Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:57:
[...]

Dat gevoel had ik ook wel een beetje ja.

Het aimen is inderdaad heel anders dan in Farpoint, alleen al omdat je 'm daar in-game ook echt in 2 handen vast hebt. Ik bedoelde meer de manier van aimen, dus schieten waar je kijkt en draaien met je rechter stick.
Ik heb net even met de DS4 gespeeld en dat speelt net als Skyrim toch het fijnst voor mij en komt de snelle gameplay van DOOM erg ten goede. Probeer het eens zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 22:56

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb mn voucher voor VR Worlds nog steeds niet :(

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar keer de VR geprobeerd (bundel met skyrim) en heb wat demo dingen gedaan. Ik mis die 'WOW' die iedereen heeft.

Misschien zijn het mijn verwachtingen, maar ik kan amper de games spelen. De graphics zijn zo slecht (heb de PS pro, dus daar zal het niet aan liggen), ik kan in de drive demo amper de teksten lezen op mijn dashboard en ook in skyrim vind ik het allemaal moeilijk te lezen. Bij het maken van een character heb ik maar gewoon doorgeklikt, want de details die zouden moeten veranderen bij het aanmaken, waren amper te zien.

Nu ben ik internet al 2 dagen aan het afrazen of dit gewoon is hoe het is, of dat het bij mij gewoon niet goed zit. Youtube filmpjes over de eye-to-eye instelling en calibreren, niks helpt. Juiste manier van de bril op doen, heb hem ver achter op mijn hoofd gehad, juist niet, de bril laag voor mn ogen of hoog op mijn hoofd, niks maakt echt een verschil. Ik merk wel dat als ik de bril verkeerd op hebt, dat het echt NIET te doen is, dus dat ik de bril juist draag is voor mij vrijwel gewoon zeker.

Ik wil hem echt nog niet verkopen, want ik vind het gewoon super cool om in de werelden te lopen, maar het is niet dat ik denk 'fucking hell dit is echt vet! ik wil meer', zodra ik last krijg van m'n motion sickness stop ik direct, zonder dat ik denk 'kut.. moet nu echt stoppen'..

Ik weet ook niet wat ik nu nog meer kan doen. De teksten zijn ook zo dichtbij in beeld soms, dat ik gewoon bijna scheel moet kijken om te lezen wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 14:17

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Mud.Starrr schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:35:
Ik heb mn voucher voor VR Worlds nog steeds niet :(
Ik ook niet. Als hij er morgen nog niet is dan klopt het niet wat Intertoys beweerde op Facebook (ben overigens geen fan van bedrijven die support via Facebook doen, op mijn mail hebben ze nooit antwoord gegeven).

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10 17:27
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:57:

Ik weet ook niet wat ik nu nog meer kan doen. De teksten zijn ook zo dichtbij in beeld soms, dat ik gewoon bijna scheel moet kijken om te lezen wat er staat.
Had dit met Batman ook, mijn neus bovenop de teksten zo groot. Toen ben ik wat verder weg gaan zitten waardoor hetgeen wel te overzien was en leesbaar. Ook de bril heen en weer schuiven, glazen schoonmaken helpt. Maar wat een gedoe allemaal. Als ik dan Horizon op mijn 4k tv kijk met hdr, dan hebben we met vr nog een lange weg te gaan. Ook al een paar dagen een misselijkheidsgevoel in mijn buik...Misschien verkoop ik em ook binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:42
Ik vind Skyrim persoonlijk wat tegenvallen, ziet er toch wel erg matig uit. Resident Evil 7 maakte op mij een veel grotere indruk. Dit zijn graphics uit het jaar 0 (PS4 Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Ja klopt, Skyrim is veel minder mooi dan een re7. Maar even spelen en je merkt het niet meer zo, en je kan het lang spelen. Dat lukt je met RE7 niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tja Skyrim is open wereld. Logisch dat het er minder mooi uitziet. Maar VR maakt de game voor mij persoonlijk vele malen vetter om te spelen dan de 8K versie met fotorealistische graphics op een saaie TV.

Het is ook afhankelijk van het gebied. Sommige stukken zien er beter uit dan andere.

DOOM ziet er voor VR begrepen wel weer goed uit en is ook veel toffer om te spelen. Jammer dat ze de maingame niet gewoon hebben overgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Iemand noemt hier Driveclub als voorbeeld, dat is inderdaad een van de meest blurry games die er is. Skyrim VR is geweldig, maar is een port van een oudere game en heeft ook niet de beste graphics.

Probeer eens Batman, Robot Rescue, Farpoint, Doom dat soort games. Als je dat er nog steeds slecht uit vindt zien en je hebt alle calibratie al doorlopen dan is VR in zo'n huidige staat denk ik nog niet voor jou. Probeer het dan over 1 of 2 generaties nog eens.

Gelukkig lukt het de meeste mensen wel om immersie boven graphics te stellen. Dan is VR zelfs in zijn huidige staat met alle beperkingen al heel veel meer keer gaver dan gamen op een plat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroguy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:59
.GoO schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:51:
.....

Gelukkig lukt het de meeste mensen wel om immersie boven graphics te stellen. Dan is VR zelfs in zijn huidige staat met alle beperkingen al heel veel meer keer gaver dan gamen op een plat scherm.
+1

Gisterenavond Dirt Rally gespeeld, zowel plat als in VR. En VR voegt zoveel meer toe door de immersion, niet normaal meer. Na 10 seconden let je al helemaal niet meer op de graphics. En dan heb ik ook nog extra verdieping omdat ik race met een G29 stuur en een playseat. Top notch ervaring. En het mooie is dat VR de komende jaren alleen nog maar beter kan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddyjoe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 07:16
Meer mensen die hun tijd verliezen in Rec room?
Wat een gewedig idee deze sociale hub in VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Buddyjoe schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:59:
Meer mensen die hun tijd verliezen in Rec room?
Wat een gewedig idee deze sociale hub in VR
Ja hier, zie eerdere post :)

Ontzettend simpele maar vermakelijke content en het is ook nog eens gratis.

Ben benieuwd of en wanneer het betaalde content wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 08:32

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Iemand noemt hier Driveclub als voorbeeld, dat is inderdaad een van de meest blurry games die er is. Skyrim VR is geweldig, maar is een port van een oudere game en heeft ook niet de beste graphics.

...
Ik heb op basis van de Driveclub VR demo juist wél de volledige versie besteld, menigeen geeft aan dat de volledige versie ook beter is dan de demo. Ik vond het er goed genoeg uitzien. Maar... ik heb geen ervaring met Dirt Rally, die moet er beter uitzien en veel realistischer zijn. Echter, ik ben niet echt een racespellen-gamer en ga eerst even Kl.ten met Driveclub. Later komt wellicht Dirt Rally erbij. :)

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
musiman schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 16:56:
[...]

Ik heb op basis van de Driveclub VR demo juist wél de volledige versie besteld, menigeen geeft aan dat de volledige versie ook beter is dan de demo. Ik vond het er goed genoeg uitzien. Maar... ik heb geen ervaring met Dirt Rally, die moet er beter uitzien en veel realistischer zijn. Echter, ik ben niet echt een racespellen-gamer en ga eerst even Kl.ten met Driveclub. Later komt wellicht Dirt Rally erbij. :)
Het is ook een prima game. Maar als je graphics heel belangrijk vindt dan is het niet het beste voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Probeer eens Batman, Robot Rescue, Farpoint, Doom dat soort games. Als je dat er nog steeds slecht uit vindt zien en je hebt alle calibratie al doorlopen dan is VR in zo'n huidige staat denk ik nog niet voor jou. Probeer het dan over 1 of 2 generaties nog eens.

Immersie is zo'n toverwoord om al het andere als niet interessant af te doen.

Maar veel mensen zijn niet helemaal idolaat van vr zodat ze alles voor lief nemen en wegwuiven als onbelangrijk want "immersie!!"

De rest van de wereld vind het de eerste paar weken een leuke noviteit maar als het nieuwtje eraf is dan moet er wel voldoende kwaliteit overblijven om leuk te blijven.

Mij maakt het niet zo gek veel uit, ding was in totaal 200€ dus als tie na een maand in de kast ligt is het ook prima.

Dus ja het is best wel leuk maar "heel veel meer keer gaver dan een plat scherm" zie ik nog niet echt, ik heb toch echt iets meer nodig om overtuigd te worden.

Maar het is de eerste generatie dus het is ze vergeven. Maar een volgende generatie ga ik eerst heel kritisch bekijken of er voldoende kwaliteit is alvorens ik er mee verder ga.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:14
Sinds kort geen beeld meer
wel op de tv
niet "in" de bril zelf
aangesloten op de unit van een vriend, ook geen beeld
Kabel is ook uitgesloten< dus bril zelf naar de filistijnen ben ik bang :(

Geen garantie, markplaatsaankoop

[ Voor 8% gewijzigd door Ragnar9999 op 02-12-2017 19:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Flagg Immersie is ook het toverwoord, wat mij betreft. Wat is vetter? Barca - Madrid op TV kijken of in Camp Nou erbij zijn? Ik vind het met VR exact hetzelfde.

Ik heb het hier al vaker gezegd: Skyrim is een game waar ik nog nooit naar omgekeken heb. Ik zou binnen 2 uur klaar met die game zijn en zonder VR zou ik er ook nooit naar omgekeken hebben.

Zoals velen hier weten ben ik best een zeikstraal als het over controls en animaties gaat en laten we eerlijk zijn: beide zijn niet best in Skyrim. Ik vind het daarom heel wat dat ik een dergelijke game probleemloos blijf spelen dankzij VR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:44:
@Flagg Immersie is ook het toverwoord, wat mij betreft. Wat is vetter? Barca - Madrid op TV kijken of in Camp Nou erbij zijn? Ik vind het met VR exact hetzelfde.

Ik heb het hier al vaker gezegd: Skyrim is een game waar ik nog nooit naar omgekeken heb. Ik zou binnen 2 uur klaar met die game zijn en zonder VR zou ik er ook nooit naar omgekeken hebben.

Zoals velen hier weten ben ik best een zeikstraal als het over controls en animaties gaat en laten we eerlijk zijn: beide zijn niet best in Skyrim. Ik vind het daarom heel wat dat ik een dergelijke game probleemloos blijf spelen dankzij VR. :)
Ik heb ook al wat uurtjes in Skyrim zitten nu, level 8 geloof ik, maar ik merk nu al dat de noviteit van het om je heen kunnen kijken al minder wordt. Het mikken met de boog is wel veel intuïtiever en het speelt een stuk leuker dan zonder, maar het is maar mij betreft "een manier" om een game te spelen. En niet the be all and end all of gaming. De enige reden dat ik überhaupt Skyrim heb gekocht is omdat het een van de verdomd weinig volledige volwassen games zijn die in vr beschikbaar zijn en ik het gewoon wil proberen met verschillende (soorten) spellen, maar na een paar uur wordt de game er echt niet leuker van "want vr".

Ben een keer bij een voetbalwedstrijd geweest in de arena en als je daadwerkelijk de wedstrijd wil zien en volgen kan je beter achter de tv zitten. Dus ik geloof niet dat je dat bedoelt met "dat is met vr hetzelfde" :P

Het is uiteindelijk gewoon mijn mening natuurlijk, niks meer en niks minder. Maar ik denk dat er nu meer mensen zijn die niet helemaal gek van vr zijn maar wel zo'n bril gekocht hebben vanwege de lage prijs en wellicht wat objectiever er naar kijken.

En voor de mensen die toch al twijfelen en niet helemaal into vr zijn is het ook handiger als er een ander geluid hier te lezen valt behalve, omg omg vr! ;)

[Edit] Als ik op dit moment moest kiezen tussen de vr bril en de projector, gaat de bril zonder een seconde nadenken de kliko in. Gelukkig hoef ik niet te kiezen dus de bril blijft wel en ik hoop dat er meer spellen zoals re7 komen. Ik vond het vr gedeelte daar echt toegevoegde waarde hebben en ook erg goed uitgewerkt. Maar probeer nog eens 3 spellen te noemen, en dan ook nog eens zonder dat je een cent extra er voor hoeft te betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Flagg op 02-12-2017 21:50 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Meningen zullen altijd verschillen en natuurlijk zullen er mensen zijn die niet helemaal enthousiast zijn van VR of het misschien zelfs niks vinden om diverse uiteenlopende redenen, dat is ook prima.

Het gaat in dit stadium met name om de potentie die VR biedt. De brillen zullen doorontwikkeld worden, dus vanaf hier wordt het alleen maar mooier, scherper, comfortabeler en beter. Je geeft zelf aan dat je RE7 wel heel gaaf vindt, in de toekomst zullen er (mag je van uit gaan) meer van dat soort games komen. Ik vind Skyrim heel erg gaaf, maar het is natuurlijk wel een VR port en niet een game die met VR in het achterhoofd is ontwikkeld.

VR gaat plat gamen niet vervangen, maar is zoals je aangeeft een compleet nieuwe manier van spelen. Ze gaan prima zij aan zij. Ik hoop dat volgend jaar meer games zoals RE7 zowel normaal als in VR speelbaar zijn. Dan kan je zelfs switchen tussen je projector en VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Flagg schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:20:
Immersie is zo'n toverwoord om al het andere als niet interessant af te doen.

Maar veel mensen zijn niet helemaal idolaat van vr zodat ze alles voor lief nemen en wegwuiven als onbelangrijk want "immersie!!"

De rest van de wereld vind het de eerste paar weken een leuke noviteit maar als het nieuwtje eraf is dan moet er wel voldoende kwaliteit overblijven om leuk te blijven.
Klopt. Ik ken niemand met een VR die het actief gebruikt (vooral vanwege de hassle). Ligt gewoon ergens in een lade. Maarrrr, komt er bezoek? Weer even uit de la. Ohhh ahhhh kicken!!! En weer los en in de la.

Net als hier dus :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Alvo

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:52:
[...]

Klopt. Ik ken niemand met een VR die het actief gebruikt (vooral vanwege de hassle). Ligt gewoon ergens in een lade. Maarrrr, komt er bezoek? Weer even uit de la. Ohhh ahhhh kicken!!! En weer los en in de la.

Net als hier dus :)
Aangenaam, nu ken je er eentje. ;)

Mijn bril ligt gewoon naast mijn PS4 in mijn TV meubel. Als ik zin heb, dan trek ik 'm er zonder problemen uit.

Moet er niet aan denken alles steeds los te moeten trekken en weer opnieuw aan te moeten sluiten zeg. Ja, dan zou ik er ook nooit meer gebruik van maken. Das nog meer werk dan je console opnieuw aan te moeten sluiten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

bram1984 schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:19:
[...]

Aangenaam, nu ken je er eentje. ;)

Mijn bril ligt gewoon naast mijn PS4 in mijn TV meubel. Als ik zin heb, dan trek ik 'm er zonder problemen uit.

Moet er niet aan denken alles steeds los te moeten trekken en weer opnieuw aan te moeten sluiten zeg. Ja, dan zou ik er ook nooit meer gebruik van maken. Das nog meer werk dan je console opnieuw aan te moeten sluiten. 8)7
Lol welke hassle inderdaad. Zet mijn PS4 Pro aan en de bril. Good to go. Ja soms moet ik helemaal de Moves een voor een aanzetten. :D

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zelf ruim ik wel altijd de bril en bijbehorende kabel op. Het losse kastje laat ik wel gewoon aangesloten staan (ligt samen met de camera op de PS4 zelf). Het is dus 1 minuut werk om de bril te pakken en aan te sluiten. En als ik het niet gebruik slingert er niks los ofzo. Kastje en camera (en bijbehorende kabels) is gewoon netjes aangesloten en weggewerkt.

De hassle herken ik dus ook niet. Mijn racestoel aansluiten en klaarzetten kost 2 minuten, dat is dus al veel meer hassle ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ralph075 op 03-12-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Hahahaha. Super blij met mijn aankoop!

Heb echt een feeling van ja.. dit is wat ik ervan had verwacht.

Stomme vraag. Maar hoe krijg je weer je coins in VR Room? Met dat ballen spel.Kids vinden die echt prachtig.

Gevonden. Andere spelletjes leveren coins op.

[ Voor 10% gewijzigd door Tranzy op 03-12-2017 16:16 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
ralph075 schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:07:

De hassle herken ik dus ook niet. Mijn racestoel aansluiten en klaarzetten kost 2 minuten, dat is dus al veel meer hassle ;)
Mijn vrouw zover krijgen voor een racestoel en stuur zal langer dan 2 minuten gaan duren. 😂
Toch maar alvast Dirt meegenomen. Is het te doen met de DS4 en bril?

Doom vfr is aan het downloaden. Heb 2 movecontrollers, is dat te doen daarmee? Of dan maar met de DS4?
Blijft altijd mooi om te zien die impulsieve aankopen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
ralph075 schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:07:
Zelf ruim ik wel altijd de bril en bijbehorende kabel op. Het losse kastje laat ik wel gewoon aangesloten staan (ligt samen met de camera op de PS4 zelf). Het is dus 1 minuut werk om de bril te pakken en aan te sluiten. En als ik het niet gebruik slingert er niks los ofzo. Kastje en camera (en bijbehorende kabels) is gewoon netjes aangesloten en weggewerkt.
Even een tip, je mag er mee doen wat je wil: de PSVR box zou ik niet op je PS4 zetten. Dit wordt ook door Sony expliciet voor gewaarschuwd (online en in de handleidingen) om dat vooral niet te doen. De PS4 wordt al erg warm en de PSVR box ook. Door die bovenop je PS4 te zetten loop je het risico op oververhitting.

https://www.reddit.com/r/...ur_pu_on_top_of_your_ps4/

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retroguy
LOL, ik heb de VR set nu een week, maar ik kan er geen genoeg van krijgen. Niet alleen het VR gamen is tof, maar ik vind het ook te gek om netflix, youtube en Studio Sport en zo in Cinema mode te kijken, kleinste beeld. En de beeldkwaliteit is trouwens best goed. Als je er op let zie je natuuurlijk de pixels wel, maar na een paar seconden let je er al niet meer op.

Het is wel belangrijk om de oogafstand te calibreren (ik heb gelukkig een brillenrecept van een paar weken oud waar de afstand op staat) en om de bril goed op te zetten, dus niet te hoog of te laag. Dat scheelt namelijk heel veel in beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
bram1984 schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:35:
@lordloeder Nee. DOOM moet snel zijn en dat gaat niet met de Moves. Ik vind de DS4 veruit het beste spelen.
Thanks voor de tip.

Bij mij gaat de bril gewoon weer terug in de doos. En de doos gaat weer in een kast netjes opgeborgen. De splitter en kabels staan gewoon achter de tv rechtop (net zoals de PS4 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnenkort ook maar eens mijn eerste VR games aanschaffen (ben nu nog wat te verslaafd aan gt sport (niet in vr) om een nieuwe game te halen) resident evil 7 staat boven aan met daarachter skyrim vr. De ps move controllers ben ik de komende tijd niet van plan te halen, zijn mij iets te duur en ze lijken kwalitatief niet eens zo goed (het is gewoon gierig van Sony om techniek uit 2010 voor de volle prijs te verkopen). Met skyrim vr, blijft het nog een beetje leuk als je er 20 uur erin hebt zitten of heb je het dan wel gezien?

Mijn grootste wens voor de volgende generatie vr brillen zijn toch wel een hogere resolutie. Draadloos of een grotere field of view heb ik niet per se behoefte aan aangezien ik toch liever zittend speel en de beperkte vield of view van de psvr heb ik ook weinig problemen mee. Maar de blurry image kwaliteit vind ik wel jammer, je kan er wel een beetje aan wennen maar een scherper beeld kijkt gewoon veel prettiger. Ik denk dat een resolutie verhoging van 4x tegen over de psvr al een mooi begin is (4K dus). Maar uiteindelijk is 8k wel echt het doel, dan zit je denk ik aan de image kwaliteit die wij nu gewend zijn van console op full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroguy
Nieuwevolger schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:20:...... De ps move controllers ben ik de komende tijd niet van plan te halen, zijn mij iets te duur ....
Probeer ze 2e hands te kopen. Heb ik ook gedaan, op Tweakers V&A. € 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Batman VR een klein stukje gespeeld. Vooral dat begin in het huis en als je naar de Batcave gaat zijn erg gaaf.

Helaas nog weinig tijd in de VR gestoken. Een beetje druk met sinterklaas en werk, en nog steeds verslaafd aan Horizon.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 11:07
Na een weekje PSVR in huis te hebben merk je wel gauw dat er nog weinig goede content is wat nu nog steeds de beperkende factor is. Leuk die demo's, je kan er uren mee zoet zijn, maar daarna wil je toch eens een fatsoenlijke game in je handen hebben.

Momenteel heb ik met plezier 'I expect you to die" gespeeld, jammer dat hier maar 5 levels voor zijn. Dit hadden er best 15 of 20 kunnen zijn. Uren vermaak. Farpoint is een middelmatige shooter die na verloop van tijd gaat vervelen. en GT Sport moet ik eigenlijk eens fatsoenlijk aan beginnen als regulier spel.

Tip: Koop geen Everest VR, ik dacht dat je gesimuleerd de berg op kon klauteren, maar het is een soort van docu achtig iets, veelste saai allemaal.

Het wachten is op first party games van een hoger kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
burnoutpc schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:06:
[...]

Got that for you ;)
RE7, Skyrim VR en Dirt Rally VR.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retroguy schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:02:
[...]

Probeer ze 2e hands te kopen. Heb ik ook gedaan, op Tweakers V&A. € 30
Zijn deze dingen gewoon de 'playstation move controllers?' ik hou tweakers en MP al een tijdje in de gaten, maar staat helaas nik op. Wil ze ook 2e hands kopen nml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 18:31
Voor de move controllers, Ik heb er zelf eentje tweedehands via amazon.de besteld voor 23 euro. Dinsdags besteld en op zaterdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Mdekoning schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:28:
Voor de move controllers, Ik heb er zelf eentje tweedehands via amazon.de besteld voor 23 euro. Dinsdags besteld en op zaterdag binnen.
1 maar? Twee is toch wel nodig hoor!

Gelukkig had ik ze nog van de PS3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 18:31
Aenea schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:29:
[...]

1 maar? Twee is toch wel nodig hoor!

Gelukkig had ik ze nog van de PS3....
ik had er ook nog een liggen van mijn ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
LuPo schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:12:
[...]

Got that for you ;)
RE7, Skyrim VR en Dirt Rally VR.
Eens, mooie exemplaren, niet helemaal mijn ding helaas. Dus het wachten is op echt meer content, zeker nu de psvr zo goed verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burnoutpc schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:55:
[...]

Eens, mooie exemplaren, niet helemaal mijn ding helaas. Dus het wachten is op echt meer content, zeker nu de psvr zo goed verkocht is.
Je hebt DOOM ook nog, hoewel vrij kort, en Farpoint. Maar wat is dan wel jouw ding, als ik vragen mag?

RE7 is echt een must-play, wat mij betreft. En ik ben niet eens echt een horror fan. Echt een waanzinnige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroguy
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:18:
[...]

Zijn deze dingen gewoon de 'playstation move controllers?' ik hou tweakers en MP al een tijdje in de gaten, maar staat helaas nik op. Wil ze ook 2e hands kopen nml
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08 11:56
Sinds vorige week ook trotse bezitter van de PSVR! En inderdaad zien en beleven is geloven!
Ik heb redelijk geluk als ik andere reacties lees. Geen last van motion sickness en kon vol aan de bak.

RIGS, Job simulator, Sunnshine Arizona, super hot en RE7 gespeeld.

Echter wat mij opvalt (en het zal wel vaker gezegd zijn) is dat de prijzen voor de VR games belachelijk hoog zijn. Ik bedoel vind het geen probleem om €60,- voor een game neer te leggen maar dan verwacht ik daar toch wel 15 a 20 uur gameplay voor. En wat ik nu vooral zie in reviews van games dat het gemiddelde spel met een uur of 4 wel is uitgespeeld. En voor deze spellen betaal je toch al gauw €35 a €40 euro. Skyrim is een mooie stap in de goede richting. Ik hoop echt dat er meer van dit soort spellen gaan uitkomen.

Verder zeer tevreden over de PSVR!

PSN: Totumpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroguy
totempaal schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:04:.....
Echter wat mij opvalt (en het zal wel vaker gezegd zijn) is dat de prijzen voor de VR games belachelijk hoog zijn. Ik bedoel vind het geen probleem om €60,- voor een game neer te leggen maar dan verwacht ik daar toch wel 15 a 20 uur gameplay voor. En wat ik nu vooral zie in reviews van games dat het gemiddelde spel met een uur of 4 wel is uitgespeeld. ..
Mooi, nog een happy camper. :) Maar wat je schrijft was toch niet nieuw voor je? Is algemeen bekend. Sterker nog, dit argument wordt met name door VR-bashers vaak gebruikt om aan te geven dat VR slechts een gimmick is. BS natuurlijk, VR is de toekomst, en niet alleen voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
bram1984 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:27:
RE7 is echt een must-play, wat mij betreft. En ik ben niet eens echt een horror fan. Echt een waanzinnige ervaring.
Je doet mij twijfelen, maar ik heb geen zin om elke 5 minuten te schrikken van een onverwachte vijand of geluid :P

[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 04-12-2017 12:24 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddyjoe
Vandaag ook maar eens mailtje gestuurd waar mijn VR Worlds code blijft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08 11:56
retroguy schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:08:
[...]

Mooi, nog een happy camper. :) Maar wat je schrijft was toch niet nieuw voor je? Is algemeen bekend. Sterker nog, dit argument wordt met name door VR-bashers vaak gebruikt om aan te geven dat VR slechts een gimmick is. BS natuurlijk, VR is de toekomst, en niet alleen voor games.
Blijkbaar niet zo bekend... Ik snap dat dit word gebruikt door VR-bashers... En met die prijzen en korte speelduur kan ik mij voorstellen dat mensen dit een gimmick vinden.

Door ik nu zelf de PSVR heb en op zoek ging naar een leuk spel viel mij het echt pas op hoe veel geld ze vragen voor zo kort spelletje.

PSN: Totumpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:04

Nitai

Live the life you love.

Buddyjoe schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:55:
Is dat met die Intertoys actie? Ik heb gewoon een fysiek exemplaar gehad :?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddyjoe
Nitai schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:06:
[...]

Is dat met die Intertoys actie? Ik heb gewoon een fysiek exemplaar gehad :?
Ik bedoel niet de Demo disc, die heb ik ook fysiek gehad,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
bram1984 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:27:
[...]

Je hebt DOOM ook nog, hoewel vrij kort, en Farpoint. Maar wat is dan wel jouw ding, als ik vragen mag?

Farpoint heb ik ook liggen. Eerste paar keer was echt een magische beleving, maar de gameplay is van zo'n flinterdunne kwaliteit dat het snel eentonig begint te worden.

RE7 staat nog wel op het lijstje, ik heb persistance geprobeerd van de demo disc. Zo'n setting is geweldig natuurlijk maar de gameplay vond ik ook niet super. Geheel subjectief allemaal.

Escape rooms zijn erg leuk, ala statik en i expect you to die, co-op games die te spelen zijn net als playroom vr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:12
Ik kijk vooral erg uit naar Star Child en The Persistence. Ik heb ook dit weekend VR Worlds gechecked en die Shark Encounter en Scavenger's Odyssey zijn echt heel tof! Wel kort natuurlijk, maar dat is een beetje met alle VR games (behalve Skyrim).

Ik had ook een idee in m'n hoofd voor een soort Cyberpunk-achtige game waarbij je in een super futuristische stad loopt (á la Total Recall/Blade Runner) en je eigen appartement hebt enzo. Het lijkt me echt fantastisch om naar zo'n wereld in VR getransporteerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddyjoe
Ik blijf erbij, Paintball in Rec Room is niet te evenaren.
Snipen, liggend op de grond, dekking zoeken achter alles wat mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:04

Nitai

Live the life you love.

Buddyjoe schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:43:
[...]

Ik bedoel niet de Demo disc, die heb ik ook fysiek gehad,
Ik ook niet, is het volledig spel, geseald en al toen ik hem meekreeg.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Buddyjoe schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:26:
Ik blijf erbij, Paintball in Rec Room is niet te evenaren.
Snipen, liggend op de grond, dekking zoeken achter alles wat mogelijk is
Ja dat is wel gaaf idd. Al moet ik toegeven dat ik liever relaxt op de bank zit/hang, dan dat ik in de woonkamer sta. Met farpoint zit ik ook op de bank. Dat staan en bewegen enzo hoef van mij niet zo. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:25
Ik vorige week woensdag al, geen reactie.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
totempaal schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:55:
[...]

Blijkbaar niet zo bekend... Ik snap dat dit word gebruikt door VR-bashers... En met die prijzen en korte speelduur kan ik mij voorstellen dat mensen dit een gimmick vinden.

Door ik nu zelf de PSVR heb en op zoek ging naar een leuk spel viel mij het echt pas op hoe veel geld ze vragen voor zo kort spelletje.
Valt qua prijs wel mee toch? De kortere ervaringen zijn ook vaak minder dan de helft van een full priced. Doom VFR bijvoorbeeld is maar 30 euro bij release. Dat vind ik niet gek. Daarnaast zijn er in de store zeer regelmatig aanbiedingen met kortingen tussen de 30 en 50 procent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
SToRM666 schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:23:
[...]

Je doet mij twijfelen, maar ik heb geen zin om elke 5 minuten te schrikken van een onverwachte vijand of geluid :P
RE7 is echt de beste VR ervaring die je tot nu toe kunt krijgen imo. Staat met gemak in mijn game top 5 allertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandevijverke
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-12-2021
Iemand een idee? Plots hebben we last van zwart-witte strepen op onze tv als iemand met de vr speelt. Als we gewoon spelen dan is er niets te zien op het scherm.

Ene moment is er wel een deel scherp dan weer volledige strepen, ...

Heb al alle kabels gecontroleerd en probleem blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Vandevijverke schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:41:
Iemand een idee? Plots hebben we last van zwart-witte strepen op onze tv als iemand met de vr speelt. Als we gewoon spelen dan is er niets te zien op het scherm.

Ene moment is er wel een deel scherp dan weer volledige strepen, ...

Heb al alle kabels gecontroleerd en probleem blijft
Als je zeker weet dat het de kabels niet zijn dan zou ik de instellingen eens goed checken. Juiste resolutie etc? Anders misschien even settings resetten. Heb je het met een andere hdmi kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
The Elder Scrolls V: Skyrim VR Update 1.02 is live.
NEW FEATURES

Added smooth rotation option with PS Move controllers
Added rotation speed for smooth rotation
Added option for crosshairs when using PS Move controllers for spells
BUG FIXES

Removed the auto-unsheathing when raising your shield hand when weapons are sheathed.
Fixed an issue with 2-handed weapons in left hand mode
Made adjustments to blocking and bashing so that it now works correctly with 2-handed weapons and 1-handed weapons with no secondary weapon equipped
Improved feedback for blocking
Improved feedback for getting staggered
Improvements to Eagle Eye
Improvements to setting targets for summon spells
Fixed an issue where your follower or other NPCs would block UI
Fixed an issue where the training menu would not be in the right place
Improved directional power attacks
Stats menu will update without having to restart the game
Other bug fixes and minor improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
bram1984 schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:29:
Jammer genoeg geen 3D audio dus. :(
Dat is jammer inderdaad, misschien voegen ze dat nog toe in een toekomstige patch. Wel een aantal mooie verbeteringen/bugfixes. Vooral het vrij bewegen met Move controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:38:
[...]

Dat is jammer inderdaad, misschien voegen ze dat nog toe in een toekomstige patch. Wel een aantal mooie verbeteringen/bugfixes. Vooral het vrij bewegen met Move controllers.
Tja ik speel niet met de Moves, dus die kunnen mij spreekwoordelijk gestolen worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16
Hoop dat je antwoord krijgt.. 28 november een mailtje gestuurd betreft VR Worlds, maar tot heden nog steeds geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddyjoe
console schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:20:
[...]

Hoop dat je antwoord krijgt.. 28 november een mailtje gestuurd betreft VR Worlds, maar tot heden nog steeds geen reactie.
Ga ik niet van uit, gaat mij er ook meer om dat het een leuk extraatje is.
Zou het niet zelf kopen, lijkt me niet dat het zijn geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Ik wacht zelf totdat PS Worlds één van de maandelijkse PS+ games is. :P Dat lijkt me een zeer geschikt artikel daarvoor.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Iemand tips om scherpte te houden op het scherm? Als je langzaam je hoofd blijft bewegen dan zijn de teksten en vormen scherper en beter te lezen, dan wanneer je stil naar het scherm kijkt. De randen worden kartelig.

Sowieso helpt het instellen van de eye distance, beetje aan het pielen, voroalsnog is 60mm de sweetspot, op standaard word ik helemaal kippig als ik in de achteruit kijk spiegels probeer te kijken bij GT Sport.

/Anderen ook opgemerkt dat VR mode racen met GT Sport een heel stuk meer arcade is? Het raced makkelijker, maar dat zou niet moeten want ik heb alle assistentie bijna uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gisteren doom aangeschaft voor de psvr. mooi spel, beetje last van motion sickness.
Maar hebben jullie niet dat missie updates die je af en toe links in je scherm ziet verschijnen ,te dicht op staan, zodat het wat lastiger te lezen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musiman schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:03:
Ik wacht zelf totdat PS Worlds één van de maandelijkse PS+ games is. :P Dat lijkt me een zeer geschikt artikel daarvoor.
Dat zie ik voorlopig niet snel gebeuren. Dat is zo'n beetje dé titel die mensen er meteen bij nemen als ze een headset kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Zijn hier mensen met een goeie HDMI splitter die werkt met de PS4 Pro en PSVR? Ik heb zojuist een König KNVSP3432 getest. Leek een prima ding voor dit doel, want hij doet 4K60 met alle toeters en bellen (18Gb/s). Hij werkt dan ook prima voor weergave van alle mogelijk signalen, maar de PSVR wil er niet mee werken. De PS4 loopt alleen maar te mauwen dat ie de PSVR niet kan vinden. Op dit moment ben ik in staat om die hele PSVR het raam uit te flikkeren, want ik gebruik 'm toch praktisch niet en het gezeik met het NIET supporten van HDR (wat dachten ze daar bij Sony....) maakt het echt een kansloos ding :( Zonder al die PSVR meuk is m'n A/V setup al complex genoeg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exirion schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:02:
Zijn hier mensen met een goeie HDMI splitter die werkt met de PS4 Pro en PSVR? Ik heb zojuist een König KNVSP3432 getest. Leek een prima ding voor dit doel, want hij doet 4K60 met alle toeters en bellen (18Gb/s). Hij werkt dan ook prima voor weergave van alle mogelijk signalen, maar de PSVR wil er niet mee werken. De PS4 loopt alleen maar te mauwen dat ie de PSVR niet kan vinden. Op dit moment ben ik in staat om die hele PSVR het raam uit te flikkeren, want ik gebruik 'm toch praktisch niet en het gezeik met het NIET supporten van HDR (wat dachten ze daar bij Sony....) maakt het echt een kansloos ding :( Zonder al die PSVR meuk is m'n A/V setup al complex genoeg.
Zoals meerdere malen in dit topic is aangegeven, je moet deze hebben:

IBIS 4K HDMI Switch Box, 2x1, White
4K 60 Hz at 4:2:0, HDCP pass-through (HDCP 2.2 support), 2x1 or 1x2 HDMI Bi-Directional Switch

Afbeeldingslocatie: https://app.resrc.it/S=W438/O=100/https://d1tqc0m69rhker.cloudfront.net/products/sw-8876-w/sw-8876-w.jpg

Afbeeldingslocatie: https://sewelldirect.com/images/gallery/PSVR-ibis1.png

Verkrijgbaar o.a. HIER en op Amazon

[ Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 05-12-2017 18:38 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ThaBEN schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:36:
Zoals meerdere malen in dit topic is aangegeven, je moet deze hebben:

IBIS 4K HDMI Switch Box, 2x1, White
4K 60 Hz at 4:2:0, HDCP pass-through (HDCP 2.2 support), 2x1 or 1x2 HDMI Bi-Directional Switch

[afbeelding]
Die kende ik al, maar die doet blijkbaar alleen YUV 4:2:0. De König doet 4:4:4 en RGB op 60Hz. Maar die mist blijkbaar het bi-directionele aspect...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exirion schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:01:
[...]

Die kende ik al, maar die doet blijkbaar alleen YUV 4:2:0. De König doet 4:4:4 en RGB op 60Hz. Maar die mist blijkbaar het bi-directionele aspect...
Ik heb zelf de Samsung KS7000 tv. Dat is een 10-bit HDR tv. Normaliter zijn alle HDR schermen 10-bit. Indien je een 10-bit scherm bezit kun je sowieso geen 4:4:4 ontvangen door de snelheidsbeperkingen van HDMI. Dus afhankelijk van je type TV moet je je afvragen of die switch wel de moeite waard is.

Afbeeldingslocatie: https://www.acousticfrontiers.com/wp-content/uploads/2016/03/HDMI-color-spaces.png

4K60 + 10-bit (wat je nodig hebt voor HDR) is niet mogelijk met RGB. 4:2:0 is maximaal mogelijk vanwege de beperkte bandbreedte.

[ Voor 13% gewijzigd door ThaBEN op 05-12-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddyjoe
Iemand hier die Superhot VR bezit en mij kan vertellen of daar enige replayability in zit?
Ik houd ervan om samen met mijn zoon afwisselend korte speel sessies te hebben, en dit lijkt me daar uitermate geschikt voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Buddyjoe schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:40:
Iemand hier die Superhot VR bezit en mij kan vertellen of daar enige replayability in zit?
Ik houd ervan om samen met mijn zoon afwisselend korte speel sessies te hebben, en dit lijkt me daar uitermate geschikt voor
Ja, in dat soort settings is deze game ideaal. Het zijn korte levels die je dus makkelijk om de beurt kan doen. En in je eentje is die ook gaaf. Later krijg je ook survival mode in de game. Je kiest dan een level en er blijven net zoveel enemys spawnen totdat je doodgaat.

Eventueel andere leuke VR games om met je zoon te spelen:

- Headmaster (Party Mode)
- Keep talking and nobody Explodes (Je vind NL handleiding voor bommen onschadelijk te maken online)
- Fruit Ninja (Survival mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu al een paar keer gehad dat de trackinf van de dualshock 4 bij until dawn: rush of blood hem helemaal flipt. Dan denkt de playstation dat ik de controller achterste voren houdt. Waar zou dat aan kunnen liggen.

Had net ook dat het beeld wat de tv laat zien hem helemaal flipt, met 4 dubbel beeld en een streep door het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:08:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat de trackinf van de dualshock 4 bij until dawn: rush of blood hem helemaal flipt. Dan denkt de playstation dat ik de controller achterste voren houdt. Waar zou dat aan kunnen liggen.

Had net ook dat het beeld wat de tv laat zien hem helemaal flipt, met 4 dubbel beeld en een streep door het scherm.
Kan veel oorzaken hebben. Spiegel of iets anders dat het lampje van de move/headset reflecteert? Kan net zo goed een raam of salontafel zijn. Ook kun je proberen de camera wat hoger te zetten.

Indien de camera op ooghoogte staat, en je richt met je move controller dan kan het zijn dat je met je handen de sensorlampjes van je bril afschermt voor de camera waardoor deze ze niet meer kan zien. Dan flipt de tracking ook af en toe uit.

Indien je de camera hoger zet en in een hoek naar beneden richt, dan kan de camera veel beter constant alle trackinglampjes tegelijk zien. Dan blokkeer je minder vaak de trackinglampjes van je bril doordat je met je handen/movecontrollers ervoor zit en de camera deze niet kan zien. Dat gebeurde mij vaak bij schiet games of games met pijl en boog. Toen ik de camera hoger zette had ik hier geen last meer van.

[ Voor 32% gewijzigd door ThaBEN op 06-12-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farpoint for PS VR: Versus Expansion Pack Releases Today

Meer info: Playstation Blog US
Buddyjoe schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:40:
The Dinner Duo komt ook zeer snel naar PSVR. De Trophies staan al online op de Sony servers. Dat is meestal een teken dat je de game gauw kunt verwachten.
https://psnprofiles.com/trophies/7013-vr-the-diner-duo

Dat is een ideale local co-op game om met iemand samen te spelen. De chef zit in VR en moet de hamburgers maken terwijl de andere de TV gebruikt en met de DS4 controller de hamburgers moet serveren bij de klanten. Erg leuk idee om co-op op deze manier in VR games te integreren _/-\o_

[ Voor 80% gewijzigd door ThaBEN op 06-12-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Gisteren bijna 4 uur achter elkeaar Skyrim VR gespeeld. Vooral staand en met de moves. Lichtelijk hooked denk. :X

Zie trouwens ook wat kleine krasjes op mijn lenzen van de PS VR. Geen idee hoe die er gekomen zijn.
Maar gelukkig zie ik ze niet tijdens het spelen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geteisem schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:42:
Gisteren bijna 4 uur achter elkeaar Skyrim VR gespeeld. Vooral staand en met de moves. Lichtelijk hooked denk. :X

Zie trouwens ook wat kleine krasjes op mijn lenzen van de PS VR. Geen idee hoe die er gekomen zijn.
Maar gelukkig zie ik ze niet tijdens het spelen.
Pfff 4 uur ook. Ik krijg na een uur al last van mijn poten. Ik speel lekker zittend met de DS4. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

bram1984 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:12:
[...]

Pfff 4 uur ook. Ik krijg na een uur al last van mijn poten. Ik speel lekker zittend met de DS4. :Y)
Beetje lang ja lol. Ik waan mij een brute twee hand vechter in lichte bescherming met boogschiet skills. De DS4 doet het m toch niet helemaal voor mij met Skyrim VR. Vind het met de moves veel leuker. B)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een FPS op Steam, en dat heeft wat juist te maken met PSVR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, ook wel lekker goed verstopt, terwijl je zoiets toch direct in-your-face in het begin van de trailer zou verwachten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

burnoutpc schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:06:
Na een weekje PSVR in huis te hebben merk je wel gauw dat er nog weinig goede content is wat nu nog steeds de beperkende factor is. Leuk die demo's, je kan er uren mee zoet zijn, maar daarna wil je toch eens een fatsoenlijke game in je handen hebben.

Momenteel heb ik met plezier 'I expect you to die" gespeeld, jammer dat hier maar 5 levels voor zijn. Dit hadden er best 15 of 20 kunnen zijn. Uren vermaak. Farpoint is een middelmatige shooter die na verloop van tijd gaat vervelen. en GT Sport moet ik eigenlijk eens fatsoenlijk aan beginnen als regulier spel.

Tip: Koop geen Everest VR, ik dacht dat je gesimuleerd de berg op kon klauteren, maar het is een soort van docu achtig iets, veelste saai allemaal.

Wat wil je voor everest vr hebben?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:43

Dit heeft wat meer met PSVR te maken :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:43
ah, kut. Sorry niet gezien :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net ook ontdekt dat de Store nu ook een afzonderlijke 'collectie' heeft van alle VR games : https://store.playstation...F75508-PLAYSTATIONVRHUB/1 . Ik kijk zo nu en dan eens bij Collecties en denk niet dat die er al lang was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ThaBEN schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:09:
Ik heb zelf de Samsung KS7000 tv. Dat is een 10-bit HDR tv. Normaliter zijn alle HDR schermen 10-bit. Indien je een 10-bit scherm bezit kun je sowieso geen 4:4:4 ontvangen door de snelheidsbeperkingen van HDMI. Dus afhankelijk van je type TV moet je je afvragen of die switch wel de moeite waard is.

[afbeelding]

4K60 + 10-bit (wat je nodig hebt voor HDR) is niet mogelijk met RGB. 4:2:0 is maximaal mogelijk vanwege de beperkte bandbreedte.
Waar het om gaat is dat het ding überhaupt geen YUV 4:4:4 of RGB bij 4K60 doet, ook niet zonder HDR. Ik wilde van de quirks van de PSVR box af, en wil nu niet opnieuw concessies gaan doen met een switch. Ik heb een LG C7 OLED (65") die 4:4:4 en RGB bij 4K60 ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48
Exirion schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:22:
[...]

Waar het om gaat is dat het ding überhaupt geen YUV 4:4:4 of RGB bij 4K60 doet, ook niet zonder HDR. Ik wilde van de quirks van de PSVR box af, en wil nu niet opnieuw concessies gaan doen met een switch. Ik heb een LG C7 OLED (65") die 4:4:4 en RGB bij 4K60 ondersteunt.
Maar doet de Pro wel 4:4:4 en RGB 4K60 ?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exirion schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:22:
[...]

Het kan dat je TV dat ondersteund, maar niet voor externe apparaten welke je via HDMI hebt aangesloten. Data transfer via HDMI kan dit simpelweg gewoon niet aan in 10-bit.

Misschien dat er bijvoorbeeld in 'Winkelmodus' een demo filmpje ergens op je TV zit opgeslagen waarmee je dit kan afspelen maar alles wat met een HDMI kabel is aangesloten kan dit niet weergeven. HDMI is in dit geval de bottleneck, ongeacht de kwaliteit van het bronmateriaal.

Pas tegen de tijd van HDMI 2.1 met de daarbij behorende opvolger van de HDMI kabels zoals we die nu kennen is dit mogelijk.
zwembroek schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:27:
[...]

Zolang je PRO met HDMI is aangesloten is het antwoord altijd Nee. Geldt voor ALLE apparaten via HDMI 8)

[ Voor 12% gewijzigd door ThaBEN op 06-12-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

4K60 RGB doet ie ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Enkel indien je tv/monitor 8-bit of lager is. Indien je een 10-bit of hoger scherm hebt dan is het antwoord nee. Voor HDR heb je minimaal 10-bit nodig. Dus als je een switch koopt om HDR te kunnen ontvangen vanwege PSVR is je tv minimaal 10-bit en het antwoord dus ook nee voor 4k @60Hz 4:4:4
4k in 10-bit 4:4:4 kan alleen @30Hz of lager.

Zie tabel welke ik eerder heb gepost voor meer duidelijkheid.
Afbeeldingslocatie: https://www.acousticfrontiers.com/wp-content/uploads/2016/03/HDMI-color-spaces.png

[ Voor 17% gewijzigd door ThaBEN op 06-12-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ThaBEN schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:08:
Enkel indien je tv/monitor 8-bit of lager is. Indien je een 10-bit of hoger scherm hebt dan is het antwoord nee. Voor HDR heb je minimaal 10-bit nodig. Dus als je een switch koopt om HDR te kunnen ontvangen vanwege PSVR is je tv minimaal 10-bit en het antwoord dus ook nee voor 4k @60Hz 4:4:4
4k in 10-bit 4:4:4 kan alleen @30Hz of lager.

Zie tabel welke ik eerder heb gepost voor meer duidelijkheid.
[afbeelding]
Ja, die tabel kom ik overal tegen dus die ken ik wel.

Even afgezien van HDR, ik wil gewoon 4K60 RGB kunnen gebruiken en dat kan met die switch niet. Dat is waar het mij om gaat. Dat je met HDR 10-bit sowieso naar YUV 4:2:0 gaat, dat weet ik. Maar je gebruikt HDR meer niet dan wel, dus het gaat mij meer om de normaal ondersteunde modi. Met die switch er tussen zit ik voor 4K60 altijd vast aan YUV 4:2:0, en dat vind ik een serieuze beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Twixie schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:22:
Net ook ontdekt dat de Store nu ook een afzonderlijke 'collectie' heeft van alle VR games : https://store.playstation...F75508-PLAYSTATIONVRHUB/1 . Ik kijk zo nu en dan eens bij Collecties en denk niet dat die er al lang was.
Ik heb de PSVR nog niet zo lang (sinds de BF deal van Intertoys), maar sinds die tijd zit dat er volgens mij al in, in de PSN Store. Althans, zo heb ik alle VR spellen doorgespit op zoek naar iets leuks. :P

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Exirion schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:19:
[...]

Ja, die tabel kom ik overal tegen dus die ken ik wel.

Even afgezien van HDR, ik wil gewoon 4K60 RGB kunnen gebruiken en dat kan met die switch niet. Dat is waar het mij om gaat. Dat je met HDR 10-bit sowieso naar YUV 4:2:0 gaat, dat weet ik. Maar je gebruikt HDR meer niet dan wel, dus het gaat mij meer om de normaal ondersteunde modi. Met die switch er tussen zit ik voor 4K60 altijd vast aan YUV 4:2:0, en dat vind ik een serieuze beperking.
Echt een gadgetfetisjist. ;) :P

Waarom eigenwijs doen, wanneer iedereen hier hetzelfde zegt: neem nou die switch die gewoon op dit moment goed werkt. Mocht je later toch 4K60 RGB willen met de PS5 en de PSVR 3.0, dan kun je altijd nog zoeken naar een andere switch.

edit: oeps, sorry voor de 2 achtereenvolgende posts... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door musiman op 06-12-2017 14:23 ]

Make music, not war

Pagina: 1 ... 49 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.