Je bekijkt het verkeerd. De beperking ligt niet aan die switch ansich. Dit is de beperking van HDMI 2.0 zoals die vandaag de dag is. 4:4:4 met 4K op 10-bit @60Hz heeft minimaal een bandbreedte nodig van 22.28 Gbps. HDMI 2.0 kan maximaal 18 Gbps verwerken.Exirion schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:19:
[...]
Ja, die tabel kom ik overal tegen dus die ken ik wel.
Even afgezien van HDR, ik wil gewoon 4K60 RGB kunnen gebruiken en dat kan met die switch niet. Dat is waar het mij om gaat. Dat je met HDR 10-bit sowieso naar YUV 4:2:0 gaat, dat weet ik. Maar je gebruikt HDR meer niet dan wel, dus het gaat mij meer om de normaal ondersteunde modi. Met die switch er tussen zit ik voor 4K60 altijd vast aan YUV 4:2:0, en dat vind ik een serieuze beperking.
Dus via géén enkel apparaat met een HDMI 2.0 aansluiting zul je 4:4:4 kunnen ontvangen met 4k 10-bit @60Hz. Dit is theoretisch pas mogelijk vanaf HDMI 2.1 (welke nu nog niet bestaat).
Indien jij ergens ooit 4:4:4 in 4k 10-bit hebt gezien is dit dus maximaal 50 fps geweest (of minder). Een andere switch zal dit niet voor je oplossen.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL