Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:27
MenN schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:43:
Ik kan via marktplaats een PSVR set overnemen van iemand. Zijn er dingen waar je op moet letten bij aanschaf van een 2e hands PSVR? Zaken die vaak kapot gaan, of andere details die de conditie van de headset kunnen verraden?
Sowieso even testen.

Goed naar de lenzen kijken. je kunt de headset naar beneden richten en dan je vinger over de aanwezigheidscamera houden. Dan ligt het scherm op en kun je de lenzen goed inspecteren.

Verder kijken of niks beschadigd is.

En vraag jezelf goed af of je niet liever voor de V2 gaat i.v.m. hdr passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:23
MaxHardcore schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:08:
[...]

Sowieso even testen.

Goed naar de lenzen kijken. je kunt de headset naar beneden richten en dan je vinger over de aanwezigheidscamera houden. Dan ligt het scherm op en kun je de lenzen goed inspecteren.

Verder kijken of niks beschadigd is.

En vraag jezelf goed af of je niet liever voor de V2 gaat i.v.m. hdr passthrough.
Hmm, op het moment bezit ik geen 4K of HDR tv en heb niet echt plannen om die aan te schaffen.. Maarja met het oog op de toekomst natuurlijk...

Alleen financieel gezien is deze aanbieding op marktplaats een vrij goede. Compleet met camera, move controllers een playstation aim (die van fairpoint) en wat games voor onder de prijs van alleen een nieuwe headset. dus ja

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
MenN schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:49:
[...]

Hmm, op het moment bezit ik geen 4K of HDR tv en heb niet echt plannen om die aan te schaffen.. Maarja met het oog op de toekomst natuurlijk...

Alleen financieel gezien is deze aanbieding op marktplaats een vrij goede. Compleet met camera, move controllers een playstation aim (die van fairpoint) en wat games voor onder de prijs van alleen een nieuwe headset. dus ja
Verder is de V1 prima hoor, dus als je een paar jaar nog geen HDR wil, dan zou ik het ook wel doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

ik ga een ps4 pro halen en zit al een geruime tijd te denken om ook een psvr te halen. net dus even dit topic erbij gehaald om wat ervaringen te lezen en zie dat er best wel wat leuke games te spelen zijn.

Ook ik heb uiteraard even online gekeken naar een mooie 2e handse set, maar nu zag ik op game mania deze voordeelbundels. ik heb verder weinig hits op ps vr v2 kopen, maar de prijs ligt allemaal rond de 380 met een extra game. is deze dan interessanter of is het gewoon puur kijken naar de games?
https://www.gamemania.nl/Accessories/vr/

en nu ik dan hier toch al vragen aan het stellen ben, iemand ervaring met de v2 versie oortjes die ze erbij doen? zijn die goed genoeg, of kan je beter een eigen headset aansluiten? (heb nog een ps3 wireless sony headset). En weet iemand of de ps3 aim controller toevallig compatible is? ik heb nog een complete ps3 move accesoires pakket liggen inclusief 2 move en 2 navigation controllers

"[edit] wat ik zo gevonden heb is dat de ps3 aim controller niet compatible is, omdat de navigation controllers ook niet compatible zijn, erg jammer, zou de vr experience wel kunnen verbeteren denk ik."

alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Dxue op 25-02-2018 15:31 . Reden: extra info ps3 aim controller ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Dxue schreef op zondag 25 februari 2018 @ 00:41:
ik ga een ps4 pro halen en zit al een geruime tijd te denken om ook een psvr te halen. net dus even dit topic erbij gehaald om wat ervaringen te lezen en zie dat er best wel wat leuke games te spelen zijn.

Ook ik heb uiteraard even online gekeken naar een mooie 2e handse set, maar nu zag ik op game mania deze voordeelbundels. ik heb verder weinig hits op ps vr v2 kopen, maar de prijs ligt allemaal rond de 380 met een extra game. is deze dan interessanter of is het gewoon puur kijken naar de games?
https://www.gamemania.nl/Accessories/vr/

en nu ik dan hier toch al vragen aan het stellen ben, iemand ervaring met de v2 versie oortjes die ze erbij doen? zijn die goed genoeg, of kan je beter een eigen headset aansluiten? (heb nog een ps3 wireless sony headset). En weet iemand of de ps3 aim controller toevallig compatible is? ik heb nog een complete ps3 move accesoires pakket liggen inclusief 2 move en 2 navigation controllers

"[edit] wat ik zo gevonden heb is dat de ps3 aim controller niet compatible is, omdat de navigation controllers ook niet compatible zijn, erg jammer, zou de vr experience wel kunnen verbeteren denk ik."

alvast bedankt
Je kunt de move controllers wel gewoon gebruiken, maar dan wel met de ps4 camera natuurlijk.
De navigation controllers worden volgens mij niet meer gebruikt bij de ps4.

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

musiman schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:17:
[...]

Je kunt de move controllers wel gewoon gebruiken, maar dan wel met de ps4 camera natuurlijk.
De navigation controllers worden volgens mij niet meer gebruikt bij de ps4.
Navigation gaan inderdaad niet werken. Die andere zijn zelfs ongewijzigd. Dus die doen het gewoon.

Oortjes vind ik goed genoeg. Heb mijn Sony wireless headset nog niet met VR gebruikt ivm al een VR bril op hebben. Maar misschien doe ik dat nog welleens en heb de VR set al sinds net na de release.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 19:30
Hallo,
Kan iemand zijn ervaring delen over Moss VR??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MenN schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:49:
[...]

Switch ertussen doen en je HDR "probleem" is opgelost. Ik heb zelf ook een V1 met een HDR TV. Als ik de VR wil gebruiken zet ik de TV op het juiste HDMI kanaal, druk ik het knopje op de switch in en ik ben good to go

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 23:52
haaymaan schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:38:
Hallo,
Kan iemand zijn ervaring delen over Moss VR??
Het is een platformer waarbij je puzzels en vijanden moet overwinnen. De demo geeft een aardige indruk van hoe de game is, ik heb de eerste levels er nu opzitten, Grafisch is het heel erg mooi, dat komt ook doordat elk level uit een serie omgevingen bestaan waarin je van a naar b moet zien te komen, dit is bijzonder mooi uitgevoerd.

Als je eenmaal wat verder in de game komt dan kom je steeds moeilijkere puzzels tegen en uiteraard ook vijanden die je moet verslaan.

Wat deze game bijzonder maakt is dat elk scherm waarin je rondloopt min of meer stilstaat, je beweegt een heel schattig muisachtig karakter die kan lopen, springen, klimmen en een beetje met een zwaard kan slaan. Daarnaast is je controller een soort van magisch licht waarmee je interactie met elementen in het scherm kan uitvoeren. Bijvoorbeeld het verplaatsen van blokken om ergens te kunnen komen.

Ik vind het een must have platformer, daarnaast is het ook een perfecte demo game voor niet VR mensen omdat alle omgevingen redelijk stilstaan (ondanks alle bewegende elementen) en je eigenlijk min of meer de muis beweegt en de camera zich zelf daar langzaam aan aanpast. Dus motion sickness zul je hier niet krijgen.

De puzzels zijn tot nu toe redelijk eenvoudig maar lopen wel iets op kwa moeilijkheidsgraad, leuk is ook dat je dingen moet verzamelen en dat soms de route daarnaar toe best even zoeken is. Het verhaal is mooi vormgegeven en de audio / voiceovers zijn uitstekend uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Moss wordt in ieder geval zeer positief ontvangen als een van de beste VR games tot nu toe. Zelfs Eurogamer is enthousiast.

http://www.eurogamer.net/...-psvr-games-money-can-buy

https://vr-world.com/moss-review/

https://www.vrfocus.com/2018/02/review-moss/

https://venturebeat.com/2...ure-stars-a-plucky-mouse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Ik vond de demo van Moss SUPER om te spelen. Daarom wil ik 'm absoluut een keer kopen. :)

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Vond de demo van Moss ook wel aardig. Staat sowieso op de ooit to buy list.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kassemans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 15:37
Moss vanmiddag uitgespeeld. Voor mij wel de leukste VR titel tot nu toe! Vrij kort, speelde op mijn gemak en probeerde alle secrets te ontdekken/bereiken en was er in ongeveer 5/6 uurtjes doorheen.

Grafisch echt geweldig voor VR maatstaven! Gameplay heel soepel en een lekkere learning curve. Puzzels niet te moeilijk maar ook zeker niet te makkelijk. Ik ben fan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Crisis on the Planet of the Apes VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het risico dat deze kwestie ergens in de afgelopen 221 pagina's behandeld is;

Ik heb een Samsung KS7000 hdr tv, een ps4 pro, en een psvr versie 1. Afgaand op de discussie op dit forum heb ik uit de VS een hdmi switch van IBIS laten komen. Na installatie kwam ik er helaas achter dat ik geen 4k hdr beeld krijg. Ik gebruik de bijgeleverde hdmi kabel van de ps4, en een andere sony hdmi kabel die ik nog had liggen van een pstv, met op de kabel dezelfde productcode. Deze geven beiden als ik ze direct aansluit wel 4k hdr beeld.

Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:28:
Met het risico dat deze kwestie ergens in de afgelopen 221 pagina's behandeld is;

Ik heb een Samsung KS7000 hdr tv, een ps4 pro, en een psvr versie 1. Afgaand op de discussie op dit forum heb ik uit de VS een hdmi switch van IBIS laten komen. Na installatie kwam ik er helaas achter dat ik geen 4k hdr beeld krijg. Ik gebruik de bijgeleverde hdmi kabel van de ps4, en een andere sony hdmi kabel die ik nog had liggen van een pstv, met op de kabel dezelfde productcode. Deze geven beiden als ik ze direct aansluit wel 4k hdr beeld.

Tips?
Heb je de exacte tips gevolgd op hun website? Heb je voor je PS4 routing een HDMI poort gebruikt die ook daadwerkelijk 4K en HDR aan kan? Welke settings gebruik je op je PS4?

Je moet in ieder geval je PS4 in poort 1 uit van de switch doen en je PS VR in poort 2 uit. Settings in de PS4 staan bij mij op RGB en de rest op automatic.

Als je PS VR wilt gebruiken en je PS4 staat uit, is het belangrijk dat je de switch eerst naar kanaal 2 zet en je TV op het juiste kanaal aan zet. Daarna pas je PS4 aanzetten. Ben je daarmee klaar, dan dien je je PS4 opnieuw op te starten en je TV/en switch in de tussentijd weer terug te zetten, zodat je weer de juiste settings terug krijgt. Als je dit niet doet, zal de PS VR ervoor hebben gezorgd dat HDR niet meer werkt.

Als je PS4 al aan staan en je wilt VR gebruiken, dan schakel je de switch om en zet je je TV op het VR kanaal. Pas daarna schakel je de VR in.

Als dat ook niet werkt, zou ik toch eens andere kabels proberen.

@ThaBEN heeft deze switch ook. Misschien heeft hij nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de tips.

De hdmi poort die ik gebruik kan zonder de switch ertussen 4k hdr aan. Ik ga wel kijken of ik poort 1 gebruikt heb. Settings staan bij mij ook op automatic.

Ik ga het nog eens stapsgewijs proberen zoals je omschrijft. Andere kabels als laatste optie.

Thanks tot dusver.
bram1984 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:57:
[...]

Heb je de exacte tips gevolgd op hun website? Heb je voor je PS4 routing een HDMI poort gebruikt die ook daadwerkelijk 4K en HDR aan kan? Welke settings gebruik je op je PS4?

Je moet in ieder geval je PS4 in poort 1 uit van de switch doen en je PS VR in poort 2 uit. Settings in de PS4 staan bij mij op RGB en de rest op automatic.

Als je PS VR wilt gebruiken en je PS4 staat uit, is het belangrijk dat je de switch eerst naar kanaal 2 zet en je TV op het juiste kanaal aan zet. Daarna pas je PS4 aanzetten. Ben je daarmee klaar, dan dien je je PS4 opnieuw op te starten en je TV/en switch in de tussentijd weer terug te zetten, zodat je weer de juiste settings terug krijgt. Als je dit niet doet, zal de PS VR ervoor hebben gezorgd dat HDR niet meer werkt.

Als je PS4 al aan staan en je wilt VR gebruiken, dan schakel je de switch om en zet je je TV op het VR kanaal. Pas daarna schakel je de VR in.

Als dat ook niet werkt, zou ik toch eens andere kabels proberen.

@ThaBEN heeft deze switch ook. Misschien heeft hij nog een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:50:
Dank je voor de tips.

De hdmi poort die ik gebruik kan zonder de switch ertussen 4k hdr aan. Ik ga wel kijken of ik poort 1 gebruikt heb. Settings staan bij mij ook op automatic.

Ik ga het nog eens stapsgewijs proberen zoals je omschrijft. Andere kabels als laatste optie.

Thanks tot dusver.

[...]
Ter controle. Je hebt alles op de volgende wijze aangesloten?

Afbeeldingslocatie: https://sewelldirect.com/images/gallery/PSVR-ibis1.png

[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 01-03-2018 15:10 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes. Ik ga er morgenmiddag weer mee stoeien. Er moet een oplossing zijn. Ik meld me zsm.
ThaBEN schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:07:
[...]

Ter controle. Je hebt alles op de volgende wijze aangesloten?

[afbeelding]
[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, update;

De opstelling is nu exact zoals het schema. Met een Sony hdmi (die direct aangesloten op de tv 4k hdr geeft) tussen de ps4 en de switch, en zo'n zelfde kabel tussen de switch en de tv is er geen beeld. Als ik een van deze kabels vervang door een hdmi kabel van ziggo die ik over had heb ik 4k hdr beeld, maar het valt elke paar seconden even uit (zwart beeld).

Nieuwe kabels dus denk ik? Opvallend dat de Sony kabel direct aangesloten wel alles aankan, maar via de switch dus niet. En dat de ziggo kabel kennelijk hdcp 2.2 compatible is. Iemand tips voor aanschaf van kabels? Liefst rond de 15 euro max per stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:47

PBP

Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:32:
Ok, update;

De opstelling is nu exact zoals het schema. Met een Sony hdmi (die direct aangesloten op de tv 4k hdr geeft) tussen de ps4 en de switch, en zo'n zelfde kabel tussen de switch en de tv is er geen beeld. Als ik een van deze kabels vervang door een hdmi kabel van ziggo die ik over had heb ik 4k hdr beeld, maar het valt elke paar seconden even uit (zwart beeld).

Nieuwe kabels dus denk ik? Opvallend dat de Sony kabel direct aangesloten wel alles aankan, maar via de switch dus niet. En dat de ziggo kabel kennelijk hdcp 2.2 compatible is. Iemand tips voor aanschaf van kabels? Liefst rond de 15 euro max per stuk.
Ik heb hier ook heel lang mee zitten vogelen. Meerdere premium hdmi kabels, zo kort mogelijk. Hielp allemaal niks.. oplossing was op je ps4 bij resolutie 2160 YUV420 gebruiken ipv 2160 RGB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:32:
Ok, update;

Ik heb ook de Sony kabel gebruikt, volgens mij. En ik gebruik ook deze kabel:

https://www.bol.com/nl/p/...le-4k60/9200000068035957/

Edit: Wat @PBP zegt kan je nog proberen, hoewel het bij mij wel gewoon op RGB werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 02-03-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

nieuws: Myst-ontwikkelaar kondigt vr-game Firmament aan

Woot!!! Hopelijk komt 'ie ook naar de PS4. :P

edit: ik lees dat Obduction, dat van dezelfde makers is, ook een VR update heeft gekregen. Weten jullie of dat met deze versie in de PSN store ook zo is? In het artikel op de FP staat van wel, maar in de store staat er niks over VR ondersteuning.

https://store.playstation...GAME17?emcid=pa-st-111284

[ Voor 47% gewijzigd door musiman op 02-03-2018 09:50 ]

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ook gelijk Obduction in mijn Wishlist gezet. Was destijds een grote fan van de Myst reeks, waarbij ik vooral aan Riven geweldige herinneringen heb (bvb het ontdekken van de dieren die een code vormde elders, de kabelbaan naar de verschillende eilanden...) maar ook bvb aan Myst 3 (die oversized knikkerbaan).
Zou die eigenlijk allemaal nog eens opnieuw willen spelen, maar een eerste poging om die op W10 te spelen was niet bepaald succesvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:39:
[...]

Ik heb ook de Sony kabel gebruikt, volgens mij. En ik gebruik ook deze kabel:

https://www.bol.com/nl/p/...le-4k60/9200000068035957/

Edit: Wat @PBP zegt kan je nog proberen, hoewel het bij mij wel gewoon op RGB werkt.
Ook bij mij werkt RGB (en alle andere opties). Maar heb in begin ook verschillende kabels moeten proberen. Het is een beetje hit and mis.

Uiteindelijk werkt het bij mij perfect met een sony HDMI kabel van 1,5m die ik bij mijn blu-ray speler had gekregen. En de HDMI kabel van mijn Wii-U van circa 2 meter. Die blu ray speler en Wii-U heb ik nu voorzien van budget HDMI kabels en die werken daar prima mee.

Had ook eerst dure premium UHD certified HDMI kabels gekocht speciaal voor die switch en zo kort mogelijke lengte (circa 50 cm per stuk) omdat dat beter zou werken, maar dat werkte dus ook niet.

De IBIS Switch is passief en gebruikt stroom van de PS4 zelf welke hij via de HDMI kabel ontvangt. Ik heb eerder het idee dat dit een belangrijkere factor is dan de kwaliteit/certificering/lengte van de kabel. Dat laatste heeft volgens mij uitsluitend met gegarandeerde dataoverdracht snelheden te maken en niet zozeer met stroomoverdracht.

Sommige budgetkabels gaven bij mij betere resultaten dan dure kabels. Dit resulteerde dan in een lagere frequentie van wegvallend beeld. Wat ook vreemd was dat wanneer ik exact dezelfde kabels gebruikte, maar ze in een andere volgorde aansloot de resultaten ook anders waren. Maar de uitkomsten waren wel weer altijd gelijk per type setup.

Maar het lijkt in mijn geval zo te zijn dat HDMI kabels die ik bij consoles/blu-ray spelers heb ontvangen betere resultaten geven als degene welke ik in de winkel kan kopen als particulier. Ondanks dat de totale lengte kabel vanuit mijn PS4 --> Switch --> TV zo een 3,5 meter bedraagt.

Het is dus even spelen totdat je de juiste combinatie vind waarbij het beeld helemaal niet meer wegvalt. Maar als het eenmaal werkt, dan blijft het perfect werken.

[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 02-03-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wat gewisseld met kabels en dacht even dat het stabiel was, maar helaas. En om nou meer hdmi kabels te gaan bestellen met geen enkele zekerheid dat het verbetert, nou nee.. Even over piekeren dit. Heeft een van jullie een Samsung 7 serie? Misschien is dit een factor.

Meer suggesties zijn welkom. Dank tot dusver!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:23
Weet iemand waar job simulator nog als fysieke game te koop is? Over op de bekende websites die ik bezocht heb staat ie wel, maar alleen als niet leverbaar.

Ik heb toch liever mijn psvr games fysiek, dan is het nog fijn door te verkopen mocht ik het toch niets vinden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
MenN schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:37:
Weet iemand waar job simulator nog als fysieke game te koop is? Over op de bekende websites die ik bezocht heb staat ie wel, maar alleen als niet leverbaar.

Ik heb toch liever mijn psvr games fysiek, dan is het nog fijn door te verkopen mocht ik het toch niets vinden.
Voor die €10 die je er max voor krijgt tweedehands ga je toch niet met schijfjes klooien? Je kunt eerst de demo proberen op de psvr demo disc!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Weet niet of die al voorbij is gekomen in dit topic maar ziet er best leuk uit dit.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:47

PBP

Eerste reviews van Bravo Team zijn ook binnen...
Bravo Team review - an astonishingly bad VR shooter from a team that should know better
Eurogamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

PBP schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:09:
Eerste reviews van Bravo Team zijn ook binnen...

[...]

Eurogamer
De beelden spreken in principe al voor zich. Mooi overslaan die handel.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geteisem schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:28:
[...]

De beelden spreken in principe al voor zich. Mooi overslaan die handel.
Ik vind het echt zonde. Niet zozeer voor deze game an sich. Maar het feit dat Farpoint een game heeft weten te brengen die perfect met de Aim controller werkt, en blijkbaar geen enkele andere studio het lukt om een fatsoenlijke game te maken die goed gebruik maakt van de Aim Controller.

Zonde, want Farpoint heeft bewezen dat de Aim controller een degelijk stukje hardware betreft die ontzettend veel aan de VR ervaring toevoegt.

Nu maar afwachten of Firewall Zero Hour de Aim controller kan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

ThaBEN schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:00:
[...]

Ik vind het echt zonde. Niet zozeer voor deze game an sich. Maar het feit dat Farpoint een game heeft weten te brengen die perfect met de Aim controller werkt, en blijkbaar geen enkele andere studio het lukt om een fatsoenlijke game te maken die goed gebruik maakt van de Aim Controller.

Zonde, want Farpoint heeft bewezen dat de Aim controller een degelijk stukje hardware betreft die ontzettend veel aan de VR ervaring toevoegt.

Kan er weinig over zeggen want heb Farpoint tot op heden nog niet gespeeld. Al lees ik veel berichten dat de game an sich toch best tegenvalt. Dus misschien als ik ooit een mooie aanbieding van de set zie.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
ThaBEN schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:00:
[...]

tsja, die bravo teams reviews zijn allemaal vrij negatief, dus er zal wel iets van waarheid inzitten. Maar goed, het is wel een game van supermassive die 1 van de beste vr games aller-tijden heeft gemaakt (rush of blood), ik kan het me bijna niet voorstellen dat ze het zo verknald hebben als dat in die reviews voorgesteld wordt. (Zeker niet gezien het feit dat in het begin Rush of Blood ook genadeloos neergesabeld werd in reviews en ik het zelf daar totaal niet mee eens was).

EDIT: enorme edit aangezien ik toch de game maar aangeschaft heb en hieronder mijn mening even neerzet.

Omdat ik vertrouwen had in supermassive en rush of blood ook enorme negatieve reviews in het begin had heb ik deze game toch maar gekocht. Vandaag ongeveer de helft van de game gespeeld (afgaand op de trophies).

Ik vind de game behoorlijk goed, hij is zeker niet perfect maar de gameplay staat als een huis als je verwachtingspatroon klopt met wat de game levert.

Eerst de dingen waarvan ik denk, dat had beter gekund (dat zijn er best veel):
- allereerst, er is geen sfeer muziek in de game, dat vind ik enorm zonde aangezien dit veel bijdraagt aan de game beleving, je hoort dus alleen de stemmen, wapens en omgevingsgeluiden. Uiteraard doodsimpel op te lossen door spotify op de ps4 op de achtergrond te starten met een vette playlist, maar je verwacht het niet van zo'n type game dat er geen muziek inzit.
- ik speel met de aim controller en het valt direct op dat de verhoudingen van het geweer in de game niet klopt met de fysieke beleving van je aim controller, de hand voorop zit te ver naar voren. Zodra je aan het spelen bent merk je het niet meer, maar in eerste instantie vond ik het een vreemde ervaring
- als je met een coop partner speelt dan zit deze doodstil in de cutscenes die ingame gerenderd worden, dat is raar als je samen in een auto zit in het begin en er zit een halfdood niet bewegende soldaat naast je. Het werkt wel goed in de game zelf.
- de Karakters waarmee je speelt zijn overdreven groot, wat opvalt zodra je van cover naar cover loopt.

Dan de goede punten:
- Coop werkt fantastisch en zonder poblemen
- het niet vrij kunnen lopen vond ik geen enkel probleem, het gaan van punt naar punt werkt megavloeiend en voelde vrij natuurlijk aan op de manier waarop de game speelde
- de omgevingen zijn erg mooi uitgewerkt (vooral als je door de stad loopt waar je een oostenrijks sfeertje voelt kwa pleinen en omgeving)
- De aim controller werkt foutloos, het is richten en raken, ook als je ads speelt (dus door het vizier heen kijkt) dan heb je zeer goed het gevoel dat je dat zelf ook echt doet. Best cool als je een gast met een machine geweer ergens van het dak schiet op enorme afstand.
- Er is genoeg ammo en anders is er altijd wel een ammo kist om de hoek
- Er zijn genoeg vijanden, die wel min of meer hetzelfde zijn, maar who cares :D

Conclusie:
ik heb het samen met een maat gespeeld, het is gewoon gaaf om van cover naar cover te rennen en ondertussen de ene soldaat na de andere om zeep te helpen terwijl je naar je coop maat schreeuwt welke kant jij pakt. Dingen als revive zitten er in overigens. De aim controller werkt enorm goed en voordat we het wisten waren er al 2 uur voorbij wat een goed teken is.

Er zitten wel fouten in, een aantal zijn ook wel genoemd in de reviews, zoals het feit dat een soldaat bijvoorbeeld door een paal heenloopt, of je straal voorbij loopt als je net naar een cover voorbij hem gaat. Maar dat soort dingen stoor ik me niet aan. De klachten over het breken van de immersie als je de third person van cover naar cover gaat of het feit dat de aim controller niet nauwkeurig genoeg werkt herken ik niet. Ik had daar totaal geen last van.

Wel denk ik dat de game met alleen een AI partner minder leuk is, maar met een coop partner dingen als een stad of politiebureau leegvegen in VR is echt dikke fun.

Ik blijf wel vraagtekens bij de prijs houden, met vier uurtjes ben je er vermoedelijk wel doorheen (als ik even af ga op het aantal trophies). Dat is vrij kort voor die prijs. De replay zit in een score based systeem waarin je dezelfde dingen opnieuw speelt maar nu voor scores battled tegen je coop partner, perfect voor de competatieve spelers zoals wij zijn, maar wel een beetje gezochte uitbreiding van de gameplay tijd natuurlijk).

[ Voor 70% gewijzigd door robinez op 07-03-2018 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Wat zouden jullie laten zien aan iemand die geen eerdere VR-ervaring heeft gehad? Bij voorkeur iets waar je niks hoeft te doen maar wel rond kan kijken.

Allumette vond ik zelf erg goed, maar is relatief lang.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:01

TDB

g0tanks schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:03:
Wat zouden jullie laten zien aan iemand die geen eerdere VR-ervaring heeft gehad? Bij voorkeur iets waar je niks hoeft te doen maar wel rond kan kijken.

VR Worlds underwater

PSN: TDBtje

Acties:
  • +3 Henk 'm!
g0tanks schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:03:

Kitchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
De perfecte demo inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ragnar9999 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:36:
Sinds kort geen beeld meer
wel op de tv
niet "in" de bril zelf
aangesloten op de unit van een vriend, ook geen beeld
Kabel is ook uitgesloten< dus bril zelf naar de filistijnen ben ik bang :(

Geen garantie, markplaatsaankoop
Hier hetzelfde probleem. Ik kan de bril aan- en uitzetten, je hoort de piep, lampje van processor unit gaan van rood naar wit. Maar de schermjes in de bril blijven uit en de PS4 houdt vol dat de bril niet aangesloten is als ik de instellingen van de bril probeer te wijzigen. Kabels zijn 100% goed aangesloten en breukvrij. En de bril is met uiterste zorgvuldigheid gebruikt. Aanspraak maken op de garantie lijkt het enige wat er nog op zit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Ragnar9999 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:36:
Sinds kort geen beeld meer
wel op de tv
niet "in" de bril zelf
aangesloten op de unit van een vriend, ook geen beeld
Kabel is ook uitgesloten< dus bril zelf naar de filistijnen ben ik bang :(

Geen garantie, markplaatsaankoop
Je hebt nog altijd de fabrieksgarantie. Dat betekent wel rechtstreeks met Sony regelen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
BamSlam_ schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:34:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Ik kan de bril aan- en uitzetten, je hoort de piep, lampje van processor unit gaan van rood naar wit. Maar de schermjes in de bril blijven uit en de PS4 houdt vol dat de bril niet aangesloten is als ik de instellingen van de bril probeer te wijzigen. Kabels zijn 100% goed aangesloten en breukvrij. En de bril is met uiterste zorgvuldigheid gebruikt. Aanspraak maken op de garantie lijkt het enige wat er nog op zit. :(
Contactspray in de connectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

lordloeder schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:45:
[...]

Je hebt nog altijd de fabrieksgarantie. Dat betekent wel rechtstreeks met Sony regelen.
Succes!
Dit ja. Zit nog ruim binnen de garantie aangezien de bril nog niet zo lang op de markt is. Iets meer geregel maar je staat wel in je recht.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Dat is de demo die ik sinds launch áltijd als eerst laat zien. Vooral ook niet vertellen wat voor demo het is, enkel dat ze gewoon moeten zitten en het vanzelf duidelijk wordt. Headset even op mooie volume en genieten van hun reacties :D

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel PS VR titels in de sale:

Klik HIER voor het overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman

musiman

ThaBEN schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:11:
Veel PS VR titels in de sale:

Klik HIER voor het overzicht.
Oei... Skyrim VR voor 49 Euro... maar iets duurder dan de disc versie. Tempting!!! :D

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Ook binnenkort maar eens mijn PS VR bril weer eens afstoffen. Al een aantal maanden niet meer gebruikt.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Geteisem schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:10:
Ook binnenkort maar eens mijn PS VR bril weer eens afstoffen. Al een aantal maanden niet meer gebruikt.
Hier ook, maar dat komt vooral door de komst van een kleintje. Dan verschuiven de prioriteiten even en hou je opeens een stuk minder tijd over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

.GoO schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:58:
[...]

Hier ook, maar dat komt vooral door de komst van een kleintje. Dan verschuiven de prioriteiten even en hou je opeens een stuk minder tijd over.
Dat zit er hier ook nog aan te komen dit jaar. Zo hou ik natuurlijk helemaal geen tijd meer over :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 18:43
Iemand nog op zoek naar een richtcontroller met farpoint? Controller is misschien totaal 4x gebruikt.

V&A aangeboden: PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR) Wit

verkocht

[ Voor 3% gewijzigd door burnoutpc op 26-03-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

burnoutpc schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:23:
Iemand nog op zoek naar een richtcontroller met farpoint? Controller is misschien totaal 4x gebruikt.

V&A aangeboden: PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR) Wit
uiteindelijk wel, maar heb net al best wat uitgaves gedaan door de pro te kopen, de vr v2 headset en moet nog wat games kopen ook nog om er uberhaupt gebruik van te kunnen maken. richtcontroller is de volgende stap, maar daar ben jij nu natuurlijk niet mee geholpen

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 18:43
Dxue schreef op zondag 25 maart 2018 @ 01:45:
[...]

uiteindelijk wel, maar heb net al best wat uitgaves gedaan door de pro te kopen, de vr v2 headset en moet nog wat games kopen ook nog om er uberhaupt gebruik van te kunnen maken. richtcontroller is de volgende stap, maar daar ben jij nu natuurlijk niet mee geholpen
hehe, geeft niet. Ik dacht vermeld het even, verhoogt de kans van verkoop weer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:07:
Ook nog even hier voor alle VR heads. De WipeOut update komt vandaag. :)

https://blog.us.playstati...e-ps-vr-update-out-today/
Hij is er al!

Wipeout Omega Collection VR patch is beschikbaar!

Bekijk de livestream van Without Parole Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:58
PSVR vanaf vandaag 100 euro in prijs verlaagd! Jammer dat ik ‘m afgelopen maandag gekocht heb. En de Mediamarkt zegt “Vervelend voor je, we kunnen er niets aan doen”. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodaap schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:51:
PSVR vanaf vandaag 100 euro in prijs verlaagd! Jammer dat ik ‘m afgelopen maandag gekocht heb. En de Mediamarkt zegt “Vervelend voor je, we kunnen er niets aan doen”. :/
Nou aangezien je wettelijk geloof ik iets van 2 weken recht op retour hebt (ook met geopende verpakking), lijkt het me niet zo ingewikkeld. Terugbrengen en weer opnieuw aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Roodaap schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:51:
heeft de Mediamarkt niet een laagste prijs garantie binnen een aantal km en 2 weken tijd ofzo? aangezien ze nu zelf de prijs ook omlaag hebben gedaan, kan je je nog daarop beroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:58
bram1984 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:21:
[...]

Nou aangezien je wettelijk geloof ik iets van 2 weken recht op retour hebt (ook met geopende verpakking), lijkt het me niet zo ingewikkeld. Terugbrengen en weer opnieuw aanschaffen.
Dacht ik ook en heb het direct opgezocht. Helaas is retourneren geen recht, maar een gunst van de winkelier onder eigen voorwaarden.
https://www.consuwijzer.n...ct-ruilen-of-terugbrengen
In het geval van de Mediamarkt is dat ongeopend en ongebruikt. Voor koop op afstand (via webshop e.d.) is dat anders.

Heb inmiddels gechat en telefonisch contact gehad, maar ze kunnen (en willen) er niets aan doen.

Gelukkig ben ik onwijs tevreden met de PSVR, wat een belevenis!!

Ps: Overigens staat het door mij gekochte product (incl. GT sport) nog steeds voor 399 te koop. De versie met alleen VR worlds is 299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Roodaap schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:46:
[...]

Dacht ik ook en heb het direct opgezocht. Helaas is retourneren geen recht, maar een gunst van de winkelier onder eigen voorwaarden.
https://www.consuwijzer.n...ct-ruilen-of-terugbrengen
In het geval van de Mediamarkt is dat ongeopend en ongebruikt. Voor koop op afstand (via webshop e.d.) is dat anders.

Heb inmiddels gechat en telefonisch contact gehad, maar ze kunnen (en willen) er niets aan doen.

Gelukkig ben ik onwijs tevreden met de PSVR, wat een belevenis!!

Ps: Overigens staat het door mij gekochte product (incl. GT sport) nog steeds voor 399 te koop. De versie met alleen VR worlds is 299.
399 met gr sport en vr worlds? dan is het voor jou dus ongeveer 65 euro duurder. (ik heb gt sport voor 35 euro gehaald, ik dacht limited edition)

edit: zat net te kijken op amazon, had daar de aanbieding voor 285 gehaald. zag eergisteren dat het flink vertraagd was met een bezorgtijd ipv 27 maart naar 4 april. wilde het eerder vandaag cancelen en ineens was die overgedragen aan de bezorger. ik denk dat de officiele aankondiging ervoor heeft gezorgd dat ze toch maar wat sneller zijn gaan werken

[ Voor 16% gewijzigd door Dxue op 28-03-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Wipeout VR is uit en hij schijnt geweldig te zijn! Iemand al geprobeerd? Zelf helaas vandaag geen tijd voor gehad, hopelijk morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 22:40
Ik krijg wipeout vr niet aan de praat, geen beeld. Wel geluid. Alle andere games werken wel in vr ... zelfs geen menu, gewoon zwart beeld. Opnieuw installeren hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:26:
Wipeout VR is uit en hij schijnt geweldig te zijn! Iemand al geprobeerd? Zelf helaas vandaag geen tijd voor gehad, hopelijk morgen.
Yep. Het is echt fucking vet en het ziet er bijzonder strak uit. Ook de 3D audio zit wel goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:51:
Ik krijg wipeout vr niet aan de praat, geen beeld. Wel geluid. Alle andere games werken wel in vr ... zelfs geen menu, gewoon zwart beeld. Opnieuw installeren hielp ook niet.
Je moet super sampling uitzetten, dan werkt het.

Vanavond de Wipeout VR update flink uitgeprobeerd. Ik heb echt veel VR games, maar man man man, dit is toch wel weer even een andere league.

Ik heb er maar 1 woord voor: Waanzinnig!

Het menu is heel stylistisch vormgegeven en eigenlijk voor het eerst zijn alle letters scherp. Die 1620p rendering pakt enorm goed uit op de playstation Pro.

Dan start je de eerste ronde en je gelooft je ogen gewoon niet, je zit echt in de game, de cockpit is haarscherp in 3D en de omgevingen zijn exact hetzelfde als in de gewone game bomvol met allerlei objecten die ook allemaal scherp zijn. Het is vooral opvallend dat het gevoel van ruimte op de baan en de grootte van je schip allemaal perfect in balans zijn.

Kwa motion sickness heb ik helemaal niets ervaren, er zijn 3 comfort instellingen, maar de default instelling speelde prima. Zelfs met de banen waarbij je enorme jumps maakt bleef het voor mijn gevoel prima onder controle kwa motion sickness, de game loopt vloeiend zonder framedrops dus dat maakt het wel een evenwichtige beleving.

Wat mij betreft is dit op dit moment de best uitziende, meest indrukwekkende VR game die op de markt is. De hoeveelheid content in de game is belachelijk groot, alles van de normale game zit ook in VR. Het gevoel van snelheid is geweldig en de thrill van het racen is volledig aanwezig terwijl de bestuurbaarheid zeer goed blijft (zeker als je de gewone versie helemaal plat gespeeld hebt en de banen uit je hoofd kent).

Ongelooflijk dat dit een gratis update is.

Wat een vette game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Klinkt enorm goed, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
robinez schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:14:
[...]

Je moet super sampling uitzetten, dan werkt het.

Ik heb er maar 1 woord voor: Waanzinnig!

Wat een vette game!
Ik had inmiddels boost mode en super sampling uitgezet, werkt nu wel inderdaad. De game is echt heel vet.
Misselijk wordt ik niet, ik denk omdat je stoel waar je in zit stil blijft staan en het schip om je heen draait afhankelijk van hoeveel je stuurt. Slim gedaan :) klopt met je gevoel als je in een stoel speelt.

Je kan de camera settings veranderen:
Camera gelocked op vehicle, schip draait om je stoel. Is achteraf een beetje saai en voor de overgevoeligen.
Camera gelocked op track, je schip en stoel draaien samen, track blijft vlak of schommelt weinig.
Camera op piloot, je schip, stoel en track schommelen, dit is het leukst maar optie 2 is de gulden middenweg.

Verder kan je je field of view nog aanpassen met verblindingsschermen naast je hoofd.

Na een korte speelsessie:
Camera locked op vehicle, voor de beginners, beetje saai, stuurt het moeilijkst qua inschatting bocht;
Camera locked op track, voor de normale mensen, goede inschatting bochten, betere immersie;
Camera locked op pilot, voor de diehards, hoge immersie, beeld beetje onzuiver door het meebewegen van de track.

Ik vind camera locked op track het fijnst.

[ Voor 44% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 29-03-2018 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Waarmee spelen jullie Wipeout VR? Is het ook de moeite waard met alleen DS4?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
g0tanks schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:33:
Waarmee spelen jullie Wipeout VR? Is het ook de moeite waard met alleen DS4?
Ik speelde wipeout 1 op de ps1 ook met een controller, ben niet anders gewend en een auto bestuur je met een stuur, dit is meer een ruimteschip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
bram1984 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 02:25:
[...]

Waarmee anders? Een stuur? Kan me niet voorstellen dat dat lekker speelt.
Ik ken Wipeout alleen van de PSP. Leek me wel logisch dat een stuur ook goed zou werken, maar blijkbaar niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g0tanks schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:45:
[...]

Ik ken Wipeout alleen van de PSP. Leek me wel logisch dat een stuur ook goed zou werken, maar blijkbaar niet dus?
Kan me niet voorstellen dat het lekker werkt met al die twitchy stuurbewegingen die je moet maken. De game lijkt me daarvoor ook veel te arcade. Maar wellicht zit ik mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:28
GT Sport voegt zo time trial toe aan VR. Misschien eindelijk toch maar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De media zijn echt lyrisch over WipeOut VR. De game wordt nu zelfs in één adem met RE7 genoemd. Dat is niet mis.

https://www.resetera.com/...-impression-thread.32647/

Vanavond ga ik nog even met de settings spelen die @X-t-r-e-m-e noemt. Daar heb ik eigenlijk niks mee gedaan. Ik had wel de muren van de cockpit naast me links en rechts. Ik ben benieuwd of ik die weg krijg zodat ik wat beter rond kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:34

Py.

299 wordt de nieuwe standaard prijs: https://www.sie.com/en/corporate/release/2018/180328.html
March 28, 2018 - Sony Interactive Entertainment (SIE) today announced that PlayStation®VR (PS VR*1) PlayStation®Camera Bundle will be available at an attractive new price point of 34,980 yen, $299 USD and €299 (manufacturer's suggested retail price (MSRP)) from the currently available price of 44,980 yen, $399 USD and €399 respectively starting March 29, 2018*2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
bram1984 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:01:
De media zijn echt lyrisch over WipeOut VR. De game wordt nu zelfs in één adem met RE7 genoemd. Dat is niet mis.

https://www.resetera.com/...-impression-thread.32647/
Ik snap dat helemaal, ik vind de overgang ook best groot kwa kwaliteit ten opzichte van de huidige vr games.

Als je kijkt naar Dirt VR of Gran turismo Sport VR dan is dit grafisch echt wel veel stappen hoger. Het maakt ook gelijk korte metten met de opmerking van GT Sport dat multiplayer niet mogelijk is omdat het systeem dat niet aan kan.

Playstation VR had een system seller nodig, die was er tot nu toe nog niet echt, maar met Wipeout Omega VR hebben ze een system seller van formaat naar mijn mening.

Het is inderdaad zo dat de wipeout forums gedomineerd worden door de ene positieve gebruikers ervaring na de andere. Het reddit forum is lyrisch over de game.

Zelfs als je niets met racen hebt dan lijkt me dit nog steeds wel een must have om te zien waar de Playstation VR toe in staat is. Natuurlijk verwacht je wel dat de kwaliteit van games steeds beter wordt, maar in dit geval is de stap wel erg groot in de bril zelf kwa ervaring.
Vanavond ga ik nog even met de settings spelen die @X-t-r-e-m-e noemt. Daar heb ik eigenlijk niks mee gedaan. Ik had wel de muren van de cockpit naast me links en rechts. Ik ben benieuwd of ik die weg krijg zodat ik wat beter rond kan kijken.
Ik heb alleen met de default settings gespeeld tot nu toe, ik ga die settings die genoemd zijn absoluut proberen. Die cockpit om me heen vond ik overigens wel vet gedaan, het gaf me wel het gevoel dat ik in een anti gravity schip zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@robinez Ik vind Skyrim en RE7 sowieso wel system sellers. Vooral RE7 is een van de vetste gaming ervaringen die ik ooit heb meegemaakt.

Maar inderdaad: ik heb totaal niks met racers, maar dit vind ik erg tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
bram1984 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:18:
@robinez Ik vind Skyrim en RE7 sowieso wel system sellers. Vooral RE7 is een van de vetste gaming ervaringen die ik ooit heb meegemaakt.
ja ben ik op zich wel met je eens, maar system sellers zou ik het niet noemen omdat het echt wel focused op een bepaald type gamers. Als je in de winkel bent en een vr wil kopen of een korte demo wil doen dan heb je zowel bij skyrim als RE7 niet direct zoiets van dit is overweldigend kwa ervaring in de eerste minuten. Dat bouwt enorm langzaam op die 2 games (die overigens wel heel erg goed zijn).

Bij wipeout ligt dat anders. Die start je op, je hebt een paar knopjes en binnen 1 minuut ben je aan het racen in een enorm indrukwekkende VR omgeving. Vandaar dat ik dat meer een system seller vindt dan de andere twee games die kwalitatief ook heel erg goed zijn maar niet een eerste indruk afgeven in zeer korte tijd.

Grafisch vind ik wipeout overigens vele malen beter dan Skyrim en RE7 (die er ook wel goed uitziet, maar toch wat korrelig overkomt). Wat mij betreft is die 1620p rendering nu wel de standaard, alles daaronder ziet er toch wel erg fuzzy uit ineens (zeker die oudere games zoals driveclub vr), daar komt bij dat de hoeveelheid objecten in Wipeout echt groot is, en dat het ook nog eens scherp is, zoals die ballonnen die boven de baan zweven. Ik snap niet helemaal hoe ze dat gedaan hebben want in principe is alles aan de zijkant normaal waziger, maar in wipeout ervaar je dat helemaal niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Trackmania Turbo voor april in de plus. Toch weer een titel met VR support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

MaxHardcore schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:18:
Trackmania Turbo voor april in de plus. Toch weer een titel met VR support.
Meer VR games met plus is nooit verkeerd. Hopelijk zet die trend door.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Wipeout VR vanavond ook voor het eerst gespeeld. Sluit me helemaal aan bij de eerdere reacties, zeer vette game en waarschijnlijk de meest strakke graphics tot nu toe! Lekker laagdrempelig ook om een paar potjes op te starten. Hier ga ik nog wel veel plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Aanradertje :*)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:10
.GoO schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:24:
Wipeout VR vanavond ook voor het eerst gespeeld. Sluit me helemaal aan bij de eerdere reacties, zeer vette game en waarschijnlijk de meest strakke graphics tot nu toe! Lekker laagdrempelig ook om een paar potjes op te starten. Hier ga ik nog wel veel plezier aan beleven.
Ja mee eens, top game en geen last van motion sickness.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:03
35 euro voor WipeOut. Best wat geld niet wetende of ik het spel zonder VR leuk vind. Dan is 35 voor alleen VR aardig wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
technoaddict schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:36:
35 euro voor WipeOut. Best wat geld niet wetende of ik het spel zonder VR leuk vind. Dan is 35 voor alleen VR aardig wat geld.
Sow die is flink omhoog gegaan. Ik heb 'm laatst voor een euro of 14 (zeg ik uit mijn hoofd) gehaald. Was net een mooi prijsje.

Het is een mooie showcase als je een 4K TV hebt, maar als je niks met racers hebt, zou ik het niet doen.
Als je wel een racer bent, is alleen hart VR gedeelte het dubbel en dwars waard. Dit is samen met RE7 een killer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

technoaddict schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:36:
Ik was ook aan het kijken, er is 1 alternatief voor 25 euro en dan heb je het op een disc en kan je het nog verkopen als je het wilt. Iets met 3 letters en begint met een y. Staat ok tweakers pricewatch en budgetgaming

Edit: net overstag gegaan, bii bol is die nu in de aanbieding https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000076604504

Geen idee wat de normale link is, maar heb het uit de pricewatch. De game is bij de 3rd party zelf 30 euro. Erg apart.

[ Voor 29% gewijzigd door Dxue op 30-03-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Bij bol.com enigzins interessant :) Nachtje over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
technoaddict schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:10:
Bij bol.com enigzins interessant :) Nachtje over slapen.
Zonde, nu (na het nachtje) is ie gewoon 37,50

Als je geduld hebt, dan kan je Wipe Out makkelijk voor 15 tot 20 euro scoren. Kwestie van een aanbieding afwachten. Heb hem zelf tijd geleden ook voor 17 euro meegenomen bij Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Is het VR gedeelte een betaalde update of kun je het gratis downloaden als je de game bezit? Had laatst Dirt 2ehands gekocht, maar daarvan moest ik het VR gedeelte achteraf alsnog kopen in de store.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:28:
Is het VR gedeelte een betaalde update of kun je het gratis downloaden als je de game bezit? Had laatst Dirt 2ehands gekocht, maar daarvan moest ik het VR gedeelte achteraf alsnog kopen in de store.
Gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Wacht wel tot WipEout weer in de sale is.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Wipeout ook even zitten spelen, had verwacht dat ik binnen enkele minuten kotsmisselijk zou zijn. Maar tot mijn verbazing kan ik dit gerust een uur spelen zonder problemen!

Altijd al fan geweest van Wipeout, dus dit is gewoon ontzettend gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
ralph075 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:06:
[...]

Zonde, nu (na het nachtje) is ie gewoon 37,50

Als je geduld hebt, dan kan je Wipe Out makkelijk voor 15 tot 20 euro scoren. Kwestie van een aanbieding afwachten. Heb hem zelf tijd geleden ook voor 17 euro meegenomen bij Intertoys.
@#$^% idd 37,50. Lage actie vind ik dat.. Dan ga ik de game sowieso al niet kopen als ze zo gaan doen.
Ik wacht wel tot een sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Torn

Ziet er erg tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

gisteren de vr uitgepakt en uitgeprobeerd.

-GT sport is wel heel mooi. mijn ma viel zelfs bijna van de stoel toen de auto bewoog haha. dat worden nog wel wat uurtjes in de toekomst.
-shooty fruity is een gavere spel dan wat ik me eerst had voorgesteld. zo moeilijk kan het toch niet zijn om met 1 hand te schieten en de andere hand te scannen? blijkbaar wel, vooral als je niet alleen maar ongeveer in de richting hoeft te mikken maar ook echt goed moet mikken. hier ga ik ook nog zeker heel wat uurtjes mee doorbrengen.
-statik is een leuke puzzle game, waarbij het af en toe wel frustrerent moeilijk is, omdat je geen idee hoe/wat/waar, maar zodra je erachter komt is het echt zo iets van bijna TE simpel. erg leuk om te doen.
-I expect you to die is een game met weinig levels, maar het is mooi hoe ze de moeilijkheidsgraad opbouwen. genoeg challenge in de latere levels en de ingame achievements. als je alleen de game wilt uitspelen ben(/kan) je er snel doorheen. ik wilde hem even uitproberen terwijl wipeout de update binnen aan het halen was, maar het greep me zo erg dat ik hem helemaal heb uitgespeeld.
-wipeout, moest hem nog installeren en daarna de update binnenhalen en in de tussentijd was ik een paar uur zoet met i expect you to die ipv 10 min. heb daardoor nog maar 1 level gespeeld en het was de enige game waarbij ik een beetje misselijkheid gevoel kreeg. heel af en toe en het was heel lichtjes, een beetje het idee van wanneer je in een houten achtbaan snel op en neer gaat ofzo. moet nog even wat uitproberen met de verschillende views, welke mij het beste bevalt, maar ik moet zeggen dat de game nu een stuk makkelijker is dan op de ps2, waarbij ik geen idee had of ik nu naar links, rechts of rechtdoor moest op mijn crt tv. ervaring is wel super en het smaakt naar meer, helaas was het alweer 4 uur geweest en moest ik echt mijn bed opzoeken omdat ik vandaag weer moest werken. ik ga zo maar weer eens even wat gamen en hopelijk vanavond wel wat eerder in bed, morgen weer vroeg werken haha.

enig punt wat me echt opviel is dat de positionering van de camera echt belangrijk is. ik zal vanavond eens proberen met de camera vanaf de bovenkant van de tv te plaatsen, zodat ik bewegingen lager dan borsthoogte bij het zitten ook wordt opgepakt, maar onder de tv is het best een ramp om de lagere acties door de camera te laten oppikken. shooty fruity heeft dat mooi opgelost met een aanpasbare onder en bovenkant die je kan aanpassen op de hoogte die voor jou goed werkt. bij de andere games, moet je maar geluk hebben en of je camera goed hebben staan.

ik heb alleen wel krassen in mijn linker lens. geen idee waar die vandaan komt, want ik heb het alleen nog maar met de soft cloth schoongemaakt die je krijgt bij de bril. heb er ook niet echt heel veel last van, maar af en toe merk je het wel.is het verstandig om eerst met sony contact op te nemen, of direct met amazon? aangezien die bij amazon.de is gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxHardcore
Dxue schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:58:
gisteren de vr uitgepakt en uitgeprobeerd.

-GT sport is wel heel mooi. mijn ma viel zelfs bijna van de stoel toen de auto bewoog haha. dat worden nog wel wat uurtjes in de toekomst.
-shooty fruity is een gavere spel dan wat ik me eerst had voorgesteld. zo moeilijk kan het toch niet zijn om met 1 hand te schieten en de andere hand te scannen? blijkbaar wel, vooral als je niet alleen maar ongeveer in de richting hoeft te mikken maar ook echt goed moet mikken. hier ga ik ook nog zeker heel wat uurtjes mee doorbrengen.
-statik is een leuke puzzle game, waarbij het af en toe wel frustrerent moeilijk is, omdat je geen idee hoe/wat/waar, maar zodra je erachter komt is het echt zo iets van bijna TE simpel. erg leuk om te doen.
-I expect you to die is een game met weinig levels, maar het is mooi hoe ze de moeilijkheidsgraad opbouwen. genoeg challenge in de latere levels en de ingame achievements. als je alleen de game wilt uitspelen ben(/kan) je er snel doorheen. ik wilde hem even uitproberen terwijl wipeout de update binnen aan het halen was, maar het greep me zo erg dat ik hem helemaal heb uitgespeeld.
-wipeout, moest hem nog installeren en daarna de update binnenhalen en in de tussentijd was ik een paar uur zoet met i expect you to die ipv 10 min. heb daardoor nog maar 1 level gespeeld en het was de enige game waarbij ik een beetje misselijkheid gevoel kreeg. heel af en toe en het was heel lichtjes, een beetje het idee van wanneer je in een houten achtbaan snel op en neer gaat ofzo. moet nog even wat uitproberen met de verschillende views, welke mij het beste bevalt, maar ik moet zeggen dat de game nu een stuk makkelijker is dan op de ps2, waarbij ik geen idee had of ik nu naar links, rechts of rechtdoor moest op mijn crt tv. ervaring is wel super en het smaakt naar meer, helaas was het alweer 4 uur geweest en moest ik echt mijn bed opzoeken omdat ik vandaag weer moest werken. ik ga zo maar weer eens even wat gamen en hopelijk vanavond wel wat eerder in bed, morgen weer vroeg werken haha.

enig punt wat me echt opviel is dat de positionering van de camera echt belangrijk is. ik zal vanavond eens proberen met de camera vanaf de bovenkant van de tv te plaatsen, zodat ik bewegingen lager dan borsthoogte bij het zitten ook wordt opgepakt, maar onder de tv is het best een ramp om de lagere acties door de camera te laten oppikken. shooty fruity heeft dat mooi opgelost met een aanpasbare onder en bovenkant die je kan aanpassen op de hoogte die voor jou goed werkt. bij de andere games, moet je maar geluk hebben en of je camera goed hebben staan.

ik heb alleen wel krassen in mijn linker lens. geen idee waar die vandaan komt, want ik heb het alleen nog maar met de soft cloth schoongemaakt die je krijgt bij de bril. heb er ook niet echt heel veel last van, maar af en toe merk je het wel.is het verstandig om eerst met sony contact op te nemen, of direct met amazon? aangezien die bij amazon.de is gekocht?
Direct contact opnemen met Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Laatst online: 16-09 19:05
Hier ook kras op linkerlens, ook net bij amazon.de gekocht. Zag er allemaal wel ongebruikt uit.
Kans is dat het van mn eigen bril is. Niet veel last van, wel zonde,
Heb van die bril-spacers besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroberti
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
TeunVR schreef op maandag 2 april 2018 @ 09:22:
Hier ook kras op linkerlens, ook net bij amazon.de gekocht. Zag er allemaal wel ongebruikt uit.
Kans is dat het van mn eigen bril is. Niet veel last van, wel zonde,
Heb van die bril-spacers besteld.
Hoe bevalt PSVR als brildrager? Ik krijg steeds meer interesse in PSVR maar ik lees gemengde verhalen over de speelervaring als je een bril draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 13:59
sroberti schreef op maandag 2 april 2018 @ 09:50:
[...]

Hoe bevalt PSVR als brildrager? Ik krijg steeds meer interesse in PSVR maar ik lees gemengde verhalen over de speelervaring als je een bril draagt.
Mij bevalt het prima, ik was er voor ik hem kocht ook huiverig voor, maar in de praktijk gaat het uitstekend.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Laatst online: 16-09 19:05
[...]

Ik durf niet meer met bril te spelen. Had kras op mn lens voordat ik m uberhaupt gebruikt had.
Opgezet -> kras.
Eerst mn spacers afwachten voordat ik weer met bril op speel.
Heb gelukkig -1 of zo, dus kan nog wel redelijk zonder mn bril spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
[...]

Het doet geen afbreuk aan de spelervaring, je moet alleen voorzichtig zijn voor krassen.
Pagina: 1 ... 56 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.