Een paar daagjes verder en kan niet anders zeggen dan dat de VR echt de beste aankoop is die ik in heel wat jaartjes heb gedaan qua gadget/game ding. De eerste dag was het nog een beetje rondklooien en wennen aan de resoluties van sommige games, evenals het misselijkheidseffect dat soms optreedt bij bewegende delen, echter na 1 a 2 dagen was dit al helemaal weg en zit je middenin. Het is erg grappig om het verschil te ervaren tussen wat mensen op de TV zien en wat de persoon heeft die de bril op heeft, echt niet te vergelijken, op de TV ziet het er vaak maar een beetje lomp uit (zoals Rush of Blood), maar met de bril op is het fantastisch.
Motion tracking gaat in bijna elke game perfect, enkel bij superhot lijkt hij soms moeite te hebben.
Korte beoordeling bij wat games:
- Thumper: erg vermakelijk, niet helemaal VR-achtig, maar erg geinig om te spelen voor 7 euro (via ps store)
- RoB: fantastische VR ervaring met geweldige motion controle i.c.m. de move controllers, de schrikeffecten als je begint met spelen zijn geweldig en worden steeds minder omdat je begint te wennen.
- SuperHot: Heel erg vermakelijk, zeker aan te raden, echter wil de motion controle i.c.m. move controllers soms een beetje tegenwerken, waarschijnlijk op te lossen door betere camera plaatsing. Toch dikke lol voor je geld.
- Wipeout Omega: vind het erg tegenvallen, het VR effect is maar matig vanuit de cockpit omdat je niet veel kijkhoeken hebt, de game zelf ziet er in vergelijking met andere games een beetje pixelig uit en de game zelf is bijzonder saai/eentonig. Misschien dat het spel leuker wordt als je verder bent, de eerste 10 levels vond ik weinig aan.
- Astrobot: geeft hetzelfde gevoel als dat ik had toen ik voor het eerst SuperMario64 opstartte, werkelijk fantastisch.
- Beat Saber: absurde prijs in vergelijking met de meeste VR titels (30 euro voor 600MB spel

), "but worth". Zeer vermakelijk samen met vriendinnetje/familie. Kreeg zelfs mijn semi-bejaarde ouders zo ver om het uit te proberen en ze vonden het heel erg gaaf. Muziek i.c.m. fruit ninja achtige taferelen zorgt voor een leuke tijd.
- Moss: wel oke, beetje saai in vergelijking met Astrobot.
- VR Worlds: zitten pareltjes tussen zoals de London Heist en Ocean's descent. Leuke introductie samenstelling voor VR
Games die nog opgestart moeten worden:
- Batmark Asylum
- Resident Evil 7
- Insurgency
- Doom
- Skyrim
Binnen 3 dagen al deze games gekocht, vrij enthousiast te noemen

Kortom, ben blij dat ik de afgelopen dagen vrij was en pas weer de 2e week van januari hoef te beginnen
[
Voor 4% gewijzigd door
Junia op 28-12-2018 13:43
]