Heb dit vaker gelezen. Je ziet 3D in PSVR doordat in elk oog een apart plaatje word getoond. Indien je ogen een lichte afwijking hebben waarbij ze lichtelijk naar binnen (richting je neus) of buiten (zijkanten van je hoofd) staan, kun je je oogspieren trainen door het beeld in PSVR steeds iets aan te passen door deze verder uit elkaar of net dichterbij elkaar te zetten.burnoutpc schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:00:
Iemand anders die ook ervaringen heeft met verbeterd zicht dankzij het gebruik van een VR Bril? Vanmorgen werd ik wakker, mn oogspieren waren moe. Logisch want als je her en der leest zie je dat men het niet moet overdoen met VR gaming.
De eerste twee dagen heb ik gegamed met de standaard instellingen, maar daarna toch maar eve de IPD aangepast naar de juiste oogbreedte.
Vanmorgen dus wakker geworden en ik merk dat mijn zicht beter is geworden, meer scherpte. Diezelfde scherpte die je krijgt als je het vel naast de ogen iets opzij trekt, waardoor je ogen net wat beter convergeren. Ik heb een kleine afwijking, zeg + 0.75 en -0,75 in beide ogen.
Ditzelfde effect heb ik nu dus ook. Al merk ik wel dat mn ogen minder moe voelen naarmate de uren verstrekken. Het lijkt ook dat mijn zicht weer terug naar de oude situatie begint te gaan, ( of ik wen aan de nieuwe scherpte dat kan ook ).
Geen idee of dit iets tijdelijks is, en of dit iets is wat te trainen valt door idd meer gebruik te maken van de VR bril, waardoor mij spieren wellicht getraind worden?
Iemand anders die hier iets meer van weet, of ervaring mee heeft. Of dat dit herkenbaar klinkt?
Beetje zelfde principe dat ze bij kinderen met een lui oog een oog volledig afplakken zodat deze gedwongen wordt zijn luie oog te trainen.
Overigens indien je je oogafsand in PSVR nauwkeurig wil afstellen gebruik dan volgende handige link.
https://www.vrheads.com/h...t-your-ipd-playstation-vr
Tip:
De daadwerkelijk gemeten afstand tussen je pupillen hoeft niet per definitie het beste beeld te geven. Sommige mensen zijn bij- of verziend. Daar houd die test geen rekening mee.
Je gemeten oogafstand gebruiken als basis en vanaf daar telkens handmatig een mm groter of kleiner instellen (via de tips uit bovenstaande link) en opnieuw testen of je beter ziet. Bij mij is het beeld nu perfect, en kwam 2 mm groter uit dan wanneer ik de afstand tussen mijn pupillen meet met een rolmaat
Met name dingen die heel dichtbij staan zag ik dubbel/moest ik scheel kijken met de standaard gemeten oogafstand. Nu blijft alles helder en duidelijk zichtbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 28-11-2017 15:31 ]
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL