Er kunnen legio redenen voor zijn, maar 2 grote zijn denk ik:.GoO schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:30:
Ik lees best wel vaak dat mensen erg positief verrast zijn door de PSVR en er vooraf niet heel veel verwachtingen van hadden. Ik ben wel benieuwd waarom dat zo is?
Ook op nieuwssites als het over VR gaat zijn de reacties vaak negatief van mensen die het maar een gimmick vinden, terwijl daarna blijkt dat ze VR nog nooit geprobeerd hebben.
Ik ben in ieder geval blij dat er nu meer mensen zijn die het een kans geven en daarmee ontdekken hoe onwijs gaaf VR is en hoeveel potentie het heeft.
[list=1]• Het zien op een normaal scherm is totaal anders dan het zelf ervaren met een bril op je snufferd. Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in VR, heb het afgelopen jaren een paar keer geprobeerd op beurzen enzo, maar toen ik 2 dagen geleden m'n zojuist gekochte Oculus Rift op zette en het begon, had ik echt een "holy shit!"-ervaring
Maar mensen gaan toch af op wat ze op YouTube (of waar dan ook) op een normaal scherm zien en baseren daar hun verwachting op. En dat is niet te vergelijken.
• Mensen zullen misschien wel eens 'VR' geprobeerd hebben door met hun mobiele telefoon in 360 graden rond te kijken, of een cheapass Google Cardboard-achtige ervaring te proberen, maar ook dat vind ik totaal niet vergelijkbaar.
The devil is in the details.