Het is hier helaas ook wisselend zoals hierboven al aangegeven wordt. Al moet ik zeggen dat ik vaker last van drift lijk te hebben als ik met de Moves speel dan met de DS4. Op zich ook wel logisch omdat je met de DS4 vooral stil zit. Hoop wel dat Sony het nog kan verminderen dmv Software updates deze generatie.Denman schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:31:
Kan het zijn dat je met de PSVR “ineens” tracking problemen krijgt? Werkte tot nu toe allemaal vlekkeloos, maar sinds gisteren heb ik in Superhot nogal problemen. Ga ik met mijn handen naar de “randen” van het speelveld, om te richten of een gun te pakken, dan lijkt het alsof ie de move controller kwijt is.
Iemand tips om dit weer goed op orde te krijgen? Want het werkte eerst prima.
.GoO schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:17:
[...]
Bij mij is het heel wisselend, de ene keer geen problemen met tracking en de andere keer wel. Heeft dan vaak toch met lichtval te maken.
Als je setup en stand van de camera hetzelfde is dan moet er iets aan de externe omstandigheden anders zijn. Je hebt zomaar kans dat je problemen morgen weer weg zijn. Blijft wel heel vervelend en erg jammer dat Sony het nog steeds niet heeft opgelost.
Nou ja mijn vrouw heeft wel een lamp verplaatst vanuit de keuken naar net naast de TV, maar dat is pas gisteren gebeurd, en de tracking problemen had ik toen al een dag. Dus het lijkt me niet dat die lamp het probleem geeft. Ik heb de camera wel iets omhoog en omlaag bewogen om het speelveld te veranderen, maar dat lijkt tot nu toe weinig effect te hebben. Wel erg jammer dat dit al een paar dagen achter elkaar is, komt het plezier wat ik steeds had met Superhot niet echt ten goede.Geteisem schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:08:
[...]
Het is hier helaas ook wisselend zoals hierboven al aangegeven wordt. Al moet ik zeggen dat ik vaker last van drift lijk te hebben als ik met de Moves speel dan met de DS4. Op zich ook wel logisch omdat je met de DS4 vooral stil zit. Hoop wel dat Sony het nog kan verminderen dmv Software updates deze generatie.
Spelen jullie overigens met veel licht aan, juist uit, of moet je hier een bepaalde balans in zoeken? De woonkamer hangt vol met Hue lampen, dus dimmen is hier geen probleem
Ik speel met weinig licht meestal een Living colour lamp en een extra klein lampje aan. Niet veel dus. Gaat over het algemeen prima.Denman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 07:52:
[...]
[...]
Spelen jullie overigens met veel licht aan, juist uit, of moet je hier een bepaalde balans in zoeken? De woonkamer hangt vol met Hue lampen, dus dimmen is hier geen probleem
na enkele weken gespeeld te hebben met de in december en januari sales gekochte VR games (die ik eerder overgeslagen had) blijken er toch wel een paar enorme toppers tussen te zitten die je naar mijn mening echt niet mag overslaan met de huidige prijzen.
Must haves aanbieding games:
- Monsters of the Deep VR
- Superhot VR
- Hustle Kings VR
Monsters of the Deep
een vis game op lokaties in de final fantasy wereld, eerlijk gezegd vind ik dit een megatopper van formaat. Ik heb er al meer dan 10 uur inzitten. Er zijn vier modes in de game:
Story mode: Je begint in de story mode en waar het op neerkomt is dat je Demon vissen in de story mode moet zien te vangen, dit kan door genoeg gewone vissen te vangen en die in een net te doen zodat de demon vis naar de oppervlakte wordt gelokt, daarna ga je met een kruisboog in gevecht met de demon vis om deze te verzwakken zodat je hem daarna versuft kan vangen met je hengel.
Hunt mode: Als je een lokatie vrijgemaakt hebt van de demon vis krijg je Hunt opdrachten, je krijgt dan de opdracht om een specifieke vis te vangen op die lokatie, dit is niet altijd even simpel, zeker later is een combinatie van het juiste aas en de vislijn een belangrijke combi, de hunt gaat altijd vooraf met een informatie paneel van waar de vis op reageert. Als je een hunt accepteert dan kun je 1 van de visplekken op een lokatie kiezen, je hebt een sonar scanner om te bepalen waar de vis zich bevindt (deze licht rood op tussen de gewone vissen) en dan begint de hunt, je gooit je dobber in de buurt van de vis en met je move controllers haal je deze dobber binnen om de vis te verleiden in het aas te bijten. De feedback is perfect op je move controller.
Tournament mode: Als je level hoog genoeg is krijg je de mogelijkheid om aan toernooien mee te doen, je vist dan met een groep een bepaalde tijdsduur en dan gaat het erom wie de meeste kilo's vis vangt.
Free mode: op alle lokaties die je vrijgespeeld hebt kun je op je gemak een hengeltje uitgooien en relaxed vissen vangen.
Met alles wat je doet verdien je geld en tickets die je weer kunt besteden aan betere hengels, vislijnen, aas, etc.
Superhot VR
De meesten hier zijn hier erg enthousiast over, maar mij leek het helemaal niets, maar goed, met de huidige prijs was het een mooi moment om toch maar eens te proberen. Ik was direct om, het is inderdaad een fantastisch spel!
De gameplay is simpel, maar zeer verslavend, je wordt elke keer in een serie omgevingen gezet waarin je door meerdere mensen wordt aangevallen en jij een aantal items hebt om ze te verslaan. Als je zelf beweegt bewegen zij ook, als je stilstaat bevriest de tijd. Dit is in de praktijk geweldig, als je een kogel op je afziet komen en langzaam beweeg je je uit de baan van het schot zie je de kogel voorbij gaan, vervolgens gooi je een koffie kop tegen het pistool aan die langzaam door de lucht vliegt en jij oppakt om de tegenstander te vernietigen. Je voelt je echt alsof je in de matrix film meespeelt. Er zijn veel mogelijkheden per omgeving, erg goede game!
Hustle Kings VR
Deze poolgame kende ik nog van de playstation 3, Sports bar pool heb ik ook, maar ik wilde graag spelen met de controller in plaats van met de move controllers. Deze game maakt dit mogelijk, grafisch ziet het er bizar goed uit, wel jammer is dat elk cafe leeg is kwa mensen wat de sfeer niet ten goede komt, maar de cafe's zelf en de biljarten ziet er top uit.
Er zit een goede tutorial mode in, een single player campaign, maar het spel komt pas echt tot leven in de challenge mode tegen je eigen friends (of vreemden) online. Daar kun je een gedeelte van je geld inzetten in een best of 3 (of 5) game wat het megaspannend maakt om te spelen.
Ik heb wat reviews teruggelezen van deze game en de meesten hebben het erover dat de besturing zo slecht is. Nu weet ik niet of ze elkaar allemaal napraten of dat dit in de loop der tijd verbeterd is, maar ik ben het hier absoluut niet mee eens. De besturing is echt fantastisch namelijk. Elk shot voelt geweldig aan in analog mode (inclusief de trick ballen). De physics kloppen naar mijn mening erg goed, dus die kritiek herken ik simpelweg niet.
Verder zit alle DLC er standaard in, wat dit een enorm uitgebreide titel maakt. Erg verslavende VR game waar al flink wat uren inzitten!
* (deze werkt overigens ook zonder VR)
Conclusie
Dankzij die sales toch een hoop nieuwe titels aan kunnen schaffen die ik normaal zou overslaan en die naar mijn mening veel beter zijn dan je op voorhand zou denken.
Must haves aanbieding games:
- Monsters of the Deep VR
- Superhot VR
- Hustle Kings VR
Monsters of the Deep
een vis game op lokaties in de final fantasy wereld, eerlijk gezegd vind ik dit een megatopper van formaat. Ik heb er al meer dan 10 uur inzitten. Er zijn vier modes in de game:
Story mode: Je begint in de story mode en waar het op neerkomt is dat je Demon vissen in de story mode moet zien te vangen, dit kan door genoeg gewone vissen te vangen en die in een net te doen zodat de demon vis naar de oppervlakte wordt gelokt, daarna ga je met een kruisboog in gevecht met de demon vis om deze te verzwakken zodat je hem daarna versuft kan vangen met je hengel.
Hunt mode: Als je een lokatie vrijgemaakt hebt van de demon vis krijg je Hunt opdrachten, je krijgt dan de opdracht om een specifieke vis te vangen op die lokatie, dit is niet altijd even simpel, zeker later is een combinatie van het juiste aas en de vislijn een belangrijke combi, de hunt gaat altijd vooraf met een informatie paneel van waar de vis op reageert. Als je een hunt accepteert dan kun je 1 van de visplekken op een lokatie kiezen, je hebt een sonar scanner om te bepalen waar de vis zich bevindt (deze licht rood op tussen de gewone vissen) en dan begint de hunt, je gooit je dobber in de buurt van de vis en met je move controllers haal je deze dobber binnen om de vis te verleiden in het aas te bijten. De feedback is perfect op je move controller.
Tournament mode: Als je level hoog genoeg is krijg je de mogelijkheid om aan toernooien mee te doen, je vist dan met een groep een bepaalde tijdsduur en dan gaat het erom wie de meeste kilo's vis vangt.
Free mode: op alle lokaties die je vrijgespeeld hebt kun je op je gemak een hengeltje uitgooien en relaxed vissen vangen.
Met alles wat je doet verdien je geld en tickets die je weer kunt besteden aan betere hengels, vislijnen, aas, etc.
Superhot VR
De meesten hier zijn hier erg enthousiast over, maar mij leek het helemaal niets, maar goed, met de huidige prijs was het een mooi moment om toch maar eens te proberen. Ik was direct om, het is inderdaad een fantastisch spel!
De gameplay is simpel, maar zeer verslavend, je wordt elke keer in een serie omgevingen gezet waarin je door meerdere mensen wordt aangevallen en jij een aantal items hebt om ze te verslaan. Als je zelf beweegt bewegen zij ook, als je stilstaat bevriest de tijd. Dit is in de praktijk geweldig, als je een kogel op je afziet komen en langzaam beweeg je je uit de baan van het schot zie je de kogel voorbij gaan, vervolgens gooi je een koffie kop tegen het pistool aan die langzaam door de lucht vliegt en jij oppakt om de tegenstander te vernietigen. Je voelt je echt alsof je in de matrix film meespeelt. Er zijn veel mogelijkheden per omgeving, erg goede game!
Hustle Kings VR
Deze poolgame kende ik nog van de playstation 3, Sports bar pool heb ik ook, maar ik wilde graag spelen met de controller in plaats van met de move controllers. Deze game maakt dit mogelijk, grafisch ziet het er bizar goed uit, wel jammer is dat elk cafe leeg is kwa mensen wat de sfeer niet ten goede komt, maar de cafe's zelf en de biljarten ziet er top uit.
Er zit een goede tutorial mode in, een single player campaign, maar het spel komt pas echt tot leven in de challenge mode tegen je eigen friends (of vreemden) online. Daar kun je een gedeelte van je geld inzetten in een best of 3 (of 5) game wat het megaspannend maakt om te spelen.
Ik heb wat reviews teruggelezen van deze game en de meesten hebben het erover dat de besturing zo slecht is. Nu weet ik niet of ze elkaar allemaal napraten of dat dit in de loop der tijd verbeterd is, maar ik ben het hier absoluut niet mee eens. De besturing is echt fantastisch namelijk. Elk shot voelt geweldig aan in analog mode (inclusief de trick ballen). De physics kloppen naar mijn mening erg goed, dus die kritiek herken ik simpelweg niet.
Verder zit alle DLC er standaard in, wat dit een enorm uitgebreide titel maakt. Erg verslavende VR game waar al flink wat uren inzitten!
* (deze werkt overigens ook zonder VR)
Conclusie
Dankzij die sales toch een hoop nieuwe titels aan kunnen schaffen die ik normaal zou overslaan en die naar mijn mening veel beter zijn dan je op voorhand zou denken.
Je moet eens proberen om groen licht te gebruiken via je Hue lampen terwijl je VR gebruikt. Blijkbaar zou groen licht, of in ieder geval een groene achtergrond, de tracking moeten verbeteren.Denman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 07:52:
[...]
[...]
Nou ja mijn vrouw heeft wel een lamp verplaatst vanuit de keuken naar net naast de TV, maar dat is pas gisteren gebeurd, en de tracking problemen had ik toen al een dag. Dus het lijkt me niet dat die lamp het probleem geeft. Ik heb de camera wel iets omhoog en omlaag bewogen om het speelveld te veranderen, maar dat lijkt tot nu toe weinig effect te hebben. Wel erg jammer dat dit al een paar dagen achter elkaar is, komt het plezier wat ik steeds had met Superhot niet echt ten goede.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Ik heb sinds twee weken ook een psvr bril aangeschaft. het betreft de aanbieding van e319 bij intertoys, voor de aanbieding van e250 was ik helaas te laat. De vr ervaring overtreft mijn verwachting.
rez infinite is de eerste titel die ik aanschafte na dat ik die in de demodisk had gespeeld.
Ik vind deze titel echt waanzinnig, je word echt in de gameplay gesleept zeg maar.
moss is ook zo'n spel wat ik gelijk wilde kopen, maar die is helaas nog niet uit.
Wayward Sky, is de tweede titel die ik heb aangeschaft, ook nadat ik die op de demodisk had gespeeld. Had ik wel binnen een een uur of twee uitgespeeld, maar vond het zeker de moeite waard.
Startrek bridge crew was een titel die mij niet geweldig leek, maar toch in de aanbieding heb aangeschaft, welke mij positief verraste. Erg leuk online met meerdere mensen spelen.
Wat betreft de resolutie van de PSVR die te laag zou zijn, dat went. ook ligt het aan hoe het spel het renderd. resident evil 7 bv vind ik wel leuk, maar de rendering van de graphics irriteert mij op de een of andere manier. Andere titels hebben dat totaal niet en zijn gewoon heel gaaf. zoals bv de vr worlds cd, waar alles gewoon heel mooi is.
In het begin werd ik van een aantal spellen misselijk, voornamelijk bij snelle bewegingen. Maar na een paar dagen was ik redelijk gewend.
Na wat twijfelen over de aanschaf van move controllers, kwam ik twee stuks tegen bij de game mania voor 19.95 stuk 2e hands. Dus gekocht. Ik hoop dat hier in de toekomst iets beters voor komt, want in het donker, ik bedoel dus met de bril op, vind ik het maar een ramp om de knoppen aan de zijkant te bedienen (voor het centeren van het beeld). Ook mis een joystick zoals op de navigation controller.
Ik hoop dat meer spellen de controller laten zien, zoals in de playroom vr, dat is echt handig dat je weet waar je controller ligt als je de helm op hebt en je de controller niet in je hand hebt. Ook hoop ik dat meer spellen de zwarte schermen, tussen het laden, vervangen door op zn minst een grafisch plaatje, want zon zwart scherm vind ik echt vervelend, zeker als het te lang duurt.
Ik hoop ook dat sony nog een volledig spel maakt van robot rescue, die vond ik echt geweldig om te spelen. Ook de london heist uit vr-worlds was echt heel goed. Als meer spellen die kant op gaan, ga ik nog veel plezier beleven aan de psvr.
rez infinite is de eerste titel die ik aanschafte na dat ik die in de demodisk had gespeeld.
Ik vind deze titel echt waanzinnig, je word echt in de gameplay gesleept zeg maar.
moss is ook zo'n spel wat ik gelijk wilde kopen, maar die is helaas nog niet uit.
Wayward Sky, is de tweede titel die ik heb aangeschaft, ook nadat ik die op de demodisk had gespeeld. Had ik wel binnen een een uur of twee uitgespeeld, maar vond het zeker de moeite waard.
Startrek bridge crew was een titel die mij niet geweldig leek, maar toch in de aanbieding heb aangeschaft, welke mij positief verraste. Erg leuk online met meerdere mensen spelen.
Wat betreft de resolutie van de PSVR die te laag zou zijn, dat went. ook ligt het aan hoe het spel het renderd. resident evil 7 bv vind ik wel leuk, maar de rendering van de graphics irriteert mij op de een of andere manier. Andere titels hebben dat totaal niet en zijn gewoon heel gaaf. zoals bv de vr worlds cd, waar alles gewoon heel mooi is.
In het begin werd ik van een aantal spellen misselijk, voornamelijk bij snelle bewegingen. Maar na een paar dagen was ik redelijk gewend.
Na wat twijfelen over de aanschaf van move controllers, kwam ik twee stuks tegen bij de game mania voor 19.95 stuk 2e hands. Dus gekocht. Ik hoop dat hier in de toekomst iets beters voor komt, want in het donker, ik bedoel dus met de bril op, vind ik het maar een ramp om de knoppen aan de zijkant te bedienen (voor het centeren van het beeld). Ook mis een joystick zoals op de navigation controller.
Ik hoop dat meer spellen de controller laten zien, zoals in de playroom vr, dat is echt handig dat je weet waar je controller ligt als je de helm op hebt en je de controller niet in je hand hebt. Ook hoop ik dat meer spellen de zwarte schermen, tussen het laden, vervangen door op zn minst een grafisch plaatje, want zon zwart scherm vind ik echt vervelend, zeker als het te lang duurt.
Ik hoop ook dat sony nog een volledig spel maakt van robot rescue, die vond ik echt geweldig om te spelen. Ook de london heist uit vr-worlds was echt heel goed. Als meer spellen die kant op gaan, ga ik nog veel plezier beleven aan de psvr.
What is impossibility but a challenge
Tracking is het grootste manco momenteel op PSVR, zeker vergeleken met de andere VR-brillen, dus ik hoop ook dat ze daar deze generatie nog iets beters voor verzinnen.Mr.Nonflex schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:47:
Ik heb sinds twee weken ook een psvr bril aangeschaft. het betreft de aanbieding van e319 bij intertoys, voor de aanbieding van e250 was ik helaas te laat. De vr ervaring overtreft mijn verwachting.
London Heist komt dit jaar een volledige game van genaamd Blood & Truth. Gezien alle lovende reacties verwacht een hoop ik ook nog wel een volledige Robot Rescue game. Wie weet aankomende E3.
- Sorry, verkeerde topic.
[ Voor 97% gewijzigd door grun93 op 03-01-2018 09:19 ]
Het scheelt dat het inderdaad de color varianten zijn, en niet white onlyThaBEN schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:58:
[...]
Je moet eens proberen om groen licht te gebruiken via je Hue lampen terwijl je VR gebruikt. Blijkbaar zou groen licht, of in ieder geval een groene achtergrond, de tracking moeten verbeteren.
We hebben toevallig al een groene muur waar de camera op gericht staat, ware het niet dat vrouwlief deze volgebouwd heeft met accessoires, planken etc. Dus hoe betrouwbaar dat is weet ik niet.
Gisteren even geprobeerd met de lampen op groen. Lijkt inderdaad iets beter te gaan! Nog niet helemaal zoals het eerst was, maar ik ga het in de gaten houden en blijf ook met m'n setup tweaken tot het weer naar behoren werkt.
- bram1984
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 16-12-2020
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation 4 Eye Camera
- Sony PlayStation 4 Slim
- Sony PlayStation VR
- Sony Move motion controller
- PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR)
- Sony Move Motion Controller Twin Pack
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
/u/278921/clicker.png?f=community)
@ThaBEN Hoe lang duurde het bij jou voordat die Sewell switch binnen was?
Misschien dat er op de planken achter je nu ineens iets glimmends staat? In het begin had ik regelmatig ook wat problemen, zweerde bij hoog en laag dat er niets achter me stond dat zou kunnen glimmen oid. totdat ik een zaklampje pakte, voor de TV ging staan en richting mijn bank ging staan schijnen er mee. Toen zag ik een opbergdoosje van wit plastic wat aardig glimde en een bordspel wat nog in shrink zat wat ontzettend glimde! Alles daar weggehaald en problemen waren opgelost!Denman schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:23:
[...]
Het scheelt dat het inderdaad de color varianten zijn, en niet white only
We hebben toevallig al een groene muur waar de camera op gericht staat, ware het niet dat vrouwlief deze volgebouwd heeft met accessoires, planken etc. Dus hoe betrouwbaar dat is weet ik niet.
Gisteren even geprobeerd met de lampen op groen. Lijkt inderdaad iets beter te gaan! Nog niet helemaal zoals het eerst was, maar ik ga het in de gaten houden en blijf ook met m'n setup tweaken tot het weer naar behoren werkt.
Ik gok dat het een week of 2-3 duurde.bram1984 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:54:
@ThaBEN Hoe lang duurde het bij jou voordat die Sewell switch binnen was?
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Thanks.
Ehm, dat is nog wel een goeie ja. Op die planken verandert er soms nog wel eens iets.Aenea schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:58:
[...]
Misschien dat er op de planken achter je nu ineens iets glimmends staat? In het begin had ik regelmatig ook wat problemen, zweerde bij hoog en laag dat er niets achter me stond dat zou kunnen glimmen oid. totdat ik een zaklampje pakte, voor de TV ging staan en richting mijn bank ging staan schijnen er mee. Toen zag ik een opbergdoosje van wit plastic wat aardig glimde en een bordspel wat nog in shrink zat wat ontzettend glimde! Alles daar weggehaald en problemen waren opgelost!
Zal straks bij thuiskomst eens checken of het probleem daar misschien zit. Mijn vrouw zal wel raar opkijken als alle planken ineens leeg zijn
Ultrawings patch live:
- Increased render resolution for Pro users. The game should be even more crisp than before!
- Fixed black screen issue when trying to access an Ultralight Balloon mission on the farm island
- Adjusted purchase prices of both the Gee Racer and both airports on the farm island (this was supposed to match the prices of the Sport Plane and Paradise Cove airports so that players could have a true choice as to which to buy)
- Added a new race job for the Gee Racer!
- Attempted to fix the save issue when playing the game in languages other than english. NOTE: We've been unable to reproduce this issue so if you continue to run into this let us know ASAP.
- Misc bug fixes.
- Increased render resolution for Pro users. The game should be even more crisp than before!
- Fixed black screen issue when trying to access an Ultralight Balloon mission on the farm island
- Adjusted purchase prices of both the Gee Racer and both airports on the farm island (this was supposed to match the prices of the Sport Plane and Paradise Cove airports so that players could have a true choice as to which to buy)
- Attempted to fix the save issue when playing the game in languages other than english. NOTE: We've been unable to reproduce this issue so if you continue to run into this let us know ASAP.
- Misc bug fixes.
Update:.GoO schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:11:
Ultrawings patch live:
- Misc bug fixes.
This is not the big HOTAS patch. If all goes well that will happen within the next two weeks.
This patch does not address the audio levels either. This seems to be a bug within Unity so we're continuing to look for a workaround.
Sony verwacht dat het aantal PSVR games dit jaar groeit van 150 nu tot 280 eind 2018.
Daarnaast is er een nieuwe trailer van The Inpatient:
Goed nieuws wat betreft het aantal PS VR titels. Zullen vast een paar pareltjes tussen zitten..GoO schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:00:
Sony verwacht dat het aantal PSVR games dit jaar groeit van 150 nu tot 280 eind 2018.
[video]
Trailer ziet er goed uit. Maar zie altijd ook graag wat meer gameplay footage.
Net starblood arena uitgeprobeerd, werkt echt heel goed. Ondanks de snelle gameplay totaal geen gevoel van misselijkheid. Kan het zeker aanraden als je van aren shooters houdt.
Even wat lof over een hidden gem wat mij betreft: Statik
Een erg intrigerend spelletje waar je al met al toch wel even een kleine tiental uur mee zoet bent. Er wordt totaal geen hulp geboden bij het oplossen van de puzzels, wat kan frustreren maar wat ook echt wat 'oh wacht eens even' momenten oplevert. Erg goed gedaan.
De immersie is ook hoog doordat je met je handen aan een dualshock vastzit, maar dit visueel gepresenteerd krijgt als een soort trap om je armen heen.
Waar I expect you to die echt de escape room ervaring opzoekt met move integratie, daar blijft Statik erg behoudend. De puzzels zijn pittig, en ook echt gevarieerd. Tevens zit er meer in het spel dan je in eerste instantie verwacht. Sluit bijvoorbeeld eens een telefoon aan met de ps4 second screen app, en speel 3 'traps' opnieuw maar dan samen met iemand in de kamer met vrijwel nieuwe puzzels.
Erg tof spel, en zeker voor de aanbiedingsprijs van dit moment.
Een erg intrigerend spelletje waar je al met al toch wel even een kleine tiental uur mee zoet bent. Er wordt totaal geen hulp geboden bij het oplossen van de puzzels, wat kan frustreren maar wat ook echt wat 'oh wacht eens even' momenten oplevert. Erg goed gedaan.
De immersie is ook hoog doordat je met je handen aan een dualshock vastzit, maar dit visueel gepresenteerd krijgt als een soort trap om je armen heen.
Waar I expect you to die echt de escape room ervaring opzoekt met move integratie, daar blijft Statik erg behoudend. De puzzels zijn pittig, en ook echt gevarieerd. Tevens zit er meer in het spel dan je in eerste instantie verwacht. Sluit bijvoorbeeld eens een telefoon aan met de ps4 second screen app, en speel 3 'traps' opnieuw maar dan samen met iemand in de kamer met vrijwel nieuwe puzzels.
Erg tof spel, en zeker voor de aanbiedingsprijs van dit moment.
Bon, ga normaal gezien morgen of toch deze week de ps vr bundle halen waar gt sport bij zit. Tenzij htc met iets fenomenaal afkomt morgen op hun ces aankondiging.
Dat gezegd zijnde, vinden jullie die al een tijdje een psvr hebben het de aankoop waard?
Dat gezegd zijnde, vinden jullie die al een tijdje een psvr hebben het de aankoop waard?
Absoluut. VR is in deze fase nog lang niet perfect, maar het is nu al een revolutie in de manier waarop je een game beleeft. Het aantal goede games op PSVR is inmiddels behoorlijk en de lineup voor 2018 ziet er veelbelovend uit.lapino schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:52:
Bon, ga normaal gezien morgen of toch deze week de ps vr bundle halen waar gt sport bij zit. Tenzij htc met iets fenomenaal afkomt morgen op hun ces aankondiging.
@lapino Een game als resident evil 7 laat zien dat virtual reality echt zo ver is en dat het het kopen waard van is. Het geeft je echt het gevoel dat je opgesloten bent in het horror huis zoals resident evil bedoelt is.
Vandaag bijna 4 uur achter elkaar RE7 gespeeld. Ik ben nog steeds niet terug in real life. Wat is het toch een geweldige ervaringNieuwevolger schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:56:
@lapino Een game als resident evil 7 laat zien dat virtual reality echt zo ver is en dat het het kopen waard van is. Het geeft je echt het gevoel dat je opgesloten bent in het horror huis zoals resident evil bedoelt is.
Skyrim vr de moeite? Heb dat spel honderden uren gespeeld dus vermoed dat ik er snel op zal uitgekeken zijn. Heb gevoel dat een demo al genoeg zou zijn en naar ik zie zoveel andere vr dingen te ontdekken. Die re7 lijkt me wel super, en heb het vooral voor titels die me laten rondlopen in werelden die ikzelf niet kan bezoeken.
[ Voor 50% gewijzigd door lapino op 07-01-2018 21:33 ]
Echt veruit de beste VR game tot nu toe en waarbij ik echt niet kon stoppen met spelen.ElGrandoNeuso schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:12:
[...]
Vandaag bijna 4 uur achter elkaar RE7 gespeeld. Ik ben nog steeds niet terug in real life. Wat is het toch een geweldige ervaring
Je hebt Skyrim honderden uren gezien, maar je bent er nog nooit geweest. Dat laatste kan met Skyrim VR. Of je er snel op uitgekeken zult zijn kan ik natuurlijk niet voorspellen. Het is wel een geheel andere ervaring.lapino schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:28:
Skyrim vr de moeite? Heb dat spel honderden uren gespeeld dus vermoed dat ik er snel op zal uitgekeken zijn.
Prijs was terug 439 bij gamemania. Toch even benadrukt dat ik trouwe klant ben en na telefoontje aan hoofdzetel toch nog meegekregen aan 319. Ben benieuwd, hopelijk zijn geld waard.
Dit. En ik heb honderden uren op de PS3 en PS4 gespeeld. Maar inmiddels ook weer tegen de 100 in VR. Vertrouwd uiteraard maar een hele andere ervaring. Ik ga er ook anders/rustiger van spelen en zie veel meer dingen die ik op een plat scherm niet zou zien. Zeker een must buy voor de PS VR..GoO schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:32:
[...]
Je hebt Skyrim honderden uren gezien, maar je bent er nog nooit geweest. Dat laatste kan met Skyrim VR. Of je er snel op uitgekeken zult zijn kan ik natuurlijk niet voorspellen. Het is wel een geheel andere ervaring.
Net die playroom VR eens geprobeerd (platform spel met die witte ventjes), niet echt tijd om nog veel langer te testen (werk...). Viel me wel op dat de zijkanten nog blurry zijn, verbetert wel als ik de headset dicht tegen mijn voorhoofd aanspan maar krijg het niet ver genoeg om echt perfect scherp te worden. Van wat ik lees op internet zou dit min of meer normaal zijn en is enkel midden scherp, maar viel me toch op.
Trouwens, is echt fenomenaal dat gevoel 'erin' te zitten (en was veronderstel ik nog maar onnozel spelletje). Zeer benieuwd naar de aaa titels.
Trouwens, is echt fenomenaal dat gevoel 'erin' te zitten (en was veronderstel ik nog maar onnozel spelletje). Zeer benieuwd naar de aaa titels.
In de Playroom VR zit ook een spelletje dat je in een soort van speelkamer zitlapino schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:42:
Net die playroom VR eens geprobeerd (platform spel met die witte ventjes), niet echt tijd om nog veel langer te testen (werk...). Viel me wel op dat de zijkanten nog blurry zijn, verbetert wel als ik de headset dicht tegen mijn voorhoofd aanspan maar krijg het niet ver genoeg om echt perfect scherp te worden. Van wat ik lees op internet zou dit min of meer normaal zijn en is enkel midden scherp, maar viel me toch op.
en dan heb je een apparaat voor je met zo'n kermis grijparm waar je allemaal kleine speeltjes kan oppakken.
Die worden dan weer ergens in die speel kamer neer gezet maar voordat je dat doet heb je zo'n speeltje in je hand en als je die heel dicht bij houd zijn ze super gedetailleerd.
Wat ook leuk is als je in die kamer naar een van de speeltjes kijkt gaan ze verschillende dingen doen.
PSN: FreakGIB
Klopt, het midden van het gezichtsveld is de "sweet spot" waarin alles scherp is, en de randen zijn wat meer blurry. Dat is een slimme manier om de rekenkracht van de PS4 optimaal te benutten. De bedoeling is dat je je hoofd richting het object draait i.p.v. je ogen.lapino schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:42:
En ook al is de headset perfect op je hoofd gepositioneerd, dit ga je er niet uit krijgen. Maar ik denk dat je hier over een tijdje niks meer van ziet/merkt, aangezien je zo in een game op gaat en vanzelf je hoofd gaat draaien.
En inderdaad, de immersie is enorm. Zelfs bij een "abstracte" game als Superhot hou ik mijn handen nog wel eens voor mijn hoofd omdat ik echt denk door een kogel geraakt te worden. En hoewel het er van buitenaf ongetwijfeld nogal onnozel uit ziet hoe ik met mijn Moves loop te zwaaien en kogels aan het ontwijken ben, voel ik me een bad-ass Neo ingame
En in Raw Data, ondanks de toch matige graphics, was ik de eerste keer toen ik tegenover zo'n enorme robot stond toch een beetje onder de indruk
Ik had ook zoiets in Rec Room (Gratis spel) daarin kan je bv paintballen en lazergamen.Denman schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:09:
[...]
Klopt, het midden van het gezichtsveld is de "sweet spot" waarin alles scherp is, en de randen zijn wat meer blurry. Dat is een slimme manier om de rekenkracht van de PS4 optimaal te benutten. De bedoeling is dat je je hoofd richting het object draait i.p.v. je ogen.
En ook al is de headset perfect op je hoofd gepositioneerd, dit ga je er niet uit krijgen. Maar ik denk dat je hier over een tijdje niks meer van ziet/merkt, aangezien je zo in een game op gaat en vanzelf je hoofd gaat draaien.
En inderdaad, de immersie is enorm. Zelfs bij een "abstracte" game als Superhot hou ik mijn handen nog wel eens voor mijn hoofd omdat ik echt denk door een kogel geraakt te worden. En hoewel het er van buitenaf ongetwijfeld nogal onnozel uit ziet hoe ik met mijn Moves loop te zwaaien en kogels aan het ontwijken ben, voel ik me een bad-ass Neo ingame
En in Raw Data, ondanks de toch matige graphics, was ik de eerste keer toen ik tegenover zo'n enorme robot stond toch een beetje onder de indruk
Ik was aan het paintballen en de omgeving is vrij cartoony maar toch, op een gegeven moment stond ik achter een muurtje te schuilen en keer ik door een raam en dacht hier kan ik wel even leunen maar was vergeten dat er in de echte wereld geen muurtje met een raam was
Haha herkenbaar ja. Zo heb ik m'n Move controllers een keer op het "bureau" gelegd in de demo van Job Simulator. Gelukkig hebben ze de val naar de vloer overleefdFreakGIB schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:16:
[...]
Ik had ook zoiets in Rec Room (Gratis spel) daarin kan je bv paintballen en lazergamen.
Ik was aan het paintballen en de omgeving is vrij cartoony maar toch, op een gegeven moment stond ik achter een muurtje te schuilen en keer ik door een raam en dacht hier kan ik wel even leunen maar was vergeten dat er in de echte wereld geen muurtje met een raam waskon nog net op tijd me zelf corrigeren.
Maar bedankt voor de tip van Rec Room! Lijkt me wel een leuk spel en wist wel dat die er aan zat te komen, maar niet dat hij al uit was? Of is dit een beta ofzo?
Zoiets als Ocean Descent vind ik nog leukste vanalles, gewoon rondkijken en genieten. Titels in dit genre?
edit: ondertussen beetje RIGS gespeeld, hoe cool is dat allemaal? Ben meer en meer overtuigd, dit is echt toch wel cool. Zoek dan wel altijd naar perfectie in zo'n dingen, dus zie wel wat er nog verbeterd kan worden. Een iets groter FOV zou super zijn, en resolutie kan altijd beter (maar vind ik best meevallen). Toch een heel coole ervaring deze VR.
Btw, is er een verlengkabel beschikbaar voor die PS camera? Ik zit behoorlijk eind van mijn 65" televisie vandaan en de camera moet blijkbaar dichterbij om optimaal te presteren maar kabeltje is te kort. Zie dat gamemania er eentje had maar die is nergens in stock, ook njet bij bol.com enz.
edit: ondertussen beetje RIGS gespeeld, hoe cool is dat allemaal? Ben meer en meer overtuigd, dit is echt toch wel cool. Zoek dan wel altijd naar perfectie in zo'n dingen, dus zie wel wat er nog verbeterd kan worden. Een iets groter FOV zou super zijn, en resolutie kan altijd beter (maar vind ik best meevallen). Toch een heel coole ervaring deze VR.
Btw, is er een verlengkabel beschikbaar voor die PS camera? Ik zit behoorlijk eind van mijn 65" televisie vandaan en de camera moet blijkbaar dichterbij om optimaal te presteren maar kabeltje is te kort. Zie dat gamemania er eentje had maar die is nergens in stock, ook njet bij bol.com enz.
[ Voor 78% gewijzigd door lapino op 08-01-2018 21:03 ]
Pffff, Rec Room vanavond gedownload. Is ook weer niet goed voor me dit. Morgen gaat de wekker om 6:30 en had er om 11:00 in willen liggen. Deze post zegt genoeg 
Maar wat een lol. In tijden niet zo hard gelachen. Die zaal is al leuk om een beetje aan te kloten, paintball is tof om te doen, maar het pareltje was wel het 3D tekenen waarbij je in 2 teams moet strijden om de punten. 1 van het team tekent en de anderen moeten raden. De tekeningen en opmerkingen die voorbij kwamen waren hilarisch en de tranen stonden soms in m’n ogen. Laat staan op een zaterdagavond met een potje bier er bij
Maar wat een lol. In tijden niet zo hard gelachen. Die zaal is al leuk om een beetje aan te kloten, paintball is tof om te doen, maar het pareltje was wel het 3D tekenen waarbij je in 2 teams moet strijden om de punten. 1 van het team tekent en de anderen moeten raden. De tekeningen en opmerkingen die voorbij kwamen waren hilarisch en de tranen stonden soms in m’n ogen. Laat staan op een zaterdagavond met een potje bier er bij
Klopt het dat die 319 euro aanbieding van gamemania.nl nu weer weg is? Balen... Ik heb nog steeds interesse, maar hij is nu weer 100 euro duurder...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Klopt inderdaad, ook in België. Na wat aandringen gisteren toch nog meegekregen aan 319 maar prijs was sinds gisteren terug op 'oude' niveau.spaceboy schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:07:
Klopt het dat die 319 euro aanbieding van gamemania.nl nu weer weg is? Balen... Ik heb nog steeds interesse, maar hij is nu weer 100 euro duurder...
Goed om te lezen. Helemaal vergeten Rec Room toch ook snel maar eens proberen.Denman schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 01:00:
Pffff, Rec Room vanavond gedownload. Is ook weer niet goed voor me dit. Morgen gaat de wekker om 6:30 en had er om 11:00 in willen liggen. Deze post zegt genoeg
Iemand idee waar ik (nog) een verlengkabel voor de PS camera kan vinden?
Google effe op "calibur11 ps4 camera extension"lapino schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:07:
Iemand idee waar ik (nog) een verlengkabel voor de PS camera kan vinden?
Zijn er genoeg te vinden. Helaas niet heel goedkoop (voor 2m kabel)
Even terugkomemd op de vraag hierboven of Skyrim vr de moeite waard is:
Ben er zelf zojuist ingedoken. Wat een fantastische ervaring. Heb de game meerdere malen met veel plezier uitgespeeld, eerst op pc daarna op de xbox360, maar dit is [v Gaal modus aan] "another cook!" [v Gaal modus uit].
Natuurlijk lachen we over 10 jaar, of eerder al, om het gebrek aan graphics kwaliteit, maar wat mij betreft is immersion veel belangrijker dan graphics.
Wat wel raar is, ik wordt best wel misselijk (heb snap en teleport natuurlijk wel uit staan). Heb ik nog met geen enkele vr game gehad, terwijl sommige toch veel heftiger/sneller zijn, zoals Rigs of Eve Valkyrie.
Is ook niet dat ik snel misselijk wordt in bijvoorbeeld achtbanen ofzo... heel raar dus
Maar goed, gewoon effe doorbijten (of doorslikken
)
Misschien heb ik m'n dag gewoon niet
Ben er zelf zojuist ingedoken. Wat een fantastische ervaring. Heb de game meerdere malen met veel plezier uitgespeeld, eerst op pc daarna op de xbox360, maar dit is [v Gaal modus aan] "another cook!" [v Gaal modus uit].
Natuurlijk lachen we over 10 jaar, of eerder al, om het gebrek aan graphics kwaliteit, maar wat mij betreft is immersion veel belangrijker dan graphics.
Wat wel raar is, ik wordt best wel misselijk (heb snap en teleport natuurlijk wel uit staan). Heb ik nog met geen enkele vr game gehad, terwijl sommige toch veel heftiger/sneller zijn, zoals Rigs of Eve Valkyrie.
Is ook niet dat ik snel misselijk wordt in bijvoorbeeld achtbanen ofzo... heel raar dus
Maar goed, gewoon effe doorbijten (of doorslikken

[ Voor 9% gewijzigd door Bloedvat op 09-01-2018 21:33 ]
Had het niet verwacht maar heb toch ook vaak last van een soort duizelig gevoel, zeker met bijv Eve. Hoop dat het went want is zo cool gamen.
Dat misselijk zijn gaat meestal vanzelf over als je genoeg vr gespeeld hebt... Dan heb je "zeebenen" gekregen. Ik had het vooral de eerste weken. Maar nu kan ik uren ultrawings en Skyrim spelen. Schijnbaar ben ik er eindelijk "overheen gegroeid".Bloedvat schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:04:
Even terugkomemd op de vraag hierboven of Skyrim vr de moeite waard is:
Maar goed, gewoon effe doorbijten (of doorslikken![]()
)
Tip tegen misselijkheid in Skyrim:
Ga staan en maak met je benen "loop bewegingen" terwijl je op je plek blijft of beweeg je hoofd een beetje op en neer. Je hersenen trappen er dan sneller in.
Leuk ook die details in de vr versie die me in de gewone versie niet eens opvielen: je kunt kleine insecten doden en als het sneeuwt.... Da's gewoon rustgevend.
[ Voor 6% gewijzigd door remcheese op 10-01-2018 00:54 ]
Het enige spel waar ik een misselijk gevoel van kreeg was Robinson, maar na het veranderen van wat settings ging dat wel goed. Skyrim heb ik nog niet gespeeld, maar ik denk niet dat dat mijn type spel gaat zijn.
PSN id: NL_SToRM
Ik heb nu GT Sport, Driveclub VR en Dirt Rally. Als niet-racer (meer de RPG gamer), ben ik erg blij met deze spellen! Dirt Rally heb ik afgelopen week voor het eerst gespeeld. Het rijden is lastiger in die zin, dat je alle schade achteraf moet bekostigen. Ik merkte dan ook dat ik veel voorzichtiger ging rijden dan bij Driveclub of GT Sport. Maar... ondanks dat ik geen stuurtje heb, kon ik als behoorlijke racer-n00b toch gelijk al de 5e en later 3e plek halen.
Het zal vast verderop in het spel veel lastiger worden, maar ik vreesde van tevoren dat het moeilijker zou zijn (gezien de verhalen op dit forum).
Dirt Rally krijgt van mij een dikke 10!!!
Het gave is, dat je veel beter merkt op wat voor ondergrond je rijdt en het rijden is veel realistischer dan bij bijvoorbeeld Driveclub. Die laatste is trouwens ook best leuk, ondanks de kritiek die velen uiten op de scherpte van het beeld.
GT Sport heb ik nog niet veel gespeeld, simpelweg omdat er maar een klein deel VR is en als niet-racer vind ik "platte" race spellen iets minder leuk dan RPG's.
Dirt Rally krijgt van mij een dikke 10!!!
Het gave is, dat je veel beter merkt op wat voor ondergrond je rijdt en het rijden is veel realistischer dan bij bijvoorbeeld Driveclub. Die laatste is trouwens ook best leuk, ondanks de kritiek die velen uiten op de scherpte van het beeld.
GT Sport heb ik nog niet veel gespeeld, simpelweg omdat er maar een klein deel VR is en als niet-racer vind ik "platte" race spellen iets minder leuk dan RPG's.
Make music, not war
In GT Sport kun je, meen ik, VR levels vrij spelen door het spelen van 'platte' levels.musiman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:37:
Ja, daar heb ik hier al eerder over gehoord, maar dan zou ik heel veel in 2D moeten racen om die summiere VR content vrij te moeten spelen, terwijl de andere twee al helemaal in VR werken.retroguy schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:12:
[...]
In GT Sport kun je, meen ik, VR levels vrij spelen door het spelen van 'platte' levels.
Make music, not war
*snip*Denman schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:09:
[...]
Klopt, het midden van het gezichtsveld is de "sweet spot" waarin alles scherp is, en de randen zijn wat meer blurry. Dat is een slimme manier om de rekenkracht van de PS4 optimaal te benutten. De bedoeling is dat je je hoofd richting het object draait i.p.v. je ogen.
Nee, dat is simpelweg een beperking van de lenzen. Dat is bij alle VR brillen het geval.
Sony heeft wel, voor VR, low res schermen gebruikt. Anders zou een PS4 VR niet trekken.
Een PS4 is nu eenmaal niet zo krachtig als een PC, waar wel high res schermen toegepast kunnen worden.
En toch 90FPS gehaald kunnen worden voor een niet misselijk makende VR ervaring.
[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 11-01-2018 19:50 ]
Is dat zo? Het verhaal over het besparen op rekenkracht heb ik weleens eerder gehoord.Tweaker1234 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:07:
[...]
* snip *
Nee, dat is simpelweg een beperking van de lenzen.
[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 11-01-2018 19:50 ]
Dat is incorrect. Deze techniek heet foveated rendering.en is inderdaad een manier om rekenkracht te besparen.Tweaker1234 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:07:
[...]
* snip *
Nee, dat is simpelweg een beperking van de lenzen. Dat is bij alle VR brillen het geval.
Sony heeft wel, voor VR, low res schermen gebruikt. Anders zou een PS4 VR niet trekken.
Een PS4 is nu eenmaal niet zo krachtig als een PC, waar wel high res schermen toegepast kunnen worden.
En toch 90FPS gehaald kunnen worden voor een niet misselijk makende VR ervaring.
Niet elke game maakt hier gebruik van en dan is het ook nog afhankelijk of je de PS4 Pro of OG PS4 gebruikt. Zo weet ik 100% zeker dat Batman Arkham VR deze techniek gebruikt op de OG PS4 en op de PS4 Pro alle pixels volledig scherp gerenderd worden in die game.
Heel simpel gezegd wordt in Batman op de OG PS4 niet alle pixels van je 16:9 scherm gebruikt die achter je lenzen zitten, maar eerder slechts 2 cirkels die gerenderd worden. Alle pixels buiten die cirkel blijven zwart. Vervolgens worden deze cirkels uitgerekt naar 16:9 waardoor de pixels in de randen van je visie daadwerkelijk groter zijn dan de pixels in het midden van het beeld. Deze pixels zijn dus uitgerekt en dat is waarom ze blurry zijn. Feitelijk heb je dus een dynamische resolutie waar het midden van het scherm full HD is en hoe verder je van het midden vandaan kijkt hoe lager de resolutie wordt.
Op de PS4 Pro worden sinds de pro patch alle pixels op het volledige scherm benut bij Batman VR en is het volledige beeld even scherp aan de randen als in het midden.
P.s.
Indien je met je PS4 gameplay opneemt van VR games die deze techniek gebruiken zal je zien wanneer je de beelden terug kijkt dat de linker en rechter bovenhoeken zwart zijn. Dit zijn de pixels die niet gebruikt worden om rekenkracht te besparen. Zie onderstaande video's ter illustratie.
Batman Arkham VR op OG PS4 (Zie linker en rechterhoek bovenhoek)
Batman Arkham VR op PS4 Pro met Pro patch
[ Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 11-01-2018 19:50 ]
Het zal een beetje van beide zijn, de opbouw van de lenzen heeft er ongetwijfeld ook mee te maken, maar de beperkingen van de PS4 ook. De filmpjes van @ThaBEN illustreren dat mooi.
Wel een beetje jammer dat @Tweaker1234 mij uit maakt voor grappenmaker, maar gezien zijn posthistorie heeft hij geen PS VR maar een Windows Mixed Reality en komt hij hier vooral om de PS4 te bashen / de PC op te hemelen. Ik ga die discussie niet aan, ik heb beide staan en ik ben de leeftijd gepasseerd dat ik me daar nog druk om kan maken.
En ja, ik weet dat de PS4 (Pro) zijn beperkingen heeft, maar het aanbod nu, en het aanbod wat er nog aan komt + het feit dat ik op de bank neer kan ploffen zonder gedoe met hardware / drivers maakt dat wat mij betreft ruimschoots goed. Dat het allemaal iets minder scherp is merk ik na 5 minuten toch niet meer en fun heb ik sowieso wel
Wel een beetje jammer dat @Tweaker1234 mij uit maakt voor grappenmaker, maar gezien zijn posthistorie heeft hij geen PS VR maar een Windows Mixed Reality en komt hij hier vooral om de PS4 te bashen / de PC op te hemelen. Ik ga die discussie niet aan, ik heb beide staan en ik ben de leeftijd gepasseerd dat ik me daar nog druk om kan maken.
En ja, ik weet dat de PS4 (Pro) zijn beperkingen heeft, maar het aanbod nu, en het aanbod wat er nog aan komt + het feit dat ik op de bank neer kan ploffen zonder gedoe met hardware / drivers maakt dat wat mij betreft ruimschoots goed. Dat het allemaal iets minder scherp is merk ik na 5 minuten toch niet meer en fun heb ik sowieso wel
Dit dus.En ja, ik weet dat de PS4 (Pro) zijn beperkingen heeft, maar het aanbod nu, en het aanbod wat er nog aan komt + het feit dat ik op de bank neer kan ploffen zonder gedoe met hardware / drivers maakt dat wat mij betreft ruimschoots goed. Dat het allemaal iets minder scherp is merk ik na 5 minuten toch niet meer en fun heb ik sowieso wel
Zover had ik nog niet gekeken, maar zonder dat vond ik zijn post ook al redelijk kansloos...Denman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:42:
Wel een beetje jammer dat @Tweaker1234 mij uit maakt voor grappenmaker, maar gezien zijn posthistorie heeft hij geen PS VR maar een Windows Mixed Reality en komt hij hier vooral om de PS4 te bashen / de PC op te hemelen.
Precies, ik wist dat er een naampje voor wasThaBEN schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 07:07:
[...]
Dat is incorrect. Deze techniek heet foveated rendering en is inderdaad een manier om rekenkracht te besparen.
[ Voor 27% gewijzigd door ralph075 op 11-01-2018 10:18 ]
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Gebruiken jullie de cinematic mode wel eens?
Ik heb het ding afgelopen weken wel eens op gezet als vrouwlief de TV tot haar beschikking heeft. Kabel is lang genoeg om lekker languit op de bank te liggen. Best wel ideaal. Beetje remote play op een mega scherm zonder input lag.
Ik heb het ding afgelopen weken wel eens op gezet als vrouwlief de TV tot haar beschikking heeft. Kabel is lang genoeg om lekker languit op de bank te liggen. Best wel ideaal. Beetje remote play op een mega scherm zonder input lag.
En toch heeft de PS4 Pro wat extra dingen op de GPU zitten om dit toch echt daadwerkelijk zo te doen, heeft verder vrij weinig met de lenzen te maken.Tweaker1234 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:07:
[...]
* snip *
Daarnaast is het resolutie verschil nou niet bepaald zo daadwerkelijk groot dat je de ene wel high res kan noemen en de andere niet. Of vind jij 2160x1200 vs. 1920x1080 (25% extra) nou echt zo'n bijzonder groot verschil? Daarnaast zijn de schermen in de Rift en Vive voorzien van een pentile display en die in PSVR van een RGB waarbij dus het aantal subpixels van PSVR dus groter is en waardoor het screendoor effect minder is.
En laten we vooral even niet vergeten dat PSVR ook 60fps en 120fps aan kan, sommige games doen zelf 120fps (niet veel), veel doen maar 60fps en de PS4+PSVR zetten dat zelf om naar 120fps om er voor te zorgen dat men niet misselijk wordt.
Misschien je toch wat meer verdiepen in PSVR en niet alleen de PC VR brillen, hmm?
Overigens de Vive Pro heeft wel stuk grotere schermen, erg interessant waar het naar toe gaat! Als men dan ook nog eye tracking in de brillen kan toevoegen dan kan foveated rendering ook toegepast worden waar dan juist datgene waar je ogen naar kijken scherper gerendered wordt (en ook dit is NIET iets van de lenzen!). Kan niet wachten op de PSVR2 en de PS5!
Ehh nee, niet helemaal correct, voor foveated rendering heb je eye tracking nodig en PSVR doet dat niet, wel is het zo dat op de Pro dus hardware matige uitbreidingen in de GPU zitten die hierbij helpen maar er wel van uit gaan dat je naar midden van je scherm kijkt met je ogen. Sommige games kunnen dit ook in-software doen op reguliere PS4's.ThaBEN schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 07:07:
[...]
Dat is incorrect. Deze techniek heet foveated rendering.en is inderdaad een manier om rekenkracht te besparen.
[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 11-01-2018 19:51 ]
Nog niet geprobeerd, maar ik vind het gebrek aan scherpte (zeker tegen de zijkanten aan) nogal storend, denk dat het voor 'cinema view' dan nog erger is.bram1984 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:02:
Als ik Cinematic mode gebruik is dat meestal op medium grootte. Tomb raider 1& 2 zijn gewoonweg TE "In your face" op het grootste standje.bram1984 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:02:
GTA V vind ik niet te doen in Cinematic, dan mis je te veel detail ivm de lagere resolutie.
Ik speel adr1ft graag op de VR in cinematic mode en dan op het allergrootste scherm.
Dat is zo veel leuker dan het haarscherpe HD scherm van de TV...
gewoon omdat je toch meer het gevoel hebt er in te zitten en de gameplay zich er echt voor leent.
Tip trouwens: Sluit je WII/WiiU//Xbox,Nintendo Switch of dat Steam streaming doosje eens aan op de input van de VR Processor Unit, zet je PS4 aan en geniet van Zelda etc op een MEEEEEGA groot scherm
[ Voor 14% gewijzigd door remcheese op 11-01-2018 11:57 ]
Ik heb het een keer met GT Sport geprobeerd. Viel niks tegen! Met racen is het best tof als je zo "dicht op het scherm" zit. Bij gebrek aan een beamer is dit eigenlijk best een prima alternatiefbram1984 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:02:
Maar goed, het beeld blijft op een 1080p of 4K scherm uiteraard het scherpst.
Een WMR bril heeft het ookDenman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:42:
Wel een beetje jammer d...
Je punt maken kan ook zonder dit soort fratsen... hou het beleefd.
[ Voor 21% gewijzigd door Geronimous op 11-01-2018 19:38 ]
Haha, je gelooft het echt? Lekker belangrijk hoe het heet, door de lenzen is de beeldopmaak anders.
Het jammere is gewoon dat alle VR brillen dat moeten doen. De techniek is nog niet zo ver dat het anders opgelost kan worden. Persoonlijk een van de grote nadelen van VR. En dan krijgen we ook nog filmpjes te zien waar het beeld als op een 2 scherm is

Ik heb trouwens alle VR brillen getest. De lenzen van de PSVR zijn daarbij het mooist (zal maar iets positief zeggen nadat sommigen op hun teentjes getrapt zijn. Ik ben voor VR. Maakt niet uit op welke bril), maar de rest is zoals gezegd aangepast aan de beperkte kracht van een PS4. Niks slims aan. Gewoon logisch.
Bovendien is dubbel-posten is niet de bedoeling op Tweakers. Wijzig je laatste reactie als je een aanvulling hebt of een reactie op iemand anders wilt toevoegen.
[ Voor 23% gewijzigd door Geronimous op 11-01-2018 19:40 ]
Enige nadeel is het feit dat het scherm langzaam verschuift, wat ik eigenlijk wel gek vind aangezien de camera toch eigenlijk niet nodig zou moeten zijn voor cinematic mode?bram1984 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:02:
Ofja misschien voor het feit dat je echt heen en weer kunt kijken naar het grote scherm, maar van mij mag het beeld wel altijd in het midden blijven staan. Kan zijn dat dat een optie is, ik moet me er eens in verdiepen.
[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 11-01-2018 12:34 ]
Foveated Rendering staat los van de beeldopmaak door de vorm van de lenzen. VR brillen kunnen het volledige scherm scherp laten zien, maar je bespaart hierdoor enorm heel veel rekenkracht die je voor andere dingen kunt gebruiken. Indien je Foveated Rendering toepast met EYE Tracking zie je altijd alles scherp ongeacht waar je kijkt. Gezien de PSVR geen eye tracking bezit is daar Foveated Rendering toegepast zodat het centrum van het beeld altijd scherp is.Tweaker1234 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:26:
[...]
Haha, je gelooft het echt? Lekker belangrijk hoe het heet, door de lenzen is de beeldopmaak anders.
Het jammere is gewoon dat alle VR brillen dat moeten doen. De techniek is nog niet zo ver dat het anders opgelost kan worden. Persoonlijk een van de grote nadelen van VR. En dan krijgen we ook nog filmpjes te zien waar het beeld als op een 2 scherm is![]()
Ik heb trouwens alle VR brillen getest. De lenzen van de PSVR zijn daarbij het mooist (zal maar iets positief zeggen nadat sommigen op hun teentjes getrapt zijn. Ik ben voor VR. Maakt niet uit op welke bril), maar de rest is zoals gezegd aangepast aan de beperkte kracht van een PS4. Niks slims aan. Gewoon logisch.
(In ieder geval in Batman Arkham VR, developers kiezen zelf of ze deze techniek gebruiken)
Natuurlijk kun je ook zonder Foveated Rendering het gehele scherm scherp laten zien maar dan moet je de algehele wereld een visuele downgrade geven vanwege GPU load.
Zie onderstaande video's voor meer info.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Qq09BTmjzRs]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6q3w0fiD0zg]
[ Voor 9% gewijzigd door ThaBEN op 11-01-2018 12:41 ]
Mag ik hopen. Is ook nodig met een console. We doen moeilijk, maken mooie praatjes om het beeld wat dichtbij staat veraf te projecteren+fresnel (achtige) lenzen mooi te praten. Blijft dat het nog verre van zo goed als een 2D beeld is. En dat is met alle VR brillen zo.
Ik voel me niet aangevallen, het maakt je alleen niet per se geloofwaardiger als je op de man gaat spelenTweaker1234 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:20:
[...]
Een WMR bril heeft het ookAlle VR brillen.
* snip *
/mod-edit: Maak voor dit soort zaken een TR aan aub...
Je hoeft ons niet te overtuigen hier hoorTweaker1234 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:26:
[...]
De lenzen van de PSVR zijn daarbij het mooist (zal maar iets positief zeggen nadat sommigen op hun teentjes getrapt zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Geronimous op 11-01-2018 19:53 ]
En daarom wordt het voor consumenten VR niet gebruikt. Open deur.
Maak het moeilijker dan het hoeft. Een console als ook PC heeft nou eenmaal beperkingen.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Daar is de TR voor, bram...
[ Voor 84% gewijzigd door Geronimous op 11-01-2018 19:42 ]
Iemand ervaring met The Invisible Hours? Lijkt mij ook wel een interessante titel.
Laatst een stuk Horizon gespeeld in Cinamatic mode (TV was bezet), even wennen aan minder scherp beeld, maar het heeft ook wel wat gaafs. Vechten is veel intenser, maar vooral met veel robots tegelijk ook lastiger vind ik (omdat je niet alles in een keer goed overziet op het grote beeld).remcheese schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:53:
[...]
Als ik Cinematic mode gebruik is dat meestal op medium grootte. Tomb raider 1& 2 zijn gewoonweg TE "In your face" op het grootste standje.
GTA V vind ik niet te doen in Cinematic, dan mis je te veel detail ivm de lagere resolutie.
Ik speel adr1ft graag op de VR in cinematic mode en dan op het allergrootste scherm.
Dat is zo veel leuker dan het haarscherpe HD scherm van de TV...
gewoon omdat je toch meer het gevoel hebt er in te zitten en de gameplay zich er echt voor leent.
Tip trouwens: Sluit je WII/WiiU//Xbox,Nintendo Switch of dat Steam streaming doosje eens aan op de input van de VR Processor Unit, zet je PS4 aan en geniet van Zelda etc op een MEEEEEGA groot scherm
Ik heb ook verschillende maten geprobeerd, medium werk het fijnste.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Apex Construct
Nieuwe trailer en releasedatum aangekondigd, 20 februari.
Meer info: https://blog.eu.playstati...0th-february/#sf179017880
Ark: Park
Releasedatum aangekondigd, 22 maart
[ Voor 54% gewijzigd door .GoO op 12-01-2018 19:43 ]
Zonet eens eerste paar levels van die Until Dawn coaster gespeeld, shit ze maat... Vind de ervaring nog steeds fenomenaal, maar jammer van de onscherpte naar uitersten toe. Zie ook nogal wat blooming, bijv witte tekst op zwart zit soort halo rond. Moest dit 2x scherper zijn dan moet dat geweldig zijn. Zal voor ps5/psvr2 zijn zeker?
Deze generatie gaan we ook nog wel veel verbetering zien. Rush of Blood was een launchgame en bovendien niet geoptimaliseerd voor de Pro. Desondanks ziet Rush of Blood er behoorlijk goed uit, alleen qua scherpte kan het inderdaad wat beter. Vergelijk 'm straks maar met The Inpatient van dezelfde ontwikkelaar.lapino schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:49:
Zonet eens eerste paar levels van die Until Dawn coaster gespeeld, shit ze maat... Vind de ervaring nog steeds fenomenaal, maar jammer van de onscherpte naar uitersten toe. Zie ook nogal wat blooming, bijv witte tekst op zwart zit soort halo rond. Moest dit 2x scherper zijn dan moet dat geweldig zijn. Zal voor ps5/psvr2 zijn zeker?
@lapino ik raad je aan om the last guardian vr demo te proberen, dan kan je wel zien dat games op de psvr relatief aardif scherp kunnen zijn. Ook resident evil 7 vind ik ook nog wel aardig goed. Het zijn vooral objecten op verre afstanden dat ze steeds onscherper worden.
Verwijderd
Apex Construct ziet er tof uit! Die ga ik wel halen. Met de move controllers pijl en boog schieten lijkt me ook wel tof. Mogen wel meer van dit soort games uitkomen..GoO schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:08:
Apex Construct
[video]
[video]
Ik lijk nu ineens problemen te hebben met de headset sinds een tijdje. Beeld tilt / staat schuin een stukje naar links. Zo kan ik in ieder geval niet spelen. Ik ga nog even wat potentiele fixes proberen. Hoop niet op garantie issues in ieder geval. Zucht...
Heb ik ook gehad een half jaar geleden, heel irritant maar het is geen hardware issue. Enige oplossing lijkt helaas je instellingen terugzetten naar fabrieksinstellingen. Er wordt geen data gewist, maar je moet daarna wel opnieuw je instellingen terugzetten.Geteisem schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:45:
Ik lijk nu ineens problemen te hebben met de headset sinds een tijdje. Beeld tilt / staat schuin een stukje naar links. Zo kan ik in ieder geval niet spelen. Ik ga nog even wat potentiele fixes proberen. Hoop niet op garantie issues in ieder geval. Zucht...
Heb ik net gedaan via initialisatie. Dan blijft inderdaad alle data behouden. Maar het lost het probleem voor mij niet op. Verder ook geen kalibratie voor VR opnieuw gehad. Dus zal wel een andere manier zijn gok ik..GoO schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:52:
[...]
Heb ik ook gehad een half jaar geleden, heel irritant maar het is geen hardware issue. Enige oplossing lijkt helaas je instellingen terugzetten naar fabrieksinstellingen. Er wordt geen data gewist, maar je moet daarna wel opnieuw je instellingen terugzetten.
Ook al opnieuw opgestart? De stroom er even helemaal vanaf gehad? Heb je het alleen in cinema mode en is het even weg als je de screen size verandert?Geteisem schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:56:
[...]
Heb ik net gedaan via initialisatie. Dan blijft inderdaad alle data behouden. Maar het lost het probleem voor mij niet op. Verder ook geen kalibratie voor VR opnieuw gehad. Dus zal wel een andere manier zijn gok ik.
Normaal zou dit moeten helpen:
https://www.reddit.com/r/...ilted_5_degrees_to_right/Go to Ps4 settings and select "Initialization", select "Restore Default Settings"
This will delete all your setting data including the Camera calibration data. You will retain all your users, saved data, and downloaded games.
DO NOT calibrate camera with "Adjust PlayStation Camera" after this, especially if you have it at the recommend 6ft off the ground.
Wel opnieuw opgestart. Stroom nog niet geprobeert. Maar lijkt mijn probleem zo in ieder geval niet op te lossen. Ik zal zo de stroom nog even proberen van de PS4 af te halen..GoO schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:01:
[...]
Ook al opnieuw opgestart? De stroom er even helemaal vanaf gehad? Heb je het alleen in cinema mode en is het even weg als je de screen size verandert?
Normaal zou dit moeten helpen:
[...]
https://www.reddit.com/r/...ilted_5_degrees_to_right/
Anders zou ik even Sony contacten of zij een oplossing weten. Of wellicht de stappen nog een keer doorlopen. Het is wel een vreemd probleem, geen idee waar het nou door kan ontstaan.Geteisem schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:05:
[...]
Wel opnieuw opgestart. Stroom nog niet geprobeert. Maar lijkt mijn probleem zo in ieder geval niet op te lossen. Ik zal zo de stroom nog even proberen van de PS4 af te halen.
Het lijkt ineens weer 'spontaan' verdwenen. Heb ook het idee dat het misschien aan Skyrim VR ligt. Las ik ook ergens op het net. Maar goed vreemde verklaring. Heb nu de scherm size op medium staan. Opzich prima als het dan naar behoren blijft werken. Cinema mode gebruik ik toch zelden tot nooit. Apart en hopelijk is en blijft het nu goed. In ieder geval bedankt voor het meedenken.GoO schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:11:
[...]
Anders zou ik even Sony contacten of zij een oplossing weten. Of wellicht de stappen nog een keer doorlopen. Het is wel een vreemd probleem, geen idee waar het nou door kan ontstaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Geteisem op 13-01-2018 22:47 ]
Dirt Rally VR in combinatie met een stuur is wel heel gaaf, echt een aanrader!
[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 13-01-2018 22:58 ]
Zeker weten. Binnenkort weer eens aanslingeren hier met de G29.SToRM666 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:58:
Dirt Rally VR in combinatie met een stuur is wel heel gaaf, echt een aanrader!
Weet iemand een lijst zijn van psvr games waarbij staat aan hoeveel hz ze draaien? Native of met reproduction?
Het is om iemand te overtuigen die zegt dat psvr max 60 hz aankan 😋
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Geen lijst, maar op de wiki staat:Cowboy_Henk schreef op zondag 14 januari 2018 @ 07:50:
Weet iemand een lijst zijn van psvr games waarbij staat aan hoeveel hz ze draaien? Native of met reproduction?
Vernieuwingssnelheid 120 Hz, 90 Hz
Dan moet je niet naar de games kijken, maar gewoon naar de specs van de PS VR:Cowboy_Henk schreef op zondag 14 januari 2018 @ 07:50:
https://www.playstation.c...laystation-vr/tech-specs/
The devil is in the details.
Ja ik ken de specs. Maar ik dacht ergens een lijst gezien te hebben met psvr games en op hoeveel herz ze draaien.Hahn schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:43:
[...]
Dan moet je niet naar de games kijken, maar gewoon naar de specs van de PS VR:
https://www.playstation.c...laystation-vr/tech-specs/
The Perfect Sniper
Trailer, release in 2018
Trailer, release in 2018
Ik zou even wachten op reviews en de prijs die de game zal krijgen. Game ziet er erg leuk uit en maakt gebruik van PSVR Aim controller. Echter duurt de campaign maar 45 minuten tot een uur. Daarnaast is er wel nog een soort free roam mode, maar geen idee wat ik daarbij moet voorstellen.
Is er manier om te controleren welke move controller welke hand ingame zal zijn?
Bijvoorbeeld door de kleur van de bol?
Ik heb heel vaak dat ik de PSVR opstart, met beide move controllers al in mijn hand met de polsbandjes bevestigd, om vervolgens ingame erachter te komen dat mijn handen zijn omgewisseld.
Dat is best vervelend en lijkt bijna elke keer te gebeuren
Ik heb heel vaak dat ik de PSVR opstart, met beide move controllers al in mijn hand met de polsbandjes bevestigd, om vervolgens ingame erachter te komen dat mijn handen zijn omgewisseld.
Ik zit met ander probleem, mijn beide move controllers worden herkend als ik in de hoofdmenu's zit, maar zodra ik spel opstart, verdwijnt de gekleurde bol en werkt die niet meer. Ik krijg ook maar op 1 controller een bol gekleurd, terwijl de PS4 wél ziet dat er 2 controllers (move) zijn. Begrijp er niks van.
Daarom is die laad docking station zo handig. Zo pak ik links en rechts altijd in 1 x goed.ThaBEN schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:00:
Is er manier om te controleren welke move controller welke hand ingame zal zijn?
Dat gebeurd bij mij ook vaak ik moet dan de Move controller die niet reageerd even resetten.lapino schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:22:
Ik zit met ander probleem, mijn beide move controllers worden herkend als ik in de hoofdmenu's zit, maar zodra ik spel opstart, verdwijnt de gekleurde bol en werkt die niet meer. Ik krijg ook maar op 1 controller een bol gekleurd, terwijl de PS4 wél ziet dat er 2 controllers (move) zijn. Begrijp er niks van.
dat doe ik door hem via de USB aan te sluiten en ergens onderaan met een speld/dun stokje in een klein gaatje de reset button in te drukken.
Betekend dit dat de move controllers standaard onthouden in welke hand deze als laatste waren gebruikt? Ongeacht in welke volgorde je ze aanzet en inlogt op je profiel?Geteisem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:58:
[...]
Daarom is die laad docking station zo handig. Zo pak ik links en rechts altijd in 1 x goed.
Heb zelf ook een laadstation maar zet ze alleen daarop als ze helemaal leeg zijn. Stop ze normaal in de lade van mijn tv kast. Misschien toch maar eens standaard dan op het laadstation zetten
Volgens mij wel. Al kan het natuurlijk ook zijn dat ik automatisch altijd de linker als eerste aanzet.ThaBEN schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:01:
[...]
Betekend dit dat de move controllers standaard onthouden in welke hand deze als laatste waren gebruikt? Ongeacht in welke volgorde je ze aanzet en inlogt op je profiel?
Heb zelf ook een laadstation maar zet ze alleen daarop als ze helemaal leeg zijn. Stop ze normaal in de lade van mijn tv kast. Misschien toch maar eens standaard dan op het laadstation zetten
Maar goed ik zet ze altijd in de dock.
Volgens mij is het zelfs per game verschillendThaBEN schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:00:
Ik heb laatst een paar keer gehad dat ik switchte van game (ik meen van Superhot naar Ultrawings) zonder de move controllers uit te doen, en de ingame handen waren omgewisseld.
En ja, ik herken je probleem, daarom doe ik mijn straps de eerste keer pas om zodra de ingame handen zichtbaar zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Denman op 16-01-2018 12:38 ]
Precies! Dat heb ik dus ook meerdere malen meegemaakt! Ook al hield ik mijn handen bewust uit elkaar tijdens het starten van de game. De volgorde lijkt dus ook niet visueel bepaald te worden door waar de camera de move controllers ziet tijdens het starten van de game.Denman schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:37:
[...]
Volgens mij is het zelfs per game verschillend
Ik heb laatst een paar keer gehad dat ik switchte van game (ik meen van Superhot naar Ultrawings) zonder de move controllers uit te doen, en de ingame handen waren omgewisseld.
En ja, ik herken je probleem, daarom doe ik mijn straps de eerste keer pas om zodra de ingame handen zichtbaar zijn
Het is allebei. Ook al wordt er geen foveated rendering toegepast, dan nog is het beeld waziger in de hoeken doordat je een plat beeld van het scherm projecteert op een bol vorm. Hoe verder de pixels bij het midden vandaan zitten, hoe verder ze worden opgerekt. Plus dat je last krijgt van andere zaken als chromatic aberration. Iedereen met een spiegelreflexcamera en wide angle lens kent het probleemThaBEN schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:36:
[...]
Foveated Rendering staat los van de beeldopmaak door de vorm van de lenzen. VR brillen kunnen het volledige scherm scherp laten zien, maar je bespaart hierdoor enorm heel veel rekenkracht die je voor andere dingen kunt gebruiken. Indien je Foveated Rendering toepast met EYE Tracking zie je altijd alles scherp ongeacht waar je kijkt. Gezien de PSVR geen eye tracking bezit is daar Foveated Rendering toegepast zodat het centrum van het beeld altijd scherp is.
(In ieder geval in Batman Arkham VR, developers kiezen zelf of ze deze techniek gebruiken)
Natuurlijk kun je ook zonder Foveated Rendering het gehele scherm scherp laten zien maar dan moet je de algehele wereld een visuele downgrade geven vanwege GPU load.
Foveated rendering op de PSVR maakt daar gebruik van omdat het beeld sowieso niet zo scherp is naar de randen toe, dus kan je daar rekenkracht besparen omdat het verschil relatief klein is. Voordat eye tracking heel nuttig is zal dus ook de resolutie van de schermpjes in de vr-set flink omhoog moeten (anders kan je wel complexere beelden renderen, maar het blijft blurry in de hoeken). Voordeel is wel dat dit dankzij die renderingmanier kan zonder dat je enorm veel meer kracht nodig hebt om al die pixels te renderen.
Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.