Ik heb zelf (nog) geen Pro, maar het schijnt dat er veel VR games zijn die gebruik maken van de extra kracht ervan, waardoor het er allemaal net even scherper en strakker uit ziet dan op de non-Pro.
Youtube comparisons doen denk ik trouwens niet helemaal recht aan het werkelijke verschil omdat er dan gebruik gemaakt wordt van het social screen.
Overigens zijn er in uitzonderlijke gevallen ook games, zoals het door mij geliefde Firewall Zero Hour, die er op de OG PS4 beter uit ziet dan op de Pro door een "te" sterke anti aliasing functie (zie bijvoorbeeld
hier).
Ik weet niet of dit al verholpen is met een patch.
Hoewel ik in het PS4 topic al heel snel riep dat ik de Pro zou gaan halen i.v.m. de Bol en MM aanbieding, begon ik gister bij thuiskomst toch te twijfelen. Ik heb namelijk nog geen 4K TV, en hoewel het er op een 1080P ook wat beter uit ziet en soms smoother speelt, vraag ik me af of het de upgrade alleen hiervoor waard is i.c.m. de boost in VR.
Trent900 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:24:
Denk je met tientallen jaren game-ervaring het meeste wel gezien te hebben, kom je ineens Firewall Zero Hour tegen. Wat is die community een verademing zeg! Zelden zulke relaxte mannen en vrouwen gezien, ongeacht spelersniveau. Zo fijn om eens een non-toxic (VR) community tegen te komen! Slechts 1x een kind met hoog piepstemmetje gehad, die zich ontzettend agressief en verdrietig gedroeg na een verliespartij, dikke facepalm voor zijn ouders.....
Betreft het misselijk worden: Dat had ik in het begin ook. Het zweten, misselijk zijn en stug doorgaan hè.....ben er de hele avond goed ziek van geweest, dat doe je echt 1x en nooit meer. Sindsdien speel ik sessies per 5-10 minuten en bij de eerste de beste signalen dat het niet goed gaat, afkappen die sessie en call it a day. Nu kan ik echt urenlang spelen zonder ziek te worden

Ja de community in Firewall is top. Ik ben niet echt het type van praten met onbekenden in MP games, zeker niet in de CoD en Warcraft communities die idd nogal toxic kunnen zijn. Wellicht dat het ook daardoor komt dat ik dat nooit meer doe. Maar in Firewall heb ik zulke toffe gesprekken gehad met willekeurige vreemden

Mensen helpen elkaar, er wordt niet gescholden, er wordt serieus gepraat maar ook slap geouwehoerd over van alles en nog wat. Echt een verademing.
Ik denk dat de grootste reden hiervoor is dat een VR set toch altijd een redelijke aanvullende investering is geweest en daardoor niet meteen door het "jonge" volk aangeschaft kon worden. Dat is ook mijn grootste dilemma/zorg met betrekking tot alle VR aanbiedingen die er momenteel zijn en komen.
Enerzijds juich ik het toe dat VR meer mainstream wordt omdat het ontwikkelaars hopelijk nog meer mooie en leuke games laat maken. Anderzijds kan het mogelijk weer voor een toxic community zorgen.
Maar goed, voorlopig blijven we lekker genieten