Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
@predje: Ik raad ook aan om Until Dawn: Rush of Blood te spelen in VR.

Dit is bij mij de demo case voor mijn PS VR aan veel vrienden en altijd weer goed voor een grote portie humor. De combinatie van achtbanen met schieten en zombies die op je af komen is altijd goed voor een prachtige schrikreactie.

Was op een bepaald moment gratis als ps+ lid. Weet niet wat het kost nu maar is zeker wel 15 euro waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15
bram1984 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:20:
@Predje Serieus, geef RE7 alsjeblieft een kans. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ik ben absoluut geen horror bikkel en schijt bij het minste en geringste in mijn broek, maar RE7 is echt heel goed te doen. Ik heb de game wel zonder headset gedaan, want dat werd me anders iets te intens. Die game is zo gruwelijk vet in VR. En vooral verslavend.
Ik deed het samen met een maat, Wel VR op maar dan geen koptelefoon op en de ander op t social screen meekijken.
Om de zoveel tijd of om de dood, wisselen en je komt er een suk minder broekpoepend doorheen.
Wat een TOP game is dat zeg..

Ik heb nog nooit paniek gevoeld maar net na het eten proberen weg te komen van papa is echt "mammie, ik ben bang."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:20:
@Predje Serieus, geef RE7 alsjeblieft een kans. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ik ben absoluut geen horror bikkel en schijt bij het minste en geringste in mijn broek, maar RE7 is echt heel goed te doen. Ik heb de game wel zonder headset gedaan, want dat werd me anders iets te intens. Die game is zo gruwelijk vet in VR. En vooral verslavend.
Bram, omdat ik me altijd wel een beetje met jou lijk te kunnen identificeren als gamer ben ik wel benieuwd: hoeveel uur per week game jij nu gemiddeld mét en hoeveel uur zónder de PSVR? Ik ben nog steeds aan het dubben of ik hem moet aanschaffen, maar vermaak me eigenlijk prima met m'n 2D backlog van hier tot Tokyo.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:59:
[...]

Bram, omdat ik me altijd wel een beetje met jou lijk te kunnen identificeren als gamer ben ik wel benieuwd: hoeveel uur per week game jij nu gemiddeld mét en hoeveel uur zónder de PSVR? Ik ben nog steeds aan het dubben of ik hem moet aanschaffen, maar vermaak me eigenlijk prima met m'n 2D backlog van hier tot Tokyo.
Haha, momenteel niet. Ik denk dat ik 'm al een paar maanden niet aangeraakt heb. :P

Op een gegeven moment begonnen aan AC:O een toen kwam een Wolfenstein 2 uit (of andersom, kan ook). Het werd steeds warmer ook, buiten. Dan pak ik 'm ook minder snel. En toen God of War 3 snel doorgespeeld om warm te worden voor het nieuwste deel waar ik sinds vorige week klaar mee ben. Héél af en toe wil ik 'm nog wel eens opzetten voor de X-Wing missie.

Richting de herfst/winter ga ik wel weer verder met Skyrim. Ik wil ook de RE7 DLC nog een keer oppakken.

Neemt overigens niet weg dat ik meteen weer dat WOW effect heb, als ik de bril opzet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:08:
[...]

Haha, momenteel niet. Ik denk dat ik 'm al een paar maanden niet aangeraakt heb. :P

Op een gegeven moment begonnen aan AC:O een toen kwam een Wolfenstein 2 uit (of andersom, kan ook). Het werd steeds warmer ook, buiten. Dan pak ik 'm ook minder snel. En toen God of War 3 snel doorgespeeld om warm te worden voor het nieuwste deel waar ik sinds vorige week klaar mee ben. Héél af en toe wil ik 'm nog wel eens opzetten voor de X-Wing missie.

Richting de herfst/winter ga ik wel weer verder met Skyrim. Ik wil ook de RE7 DLC nog een keer oppakken.

Neemt overigens niet weg dat ik meteen weer dat WOW effect heb, als ik de bril opzet. :)
Thanks, hier kan ik wat mee! Je hebt me zojuist perfect uitgelegd waarom ik hem niet aan ga schaffen. 😀 Dank je

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:21:
[...]

Thanks, hier kan ik wat mee! Je hebt me zojuist perfect uitgelegd waarom ik hem niet aan ga schaffen. 😀 Dank je
Tja ik heb ook wel eens periodes dat ik mijn hele PS4 maanden niet aanraak, dus het zegt verder weinig over de PS VR zelf. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RavenLord
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 21:41

RavenLord

Live to Ride, Ride to Live

Hier een nieuwe PSVR bezitter 8)

Ik had dezelfde twijfels als de meeste hier, is het wel leuk, zijn t wel mijn games, wordt ik niet misselijk...

Over de games.. tja, veel kunnen mij niet interesseren, maar nu ik wat demo’s gistermiddag gedaan heb en in no time de dag voorbij was, en ik niet boven de wc hoefde te hangen.... _/-\o_ _/-\o_
Wat is dat gaaf zeg in VR!
XWing missie ook gedaan, jammer dat die zo kort is, want wat is dat leuk zeg. Ik was bang juist in space ziek te worden, maar ik had daar juist amper last. Misschien omdat ik veel Elite Dangerous enzo speel, dat ik die bewegingen gewoon ben. Want toen ik Gran Turismo even ging spelen, wat ook echt lachen is btw _/-\o_ , werd ik daar wel wagenziek van. Ondanks dat het er allemaal minder mooi uit ziet dan op het grote scherm, is de ervaring machtig mooi.

Mijn schoonvader heb ik even de “kitchen” demo op gezet. :+ die ging nachtmerries krijgen whaha
Ik zelf ook denk ik haha, ik weet niet of RS7 en al die andere horror wat voor mij is... :X Ik kijk veel horror, mits t vrouwtje het toestaat, maar dit is echt zo creepy..

Ik ga eerst nog alle demo’s even langs en dan de VR world uitproberen.
Ik ben verder heel nieuwsgierig naar Star Trek, zo gelachen bij de toutube films daarvan. Maar moet dan nog wel de, in mijn ogen erg dure, move controllers aanschaffen..

psn: splettervlek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15
RavenLord schreef op zondag 3 juni 2018 @ 07:23:

Ik ben verder heel nieuwsgierig naar Star Trek, zo gelachen bij de toutube films daarvan. Maar moet dan nog wel de, in mijn ogen erg dure, move controllers aanschaffen..
Ze zijn idd niet goedkoop, maar wat mij betreft elke euro waard. Het tilt de immersie bij veel games naar een (nog) hoger niveau. Hell, voor Superhot alleen al zou het de prijs wat mij betreft al rechtvaardigen :P

Je zou eventueel nog eens kunnen kijken naar een tweedehands setje.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
RavenLord schreef op zondag 3 juni 2018 @ 07:23:
Hier een nieuwe PSVR bezitter 8)

Ik had dezelfde twijfels als de meeste hier, is het wel leuk, zijn t wel mijn games, wordt ik niet misselijk...

Over de games.. tja, veel kunnen mij niet interesseren, maar nu ik wat demo’s gistermiddag gedaan heb en in no time de dag voorbij was, en ik niet boven de wc hoefde te hangen.... _/-\o_ _/-\o_
Wat is dat gaaf zeg in VR!
XWing missie ook gedaan, jammer dat die zo kort is, want wat is dat leuk zeg. Ik was bang juist in space ziek te worden, maar ik had daar juist amper last. Misschien omdat ik veel Elite Dangerous enzo speel, dat ik die bewegingen gewoon ben. Want toen ik Gran Turismo even ging spelen, wat ook echt lachen is btw _/-\o_ , werd ik daar wel wagenziek van. Ondanks dat het er allemaal minder mooi uit ziet dan op het grote scherm, is de ervaring machtig mooi.

Mijn schoonvader heb ik even de “kitchen” demo op gezet. :+ die ging nachtmerries krijgen whaha
Ik zelf ook denk ik haha, ik weet niet of RS7 en al die andere horror wat voor mij is... :X Ik kijk veel horror, mits t vrouwtje het toestaat, maar dit is echt zo creepy..

Al vaak geroepen hier, maar RE7 zeker doen!

Ik speel de laatste tijd niet veel VR meer vanwege pasgeboren baby, maar elke keer als ik de bril opzet is het gewoon weer net zo gaaf als de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Inmiddels alweer dagen verder met de VR!

Wat blijft het geweldig! En heel vet trouwens dat er een volledige robot rescue game komt! Mijn dochter van 5 is daar ook helemaal zot van! En kwalitatief wel 1 van de betere games op het moment.

Zelf ben ik echt helemaal hooked aan SUPERHOT VR. Te vet gewoon!

Enige probleem wat ik met de VR heb (naar de lage res die je snel vergeet ingame) is de tracking (met name de move controllers).
Ik kan ingame niet alles pakken. Soms blijft mijn hand ingame in air hangen.. in games met de normale controller verdraaid de virtuele controller ook nog wel eens ingame.
Het is echt bloedirritant gehannes om met de VR op je neus de camera nog een goed af te stellen...
En ik kan niet op de bank zitten helaas (zit normaal 3.5 meter van de 60" tv).. dus ik zit op de salontafel op zo'n 1.5 met de tv. Iemand tips?

Wat ik trouwens ook heb is dat in sommige games als ik wat verder wegkijk dingen echt heel blurred worden.
In de spiderman demo is alles een meter of 20 van me af bijna onherkenbaar..

[ Voor 9% gewijzigd door Predje op 04-06-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:07:
Inmiddels alweer dagen verder met de VR!

Wat blijft het geweldig! En heel vet trouwens dat er een volledige robot rescue game komt! Mijn dochter van 5 is daar ook helemaal zot van! En kwalitatief wel 1 van de betere games op het moment.

Zelf ben ik echt helemaal hooked aan SUPERHOT VR. Te vet gewoon!

Enige probleem wat ik met de VR heb (naar de lage res die je snel vergeet ingame) is de tracking (met name de move controllers).
Ik kan ingame niet alles pakken. Soms blijft mijn hand ingame in air hangen.. in games met de normale controller verdraaid de virtuele controller ook nog wel eens ingame.
Het is echt bloedirritant gehannes om met de VR op je neus de camera nog een goed af te stellen...
En ik kan niet op de bank zitten helaas (zit normaal 3.5 meter van de 60" tv).. dus ik zit op de salontafel op zo'n 1.5 met de tv. Iemand tips?

Wat ik trouwens ook heb is dat in sommige games als ik wat verder wegkijk dingen echt heel blurred worden.
In de spiderman demo is alles een meter of 20 van me af bijna onherkenbaar..
Die blur heeft echt met de games te maken. Sommige games zien er super strak uit en andere minder. Tracking issues heb ik bijna niet meer. Je kunt het meeste hiervan verhelpen door de camera net iets boven je hoofd te plaatsen en een klein beetje naar beneden te richten.

Vooral bij games waarin je moet schieten is het gebruikelijk dat je richt door over de loop van het wapen te kijken. Indien je camera op ooghoogte of lager staat betekend dit dat je altijd een gedeelte van de trackinglampjes afschermt voor de camera tijdens het richten.

De camera ziet als het ware slechts een 2D veld en raakt dan in de war omdat dezebepaalde markers niet meer kan zien.

Indien je de camera iets hoger plaats en in een kleine hoek naar beneden gericht zul je merken dat je minder tracking issues zult hebben omdat de camera dan veel beter continu de trackinglampjes kan blijven volgen.

Zie DEZE post hoe je gemakkelijk zelf goedkoop een stand kunt maken voor je PS camera. Alleen in tegenstelling tot die post zou ik zorgen dat je vlak boven je hoofd uitkomt met de camera i.p.v. exact op ooghoogte ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ThaBEN op 04-06-2018 15:34 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
ThaBEN schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:27:
[...]...
Zie DEZE post hoe je gemakkelijk zelf goedkoop een stand kunt maken voor je PS camera. Alleen in tegenstelling tot die post zou ik zorgen dat je vlak boven je hoofd uitkomt met de camera i.p.v. exact op ooghoogte ;)
Ik heb via ,via een tweedehands fotocamera statief geregeld. werkt ook perfect en is makkelijk onder het dressoir te schuiven.
Tip: meestal is er wel een tante/oom/schoonzus die fotografie als hobby heeft gehad en d'r nog ergens eentje gruwelijk in de weg heeft staan thuis ( de partner van diegene lief aankijken doet wonderen, die zijn blij als de sta-in-de-weg eindelijk opzout uit hun huis)

[ Voor 21% gewijzigd door remcheese op 05-06-2018 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb dat ding zelf op het TV kastje staan voor de TV, ik zit altijd en zit dus onder ooghoogte. Ik heb eigenlijk zelden problemen, of eigenlijk helemaal geen die een quick reset (start vasthouden) niet oplost.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Overigens vind ik de PS camera een gigantisch onding! Naast de slechte beeldkwaliteit is voor het standaard te achterlijk voor woorden! Hoe had dat ook moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 01:17:
Ik heb dat ding zelf op het TV kastje staan voor de TV, ik zit altijd en zit dus onder ooghoogte. Ik heb eigenlijk zelden problemen, of eigenlijk helemaal geen die een quick reset (start vasthouden) niet oplost.
Dan vraag ik me af hoeveel games je hebt gespeeld waarbij je echt moet staan, zoals bijvoorbeeld Farpoint. Die werken in mijn ervaring echt waardeloos met de camera zo laag.
Predje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:55:
Overigens vind ik de PS camera een gigantisch onding! Naast de slechte beeldkwaliteit is voor het standaard te achterlijk voor woorden! Hoe had dat ook moeten werken?
Ik vind de standaard perfect. Staat al die tijd keurig stabiel bovenop mijn TV. Niks meer aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

bram1984 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:01:
[...]

Dan vraag ik me af hoeveel games je hebt gespeeld waarbij je echt moet staan, zoals bijvoorbeeld Farpoint. Die werken in mijn ervaring echt waardeloos met de camera zo laag.
Om precies te zijn, geen inderdaad.. :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavenLord
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 21:41

RavenLord

Live to Ride, Ride to Live

Net even de last guardian gedaan..

Pfff 5 minuten later en nu kotsziek haha. Dan bewegen terwijl je stilstaat is echt bizar voor mijn evenwichtsorgaan... potje wagenziek nu... niet te kort..
Zolang je “virtuele ik” maar stil staat, dan gaat t goed. Ik hoop dat dit snel wend. En anders eens proberen om van die wagenziekte pillen te nemen voor het gamen... wie weet helpt dat.

Grafisch ziet het er trouwens best leuk uit en ik moet zeggen dat het super gaaf is hoe erg het lijkt of je echt boven een afgrond staat. Je staat vaak op plekken waar je over een randje of iets heen kan kijken. Echt zo grappig dat je dan vergeet dat je gewoon op je bank zit en dan gewoon bijna omvalt haha

Jammer dat die movecontrolles zo aan de prijs zijn... via marktplaats vind je ze wel her en der, maar vaak dan meteen als compleet pakket met een ps3 of iets erbij. Ook leuk natuurlijk voor er weer bij haha ;) al zal mn vrouw daar anders naar kijken :P

psn: splettervlek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
Predje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:51:
Had er gister meteen toch maar de move controllers bij gehaald (nog geen game gehad waarbij is ze kon gebruiken).

Eerst begonnen met THE PLAYROOM VR.. werkelijk waar!! Wat vet!! Zat gewoon met m'n mond open.
De resolutie is laag, het beeld is "wazig", maar door de 120mhz, oled en simpelweg VR komt het toch allemaal heel overtuigend over. Je moet het ervaren om te beseffen dat simpelweg het overnemen van je gezichtveld je realiteit bepaald. De ervaring is ongekend! Zelfs mijn "nuchtere" vriendin vond het toch wel gaaf.
Dat bolletje naast je, die poppetjes in je controller.. die vuurpijl die je afschiet.. ik heb denk ik wel 5 min enkel naar de controller zitten kijken en draaien.

Dat is direct DE plus van VR imho.. het is zo indrukwekkend dat de "oldskool" simpele games waar ik vroeger zoveel plezier aan beleefde weer bestaansrecht hebben. Ik ben natuurlijk ook helemaal bevangen door TW3, HZD, GoD, etc.
Maar gewoon "Mario 64" terwijl je echt IN de wereld zit en "mario" naar je zwaait en interactie met je heeft.. ongekend!

Daarna nog ff als zeemonster flatgebouwen een kopstoot geven.. ik genoot!

Toen door naar VR WORLDS.. die haai.. gaaf.., beetje lang.
Toen op een skateboard de berg af.. niks aan.. wazig beeld, zelf meteen misselijk.. moeilijk besturen..
Ondertussen al 15 minuten met die "ballen" zitten spelen.. vooral die planeet.. heb zeker 3 min met de controller door die astroide ring zitten vegen..
Toen die spaceshooter.. zooo fucking vet!! Vooral dat stukje dat de monolith je overneemt.. gewoon een droom.
Helaas na 10 min bijna overgeven..

Toen naar weer zo'n oldskool spelletje dat dangerball gebeuren.. zo simpel.. zo indrukwekkend!
Heerlijk.. op een gegeven moment had ik door dat ik met effect kon slaan of met extra power.. Daar kan ik me wel ff mee vermaken!

Vanmorgen de dochter van 5 nog ff laten spelen.. zo vond het zo cool! Ze wil steeds naar haar vriendjes in playroom! :P

Ik ga zo Moss aanschaffen, dat lijkt me een hele toffe game!

VR is the future! Hoop wel dat er snel een echte volwaardige AAA titel (niet een "port" zoals skyrim) voor VR komt!

Als er een TW3 patch komt zeg ik mijn baan op.
Als er een TW3 patch komt worden er direct 3.000.000 PSVR's verkocht!
Ik merk dat je het systeem net bezit, daarna val je in een diep gat. Als ik jou was zou ik Resident Evil 7 nog kopen en dan ben je ook wel bijna klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:54:
[...]

Ik merk dat je het systeem net bezit, daarna val je in een diep gat. Als ik jou was zou ik Resident Evil 7 nog kopen en dan ben je ook wel bijna klaar.
NotSoSteady schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:52:
[...]

PSVR, waarschijnlijk een oude game of een nietszeggende indiegame.
Jij bent op PS VR oorlogspad ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
bram1984 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:57:
[...]

[...]

Jij bent op PS VR oorlogspad ofzo?
Ik zag toevallig het topic en mijn bril liggen. Ik snap persoonlijk niet dat jullie nog zo positief zijn over de toekomst van VR. Er wordt door Sony vrijwel niets meegedaan, mensen hebben weinig interesse, andere headsets presteren matig en het aanbod van games is simpelweg droevig. Ik bezit een PS4 om volwaardige games te spelen in plaats van die goedkope meuk die voor de PSVR wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
NotSoSteady schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:02:
[...]

Ik zag toevallig het topic en mijn bril liggen. Ik snap persoonlijk niet dat jullie nog zo positief zijn over de toekomst van VR. Er wordt door Sony vrijwel niets meegedaan, mensen hebben weinig interesse, andere headsets presteren matig en het aanbod van games is simpelweg droevig. Ik bezit een PS4 om volwaardige games te spelen in plaats van die goedkope meuk die voor de PSVR wordt gemaakt.
Daarom is het maar goed dat jij niet bij Sony werkt, want met een dergelijke kortzichtige blik zou het platform idd geen lang leven beschoren zijn. Sony is samen met de Vive en Oculus aan het pionieren, en ja, het staat nog in de kinderschoenen maar het gaat er alleen maar beter op worden;

Meer dan 2 miljoen PSVR’s verkocht, er worden nieuwe patenten voor move controllers en vingerbesturing aangevraagd, en het game aanbod wordt dit jaar bijna verdubbeld waaronder ook echt behoorlijk wat toppers (en daar staat de net aangekondigde Robot Rescue nog niet tussen).

Tja, dan kan je roepen dat Sony er maar weinig mee doet, maar het tegendeel is waar. Verkoop ‘m gerust op Marktplaats, maar bij mij blijft ie onder de TV staan. Want ook nu nog vermaak ik me wekelijks met de toffe games die er nu al zijn. Afgewisseld met de “2D” toppers die er al op de PS4 te spelen zijn.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Denman schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Daarom is het maar goed dat jij niet bij Sony werkt, want met een dergelijke kortzichtige blik zou het platform idd geen lang leven beschoren zijn. Sony is samen met de Vive en Oculus aan het pionieren, en ja, het staat nog in de kinderschoenen maar het gaat er alleen maar beter op worden;

Meer dan 2 miljoen PSVR’s verkocht, er worden nieuwe patenten voor move controllers en vingerbesturing aangevraagd, en het game aanbod wordt dit jaar bijna verdubbeld waaronder ook echt behoorlijk wat toppers (en daar staat de net aangekondigde Robot Rescue nog niet tussen).

Tja, dan kan je roepen dat Sony er maar weinig mee doet, maar het tegendeel is waar. Verkoop ‘m gerust op Marktplaats, maar bij mij blijft ie onder de TV staan. Want ook nu nog vermaak ik me wekelijks met de toffe games die er nu al zijn. Afgewisseld met de “2D” toppers die er al op de PS4 te spelen zijn.
Sorry, maar noem je dat toppers. :o Denk je nou echt dat mensen om die games een PSVR kopen en dan noem je mij kortzichtig. Mag ik jou dan naïef noemen? Ik hoor al tijden dat het nog in de kinderschoenen staat, echter is het grote probleem dat vrijwel niemand die headsets koopt. De interesse onder ontwikkelaars is lauw en de studio's van Sony leveren nou ook niet bepaald system sellers af voor de PSVR. Maar blijf vooral denken dat de patenten van Sony daar verandering in gaan brengen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:52
[...]

ik kan niet voor anderen spreken, maar zelf ben ik toch echt nog wel positief en dat terwijl ik de vr bril vanaf dag 1 heb, game ik nog steeds enorm veel in VR. Ik merk dat ook helemaal niet dat er zo weinig games zijn, voor mijn genre zijn er zat.

Maar volwaardige goede vr games zijn toch wel in mijn ogen:
- Moss
- Wipeout
- Skyrim
- Superhot
- Resident Evil
- Gran Turismo
- Rush Of Blood
- Sparc
- Pinball FX2
- Rigs
- Carnival Games
- Statik
- Raw Data
- Monsters of the Deep
- VR |Invaders
- Doom
- Thumper
- Sprint Vector
- Rez Infinite
- Ultrawings
- Hustle kings
- Mortal Blitz
- Bravo Team
- Farpoint
- Valkyrie
- Playroom VR (die robot game wordt overigens een volledige game, dat is aangekondigd)
- Wayward Sky
- Tumble
- Battlefront VR missie
- Tethered
- Sportsbar VR 2.0

Zo zijn er veel meer en dat zijn in mijn ogen echt geen flauwekul indie games die even over de muur geflikkerd worden. Die zijn er overigens ook wel:

Niet best::
- Pierhead Arcade
- Radial G Racing Evolved
- Windlands
- Eagle
- Arizona Sunshine
- Ping Pong VR (onvoorstelbaar slecht)
- Rollercoaster legends (dat is niet eens een game, maar een duur betaalde enorm slechte demo rit van een paar minuten)
- Brookhaven

En dit hierboven zijn slechts een paar titels die goed en slecht zijn naar mijn mening, er zijn er veel meer natuurlijk. Ik kan me simpelweg dan ook niet vinden in de mening dat er zo weinig goede games zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je eigen eisen compleet anders zijn en dat je games als COD, BattleField, Fallout, God Of war verwacht op VR dat je dan teleurgesteld zult zijn.

Maar goed, dan is eigenlijk de conclusie dat je een verkeerd platform hebt gekocht, want VR leent zich daar op dit moment eigenlijk totaal niet voor. Dan moet de kwaliteit van de bril flink omhoog en dat is nu nog niet zo, en hoewel skyrim echt een goede versie is in VR vind ik het toch niet geweldig om in VR te spelen, juist omdat die resolutie en het op lange termijn zware hoofdbeugel het niet echt fijn maken om 100-en uren in skyrim rond te hangen.

Dat betekent niet dat resolutie nu zo slecht is, daarvoor hoef je alleen wipeout op een ps pro maar op te starten in VR mode, dat is echt onvoorstelbaar wat ze daar op je bril toveren, maar dat is wel een uitzondering in de lange rij van goede games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
robinez schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:17:
[...]

ik kan niet voor anderen spreken, maar zelf ben ik toch echt nog wel positief en dat terwijl ik de vr bril vanaf dag 1 heb, game ik nog steeds enorm veel in VR. Ik merk dat ook helemaal niet dat er zo weinig games zijn, voor mijn genre zijn er zat.

Maar volwaardige goede vr games zijn toch wel in mijn ogen:
- Moss
- Wipeout
- Skyrim
- Superhot
- Resident Evil
- Gran Turismo
- Rush Of Blood
- Sparc
- Pinball FX2
- Rigs
- Carnival Games
- Statik
- Raw Data
- Monsters of the Deep
- VR |Invaders
- Doom
- Thumper
- Sprint Vector
- Rez Infinite
- Ultrawings
- Hustle kings
- Mortal Blitz
- Bravo Team
- Farpoint
- Valkyrie
- Playroom VR (die robot game wordt overigens een volledige game, dat is aangekondigd)
- Wayward Sky
- Tumble
- Battlefront VR missie
- Tethered
- Sportsbar VR 2.0

Zo zijn er veel meer en dat zijn in mijn ogen echt geen flauwekul indie games die even over de muur geflikkerd worden. Die zijn er overigens ook wel:

Niet best::
- Pierhead Arcade
- Radial G Racing Evolved
- Windlands
- Eagle
- Arizona Sunshine
- Ping Pong VR (onvoorstelbaar slecht)
- Rollercoaster legends (dat is niet eens een game, maar een duur betaalde enorm slechte demo rit van een paar minuten)
- Brookhaven

En dit hierboven zijn slechts een paar titels die goed en slecht zijn naar mijn mening, er zijn er veel meer natuurlijk. Ik kan me simpelweg dan ook niet vinden in de mening dat er zo weinig goede games zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je eigen eisen compleet anders zijn en dat je games als COD, BattleField, Fallout, God Of war verwacht op VR dat je dan teleurgesteld zult zijn.

Maar goed, dan is eigenlijk de conclusie dat je een verkeerd platform hebt gekocht, want VR leent zich daar op dit moment eigenlijk totaal niet voor. Dan moet de kwaliteit van de bril flink omhoog en dat is nu nog niet zo, en hoewel skyrim echt een goede versie is in VR vind ik het toch niet geweldig om in VR te spelen, juist omdat die resolutie en het op lange termijn zware hoofdbeugel het niet echt fijn maken om 100-en uren in skyrim rond te hangen.

Dat betekent niet dat resolutie nu zo slecht is, daarvoor hoef je alleen wipeout op een ps pro maar op te starten in VR mode, dat is echt onvoorstelbaar wat ze daar op je bril toveren, maar dat is wel een uitzondering in de lange rij van goede games.
Ik zeg ook niet dat er helemaal geen goede games zijn, want met Dirt, Batman, Resident Evil 7, Rush of Blood en Dirt heb ik me uitstekend vermaakt. Maar voor de rest valt me het gewoon enorm tegen. Je merkt dat het voornamelijk games zijn die met een klein budget zijn gemaakt. Dat is niet erg, echter vind ik dat Sony wel wat meer voor zijn platform had mogen doen. Voor mij persoonlijk is het een dood platform en daar zie ik in de laatste jaren met de PS4 nog weinig verandering in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
robinez schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:17:
[...]
Dank voor de reminder! Die ligt hier ook nog te wachten en ik was (en ben) daar idd heel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Tja het is geen verrassing dat het VR aanbod niet zo sterk is als het "platte" PS4 aanbod. Dat wist ik van tevoren en dat had jij ook kunnen weten. Echter ben ik ruim tevreden met de content tot nu toe (Skyrim, DOOM, Farpoint, RE7 en legio kleine leuke games).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Wat vonden jullie van de VR demo van The Last Guardian?
Ik vond het een hele vette demo ook al is ie erg kort. De eerste keer dat ik me omdraaide en dat Trico me van iets te dichtbij zat aan te staren was ik echt even creeped out haha. Meer nog dan in RE7 bijna ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
NotSoSteady schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:54:
[...]

Ik mag het hopen! Dan kan ik weer verder met GoW en TW3!

Op dit moment kan ik de VR maar moeilijk wegleggen. De ervaringen zijn voor mij zo indrukwekkend.

Gister begonnen met Skyrim.. het origineel was destijds goed. Ik had echt onderschat hoe anders de wereld aanvoelt als je er echt in zit! En ze hebben ook echt veel meer gedaan dan een simpele port.
Als je loot en de items zweven al 3d op je scherm. Ik bestuur het met move controllers, dat is toch wel heel cool en goed gedaan!

Van dichtbij is alles prima scherp, helaas heb ik ingame wel een bril nodig want na 30 meter wordt alles vaak wel wat wazig.

De VR ervaring is gewoon ongekend en sluit overigens je PS4 niet uit. Het totale systeem is gewoon geweldig en zeker heel veel waar voor je geld. Als je toch mag wisselen tussen HZD, GoW, UC en dan weer naar Superhot, Megaton, Wipeout, Skyrim, etc. En dat voor nog geen 1000 euro!
Mij in ieder geval elke cent waard!

Het aanbod van VR moet beter worden, dat wel.
Waarschijnlijk gaan de games er ook (net zoals bij de gewone PS4) steeds beter uitzien.

De tracking kan ook nog beter.

Maar voor een 1e stap in VR is dit gewoom subliem gedaan van Sony.

Eigenlijk zouden Sony een AAA VR exclusive moeten sponsoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Heeft er toevallig iemand een AIM controller tekoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:13:
[...]
Van dichtbij is alles prima scherp, helaas heb ik ingame wel een bril nodig want na 30 meter wordt alles vaak wel wat wazig.
Een beetje een raar statement, want met VR focussen je ogen op een vaste afstand, namelijk de (optische) afstand tot de schermpjes. Dit is ongeacht wat het 3D beeld suggereert qua diepte/afstand. Die optische afstand wordt bepaald door de lenzen die in de headset gebruikt wordt: die lenzen zijn nodig zodat ze de schermpjes wel op heel korte afstand van je ogen kunnen zetten, en je geen VR-bril nodig hebt die 30cm uitsteekt.
Dus als jij zonder bril bvb op 30cm alles scherp ziet, dan gaat het gehele game gewoon er scherp uitzien voor jou, ongeacht van wat de gesimuleerde afstand juist is. Dat is overigens een van de redenen waarom 3D (eigenlijk is stereoscopie een nauwkeuriger term) raar en vermoeiend is: je brein zegt dat iets ver weg of dichtbij is, terwijl je ogen gewoon op een vaste afstand focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Twixie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:10:
[...]

Een beetje een raar statement, want met VR focussen je ogen op een vaste afstand, namelijk de (optische) afstand tot de schermpjes. Dit is ongeacht wat het 3D beeld suggereert qua diepte/afstand. Die optische afstand wordt bepaald door de lenzen die in de headset gebruikt wordt: die lenzen zijn nodig zodat ze de schermpjes wel op heel korte afstand van je ogen kunnen zetten, en je geen VR-bril nodig hebt die 30cm uitsteekt.
Dus als jij zonder bril bvb op 30cm alles scherp ziet, dan gaat het gehele game gewoon er scherp uitzien voor jou, ongeacht van wat de gesimuleerde afstand juist is. Dat is overigens een van de redenen waarom 3D (eigenlijk is stereoscopie een nauwkeuriger term) raar en vermoeiend is: je brein zegt dat iets ver weg of dichtbij is, terwijl je ogen gewoon op een vaste afstand focussen.
Skyrim is behoorlijk low res in VR vanaf een paar meter in de diepte, ik denk dat dat meer is waar Predje tegenaan loopt. Neemt niet weg dat op een besneeuwde berg inVR staan daar nog steeds erg leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcheese schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:01:
[...]
Skyrim is behoorlijk low res in VR vanaf een paar meter in de diepte, ik denk dat dat meer is waar Predje tegenaan loopt.
Inderdaad, maar dan zal het met bril ook niet beter worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik heb een aantal dagen geleden ook Skyrim VR gekocht, omdat die in de aanbieding was. Maar de resolutie valt mij zo tegen!
En dan de bediening... Ik begon met 2 move controllers met de default settings, dus schoksgewijs draaien en pointen om naar voren te gaan.
Toen de setting geprobeerd waarbij je met de move controllers vrij kunt bewegen. Na een tiental minuten kon ik haast niet meer achteruit, de hele tracking was f*cked en ook niet goed meer vooruit of zijwaarts.
Tot slot de moves weggelegd en met de controller gespeeld. Dat ging nog het eenvoudigst, omdat dit het meest lijkt op hoe Skyrim not-VR speelt. Maar toch speelt het niet heel fijn.
Wat vinden jullie de prettigste manier?

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
musiman schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:33:
Ik heb een aantal dagen geleden ook Skyrim VR gekocht, omdat die in de aanbieding was. Maar de resolutie valt mij zo tegen!
En dan de bediening... Ik begon met 2 move controllers met de default settings, dus schoksgewijs draaien en pointen om naar voren te gaan.
Toen de setting geprobeerd waarbij je met de move controllers vrij kunt bewegen. Na een tiental minuten kon ik haast niet meer achteruit, de hele tracking was f*cked en ook niet goed meer vooruit of zijwaarts.
Tot slot de moves weggelegd en met de controller gespeeld. Dat ging nog het eenvoudigst, omdat dit het meest lijkt op hoe Skyrim not-VR speelt. Maar toch speelt het niet heel fijn.
Wat vinden jullie de prettigste manier?
Move controllers. Maar, het niet meer goed vooruit of zijwaarts had ik ook last van, maar dat had geloof ik meer te maken met hoe je de controllers vasthoud of iets dergelijks.... ik weet het niet meer helemaal (en ik kan voorlopig niet uitproberen).

Ik word nog wel misselijk in gevechten, wanneer ik druk bad guys probeer te ontwijken - vooral indoors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 17:17
Arizona Sunshine is nu in de aanbieding voor €16, is het dat wel waard? Hoor dat het niet echt een top spel is namelijk... Heb een Aim controller, misschien maakt dat nog wat uit qua ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
NotSoSteady schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:07:
[...]

Sorry, maar noem je dat toppers. :o Denk je nou echt dat mensen om die games een PSVR kopen en dan noem je mij kortzichtig. Mag ik jou dan naïef noemen? Ik hoor al tijden dat het nog in de kinderschoenen staat, echter is het grote probleem dat vrijwel niemand die headsets koopt. De interesse onder ontwikkelaars is lauw en de studio's van Sony leveren nou ook niet bepaald system sellers af voor de PSVR. Maar blijf vooral denken dat de patenten van Sony daar verandering in gaan brengen. :*)
Dus na 1,5 jaar op de markt had je serieus verwacht dat VR niet meer in de kinderschoenen zou staan? Lekker realistisch. Het gaat waarschijnlijk nog wel 5 tot 10 jaar duren voordat VR volwassen is en uit de kinderschoenen is. Ik ben het met je eens dat er het afgelopen jaar wel een paar grote titels meer uit hadden mogen komen, maar aan de andere kant kost het natuurlijk veel tijd om zulke titels te ontwikkelen, dus het is logisch als die pas eind 2018 of 2019 op de markt zouden komen.

Verder laat VR juist een hele stabiele groei zien. Misschien niet zo'n snelle groei als sommige mensen hadden gehoopt, maar de markt is zich duidelijk constant aan het uitbreiden. Ik hoop/verwacht wat mooie aankondigingen van Sony op de E3, daarmee zal het aantal PSVR bezitters in de laatste 3 maanden van het jaar weer flink groeien, net als vorig jaar rond de release van Skyrim.

Of VR op de lange termijn een succes gaat worden blijft natuurlijk moeilijk te voorspellen. Maar omdat het daadwerkelijk een hele gave technologie is met heel veel potentie geloof ik daar absoluut in. Ik neem aan dat jij ook enthousiast wordt wanneer je denkt aan een VR-bril met 4K waarop je de grote franchises van nu kunt spelen. Het is dus niet VR zelf wat jouw probleem is, maar het momentum waar het zich nu nog in bevindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcheese
Qweridee schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:29:
Arizona Sunshine is nu in de aanbieding voor €16, is het dat wel waard? Hoor dat het niet echt een top spel is namelijk... Heb een Aim controller, misschien maakt dat nog wat uit qua ervaring?
Ik heb de gok genomen.
Zolang je geen onrealistisch hoge eisen stelt en bedenkt voor wie dit voor gemaakt is ( mensen die games als the house of the dead coole games vinden en een spel spelen voor de fun) zul je hier ook plezier aan beleven.

Verwacht je een AAA ervaring die foutloos is? Dan is dit misschien niet iets voor jouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Het spel is vrij kort (+-4 uur) en glitchy, maar voor €16 kun je er wel wat plezier aan beleven. Idd een soort VR versie van HotD en die serie vind ik geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ghost Giant

Ziet er leuk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
ralph075 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:32:
[...]

Dank voor de reminder! Die ligt hier ook nog te wachten en ik was (en ben) daar idd heel benieuwd naar.
Ik heb de demo gespeeld en is idd erg tof! Ziet er ook nog eens goed uit.
Bij de eerste start dacht ik nog wel even "oei, dat voel ik, als ik hier maar niet misselijk van ga worden". Maar dat was na 10 sec weg en daarna ook geen last meer van gehad.

Het is dat m'n backlog (VR en niet-VR) te groot is, anders had ik 'm meteen al gehaald :P

Overigens wel I Expect You To Die en Thumper gehaald in de Days of Play sale. Dat dan weer wel :')

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog drie uurtjes verwijderd van een no man sky VR aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Nieuwevolger schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:09:
Nog drie uurtjes verwijderd van een no man sky VR aankondiging.
Dat is niets meer dan speculatie, er zijn zoveel andere mogelijkheden.

Al hoop ik er net zo erg op als vele anderen, maar ik acht de kans nagenoeg nihil.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm jammer, de devs van beat saber hadden algeroepen dat het naar psvr zou komen, nu dus bevestigd in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Beat Saber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 17:04
Ik ben verhuisd en helaas is de kabel van mijn PS eye te kort geworden voor de nieuwe setup. (ik ga namelijk de camera hoog in de kamer monteren zodat ik de camera naar beneden kan kantelen en zo een groter tracking bereik probeer te krijgen.

Ik zie op ebay/aliexpress wel verlengkabels te koop, maar onder de 30 euro zijn die niet in huis te halen. Ook een google search levert niet echt iets op voor Nederlandse shops.

Iemand hier die al eerder een betaalbare verlengkabel heeft aangeschaft?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .GoO
Tijd voor wat E3 video's.

Déraciné

Transference

Trover Saves The Universe

The Elder Scrolls: Blades

Wolfenstein Cyberpilot

Prey Typhon Hunter

Tetris Effect

Beat Saber

Ghost Giant

Arca's Path

Table of Tales: The Crooked Crown

Space Pilot Trainer

Gungrave VR

Salary Man Escape

[ Voor 5% gewijzigd door .GoO op 12-06-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:46

Winkiller

De Mopperpot

NotSoSteady schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:07:
[...]

Ik hoor al tijden dat het nog in de kinderschoenen staat, echter is het grote probleem dat vrijwel niemand die headsets koopt. De interesse onder ontwikkelaars is lauw en de studio's van Sony leveren nou ook niet bepaald system sellers af voor de PSVR. Maar blijf vooral denken dat de patenten van Sony daar verandering in gaan brengen. :*)
Klopt wel wat je zegt maar zelf zien is geloven, ik was ook sceptisch maar ik vind het stiekem erg leuk.
Nadeel van de PSVR set is dat het duur is, en dat maakt het wat minder interessant denk ik.

Wat een ander zegt of loopt te roeptoeteren is ondergeschikt aan je eigen ervaring met speeltjes. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Winkiller schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:00:
[...]

Klopt wel wat je zegt maar zelf zien is geloven, ik was ook sceptisch maar ik vind het stiekem erg leuk.
Nadeel van de PSVR set is dat het duur is, en dat maakt het wat minder interessant denk ik.

Wat een ander zegt of loopt te roeptoeteren is ondergeschikt aan je eigen ervaring met speeltjes. ;)
Ik heb een PSVR sinds dag 1, dus ik weet niet waar je het over hebt. Ik vind het gewoon uitermate teleurstellend dat Sony nog geen een volwaardige game heeft ontwikkeld. De E3-presentatie was in mijn ogen het levende bewijs dat PSVR een stervend platform is waarvoor alleen nog meuk verschijnt.

[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 13-06-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

NotSoSteady schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:04:
[...]

Ik heb een PSVR sinds dag 1, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Dat weet ik toch niet, uit de reactie waar ik op reageerde leek het (voor mij) dat je niet over een PSVR beschikte.

Edit: aha okay ik begrijp je reactie nu beter en je hebt daarom zeker een punt.

[ Voor 12% gewijzigd door Winkiller op 13-06-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

[...]

Ik heb een PSVR sinds dag 1, dus ik weet niet waar je het over hebt. Ik vind het gewoon uitermate teleurstellend dat Sony nog geen een volwaardige game heeft ontwikkeld. De E3-presentatie was in mijn ogen het levende bewijs dat PSVR een stervend platform is waarvoor alleen nog meuk verschijnt.
Dus heb je hem nu nog? Zoja, waarom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:56
Ik heb de bril ook al vanaf het begin. Voor mij zitten er toch wel wat erg leuke games tussen.
Farpoint vind ik een volledige game voor VR en is ook zeker een system seller. De VR met de aim controller is echt leuk , vernieuwend en vooral wat je verwacht van VR.

Moss is ook een volledige game.

Voor mij is de beperkte lengte geen issue, met een VR bril op gamen is toch intensiever dan zonder. Als ik dan een game van 8 uur speel ben ik daar toch een paar weken mee bezig. Als de immersie goed is en de ervaring leuk dan vind ik het al goed voor 30 tot 40 euro.

Normale games voor 40 uur gaan nu ook al naar de 80 euro voor een complete edition. Daar ben ik ook een paar weken mee bezig. Maar is de ervaring anders.

Sinds kort ook dirt Rally VR en die is ook erg mooi in VR, mooier dan driveclub.

in de korte spellen heb ik erg genoten van Batman VR, Keep talking, I expect you to die, statik ( super gaaf concept) Superhot, en de work simulator.

Blood and truth lijkt me ook een mooie game te worden, met een nieuw concept. Ook de games hier boven passen mooi in het plaatje. ja devs zijn aan het zoeken, maar echt dood is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens de PlayStation website, krijg je momenteel bij een PSVR bundel van €249 een gratis game erbij. Bij de winkels is daar echter niets van te merken (gewoon links gevolgd van de PS website). Enkel Gamemania geeft er gratis Battlezone bij.
Iemand een idee wat er juist aan de hand is ? Of welke winkels er wél een gratis game geven ?

EDIT: heb eens naar bol.com gemaild, want vanuit de PS website is een rechtstreekse link naar de PSVR product pagina van bol.com.

[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 13-06-2018 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
[...]

Ik had ook wel gehoopt op één of twee nieuwe grote aankondigingen van Sony tijdens deze E3, maar aan de andere kant zitten er dit jaar nog flink wat mooie titels aan te komen. Voor mij meer dan genoeg, aangezien ik toch geen uren per dag tijd heb om te gamen.

Verder kom je wel een beetje over alsof je teveel azijn hebt gedronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
.GoO schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:08:
[...]

Ik had ook wel gehoopt op één of twee nieuwe grote aankondigingen van Sony tijdens deze E3, maar aan de andere kant zitten er dit jaar nog flink wat mooie titels aan te komen. Voor mij meer dan genoeg, aangezien ik toch geen uren per dag tijd heb om te gamen.

Verder kom je wel een beetje over alsof je teveel azijn hebt gedronken.
De user is kwestie is wel vaker negatief over van alles en nog wat. Dus dat neem ik meestal met een korreltje zout (of een kilo).
Zo is hij van mening dat VR gaat uitsterven. Ik ben van mening dat het over +/- 15 jaar groter zal zijn dan “2D” gaming. Door betere hardware, betere technieken, betere accessoires en natuurlijk ook betere games.

En dan ben ik nog steeds blij dat ik in het begin mee heb mogen doen. Ook al zijn de graphics soms matig, de ervaring is vaak fantastisch (en we weten allemaal: gameplay > graphics ;))

Feit is: we weten het allemaal niet. We kunnen niet in de toekomst kijken. De tijd zal het leren.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
bram1984 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:33:
@NotSoSteady Waarom verkoop je je headset niet gewoon lekker en get on with it? Kost al deze negativiteit je niet enorm veel energie?
Ja, stel je voor dat iemand kritiek uit op jouw favoriete speeltje. Het is mijn mening, die jij niet hoeft te delen. Je hoeft bovendien niet op me te reageren.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 13-06-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50
@NotSoSteady Waarom verkoop je je headset niet gewoon lekker en get on with it? Kost al deze negativiteit je niet enorm veel energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:38

g0tanks

Moderator CSA
[...]

Ben je nu dan ook van plan je PSVR te verkopen? Of houd je toch de hoop dat in de toekomst nog wat komt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
g0tanks schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:48:
[...]

Ben je nu dan ook van plan je PSVR te verkopen? Of houd je toch de hoop dat in de toekomst nog wat komt?
Ik heb er in totaal meer dan 500 euro voor betaald, dus weg doe ik hem zeker niet. We zien wel wat er gaat gebeuren, maar ik ben gewoon geen fan van al die goedkope en eenvoudige titels. Resident Evil 7 heeft in mijn ogen laten zien wat er mogelijk is met de PSVR en ik vind het jammer dat er niet meer ontwikkelaars zijn
die iets dergelijks proberen. Van The Inpatient had ik ook veel verwacht, maar dat was opnieuw een flinke tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20-09 18:29
Je moet ook niet de eerste versie van een nieuw principe kopen en dan een top ervaring verwachten.

VR in de huidige vorm is relatief nieuw. De hardware moet zich nog ontwikkelen en de gameproducenten moeten nog uitvinden hoe je het optimaal toepast. Of het uiteindelijk echt groot wordt weet ik niet (denk het niet), maar dit is zeker nog niet de finale vorm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:57:
[...]

Ja, stel je voor dat iemand kritiek uit op jouw favoriete speeltje. Het is mijn mening, die jij niet hoeft te delen. Je hoeft bovendien niet op me te reageren.
Het is verre van mijn favoriete speeltje. Ik heb 'm al maanden niet gebruikt. Maar het enige wat jij hier doet is op enthousiaste mensen reageren met een bak negativiteit waar je u tegen zegt. Ik vraag me überhaupt af waarom je dit topic steeds open klikt als je toch alleen maar iets te zeiken hebt. We weten nu wel dat je het een kut apparaat vindt.

Zou het helpen als we in de topic warning zetten dat @NotSoSteady de PS VR een stom ding vindt? Hoef je er zelf al die negatieve energie niet meer in te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

bram1984 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 07:02:
[...]

Het is verre van mijn favoriete speeltje. Ik heb 'm al maanden niet gebruikt. Maar het enige wat jij hier doet is op enthousiaste mensen reageren met een bak negativiteit waar je u tegen zegt. Ik vraag me überhaupt af waarom je dit topic steeds open klikt als je toch alleen maar iets te zeiken hebt. We weten nu wel dat je het een kut apparaat vindt.

Zou het helpen als we in de topic warning zetten dat @NotSoSteady de PS VR een stom ding vindt? Hoef je er zelf al die negatieve energie niet meer in te steken.
Mooi gezegd, Bram. Die subtiele opmerkingen van jou (dat je 'm een paar maanden niet gebruikt hebt) waren voor mij al genoeg om op z'n minst tot v2 te wachten, maar zó negatief is inderdaad ook niet nodig... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
bram1984 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 07:02:
[...]

Ja, ik zit hier niet om anderen te pleasen. Het is mijn mening en als andere mensen blij met de PSVR zijn dan is het toch helemaal goed. Bovendien zeg ik zelfs dat de PSVR in de basis een goed apparaat is, maar dat Sony er weinig voor heeft gedaan en dat ik niet zit te wachten op al die eenvoudige games.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:07:
[...]

Ja, ik zit hier niet om anderen te pleasen. Het is mijn mening en als andere mensen blij met de PSVR zijn dan is het toch helemaal goed. Bovendien zeg ik zelfs dat de PSVR in de basis een goed apparaat is, maar dat Sony er weinig voor heeft gedaan en dat ik niet zit te wachten op al die eenvoudige games.
En dat kan, maar dat hoef je niet tot in den treure te herhalen iedere keer als iemand zijn enthousiasme uitspreekt. Dat voegt vrij weinig toe en draagt niet echt bij aan de sfeer. :Y)

Ik vond TW3 ook een kut game. Die ervaring heb ik 1x in het TW3 topic onderbouwd gedeeld. Weinig zin om nu iedere keer dat topic te gaan bezoeken om iedere keer te gaan roepen dat ik de game niks aan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Heeft iemand hier al ergens de move v2 met micro-usb weten te scoren? Ik kan ze maar nergens vinden..... :(

Scratch that, was net bij de mediamarkt en daar staat de CHECH-ZM2E gewoon.
Wel 80 Euro :X

[ Voor 32% gewijzigd door S0epkip op 14-06-2018 16:38 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:27
NotSoSteady schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:07:
[...]

Het is inderdaad niet voor iedereen. Ik ben zelf juist meer een arcade gamer en vind kortere spellen leuk om te doen.

Ik vraag me af welke games je zelf allemaal hebt (geprobeerd). Wellicht mis je nog een topper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
S0epkip schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:21:
Heeft iemand hier al ergens de move v2 met micro-usb weten te scoren? Ik kan ze maar nergens vinden..... :(

Scratch that, was net bij de mediamarkt en daar staat de CHECH-ZM2E gewoon.
Wel 80 Euro :X
Wow eindelijk na aankondiging oktober 2017. Net de oude set besteld bij amazon omdat ik het wachten zat was. Is de verpakking van de nieuwe helemaal blauw

blauwe verpakking: overigens wel de 1 versie in de url, vandaar alle verwarring
https://www.bhphotovideo....ch_zcm1u_controllers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
jaspov schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:58:
[...]

Wow eindelijk na aankondiging oktober 2017. Net de oude set besteld bij amazon omdat ik het wachten zat was. Is de verpakking van de nieuwe helemaal blauw

blauwe verpakking: overigens wel de 1 versie in de url, vandaar alle verwarring
https://www.bhphotovideo....ch_zcm1u_controllers.html
De geheel blauwe doos ja, maar niet zo breed als die in je URL trouwens. Heb ze nog niet gekocht.... Zoek nog een <70 aanbieding.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ding net weer opgepakt na een maand of 2, PS4 update gedaan, nu gaat de PSVR niet meer aan. Ik heb een 1st gen PS4, iemand een idee? Google vertelt me een hoop bullshit, niets waar ik iets aan heb gehad tot nu toe...

Edit: Nevermind, eigen domme schuld 8)7

Nu op naar Superhot VR :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sp33dFr34k op 17-06-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 17:17
Enjoy, is echt een super toffe ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Blind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 20-09 16:38

Snippertje

Light up your life

ThaBEN schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Ook bij mij werkt RGB (en alle andere opties). Maar heb in begin ook verschillende kabels moeten proberen. Het is een beetje hit and mis.

Uiteindelijk werkt het bij mij perfect met een sony HDMI kabel van 1,5m die ik bij mijn blu-ray speler had gekregen. En de HDMI kabel van mijn Wii-U van circa 2 meter. Die blu ray speler en Wii-U heb ik nu voorzien van budget HDMI kabels en die werken daar prima mee.

Had ook eerst dure premium UHD certified HDMI kabels gekocht speciaal voor die switch en zo kort mogelijke lengte (circa 50 cm per stuk) omdat dat beter zou werken, maar dat werkte dus ook niet.

De IBIS Switch is passief en gebruikt stroom van de PS4 zelf welke hij via de HDMI kabel ontvangt. Ik heb eerder het idee dat dit een belangrijkere factor is dan de kwaliteit/certificering/lengte van de kabel. Dat laatste heeft volgens mij uitsluitend met gegarandeerde dataoverdracht snelheden te maken en niet zozeer met stroomoverdracht.

Sommige budgetkabels gaven bij mij betere resultaten dan dure kabels. Dit resulteerde dan in een lagere frequentie van wegvallend beeld. Wat ook vreemd was dat wanneer ik exact dezelfde kabels gebruikte, maar ze in een andere volgorde aansloot de resultaten ook anders waren. Maar de uitkomsten waren wel weer altijd gelijk per type setup.

Maar het lijkt in mijn geval zo te zijn dat HDMI kabels die ik bij consoles/blu-ray spelers heb ontvangen betere resultaten geven als degene welke ik in de winkel kan kopen als particulier. Ondanks dat de totale lengte kabel vanuit mijn PS4 --> Switch --> TV zo een 3,5 meter bedraagt.

Het is dus even spelen totdat je de juiste combinatie vind waarbij het beeld helemaal niet meer wegvalt. Maar als het eenmaal werkt, dan blijft het perfect werken.
Kan je mij misschien vertellen welke kabels je exact gebruikt, wat staat er op de kabels bijv? Ik heb nu een shitload aan kabels geprobeerd en het werkt met één bepaalde kabel redelijk goed, maar het beeld valt nog steeds om de 20-30 heel even weg en het is dus onspeelbaar.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Sp33dFr34k schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:12:
Ding net weer opgepakt na een maand of 2, PS4 update gedaan, nu gaat de PSVR niet meer aan. Ik heb een 1st gen PS4, iemand een idee? Google vertelt me een hoop bullshit, niets waar ik iets aan heb gehad tot nu toe...

Edit: Nevermind, eigen domme schuld 8)7

Nu op naar Superhot VR :)
Uit interesse: wat was de domme fout die je had gemaakt? :P

Superhot VR staat ook hoog op mijn lijstje, maar ik wacht eigenlijk op een aanbieding. Ondertussen vermaak ik me (zodra ik tijd heb) met FarPoint en Arizona Sunshine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Er zat een HDMI stekker los in het blokje, maar die kap was naar achteren geschoven dus ik zag het niet meteen. Hoe deze losraakt weet ik ook niet, er komt verder niemand buiten mezelf (zolderkamer). Achja, het was wel even een d'oh momentje haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snippertje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:43:
[...]

Kan je mij misschien vertellen welke kabels je exact gebruikt, wat staat er op de kabels bijv? Ik heb nu een shitload aan kabels geprobeerd en het werkt met één bepaalde kabel redelijk goed, maar het beeld valt nog steeds om de 20-30 heel even weg en het is dus onspeelbaar.
Sorry voor de late reactie. Om dat te kunnen zien moet ik mijn 2,5m TV meubel opzij schuiven. Bovendien ligt achter mijn TV een enorme kabelbrij mede door een extra HDMI switch en SPIDF switch waardoor dit niet gemakkelijk is te zien.

Wat ik je wel zo uit het hoofd kan zeggen is dat ik vanuit mijn PS4 een HDMI kabel van mijn PS4 Pro naar de switch heb lopen. En vanuit de Switch loopt in 1 poort de originele grijze HDMI kabel van mijn Nintendo Wii-U naar de PSVR Breakout box. En vanuit de PSVR breakoutbox een budgetkabel van allekabels.nl naar mijn TV. En vanuit de 2e poort op de Switch loopt de HDMI kabel die ik had gekregen bij een Sony Blu Ray Speler (Sony BDP 650?)naar mijn TV. Met deze combinatie heb ik helemaal geen issues.

Het is inderdaad even puzzelen naar de juiste kabels maar zodra het werkt blijft het werken.

Let op! Zodra een setup staat en het beeld valt weg, gebeurd dit consequent om steeds dezelfde tijdsinterval. Echter het was mij opgevallen indien je exact dezelfde kabels gebruikt maar in een andere volgorde aansluit het eindresultaat beter of slecht wordt. Probeer dus eerst een andere volgorde voordat je een nieuwe kabel gaat kopen.

Vermoedelijk omdat het een passieve switch is speelt stroom toevoer vanuit je PS4 naar de Switch via een HDMI kabel een rol.

Vaak is het hoe dikker een kabel, over hoe langere afstand het signaal goed blijft.

[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 26-06-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 20-09 16:38

Snippertje

Light up your life

ThaBEN schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:17:
[...]

Sorry voor de late reactie. Om dat te kunnen zien moet ik mijn 2,5m TV meubel opzij schuiven. Bovendien ligt achter mijn TV een enorme kabelbrij mede door een extra HDMI switch en SPIDF switch waardoor dit niet gemakkelijk is te zien.

Wat ik je wel zo uit het hoofd kan zeggen is dat ik vanuit mijn PS4 een HDMI kabel van mijn PS4 Pro naar de switch heb lopen. En vanuit de Switch loopt in 1 poort de originele grijze HDMI kabel van mijn Nintendo Wii-U naar de PSVR Breakout box. En vanuit de PSVR breakoutbox een budgetkabel van allekabels.nl naar mijn TV. En vanuit de 2e poort op de Switch loopt de HDMI kabel die ik had gekregen bij een Sony Blu Ray Speler (Sony BDP 650?)naar mijn TV. Met deze combinatie heb ik helemaal geen issues.

Het is inderdaad even puzzelen naar de juiste kabels maar zodra het werkt blijft het werken.

Let op! Zodra een setup staat en het beeld valt weg, gebeurd dit consequent om steeds dezelfde tijdsinterval. Echter het was mij opgevallen indien je exact dezelfde kabels gebruikt maar in een andere volgorde aansluit het eindresultaat beter of slecht wordt. Probeer dus eerst een andere volgorde voordat je een nieuwe kabel gaat kopen.

Vermoedelijk omdat het een passieve switch is speelt stroom toevoer vanuit je PS4 naar de Switch via een HDMI kabel een rol.

Vaak is het hoe dikker een kabel, over hoe langere afstand het signaal goed blijft.
Dank voor je uitgebreide reactie! Ik ga eens kijken of ik een dikke korte kabel op de kop kan tikken.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Kopietje van een post op reddit/r/PSVR

2MD: VR Football€12,99 --> €8,99 (30%)

Blasters of the Universe€14,99 --> €7,99 (46%)

Dead Secret€14,99 --> €7,99 (46%)

Floor Plan€5,99 --> €3,99 (33%)

Headmaster€19,99 --> €5,99 (70%)

Hex Tunnel€4,99 --> €2,99 (40%)

Island Time€14,49 --> €7,99 (44%)

Konrad the Kitten€14,99 --> €9,99 (33%)

Pirate Flight€14,99 --> 8,99 (40%) [ --> €7,49 (50%) with PS Plus]

Ultrawings€21,99 --> €10,99 (50%)

Ik denk dat ik ultrawings wel even ga scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zit zelf ook te denken aan Ultrawings. Heb net al Blasters of the Universe gekocht vanwege de lovende critics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ik ga Ultrawings ook scoren!

Edit;
Moet je daar PSPLUS voor hebben? Zie hem niet staan voor die prijs..

[ Voor 58% gewijzigd door Predje op 27-06-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Net toch maar (impulsief) de aimcontroller gekocht zodat ik maar eens met Farpoint kan beginnen!
Je moet toch maximaal investeren om PSVR optimaal te ervaren :P

Vriend van mij kocht VR met enkel vr worlds.. en klaagde na dat hij na 4 weken amper iets met zijn PSVR had gedaan :P... duh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Zit er ook aan te twijfelen om de PS VR te halen.
Games als gran turismo lijkt me wel gaaf in VR, misschien nog wat andere goeie games met VR ondersteuning.
Ook mijn dochtertje lijkt het wel leuk om bijvoorbeeld VR in de achtbaan te zitten of elders een VR wereld te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Bravo Team 10 euro in de sale bij GameMania, schijnt na de laatste update wel goed te zijn

En Arizona Sunshine ook 10 euro. Helaas heb ik die al gekocht in de PSN sale voor meer :P

[ Voor 34% gewijzigd door The Inquisitor op 29-06-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:23:
Bravo Team 10 euro in de sale bij GameMania, schijnt na de laatste update wel goed te zijn

En Arizona Sunshine ook 10 euro. Helaas heb ik die al gekocht in de PSN sale voor meer :P
Bravo team in 2 sessies van enkele uren uitgespeeld. Vond het een zeer degelijke game en ondanks de warmte kon ik er niet mee stoppen 8)

Weet niet hoe de game was voor de laatste patch maar ik vind het een zeer degelijke game en zeker voor €10. Verwacht geen Farpoint met urenlange gameplay en waarbij je zelf kunt rondlopen in de wereld, maar zie het eerder als een moderne variant van de Arcade Light Gun Shooters zoals House of The Dead of Mad Dog McCree met een Rainbow Six thema. Indien je de Aim controller bezit is dit wat mij betreft een must buy voor deze prijs.

Enige kritiekpunt dat ik heb is dat alle levels dezelfde urban look and feel hebben en vanuit een grafisch design oogpunt wel leuker was geweest als er meer afwisseling was. Maar de graphics zelf in de game vond ik best goed en veel beter dan ik had verwacht! (Gespeeld op PS4 Pro)

[ Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 01-07-2018 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ThaBEN schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:32:
[...]

Bravo team in 2 sessies van enkele uren uitgespeeld. Vond het een zeer degelijke game en ondanks de warmte kon ik er niet mee stoppen 8)

Weet niet hoe de game was voor de laatste patch maar ik vind het een zeer degelijke game en zeker voor €10. Verwacht geen Farpoint met urenlange gameplay en waarbij je zelf kunt rondlopen in de wereld, maar zie het eerder als een moderne variant van de Arcade Light Gun Shooters zoals House of The Dead of Mad Dog McCree met een Rainbow Six thema. Indien je de Aim controller bezit is dit wat mij betreft een must buy voor deze prijs.

Enige kritiekpunt dat ik heb is dat alle levels dezelfde urban look and feel hebben en vanuit een grafisch design oogpunt wel leuker was geweest als er meer afwisseling was. Maar de graphics zelf in de game vond ik best goed en veel beter dan ik had verwacht! (Gespeeld op PS4 Pro)
En de replay value? Daarom twijfel ik nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Nou.. een weekend met de aim controller... wat een gedrocht!

Elke keer kan ik 5 min perfect gamen, dan is het geweldig!! Vervolgens vliegt te controller alle kanten op en loop ik ook alle richtingen op.. dan is de controller ineens weer weg.. Dan reset ik alles werkt het weer 1 min en dan gaat de controller driften naar rechts (ik heb hem ingesteld als linkshandig)... Farpoint is zo niet doorheen te komen.. En het wil allemaal zo vet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Predje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:01:
Nou.. een weekend met de aim controller... wat een gedrocht!

loop ik ook alle richtingen op.. dan is de controller ineens weer weg..
Kom je met lopen buiten het bereik van je camera ? dan is het toch niet raar of heb ik het mis. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Winkiller schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:10:
[...]

Kom je met lopen buiten het bereik van je camera ? dan is het toch niet raar of heb ik het mis. :?
Lopen ingame.. de richting is gekoppeld aan de richting van je gun..
In het echt sta ik gewoon braaf stil op 1 plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03
Predje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:24:
[...]

Lopen ingame.. de richting is gekoppeld aan de richting van je gun..
In het echt sta ik gewoon braaf stil op 1 plek.
schijnt er geen licht van andere bronnen op je camera? (zon?)
of op je headset/gun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Dirtyrockers schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:40:
[...]

schijnt er geen licht van andere bronnen op je camera? (zon?)
of op je headset/gun?
Nope. Heb overigens echt al alle truukjes van het internet geprobeerd..

PSVR tracking is gewoon een farce..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:50:
[...]

Nope. Heb overigens echt al alle truukjes van het internet geprobeerd..

PSVR tracking is gewoon een farce..
Ik heb nergens last van in Farpoint. Moet de game nog uitspelen, maar ben er bijna mee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Idem, geen problemen. Camera staat onder de tv op het tv meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
The Inquisitor schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:48:
Idem, geen problemen. Camera staat onder de tv op het tv meubel
Ik lees ook overal dat de camera juist hoger moet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Predje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:50:
[...]

Ja, ik ook. Maar heb de camera niet verplaatst na installatie aangezien de intro aangeeft dat de camera op de hoogte van een tv meubel moet... Alle games lijken voor mij te werken en goed te tracken (Farpoint, Arizona Sunshine, diverse demo's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:50:
[...]

Dat is inderdaad de beste positie om ervoor te zorgen dat ook de controllers geregistreerd worden als je ze lager houdt.

Ik heb die van mij op de TV staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Inmiddels heb ik 1 avond redelijk met de aim kunnen spelen.
Iets gespeeld met de lampen en alles wat maar een beetje kon glimmen uit zicht verwijderd..
Hij ging echt een heel stuk beter!! Dan is Farpoint ineens zo ontzettend gaaf!!

Toch blijft me het nare gevoel bij dat de PS Camera zo scheel is als een otter en gewoon moeite heeft de light orbs te zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Skyrim VR in de store nu voor 21 euro.
Dat was de prijsverlaging waarop ik wachtte :)
https://store.playstation...%20V:%20Skyrim%C2%AE%20VR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Fusionmania schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:42:
Skyrim VR in de store nu voor 21 euro.
Dat was de prijsverlaging waarop ik wachtte :)
https://store.playstation...%20V:%20Skyrim%C2%AE%20VR
Ik heb Skyrim VR laatst ook in de aanbieding gekocht. Het viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. De resolutie is echt om te huilen: een personage kun je alleen maar qua gezicht herkennen wanneer die vlakbij je staat. Ook de bediening was niet erg fijn. Ik heb 'm eventjes laten liggen, misschien geef ik 'm later nog een kans. Eerst Assassin's Creed: Origins maar eens uitspelen (level 41 nu).

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
musiman schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:04:
[...]

Ik heb Skyrim VR laatst ook in de aanbieding gekocht. Het viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. De resolutie is echt om te huilen: een personage kun je alleen maar qua gezicht herkennen wanneer die vlakbij je staat. Ook de bediening was niet erg fijn. Ik heb 'm eventjes laten liggen, misschien geef ik 'm later nog een kans. Eerst Assassin's Creed: Origins maar eens uitspelen (level 41 nu).
Mij viel het ook tegen! Maar dan vooral omdat ik met welke setting dan ook er doodziek van word..
Echt raar, want bij andere games heb ik totaal geen last...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Skyrim gekocht voor VR 21 euro

Ben niet helemaal weg van de controlls en graphics maar voor 21 eurois het wel vet.

Verder net wipout gekocht 15 euro bij de media markt die vr experience schijnt ook 1 van de beste te zijn.
Pagina: 1 ... 58 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.