5qbogZc_2B2Do_3D
Ik krijg een melding dat ik al heb meegedaan met de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dxue schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:06:
[...]

Ik krijg een melding dat ik al heb meegedaan met de link
Het is blijkbaar een redirect URL. Dit is de originele link die wel werkt:

http://bit.ly/2FqTHBl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 21:45

The Inquisitor

Greetings weaklings

Interessante vragen inderdaad. Maar een PS Now voor PSVR? Ja, dat zou leuk zijn. Maar als ik de prijs van Now bekijk zakt mijn interesse al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Leuk concept in die enquete, maar met de beeldkwaliteit van de huidige PSVR heeft beeldmateriaal voor mij geen meerwaarde. Ik kijk liever 2D in behoorlijke kwaliteit dan via de headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 09:19
Bundin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:41:
Leuk concept in die enquete, maar met de beeldkwaliteit van de huidige PSVR heeft beeldmateriaal voor mij geen meerwaarde. Ik kijk liever 2D in behoorlijke kwaliteit dan via de headset.
beeldmateriaal als het 3D/VR is zou wel interessant zijn, ik vind de VR filmpjes op youtube bv erg mooi. Heb ooit Wimbledon in 3D gekeken en dat voegt echt wel wat toe maar 2D zou voor mij ook niet interessant zijn, kabel is te kort dus ik kan niet op de bank liggen, wat drinken is niet erg praktisch, chips of zo eten is ook al lastig

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Bundin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:41:
Ach hij is compatible met de PS5, dus het wordt straks beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

The Inquisitor schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:08:
[...]

Ach hij is compatible met de PS5, dus het wordt straks beter :P
Kwaliteit kan wel omhoog gaan, resolutie blijft hetzelfde en daardoor blijf je met alle 'problemen' zitten als je 2d beeld wilt kijken.

Leuke ideeën met de ps vr, maar dat had allang uitgerold kunnen zijn, biedt een ps plus+vr pakket aan voor 10 of 20 euro extra per jaar aan en je zou een aardig aantal mensen over de lijn trekken. Jammer dat hij alles met de standaard per maand prijs vergelijkt, waardoor ik ps plus niet eens zou willen aanschaffen, laat staan een vr versie!

Even wat anders, iemand hier die een methode heeft om de vr games makkelijk terug te vinden in je games library? Het is een ramp om dat terug te vinden, zeker als het een game is die psvr compatible is.

[ Voor 45% gewijzigd door Dxue op 19-06-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Dxue schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:00:
[...]

Even wat anders, iemand hier die een methode heeft om de vr games makkelijk terug te vinden in je games library? Het is een ramp om dat terug te vinden, zeker als het een game is die psvr compatible is.
Ik mik alle VR titels in een folder op het hoofdscherm. Dan heb je alles bij elkaar staan, zonder dat schermen vollopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Bundin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:41:
[...]

Ik mik alle VR titels in een folder op het hoofdscherm. Dan heb je alles bij elkaar staan, zonder dat schermen vollopen.
Dit doe ik dus precies ook. Het werkt voor mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het nadeel is dat je geen games in meerdere folders kunt droppen. Dit maakt het folder concept ook weer redelijk useless om ietwat structuur in je games te brengen.
Zelf heb ik alles in een Excel zitten, waarbij een van de kolommen VR support aanduidt. In Excel dan gemakkelijk te filteren op bvb die kolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:39:
Het nadeel is dat je geen games in meerdere folders kunt droppen. Dit maakt het folder concept ook weer redelijk useless om ietwat structuur in je games te brengen.
Zelf heb ik alles in een Excel zitten, waarbij een van de kolommen VR support aanduidt. In Excel dan gemakkelijk te filteren op bvb die kolom.
Waarom zou je games in meerdere mappen tegelijk willen hebben?

Ik heb iets van 4 mappen
- Full games
- PSVR games
- Arcade games (voor de kleinere, meestal digital only spelletjes)
- Apps (Headset Companion App, YouTube, Netflix, Screenshots, Browser etc.)

Werkt redelijk goed op die manier.

[ Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 21-06-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaBEN schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:43:
[...]
Waarom zou je games in meerdere mappen tegelijk willen hebben?
Om ze volgens verschillende criteria te kunnen groeperen. Nu is het een dom single-level filesystem approach.
De vraag hier om bvb direct alle VR games te vinden, illustreert al dat je vrij snel volgens verschillende criteria wil kunnen groeperen. Want de volgende komt vragen hoe hij bvb alle 18+ games afzonderlijk wil groeperen.

EDIT: of zelfs om jouw approach te gebruiken. Waar zet je full games met VR ondersteuning ? (bvb WipeOut, GT Sport, etc...). Als je ze onder Full Games zet, is je VR map onvolledig. Zet je ze onder VR, mis je de games onder Full Games.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 21-06-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:13:
[...]

Om ze volgens verschillende criteria te kunnen groeperen. Nu is het een dom single-level filesystem approach.
De vraag hier om bvb direct alle VR games te vinden, illustreert al dat je vrij snel volgens verschillende criteria wil kunnen groeperen. Want de volgende komt vragen hoe hij bvb alle 18+ games afzonderlijk wil groeperen.

EDIT: of zelfs om jouw approach te gebruiken. Waar zet je full games met VR ondersteuning ? (bvb WipeOut, GT Sport, etc...). Als je ze onder Full Games zet, is je VR map onvolledig. Zet je ze onder VR, mis je de games onder Full Games.
Ikzelf speel eigenlijk alle games die je zowel in VR als in 2D op de TV kan spelen altijd in VR. Om die reden zet ik deze games in mijn VR mapje. Mogelijk dat ik die incidenteel eens op de TV speel (zoals WipeOut) indien er vrienden op bezoek zijn en we split-screen willen spelen.

Voor 18+ heb ik geen behoefte om die in een aparte map te zetten. Zodra mijn zoon oud genoeg is om zelf te gamen en ik die content voor hem wil verbergen (neem aan dat dat de reden is waarom je 18+ games apart wil hebben?), dan krijgt hij zijn eigen profiel en kan je via Parental Control instellen tot welke games/content hij toegang heeft op zijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaBEN schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:28:
[...]
neem aan dat dat de reden is waarom je 18+ games apart wil hebben?
Het was maar bij wijze van voorbeeld, al pas ik dat wel toe op zijn profiel. Mijn zoon is 9, maar omwille van die idiote online beperkingen van PSN heb ik tijdje terug een nieuw account voor hem aangemaakt met fake meerderjarige geboortedatum. Anders kon hij games als Minecraft, Plants vs Zombies, Human Fall Flat, Ultimate Chicken Horse... allemaal niet spelen, terwijl dat toch echt wel spellen voor kinderen zijn.

Op zijn profiel heb ik dus inderdaad dan wel mappen gemaakt voor de PEGI ratings, zodat hij de ongepaste games ook niet te zien krijgt (want soms kan de thumbnail al eng zijn, al is dat met 9 jaar niet echt een risico meer). Het is ook niet als parental control, maar gewoon dat hij ze zelf niet wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sairento ziet er veelbelovend uit!
Lijkt een soort Max Payne vs. Bulletstorm vs. SUPERHOT maar dan in een Neo Tokyo setting O+

Review:

Let's play / PSVR move controller demonstration:

Update:
De game is sinds vandaag digitaal verkrijgbaar op PSN voor €39,99
Fysieke versie verschijnt in NL op 11-07 en verkrijgbaar vanaf €34,99
The Game Collection heeft de fysieke versie al op voorraad en verkoopt deze voor slechts €26,72 inclusief verzenden.

[ Voor 32% gewijzigd door ThaBEN op 05-07-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07 21:50
Vandaag Blood and Truth uitgespeeld. Wat een dikke ervaring was dat zeg!

Had eerst wat drift issues maar een goede 30 cm verder naar voren met de bank en weg was het.

Maar, man man man, wat een actie, ik kan het iedereen aanraden die ook graag de actieheld uit wil hangen. Klimmen, klauteren en op een bep. moment met een gevonden radio in mijn ene hand en een gun in de andere rondkruipen in een locatie terwijl er uit die speakers dikke hiphop knalt WAUW!

[ Voor 4% gewijzigd door remcheese op 05-07-2019 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Een vraag die eigenlijk alleen door mezelf te beantwoorden is, maar toch wil ik graag wat meningen horen. Is de PSVR het nog waard om anno juli 2019 aan te schaffen? Met alle kans dat er eind 2020 een PS5 wordt uitgebracht lijkt me de kans ook vrij groot dat de PSVR2 op stapel staat bij Sony. Is het de moeite waard of is het meer een gimmick? Ik wil bijv. Resident Evil 7 spelen, maar twijfel of ik de reguliere versie wil spelen of echt de VR versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zeker de moeite waard. Prijs is aantrekkelijk en de library is gevuld. PSVR2 zal niet bij release PS5 beschikbaar zijn en de console wordt backwards compatible met current gen PSVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Navuri schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:47:
Een vraag die eigenlijk alleen door mezelf te beantwoorden is, maar toch wil ik graag wat meningen horen. Is de PSVR het nog waard om anno juli 2019 aan te schaffen? Met alle kans dat er eind 2020 een PS5 wordt uitgebracht lijkt me de kans ook vrij groot dat de PSVR2 op stapel staat bij Sony. Is het de moeite waard of is het meer een gimmick? Ik wil bijv. Resident Evil 7 spelen, maar twijfel of ik de reguliere versie wil spelen of echt de VR versie.
Ding komt volgens mij regelmatig langs voor onder de € 149,- dus go for it.

RE7 wil je absoluut niet op je TV spelen. Daarop is het maar een gewone standaard game die niet zo heel veel bijzonders doet. In VR daarentegen: een van de vetste ervaringen die ik ooit heb mogen meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
bram1984 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:16:
[...]

Ding komt volgens mij regelmatig langs voor onder de € 149,- dus go for it.

RE7 wil je absoluut niet op je TV spelen. Daarop is het maar een gewone standaard game die niet zo heel veel bijzonders doet. In VR daarentegen: een van de vetste ervaringen die ik ooit heb mogen meemaken.
150 euro is goed te overzien.

*edit* Ik zie de VR bril echter nergens voor minder dan 200 euro. Misschien maar even wachten op een aanbieding.

[ Voor 11% gewijzigd door Navuri op 18-07-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Navuri schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:21:
[...]

150 euro is goed te overzien.

*edit* Ik zie de VR bril echter nergens voor minder dan 200 euro. Misschien maar even wachten op een aanbieding.
Ik zag hem van de week voor € 139,- maar misschien vergis ik mij. Sowieso is € 200,- ook een prima prijs. Ik heb er € 400,- voor betaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:11

Scrummie

Think different

Er schijnt vandaag een Blood & Truth demo te komen. Voor de mensen die hem nog niet hebben; probeer hem zeker uit. Mijn favoriete VR game naast Beat Saber.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrummie schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:44:
Er schijnt vandaag een Blood & Truth demo te komen. Voor de mensen die hem nog niet hebben; probeer hem zeker uit. Mijn favoriete VR game naast Beat Saber.
Staat in de Store. Ik heb hem net "gekocht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
PSVR toch maar gehaald. Vind het erg interessant, maar het lijkt wel alsof er soort grainy filter overheen zit op sommige momenten. Heb de instellingen en calibratie correct afgesteld en was in de veronderstelling dat het glad zou worden, maar dat wordt het niet. Zal wel vooral met de hardware limitaties te maken hebben. Dacht eerst dat er een beschermende folie over de lenzen zaten, maar dat was niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Navuri schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:46:
PSVR toch maar gehaald. Vind het erg interessant, maar het lijkt wel alsof er soort grainy filter overheen zit op sommige momenten. Heb de instellingen en calibratie correct afgesteld en was in de veronderstelling dat het glad zou worden, maar dat wordt het niet. Zal wel vooral met de hardware limitaties te maken hebben. Dacht eerst dat er een beschermende folie over de lenzen zaten, maar dat was niet het geval.
Bedoel je dit?

https://www.howtogeek.com...screen-door-effect-in-vr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja komt door de resolutie, des te hoger de resolutie en dus PPI, des te minder dat je dat effect hebt. Komt doordat je ogen er zo ontzettend dicht op zitten. Vind het bij de PSVR wel erger dan bij de Rift bijv. maar als je bezig bent en midden in een game zit, dan vind ik het persoonlijk niet meer zo storend.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 00:30
Navuri schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:46:
Klopt alle VR brillen hebben een SDE (Screen Door Effect). Als je het niet verwacht is dat wel even slikken inderdaad in het begin, maar na een paar uur zie je het al niet meer, dan ben je er aan gewend en kun je je over geven aan de immersie van de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41
Een tijdje geleden psvr megapack gekocht voor een koopje (127 euro via amazon :D), nog maar een halfuurtje gespeeld ermee maar het heeft veel potentie.

Zat al een tijdje te azen op een aim controller met firewall bundle, toevallig is dat weer beschikbaar voor een normale prijs (60 euro) Dus vandaag dat besteld... ben echt benieuwd naar firewall zh met aim controller. Vond het met een normale controller al best grappig met london heist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
Kan je me vertellen waar je die bundel voor 60 euro hebt gescored?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
LaFleche schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:38:
Via de italiaanse amazon. Ze hebben er nu nog 2 op voorraad.

@bram1984 ik zie het niet beschikbaar via gamemania?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
Top tip.... Nu nog maar 1 beschikbaar .....met andere woorden:ik heb de een na laatste 😀
Wel even door het Italiaans heen klauteren maar met een beetje Amazon ervaring wijst het voor zich

[ Voor 35% gewijzigd door LaFleche op 25-07-2019 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:52
LaFleche schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:38:
https://www.hagglezon.com/en/s/B07FDVCMJ1

Kan je meerdere items toevoegen, deze checkt dan de europese Amazon sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 13:14
Heb nu een PS VR voor 5 weken met Move controllers en AIM en ben absoluut verrast :o

Ben langzaam mijn tolerantie voor VR motion aan het trainen. Waar ik in het begin direct in de war en duizelig werd als ik moest wandelen binnen Creed VR voel ik daar nu niets meer bij ongeacht hoe snel ik naar Rocky ren of na een knock-out terug moet rennen.

Blood & Truth en Firewall Zero Hour staan nu op de planning om te oefenen. Hier moet ik nog voorzichtig voort bewegen.

Nu zoek ik ook games waarbij ik niet hoef na te denken aan motion maar gewoon sta op één plek of teleport. Iemand enige idee of er nog goede zwaardgevechten, boogschieten, shooters zijn waar je eigenlijk teleport of op een vaste locatie blijft?

Beat Saber is geniaal, heb ik al vele uren op gespendeerd net zoals Creed VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

@Elazz

Tip 1:
Shooty Fruity is een combinatie van Schieten en boodschappen scannen en/of trees met etenswaren vullen :) Er is geen vorm van verplaatsing, het is meer een 'defense' game, de vijanden komen naar jou toe om je werkplek te slopen. Ik heb me er prima mee vermaakt, er zit ook genoeg sarcastische humor in, genoeg om zelfs de platinum ervan te halen.

Tip 2:
Farpoint, hier ga je wel veel moeten bewegen, maar hier zijn ze heel flexibel met hoe. Dus van teleporten tot 'gewoon' bewegen via de thumbstick en gradaties daartussen in (dus bijvoorbeeld gefaseerd draaien, al dan niet blurred) alles om elke gebruiker ongeacht elk niveau van 'motion-sickness' te kunnen faciliteren. Klinkt als een ideale trainingstool om wat eelt te kweken :+

Allebei in de aanbieding voor 10 euro in de PSN store tot en met 22 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
GRDavies75 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:00:
@Elazz

Tip 1:
Shooty Fruity is een combinatie van Schieten en boodschappen scannen en/of trees met etenswaren vullen :) Er is geen vorm van verplaatsing, het is meer een 'defense' game, de vijanden komen naar jou toe om je werkplek te slopen. Ik heb me er prima mee vermaakt, er zit ook genoeg sarcastische humor in, genoeg om zelfs de platinum ervan te halen.

Tip 2:
Farpoint, hier ga je wel veel moeten bewegen, maar hier zijn ze heel flexibel met hoe. Dus van teleporten tot 'gewoon' bewegen via de thumbstick en gradaties daartussen in (dus bijvoorbeeld gefaseerd draaien, al dan niet blurred) alles om elke gebruiker ongeacht elk niveau van 'motion-sickness' te kunnen faciliteren. Klinkt als een ideale trainingstool om wat eelt te kweken :+

Allebei in de aanbieding voor 10 euro in de PSN store tot en met 22 augustus.
FarPoint heb ik en zag er best goed uit eigenlijk. Maar eenmaal geland was het bewegen met de analog stick en voelde me direct misselijk na 30 seconden. Dit waren wel mijn eerste 5 minuten in VR dus dat zal sowieso wel beter gaan nu (heb nog niet terug gespeeld). Kan ik teleport movement in de instellingen aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Het is een tijdje geleden, dus ik weet niet meer precies hoe en wat, behalve dan dat ik via de instellingen het draaien heb moeten aan te zetten. Logischerwijs is het naar voor en achteren altijd analoog geweest, gameplaywise wil je daar controle over hebben ipv op een grid bewegen, alleen het draaien was een 'opt-in' instelling. Maar wie weet, misschien vergis ik me en is er wel een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07 21:50
Elazz schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:03:
[...]

FarPoint heb ik en zag er best goed uit eigenlijk. Maar eenmaal geland was het bewegen met de analog stick en voelde me direct misselijk na 30 seconden. Dit waren wel mijn eerste 5 minuten in VR...
Tip: staand spelen en tijdens het lopen je bovenlichaam bewegen alsof je loopt, scheelt aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45

spaceboy

Op grote hoogte

Ik twijfel soms nog steeds over de PSVR maar ondertussen denk ik "er komt vast bijna een betere versie uit". Hebben jullie nog wat geruchten gehoord of moet ik even op de PS5 wachten?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
spaceboy schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:18:
Ik twijfel soms nog steeds over de PSVR maar ondertussen denk ik "er komt vast bijna een betere versie uit". Hebben jullie nog wat geruchten gehoord of moet ik even op de PS5 wachten?
Het is een goed moment om in te stappen. Prijs is regelmatig erg schappelijk, met een bundel haal je meteen wat games in huis. Ook is het game aanbod aanzienlijk en er zijn regelmatig aanbiedingen in de store. PSVR2 komt niet direct bij de release van PS5 en de console wordt backwards compatible met current gen PSVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga er lekker voor. Zijn genoeg mooie aanbiedingen en hij werkt ook op de PS5. Ik verwacht niet meteen een nieuwe VR bril bij de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
Hey als we de geruchtenmolen aanzetten dan klopt het inderdaad dat de de PS VR opvolger voor PS5 zo'n 2 a 3 jaar binnen de life cycle uitkomt.

Recent geregistreerde patenten laten een draadloze VR headset zien met ingebouwde camera's (geen idee of er een PS camera of beacon verder nodig is), hogere Field of View (bredere lenzen) met 2800*1440p vergelijkbare resolutie en sterk verbeterde move controllers (geen idee of die zoals de knuckles werken werkt inderdaad zoals de knuckle controller)

Als je het zo leest is het eigenlijk niet bijzonder want er zijn nu headsets van 800eur die de bovenstaande hebben. Echter is dat voorlopig te duur. Sony zou een veel lagere prijs willen en vandaar dat het nog een paar jaar gaat duren.

De huidige PS VR is daardoor volledig ondersteund op de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Elazz schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:03:
[...]

FarPoint heb ik en zag er best goed uit eigenlijk. Maar eenmaal geland was het bewegen met de analog stick en voelde me direct misselijk na 30 seconden. Dit waren wel mijn eerste 5 minuten in VR dus dat zal sowieso wel beter gaan nu (heb nog niet terug gespeeld). Kan ik teleport movement in de instellingen aanzetten?
Was dat met die spinnen? Doodeng...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
Wauw, wat is firewall zero hour zo ontzettend gaaf. Speel het iedere avond wel een uurtje nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexz1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 22:25
Voor de PS plus members: Wipeout Omega (met VR) deze maand gratis te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Mocht iemand nog behoefte hebben aan wat goedkopere PSVR producten; ik doe mijn set in de verkoop (zie V&A).
Merk toch dat ik er te weinig mee speel..
PSVR Bril + Camera + doos + garantie voor €175
Twin move controllers + garantie voor €45
FW:ZH + Aim controller + doos + garantie voor €40.

Voorkeur gaat uit naar de hele set, maar los is over te praten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 17:27
Vanaf morgen No Man's Sky volledig in VR te spelen.
Schijnt de beste VR ervaring van dit moment te zijn!

[ Voor 25% gewijzigd door Fusionmania op 13-08-2019 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
OK, die gaat in rest node voor deze vr update. Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien toch maar eens aanschaffen. Zit in de Summer Sale voor €20 en dan nog die 25% korting maakt het wel een bargain. Wel opmerkelijk dat bijna direct na de release het spel spotgoedkoop werd (€12 voor PS+ leden) maar sindsdien nooit meer zo goedkoop was, wellicht omdat ze zelf wel wisten dat het spel stilaan een pak beter werd dan bij release.

PS: die level van 'scale' is ook wel hetgeen ik het spectaculairst vind in VR. Gewoon alles in levensechte grootte zien maakt altijd weer indruk.
PS2: lijkt me wel een fout in NMS: in dat filmpje vliegen ze weg van de planeet waarna ze precies naar een soort warp speed gaan, maar als ze rechts kijken zien ze daar gewoon nog een planeet traag voorbij passeren. 7(8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Twixie op 14-08-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:01:
Misschien toch maar eens aanschaffen. Zit in de Summer Sale voor €20 en dan nog die 25% korting maakt het wel een bargain. Wel opmerkelijk dat bijna direct na de release het spel spotgoedkoop werd (€12 voor PS+ leden) maar sindsdien nooit meer zo goedkoop was, wellicht omdat ze zelf wel wisten dat het spel stilaan een pak beter werd dan bij release.
Ja ze hebben echt een "DriveClubje" gedaan met deze game. Eerst was het gigantisch kut en nu is het echt de game die ze aanvankelijk hebben beloofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PATCH NOTES
VIRTUAL REALITY
No Man’s Sky is now fully playable in virtual reality.
Many interactions have been given special VR-only options, including: grabbing plants and other collectables with your hands; physically opening the cockpits of ships and exocraft; piloting starships directly with a VR stick/throttle; and punching objects to cause damage.
Introduced special VR menus: including controlling Multi-Tool options via a menu embedded on the in-world Multi-Tool; and browsing the quick menu and inventory via a personal wrist-mounted display.

GRAPHICS AND PERFORMANCE
OpenGL has been replaced by Vulkan. Many players, particularly players with AMD graphics cards, should see a performance improvement.
Significant optimisations to asteroid generation.
Significant optimisations to planet generation.
Improved loading times.
Significant optimisations to 2D rendering.
Reduced memory usage across the game generally.
Significant optimisations to cloud and terrain shaders.
Significant optimisations to the animation LODing system.
Added level-of-detail mesh optimisations to the majority of in-game assets.
Significant optimisations for large bases.
Revised HDR support, updated output curve in line with advances in HDR calibration.
Adaptive and Triple-Buffered V-Sync are now selectable from Graphics Options.
Players with more than one GPU can now select which is used from Video Options.
Many graphics settings no longer require a restart to apply.
The ‘LOADING SHADERS’ load step has been removed, improving the loading experience.

CONTROLS AND OPTIONS
Added support for full rebinding of PC controls via Steam and OpenVR.
Reworked all settings and options pages, making graphics settings more clear for PC players.
Added options to disable vignette and scanline effects.
Added the option to remove button holds and make all non-destructive clicks instant.

THE SPACE ANOMALY
Added the ability to summon the Space Anomaly to your location from anywhere in the galaxy.
Significantly expanded and reworked the interior of the Space Anomaly.
The Space Anomaly now serves as a hub, bringing together all the Travellers who are onboard regardless of their physical location in the universe.
Removed orbs from the game and replaced them with fully simulated other players, met ambiently as you explore.
The network player cap has been raised to between 8 and 32 depending on platform and current location.
Added a new teleporter to the Space Anomaly. This teleporter allows players to visit the base of any other player currently on the Anomaly with them, as well as highlighting featured bases from the community.
Moved multiplayer mission selection to the Nexus, a new hub area in the Space Anomaly.
Added an interface for quickly finding other players to join on multiplayer missions.
Added many new types of multiplayer mission.
Automatic chat messages are broadcast when performing game actions, including making discoveries, attacking pirates, installing tech, performing gestures, and fighting biological horrors.
Multiplayer missions now warp players directly to the mission location as they leave the Space Anomaly.
Added the ability to display a custom player banner, adjustable at the Appearance Modifier.
Player graves in multiplayer games will get reset to the current player’s system when returning to single player.
A new save icon is used in multiplayer to highlight that while progress is saved, the player’s current position is not.
Reworked the story missions to integrate Nada and Polo’s journey better with the story of Artemis.
Added new story content for Nada and Polo.
Reworked the tutorial and much of the early game mission flow.
Added new and unique visuals for new NPCs aboard the Space Anomaly.
Added an NPC to the Space Anomaly who will exchange a different product for nanites each day.
Added an NPC to the Space Anomaly who will exchange milestone progress for nanites.
Added an NPC to the Space Anomaly who will exchange different categories of discovery data for nanites each day.

USER INTERFACE
Added a tech-tree style display for all the technologies, products and other recipes available in the game.
Added technology and base part research stations to the Space Anomaly, allowing players to browse the full tech tree, plan their upgrades, and purchase new technologies with nanites.
Tweaked the visuals of HUD and compass markers for improved clarity and consistency.
Some HUD icons now shrink to reduce visual noise.
Adjusted the behaviour of compass markers while in the ship to better reflect the reality of navigating 3D space.
Improved the UI for comparing and purchasing ships, Multi-Tools and freighters.
Added a warning when trying to swap starships if you still have cargo aboard your old ship.
Improved the inventory page, including making inventory sub-categories more clear.
Changed text scrolling to a full wraparound rather than a bounce.
Reduced the amount of bloom in cases that caused photosensitivity issues.
Refiner output readings now correctly update when more resources are added to an input slot.
Improved the visual style and clarity of the Buy/Sell filters on trade screens.
Improved the icons used to display the class of ships, Multi-Tools, and other purchasable items.
Updated the ‘Summon Vehicles’ icon on Quick Menu.
The icons for summoning other ships in your collection now accurately reflect the appearance of those ships.
Updated the visuals for the in-cockpit ship screens.
Significant improvements to the chat box, including the ability to choose whether messages are sent to your group or the entire system.
Moved substances, products and technologies to their own ‘Catalogue’, separate from the Guide.
Added Guide entries for several new features.
Increased the size of icons in the Catalogue.
Improved the appearance of the dialog / NPC speech UI.
Mission notifications / objectives are no longer hidden by the build menu, inventory or refiner screens.
Added a new style of mission notification that gives more context to complex mission steps.
The Galaxy Map has been totally overhauled for clarity and visual style.

NPCS AND INTERACTIONS
NPCs can now walk around their environments and interact with environmental elements.
Player locomotion is more responsive when running.
Players can now sit on chairs.
Improved the camera handling when sitting in a confined area.
NPCs will respond to gestures performed by the player.
NPCs now occasionally browse holographic creatures, ships and more on their handheld devices.
Added all new NPC interactions at planetary salvage sites.
Added all new NPC interactions at crashed ships.
Significantly reworked all factory and monolith interactions.
Changed the reward sequence for factory interactions to allow players to choose which product recipe they would like to learn.
Reworked a large number of existing NPC interactions.
Added a range of biome specific interactions for NPCs at planetary buildings.
NPC pilots now leave their ships when landing at Space Stations and Trade Outposts.
NPCs can now choose a chair to sit on, sit down for a while, then continue with their day.
Geks occasionally swing their legs while sitting.
Expanded the range of NPC moods and animations.
Increased the richness of text interactions with additional audio, colours and NPC animations.
Added different text printout speeds for each alien race, giving them their own style of ‘speech’.
Added a chance for guest NPCs to visit Space Stations, eg the occasional Korvax may be found in the Space Station of a Vy’keen system.
The Trade Outpost is treated as a building (for the purposes of providing hazard protection), but plays correct outdoor audio ambience.
Added AutoTranslator technologies to the Exosuit that allow random words to be translated without being permanently unlocked.
Fixed an issue where }} alien speech brackets would appear on a new line by themselves.
Alien words are grouped together to prevent learning words very similar to ones already known (e.g. interloper/interlopers).
Alien word learning has been overhauled. Players may direct the flow of language acquisition when interacting with NPCs.
Players can practice using the words they know when speaking to alien lifeforms and observe the results.

BUILDING
Reworked the Base Building Menu: improved visual clarity; improved usability; and allowed quicker access to parts, including adding the ability for parts to be in more than one group.
Day/night cycles are now deterministic and synced between players.
Significant improvements have been made to the base part snapping system, allowing for faster and more convenient building.
Added a new photo-mode style building camera to allow easier placement of complex structures.
Added the ability to scale some base parts.
Added the ability to rotate some base parts around more than one axis.
Added new power generation base parts: Biofuel Reactors, Solar Panels, Electromagnetic Generators and Batteries. Each offers a different way to generate power for your base.
Added wiring, allowing you to connect base parts that need power to your generators.
Removed the manual fueling of many base technologies and replaced it with power grid requirements.
Added power requirements to existing parts such as lights.
Added a range of logic gates and switches, allowing for creative control of powered parts.
Added new large-scale mineral and gas extractor base parts.
Added mineral/gas pipelines, allowing players to connect their new extractors to remote depots for ease of collection.
Added a new Survey Device upgrade for the Analysis Visor, allowing player to hunt out the optimal spots to place mineral/gas extractors and electromagnetic generators.
Overhauled the gravity simulation, improving the experience on dead planets.
Added Short-Range Teleporters. These pads may be placed around your base and wired up to create a network of near-instant transportation.
Improved the management of base options when interacting with the base computer, including improving the ability to take screenshots of the base.
Added the ability to jetpack while the Build Menu is open.
Improved the visual effects of the Terrain Manipulator.
Unified the functionality of the Message Module and the Communications Station and added a new unique art asset.
Added several new roof pieces, allowing players to build complete sloping roofs.
Added new exocraft-sized doors that can be powered to open and close automatically as you approach.
Added new interactable props, including customisable light boxes and audio frequency generators.
Added a powered Sphere Generator that allows players to generate large movable spheres.
Improved the visual effects when constructing base parts & technology.

BUG FIXES
Increased the tolerance of trader ships participating in a freighter battle so that they do not report friendly fire as a crime unless the shot is fatal.
Fixed an issue where Sentinel drones would become stuck when scanning a player who was entering and exiting their ship.
Fixed an issue where the third person player model would never look directly at the camera.
Fixed an issue where ship rain audio was being played when it was not raining.
Added creature sounds to the weird biome creatures.
Fixed a Multi-Tool animation glitch when firing the Mining Beam from sheathed in first person.
Change Asian numerical separators to be correct format.
Fixed an issue where the starship can appear floating above the terrain if the player is spawned at a long distance from the ship.
Fixed a number of item duplication exploits.
Fix for the starship HUD reading ‘Moon of Unknown Planet’ when the planet is known.
The Mining Beam is now the correct colour when upgraded with a procedural upgrade module.
Fixed an issue where the wrong impact particles were sometimes used when shooting Sentinel Quadrupeds.
Miscellaneous text fixes.

DISCOVERY AND EXPLORATION
Overhauled the Analysis Visor. Scanning of flora, fauna and minerals no longer begins automatically, but begins when the player holds a button while looking at the relevant object.
In VR, the Analysis Visor becomes Analysis Mode. Objects are scanned by aiming at them with the Multi-Tool.
Custom Markers placed from the Analysis Visor now drop a physical object at the marker location.
Significantly overhauled the Discovery Page to show a graphical representation of the system, as well as close up 3D representations of all discoveries and long text entries for fauna.
Made butterflies and other flying creatures much easier to scan with the Analysis Visor.
Added a new set of rare vibrant colour palettes for lush planets.
Creature markers in the Analysis Visor now display how far away the creature is.
Fixed an issue where creatures would never poop once they had been scared by a predator.
Predator creatures no longer target and attack players when they are in an interaction.
Creatures will no longer attack players who are in their ships.
Improved the clarity and display of warning icons on predatory or angry creatures.
Fix for biological horrors not playing their death effects for network players.
Fix for incorrect fauna level being displayed in the Analysis Visor.
Added creature marker to display their current mental state.
Added new wild plants to all biomes.
Added the ability to cook plant and animal products in a Nutrient Processor to produce a wide variety of food. Experient with combinations to create unique and complex foodstuffs.
Eating food provides a boost to your life support.
Added bait products, created in the Nutrient Processor, that allow creatures to be harvested for food products. Scan creatures to learn their bait preferences.
Killing creatures also allows the harvesting of several new food products.
Added an NPC to the Space Anomaly who will judge the player’s cooking ability.
Renamed Coprite to Faecium.
Added compass and HUD icons to Faecium deposits.
Improved the visuals of Faceium deposits.
Added a base part that will attract creatures to your base and automatically feed them.
Added a base part that will automatically extract milk and other relevant resources from nearby creatures that are ready to be harvested.
Throwing bait can attract a large number of creatures to one location.
Throwing specialist carnivore bait can distract and placate angry or predatory creatures.
Creatures that have been tamed by supplying their desired bait can be ridden. Creatures will still attempt to go about their own business, but their routines can be shaped by their rider.
Upper body gestures may be used when seated or riding a creature.
The Nutrient Processor and the Portable Refiner now display a marker when they are not placed within a base.

VISUAL POLISH
Nada and Polo now use a larger range of animations.
Improved the visuals for the Space Station entrance beam.
Entirely reworked and expanded the cockpits of all ships.
Increased the amount by which you can look around the starship cockpit.
Added fully modelled cockpits / interiors for all the Exocraft and the Nautilon Submarine.
Starship exteriors can now be seen while inside the starship.
Improved the particle effects for the Scatter Blaster and the Blaze Javelin.
Increased the scale of starships. Landing pads and docking areas across the galaxy have been expanded to cope with the new larger ships. As a result, landing pads in existing bases have been refunded.
Improved the visual detail on fighters, haulers and shuttles.
Added ramps to the front of the Space Station balcony platforms.
Fixed a number of issues where trees and rocks could not be run over by Exocraft.
Trade Outposts now have ladders to climb up to the platform.

QUALITY OF LIFE
The Exosuit torch can now be turned on whatever the time of day.
While the Pulse Engine is engaged, the central ship screen now displays a clearer message about fuel use.
Technology can now be installed in stages, allowing incomplete tech to be placed in an inventory and its individual components added over time.
Technology can now be moved after installation.
Significantly overhauled the system for pinning instructions for building technologies, products and base parts.
Added the ability to pin a substance and receive directions for where to find it.
Removed the Advanced Mining Laser requirement from large trees on lush planets.
Added an Antimatter Reactor base part that generates antimatter over time.
Added specific efficient Starshield Batteries for use in starship combat.
Added ‘Warp Hypercores’, a large hyperdrive fuel unit with five times the capacity of a regular Warp Cell.
Increased the base mining speed of the Mining Beam.
Fixed a bug that caused resource notifications to stack up while playing without the HUD.
Reduced the length of time resource notifications are displayed when you have multiple resources stacked up.
Added alerts when new items are encountered or recorded to the Catalogue.
Added the Optical Drill, a Mining Beam upgrade that increases the resources gained from mining.
Added the Launch System Recharger, a starship upgrade that automatically recharges the Launch Thrusters over time.
Added an extra slot to the starting Multi-Tool.
When installing an upgrade module, the correct inventory is automatically selected.
Adjusted the probabilities of low, medium and high security planets in Normal Mode.
Adjusted the timers of Sentinel patrols on lower security planets.
In normal mode, allowed some planets to never spawn Sentinel drones.
Added a chance to collect geodes when mining rocks or asteroids. Geodes can be analysed to extract large quantities of substances.
Increased the base speed of all Refiner units.
In normal mode, increased the slot storage limit for substances from 250 to 10,000.
Increased the wealth levels at which higher tiers of pirates will attack.
Increased the base energy levels of the Mining Beam and the Terrain Manipulator, allowing for less frequent recharging.
Replaced the ‘Find specific building’ component of the Signal Booster with a system of planetary charts. Acquire planetary charts from Space Station Cartographers.
Navigation Data can be traded for planetary charts. Collect Navigation Data when saving and charting at waypoints and save beacons.
Using the Terrain Manipulator to mine basic ground will award silicate powder, which can be used to refine glass.
Added a note on the interaction label of NPCs that have already been visited.
When craftable products are the current mission objective, they are automatically pushed to the top of the product list.
Adjusted the frequency of rare asteroids.
When buying a freighter, it now comes with some basic cargo already in the inventory.
Increased the minimum speed while in space combat, creating better combat handling in most conditions.
Increased the maximum speed while flying in space.
Added a degree of roll when banking in planetary flight.
The warning triangle in the cockpit is no longer displayed when the Pulse Engine is not being requested.
Added a cockpit throttle indicator to show current thrust settings.
The ‘Shields Down’ message is no longer displayed when claiming an abandoned ship.
The ‘How to land the ship’ notification no longer displays immediately after planetary takeoff.
When charging the Pulse Engine, the current autopilot target marker is now highlighted.
Missions now add hints to highlight the relevant items in the build and crafting menus.
Inventory popups are now closed automatically if you click outside of them.
Tweaked the weighting of mission selection in the mission board to give a better range of available missions.
Increased the likelihood of procedural upgrade modules being relevant to the player’s current tech setup.
Added several new environmental protection Exosuit upgrades.
Ammunition is automatically promoted to the top of the crafting list if players try to reload but have no available ammo.
Increased the default stack size for Ammunition.
The Mining Beam now has a much higher base heat capacity.
Reworked the Mining Beam overheat mechanic: the beam now cools down correctly rather than instantly resetting; the Mining Beam does more damage as it approaches max heat; the Mining Beam changes colour as it approaches max heat.
Innes has walked over 1400 miles. His journey continues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb hem ook gehaald met die "geheime" 25% korting code icm super hot en blood and thruth. 45 euro voor 3 goeie games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Klopt, heb zelf de base PS4 en daar vond ik het aanvankelijk in het begin echt enorm blurry maar naar mate je langer aan het spelen bent heb ik me er bijna niet meer aan geërgerd :) . De gameplay is echt zo geniaal gedaan, bijvoorbeeld; haal je linkerhand naast je bril en dan kijk je door een verrekijker dat maakt het wel echt te gek en maakt het ook wel wat realistischer. Net zoals het navigeer pop-up menu op je handen werkt bijzonder prettig en snel. Zodra je in je schip springt door je hand omhoog te bewegen en in je schip belandt en je hele dashboard ziet ben je echt compleet in een andere wereld. Je vergeet ff alles om je heen. Heb nu net 2 uurtjes gespeeld waarvan ik dacht dat ik net een halfuurtje bezig was haha. Echt tof wat ze hebben gemaakt, respect voor het team en verwacht nog wel updates waardoor het er nog net wat beter uit gaat komen te zien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-06 09:06
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is No Man Sky Beyond ook zonder move controllers te spelen in VR? Ik heb namelijk enkel een AIM controller (en reguliere controller). Dat is enkel goed voor het schieten en minen. Lijkt mij niet zo plezierig om dingen op te pakken (wat ik her en der heb gelezen allemaal kan). Heb pas van het weekend de mogelijkheid om te spelen en dan zou het zonde zijn als ik zonder move controllers niet in VR kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-06 09:06
Deshmir schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:00:
Mocht iemand nog behoefte hebben aan wat goedkopere PSVR producten; ik doe mijn set in de verkoop (zie V&A).
Merk toch dat ik er te weinig mee speel..
PSVR Bril + Camera + doos + garantie voor €175
Twin move controllers + garantie voor €45
FW:ZH + Aim controller + doos + garantie voor €40.

Voorkeur gaat uit naar de hele set, maar los is over te praten :+
Ai, had ik dit maar eerder gelezen. Ik zie dat alles gereserveerd is.
Ik was op zoek naar de AIM controller en Twin move controllers. Inmiddels AIM controller al in bezit.
Mocht onverhoopt de twin move controllers niet verkocht raken dan ben ik nog altijd geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
seez schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:43:
[...]

Ai, had ik dit maar eerder gelezen. Ik zie dat alles gereserveerd is.
Ik was op zoek naar de AIM controller en Twin move controllers. Inmiddels AIM controller al in bezit.
Mocht onverhoopt de twin move controllers niet verkocht raken dan ben ik nog altijd geïnteresseerd.
Net verkocht, sorry.

Je kan via hagglezon.com de prijzen van Amazon EU bijhouden; ze zijn nu 67€

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seez schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:36:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is No Man Sky Beyond ook zonder move controllers te spelen in VR? Ik heb namelijk enkel een AIM controller (en reguliere controller). Dat is enkel goed voor het schieten en minen. Lijkt mij niet zo plezierig om dingen op te pakken (wat ik her en der heb gelezen allemaal kan). Heb pas van het weekend de mogelijkheid om te spelen en dan zou het zonde zijn als ik zonder move controllers niet in VR kan spelen.
Ja.

• 418O2
  • Nu online
@seez er is geen aim controller ondersteuning, fyi
418O2 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:28:
Ik heb hem ook gehaald met die "geheime" 25% korting code icm super hot en blood and thruth. 45 euro voor 3 goeie games :)
Had er iets over gelezen maar ik zie bij mij geen code in mijn mail. Welke stappen moest je ook alweer doen om de code zichtbaar te krijgen?

bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:52:
Ik lees op ResetERA dat het enorm blurry is. Zelfs op de Pro.
Blijkbaar ook enorm veel bugs en crashes lees ik nu.
https://www.slashgear.com...o-a-rocky-start-14587297/
https://www.ign.com/artic...ng-with-crashes-vr-issues

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:11

Scrummie

Think different

Daarentegen ook enorm veel (meer) mensen die het probleemloos spelen, waaronder ik.

Ik snap dat de negatieve dingen nu meer aandacht krijgen, maar wou het toch even melden dat het voor de meeste mensen gewoon een prachtige ervaring is.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• 418O2
  • Nu online
ThaBEN schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

Had er iets over gelezen maar ik zie bij mij geen code in mijn mail. Welke stappen moest je ook alweer doen om de code zichtbaar te krijgen?
Anton.net in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 10"

• Dxue

Dxue

/off topic
Als extra info, bij mij opende de gedownloade bestand niet met dubbelklikken, maar achteraf nadat ik de 'moeilijke' route al had gedaan, kwam ik erachter dat je het bestand moet slepen naar een (chrome) tab/browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gaat lekker. Vanmiddag half uurtje zitten wachten op NMS 2.05, zet ik net de PS weer aan, weer wachten op NMS 2.06. Zucht.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
En ondertussen zijn 2.07, 2.08 en 2.09 ook al live! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Voor 6 euri wel een leuke toevoeging in de VR collectie, wel ontzettend kort. :F
Schieten (de Challenge) is wel grappig en niet echt moeilijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Promotionele trailer voor PlayStation VR toont waarom de accessoire een must-have is.

Sinds de release van PlayStation VR is er behoorlijk veel veranderd en dan met name als het gaat om het aanbod van games. Waar we in het begin bang waren dat Sony de headset op een gegeven moment in de steek zou laten, bleek dit later volkomen ongegrond. Tot op de dag van vandaag is er een stabiele flow aan nieuwe games voor PlayStation VR en het gros hiervan is de moeite waard.

Inmiddels telt PlayStation VR meer dan 300 games en ervaringen wat ervoor zorgt dat je nooit stil hoeft te zitten als je de headset in bezit hebt. Om dit te benadrukken heeft Sony een korte promotionele trailer gemaakt die je enkele topgames toont die het de moeite waard maken om de headset in huis te halen.

bron: psx-sense.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18
Net Skyrim VR op de kop getikt voor 5 euro. Lagen er nog een paar in zo'n afrpijsbak in de mediamarkt in Utrecht. Niet dat ik er tijd voor heb, maar kon hem niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
BarôZZa schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:02:
Net Skyrim VR op de kop getikt voor 5 euro. Lagen er nog een paar in zo'n afrpijsbak in de mediamarkt in Utrecht. Niet dat ik er tijd voor heb, maar kon hem niet laten liggen.
Met de pro patch 1 van de beste VR ervaringen die ik heb gehad!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Als je L.A. Noire voor de PlayStation 4 al in bezit hebt, start deze dan op en klik in het menu op "Get VR Cases". Dan krijg je 25% korting op de VR versie (€22,49). Indien je de VR versie rechtstreeks via PSN aanschaft kost je dit €29,99
Gek genoeg staat dit niet vermeldt bij de productbeschrijving van de VR versie op PSN.

Link naar PSN store: https://store.playstation...15490_00-LANVRCASEFILES01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 09:11
Ik begrijp niet goed dat die movecontrollers nog steeds zo duur zijn. De winstmarge op die dingen moet toch extreem hoog zijn? Die dingen bestonden al voor de PS3 en lijken mij sindsdien niet echt veel gemoderniseerd? Of sla ik de bal mis? 80 euro voor twee controllers die al 10 jaar oud zijn?

En hetzelfde voor de PlayStation camera. Die zat bij mij in het pakket van de PSVR gelukkig, maar wat een brakke kwaliteit en die staat op pricewatch op 52 euro. Daar moesten ze ook verlegen voor zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

.jef schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:52:
Ik begrijp niet goed dat die movecontrollers nog steeds zo duur zijn. De winstmarge op die dingen moet toch extreem hoog zijn? Die dingen bestonden al voor de PS3 en lijken mij sindsdien niet echt veel gemoderniseerd? Of sla ik de bal mis? 80 euro voor twee controllers die al 10 jaar oud zijn?

En hetzelfde voor de PlayStation camera. Die zat bij mij in het pakket van de PSVR gelukkig, maar wat een brakke kwaliteit en die staat op pricewatch op 52 euro. Daar moesten ze ook verlegen voor zijn...
Mee eens, dat is gewoon belachelijk. De PS4 versie zijn wel iets verandert (betere accu + micro USB ipv mini USB), maar voor oude techniek vragen ze belachelijk veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

.jef schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:52:

Zat toevallig een uur geleden ook naar die dingen te kijken, en idd ik dacht exact hetzelfde, productiekosten 4€, verkoopprijs 80€. Nou dan niet, voor 80€ kan ik leuker genaaid worden. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de PSVR nog steeds een gaaf ding en speel graag Astrobot en Blood & Truth, maar ik ben nu onderhand echt wel eens toe aan een nieuwe generatie bril die draadloos is, betere tracking heeft en een hogere resolutie.

Hopelijk wordt na de release van de PS5 ook snel de PSVR2 aangekondigd, al zal die zeker niet voor 2021 in de winkels liggen.

Ik ben benieuwd wat Google Stadia eventueel gaat betekenen voor VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik zie stadia daar niets voor doen. Latency is heeel belangrijk voor VR en dat is een lastige voor hun

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Morgen in de USA en Donderdag in EU komt de VR game AUDICA uit. Denk aan Beat Sabers maar dan met guns i.p.v. lightsabers.

Game is gemaakt door de studio Harmonix (o.a. verantwoordelijk voor Rock Band, Guitar Hero, DJ Hero games).
Een ander groot verschil met Beat Saber is dat deze game allemaal gelicenseerde muziek gebruiken. Onderstaand de tracklist.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48998825282_acdf6e78f0_b.jpg

Meer info: Playstation Blog EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaBEN schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:51:
Een ander groot verschil met Beat Saber is dat deze game allemaal gelicenseerde muziek gebruiken.
Echt veel verschil maakt dat wel niet als ik die Tracklist bekijk. Ik ken daar welgeteld 1 nummer van, en dat is omdat Knower wel een van mijn favoriete YouTube groepen is.
EDIT: oops, over "I feel love" gekeken wat natuurlijk wel iedereen kent :).
EDIT2: en "Titanium"... ben precies al niet meer goed wakker, is nochtans nog vroeg :).

[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 04-11-2019 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:59:
[...]

Echt veel verschil maakt dat wel niet als ik die Tracklist bekijk. Ik ken daar welgeteld 1 nummer van, en dat is omdat Knower wel een van mijn favoriete YouTube groepen is.
Haha, ik ken er wel een paar meer van die lijst ;)
Er is ook vanaf launch direct DLC beschikbaar. Daar zitten wellicht wat grotere namen tussen. Dit zijn de eerste 5 DLC songs:

5 Seconds of Summer – “Youngblood”
Ariana Grande – “Into You”
Billie Eilish – “Bad Guy”
Imagine Dragons – “Believer”
Post Malone – “Better Now”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:32

Cyphax

Moderator LNX
ThaBEN schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:51:
Morgen in de USA en Donderdag in EU komt de VR game AUDICA uit. Denk aan Beat Sabers maar dan met guns i.p.v. lightsabers.

[YouTube: Audica - Mixed Reality Announce Trailer]
Game is gemaakt door de studio Harmonix (o.a. verantwoordelijk voor Rock Band, Guitar Hero, DJ Hero games).
Een ander groot verschil met Beat Saber is dat deze game allemaal gelicenseerde muziek gebruiken. Onderstaand de tracklist.

[Afbeelding]

Meer info: Playstation Blog EU
Die ken ik van de PC. Doet wel wat dingen die BS niet doet. Is wel een aanrader. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 617899

ThaBEN schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:01:
[...]

Haha, ik ken er wel een paar meer van die lijst ;)
Er is ook vanaf launch direct DLC beschikbaar. Daar zitten wellicht wat grotere namen tussen. Dit zijn de eerste 5 DLC songs:

5 Seconds of Summer – “Youngblood”
Ariana Grande – “Into You”
Billie Eilish – “Bad Guy”
Imagine Dragons – “Believer”
Post Malone – “Better Now”
Lijkt me leuk om te proberen. Groot fan van Beat Saber. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Game kost in de USA $29,99 dus dat zal waarschijnlijk €29,99 voor ons worden.

DLC prijzen:

€1,99 per individueel nummer.
€8,49 voor een bundel bestaande uit 5 nummers.
€19,99 voor de 'season pass 2019' bestaand uit 15 nummers.

Alle 15 DLC nummers zullen nog voor de jaarwisseling worden uitgebracht.

Er is ook een game + DLC Pack 01 bundel beschikbaar voor €34,99. Echter indien je van plan bent om ooit de season pass te kopen kun je beter de game en season pass los aanschaffen, dat bespaart je €5,02

Voor de Beat Saber spelers onder ons, hieronder een mooie vergelijking tussen AUDICA en Beat Saber gameplay d.m.v. een muzieknummer welke in beide games zit.

AUDICA - K/DA - POP/STARS

Beat Saber - K/DA - POP/STARS

***UPDATE 1***
PSVR Gameplay

***UPDATE 2***
Eerste video review voor PSVR versie

[ Voor 91% gewijzigd door ThaBEN op 06-11-2019 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Let op! Audica is sinds afgelopen nacht beschikbaar op PSN. Echter de prijzen op de PSN store kloppen niet m.b.t. de 'Season Pass' en de 'Game + DLC Pack 01 bundel'.

2019 Season Pass:
USA $19,99
EU €34,99

Game + DLC Pack 01 Bundle
USA $34,99
EU €59,99

Harmonix is hiervan op de hoogte en heeft Sony verzocht de prijzen te corrigeren.
Hey, Troy from Harmonix here. We're aware of the Sony Europe pricing issue and we're working with them now to get that hopefully sorted quickly!

We're very sorry both for the delay in getting it to Sony Europe & related countries as well as having the prices be what they are. Hopefully things will get sorted soon so you all can enjoy the game (and not have to take out a loan to pay for it!)
Bron: Reddit

Let op!!
Indien je van plan bent de game en season pass aan te schaffen loont het waarschijnlijk om sowieso een aantal dagen te wachten.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/vbd7g5ojhbx31.jpg?width=600&format=pjpg&auto=webp&s=8fbdea6ef3c6328fdcceec4aebba8c23f73d33f0

Bron: Twitter

Op Steam is de Game + Season Pass bundel inmiddels beschikbaar en deze geeft je 10% korting.

AUDICA - DLC Pack 01 Gameplay Preview

[ Voor 93% gewijzigd door ThaBEN op 07-11-2019 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe update van Harmonix:
The absolute LATEST it will be fixed is Nov 15th, but we are trying to expedite that. There's a system blocking us from doing it immediately, so we're trying to speed that system up.
Bron: https://www.reddit.com/r/...as_dlc_pricing_in_europe/

***UPDATE***
Ziet er naar uit dat de AUDICA + 2019 Season Pass bundel morgen verschijnt op PSN!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1qv98rx/Audica-Bundle.jpg

Bron: PlayStation Blog

***UPDATE***
Bundel staat online!
Beschikbaar voor €44,99 op PSN.

[ Voor 59% gewijzigd door ThaBEN op 12-11-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 09:11
Flagg schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:22:
[...]

Zat toevallig een uur geleden ook naar die dingen te kijken, en idd ik dacht exact hetzelfde, productiekosten 4€, verkoopprijs 80€. Nou dan niet, voor 80€ kan ik leuker genaaid worden. :P
Ik hoop dat ze met de feestdagen ergens mooi in de korting gaan... Want ik heb toch wel een aantal games die veel leuker zouden spelen dat met de Dual Shock...
Voor degene die AUDICA spelen en het idee hebben dat de timing niet klopt, check deze tutorial welke ik heb gemaakt:

AUDICA - Audio & Video calibration settings

[ Voor 95% gewijzigd door ThaBEN op 15-11-2019 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

@ThaBEN heb je nog steeds dezelfde calibratie met boxvr? Ik heb gisteren het spel uitgeprobeerd en merkte dat het bij mij niet veel uitmaakt. Misschien dat het gepatched is? Of misschien ben ik gewoon te a ritmisch. Ik merk wel dat er moeite met registeren is als de moves dicht op elkaar zijn, nadat je moet blocken. Ben ik de enige en moet ik gewoon sneller leren te bewegen of zit het in de calibratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dxue schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:57:
@ThaBEN heb je nog steeds dezelfde calibratie met boxvr? Ik heb gisteren het spel uitgeprobeerd en merkte dat het bij mij niet veel uitmaakt. Misschien dat het gepatched is? Of misschien ben ik gewoon te a ritmisch. Ik merk wel dat er moeite met registeren is als de moves dicht op elkaar zijn, nadat je moet blocken. Ben ik de enige en moet ik gewoon sneller leren te bewegen of zit het in de calibratie?
Ik heb mijn calibratie instellingen niet meer gewijzigd na mijn eerdere BoxVR calibratie post. Ik heb geen moeite met het raken van targets na het blokken.

Er is 1 specifiek moment waar ik wel moeite mee had en dat is om targets te raken indien er een 'straight jab' verschijnt direct nadat ik heb moeten bukken. Wat dan lijkt te gebeuren is dat mijn 'straight jab' als 'uppercut' wordt gezien doordat ik de 'straight jab' uitvoer gelijktijdig wanneer ik weer rechtop probeer te staan.
Dit lijkt te resulteren dat de move controller mijn stoot als een uppercut registreert (ik ga immers met mijn hand gelijktijdig naar voren + omhoog).
Als workaround dien ik gebukt te blijven staan totdat ik mijn 'straight jab' heb voltooid alvorens rechtop te gaan staan en dan wordt mijn stoot wel als 'straight jab' geregistreerd.
Voor de rest lijkt alles perfect bij mij te werken.

Hieronder een (ouder) filmpje van mij met een workout waarin redelijk wat blocks zitten.
Is dit waar jij problemen mee ervaart?

Ook kan het helpen je camera hoger te plaatsen en deze in een hoek naar beneden te laten wijzen. Zie deze reddit post van mij voor meer info daarover. Was origineel bedoeld voor een andere game, maar dezelfde theorie werkt ook bij een hoop andere games zoals BoxVR.

https://www.reddit.com/r/...king_works_perfect_after/

[ Voor 10% gewijzigd door ThaBEN op 15-11-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:55
Zondagavond weer sinds lange tijd Beatsaber gespeeld. Ging wel ok.
Daarna 5 minuten Scavenger's Odyssey en VR luge gespeeld. Ben tot maandagavond misselijk en draaierig geweest :(

Ik hou het voortaan wel bij Beatsaber.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Xyphoid schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 05:16:
Zondagavond weer sinds lange tijd Beatsaber gespeeld. Ging wel ok.
Daarna 5 minuten Scavenger's Odyssey en VR luge gespeeld. Ben tot maandagavond misselijk en draaierig geweest :(

Ik hou het voortaan wel bij Beatsaber.
Hahah, die 2 games zijn zo verschrikkelijk. Ik heb Odyssey met een hoop moeite uitgespeeld (telkens een sessie van 10 minuten ofzo), en Luge trok ik al meteen niet meer.

Echt niet best.
Pagina: 1 ... 70 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.