Resident evil 7 ook maar besteld voor 22 euro bij ygz.com
Ben dagje vrij ivm weer / verkeerschaos. Fijn Skyrim VR aan het spelen maar voel mij daar vaak net een dwerg. Ondanks ik een Nord ben is iedereen toch net wat groter. Valt dit op een of andere manier aan te passen?
Yep, bukken en dan recenteren met de options button.Geteisem schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:17:
Ben dagje vrij ivm weer / verkeerschaos. Fijn Skyrim VR aan het spelen maar voel mij daar vaak net een dwerg. Ondanks ik een Nord ben is iedereen toch net wat groter. Valt dit op een of andere manier aan te passen?
En in het begin verschrikt wegduiken als zo een bol recht terug op je af komtDenman schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:48:
[...]
Dat klopt inderdaad. Alleen bij het menu met die bollen ben ik al een kwartier zoet geweest met het wegslaan van die bollen met m'n controller
Verwijderd
Heeft iemand een idee wanneer de nieuwe versie van Playstation VR in de Benelux beschikbaar komt?
Ik kan de nieuwe versie blijkbaar nergens vinden...
Dan zet ie m automatisch weer terug werkt hier kort. Toevallig al een aantal keer gedaan..GoO schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:42:
[...]
Yep, bukken en dan recenteren met de options button.
Centreer je daarna weer zonder te bukken? Bij mij werkt die manier prima en blijvend (per gamesessies).Geteisem schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:22:
[...]
Dan zet ie m automatisch weer terug werkt hier kort. Toevallig al een aantal keer gedaan.
- bram1984
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 16-12-2020
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation 4 Eye Camera
- Sony PlayStation 4 Slim
- Sony PlayStation VR
- Sony Move motion controller
- PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR)
- Sony Move Motion Controller Twin Pack
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
/u/278921/clicker.png?f=community)
Sta je überhaupt niet gewoon gebukt in de game? L3 volgens mij.Geteisem schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:22:
[...]
Dan zet ie m automatisch weer terug werkt hier kort. Toevallig al een aantal keer gedaan.
Morgen komt ook the last guardian vr uit.
Nope lol. Maar goed weinig aan te doen ben ik bang.bram1984 schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:41:
[...]
Sta je überhaupt niet gewoon gebukt in de game? L3 volgens mij.
Het bedrijf Amimon beweert draadloze VR naar PSVR te brengen.
https://www.engadget.com/2017/12/07/amimon-wireless-vr/
Redelijk sceptisch hierover. Gevalletje eerst zien dan geloven. Al is draadloos natuurlijk een stuk fijner..GoO schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:45:
Het bedrijf Amimon beweert draadloze VR naar PSVR te brengen.
Die bundel werd in Nederland aangeboden voor €249,- inclusief VR Worlds..Bananeman schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:01:
https://www.amazon.com/Pl...rt-Bundle-4/dp/B076Q313Y6
199 dollar voor de headset, camera en Gran Turismo. Lijkt me een goede dealIs bekend of dit ook in Europa zal worden aangeboden?
edit: even gekeken, als ik hem zou bestellen via Amazon.com (dus vanuit de VS) is de totaalprijs incl. verzendkosten en importheffing 248,95 euro.
Dank je, die bundel heb ik gemist. Best goede deal, ook al is het de V1 hardware. Heb de verschillen bekeken met V2, die zijn voor mij niet/nauwelijks relevant.colorsone schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:36:
[...]
Die bundel werd in Nederland aangeboden voor €249,- inclusief VR Worlds..
Zover ik heb gezen is de v2 lastiger in gebruik met een eigen hoofdtelefoon.Bananeman schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:52:
[...]
Dank je, die bundel heb ik gemist. Best goede deal, ook al is het de V1 hardware. Heb de verschillen bekeken met V2, die zijn voor mij niet/nauwelijks relevant.
Wow, the last guardian vr heeft echt hele goeie graphics en ziet er ook nog eens erg scherp uit.
Wat kan je eigenlijk doen in die game??Nieuwevolger schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:10:
Wow, the last guardian vr heeft echt hele goeie graphics en ziet er ook nog eens erg scherp uit.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Niet veel verder, je kan hem wat te eten geven. Voor de rest gaat alles vanzelf en moet je het beest volgen. Het duurt ook maar iets van 20 minuten.zwembroek schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:05:
[...]
Wat kan je eigenlijk doen in die game??
Mooie showcase van waar VR deze generatie al toe in staat is.Nieuwevolger schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:10:
Resident evil 7 is ook binnen, VR zorgt er echt voor dat je heel de tijd met een opgefokt gevoel door dat huis loopt, daarna nog eventjes zonder vr gespeeld en dan is het eigenlijk een vrij saaie game.
Ja re7 is echt heel goed gedaan ik had hem al een keer normaal gespeeld, maar de 2de keer in vr voelde ik me nergens echt op mijn gemak. Met dat soort games kom vr echt goed tot zijn recht.Nieuwevolger schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:58:
Resident evil 7 is ook binnen, VR zorgt er echt voor dat je heel de tijd met een opgefokt gevoel door dat huis loopt, daarna nog eventjes zonder vr gespeeld en dan is het eigenlijk een vrij saaie game.
Edit Skyrim vermaak ik mij trouwens ook nog steeds mee, iedere avond 2 uurtjes ongeveer, al had ik niet voor "novice" moeten kiezen geloof ik, is nu een redelijke walk in the park.
[ Voor 15% gewijzigd door Flagg op 12-12-2017 17:52 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Je kunt via Settings gewoon het niveau aanpassen.Flagg schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:32:
[...]
Ja re7 is echt heel goed gedaan ik had hem al een keer normaal gespeeld, maar de 2de keer in vr voelde ik me nergens echt op mijn gemak. Met dat soort games kom vr echt goed tot zijn recht.
Edit Skyrim vermaak ik mij trouwens ook nog steeds mee, iedere avond 2 uurtjes ongeveer, al had ik niet voor "novice" moeten kiezen geloof ik, is nu een redelijke walk in the park.
Ik kan het ook nergens vindenVerwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:14:
Heeft iemand een idee wanneer de nieuwe versie van Playstation VR in de Benelux beschikbaar komt?
Vroeg me precies hetzelfde af...
Zelf wacht ik vooral op het beschikbaar komen van de Move V2. Ik denk dat het moment er wel aan zit te komen gezien de move twinpack bijna nergens op voorraad is.
https://www.theverge.com/...-usb-micro-playstation-vr
[ Voor 26% gewijzigd door S0epkip op 13-12-2017 09:59 ]
Ik wacht er ook op, maar ik heb dit weekend nog overal in de buurt de oude twinpack gezien.
[druk op een toets om verder te gaan]
Lol ik vermoede het al maar had nog niet gekeken. Maar ik denk dat ik hem zo maar ff uitspeelt, ik heb om een of andere vreemde reden moeite om midgame de moeilijkheidsgraad aan te passen..GoO schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:24:
[...]
Je kunt via Settings gewoon het niveau aanpassen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Enige wat bij die anders is, is de grootte van de batterij en mini/micro USB verandering....S0epkip schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:58:
Zelf wacht ik vooral op het beschikbaar komen van de Move V2. Ik denk dat het moment er wel aan zit te komen gezien de move twinpack bijna nergens op voorraad is.
I hoop toch nog wel op een nieuw systeem dat veel beter gaat werken in de nabije toekomst!
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ja waar blijft die Move met een analoge stick?Aenea schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:28:
[...]
Enige wat bij die anders is, is de grootte van de batterij en mini/micro USB verandering....
I hoop toch nog wel op een nieuw systeem dat veel beter gaat werken in de nabije toekomst!
ondertussen zit ik nog geduldig te wachten op de nieuwe levering nadat de mijne kapot was op de dag dat ik hem kocht, 15e zou die komen, hoop het maar want vond het net zo tof :x
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Dat vraagt iedereen zich af. Hoewel Skyrim bewijst dat het zonder analoge stick ook zeer goed werkt met Moves.bram1984 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:40:
[...]
Ja waar blijft die Move met een analoge stick?
Gaat nooit komen lijkt mij voor de huidige PSVR.bram1984 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:40:
[...]
Iedereen heeft nu al move controllers. Het is een slechte zet om nu nog veranderingen te maken, het is te vroeg om nu al een compleet nieuwe versie uit te brengen die compatibility breekt.
En ze hadden gewoon nooit de PS3 move controllers moeten gebruiken. Hoewel ik blij ben dat ze nu eindelijk echt nuttig gebruikt kunnen worden en geen gimmick is.
Iemand in het bezit van Trackmania Turbo, die weet of VR het waard is hiervoor?
Zit namelijk in de 3 voor 50 spellen bij bol.com
Ik bezit Trackmania al voor de PC namelijk
En bij de Bart Smit en Intertoys ook € 14,99 momenteel.Gandalf68 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:31:
15" euro bij mediamarkt
Ja, zoiets is wat we nodig hebben:bram1984 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:40:
[...]

Het is heel leuk in VR! Niet alle tracks zijn in VR, zijn er gewoon een aantal die in VR te spelen zijn. Wat ook heel weird is dat je niet een view hebt vanuit de auto maar gewoon achter de auto. Dan alsnog vond ik het heel leuk om te spelen! Maarja, ik had Trackmania gewoon al dus was het een gratis update voor mij..Buddyjoe schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:53:
Iemand in het bezit van Trackmania Turbo, die weet of VR het waard is hiervoor?
[ Voor 50% gewijzigd door Aenea op 14-12-2017 10:55 ]
Bijna.... Eigenlijk heb je gewone beide (oude) Move controllers nodig.Aenea schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:52:
[...]
Ja, zoiets is wat we nodig hebben:
[afbeelding]
[...]
Het is heel leuk in VR! Niet alle tracks zijn in VR, zijn er gewoon een aantal die in VR te spelen zijn. Wat ook heel weird is dat je niet een view hebt vanuit de auto maar gewoon achter de auto. Dan alsnog vond ik het heel leuk om te spelen! Maarja, ik had Trackmania gewoon al dus was het een gratis update voor mij..
Op degene met het bolletje moet de thumbstick van de navigatiecontroller erbij komen.
En op de navigatiecontroller moet ook het bolletje van de andere controller komen.
Zo heb je op beide een thumbstick en een tracking lampje, maar ook een controller met de 4-richting-toetsen.
Leuke game! Ik heb 'm gelijk aan mijn wishlist toegevoegd.Aenea schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:52:
[...]
Het is heel leuk in VR! Niet alle tracks zijn in VR, zijn er gewoon een aantal die in VR te spelen zijn. Wat ook heel weird is dat je niet een view hebt vanuit de auto maar gewoon achter de auto. Dan alsnog vond ik het heel leuk om te spelen! Maarja, ik had Trackmania gewoon al dus was het een gratis update voor mij..
Ik heb een mail naar Intertoys gestuurd en kreeg VR Worlds vervolgens ook opgestuurd.Denman schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:54:
[...]
Als het goed is zit dat er wel bij, maar dat moet ik even aan mijn vrouw vragen aangezien die alles geregeld heeft.
Het was iig het pakket van Bart Smit, volgens mij was die hetzelfde als van Intertoys? Ik hoor alleen wel verschillende verhalen. Bij de ene zou het in het pakket zitten, bij de andere zou het via een voucher lopen die je in de email zou krijgen.
Hoewel de VR modus in GT Sport inderdaad beperkt lijkt te zijn ben ik wel benieuwd naar racen in VR! Ik hoop stiekem dat ze dit in de toekomst nog wat uit gaan breiden met bijvoorbeeld time trials ofzo.
Hoe verhoudt GT Sport zich in VR ten opzichte van Drive Club / Dirt Rally?
Ik heb nu GT Sport en Drive Club in VR gespeeld. Inderdaadis Drive club veel minder in graphics, maar ik vind het als niet-racer erg leuk om in de auto plaats te nemen en te racen. Wel is het irritant dat het beeld steeds naar links verplaatst, wat ik tijdens een race niet kan wijzigen. Aan het eind moet ik gewoon flink naar links kijken om in-game recht vooruit te kijken. In GT Sport had ik daar geen last van. Helaas is het VR gedeelte in GT Sport maar heel beperkt.
Make music, not war
Inmiddels heb ik de VR modus in GT Sport kunnen proberen. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de eerste keer niet "overwhelmed" was, maar het was wellicht ook niet slim om in het eerste uur van mijn hernieuwde VR-ervaring meteen in een race game te stappen. Ik werd namelijk misselijk toen ik crashte en spinde, en dat deed ik nogal vaak want had de game nog niet eens in 2D gespeeld dus ik kende de tracks en auto's nog niet zo goedmusiman schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:03:
Ik heb een mail naar Intertoys gestuurd en kreeg VR Worlds vervolgens ook opgestuurd.
Ik heb nu GT Sport en Drive Club in VR gespeeld. Inderdaadis Drive club veel minder in graphics, maar ik vind het als niet-racer erg leuk om in de auto plaats te nemen en te racen. Wel is het irritant dat het beeld steeds naar links verplaatst, wat ik tijdens een race niet kan wijzigen. Aan het eind moet ik gewoon flink naar links kijken om in-game recht vooruit te kijken. In GT Sport had ik daar geen last van. Helaas is het VR gedeelte in GT Sport maar heel beperkt.
Gisteravond wederom GT Sport in VR opgestart, en nu was het een stuk leuker en toffer! Je kan toch best goed richting de bocht / apex sturen door er anders naar te kijken. Ik denk wel dat een stuurtje de ervaring naar een nog hoger niveau zou tillen, dus dat moet er misschien nog eens van komen.
En ik kijk er stiekem nog steeds naar uit om de Nurburgring in VR te doen, maar ik ben helaas nog geen lvl 20. Tijd tekort
Verder nog steeds super enthousiast over VR. Farpoint blijft echt een toffe ervaring met de aim controller. En inmiddels ook heel wat demo's uitgeprobeerd. Job Simulator is ook echt lachen. Allerlei attributen naar andere kantoorhokjes gooien en boze collega's zien, of wat je maar kan vinden onder het kopieerapparaat douwen om het te dupliceren. Van papieren tot aan complete koffiemokken
Of een tekening maken in paint en het dan uitprinten. De details zijn erg tof gedaan iig. Voegt het complete spel nog iets toe?
[ Voor 3% gewijzigd door Denman op 14-12-2017 12:19 ]
Zelf had ik vanaf moment "nul" geen last van "VR-sickness" en kon gelijk al genieten van de VR race-ervaring.Denman schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:17:
[...]
Inmiddels heb ik de VR modus in GT Sport kunnen proberen. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de eerste keer niet "overwhelmed" was, maar het was wellicht ook niet slim om in het eerste uur van mijn hernieuwde VR-ervaring meteen in een race game te stappen. Ik werd namelijk misselijk toen ik crashte en spinde, en dat deed ik nogal vaak want had de game nog niet eens in 2D gespeeld dus ik kende de tracks en auto's nog niet zo goed
Gisteravond wederom GT Sport in VR opgestart, en nu was het een stuk leuker en toffer! Je kan toch best goed richting de bocht / apex sturen door er anders naar te kijken. Ik denk wel dat een stuurtje de ervaring naar een nog hoger niveau zou tillen, dus dat moet er misschien nog eens van komen.
En ik kijk er stiekem nog steeds naar uit om de Nurburgring in VR te doen, maar ik ben helaas nog geen lvl 20. Tijd tekort
...
Tijd tekort heb ik ook inderdaad, dat is heel herkenbaar. :-)
Make music, not war
Ik ben ook erg onder de indruk van de Job Simulator demo. Er zitten in de volledige versie als ik het goed heb 4 verschillende banen, en er is geen tijdlimiet.Denman schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:17:
[...]
Job Simulator is ook echt lachen. Allerlei attributen naar andere kantoorhokjes gooien en boze collega's zien, of wat je maar kan vinden onder het kopieerapparaat douwen om het te dupliceren. Van papieren tot aan complete koffiemokken
Of een tekening maken in paint en het dan uitprinten. De details zijn erg tof gedaan iig. Voegt het complete spel nog iets toe?
Echter vind ik €20 nog iets te duur voor deze game, en hoop dat deze tijdens de kerst nog in de aanbieding komt.
Dat is toch precies wat dat plaatje laat zien of begrijp ik je verkeerd?ralph075 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:57:
[...]
Bijna.... Eigenlijk heb je gewone beide (oude) Move controllers nodig.
Op degene met het bolletje moet de thumbstick van de navigatiecontroller erbij komen.
En op de navigatiecontroller moet ook het bolletje van de andere controller komen.
Zo heb je op beide een thumbstick en een tracking lampje, maar ook een controller met de 4-richting-toetsen.
Het D-pad van de navigation controller is verdwenen op jouw eindplaatje. Daarin staan twee controllers met beide de X∆O[] buttons. Ik zou bij een van de twee de X∆O[] vervangen door de D-padAenea schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:59:
[...]
Dat is toch precies wat dat plaatje laat zien of begrijp ik je verkeerd?
Ah zo! Ja dat zou wel eens handig kunnen zijn dan ja! Vooral als ze ze toch per twee verkopen zou dat makkelijk moeten kunnen.ralph075 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:15:
[...]
Het D-pad van de navigation controller is verdwenen op jouw eindplaatje. Daarin staan twee controllers met beide de X∆O[] buttons. Ik zou bij een van de twee de X∆O[] vervangen door de D-pad
[ Voor 8% gewijzigd door Aenea op 14-12-2017 18:24 ]
Vandaag gebeld, weer geen levering om mn defecte om te ruilen, nu gaat die regelen om van nijmegen naar arnhem te laten komen maar kan niet vertellen wanneer. word er nu toch wel beetje moe van.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Van het weekend wellicht nog even Job Simulator proberen. Ooit een keer in de aanbieding gekocht. Backlog...

Verwijderd
Hier een nieuwe VR gebruiker. Eerste indruk: Woah! Super indrukwekkend. Scherpte is niet geweldig inderdaad. Maar dit kan alleen maar beter worden de volgende generatie. Hopelijk komt die er.
Nu een beetje aan het spelen met demo's en wat games die ik nog had. Kort Rush of blood gedaan. Achtbaan was intens. Nog nooit zo erg geschrokken in een game. Ben benieuwd naar Resident Evil.
Dit had ik eerder moeten kopen!
Nu een beetje aan het spelen met demo's en wat games die ik nog had. Kort Rush of blood gedaan. Achtbaan was intens. Nog nooit zo erg geschrokken in een game. Ben benieuwd naar Resident Evil.
WelkomVerwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 23:32:
Hier een nieuwe VR gebruiker. Eerste indruk: Woah! Super indrukwekkend. Scherpte is niet geweldig inderdaad. Maar dit kan alleen maar beter worden de volgende generatie. Hopelijk komt die er.
Iemand de nieuwe uitbreidingen al gespeeld? Ik ben er door Skyrim en Doom nog niet aan toe gekomen.
Aankomende dinsdag komt Ultrawings VR uit, een open world flightgame.
https://blog.us.playstati...on-december-19-for-ps-vr/
Ook VR The Diner Duo is vanaf dinsdag verkrijgbaar in Europa.
[ Voor 20% gewijzigd door .GoO op 16-12-2017 09:11 ]
Ja, mooi hè? Ik ben zelf ook een nieuwe gebruiker, sinds een paar weken. En ik vind het ook overweldigend.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 23:32:
..... Woah! Super indrukwekkend. Scherpte is niet geweldig inderdaad. Maar dit kan alleen maar beter worden de volgende generatie.....
Wellicht ten overvloede even 2 tips om een zo scherp mogelijk beeld te krijgen:
1. Zorg dat je de goede oogpupilafstand hebt gemeten en in het menu hebt ingesteld.
2. Beweeg de helm eens een paar milimeter op en neer op je hoofd om de sweet spot te vinden wat scherpte betreft. Je zal dan ook zien dat (in cinema mode of als het PS4 hoofdmenu getoond wordt) de horizontale boven- en benedenlijn van je beeld op het sweet spot punt recht lopen en dus geen kromming hebben.
Beide zaken hebben veel effect op de scherpte van het beeld.
Verwijderd
Thanks voor de tips! Ik zal er even op letten.retroguy schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:36:
[...]
Ja, mooi hè? Ik ben zelf ook een nieuwe gebruiker, sinds een paar weken. En ik vind het ook overweldigend.
Wellicht ten overvloede even 2 tips om een zo scherp mogelijk beeld te krijgen:
1. Zorg dat je de goede oogpupilafstand hebt gemeten en in het menu hebt ingesteld.
2. Beweeg de helm eens een paar milimeter op en neer op je hoofd om de sweet spot te vinden wat scherpte betreft. Je zal dan ook zien dat (in cinema mode of als het PS4 hoofdmenu getoond wordt) de horizontale boven- en benedenlijn van je beeld op het sweet spot punt recht lopen en dus geen kromming hebben.
Beide zaken hebben veel effect op de scherpte van het beeld.
Verwijderd
Ik zit er toch over te denken om hem weer te verkopen. Ik speel het liever op een tv met meer detail, dan dat ik de diepte ervaar. Misschien mede door de misselijkheid/hoofdpijn die ik ervaar. De ervaring is ook minder overweldigend voor mij dan waar ik op hoopte, daar verschillen natuurlijk de meningen over
. Vooral het langzaam om je as draaien of in stappen van ~30 graden (om misselijkheid te voorkomen) vind ik niet fijn.
Beter dan verwacht gegaan, 3 weken moeten wachten maar v 2 gekregen en 15 euro waardebon ! 😃
HerkenbaarVerwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:56:
Ik zit er toch over te denken om hem weer te verkopen. Ik speel het liever op een tv met meer detail, dan dat ik de diepte ervaar. Misschien mede door de misselijkheid/hoofdpijn die ik ervaar. De ervaring is ook minder overweldigend voor mij dan waar ik op hoopte, daar verschillen natuurlijk de meningen over. Vooral het langzaam om je as draaien of in stappen van ~30 graden (om misselijkheid te voorkomen) vind ik niet fijn.
Laat die nog maar even liggen.
Toch vandaag de movecontrollers gekocht, opgeven doe ik nog niet
Pfff, na meer dan een week nog steeds geen steek verder. Moest foto opsturen konden ze de dode pixel niet goed op zien, nu een nieuwe foto gestuurd met markeringen erbij. Na een paar dagen nog steeds geen reactie. Belabberde service bij SonyFusionmania schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:18:
Lekker dan, waarschijnlijk een dode pixel in m'n Headset, dacht eerst dat het een stofje op de linkerlens was, maar na een uur poetsen zit het toch wel in het display. Dat wordt hem dus maar opsturen naar Sony
-edit zie foto, dat stipje boven dat logotje
[afbeelding]

Ik ben nu een week verder, en ben nauwelijks nog misselijk. Hoofdpijn kreeg ik er sowieso niet van. Maar ik merk dus wel dat je na verloop van tijd meer “VR-proof” wordt, erg fijnVerwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:56:
Ik zit er toch over te denken om hem weer te verkopen. Ik speel het liever op een tv met meer detail, dan dat ik de diepte ervaar. Misschien mede door de misselijkheid/hoofdpijn die ik ervaar. De ervaring is ook minder overweldigend voor mij dan waar ik op hoopte, daar verschillen natuurlijk de meningen over. Vooral het langzaam om je as draaien of in stappen van ~30 graden (om misselijkheid te voorkomen) vind ik niet fijn.
En ik vind het nog steeds super tof! Tja idd, de graphics zijn minder dan op je Full HD of 4K TV, maar de ervaring maakt het gewoon zo gaaf. Het blijft fascinerend om je gun van allerlei hoeken te bekijken in London Heist (bijvoorbeeld) terwijl je in werkelijkheid een Move controller on je handen hebt wat er in de verste verte niet op lijkt
Tot nu toe vermaak ik me nog prima met Farpoint, VR Worlds en alle demo games. Zit er wel over te denken om Skyrim te halen (nooit gespeeld overigens), maar er komen binnenkort al zoveel leuke spellen uit.
Verder een vraagje: is het het waard om voor VR alleen een Pro te halen? Heb (nog) geen 4K TV maar gaat er volgend jaar wel komen. Ik lees dat er wel verschillen zijn, maar dat het mee valt. Zijn er de laatste tijd nog games gepatched waarbij VR performance / graphics zijn verbeterd?
Ik heb het wel gedaan dwz de Pro alvast gehaald voor VR toen (iets meer dan een jaar terug). De ervaring is net wat rijker en soepeler. En bij veel games verschijnt er net wat meer op het scherm. Omgeving etc.Denman schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:06:
[...]
Ik ben nu een week verder, en ben nauwelijks nog misselijk. Hoofdpijn kreeg ik er sowieso niet van. Maar ik merk dus wel dat je na verloop van tijd meer “VR-proof” wordt, erg fijn
Verder een vraagje: is het het waard om voor VR alleen een Pro te halen? Heb (nog) geen 4K TV maar gaat er volgend jaar wel komen. Ik lees dat er wel verschillen zijn, maar dat het mee valt. Zijn er de laatste tijd nog games gepatched waarbij VR performance / graphics zijn verbeterd?
Ik zou zeggen doen ondanks het geen must of vereiste is. Wel de beste PS VR ervaring.
Skyrim VR is een must buy heb honderden uren zitten in de PS3 en PS4 versie maar door VR weer helemaal gek op Skyrim. Ervaring is totaal niet te vergelijken en vind het bijzonder goed gelukt en heerlijk dat free roamen en Draken slachten in VR.
Farpoint is best wel een heftige game om mee te beginnen, zeker als je er gevoelig voor bent. Ik zou echt eerst even wennen dmv minder intensief bewegende games. VR Worlds, Batman, Rush of Blood, Job Simulator, dat soort dingen.Marc3l schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:02:
[...]
HerkenbaarAfgelopen weekend op zaterdag en zondag een kwartiertje per keer Farpoint gedaan en daarna veel last gehad van Motion sickness. Als ik nu aan Farpoint denk krijg ik al weer een naar gevoel.
Laat die nog maar even liggen.
Toch vandaag de movecontrollers gekocht, opgeven doe ik nog niet
Nice! Dan ben je volgens mij de eerste hier met de v2. Zou je je ervaring hier willen delen?Tiduz schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:28:
Beter dan verwacht gegaan, 3 weken moeten wachten maar v 2 gekregen en 15 euro waardebon ! 😃
De meeste mensen die motion sickness ervaren komen hier dmv trainen/opbouwen overheen. Maar je moet het wel goed aanpakken en op tijd stoppen als je niet lekker begint te worden.Denman schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:06:
[...]
Ik ben nu een week verder, en ben nauwelijks nog misselijk. Hoofdpijn kreeg ik er sowieso niet van. Maar ik merk dus wel dat je na verloop van tijd meer “VR-proof” wordt, erg fijn
En ik vind het nog steeds super tof! Tja idd, de graphics zijn minder dan op je Full HD of 4K TV, maar de ervaring maakt het gewoon zo gaaf. Het blijft fascinerend om je gun van allerlei hoeken te bekijken in London Heist (bijvoorbeeld) terwijl je in werkelijkheid een Move controller on je handen hebt wat er in de verste verte niet op lijkt
Tot nu toe vermaak ik me nog prima met Farpoint, VR Worlds en alle demo games. Zit er wel over te denken om Skyrim te halen (nooit gespeeld overigens), maar er komen binnenkort al zoveel leuke spellen uit.
Wat de Pro betreft, verwacht geen wonderen maar alles is wel duidelijk een stuk scherper en veel games hebben wat specifieke verbeteringen op de Pro. Zoals een wat betere draw distance in Skyrim VR. Ik vind / vond het zeker de moeite waard.
Skyrim VR is ontzettend gaaf in VR, maar dat zal je vast al wel vaker gelezen hebben
Jazeker, 2 uurtjes gebruikt en werkt klakkeloos, hdr werkt ook gewoon dus hoef hem niet elke keer af te sluiten als ik in hdr wil spelen, helemaal tevreden mee nu 😃.GoO schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:26:
[...]
Nice! Dan ben je volgens mij de eerste hier met de v2. Zou je je ervaring hier willen delen?
Ultrawings is een volwaardige game!.GoO schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:08:
[video]
It’s worth mentioning that Ultrawings is a flight game with real progression and rewarding challenges to overcome. As you complete missions you’ll earn money and, in turn, you’ll spend that money on new airports and new aircraft. We estimate it takes an average pilot around 15 hours just to complete the missions and double (or even triple) that to get a gold medal on all of them (and yes there is a Trophy for that!).
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Verwijderd
De Ps vr versie 2 is uit in de Benelux. De GT sport bundel wordt nu ook als de nieuwe versie geleverd. Opletten in de winkel dus! Ik heb er 1 voor €299 op de kop kunnen tikken.
Hoe kan je zien dat het v2 is? Moet je dan gaan letten op modelnummer oid?Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:23:
De Ps vr versie 2 is uit in de Benelux. De GT sport bundel wordt nu ook als de nieuwe versie geleverd. Opletten in de winkel dus! Ik heb er 1 voor €299 op de kop kunnen tikken.
Had niet verwacht dat v2 gewoon tegen oude prijs verkocht zou worden.
Zou mooi zijn als er straks nog wat vr kerstdeals verschijnen.
Stadia / PSN : whenheco
Deze week mijn ibis switch ontvangen en zojuist gelukt om hdr weergave te ontvangen
Wel moet ik nog serieus kabelmanagement gaan doen onder mijn tv nu.
Appart dat ik eerst zwart beeld kreeg bij het gebruik van een hdmi kabel waarvan ik dacht dat deze zeker zou werken (dikke kabel, shielded enz). Bij gebruik standaard hdmi kabel die bij ps4 zat kreeg ik wel meteen beeld. Mogelijk was andere kabel net te lang. Blij iig dat het niet veel tijd en kabels heeft gekost om werkend te krijgen.
Wel moet ik nog serieus kabelmanagement gaan doen onder mijn tv nu.
Appart dat ik eerst zwart beeld kreeg bij het gebruik van een hdmi kabel waarvan ik dacht dat deze zeker zou werken (dikke kabel, shielded enz). Bij gebruik standaard hdmi kabel die bij ps4 zat kreeg ik wel meteen beeld. Mogelijk was andere kabel net te lang. Blij iig dat het niet veel tijd en kabels heeft gekost om werkend te krijgen.
Stadia / PSN : whenheco
Verwijderd
Ik heb hem bij Bart Smit op de kop getikt. Maar bij Game Mania ligt ie ook, wel voor €319.Bananeman schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:16:
En waar is die bundel voor 299 (met v2 hardware) te koop?
https://www.gamemania.be/...a-new--vr-world--gt-sport
Op veel internet winkels staat er niet bij of het versie 1 of 2 is.
Als ze de oude versie leveren zou je dan toch de v2 kunnen claimen?
Bel ze, mail ze of bestel en stuur terug als het niet naar wens is, zo moeilijk lijkt me dat toch niet.Stijnb_ schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:43:
Op veel internet winkels staat er niet bij of het versie 1 of 2 is.

The Diner Duo staat online op PSN..GoO schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:08:
[video]
[video]
https://store.playstation...10520_00-VRTDDRELEASE0001
In de US betaal je $14,99 (€12,73)
Wij moeten in NL €24,99 betalen.

Hetzelfde geldt overigens ook voor de VR game 'The Invisible Hours'. Die houd ik al een tijdje in de gaten omdat die veel positieve reviews heeft ontvangen.
In de US betaal je $29,99 (€25,46)
Wij moeten in NL €39,99 betalen. |

Hoop niet dat dit een trend begint te worden.
Update!
Prijs is gecorrigeerd. Nu verkrijgbaar voor €14,99 op PSN
[ Voor 6% gewijzigd door ThaBEN op 18-12-2017 18:35 ]
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Het is praktisch dezelfde als de V1. Kleine design verschillen en HDR passthrough is wat er anders is..GoO schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:26:
[...]
Nice! Dan ben je volgens mij de eerste hier met de v2. Zou je je ervaring hier willen delen?
Dit is juist reden dat ik US account heb gepakt, ook vaak net gereleaste games zijn 10euro/dollar goedkoper daar. 60 dollar US of in NL 70 euro.ThaBEN schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:20:
[...]
In de US betaal je $29,99 (€25,46)
Wij moeten in NL €39,99 betalen. |![]()
Hoop niet dat dit een trend begint te worden.
Heb het helaas nu ook al met de wat rustigere games, wel een stuk minder dat wel..GoO schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:25:
[...]
Farpoint is best wel een heftige game om mee te beginnen, zeker als je er gevoelig voor bent. Ik zou echt eerst even wennen dmv minder intensief bewegende games. VR Worlds, Batman, Rush of Blood, Job Simulator, dat soort dingen.
Het gekke is, als ik de bril op heb het nog niets eens heel erg merk vooral na het spelen/als ik de bril afzet.
Gok dat ik in het begin te lang door ben gegaan en last heb van 'geur/gevoel' van de bril wat ze op de website van CoolBlue zeggen:
https://www.virtualrealit...vies/motion-sickness.htmlKrijg je het gevoel van misselijkheid of duizeligheid tijdens je VR sessie? Stop dan per direct en leg de VR bril weg. Zo voorkom je dat je hersenen de geur en het gevoel van de VR bril gaan koppelen aan het gevoel van motion sickness.
Update:Albinoraptor schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:18:
[...]
Dit is juist reden dat ik US account heb gepakt, ook vaak net gereleaste games zijn 10euro/dollar goedkoper daar. 60 dollar US of in NL 70 euro.
Reactie van de developer via officiele youtbe kanaal:
Hello, We woke up to the same surprise this morning. We have contacted Sony and are waiting for answers. The price should be around the same price on all platforms.
We don't know what went wrong. Thank you for the patience.
Bron: YouTube: VR The Diner Duo - PSVR Trailer
P.s.
Waar koop jij je tegoed in voor de USA PSN store?
Update!
Prijs is gecorrigeerd. Nu verkrijgbaar voor €14,99 op PSN
[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 18-12-2017 18:35 ]
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ik altijd bij Amazon, maar ik koop eigenlijk nooit meer via mijn US account. Ik weet niet of de koers inmiddels al weer gunstiger is, maar het scheelde de laatste tijd vrij weinig.ThaBEN schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:29:
[...]
Update:
Reactie van de developer via officiele youtbe kanaal:
Hello, We woke up to the same surprise this morning. We have contacted Sony and are waiting for answers. The price should be around the same price on all platforms.
We don't know what went wrong. Thank you for the patience.
Bron: YouTube: VR The Diner Duo - PSVR Trailer
P.s.
Ik koop ze eigenlijk altijd via OffGamers.ThaBEN schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:29:
[...]
P.s.
En scheelt zo af en toe toch flink, ik had bijv Project Cars 2 versie op US store gekocht met seizoenspas erbij en ik was 6 euro meer kwijt dan de normale digitale versie op NL store. Seizoenspas is 30 euro.
Moet er wel bij zeggen dat digitale aankopen op Nederlandse store gewoon erg duur zijn vergeleken met de winkel. Weet niet hoe prijsverschil is tussen digitaal en fysiek is in USA.
Als je er nu één koopt zou ik altijd voor de V2 versie gaan, zeker als je een HDR TV hebt, of van plan bent deze aan te schaffen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Deels mee eens. Het grootste minpunt van de V2 vind ik de geïntegreerde in-ear koptelefoon. Niet heel fris (imo) voor als je anderen ook de gelegenheid wilt geven de VR te proberen.Jumpman schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:32:
Als je er nu één koopt zou ik altijd voor de V2 versie gaan, zeker als je een HDR TV hebt, of van plan bent deze aan te schaffen.
Persoonlijk heb ik dan liever de V1 met een losse HDR switch.
(tenzij je bij de V2 ook nog de optie hebt om een losse koptelefoon aan te sluiten, dan geldt bovenstaande opmerking niet)
de oortjes van de V2 zijn gewoon los aan te sluiten. je kan hem alleen opbergen door het nopje erin te klikken en aan de zijkant kan je ze inproppen, maar je kan ze gewoon erafhalen zit niet vastgesoldeerd ofzo.ralph075 schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:27:
[...]
Deels mee eens. Het grootste minpunt van de V2 vind ik de geïntegreerde in-ear koptelefoon. Niet heel fris (imo) voor als je anderen ook de gelegenheid wilt geven de VR te proberen.
Persoonlijk heb ik dan liever de V1 met een losse HDR switch.
(tenzij je bij de V2 ook nog de optie hebt om een losse koptelefoon aan te sluiten, dan geldt bovenstaande opmerking niet)
wat ik erg fijn vind is dat die afstandsbediening van de draad af is, en het nu 1 draad uit de headset is. De controls zitten nu in de headset zelf werkt heel fijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Tiduz op 18-12-2017 17:48 ]
Ligt aan de prijs natuurlijk, met de v1 wordt aardig gestunt. Heb die van mij voor 159 euro gekocht excl camera. Dat is een flink verschil voor marginale verbeteringen. De belangrijkste zaken voor VR, beeldkwaliteit en tracking, blijven hetzelfdeJumpman schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:32:
Blijkbaar zijn er ook mensen die voor € 159,00 of voor € 249,00 de hele set, nu een V2 geleverd krijgen, dan ben je met drie weken wachten wel echt spekkoper nu.BarôZZa schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:59:
[...]
Ligt aan de prijs natuurlijk, met de v1 wordt aardig gestunt. Heb die van mij voor 159 euro gekocht excl camera. Dat is een flink verschil voor marginale verbeteringen. De belangrijkste zaken voor VR, beeldkwaliteit en tracking, blijven hetzelfde
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Deze game zou ook nog dit jaar naar PSVR komen.
Filmpje is helaas in het Duits, maar laat wel de gameplay zien.
Game heeft Move Controller + VR Aim Controller support
The Perfect Sniper Gameplay
Gelukkig in het Duits, dat is nog te volgen. Als het in Frans of Spaans was geweest had ik er geen touw aan vast kunnen knopenThaBEN schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:24:
Deze game zou ook nog dit jaar naar PSVR komen.
[video]
Ziet er leuk uit, Perfect Sniper, zeker in combinatie met de aim controller.
Ik zat ook heel erg te wachten op een nieuwe coole VR Aim Controller game. Maar nu ik gameplay heb gezien en je dus handmatig kunt reloaden met je 2e hand als je de moves gebruikt, weet ik nog niet wat mijn voorkeur heeft. Handmatig reloaden voelt ontzettend goed in VRralph075 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:28:
[...]
Gelukkig in het Duits, dat is nog te volgen. Als het in Frans of Spaans was geweest had ik er geen touw aan vast kunnen knopen
Ziet er leuk uit, Perfect Sniper, zeker in combinatie met de aim controller.
Sinds vandaag 4 5 nieuwe PSVR games in de EU store.
https://blog.eu.playstati...ses-on-playstation-store/
Shooty Fruity VR
Manifest 99 VR
Accounting+ VR
VR The Diner Duo
Ultrawings VR
[YouTube: https://youtu.be/TrBwiYcmArY]
Shooty Fruity VR
Manifest 99 VR
Accounting+ VR
VR The Diner Duo
Ultrawings VR
[ Voor 7% gewijzigd door .GoO op 19-12-2017 17:05 ]
Je vergeet er eentje: Ultrawings VR Deze is ook per vandaag beschikbaar..GoO schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:51:
Sinds vandaag 4 nieuwe PSVR games in de EU store.
Shooty Fruity VR
[video]
Manifest 99 VR
[video]
Accounting+ VR
[video]
VR The Diner Duo
[video]
[ Voor 7% gewijzigd door ralph075 op 19-12-2017 16:13 ]
Inderdaad, stond niet in het lijstje. Vreemd, maar mag zeker niet worden overgeslagen. Iemand Ultrawings VR al gespeeld toevallig? Ben wel benieuwd of het wat is.ralph075 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:11:
[...]
Je vergeet er eentje: Ultrawings VR Deze is ook per vandaag beschikbaar.
[video]
Waar heb je jou bril gekocht?BarôZZa schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:59:
[...]
Ligt aan de prijs natuurlijk, met de v1 wordt aardig gestunt. Heb die van mij voor 159 euro gekocht excl camera. Dat is een flink verschil voor marginale verbeteringen. De belangrijkste zaken voor VR, beeldkwaliteit en tracking, blijven hetzelfde
Ben er ook benieuwd naar. Heb de game net naar mijn PS4 gepushed. Wellicht kom ik er vanavond nog aan toe om het te proberen..GoO schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:06:
[...]
Inderdaad, stond niet in het lijstje. Vreemd, maar mag zeker niet worden overgeslagen. Iemand Ultrawings VR al gespeeld toevallig? Ben wel benieuwd of het wat is.
bedankt voor de tip, staat inderdaad niet in de VR sectie in de store, maar via search kon ik Ultrawings VR wel vinden..GoO schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:06:
[...]
Inderdaad, stond niet in het lijstje. Vreemd, maar mag zeker niet worden overgeslagen. Iemand Ultrawings VR al gespeeld toevallig? Ben wel benieuwd of het wat is.
Ik heb de eerste license opdrachten gedaan inmiddels. De eerste indruk is erg goed! Het voelt een beetje aan alsof je nu vliegt in zo'n flightsimulator X ultrawing, dus kwa flight controls zit het wel goed.
Er is veel aandacht besteed aan VR beginners versus de echte VR ervaren mensen. Standaard staat alles op super comfortabel, dus de ramen aan de zijkant zijn dicht en je hebt maar een klein beeld venster. Natuurlijk heb ik dat allemaal direct uit gezet (je hebt drie instellingen hiervoor) zodat je het volledige beeld ziet.
Daarnaast kun je kiezen tussen arcade besturing of realistic besturing. Vanzelfsprekend maakt dit vrij veel uit voor de wendbaarheid van het vliegtuigje.
Nu de game zelf, je krijgt allerlei opdrachten en die kun je halen op brons, zilver of goud, hoe hoger je scoort hoe meer geld je voor de opdracht krijgt. In het begin is het vrij simpel, maar het wordt al snel uitdagend om goud te halen.
Als je eenmaal genoeg geld hebt kun je in freeflight naar een ander eiland vliegen om daar andere vliegtuigjes te kopen. Er zijn veel verschillende soorten opdrachten, van het stukmaken van ballonnen tot timed parcour opdrachten en dingen daar tussen in.
Wat gaaf is, is dat je zelf je vliegtuig moet starten en landen. Dat leer je in de eerste opdrachten en heel moeilijk is het niet, maar leuk maakt het het zeker.
Grafisch is het goed (op een ps pro), wel zie je stitching markeringen in het water, maar dat is niet echt afleidend. Ook zijn de intro schermen in een lage resolutie, maar zodra je in de VR game zelf zit is het grafisch prima.
Ik denk dat hier veel tijd in gaat zitten, mede door de verschillende opdrachten. Wel denk ik dat er wat meer eilanden hadden mogen zijn, nu zijn er 4 of 5 niet al te grote eilanden waarboven de opdrachten zich afspelen, maar misschien veranderd dat nog tijdens de game. Dat is nu nog niet te bepalen in een uurtje spelen.
Al met al, erg blij mee, het geeft een flight simulator achtige ervaring en het feit dat er allerlei opdrachtjes te doen zijn maakt het erg leuk, zeker gezien de verschillende verdiensten (want je wil uiteraard alles op goud halen).
Aangezien ik zo snel niet veel hierover kan vinden op internet, even hier de vraag...
Ik heb een nieuwe PSVR gekocht, gewoon de V1 nog, met de actie toen van de Intertoys, had mijn oude verkocht, maar nu heb ik het volgende probleem.
Als ik de VR bril op heb, dan heb ik het idee dat het beeld licht vervormd is en deze vervorming draait ook mee als ik wegdraai met mijn hoofd. Dit was bij mijn vorige VR bril voor mijn gevoel niet zo.
Het is wat lastig uit te leggen maar het is net of alles zo staat ( ), nu bergijp ik dat ik door een lens met die vorm aan het kijken ben, maar het is me bij de vorige bril niet opgevallen en nu wel.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik heb een nieuwe PSVR gekocht, gewoon de V1 nog, met de actie toen van de Intertoys, had mijn oude verkocht, maar nu heb ik het volgende probleem.
Als ik de VR bril op heb, dan heb ik het idee dat het beeld licht vervormd is en deze vervorming draait ook mee als ik wegdraai met mijn hoofd. Dit was bij mijn vorige VR bril voor mijn gevoel niet zo.
Het is wat lastig uit te leggen maar het is net of alles zo staat ( ), nu bergijp ik dat ik door een lens met die vorm aan het kijken ben, maar het is me bij de vorige bril niet opgevallen en nu wel.
Ligt waarschijnlijk aan de game die je speelt. Sommige VR games maken gebruik van een techniek waardoor ze niet het volledige scherm gebruiken. Dan hoeven ze niet alle pixels op te vullen en kunnen dan met een lagere resolutie werken wat rekenkracht bespaart. Meestal gebruiken ze dan een cirkelvormig beeld in plaats van een rechthoek (wat je zou krijgen indien het volledige scherm gebruikt wordt).Qweridee schreef op woensdag 20 december 2017 @ 00:38:
Aangezien ik zo snel niet veel hierover kan vinden op internet, even hier de vraag...
Deze games maken dan weer gebruik van een bepaalde rendertechniek waardoor dit cirkelvormig beeld wordt uitgerekt naar 16:9. Dit kan ervoor zorgen dat alles buiten die cirkel inderdaad aanvoelt alsof je door een glazen bol kijkt. Dit omdat de pixels aan de buitenkant dus daadwerkelijk groter zijn dan de pixels in het midden van je scherm waardoor je dit effect krijgt en alles aan de randen sneller lijkt te bewegen. Je hebt dan ook altijd het beeld in het midden van je scherm scherp terwijl als je naar de buitenste randen van je visie kijkt zal je opvallen dat dat beeld minder scherp is.
Bij het capturen van gemeplay met bepaalde hardware is zichtbaar hoe dit werkt. Zie de linker en rechter bovenhoek in onderstaand filmpje als voorbeeld.
Overigens maakt niet elke game hier gebruik van en kan het zijn dat dezelfde game op de Pro wel een volledig native resolutie laat zien waarbij elke pixel gevuld wordt. Batman heeft sinds de Pro Patch een native resolutie heeft gekregen op de PS4 Pro. Dit voorbeeld filmpje is dan ook nog van voordat de Pro Patch beschikbaar was, maar laat duidelijk dat effect zien in de hoeken van het scherm.
Dit heet Foveated rendering. Op de Vive gaan ze nog een stapje verder door middel van eyetracking. Dan is hetgeen waar je met je ogen naar kijkt altijd super scherp en de rest met een lagere resolutie geprojecteerd, om rekenkracht te bespraren. Omdat de PSVR geen eyetracking heeft is altijd het midden van je scherm scherp en de buitenste randen minder. Tenzij de game uiteraard in een native resolutie wordt vertoond. Dan hoort altijd alles scherp te zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door ThaBEN op 20-12-2017 09:03 ]
Het is in mijn geval zelfs in het PS4 menu aanwezig. Ik zal eens bij een vriend kijken of het daar ook zo is, maar ik kan me niet voorstellen dat het me nooit eerder is opgevallen bij games/het menu met mijn eerdere VR bril.ThaBEN schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:21:
[...]
Ligt waarschijnlijk aan de game die je speelt....
Skywings, Shooty Fruity, Skyrim, Superhot, Raw Data...
Allemaal spellen die ik nog wel wil halen voor de VR! En nog wel meer ook. Ik ben lichtelijk hooked
Gisteravond zo'n beetje de hele avond de Shooting Range in London Heist gedaan. Zo gaaf en het voelt zo natuurlijk aan om je pistool handmatig te herladen, en het richten gaat ook echt prima.
Uiteindelijk op plek 4 geëindigd in de weekly scoreboard, met een behoorlijk gat naar de nummer 3, dus er is werk aan de winkel
Allemaal spellen die ik nog wel wil halen voor de VR! En nog wel meer ook. Ik ben lichtelijk hooked
Gisteravond zo'n beetje de hele avond de Shooting Range in London Heist gedaan. Zo gaaf en het voelt zo natuurlijk aan om je pistool handmatig te herladen, en het richten gaat ook echt prima.
Uiteindelijk op plek 4 geëindigd in de weekly scoreboard, met een behoorlijk gat naar de nummer 3, dus er is werk aan de winkel
Hier is het nog altijd 2 dagen wachten tot de sale van start gaat.
Ik heb wel al een lijstje met games die ik hebben wil, al word dat steeds groter.
Grootste kanshebbers nu zijn Ultrawings, Superhot en Raw Data
Ik heb wel al een lijstje met games die ik hebben wil, al word dat steeds groter.
Grootste kanshebbers nu zijn Ultrawings, Superhot en Raw Data
2 weken vrij straks dat wordt veel VR spelen. Even kijken of ik ergens nog wat koopjes kan vinden. Maar heb nog genoeg wat nog gespeeld of uitgespeeld moet worden.
Dirt Rally is nu nog in de aanbieding in de psn store. Ik heb 'm zelf net gisteren gekocht.Geteisem schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:16:
2 weken vrij straks dat wordt veel VR spelen. Even kijken of ik ergens nog wat koopjes kan vinden. Maar heb nog genoeg wat nog gespeeld of uitgespeeld moet worden.
Make music, not war
Op Skywings Ultrawings na heb ik al deze games. En ze zijn cool! Ultrawings ga ik wel aanschaffen volgende week. De developers hebben al aangegeven dat deze game in de eerstvolgende patch HOTAS support krijgt. Gezien Ace Combat 7 al HOTAS support krijgt vanaf launch heb ik vandaag alvast deze controller aangeschaft.Denman schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:08:
Skywings, Shooty Fruity, Skyrim, Superhot, Raw Data...
Was in een actie voor €46,74 met de kortingscode 'Kerst' bij DGM Outlet
Lijkt me erg vet bij Ultrawings en Ace Combat 7 in VR
Volgende week in de sale ook maar overwegen om Starblood Arena en EVE:Valkyrie te kopen. Die zijn ook compatible met deze controller
[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 20-12-2017 12:31 ]
Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.