Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ZlM01
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-03 16:25
Predje schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:58:
[...]

Zoek maar eens in dit topic!

Maar kort antwoord; JA! :)
Had inderdaad beter rap eens gezocht :)
Dan komt het toch nog op een kleine 300 euro om eens VR te ervaren.

Jammer dat ze dit niet in één pakket uitbrengen.

• Predje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-03 18:52
ZlM01 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:01:
[...]

Je kunt het prima ervaren zonder de moves, zeker als je begint met Astrobot.
De moves kun je ook op MP zoeken en zelfs de PS3 versie.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

[...]

Jammer? Als dit je nog niet over de streep trekt dan weet ik het ook niet meer :)

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

• MaxHardcore
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-03 13:14

MaxHardcore

PSN: butella

[...]

Mijn losse headset op 13-10-2016 heeft me 388,- gekost. De camera had ik al 2 jaar eerder op MP gescoord voor 32,50. Movesetje van controller+camera ooit van maatje gekregen voor ps3, daarnazelf nog losse move controller gekocht voor 20 euro. Aim + farpoint voor 85.

Ook 20 euro tegemoetkoming gehad omdat ik mijn headset had teruggebracht voor garantie (dode pixel) en een maand heb moeten wachten voordat ik een nieuwe uit het schap mocht pakken.

Nieuwe V2 set gehaald voor 188,-. V1 verkocht voor 120.

Nog los VR worlds gehaald voor 40 euro

Totale kosten 593,- oftewel, die kleine 300 is een koopje :P

MaxHardcore wijzigde deze reactie 17-12-2018 11:23 (4%)

• Cardwizard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21-03 07:09

Cardwizard

Goed goan

@ZlM01 je moet helemaal niks, in veel games zijn ze niet eens bruikbaar, waar ze wel bruikbaar zijn voegen ze ook echt wat toe

What is this internet? is it a techno utopia or is it a digital dictatorship...

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik speel geen enkele VR game zonder die dingen, vind het toch wel wat toevoegen om "handen" te hebben ingame... was nooit gecharmeerd van die Move onzin, maar voor VR vind ik het toch wel toegevoegde waarde hebben. Alleen Doom VFR moet ik nog leren spelen met die dingen, dat gaat nog niet zo vloeiend :)

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou borderlands 2 vr is nu als het goed is onderweg naar de PS4.

Kan het niet laten om bedrijven die volledige sp games naar vr brengen te belonen. :)

Vanavond eens de bril en camera weer aansluiten. Had hem ff uitgeleend heeft daarna 3 weken in de auto gelegen en nu alweer 2 weken in een tas in de mancave, dus ik hoop eigenlijk dat ie het nog doet. :)

Had bl2 al wel ooit eens gekocht en even aan begonnen maar in 1 of andere reden vroegtijdig afgehaakt.

Heb nog geen move controllers dus ga eerst maar eens met de DS4 beginnen. Ik wacht nog steeds op de moves met joystick... En wacht.... en wacht....:P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:33
Astrobot voor net €13 bij amazon italie, https://nl.pepper.com/aan...-vr-titels-amazonit-88492

Waren er voor mijn bestelling nog 2 beschikbaar meldde de site, geen idee of dit ook echt zo is.

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:49
Zijn jullie allemaal de website van de Intertoys aan het bombarderen? Wat is ie traaaaaaag...

Edit: WELKOMTERUG werkt niet op consoles

Jorgen wijzigde deze reactie 17-12-2018 16:50 (19%)

• Trent900
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:38
Pixelmagic schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:28:
Astrobot voor net €13 bij amazon italie, https://nl.pepper.com/aan...-vr-titels-amazonit-88492

Waren er voor mijn bestelling nog 2 beschikbaar meldde de site, geen idee of dit ook echt zo is.
Top! Had de vorige aanbieding op PSN net gemist, deze is zelfs nog beter!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Zo net de psvr weer aangesloten en ingesteld/afgesteld/gecalibreerd/whatevah en hij doet het nog. :Y)

Heel even snel bl2vr opgestart en even de instellingen goed gezet (alle comfort opties uit, zoals de tunnelvisie ed) en wat ik zo door het menu zag, ziet het er echt heel goed uit voor psvr begrippen.

Ga ik me best mee vermaken vermoed ik, of ik kom er na een paar uur wederom achter waarom ik de eerste keer ben afgehaakt. :P

Die cartoonstyle is volgens mij ideaal voor vr.

Vanavond maar eens proberen.

Flagg wijzigde deze reactie 17-12-2018 17:15 (5%)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• mattblack85
  • Laatst online: 20-03 08:01
Nieuwe DLC morgen met een nieuwe map voor Firewall Zero Hour.

https://www.reddit.com/r/.../?st=JPSRQBRC&sh=e4ac7468

PSN ID: MattBlacK70

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Bl2vr is definitief goedgekeurd, net 5 uur erop zitten. :+

Alle comfort opties uit en niet teleporten en geen centje pijn, heerlijk om van grote hoogtes naar beneden te jumpen. :P

Spel speelt supersoepel, en het lijkt wel of de stijl voor vr gemaakt is.

Flagg wijzigde deze reactie 17-12-2018 23:46 (17%)

• Svennie
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-03 07:59
Flagg schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:19:

Alle comfort opties uit en niet teleporten en geen centje pijn, heerlijk om van grote hoogtes naar beneden te jumpen. :P

klinkt goed, ik twijfel nog of het echt een spel voor mij is, als ik de review en gameplay zo zie is het rond lopen en alles kapot schieten wat er rond loopt? Zit er nog een verhaal in of puzzels of is dat het?

PSN ID: Svennie-NL

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Svennie schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:47:
[...]

klinkt goed, ik twijfel nog of het echt een spel voor mij is, als ik de review en gameplay zo zie is het rond lopen en alles kapot schieten wat er rond loopt? Zit er nog een verhaal in of puzzels of is dat het?
Uhm shoot and loot is het wel zo'n beetje, zit wel een verhaal in en je kan je character redelijk veel zelf vormen. Zijn ontzettend veel verschillende wapens te vinden en je bent best veel aan het wisselen, wat overigens wel makkelijk en snel gaat.

Maar zit ook genoeg humor in. Schiet een of ander irritant klein ettertje neer roept ie nog ff "but he had a bigger gun!!" dat soort dingetjes. En Claptrap is ook grappig bloedirritant. :)

Maar moet nog even op zoek naar de difficulty settings, want het is so far redelijk makkelijk wel. Ben in 5 uur 1x dood gegaan en dat was omdat ik vast kwam te zitten. Ik speel met de DS4 en aimen gaat zo ontzettend veel sneller en accurater met je hoofd dan met de controller dat het eigenlijk te makkelijk is nu.

Dus tja ik kan niet voorspellen of jij je het leuk vindt maar ik vermaak me er kostelijk mee. :)

En BAMF (bullet time) is ook wel lekker springt er een mega beest op je af dan is het erg lekker om in bamf met je shotgun even met een zooitje crititcals zo'n beest dood te hebben voor ie de grond weer heeft geraakt.

En het is al wel een oud spel, maar is voor vr helemaal niet erg naar mijn smaak.

Sommige reviews klagen over de positie van de map en je ammo hoeveelheid dat die te ver aan de rand zitten en moeilijk te zien zijn en niet scherp, maar ik heb er eigenlijk geen last van, integendeel, ze zitten niet hinderlijk in beeld maar wel goed te zien als je er bewust naar kijkt. Volgens mij komt dat van reviewers die de afdelings vr bril op zet zonder goed in/af te stellen.

Flagg wijzigde deze reactie 18-12-2018 09:24 (22%)

• Svennie
Flagg schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:14:
[...]
Dus tja ik kan niet voorspellen of jij je het leuk vindt maar ik vermaak me er kostelijk mee. :)
je geeft een goed beeld van het spel _/-\o_ dus nu is het aan mij om te bepalen of ik het de moeite waard vind. Het is jammer dat er geen demo is, ik zat er over te denken om de niet-vr variant te kopen maar dat enkel om te kijken of het spel me bevalt is ook weer zo iets. Ik kan ook wachten op een aanbieding of op MP kijken.

Morgen nog een dag werken dan begint mijn vakantie, ik denk dat ik eerst Skyrim VR een kans geef, daar ben ik ook wel een paar uur zoet mee, anders blijft die ook maar liggen, dat is ook zonde. Doom ben ik ook nog niet verder mee dan de eerste eindbaas. genoeg te doen dus nog.

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:28
Flagg schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:14:
[...]

Uhm shoot and loot is het wel zo'n beetje, zit wel een verhaal in en je kan je character redelijk veel zelf vormen. Zijn ontzettend veel verschillende wapens te vinden en je bent best veel aan het wisselen, wat overigens wel makkelijk en snel gaat.

Maar zit ook genoeg humor in. Schiet een of ander irritant klein ettertje neer roept ie nog ff "but he had a bigger gun!!" dat soort dingetjes. En Claptrap is ook grappig bloedirritant. :)

Maar moet nog even op zoek naar de difficulty settings, want het is so far redelijk makkelijk wel. Ben in 5 uur 1x dood gegaan en dat was omdat ik vast kwam te zitten. Ik speel met de DS4 en aimen gaat zo ontzettend veel sneller en accurater met je hoofd dan met de controller dat het eigenlijk te makkelijk is nu.

En BAMF (bullet time) is ook wel lekker springt er een mega beest op je af dan is het erg lekker om in bamf met je shotgun even met een zooitje crititcals zo'n beest dood te hebben voor ie de grond weer heeft geraakt.

En het is al wel een oud spel, maar is voor vr helemaal niet erg naar mijn smaak.

Sommige reviews klagen over de positie van de map en je ammo hoeveelheid dat die te ver aan de rand zitten en moeilijk te zien zijn en niet scherp, maar ik heb er eigenlijk geen last van, integendeel, ze zitten niet hinderlijk in beeld maar wel goed te zien als je er bewust naar kijkt. Volgens mij komt dat van reviewers die de afdelings vr bril op zet zonder goed in/af te stellen.
Borderlands 2 heb ik redelijk veel gespeeld (zowel op PC als PS4 gekocht :P), maar dan vooral coöp. Ik heb het single player wel eens geprobeerd maar op de een of andere manier trok dat me toch niet heel lang. Terwijl ik het spel an sich echt super tof vind, FPS + loot is een prima combi.
Wat dat betreft is het jammer dat coöp er niet in zit.

Wat ik nog veel jammerder vind is dat de Aim Controller niet ondersteund wordt. Ik vind die gun echt een meerwaarde en immersie bieden bij games als Farpoint en Firewall.
En als ik heel eerlijk ben zie ik Sony deze generatie niet meer met Move controllers komen met analoge sticks.

Ah well... mijn backlog is toch nog gigantisch en eerlijk gezegd staan Beat Saber en Tetris Effect als eerstvolgende VR games op mijn lijstje :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Tranzy
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:08
https://www.amazon.it/Son...fRID=7R7F735E2ZDF40924ZGZ

Sony Playstation 4: Move Twin Pack 4.0
€49,99

Tranzy wijzigde deze reactie 18-12-2018 11:13 (7%)

Ik heb ook een leuke computer..

• VonBraunschweig
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-03 21:26
Flagg schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:19:

Damn, ik lees die posts van jou en begin te begrijpen dat ik Borderlands gewoon direct moet gaan kopen en niet wachten op een aanbieding. Zal ook nog wel ff duren, het is net uitgebracht.

Ik heb de headset gekocht voor cockpit/racestoel ervaringen, ik speel eigenlijk alleen WipEout, DiRT Rally en Eve Valkyrie. Met veel plezier, maar toch bleef ik uitkijken naar een openwereld VR game waarin ik vrij kan rondlopen. En iets te doen heb, bijvoorbeeld lekker knallen:)

Eigenlijk zijn de meeste negatives in reviews voor mij nvt. Ik heb nog nooit een Borderlands game gespeeld, ik game nooit in co-op en nadat de servers van MAG offline gingen ook geen shooters meer online. Daarnaast heb ik geen moves of Aimcontroller, ik heb met een playseat en 2e VR seat niet eens de ruimte om staand te gamen, laat staan met mijn armen te zwaaien.

Nee, lekker onderuitgezakt met de DS4 en headtracking, dat moet het zijn:) Ik ben benieuwd of ik de benodigde VR legs al heb, ik heb het mezelf nog niet echt moeilijk gemaakt.

• Jorgen
Sony heeft toch ook nieuwe move / vr controllers in de maak? Zie verschillende berichten van begin 2018 hierover.

• Mr.C4
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:09:
Sony heeft toch ook nieuwe move / vr controllers in de maak? Zie verschillende berichten van begin 2018 hierover.
Ik heb gisteren ook even gezocht, er zijn dus 2 verschillende versies:
  • Een oude versie met mini usb, zelfde versie als de ps3
  • Een nieuwe versie met micro usb en iets hogere batterijcapaciteit, deze is niet compatible met ps3
Voor een ps4 gebruiker zit er verder geen verschil in gebruik.

• Denman
  • Laatst online: 23:28
Jorgen schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:09:
Of ze al in de maak zijn weet ik niet, maar voor zover ik weet is er tot nu toe alleen nog een patent op aangevraagd.

Join het GoT Pulse-Team!

• Jorgen
@Mr.C4 Ik doelde op deze: https://www.pu.nl/artikel...euwe-ps-move-controllers/

Edit: @Denman Ja precies. Hmmm... als ze nog niet in de maak zijn, dan heeft het ook weinig zin om erop te wachten ;)

Jorgen wijzigde deze reactie 18-12-2018 15:09 (26%)

Sp33dFr34k schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:40:
Ik speel geen enkele VR game zonder die dingen, vind het toch wel wat toevoegen om "handen" te hebben ingame... was nooit gecharmeerd van die Move onzin, maar voor VR vind ik het toch wel toegevoegde waarde hebben. Alleen Doom VFR moet ik nog leren spelen met die dingen, dat gaat nog niet zo vloeiend :)
Ik heb dus hetzelfde. Indien ik een game speel waarin ik (in first person view) een mens ben, speel ik die alleen nog maar met Move of Aim Controller. Als die game deze controllers niet ondersteund koop ik ze niet eens meer. Enkel games zoals Astro Bot etc speel ik met reguliere DS4 controller.
Mr.C4 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:18:
[...]

Ik heb gisteren ook even gezocht, er zijn dus 2 verschillende versies:
  • Een oude versie met mini usb, zelfde versie als de ps3
  • Een nieuwe versie met micro usb en iets hogere batterijcapaciteit, deze is niet compatible met ps3
Voor een ps4 gebruiker zit er verder geen verschil in gebruik.
Een ander klein verschil is dat de nieuwe een heel stuk lichter zijn. Dit kan een voor- of nadeel zijn. In games zoals beat saber vind ik het persoonlijker fijner om iets vast te houden dat iets meer gewicht heeft. Dan lijkt het iets realistischer alsof je daadwerkelijk een zwaard vast hebt in plaats van een licht stukje plastic dat nauwelijks iets weegt

ThaBEN wijzigde deze reactie 18-12-2018 15:29 (36%)

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Flagg
  • Niet online

Flagg

VonBraunschweig schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:09:
[...]

Damn, ik lees die posts van jou en begin te begrijpen dat ik Borderlands gewoon direct moet gaan kopen en niet wachten op een aanbieding. Zal ook nog wel ff duren, het is net uitgebracht.

Ik heb de headset gekocht voor cockpit/racestoel ervaringen, ik speel eigenlijk alleen WipEout, DiRT Rally en Eve Valkyrie. Met veel plezier, maar toch bleef ik uitkijken naar een openwereld VR game waarin ik vrij kan rondlopen. En iets te doen heb, bijvoorbeeld lekker knallen:)

Eigenlijk zijn de meeste negatives in reviews voor mij nvt. Ik heb nog nooit een Borderlands game gespeeld, ik game nooit in co-op en nadat de servers van MAG offline gingen ook geen shooters meer online. Daarnaast heb ik geen moves of Aimcontroller, ik heb met een playseat en 2e VR seat niet eens de ruimte om staand te gamen, laat staan met mijn armen te zwaaien.

Nee, lekker onderuitgezakt met de DS4 en headtracking, dat moet het zijn:) Ik ben benieuwd of ik de benodigde VR legs al heb, ik heb het mezelf nog niet echt moeilijk gemaakt.
Wacht nog ff met kopen, misschien dat er nog meer mensen een poging gewaagd hebben. Als ik soms lees hoe mensen in een complete woedeuitbarsting ontsteken over fallout 76 en ik mij daar ook prima mee vermaak (nu even niet meer bl2vr is leuker :P) dan ben ik wellicht een slechte graadmeter. :+

• Svennie
Flagg schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:02:
[...]
Wacht nog ff met kopen, misschien dat er nog meer mensen een poging gewaagd hebben. Als ik soms lees hoe mensen in een complete woedeuitbarsting ontsteken over fallout 76 en ik mij daar ook prima mee vermaak (nu even niet meer bl2vr is leuker :P) dan ben ik wellicht een slechte graadmeter. :+
te laat, al gekocht :+
Vanavond spelen, heb dan vakantie dus hoef niet op de tijd te letten _/-\o_

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 15:44

Geteisem

Tech cvlt

Svennie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:10:
[...]

te laat, al gekocht :+
Vanavond spelen, heb dan vakantie dus hoef niet op de tijd te letten _/-\o_
Laat maar even wat weten hier tussen het spelen door, erg benieuwd naar de ervaringen :)

http://www.gevoeligeplaten.nl - 

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-03 16:15

Dxue

PSN:EvilDrunk

Een game geweldig vinden en een game kunnen spelen hoeven niet perse hand in hand te gaan. Ik kan firewall nog steeds niet lang spelen zonder misselijk te worden, maar il vind de game wel super gaaf om te spelen. Of ik wordt dizzy van al dat om me heem 'draaien' met de aim controller of ik ben me bearing kwijt van de echte wereld en zie de 'turn around' en draai me automatisch om en wordt dan in de rug beschoten (yeah i know, how stupid can you be om om te draaien als je in midden in een schietpartij zit. Bad habit).

Geen idee hoe lang het gaat duren voordat ik over de motion sickness ben, maar wel raar dat games als wipeout voor mij geen enkel probleem oplevert. Misschien dat het ligt aan het voortbewegen zonder de 'wobbel', want daar werd ik direct misselijk van bij de game waar eerst de aim controller bij kwam.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-03 18:13

The Inquisitor

Greetings weaklings

En door al die misselijkheid praat je nu half Engels in je betoog :D

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• StephaN900
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
MaxHardcore schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:15:
[...]

Denk ik niet. Dan zou het ook als product op de store moeten staan.
Ik heb hem gisteren ontvangen en voor de megapack is vr worlds 1 code en de andere 4 games zijn samen 1 code.

Achteraf had ik beter gewoon het pack kunnen kopen met alleen vr worlds en astro bot.

Wipeout is wel ok, maar Doom en Skyrim vind ik niet zo, je merkt ook wel dat het VR ports zijn.

Echter alleen Astrobot was de aankoopprijs al waard, wat een ervaring!

Enige wat ik minder vind:
- Lastig om het beeld een beetje scherp te krijgen
- Altijd het idee dat er stof op de glazen zit, maar van wat ik lees hoort dit
- Lage resolutie

Kan nu al niet wachten op de volgende stap in VR waar deze zaken verbeterd worden.

• Svennie
Geteisem schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:12:
[...]

Laat maar even wat weten hier tussen het spelen door, erg benieuwd naar de ervaringen :)
zal ik doen :)

• Jaapoes
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-03 15:32
Sinds gister ook eigenaar van een VR set. Wat een ervaring, erg gaaf! Had Rush of Blood nog in m'n bibliotheek, was ooit een PSN game. Astro bot demo ook even gedaan, die ga ik kopen.
Nou lijkt de Aim controller met Farpoint en/of Firewall mij ook leuk. Hebben jullie daar ervaring mee? De moeite waard?

[Asus Maximus IV Extreme ][i7 2600k][Noctua NH-D14][8gb GeIL Evo Corsa][MSI GTX 970][Samsung 830 256gb][Fractal R4][Asus VG236H]

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

StephaN900 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:10:
[...]
Enige wat ik minder vind:
- Lastig om het beeld een beetje scherp te krijgen
- Altijd het idee dat er stof op de glazen zit, maar van wat ik lees hoort dit
- Lage resolutie

Kan nu al niet wachten op de volgende stap in VR waar deze zaken verbeterd worden.
Sinds de launch eigenaar, maar het is ook een groot deel gewenning. Dan vallen die bovenstaande punten in ieder geval minder op. Althans dit was bij meerdere mensen waaronder ook ik het geval.

Verder speel ik er te weinig op, maar dat ligt ook meer aan andere prioriteiten. ;(

• MaxHardcore

MaxHardcore

Jaapoes schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:36:
Sinds gister ook eigenaar van een VR set. Wat een ervaring, erg gaaf! Had Rush of Blood nog in m'n bibliotheek, was ooit een PSN game. Astro bot demo ook even gedaan, die ga ik kopen.
Nou lijkt de Aim controller met Farpoint en/of Firewall mij ook leuk. Hebben jullie daar ervaring mee? De moeite waard?
firewall is voor velen een reden om aan de ps vr te beginnen :D

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-03 16:15

Dxue

PSN:EvilDrunk

Jaapoes schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:36:
ligt helemaal aan je persoonlijke keus voor games en hoe goed je je kan houden met de games (en/of geduld om eraan te wennen).
ik heb de game zelf ook gekocht, met aim controller, amper gespeeld, maar ik vind het de moeite waard. ook al speel ik er weinig mee, als ik speel, is de ervaring voor mij wel super gaaf! Maar dat vond ik al toen de eerste vr concepts uit kwamen met fps games en helemaal toen ze de apparaten hadden waar je ook echt zelf moet bewegen en lopen om ergens te komen.

Ik heb er helaas niet de ruimte of geld of tijd voor om er veel mee te kunnen doen.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Svennie
Geteisem schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:12:
[...]
Heb een uur ongeveer gespeeld en wat een leuke game. Het ziet er goed uit, net als de originele game maar dan VR. Ben nog niet heel ver, voor diegene die het spel kennen, ben bij de eerste nederzetting

Waar ik wel moeite mee heb zijn de controls. Ben begonnen met de move controllers want schieten met zo'n controller in de hand blijft gaaf om te doen. Maar bewegen gaat me moeilijk af, kan alleen maar voorruit, achteruit is dus eerst draaien, daar is dan wel weer een knop voor maar echt lekker gaat het bij mij niet. Ik moet alle tegenstanders op afstand houden, als ze recht voor mijn neus staan dan wordt het lastig met bewegen.

Ben daarna maar verder gaan spelen met de DS4, dat speelt al een stuk fijner, gebruik dan beide joysticks om te bewegen en te draaien, dat ben ik gewend uit niet-VR games. Kan je de controls met de move controller anders instellen? Of kan ik beter de DS4 gebruiken.

Tot nu toe (heb nog niet veel gespeeld): mooie game, ziet er goed uit, loopt soepel (pro), lekker knallen _/-\o_

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Svennie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:14:
[...]

Heb een uur ongeveer gespeeld en wat een leuke game. Het ziet er goed uit, net als de originele game maar dan VR. Ben nog niet heel ver, voor diegene die het spel kennen, ben bij de eerste nederzetting

Waar ik wel moeite mee heb zijn de controls. Ben begonnen met de move controllers want schieten met zo'n controller in de hand blijft gaaf om te doen. Maar bewegen gaat me moeilijk af, kan alleen maar voorruit, achteruit is dus eerst draaien, daar is dan wel weer een knop voor maar echt lekker gaat het bij mij niet. Ik moet alle tegenstanders op afstand houden, als ze recht voor mijn neus staan dan wordt het lastig met bewegen.

Ben daarna maar verder gaan spelen met de DS4, dat speelt al een stuk fijner, gebruik dan beide joysticks om te bewegen en te draaien, dat ben ik gewend uit niet-VR games. Kan je de controls met de move controller anders instellen? Of kan ik beter de DS4 gebruiken.

Tot nu toe (heb nog niet veel gespeeld): mooie game, ziet er goed uit, loopt soepel (pro), lekker knallen _/-\o_
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je met de move ook naar achteren kan bewegen door een knop op de linker move in te drukken en de move naar achteren te kantelen, maar weet ik niet zeker.

Ik heb nog geen moves, en dat is voor mij ook de reden dat ik ze nog niet gekocht heb, veel te knullig bewegen met die ondingen.

Ik vind het wel lekker gaan met de DS4, maar ik wil ook relaxed onderuit en alleen headtracken.

Hoevaak heb je al op Claptrap geschoten? :P

Heb jij last van motion sickness trouwens? Ik ben zelf gezegend met een ijzeren vr maag dus heb nergens last van maar als ik van een hoge berg naar beneden suis voelde ik mijn maag wel ff "zweven" in het begin, maar is geen onprettig gevoel. En naar mate ik vorder moet die berg steeds hoger zijn. :)

Geen bugs, glitches of wat dan ook tegengekomen so far best een verademing na fo76. :+

Flagg wijzigde deze reactie 19-12-2018 23:12 (10%)

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

Svennie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:14:
[...]

Goed om te lezen dat de eerste indrukken positief zijn. Move controllers is bij de meeste spellen en was ook bij mij echt een kwestie van wennen. Maar meestal speelt het stukken beter en fijner en wil je niet meer terug denk ik.

• StephaN900
  • Niet online
Ja ik heb het idee dat ik toch ook de move controllers moet kopen om optimaal te kunnen genieten. Echter waar zijn die uberhaupt te koop in Nederland?

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

StephaN900 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:47:
Ja ik heb het idee dat ik toch ook de move controllers moet kopen om optimaal te kunnen genieten. Echter waar zijn die uberhaupt te koop in Nederland?
Zijn gewoon beschikbaar hoor, bijv bij Game Mania:

https://www.gamemania.nl/...r-double-pack-40?type=New

Ik vond ze te duur en gebruik ze gewoon van mijn oude PS3 Move set, werken prima.

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

StephaN900 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:47:
Zelfs via Tweakers pricewatch te vinden (pricewatch: Sony Move Motion Controller Twin Pack Zwart). Ik ben lui maar dit slaat alles :X Weet trouwens niet of ik er toen bij launch ook 80 euro voor heb neergeteld, maar goed early adopter dus was toch al veel kwijt.

• StephaN900
  • Niet online
Geteisem schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:56:
[...]

Zelfs via Tweakers pricewatch te vinden (pricewatch: Sony Move Motion Controller Twin Pack Zwart). Ik ben lui maar dit slaat alles :X Weet trouwens niet of ik er toen bij launch ook 80 euro voor heb neergeteld, maar goed early adopter dus was toch al veel kwijt.
Ik heb ze wel gevonden, alleen nergens op voorraad. En ook het aantal winkels dat ze op de website heeft staan vind ik aan de kleine kant. Bol kan ik ze bijvoorbeeld helemaal niet vinden en ook op budgetgaming staan er geen winkels die ze hebben.

Maar goed inderdaad duur 80 euro...

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

StephaN900 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:45:
[...]

Ik heb ze wel gevonden, alleen nergens op voorraad. En ook het aantal winkels dat ze op de website heeft staan vind ik aan de kleine kant. Bol kan ik ze bijvoorbeeld helemaal niet vinden en ook op budgetgaming staan er geen winkels die ze hebben.

Maar goed inderdaad duur 80 euro...
Max ICT en Game Mania heeft ze toch gewoon op voorraad. Maar goed schaars zijn ze.
Vind het de ervaring wel waard, gok niet dat je ze snel goedkoper gaat scoren. Buiten bundels om.

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Ik heb de mijne een paar weken terug bij de MM gehaald, terwijl ze ze daar volgens de pricewatch niet zouden moeten hebben.
Je zou daar eens kunnen kijken dus.

• rsint
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 04-03 17:01
Potverdorie, wat een goede sale! Superhot, Moss, Firewall, Astrobot......alleen heb ik die allemaal al _/-\o_ https://store.playstation...-MSF75508-JANSALE19PSVR/1

• MaxHardcore

MaxHardcore

rsint schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:02:
Potverdorie, wat een goede sale! Superhot, Moss, Firewall, Astrobot......alleen heb ik die allemaal al _/-\o_ https://store.playstation...-MSF75508-JANSALE19PSVR/1
Eindelijk moss eens afgeprijsd!
Mooie kortingen

https://psprices.com/regi...platform=all&sort=percent

doom vfr 10 euro O+

MaxHardcore wijzigde deze reactie 21-12-2018 09:15 (13%)

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

rsint schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:02:
Daar waar mogelijk koop ik nog steeds fysiek. Ondanks het gemak, ouderwets. Maar goed voorlopig toch geen tijd voor al dit moois. ;w

• rsint
Ja....Moss, die had ik nog niet en wilde ik sinds de demo al hebben. Twijfel ook nog tussen Creed en Knockout. Nu nog een leuke shooter voor mijn aim er bij en een leuke partygame. Iemand nog aanraders?
MaxHardcore schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:13:
[...]

Eindelijk moss eens afgeprijsd!
Mooie kortingen

https://psprices.com/regi...platform=all&sort=percent

doom vfr 10 euro O+

• StephaN900
  • Niet online
Geteisem schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:49:
[...]

Max ICT en Game Mania heeft ze toch gewoon op voorraad. Maar goed schaars zijn ze.
Vind het de ervaring wel waard, gok niet dat je ze snel goedkoper gaat scoren. Buiten bundels om.
Ja ik ben zeker van plan ze te halen. Even rondgevraagd en ze verwachten ze weer begin volgend jaar. Komt vanwege de actie met de VR headsets dat er opeens zoveel animo is voor de move controllers.

• rsint
Zelfs de marktplaats prijzen voor de moves zijn ontploft.
Bizar!~

Zouden deze een beetje werken?
https://nl.aliexpress.com...040&device=c&gclsrc=aw.ds

rsint wijzigde deze reactie 21-12-2018 11:01 (77%)
Reden: toevoeging

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

rsint schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:00:
Zelfs de marktplaats prijzen voor de moves zijn ontploft.
Bizar!~

Zouden deze een beetje werken?
https://nl.aliexpress.com...040&device=c&gclsrc=aw.ds
Imitatie controllers voor n hele lage prijs, altijd een goed plan natuurlijk. d:)b :X

• MaxHardcore

MaxHardcore

StephaN900 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:57:
[...]

Ja ik ben zeker van plan ze te halen. Even rondgevraagd en ze verwachten ze weer begin volgend jaar. Komt vanwege de actie met de VR headsets dat er opeens zoveel animo is voor de move controllers.
Gewoon op voorraad bij bol.com

https://www.bol.com/nl/p/...suy5tBLQ.1.2.ProductTitle

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Geteisem schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:34:
[...]

Imitatie controllers voor n hele lage prijs, altijd een goed plan natuurlijk. d:)b :X
Zou best goed kunnen werken hoor, of denk je dat de productie kosten van die move controllers waar Sony op staat 50€ zijn? :+

5€ komt eerst, is niet echt hightech te noemen.

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

Flagg schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:17:
[...]

Zou best goed kunnen werken hoor, of denk je dat de productie kosten van die move controllers waar Sony op staat 50€ zijn? :+

5€ komt eerst, is niet echt hightech te noemen.
Tuurlijk niet, maar imitatie is met dit soort producten 9 van de 10 keer een no go. Of je zit met een halfbakken ervaring / product. Maar ieder zijn meug natuurlijk.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Geteisem schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:19:
[...]

Tuurlijk niet, maar imitatie is met dit soort producten 9 van de 10 keer een no go. Of je zit met een halfbakken ervaring / product. Maar ieder zijn meug natuurlijk.
Ik vind de originele ook al een halfbakken product. Dan worden dit kwartbakken producten. :P

Laat ik het zo zeggen er is geen enkele reden waarom de originele niet voor 30€ prima verkocht kunnen worden met een gezonde marge.

• Predje
Flagg schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:30:
[...]

Ik vind de originele ook al een halfbakken product. Dan worden dit kwartbakken producten. :P

Laat ik het zo zeggen er is geen enkele reden waarom de originele niet voor 30€ prima verkocht kunnen worden met een gezonde marge.
Wat is er halfbakken en de moves dan?
Ze kunnen simpelweg perfect zijn in games als Beatsaber.
Met de moves is echt niets mis imho, de software kan er ooit wel meer/beter gebruik van maken.

Dat de prijs hoog is komt vooral door het ontbreken van een alternatief.
Er is geen concurrentie en dus hoeft Sony de prijs niet omlaag te doen.

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

Flagg schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:30:
[...]

Ja, ik vind benzine ook wel redelijk voor 50 cent de liter. Maar zo werken commerciële bedrijven en er is weinig goed alternatief. Gezonde marges bestaan alleen in een ideale wereld.

• MaxHardcore

MaxHardcore

rsint schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:55:
Ja....Moss, die had ik nog niet en wilde ik sinds de demo al hebben. Twijfel ook nog tussen Creed en Knockout. Nu nog een leuke shooter voor mijn aim er bij en een leuke partygame. Iemand nog aanraders?
[...]
arizona sunshine is wel geinig met de aim. Heb zelf ook ooit brookhaven experiment gekocht. Is een waveshooter met zombies. Ga nu zelf voor Doom VFR, heeft ook aim support.

gunjack is een waveshooter waarbij je met je hoofd moet richten. 2,49 zeker waard naar mijn idee als je hier van houdt.

Daarnaast twijfel ik nog over operation warcade (ook aim). Ik hou zelf echt van arcade games, maar zou deze liever voor 5 euro hebben.

Voor het fietsen naar mijn werk krijg ik spaarpunten. Deze zet ik om in psn tegoed. Zal dus wel flink wat zooi halen deze aanbieding :D

MaxHardcore wijzigde deze reactie 21-12-2018 14:19 (9%)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Geteisem schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:47:
[...]

Ja, ik vind benzine ook wel redelijk voor 50 cent de liter. Maar zo werken commerciële bedrijven en er is weinig goed alternatief. Gezonde marges bestaan alleen in een ideale wereld.
knip, off-topic, onvriendelijk, onnodig.
Predje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:43:
[...]

Wat is er halfbakken en de moves dan?
Ze kunnen simpelweg perfect zijn in games als Beatsaber.
Met de moves is echt niets mis imho, de software kan er ooit wel meer/beter gebruik van maken.

Dat de prijs hoog is komt vooral door het ontbreken van een alternatief.
Er is geen concurrentie en dus hoeft Sony de prijs niet omlaag te doen.
Waar zit de redelijk essentiële analoge stick precies? Idd het werkt prima bij statische games waar je niet hoeft te lopen. Beatsaber kon je 10 jaar geleden met de wii controller ook prima gedaan hebben.

exactor it wijzigde deze reactie 22-12-2018 10:50 (55%)

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

knip Maar enfin non discussie wat mij betreft. verdere reactie is niet nodig als het een non discussie is.

exactor it wijzigde deze reactie 22-12-2018 10:48 (80%)

• Predje
Flagg schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:19:
Waar zit de redelijk essentiële analoge stick precies? Idd het werkt prima bij statische games waar je niet hoeft te lopen. Beatsaber kon je 10 jaar geleden met de wii controller ook prima gedaan hebben.
Toen ze op de markt kwamen was er geen PSVR.
Dat inmiddels met de PSVR sticks een geweldige toevoeging zouden zijn maakt het huidige/origineel niet halfbakken.
Beatsaber werkt puur door PSVR icm de moves. En het werkt perfect. Dat was 10 jaar geleden absoluut niet mogelijk.

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:33
Voor wie hem nog niet heeft, Thumble is in de aanbieding voor 4€ in de store. Had de demo al gespeeld een hele tijd geleden maar nu toch maar gekocht. Ondanks dat ik door diverse redenen niet mijn VR benen heb kan ik hier best een tijdje mee spelen, dus voor de lotgenoten van mij misschien ook een leuke om te starten.

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• MaxHardcore

MaxHardcore

Pixelmagic schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:52:
Voor wie hem nog niet heeft, Thumble is in de aanbieding voor 4€ in de store. Had de demo al gespeeld een hele tijd geleden maar nu toch maar gekocht. Ondanks dat ik door diverse redenen niet mijn VR benen heb kan ik hier best een tijdje mee spelen, dus voor de lotgenoten van mij misschien ook een leuke om te starten.
Tumble is cool idd.

• Arson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-03 11:05
Gisteren een PS VR opgepikt. De ervaring is leuk, maar ik vraag me wel af voor hoe lang.
Ik heb nog een OG PS4 en ik moest zeggen dat GT Sport VR me nogal tegenviel. De auto interieurs zijn mooi en geven het gevoel van diepte. Maar de tracks zijn imho een behoorlijke pixelbrei.
Zometeen wipeout maar eens proberen.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-03 18:13

The Inquisitor

Greetings weaklings

Arson schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:59:
Gisteren een PS VR opgepikt. De ervaring is leuk, maar ik vraag me wel af voor hoe lang.
Ik heb nog een OG PS4 en ik moest zeggen dat GT Sport VR me nogal tegenviel. De auto interieurs zijn mooi en geven het gevoel van diepte. Maar de tracks zijn imho een behoorlijke pixelbrei.
Niet elk spel ziet er even mooi uit nee... maar bijvoorbeeld RE7 ziet er wel erg goed uit en vrijwel alles is scherp daar.

Driveclub is gaaf maar de tracks zijn inderdaad ook wazig

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:25
Flagg schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:19:
[...]
Beatsaber kon je 10 jaar geleden met de wii controller ook prima gedaan hebben.
Dat lijkt me eigenlijk juist van niet. Het gebrek aan diepte doet de gameplay totaal teniet. Doet me denken aan Wii Sports baseball waarbij het ook altijd enorm lastig was om op het juiste moment te batten.

Dan kan je even goed zeggen dat Beat Saber 20 jaar geleden ook al bestond met Bust-a-Groove.

• VonBraunschweig
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-03 21:26
En, WipEout al geprobeerd? Ik heb zelf ook een OG PS4 en laat me nog bijna dagelijks omver blazen door WipEout VR, ik ben er echt aan verslaafd. De game draait perfect vloeiend en is imo grafisch perfect vertaald naar PSVR.

GT Sport viel mij ook erg tegen, evenals DriveClub. Zodra een ontwikkelaar een (semi) fotorealistische game naar PSVR wil brengen gaat het mis en eindigen we met een wazige brei, iets dat ik in ieder geval niet wil blijven spelen.

De beste racegame voor PSVR vind ik nog altijd DiRT Rally, en dan vooral het onderdeel Rallycross. Bij normale Rallystages kijk je nog te vaak ver voor je uit en is het beeld vaak net te wazig, bij Rallycross speelt dit een stuk minder. De tracks zijn kort zonder lange rechte stukken, je focust meestal op de eerstvolgende bocht maar vooral: je bent continu om je heen aan het kijken en in je spiegels om te zien wat je tegenstanders doen. De actie is zo heel dichtbij en om je heen wat de VR ervaring veel scherper en leuker maakt. Midden in een groep van 6 wagens een hairpin pakken waarbij je met de handrem de wagen helemaal omgooit, en dan terwijl je links tegenstuurt en recht kijkt om te zien wat je achterligger doet, dat is voor mij VR racen op z'n best. Het zijn helaas maar 3 tracks, maar met een goed racestuurtje wel verslavend.

Mocht je Trackmania willen proberen: ook deze game is grafisch heel goed vertaald naar de resolutie van PSVR maar heeft helaas geen cocpitview wat ik onbegrijpelijk vind. Alleen in heel smalle passages schiet de camera even naar de gewenste view om daarna direct weer achter je racewagen te gaan. Met die view vind ik er in ieder geval niets aan.

Ik hoop op meer games zoals WipEout en Borderlands VR (nog niet gespeeld). Grafisch mooi en gedetailleerd, maar eerder cellshaded/cartoonstyle dan fotorealistisch. Anders gaat het niet werken. Ports van games van vorige generatie bijvoorbeeld, de 1e Motorstorm voor PS3 zou heel goed kunnen werken in VR met alle actie om je heen. Of desnoods Flatout 2 voor PS2, gewoon leuke arcade racegames in een dito setting waarbij de fun voorop staat en niet een realistische look.

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:25
Hier staat WipEout ook op het vakantiemenu. Donderdag nog last minute meegepakt in de Sales en vandaag een eerste keer uitproberen.

• StephaN900
  • Niet online
Ik had precies hetzelfde gevoel als jij, echter na het spelen van Astrobot ben ik wel om.

Games moeten echt speciaal voor VR gemaakt worden en dan zijn er hele mooie dingen mogelijk. Skyrim ben ik bijvoorbeeld niet zo'n fan van, je merkt echt dat het minder is grafisch en daarnaast worden de meeste die het hier spelen misselijk van het bewegen (smooth turning). Als het er grafisch hetzelfde uit zag als de non VR versie dan is het prima, maar ik heb echt moeite om er van te genieten op deze manier.

Moet wel zeggen dat Resident Evil een stuk beter is en de graphics mij daar minder storen. Daarnaast zie ik VR als een aanvulling, ik speel het niet langer dan een uur achter elkaar en ik geniet nog steeds van non VR (red dead redemption 2 ;) ).

Desalniettemin kijk ik uit naar de volgende generatie consoles/VR.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Ik heb ook gisteren een psvr mega pack opgepikt. Een aantal dingen even getest, vooral om te zien of ik er snel misselijk van zou worden. Dat valt me allemaal nog hard mee, het luge gedeelte van VR World was geen issue, de Scavenger game was na deel 1 (20 min oid?) wel genoeg.

En Astro Bot is geweldig! Gelukkig daarbij nergens last van, wat een topspel :D Morgen Moss maar eens aanzwengelen.

I like bacon!

• Henkje.doc
  • Laatst online: 06:23
Sinds gisteren ook eigenaar van de psvr. Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen en eigenlijk geen last van motion sickness. Doom vr geeft ngo het meeste gevoel.

Het 3d effect had ik niet verwacht en tot nu toe boven verwachting.

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Eh, wat had je dan wel verwacht :?

• Svennie
Bundin schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:55:
Morgen Moss maar eens aanzwengelen.
ik heb Moss gekocht met de aanbieding deze week en wat een leuk spel is dat. Ga je veel plezier mee hebben.

Heb ook Farpoint gekocht en dat is gaaf zeg met de aim controller _/-\o_ Eerste uurtje wist ik niet dat je ook vrij kon draaien (spel legde maar 1 stick uit en 2e reageerde niet), kreeg last van mijn pols van het constant zo onnatuurlijk draaien van de aim controller om te schieten. Bij tweede keer spelen door de opties heen gegaan en smooth turning aan gezet en dat speelt erg fijn. Wat een spel zeg. Ik kijk regelmatig met 1 oog om te richten door het geweer. Fantastisch, lekker beestjes knallen op een buitenaardse planeet, wat wil je nog meer :*)

spoiler:
schrok me dood de eerste keer dat zo'n krab/spin beest op je afspringt :D

Zijn er nog meer spellen die je echt gespeeld moet hebben?

• Henkje.doc
  • Laatst online: 06:23
ralph075 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 23:57:
[...]

Eh, wat had je dan wel verwacht :?
Ik had verwacht dat je met je neus op de gameplay zat, maar niet in de gameplay. Ben er dus erg tevreden over :)
Had een aantal jaren terug wel een keer een andere headset opgehad, maar toen was dit effect niet zo aanwezig.

• Trent900
  • Laatst online: 21:38
Ben ik de enige die ook wel eens non-VR games speelt met de headset? Bijzondere ervaring hoor met zo’n huuuuge beeld. Vrouwlief kan dan ook nog gewoon de televisie gebruiken, win-win 😎

• Bundin
  • Niet online
Het is jammer dat er geen demo's zijn van Beat Saber en Tetris Effect.

Op zich was ik nooit fan van Guitar Hero en 15 liedjes is verdomd karig, dus BS is op het moment een duidelijke nee. Wat betreft TE: die vind ik vooral best prijzig. De 'weekend demo' in de store is niet meer actief, helaas.

I like bacon!

• Winkiller
  • Laatst online: 20-03 12:12

Winkiller

De Mopperpot

Ik denk niet je daar veel aan zal missen als je het niet koopt, standaard tetris met effecten, uitmelk game. :P

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• Svennie
Svennie schreef op zondag 23 december 2018 @ 01:22:
[...]
ik heb Moss gekocht met de aanbieding deze week en wat een leuk spel is dat. Ga je veel plezier mee hebben.
Voor wie Moss overweegt te halen: erg leuk spel maar vrij kort.

• ralph075
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:50:
[...]

Ik denk niet je daar veel aan zal missen als je het niet koopt, standaard tetris met effecten, uitmelk game. :P
Als je een liefhebber bent, waarom niet? Tetris Effect wordt wel erg goed bevonden over het algemeen. VR voegt echt wat toe bij deze iteratie B)

ralph075 wijzigde deze reactie 23-12-2018 18:27 (8%)

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-03 17:36
Trent900 schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:35:
Ben ik de enige die ook wel eens non-VR games speelt met de headset? Bijzondere ervaring hoor met zo’n huuuuge beeld. Vrouwlief kan dan ook nog gewoon de televisie gebruiken, win-win 😎
Daarvoor had ik hem onder andere gekocht, maar beeldkwaliteit is ruk.
Dus nu alleen voor VR spellen.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• Catch22
  • Laatst online: 23:57
Ben na lang twijfelen overstag. Had een vvv bon gekregen en na even zoeken kwam ik er achter dat game Mania als 1 van de weinige die nog accepteert. Vrijdag zou het megapack binnen moeten zijn.

Ga wel even kijken of ik 2e hands move controllers kan vinden

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Predje
bram1984 schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:26:
@Svennie Het enige goede antwoord is Resident Evil 7.
Oneens! Ik kan RE7 (en Rush of Blood for that matter) niet spelen.
Durf het gewoon niet. Dit is geen grapje trouwens, ik kan bij die games de bril maximaal 5 min ophouden.
Dan schijt ik 7 kleuren stront en moet ik weer Pepa Pig gaan kijken ofzo om weer verder te kunnen met mijn leven.

In dat opzicht baal ik van zoveel horror op de PSVR. Ik begrijp dat het gigantisch fantastisch werkt, maar dat is tevens het probleem voor zwakke zielen zoals ik.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Predje schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:25:
[...]

Durf het gewoon niet. Dit is geen grapje trouwens, ik kan bij die games de bril maximaal 5 min ophouden.
Dan schijt ik 7 kleuren stront en moet ik weer Pepa Pig gaan kijken ofzo om weer verder te kunnen met mijn leven.

In dat opzicht baal ik van zoveel horror op de PSVR. Ik begrijp dat het gigantisch fantastisch werkt, maar dat is tevens het probleem voor zwakke zielen zoals ik.
Lol wel eerlijk iig, ws niet opgegroeid met Hellraiser films en andere jaren 80/90 horror films. :P Direct gevolg van kijkwijzer onzin. ;)

Ik heb het net andersom, er is geen enkele thriller die ik niet volledig slaapverwekkend vind de laatste jaren. :+

Re7 vond ik dan ook echt goed die bracht weer net een beetje van dat gevoel van naderend onheil around every corner. _/-\o_

Maar begin me af te vragen of vr nog wel leeft. Ik ben nu met bl2vr bezig en volg het verhaal gewoon en alle sidemissions, maar iedere trophy die ik haal is rare of ultra rare, als dat bij mij het geval is betekend het meestal dat er maar weinig mensen überhaupt spelen en/of snel afgehaakt zijn.

Ik vermaak me er nog steeds mee iig, maar baart me wel zorgen of bl3 nog vr gaat krijgen, hoop het wel want zou nu als een stap terug voelen.

• Predje
Flagg schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:52:
[...]

Lol wel eerlijk iig, ws niet opgegroeid met Hellraiser films en andere jaren 80/90 horror films. :P Direct gevolg van kijkwijzer onzin. ;)

Ik heb het net andersom, er is geen enkele thriller die ik niet volledig slaapverwekkend vind de laatste jaren. :+

Re7 vond ik dan ook echt goed die bracht weer net een beetje van dat gevoel van naderend onheil around every corner. _/-\o_

Maar begin me af te vragen of vr nog wel leeft. Ik ben nu met bl2vr bezig en volg het verhaal gewoon en alle sidemissions, maar iedere trophy die ik haal is rare of ultra rare, als dat bij mij het geval is betekend het meestal dat er maar weinig mensen überhaupt spelen en/of snel afgehaakt zijn.

Ik vermaak me er nog steeds mee iig, maar baart me wel zorgen of bl3 nog vr gaat krijgen, hoop het wel want zou nu als een stap terug voelen.
Met m'n 35 lentes kan ik me nog prima herinneren dat de kijkwijzer werd ingevoerd.
Maargoed ik heb nogsteeds nachtmerries van dat schilderij bij Ghostbusters...

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Predje schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:27:
[...]

Met m'n 35 lentes kan ik me nog prima herinneren dat de kijkwijzer werd ingevoerd.
Maargoed ik heb nogsteeds nachtmerries van dat schilderij bij Ghostbusters...
Maar heb jij de Hellraiser (en of aanverwante) films allemaal gezien? Gewoon een gebrek in je opvoeding kan je niks aan doen. :P

Maar vind het wel grappig hoe verschillend mensen kunnen reageren op films. Ben best een beetje jaloers, niks zo lekker als een avondje griezelen net als vroeger, en je af te vragen waarom je in vredesnaam die film moet afkijken. :+

• ralph075
  • Niet online
Flagg schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:32:
[...]

Maar heb jij de Hellraiser (en of aanverwante) films allemaal gezien? Gewoon een gebrek in je opvoeding kan je niks aan doen. :P

Maar vind het wel grappig hoe verschillend mensen kunnen reageren op films. Ben best een beetje jaloers, niks zo lekker als een avondje griezelen net als vroeger, en je af te vragen waarom je in vredesnaam die film moet afkijken. :+
Ben ook (ruim) van de generatie dat je alles nog mocht zien, maar horror is ook aan mij niet besteed. Al helemaal niet in VR, dan ren ik schreeuwend als een klein kind weg, met de VR bril nog op mijn hoofd en de PS4 slingerend aan de kabels er achteraan...

Hellraiser heb ik nooit gezien, maar Nightmare on Elm Street bezorgd me nog steeds nightmares ;)
Predje schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:25:
[...]

Gewoon je volume niet te hoog zetten en je ogen dicht doen als je denkt dat je gaat schrikken. Ik ben ook een schijterd maar RE7 heb ik volledig in VR uitgespeeld. Heel goed te doen.

• Predje
bram1984 schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:55:
[...]

Gewoon je volume niet te hoog zetten en je ogen dicht doen als je denkt dat je gaat schrikken. Ik ben ook een schijterd maar RE7 heb ik volledig in VR uitgespeeld. Heel goed te doen.
Maar waarom zou ik dat willen?
Spendeer ik mijn kostbare tijd liever aan een game waar ik met open ogen van kan genieten. :)
Predje schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:02:
[...]

Spendeer ik mijn kostbare tijd liever aan een game waar ik met open ogen van kan genieten. :)
Euh ik weet niet. Misschien omdat het veruit de allevetste game ervaring is die ik ooit heb meegemaakt?

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ralph075 schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:26:
[...]

Als je een liefhebber bent, waarom niet? Tetris Effect wordt wel erg goed bevonden over het algemeen. VR voegt echt wat toe bij deze iteratie B)
Ja ik ben een liefhebber van Tetris maar deze effect uitgave maakt het spel niet specialer dan Tetris.
Daar in tegen is Tumble VR wel de moeite waard als je het mij vraagt, grappig om zo bezig te zijn.
Maar een vraag aan jullie: Is Pinball FX2 VR de moeite waard voor 8 euri ? lijkt me hetzelfde als met Tetris.

• DaTimMan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:48
Predje schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:02:
[...]

Ik ga om exact dezelfde reden ook geen Resident Evil in VR spelen. Geen enkel idee waarom ik daar maanden wakker van zou moeten liggen. Er zijn gelukkig heel veel andere top VR ervaringen. Horror is ook nooit mijn genre geweest,ondanks dat ik ook al de 30 voorbij ben.

Psn: timmeltje

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:17:
[...]

Euh ik weet niet. Misschien omdat het veruit de allevetste game ervaring is die ik ooit heb meegemaakt?
Zo ver wil ik niet gaan, maar tot nu toe zeker weten de allerbeste vr ervaring sowieso.

En ik vind het erg jammer dat dat dus bij de launch van psvr al prima mogelijk was en dat er daarna eigenlijk geen enkele game meer is uitgekomen (full title) van hetzelfde niveau.

Het zou bij veel meer spellen dan toch ook moeten kunnen, gewoon een normale versie, met desnoods als DLC voor een 10tje extra, een vr mode in bakken.

Of oudere games zoals borderlands 2 weer opnieuw vind ik ook prima. Metro redux vr zou ik ook in een heartbeat kopen ws.

Maar ik ben toch bang dat de vr games verkopen te veel tegenvallen en dat het simpelweg niet loont voor uitgevers om er in te investeren.

• Bundin
  • Niet online
Mwah, daarom ben ik positief verrast dat er toch nog met regelmaat vr games uitkomen. Sony lijkt in ieder geval gecommitteerd aan het platform.

BL2 ga ik links laten liggen. Zonder multiplayer vind ik het een beetje saai na een paar uur. Voor mij zit de lol vooral in met vrienden slap ouwehoeren over de lamme humor en gevonden loot :)

I like bacon!

• Predje
bram1984 schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:31:
@Flagg Puur qua ervaring komt er voor mij persoonlijk niks in de buurt. De game zelf is op zich niet extreem bijzonder, maar VR maakt het ontzettend verslavend.
Dat heb ik met een Beatsaber of Astrobot juist!
En na een avondje Beatsaber kan ik nog heerlijk slapen! (ben ik zelfs bekaf :P)

Blijf erbij dat VR mits juist ingezet letterlijk gamechanging is.
Begrijp ook helemaal waarom horror fantastisch werkt in VR.

Al is horror (in de zin van angst) ook wel direct de "makkelijkste" emotie om met VR "op te wekken".
Maar ook een highfive met Quill (Moss) na het oplossen van een puzzel in zonder VR niet te doen.

De manier waarom VR ingezet is bij Astrobot is ook fenomenaal, al is die game volledig voor de PSVR ontwikkeld. Maar wel ontzettend gaaf.

Anyway. ik dwaal weer af.. Ieder zijn ding. RE7 is indrukwekkend, maar ik doe liever Beatsaber. :)

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21-03 15:16
Trent900 schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:35:
Kan dat???

Gaaf zeg, misschien ens over nadenken!

• TeunVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-03 12:06
Winkiller schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:19:
[...]
Maar een vraag aan jullie: Is Pinball FX2 VR de moeite waard voor 8 euri ? lijkt me hetzelfde als met Tetris.
Heb FX2 met aantal DLC (alleen laatste Universal Classics nog niet), vind m zeker de moeite waard :) Heel vet in VR.

Wel opletten dat je camera niet te hoog zet, niet op maar voor de TV bv.
Omdat je staat en beetje naar beneden kijkt gaat de tracking wat beter als de camera wat lager staat.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

TeunVR schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:11:
[...]

Heb FX2 met aantal DLC (alleen laatste Universal Classics nog niet), vind m zeker de moeite waard :) Heel vet in VR.

Wel opletten dat je camera niet te hoog zet, niet op maar voor de TV bv.
Omdat je staat en beetje naar beneden kijkt gaat de tracking wat beter als de camera wat lager staat.
Mmm je maakt me nieuwsgierig, jammer dat er weer DLC bij zit, de prijzen daarvan zijn best flink op The Walking Dead na. Camera staat bij mij onder de TV dus hoef ik die niet te verplaatsen, thanks for the tip.

• TeunVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-03 12:06
Winkiller schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:02:
[...]

Mmm je maakt me nieuwsgierig, jammer dat er weer DLC bij zit, de prijzen daarvan zijn best flink op The Walking Dead na. Camera staat bij mij onder de TV dus hoef ik die niet te verplaatsen, thanks for the tip.
De DLC is ook nogal eens in de aanbieding hoor. Nu istie zeker te duur iig.
Maar base-game is ook al leuk, als je van pinball houdt natuurlijk. Is niet iedereen zn ding.

TeunVR wijzigde deze reactie 24-12-2018 20:33 (10%)

Pagina: 1 ... 64 ... 68 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True