ThaBEN schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:00:
[...]
Ik vind het echt zonde. Niet zozeer voor deze game an sich. Maar het feit dat Farpoint een game heeft weten te brengen die perfect met de Aim controller werkt, en blijkbaar geen enkele andere studio het lukt om een fatsoenlijke game te maken die goed gebruik maakt van de Aim Controller.
Zonde, want Farpoint heeft bewezen dat de Aim controller een degelijk stukje hardware betreft die ontzettend veel aan de VR ervaring toevoegt.
Nu maar afwachten of
Firewall Zero Hour de Aim controller kan redden.
tsja, die bravo teams reviews zijn allemaal vrij negatief, dus er zal wel iets van waarheid inzitten. Maar goed, het is wel een game van supermassive die 1 van de beste vr games aller-tijden heeft gemaakt (rush of blood), ik kan het me bijna niet voorstellen dat ze het zo verknald hebben als dat in die reviews voorgesteld wordt. (Zeker niet gezien het feit dat in het begin Rush of Blood ook genadeloos neergesabeld werd in reviews en ik het zelf daar totaal niet mee eens was).
EDIT: enorme edit aangezien ik toch de game maar aangeschaft heb en hieronder mijn mening even neerzet.
Omdat ik vertrouwen had in supermassive en rush of blood ook enorme negatieve reviews in het begin had heb ik deze game toch maar gekocht. Vandaag ongeveer de helft van de game gespeeld (afgaand op de trophies).
Ik vind de game behoorlijk goed, hij is zeker niet perfect maar de gameplay staat als een huis als je verwachtingspatroon klopt met wat de game levert.
Eerst de dingen waarvan ik denk, dat had beter gekund (dat zijn er best veel):
- allereerst, er is geen sfeer muziek in de game, dat vind ik enorm zonde aangezien dit veel bijdraagt aan de game beleving, je hoort dus alleen de stemmen, wapens en omgevingsgeluiden. Uiteraard doodsimpel op te lossen door spotify op de ps4 op de achtergrond te starten met een vette playlist, maar je verwacht het niet van zo'n type game dat er geen muziek inzit.
- ik speel met de aim controller en het valt direct op dat de verhoudingen van het geweer in de game niet klopt met de fysieke beleving van je aim controller, de hand voorop zit te ver naar voren. Zodra je aan het spelen bent merk je het niet meer, maar in eerste instantie vond ik het een vreemde ervaring
- als je met een coop partner speelt dan zit deze doodstil in de cutscenes die ingame gerenderd worden, dat is raar als je samen in een auto zit in het begin en er zit een halfdood niet bewegende soldaat naast je. Het werkt wel goed in de game zelf.
- de Karakters waarmee je speelt zijn overdreven groot, wat opvalt zodra je van cover naar cover loopt.
Dan de goede punten:
- Coop werkt fantastisch en zonder poblemen
- het niet vrij kunnen lopen vond ik geen enkel probleem, het gaan van punt naar punt werkt megavloeiend en voelde vrij natuurlijk aan op de manier waarop de game speelde
- de omgevingen zijn erg mooi uitgewerkt (vooral als je door de stad loopt waar je een oostenrijks sfeertje voelt kwa pleinen en omgeving)
- De aim controller werkt foutloos, het is richten en raken, ook als je ads speelt (dus door het vizier heen kijkt) dan heb je zeer goed het gevoel dat je dat zelf ook echt doet. Best cool als je een gast met een machine geweer ergens van het dak schiet op enorme afstand.
- Er is genoeg ammo en anders is er altijd wel een ammo kist om de hoek
- Er zijn genoeg vijanden, die wel min of meer hetzelfde zijn, maar who cares
Conclusie:
ik heb het samen met een maat gespeeld, het is gewoon gaaf om van cover naar cover te rennen en ondertussen de ene soldaat na de andere om zeep te helpen terwijl je naar je coop maat schreeuwt welke kant jij pakt. Dingen als revive zitten er in overigens. De aim controller werkt enorm goed en voordat we het wisten waren er al 2 uur voorbij wat een goed teken is.
Er zitten wel fouten in, een aantal zijn ook wel genoemd in de reviews, zoals het feit dat een soldaat bijvoorbeeld door een paal heenloopt, of je straal voorbij loopt als je net naar een cover voorbij hem gaat. Maar dat soort dingen stoor ik me niet aan. De klachten over het breken van de immersie als je de third person van cover naar cover gaat of het feit dat de aim controller niet nauwkeurig genoeg werkt herken ik niet. Ik had daar totaal geen last van.
Wel denk ik dat de game met alleen een AI partner minder leuk is, maar met een coop partner dingen als een stad of politiebureau leegvegen in VR is echt dikke fun.
Ik blijf wel vraagtekens bij de prijs houden, met vier uurtjes ben je er vermoedelijk wel doorheen (als ik even af ga op het aantal trophies). Dat is vrij kort voor die prijs. De replay zit in een score based systeem waarin je dezelfde dingen opnieuw speelt maar nu voor scores battled tegen je coop partner, perfect voor de competatieve spelers zoals wij zijn, maar wel een beetje gezochte uitbreiding van de gameplay tijd natuurlijk).
[
Voor 70% gewijzigd door
robinez op 07-03-2018 22:44
]