Inmiddels aardig wat vrijgespeeld in Sprint Vector, mijn mening is min of meer hetzelfde.
Er zit enorm veel content in, veel parcouren (met verborgen routes) en challenges zijn er ook. De besturing is wel wat wennen, met name het draaien is in het begin wat lastig omdat de tutorials je min of meer zeggen dan je zelf moet draaien, maar als je dat in het echt in de game doet dan snapt de game het niet meer en krijg je een draai terug icoon om je heen. De truuk is dat je met je hoofd draait tot ongeveer 45 graden en bij meer graden dat je dan draait via de 2 toegewezen knoppen hiervoor.
Opvallend is ook dat het spel echt enorm moeilijk is. Op youtube zie ik mensen met gemak eerste worden, maar dat lukt mij echt niet

, ik ben 1 keer tweede geworden maar dat kwam omdat alle AI karakters (op 1 na) op mij bleven wachten en vervolgens daar maar bleven skaten in plaats van door te gaan. De game heeft platinum, maar dat lijkt me wel een enorme uitdaging.
Hoe verder je in de game komt hoe meer features je krijgt, in het begin is het puur van A naar B, vanaf parcour drie kun je ook een stuk vliegen na een Jump. Nog later in de parcouren krijg je bewegende obstacles waar je langs / overheen moet, en zelfs allerlei powerups (zoals nitro versnelling of bommen die je kunt gebruiken om tegenstanders te vertragen). Daarnaast heb je ook nog 2 wapens bij je waarmee je onderdelen kapot kunt schieten om rechtdoor te kunnen.
Of te wel, megaveel mogelijkheden om het einde te halen. De gameplay is erg goed, het loopt allemaal soepel, na een uurtje parcouren voel je je spieren echt wel. De gameplay is in basis erg simpel, zeker als je in de sportschool wel eens op een crosstrainer hebt gestaan dan pak je het direct op, de beweging van de armen is vergelijkbaar en heeft veel weg van langlaufen. Er zijn wat truukjes om te klimmen, springen of sneller te rennen, maar het is een kwestie van lange slagen maken met de movecontrollers en de T knop op tijd in te drukken en los te laten voor het perfecte momentum.
Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat deze game voor een introductie prijs van 17,95 in de store staat. Er zijn zat duurdere games in mijn VR collectie die stukken minder goed spelen en van kwaliteit zijn.
Positief:
- Fysiek intensief
- Eenvoudig op te pakken maar moeilijk te masteren
- Grafisch erg goed
- Veel Content
- Veel bewegingsmogelijkheden
- Lange parcouren
Minder positief:
- Paar kleine bugs tegengekomen
- De AI is erg sterk
- De parcouren zijn vrij ingewikkeld (zeker de latere parcouren), waardoor je de weg wel eens kwijtraakt terwijl de AI al ver vooruit is
En dan het belangrijkste:
Deze game is compleet ONGESCHIKT !!!! voor mensen met motion sickness verschijnselen. Deze game is echt alleen maar geschikt voor de ervaren VR mensen. Het tempo in de game ligt enorm hoog en als je voor een afgrond ineens moet remmen dan voel je dat enorm. Daarnaast zijn de bochten en de hoge sprongen gecombineerd met het vliegen best VR intensief kwa ervaring. Dus als je al enigszins gevoelig bent voor motion sickness dan zou ik echt aanraden deze game over te slaan.