Heb ik bij de release al op disc gekocht.musiman schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:26:
[...]
Dirt Rally is nu nog in de aanbieding in de psn store. Ik heb 'm zelf net gisteren gekocht.

Heb ik bij de release al op disc gekocht.musiman schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:26:
[...]
Dirt Rally is nu nog in de aanbieding in de psn store. Ik heb 'm zelf net gisteren gekocht.
Ik heb gemaild dat ik 'm niet had ontvangen en vroeg of die bij mijn aangeschafte bundel hoorde. Prompt kreeg ik 'm ook opgestuurd. Ik denk dat ze er inderdaad heel flexibel mee om gaan.Albinoraptor schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:28:
Hmmm dat is apart, heb ik opeens VR Worlds in de bus liggen van Intertoys, ook al heb ik hem meteen in winkel gekregen bij het ophalen.
Hebben ze gewoon iedereen die in die periode gekocht heeft de game gestuurd?
Make music, not war
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Oh! Toevallig nog naar deze game gekeken, maar in afwachting van deals toen ook nog niet gekocht. Dus ik sluit me bij deze vraag aan.ThaBEN schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:22:
De PSN kerstsale is live!
Weet iemand of Arizona Sunshine is aan te bevelen (met Aim controller)? Ik weet dat die in het begin best negatief ontvangen werd maar zou later na een paar patches beter moeten zijn.
Maar toch nog beetje gevoel dat dit een soort eerste generatie PSVR shooter game betreft en heb ondertussen al veel PSVR shooters gespeeld waaronder RAW Data en Farpoint welke veel beter zouden moeten zijn. Ben bezorgd dat Arizona Sunshine hierdoor niet meer zo een interessante titel is, maar wellicht dat de game in combinatie met Aim controller voor een leuke unieke ervaring zorgt?
Arizona Sunshine is nu in de aanbieding voor €19,99.
En gezien er ook ontzettend veel andere games in de sale zijn twijfel ik of ik nu hier mijn geld aan moet spenderen.
Iemand Arizona Sunshine gespeeld (met Aim controller)?
En hoe lang duurt deze game?
[ Voor 9% gewijzigd door Denman op 22-12-2017 08:24 ]
SUPERHOT en Batman mag je inderdaad niet missen voor die prijzen. Voor de rest is het nogal bepalend wat voor type games jij leuk vind in VR.Denman schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:15:
[...]
Oh! Toevallig nog naar deze game gekeken, maar in afwachting van deals toen ook nog niet gekocht. Dus ik sluit me bij deze vraag aan.
Verder noem je dat er nog veel andere games in de aanbieding zijn. Zijn er wat jou betreft nog goede VR games bij?
[edit]
Zag in het Playstation topic de aanbiedingen al voorbij komen. Superhot VR gaat sowieso toegevoegd worden
Batman wellicht ook, 11 Euro lijkt me (ondanks de beperkte content) geen slechte prijs. Verder Skyrim voor 45 Euro, hmmm....
[ Voor 9% gewijzigd door ThaBEN op 22-12-2017 09:25 ]
Bij SPARC zijn tot nu toe altijd spelers online. Game is ook cross platform met VIVE en Oculus. Enige dat mee kan spelen is dat het bedrijf dat erachter zit is gestopt met het ontwikkelen van VR games. Dus je weet niet goed hoe de support over een jaar zal zijn. Zelfde geld overigens voor EVE:Valkyrie. Dat is dezelfde studio welke SPARC gemaakt heeft.Denman schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:27:
Ik ben wel fan van shooters, met de move controllers of aim controller maakt niet zoveel uit. Zo heb ik de afgelopen dagen de shooting range in London Heist helemaal grijs gespeeld, en eerder de demo van Raw Data. Maar prima tips, games die er nu in ieder geval gaan komen:
- SUPERHOT
- RAW DATA
- Batman
Archangel ga ik me nog even over inlezen, ziet er wel tof uit. Sparc lijkt me ook wel leuk, maar zijn er dagelijks genoeg spelers online en blijft het uitdagend?
Ik ga rond 3 uur weg voor een lang weekend (wat ik nu jammer vind want ik wil VR spelen) dus voor die tijd de PS4 nog ff aanslingeren en die games kopen
[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 22-12-2017 09:54 ]
ja, maar niet alleen skyrim VR, er is vandaag een enorme sale begonnen met meer dan 500 games in de aanbieding waaronder een enorme hoeveelheid vr games.Nieuwevolger schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:40:
Ik zag dat skyrim vr €45 euro is in de store.
Zucht.... te veel leuke games, te weinig tijdThaBEN schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:48:
[...]
Bij SPARC zijn tot nu toe altijd spelers online. Game is ook cross platform met VIVE en Oculus. Enige dat mee kan spelen is dat het bedrijf dat erachter zit is gestopt met het ontwikkelen van VR games. Dus je weet niet goed hoe de support over een jaar zal zijn. Zelfde geld overigens voor EVE:Valkyrie. Dat is dezelfde studio welke SPARC gemaakt heeft.
Als alternatief kun je kijken voor HOLOBALL. Dat is een beetje vergelijkbare gameplay (niet helemaal) en ook een van mijn favoriete VR games maar dan enkel offline tegen de CPU. Die is overigens niet in de sale op dit moment. Je hebt wel veel ruimte nodig voor die game![]()
[video]
Tevens ook nog de review van Ultrawings toegevoegd. Die moet ook ontzettend gaaf zijn en is deze week uitgekomen.
[video]
Er zit ook nagenoeg geen motion in London Heist.Marc3l schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:53:
Ook een begin gemaakt met The London Heist, geen last van motion sickness gelukkig.
Batman is nu ook in de aanbieding, zal ik ook even aanschaffen.
Zie dat Hustle Kings ook in de aanbieding is maar Sports Bar VR heeft ook een pool game. Iemand ervaring met beide en kan vertellen welke beter is?
Ik werd van nagenoeg al misselijkbram1984 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:01:
[...]
Er zit ook nagenoeg geen motion in London Heist.
Ik ken nagenoeg niet. Wat is dat?
[ Voor 34% gewijzigd door burne op 23-12-2017 10:47 ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 23-12-2017 11:47 ]
Is die vis game ook nog interessant indien je de laatste Final Fantasy niet heb gespeeld en dus geen band het met de karakters en locaties in de VR versie?robinez schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:40:
nu met de VR deals mijn VR collectie weer even flink aangevuld. Op die manier kom je troep tegen maar ook echte pareltjes. Twee hiervan die me echt verrast hebben zijn de volgende:
Rollercoaster Legends
Deze game is een achtbaan game die redelijk goedkoop is. Na het magistrale Until Dawn Rush of Blood leek me dit een mooie aanvulling op de achtbaan ervaringen. Nou een grote waarschuwing is hier wel op zijn plaats. Dit is absolute troep en wat mij betreft geen euro waard. Je start de game op en dan krijg je VR achtbaan rit die ongeveer 4 minuten duurt door een paar omgevingen heen (met veel herhaling stukjes) en dat is het. Geen game element, dus het is meer een experience, maar er zit nauwelijks een achtbaan gevoel in, de graphics zijn matig en de herspeelbaarheid is nul. Wat mij betreft geld weggooierij en de moeite van het aanschaffen niet waard.
Final Fantasy Monsters of the Deep
Dit is een redelijk dure vis game, maar nu in de aanbieding is het een mooie prijs. Wat deze game doet is dat het vis element uit de Final Fantasy game is omgebouwd naar een volledige VR game en dat doet deze game waanzinnig goed!!!
Je begint met een tutorial die je leert vissen, met de move controllers is dit kwa immersie behoorlijk goed gedaan, het gooien met je werphengel, het draaien aan de molen, het gevoel van het gevecht met de vist en de rumble implementatie, alles klopt!
Na de tutorial krijg je je eerste hunt assignment, je moet 1 van de demon vissen uit een meer zien te halen. Demon vissen bevinden zich diep onderin het meer en laten zich maar zelden zien, maar natuurlijk kun je ze lokken in de game, dit doe je door op die plek gewoon te vissen en meerdere vissen te vangen die je dan in een net in het water hangt. Zodra je voldoende vis in je net hebt zal de demon vis merken dat er op 1 plek veel vis aanwezig is en zich aan de oppervlakte vertonen. En dan begint het in Final Fantasy style! De Demon vis ziet er bizar groot en gevaarlijk uit, maar gelukkig heb je een kruisboog met shock pijlen om de demon vis te verlammen, tijdens het gevecht (want hij valt jou ook aan) krijg je uiteindelijk de demon vis verlamd in het water, dan begint fase 2 en moet je hem via je hengel vangen en binnen zien te halen. Zodra dit gelukt is krijg je natuurlijk een beloning en kun je terugkeren naar je eigen hut om je gear te upgraden en nieuwe opdrachten aan te nemen.
Vanzelfsprekend kom je al je final fantasy maten ook weer tegen en voor je het weet ben je met Noctis aan het vissen en zit je in de zo kenmerkende afsluitende barbeque grote visverhalen uit te wisselen.
Grafisch ziet het er geweldig uit, zeker als je de final fantasy game gespeeld hebt is dit een must have vind ik, het is gaaf om op iconische lokaties uit de game terug te komen en deze in VR te herbeleven, ook de zo kenmerkende Final Fantasy soundtrack is volop aanwezig in deze game.
Wat mij betreft dus een onverwachte topper deze game.
[video]
Statik is de puzzel game die je zoektthesystem schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:40:
Ik heb Accounting+ nu voor een tientje gekocht. Denk dat je hem in 45 minuten wel uitspeelt, maar de humor maakt het wel de moeite waard (mits je van Rick & Morty humor houdt).
Ben nog aan het overwegen om Skyrim nu voor €45 te kopen en ik zoek ook nog iets van een puzzelgame voor m'n vriendin die niet met gamen heeft.
[ Voor 73% gewijzigd door ThaBEN op 23-12-2017 14:03 ]
goeie vraag, vind ik moeilijk om te beantwoorden aangezien mijn beleving wel enigzins gekleurd is doordat ik final fantasy gespeeld heb.ThaBEN schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:42:
[...]
Is die vis game ook nog interessant indien je de laatste Final Fantasy niet heb gespeeld en dus geen band het met de karakters en locaties in de VR versie?
...
Na een paar previews gezien te hebben: zeker.retroguy schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:48:
Jammer genoeg niet VR, zou denk ik geweldig zijn geweest.
[ Voor 14% gewijzigd door ralph075 op 24-12-2017 12:21 ]
Hebben we hetzelfde stuk gelezen? Ik zie kritiek maar die gaat over het spel zelf. Dooms' onhandige bediening en een snel uitgespeeld spel, of Skyrim wat gehinderd wordt door oude graphics en complexe besturing.ralph075 schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:34:
Ben ik te biased om zijn verhaal te lezen of zijn er meer mensen die Paul Tweakers vaak (te) negatief vinden in zijn oordeel over VR?
Straks zal ik het artikel nog eens lezen, om te kijken wat mijn tweede indruk is. Mijn eerste gevoel vanmorgen na het lezen was een wat negatieve toon. Ik laat je nog weten of ik beter kan aangeven wat ik bedoel (of dat ik mijn standpunt nog bijstelburne schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:32:
[...]
Hebben we hetzelfde stuk gelezen? Ik zie kritiek maar die gaat over het spel zelf. Dooms' onhandige bediening en een snel uitgespeeld spel, of Skyrim wat gehinderd wordt door oude graphics en complexe besturing.
Ik heb het nog maar eens gelezen en ik zie nog steeds nergens een oordeel over VR 'an sich'. Positief of negatief.
[ Voor 6% gewijzigd door ralph075 op 25-12-2017 00:57 ]
Ik begrijp wel goed wat hij bedoelt. Tweakers heeft vaak een negatieve toon als het om VR gaat. Ze vergelijken VR games vaak met gewone games en baseren daar hun minpunten op. Dat slaat natuurlijk nergens op, gewone games krijgen toch ook geen minpunten omdat ze niet in VR speelbaar zijn. Veel media snappen nog steeds niet dat VR een geheel nieuw platform is.burne schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:32:
[...]
Hebben we hetzelfde stuk gelezen? Ik zie kritiek maar die gaat over het spel zelf. Dooms' onhandige bediening en een snel uitgespeeld spel, of Skyrim wat gehinderd wordt door oude graphics en complexe besturing.
Ik heb het nog maar eens gelezen en ik zie nog steeds nergens een oordeel over VR 'an sich'. Positief of negatief.
[ Voor 12% gewijzigd door .GoO op 24-12-2017 20:18 ]
Bijna geen last meer van driften hier. Let goed op licht in de kamer waar je speelt. Niet teveel en niet te weinig. Scheelde hier in ieder geval een hoop. Maar goed helemaal perfect werkt het niet deze 1st gen. Maar leuk dat is het.thesystem schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:28:
Skyrim is ondanks de leeftijd en graphics inderdaad een bijzondere ervaring. Ik heb alleen veel last van drifting en mede hierdoor vind ik het erg lastig om als Archer te spelen. Meer mensen hier last van?
Heeft toch met licht te maken. Ik heb er soms helemaal geen last van en andere keren weer wel een beetje. Blijft vervelend.thesystem schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:28:
Skyrim is ondanks de leeftijd en graphics inderdaad een bijzondere ervaring. Ik heb alleen veel last van drifting en mede hierdoor vind ik het erg lastig om als Archer te spelen. Meer mensen hier last van?
Gewoon je PSN hier achterlaten. Mijne is in ieder geval Amoebe. Dus voeg maar toe als je wilt.killerbie schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:41:
Hebben we ergens een pagina waar PS4 gamers die op tweakers zitten elkaar kunnen toevoegen of dergelijke? Heb namelijk sinds vorige dinsdag een PS4, wegens een echt lage prijs (héhé) en heb maar 5 buddies![]()
Het slaat nergens op om Doom te vergelijken met Doom VR? Of Skyrim met Skyrim VR?.GoO schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:39:
Ik begrijp wel goed wat hij bedoelt. Tweakers heeft vaak een negatieve toon als het om VR gaat. Ze vergelijken VR games vaak met gewone games en baseren daar hun minpunten op. Dat slaat natuurlijk nergens op,
Denk dat ie meer bedoelde dat men bepaalde dingen verwacht van VR games die je nu nog niet moet verwachten omdat het nog nieuw is. Ja, Doom en Skyrim zijn omgezet naar VR maar zijn origineel geen VR games. Echte VR games, games die niet zonder te spelen zijn, zijn vaak gewoon minder lang en uitgebreid maar sommige mensen verwachten dat wel al terwijl dat gewoon risicovol is voor ontwikkelaars op dit moment daar men nog niet weet wat wel en wat niet werkt en dus verkoopt...burne schreef op woensdag 27 december 2017 @ 00:32:
[...]
Het slaat nergens op om Doom te vergelijken met Doom VR? Of Skyrim met Skyrim VR?
Tja, ik ben 48, geen idee of je dan nog ouder bent of niet, maar vind het geweldig. Tja, het is niet zoals in de SF boeken nee, maar dat is dan ook beetje vreemd omdat nu al te verwachten, daar gaat wel een tijdje overheen voordat het zo ver is.....Ik heb een PS4 Pro, een PSVR en een stapel spellen. En ik ben er nou niet heel erg tevreden over. Misschien is het omdat ik een antieke ouwe zak ben. Mijn zoon is (iets) ouder dan de gemiddelde tweaker. Mijn beeld van VR is gevormd door de boeken van William Gibson, Philip K. Dick, Bruce Bethke en Bonnie MacBird. (ja, dat is een leeslijst..)
Is goed te krijgen, geloof ik. Online in ieder geval hier:Capstie schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:45:
Is iemand de nieuwe PS VR versie met HDR passtrough al tegengekomen in de winkel?
Super, dankjewel! Die Gamemania aanbieding is wel erg aanlokkelijk, alleen niet bij mij in de buurt verkrijgbaar.claudior schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:25:
[...]
Is goed te krijgen, geloof ik. Online in ieder geval hier:
https://www.nedgame.nl/pl...rlds---camera/4958015858/
https://www.gamemania.nl/accessories/vr/2011
Die laatste heb ik afgelopen vrijdag zelf gehaald
Ik woon helaas niet in jouw regio, anders had je 'm gerust mogen komen proberen. Bij ons in de lokale Mediamarkt staat een demo-unit. Misschien bij jou in de buurt ook? Vaak wel heel slecht ingesteld, daar moet je even doorheen kijken...endless schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:26:
Ik overweeg een PS VR te kopen, er staan er na de sinterklaas & kerstdagen best wat op de tweedehands markt die voordelig te krijgen zijn. Maar ik twijfel toch een beetje..
Ik heb (tot nu toe) alleen Gran Turismo: Sport waar ik hem zou kunnen gebruiken. Ik ben al in het bezit van een Playseat en een Thrustmaster stuurtje dus ik denk dat de PS VR een hele mooie toevoeging zou zijn in deze setup.
Maar ik heb nog nooit de PS VR kunnen testen, dus heb uberhaupt geen idee of ie bevalt..
Is er toevallig niemand hier die in (omgeving) Breda woont en Gran Turismo + PS VR heeft waar ik het eens zou mogen uitproberen? Of is er misschien iemand die zijn PS VR eens wil verhuren uitlenen ?
Resident Evil lijkt me ook een heerlijke experience trouwens! Vond hem 'non-VR' al spannend, ik geloof dat ik de demo destijds gespeeld heb.
In Breda staat dat ding nooit aangesloten of er hangt een bordje "defect" op helaas..GoO schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:37:
[...]
Ik woon helaas niet in jouw regio, anders had je 'm gerust mogen komen proberen. Bij ons in de lokale Mediamarkt staat een demo-unit. Misschien bij jou in de buurt ook? Vaak wel heel slecht ingesteld, daar moet je even doorheen kijken...
Dat is ook inderdaad de slechtste MM die er maar is. Ik weet dat hij in Dordrecht ook stond, misschien is dst ene optie ?endless schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:40:
[...]
In Breda staat dat ding nooit aangesloten of er hangt een bordje "defect" op helaas.
Kan ze wel eens vragen om hem aan te sluiten natuurlijk, thanks!
Demo is erg vet, dus blij mee.Nieuwevolger schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:40:
Starblood arena is volgende maand gratis met ps plus
Zag het net. Meteen gedownload. Was die altijd betaald?Nieuwevolger schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:07:
@bram1984 ja vond ik ook wel, ondanks dat je in VR zit werkt de snelle gameplay heel goed en wordt je niet misselijk. Zeker waard om een paar portjes te spelen.
Gister re7 ook uitgespeeld, mooie verrassing voor mij dat not a hero dlc gratis is.
Nee die was altijd al gratis. Er is daarnaast nog een andere uitbreiding genaamd End of Zoe tegelijk uitgekomen en die is wel betaald (of onderdeel van de Season Pass in mijn geval).bram1984 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:19:
[...]
Zag het net. Meteen gedownload. Was die altijd betaald?
Nee joh 12 december, twee weken pas.Nieuwevolger schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:21:
Volgens mij is not a hero dlc ook pas een maandje of 2 uit.
In Brabant zijn ze wel her en der te testen. Ik ben toen naar de Sony dagen geweest paar maanden voor de release en was meteen verkocht. Al is de ervaring in het begin niet te vergeleken met als je er eenmaal aan gewend bent en de bril goed op den bakkes zit. Ik zou zeggen rij iets verder om te testen.endless schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:40:
[...]
In Breda staat dat ding nooit aangesloten of er hangt een bordje "defect" op helaas.
Kan ze wel eens vragen om hem aan te sluiten natuurlijk, thanks!
Verwijderd
Bij gamemania! Daar is die 319 euro in een bundel met GT sport erbij. Vanmiddag opgehaald.Capstie schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:45:
Is iemand de nieuwe PS VR versie met HDR passtrough al tegengekomen in de winkel?
Gisteren besteld voor 350 bij de Mediamarkt, zal je natuurlijk altijd zienVerwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:42:
[...]
Bij gamemania! Daar is die 319 euro in een bundel met GT sport erbij. Vanmiddag opgehaald.
Verwijderd
Gamemania komt ook niet bij tweakers en Google shopping voor. Dus je moet er echt voor naar de website gaan om hier achter te komen. Ik kwam er met geluk achter. Probeer vooral de demo disc 1 en 2 die je van de store kan downloaden dan kan je direct veel games proberen. Playroom vr vond ik ook tof om te doen.Capstie schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:46:
[...]
Gisteren besteld voor 350 bij de Mediamarkt, zal je natuurlijk altijd zien![]()
Vanmiddag eventjes een uurtje gespeeld en het is wel een ervaring! Nog niet helemaal verkocht, maar morgen komt Farpoint binnen, dus ik ben heel benieuwd
Welkom bij de club. Skyrim VR toch ook halen. Had weer helemaal dat wow effect ondanks ik de bril al dik een jaar in huis heb en na een paar maanden nog steeds leuk om te spelen. Ondanks ik het 'normale' spel op de PS3 en PS4 grijs heb gespeeld.Capstie schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:46:
[...]
Gisteren besteld voor 350 bij de Mediamarkt, zal je natuurlijk altijd zien![]()
Vanmiddag eventjes een uurtje gespeeld en het is wel een ervaring! Nog niet helemaal verkocht, maar morgen komt Farpoint binnen, dus ik ben heel benieuwd
Dank, heb deze begin van de week besteld, wordt hopelijk morgen bezorgd. Heb (ergens anders) ook nog Resident Evil 7 en Doom VFR besteld, ben benieuwd.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:49:
[...]
Ik heb hem bij Bart Smit op de kop getikt. Maar bij Game Mania ligt ie ook, wel voor €319.
https://www.gamemania.be/...a-new--vr-world--gt-sport
Verwijderd
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
US PS Store gebruiken misschien?Sp33dFr34k schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:04:
Iemand een idee hoe deze te downloaden is?
YouTube: Stranger Things: The VR Experience | PSVR First Impressions
In de NL store wordt er vrolijk reclame voor gemaakt, maar zodra je hem wil downloaden staat er dat ie niet beschikbaar is. Dit is al een aantal weken zo
[ Voor 32% gewijzigd door MaxHardcore op 30-12-2017 10:53 ]
Ik heb beide systemen en VR is bij sommige games iets mooier. Heb het alleen maar gezien met playroom en VR worlds. gezien ik de Pro bijna dag 1 heb.ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:44:
Gezien de PS pro voor een mooie prijs in de winkel ligt, kriebelt het wel om mijn PlayStation te upgraden. Ik ben wel benieuwd of de VR kwaliteit nu echt veel beter is. Wie heeft beide systemen gehad en merk je het verschil?
Ik heb de standaard PS4 gehad en omgeruild voor een Pro. Het verschil is niet wereldschokkend, maar wel duidelijk merkbaar. Alles oogt net even wat scherper en speelt soepeler. Daarnaast zijn steeds meer games geoptimaliseerd voor Pro, wat leidt tot bijvoorbeeld hogere kwaliteit textures en een betere draw distance, zoals in Skyrim VR. Wat mij betreft de upgrade zeker waard, omdat ik graag een zo optimaal mogelijke VR ervaring wil.ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:44:
Gezien de PS pro voor een mooie prijs in de winkel ligt, kriebelt het wel om mijn PlayStation te upgraden. Ik ben wel benieuwd of de VR kwaliteit nu echt veel beter is. Wie heeft beide systemen gehad en merk je het verschil?
[ Voor 10% gewijzigd door Bananeman op 30-12-2017 13:00 ]
Verwijderd
Hij is nu 319 bij gamemania. Normale prijs is 349 euro. Dus het is een aanbieding. Je kan overigens daar ook V2 kopen voor 319lapino schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:23:
is die ps vr bundel bij gamemania tijdelijk qua prijs 329 of is dat nu definitieve prijs?
Verwijderd
Het nieuwe kastje is ook niet compatible met de oude headset. Is dus meer dan alleen het kastje.biertje79 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:51:
Jammer van Sony dat ze niet dat kastje los uitbrengen voor HDR pass through voor de early adaptors. Maar nu is de keus wel makkelijk voor mij gemaakt welke console voor mij de main is. Xbox X met HDR voor alle 2D games en ps4 voor alleen de vr.
Thanks, mss een stomme vraag maar gaat dit alleen via VPN of is er ook een andere manier?MaxHardcore schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:39:
Ben altijd wat met de psvr lijst bezig op de wiki.
Tijdens mijn onderzoek kwam ik deze gratis game tegen in de duitse store.
https://store.playstation...10298_00-STRANGERTHINGSVR
ga alle stores even af, en alle omringende EU landen hebben deze release wel. snap dat soms niet met deNL store.
Ander voorbeeldje die ik tegenkom is anywhereVR, alleen weer niet op de NL store.
[ Voor 7% gewijzigd door Sp33dFr34k op 31-12-2017 00:27 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
De eerste keer dat je een game als Farpoint met free movement speelt voelt het bij bijna iedereen wel even vreemd. Rustig opbouwen inderdaad en op tijd stoppen als je niet lekker begint te worden. De meesten zijn er binnen een week volledig aan gewend. Het klinkt alsof je in korte tijd al aardig op weg bent.Capstie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:43:
Vandaag Farpoint en Superhot VR gespeeld, en ik ben om
Waar eerst nog de doos in de hoek stond om eventueel retour te sturen heb ik die ritueel verbrandt. Moet wel zeggen dat ik wel eindelijk een beetje het motion sickness gebeuren omtrent VR begin te snappen, ik stond alles behalve solide op m'n benen bij het bewegen in Farpoint, maar zover ik heb begrepen is dat een kwestie van wennen en langzaam opbouwen.
M'n mannelijkheid is wel een beetje aangetast toen ik minder heldhaftig dan gehoopt wegdook voor die facehuggers in Farpoint, ik hoop dat dat ook went
Ik weet niet wat ik verwachtte. VR is iets heel nieuws (hoewel ik halverwege de jaren '90 Descent gespeeld heb op een 'VR' headset uit die tijd.)Geteisem schreef op woensdag 27 december 2017 @ 08:53:
Ik ben 37 en zeker wel tevreden. Maar ik verwacht ook geen wereldwonderen. Het is een eerste generatie. Het voelt zo her en der inderdaad als (Beta) testen. Maar had ook niet anders verwacht.
2/3 van het aanbod is niet Gore / RPG. Ik ben 1 van de mensen die de wiki lijst bijwerkt. Wellicht heb je daar nog wat aan.burne schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:11:
[...]
Ik weet niet wat ik verwachtte. VR is iets heel nieuws (hoewel ik halverwege de jaren '90 Descent gespeeld heb op een 'VR' headset uit die tijd.)
Maar: ik ben geen RPG-speler en ik heb geen behoefte aan gore. En daarmee valt twee-derde van het aanbod van PSVR-games af. Doom 1 (de vijf disc versie) was leuk omdat de 'gore' zo slecht was dat niemand er in geloofde, maar de huidige Doom PSVR is te grafisch voor me. Skyrim is een RPG dus niets voor mij. Horizon Zero Dawn op 'story mode' is leuk, maar daar houdt het ook wel op.
Dus is het wellicht tijd om de console en het brilletje en de stoel en het forcefeedback-stuurwiel maar eens te verkopen. Want niet genoeg en niet overtuigend en niet boeiend.
Farpoint? RE7 is weliswaar horror, maar echt een ontzettend goede game. Er zijn ook een aantal aardige racegames voor PSVR. Jammer genoeg heeft GT Sport nog steeds weinig content, ik hoop dat hier nog verandering in komt.burne schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:11:
[...]
Ik weet niet wat ik verwachtte. VR is iets heel nieuws (hoewel ik halverwege de jaren '90 Descent gespeeld heb op een 'VR' headset uit die tijd.)
Maar: ik ben geen RPG-speler en ik heb geen behoefte aan gore. En daarmee valt twee-derde van het aanbod van PSVR-games af. Doom 1 (de vijf disc versie) was leuk omdat de 'gore' zo slecht was dat niemand er in geloofde, maar de huidige Doom PSVR is te grafisch voor me. Skyrim is een RPG dus niets voor mij. Horizon Zero Dawn op 'story mode' is leuk, maar daar houdt het ook wel op.
Dus is het wellicht tijd om de console en het brilletje en de stoel en het forcefeedback-stuurwiel maar eens te verkopen. Want niet genoeg en niet overtuigend en niet boeiend.
Wist ik eigenlijk niet van het thuis gedeelte dat dat al zo ver was in 1995. Wel was ik erg onder de indruk door de VR opstelling in de Arcade in Scheveningen begin/halverwege jaren 90. Daarna was het lange tijd stil in de entertainment sector. En om eerlijk te zijn wacht ik al sinds de jaren 80 op iets VR achtigs wat goed werkt en ook gesupport blijft voor thuis. Dat is er nu met de PS VR, Oculus en Vive. Maar omdat ik van de Game PC's af ben voor de PS VR, PS4 Pro combi gegaan. Oude PS4 naar bededen verhuisd. Ook meteen een stuur aangeschaft voor de betere race ervaring.burne schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:11:
[...]
Stranger Things staat er niet tussen of kijk ik verkeerd? Ik heb me laten vertellen dat ie in de US store ook niet te downloaden is maar in bijv. de Australische wel. Blijf het vaag vinden...
Free to play Netflix Stranger Things: The VR-ExperienceSp33dFr34k schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:34:
[...]
Stranger Things staat er niet tussen of kijk ik verkeerd? Ik heb me laten vertellen dat ie in de US store ook niet te downloaden is maar in bijv. de Australische wel. Blijf het vaag vinden...
[ Voor 13% gewijzigd door MaxHardcore op 31-12-2017 12:04 ]
Ik heb hier wel eens over geklaagd bij playstation nederland via telefoon.Geteisem schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:29:
Heel vreemd dat die Stranger Things niet gewoon in de NL store te vinden is. Zeker aangezien de populariteit van de serie. Ook maar eens 'noodgedwongen' een buitenlands account aanmaken.
[ Voor 9% gewijzigd door MaxHardcore op 31-12-2017 12:33 ]
Of met de Tweakers knokploeg naar het hoofdkantoor.MaxHardcore schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:32:
[...]
Ik heb hier wel eens over geklaagd bij playstation nederland via telefoon.
Werd wel vreemd gevonden en intern doorgestuurd, geen reactie meer op gehad.
Misschien moeten we gaan klagen op facebook.
Symphony of the machine, VRog en nog wat anderen zijn ook alleen niet te downloaden op de NL store.
[ Voor 17% gewijzigd door .GoO op 01-01-2018 13:08 ]
Bij mij is het heel wisselend, de ene keer geen problemen met tracking en de andere keer wel. Heeft dan vaak toch met lichtval te maken.Denman schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:31:
Kan het zijn dat je met de PSVR “ineens” tracking problemen krijgt? Werkte tot nu toe allemaal vlekkeloos, maar sinds gisteren heb ik in Superhot nogal problemen. Ga ik met mijn handen naar de “randen” van het speelveld, om te richten of een gun te pakken, dan lijkt het alsof ie de move controller kwijt is. Hand gaat dan schudden en ik kan niks pakken, of hij schiet een compleet andere richting op. Ik heb zelfs wel eens dat het complete beeld schokt. Het is ook niet af en toe: bijna elk level kom ik wel in de problemen omdat ie het kwijt is.
Er is niks aan mijn setup veranderd; licht in de kamer is nog hetzelfde, ik sta er even ver vanaf als eerst. Als ik het beeld bekijk voor ik de game start (waar je je omgeving moet checken) dan komt het balletje van de Move controller overal, dus dit zou geen probleem moeten zijn. Ik sta circa 2 meter van de camera af.
Iemand tips om dit weer goed op orde te krijgen? Want het werkte eerst prima.
Ze komen tijdens de E3 vast wel weer met een paar verrassingen. Hopelijk nog eerder een paar mooie aankondigingen voor tweede helft 2018.Nieuwevolger schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:47:
Ben benieuwd met wat voor uitsmijter Sony gaat dit jaar zoals skyrim en resident evil 7 afgelopen jaar.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq