Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
.GoO schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:30:
Ik lees best wel vaak dat mensen erg positief verrast zijn door de PSVR en er vooraf niet heel veel verwachtingen van hadden. Ik ben wel benieuwd waarom dat zo is?

Ook op nieuwssites als het over VR gaat zijn de reacties vaak negatief van mensen die het maar een gimmick vinden, terwijl daarna blijkt dat ze VR nog nooit geprobeerd hebben.

Ik ben in ieder geval blij dat er nu meer mensen zijn die het een kans geven en daarmee ontdekken hoe onwijs gaaf VR is en hoeveel potentie het heeft.
Er kunnen legio redenen voor zijn, maar 2 grote zijn denk ik:
[list=1]• Het zien op een normaal scherm is totaal anders dan het zelf ervaren met een bril op je snufferd. Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in VR, heb het afgelopen jaren een paar keer geprobeerd op beurzen enzo, maar toen ik 2 dagen geleden m'n zojuist gekochte Oculus Rift op zette en het begon, had ik echt een "holy shit!"-ervaring :P

Maar mensen gaan toch af op wat ze op YouTube (of waar dan ook) op een normaal scherm zien en baseren daar hun verwachting op. En dat is niet te vergelijken.

• Mensen zullen misschien wel eens 'VR' geprobeerd hebben door met hun mobiele telefoon in 360 graden rond te kijken, of een cheapass Google Cardboard-achtige ervaring te proberen, maar ook dat vind ik totaal niet vergelijkbaar.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Ik lees best wel vaak dat mensen erg positief verrast zijn door de PSVR en er vooraf niet heel veel verwachtingen van hadden. Ik ben wel benieuwd waarom dat zo is?
Hier was ik erg verrast dat het überhaupt (zo heftig) werkte aangezien ik met 3D films en bioscoop het diepte-effect geheel niet waarneem, vanwege iets met mijn ogen 8)

Dus ging naar een vriend met VR en dacht mwa, zal ook wel weer niets worden. Maar O M G :)

Gisteren ook zelf binnen gekregen en er kwam bezoek van een vriendin met haar dochter. Moeder doet VR op en gaat helemaal trippen (was met de haaien demo zelfs). Dus dochter zo van ma stel je niet zo aan, pfff.

Welnu, dochter VR op en same thing. Helemaal er "in" zitten, gillen en hij moest zelfs weer af omdat het te scary was. Dus beiden ook zwaar verrast (en dat zijn fervente 3D film kijkers).

Dus, zeer onder de indruk en mega verrast inderdaad. Hetgeen alleen maar positief is toch :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:42
voor die nieuwe mensen probeer REC ROOM beta,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 15:53
Omdat ik nog nooit zo'n bril op had gehad dus totaal geen idee wat het doet.
Enige ervaring (wat totaal niet te vergelijken is) is met 3D in de bios zo'n kartonnen ding wat ik niet meer dan geinig vond. Dus verwachting was dat het zoiets was alleen dan beter.

Zoals vaker hier geschreven is het ook niet uit te leggen zonder ervaring. 2 mensen hier ook voor het eerst laten ervaren en je ziet meteen aan de reactie dat ze zoiets nog nooit hebben meegemaakt.
Buddyjoe schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:03:
Hier toch behoorlijke last van motion sickness, dus voorlopig alleen nog demo`s gespeeld tijdens vrij korte sessies.
Ik helaas ook, lopen in Farpoint vind ik al naar. Waarschijnlijk omdat je zelf stil staat.
Dus hopelijk met de wat rustiger games dit 'weg' trainen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wat is dit topic lekker levendig geworden in een weekje tijd :)
Erg leuk en voor VR als geheel alleen maar positief, denk ik d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retroguy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:59
haaymaan schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:28:
voor die nieuwe mensen probeer REC ROOM beta,
Waarom de beta? :) Volgens mij staat de definitieve versie in de Playstore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buddyjoe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 07:16
Hoewel ik al een 3D TV had, een VR bril met telefoon, kan ik nu zeggen dat PSVR de real deal is. Wat een ervaring elke demo die ik opstart.
Ben er nog steeds niet uit welk spel ik echt wil gaan kopen, net even de demo van Eve Valkyrie gespeeld, en dit is er wel een die op de lijst gaat, dit speel is alles wat ik altijd al heb gewild in een space sim.
Helaas, is ie nu nog veel te heftig voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Nou, Gran turismo is wel een enorme teleurstelling zeg. Was maar 20 euro, dus dacht daar kan ik me geen buil aan vallen, maar zelfs dat is eigenlijk te veel.

Enkel 1 tegen 1 offline en de tegenstander is echt heel erg traag. Zo langzaam dat het gewoon niet leuk is als je vol gas geeft op het rechte stuk, want dan rijd je hem zo voorbij.
Je kunt hem ook niet moeilijker zetten. Aantal rondes niet kiezen. Er zijn een paar tracks unlocked in vr, maar de rest kun je niet in vr vrijspelen. Dat moet blijkbaar in de gewone versie.

Heb het ongeveer 10 minuten volgehouden en toen had ik het wel gezien. Wat een farce zeg.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroguy
Maverick schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:36:
Nou, Gran turismo is wel een enorme teleurstelling zeg. Was maar 20 euro, dus dacht daar kan ik me geen buil aan vallen, maar zelfs dat is eigenlijk te veel.

Enkel 1 tegen 1 offline en de tegenstander is echt heel erg traag. Zo langzaam dat het gewoon niet leuk is als je vol gas geeft op het rechte stuk, want dan rijd je hem zo voorbij.
Je kunt hem ook niet moeilijker zetten. Aantal rondes niet kiezen. Er zijn een paar tracks unlocked in vr, maar de rest kun je niet in vr vrijspelen. Dat moet blijkbaar in de gewone versie......
Dat had je allemaal al kunnen lezen in reviews voordat je de game kocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Heb het ongeveer 10 minuten volgehouden en toen had ik het wel gezien. Wat een farce zeg.
En daar zijn ze dan zestig jaar mee bezig geweest :) Zit hier nog gesealed, omdat ik deze zondag zonder teveel irritatie door wilde komen. Was een soort van must have maar het schijnt inderdaad drama te zijn :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
retroguy schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:39:
[...]

Dat had je allemaal al kunnen lezen in reviews voordat je de game kocht. :)
Klopt, maar dacht dat het zo slecht wel niet zou zijn als was voorgespiegeld. En hij was in de aanbieding.
Lesje geleerd.

Probleem is ook dat ik al sinds ik dit ding heb hunker naar een fatsoenlijke racegame. Iedereen weet dat race-games enorm vet zijn in vr, maar bij sony lijken ze dat niet te snappen.
Brad Pitt schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:41:
[...]

En daar zijn ze dan zestig jaar mee bezig geweest :) Zit hier nog gesealed, omdat ik deze zondag zonder teveel irritatie door wilde komen. Was een soort van must have maar het schijnt inderdaad drama te zijn :P
Geloof me. Als het om VR gaat, lekker gesealed laten en verkopen. Als je er 5 euro voor krijgt dan is dat het meer dan waard.

[ Voor 51% gewijzigd door Maverick op 26-11-2017 19:43 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35

Je kunt hem ook niet moeilijker zetten. Aantal rondes niet kiezen. Er zijn een paar tracks unlocked in vr, maar de rest kun je niet in vr vrijspelen. Dat moet blijkbaar in de gewone versie.

Inderdaad onbegrijpelijk en een gemiste kans. Ik hoop nog steeds dat ze bij Sony tot inkeer komen en alsnog met extra VR content komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om nieuwe banen in vr te ontgrendelen, moet je levelen in gt sport, maar je krijgt geen eens xp als je vr speelt -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:33
Tiduz schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:11:
Ik heb alles al camera move controllers enzo maar geen psvr, intertoys had alleen nog een bundle met camera voor 250, dan kan ik net zogoed wachten op de hdr versie die gaat komen.
Die zal ook wel weer €399 worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

champion16 schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:19:
Ik heb helaas de goede aanbiedingen op BF gemist, maar wil er toch graag in stappen.
Zijn er online nog goede deals te vinden voor de psvr? De deal die ik graag wilde was de psvr, camera, gt sport en vr world voor 250, maar die kan ik helaas nergens meer vinden.
Sst ik heb er nog een te koop staan, wel de losse versie. Helemaal nieuw in gesealde doos €225. Stuur maar een pb.

[/offtopic]

Nou ik heb intussen mn moeder die langskwam, en vrienden die op visite waren ook aan de VR gezet. Geniaal hoe mensen erop reageren. Vooral bij mn moeder heb ik in een deuk gelegen. Die schrikt zich al wezeloos in een spel waar je niet hoort te schrikken haha. Zal maar geen Until dawn starten voor haar.
Ze vond het wel erg tof, en dat voor een mens van 60.
Toegegeven ze heeft zelf toen de Wii kwam dat ding ook vrijwel meteen gekocht, en speelt daar nog altijd regelmatig mee (baalt dat er geen nieuwe games meer komen, en vind de opvolgers maar niets haha). Dus ze is wel iets qua gamen gewend.
Maar die immersie van VR is voor iemand van die leeftijd nog veel heftiger heb ik het idee. Ze had echt het gevoel dat ze helemaal ergens anders was, en moest echt even overschakelen toen ze de bril weer uit deed.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Half uurtje eve valkyrie zit erop. Super vet!

Eerste battle online gelijk gewonnen 3 kills 0 deaths. Solicitatie voor de luchtmacht is de deur uit. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:53
Ik heb de eerste speelsessies er ook opzitten.

Playroom VR vond ik erg grappig. Vooral dat level met die robots is leuk (robot rescue volgens mij?).

Daarna VR Worlds gespeeld. En dan tot nu toe de Ocean Descent en The London Heist. Erg vet zeg! :*)

Binnenkort weer verder met andere spellen. Is Dirt Rally VR het waard om te kopen voor €13? Ik heb Dirt Rally al dus het is een upgrade DLC in de PS Store.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je doet alsof dit een VR game is, maar VR is gewoon maar een extraatje. Dus het spel daarop waardeloos noemen is wel heel erg kort door de bocht (pun not intended). Ik vind €20 prima i.p.v. full price, omdat het qua typische GT content wel zeer mager is in vergelijking met vroegere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Als je graag wilt racen, dan kan ik Dirt VR wel aanbevelen.

Gewoon full game in VR!

Zelf wordt ik er wel misselijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:24
Twixie schreef op maandag 27 november 2017 @ 01:21:
[...]

Je doet alsof dit een VR game is, maar VR is gewoon maar een extraatje. Dus het spel daarop waardeloos noemen is wel heel erg kort door de bocht (pun not intended). Ik vind €20 prima i.p.v. full price, omdat het qua typische GT content wel zeer mager is in vergelijking met vroegere games.
Er zou vandaag een update komen met meer klassiekere GT content (PS Blog artikel).
Heb zelf de volle pot betaald, en was zelf toch aardig teleurgesteld met de SP content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 15:53
Tiduz schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:11:
Ik heb alles al camera move controllers enzo maar geen psvr, intertoys had alleen nog een bundle met camera voor 250, dan kan ik net zogoed wachten op de hdr versie die gaat komen.
Hier (Leusden) was er even voor 17:00 nog een bundle voor 250 euro. Volgens mij is de actie vandaag ook nog gewoon door Cyber monday. Misschien ff checken op de site van Intertoys of er nog een in buurt bij jou is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retroguy
Psycho_Mantis schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:25:
Als je graag wilt racen, dan kan ik Dirt VR wel aanbevelen.

Gewoon full game in VR!

Zelf wordt ik er wel misselijk van.
Dirt Rally met VR upgradable DLC wel te verstaan, niet de andere dirts.

[ Voor 3% gewijzigd door retroguy op 27-11-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Mud.Starrr schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:17:
[...]

Nou ik heb intussen mn moeder die langskwam, en vrienden die op visite waren ook aan de VR gezet. Geniaal hoe mensen erop reageren. Vooral bij mn moeder heb ik in een deuk gelegen. Die schrikt zich al wezeloos in een spel waar je niet hoort te schrikken haha. Zal maar geen Until dawn starten voor haar.
Ze vond het wel erg tof, en dat voor een mens van 60.
Toegegeven ze heeft zelf toen de Wii kwam dat ding ook vrijwel meteen gekocht, en speelt daar nog altijd regelmatig mee (baalt dat er geen nieuwe games meer komen, en vind de opvolgers maar niets haha). Dus ze is wel iets qua gamen gewend.
Maar die immersie van VR is voor iemand van die leeftijd nog veel heftiger heb ik het idee. Ze had echt het gevoel dat ze helemaal ergens anders was, en moest echt even overschakelen toen ze de bril weer uit deed.
Super grappig idd om het anderen te laten ervaren, hier ook met veel vrienden en familie gedaan. De meesten totaal geen gamers, maar iedereen vond het toch wel echt bijzonder en gaaf. Zelfs mijn ouders waren onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
LuPo schreef op maandag 27 november 2017 @ 00:02:
Ik heb de eerste speelsessies er ook opzitten.

Playroom VR vond ik erg grappig. Vooral dat level met die robots is leuk (robot rescue volgens mij?).

Daarna VR Worlds gespeeld. En dan tot nu toe de Ocean Descent en The London Heist. Erg vet zeg! :*)

Binnenkort weer verder met andere spellen. Is Dirt Rally VR het waard om te kopen voor €13? Ik heb Dirt Rally al dus het is een upgrade DLC in de PS Store.
Dirt Rally VR is een prima (volledige) game, kan ik zeker aanraden. Vind 'm alleen best wel lastig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retroguy
.GoO schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:26:
[...]

Dirt Rally VR is een prima (volledige) game, kan ik zeker aanraden. Vind 'm alleen best wel lastig :+
Ik hoop het, want mede vanwege deze game heb ik naast de Pro en de VR bundel het afgelopen weekend ook een Playseat en Logitech G29 stuur gekocht. Racegames hebben me altijd wel getrokken en ik ga de stoel ook gebruiken voor de xbox 360 racegames (met 360 stuurtje) die ik nog heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:53
retroguy schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:30:
[...]

Ik hoop het, want mede vanwege deze game heb ik naast de Pro en de VR bundel het afgelopen weekend ook een Playseat en Logitech G29 stuur gekocht. Racegames hebben me altijd wel getrokken en ik ga de stoel ook gebruiken voor de xbox 360 racegames (met 360 stuurtje) die ik nog heb liggen.
Ik heb inmiddels de Wheel Stand Pro besteld. Kan ik lekker racen vanaf de bank met m'n VR bril op :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Aankomende vrijdag komt trouwens Doom VFR uit! Inmiddels is bevestigd dat de game de Aim controller en free movement ondersteunt. Nog meer mensen die hier naar uitkijken? Misschien alleen qua timing iets ongelukkig, aangezien het merendeel Skyrim nog niet uitgespeeld zal hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het kijken naar de PSVR en vind het toch wel lastig welke ik nou moet aanschaffen.. Ik lees nu wat dingen over de '2.0' bril met wat aanpassingen, niet heel veel schokkende dingen geloof ik.

Maar er zijn blijkbaar ook 2 camera versies.

Ik heb met de BF deals een pro aangeschaft en zoek nu een bril, hiervoor heb ik dus ook een camera nodig. De move controllers lijken me 'leuk' maar niet echt een must TBH, kan iemand mij een klein beetje op weg helpen? Als ik google kom ik nou niet echt verder, wellicht omdat ik er geen bal van snap.

Ik zie allemaal dingen over HDR passtrough etc, geen idee wat daar mee word bedoeld. Ik heb zelf geen 4K tv (ook niet van plan om deze te gaan kopen binnenkort). Ik zoek gewoon een bril + camera om de VR ervaring mee te ontdekken, Skyrim lijkt me echt super tof om te doen en nog wel wat andere games.

Wat kunnen jullie mij aanraden? Is die camera afstand trouwens een beetje 'goed' nu? Ik kan mij herinneren op de PS3 'vroeger' dat je echt 3 meter van de TV moest staan om het een beetje goed te kunnen spelen, is dat inmiddels al beter? Kan ik gewoon op de bank en tv (stand van 1.5 meter ofzo) normaal zitten dat hij mijn moves goed 'registreert'?

Ik zat naar deze bundle te kijken: http://www.mediamarkt.nl/...ra-vr-worlds-1544319.html
Of wil hem via marktplaats gaan overnemen.

Sorry, ik vermoed dat jullie deze vraag paar keer per dag krijgen, maar ben gewoon een beetje de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd volgens mij heeft de bartsmit nog een bundel met gt sport+camera+psvr voor 250 euro. Ben je in een keer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:46:
@Verwijderd volgens mij heeft de bartsmit nog een bundel met gt sport+camera+psvr voor 250 euro. Ben je in een keer klaar.
Alleen in de winkels dan? Zie online niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:41:

Wat kunnen jullie mij aanraden? Is die camera afstand trouwens een beetje 'goed' nu? Ik kan mij herinneren op de PS3 'vroeger' dat je echt 3 meter van de TV moest staan om het een beetje goed te kunnen spelen, is dat inmiddels al beter? Kan ik gewoon op de bank en tv (stand van 1.5 meter ofzo) normaal zitten dat hij mijn moves goed 'registreert'?

Ik zat naar deze bundle te kijken: http://www.mediamarkt.nl/...ra-vr-worlds-1544319.html
Of wil hem via marktplaats gaan overnemen.

Sorry, ik vermoed dat jullie deze vraag paar keer per dag krijgen, maar ben gewoon een beetje de weg kwijt.
De camera moet je wel 2 meter voor hebben, anders is de field of view te klein, je handen (moves) zijn dan niet meer zichtbaar als je ze omhoog houdt. Sommige games doe je met de DS en dan maakt het niet uit.

Er zijn echter ook games die je beter staand speelt. Je hoeft echter niet voor de tv te staan, alleen voor de camera. Als ik moet staan om te gamen dan richt ik de camera op de vrije hoek van de kamer en ga daar staan, plek zat.

Voor 299euro compleet zou ik hem nieuw kopen, dan heb je garantie. Het is geen breekbaar product, maar je kan de lenzen in het apparaat wel zeker beschadigen als je onvoorzichtig bent. Vergeet niet dat de 2e hands verkopers nu de hele set mogelijk voor 388+50 hebben gekocht en mogelijk niet voor onder de 200 euro van hun bril af willen.

o en de camera versies maken niet veel uit. De v2 is al lang zat op de markt, geen reden om een v1 te kopen ( die is veel ouder). De moves maken het allemaal wel veel leuker.

[ Voor 5% gewijzigd door DaTimMan op 27-11-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:52:
[...]

Alleen in de winkels dan? Zie online niks
Volgens mij wel nog afgelopen weekend, maar ik kan je niks beloven dat ze er vandaag nog wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:17
.GoO schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:01:
Aankomende vrijdag komt trouwens Doom VFR uit! Inmiddels is bevestigd dat de game de Aim controller en free movement ondersteunt. Nog meer mensen die hier naar uitkijken? Misschien alleen qua timing iets ongelukkig, aangezien het merendeel Skyrim nog niet uitgespeeld zal hebben :+

[video]
Ik kijk hier wel naar uit, helemaal omdat het de Aim Controller ondersteund! Gister Far Point uitgespeeld, en vondt het toch wel een redelijke goeie VR ervaring. Helemaal met de Aim Controller, heb je toch het gevoel dat je een 'wapen' vast hebt :).

Nu moet ik nog verder met Resident Evil 7 en hoop ik dat eerdaags VR Worlds binnenkomt vanuit de Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Iemand hier The Brookhaven Experiment? Nog niet gespeeld maar wel gekocht maar las over de Aim controller support. Is dat wat?

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
console schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:37:
[...]

Ik kijk hier wel naar uit, helemaal omdat het de Aim Controller ondersteund! Gister Far Point uitgespeeld, en vondt het toch wel een redelijke goeie VR ervaring. Helemaal met de Aim Controller, heb je toch het gevoel dat je een 'wapen' vast hebt :).
Zelf ben ik totaal niet van de FPS-games. Ik bak daar simpelweg niks van met een controller. Maar afgelopen week kon ik Farpoint niet laten liggen met de aim controller voor €50. Ik wilde die ervaring wel echt proberen.

Man, wat is dat een gave ervaring! Inderdaad, met die aim controller, het voelt echt goed en hiermee weet ik me wel een weg te banen in een FPS-game. Richten, schieten, de hele mik-mak, het gaat en voelt zo natuurlijk.

Ik zal nog steeds geen gewone FPS games gaan spelen, maar ik hoop wel dat er nog genoeg uitkomen voor de VR met aim controller support!
(Doom VFR laat ik overigens voorbij gaan, dat is niet helemaal mijn cup of tea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
ralph075 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:49:
[...]

Zelf ben ik totaal niet van de FPS-games. Ik bak daar simpelweg niks van met een controller. Maar afgelopen week kon ik Farpoint niet laten liggen met de aim controller voor €50. Ik wilde die ervaring wel echt proberen.

Man, wat is dat een gave ervaring! Inderdaad, met die aim controller, het voelt echt goed en hiermee weet ik me wel een weg te banen in een FPS-game. Richten, schieten, de hele mik-mak, het gaat en voelt zo natuurlijk.

Ik zal nog steeds geen gewone FPS games gaan spelen, maar ik hoop wel dat er nog genoeg uitkomen voor de VR met aim controller support!
(Doom VFR laat ik overigens voorbij gaan, dat is niet helemaal mijn cup of tea)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Doom VR de mensen gaat bevallen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de “standaard” versie op de PS4 nog nooit gespeeld heb, maar hoor in mijn omgeving enorm veel goede verhalen over de gameplay en de fun die ze hebben met die game. Ik ben benieuwd of ze dat gevoel ook kunnen vertalen naar de VR versie.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Vandevijverke schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:55:
Dankzij BF de echtgenoot eens ferm verwend en een ps4 pro en VR set gekocht. Nu zijn we opzoek naar een stand om alles te samen in op te laden ed. Hier tips?
Wat betreft de VR set om alles op te laden, zoiets als dit is wel mooi: https://www.powera.com/pr...y-station-playstation-vr/

Onder andere te koop bij Amazon DE (die tegenwoordig ook in het Nederlands is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTimMan schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:22:
[...]

De camera moet je wel 2 meter voor hebben, anders is de field of view te klein, je handen (moves) zijn dan niet meer zichtbaar als je ze omhoog houdt. Sommige games doe je met de DS en dan maakt het niet uit.

Er zijn echter ook games die je beter staand speelt. Je hoeft echter niet voor de tv te staan, alleen voor de camera. Als ik moet staan om te gamen dan richt ik de camera op de vrije hoek van de kamer en ga daar staan, plek zat.

Voor 299euro compleet zou ik hem nieuw kopen, dan heb je garantie. Het is geen breekbaar product, maar je kan de lenzen in het apparaat wel zeker beschadigen als je onvoorzichtig bent. Vergeet niet dat de 2e hands verkopers nu de hele set mogelijk voor 388+50 hebben gekocht en mogelijk niet voor onder de 200 euro van hun bril af willen.

o en de camera versies maken niet veel uit. De v2 is al lang zat op de markt, geen reden om een v1 te kopen ( die is veel ouder). De moves maken het allemaal wel veel leuker.
Thanks voor je reactie :) Ga denk ik toch maar de bundel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
Scrummie schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:46:
Iemand hier The Brookhaven Experiment? Nog niet gespeeld maar wel gekocht maar las over de Aim controller support. Is dat wat?
het heeft wel AIM support ,maar met move vind ik toch leuker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
.GoO schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:17:
[...]

Wat betreft de VR set om alles op te laden, zoiets als dit is wel mooi: https://www.powera.com/pr...y-station-playstation-vr/

Onder andere te koop bij Amazon DE (die tegenwoordig ook in het Nederlands is).
ik heb (( https://www.amazon.de/Spe...-11&keywords=ps+vr+charge )) via amazon is wel handig

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vr breekt voor het eerst de miljoen verscheepte exemplaren in een kwartiel.
Psvr 490k
Oculus 210k
Vive:160k
Volgens deze site
https://www.canalys.com/n...-top-1-million-first-time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Nieuwevolger schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:47:
Vr breekt voor het eerst de miljoen verscheepte exemplaren in een kwartiel.
Psvr 490k
Oculus 210k
Vive:160k
Volgens deze site
https://www.canalys.com/n...-top-1-million-first-time
Dat is mooi. Ik verwacht in Q4 dat dit aantal nog wel (flink) hoger zal zijn als je ziet hoeveel mensen de afgelopen twee weken een PSVR aangeschaft hebben. En dan moet de december maand nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:54:
[...]

Dat is mooi. Ik verwacht in Q4 dat dit aantal nog wel (flink) hoger zal zijn als je ziet hoeveel mensen de afgelopen twee weken een PSVR aangeschaft hebben. En dan moet de december maand nog komen.
Ik denk dat ze met Q3 het financiële kwartaal bedoelen en die valt tussen oktober en december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Nieuwevolger schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:58:
[...]

Ik denk dat ze met Q3 het financiële kwartaal bedoelen en die valt tussen oktober en december.
Lijkt me sterk dat die cijfers nu al bekend zijn, dan is het pure speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 10:51
Mijn vr is morgen binnen... wat zijn de must haves? Eve Valkyrie, farpoint en... Ik ben overigens geen fan van horror, dus laat die maar lekker :-) Ik zie dat vr worlds en brookhaven in korting staat digitaal bij PS.. maar of dat het waard is? Graag jullie evaringsdeskundigheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graficon schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:09:
Mijn vr is morgen binnen... wat zijn de must haves? Eve Valkyrie, farpoint en... Ik ben overigens geen fan van horror, dus laat die maar lekker :-) Ik zie dat vr worlds en brookhaven in korting staat digitaal bij PS.. maar of dat het waard is? Graag jullie evaringsdeskundigheid!
Ik zou zeggen probeer alle demo's uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
Kijk is, zo veel speel ik op de playstation 4... was gewoon vergeten dat er demo's zijn :'-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens ik heb nu 2x the cod infintiy wardare experience gedownload. Maar ik kan maar steeds niet de algemene voorwaarden accepteren... staat dat ik op kruisje moet drukken, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Heeft iemand hier de voucher van intertoys voor VR worlds al binnen?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben ook geen fan van horror, maar RE7 is toch wel echt de shit hoor. En Skyrim natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
Nieuwevolger schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:16:
Trouwens ik heb nu 2x the cod infintiy wardare experience gedownload. Maar ik kan maar steeds niet de algemene voorwaarden accepteren... staat dat ik op kruisje moet drukken, maar dat werkt niet.
Scrollen misschien? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Got it too workk, once u enter into agreemennt click x right away, i had to push o and go back into agreement a couple times for it to accept..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Heeft iemand hier ook last van beeldvervorming met de vr? Ik ervaar dat rechte lijnen bijvoorbeeld gekarteld worden alsof het beeld niet goed door komt. Af en toe verspringt het beeld ook.

Zoals in GT sports de iconen van de banen:
https://imgur.com/a/oEf2f
De randen van de iconen zijn bij mij golvend met kleurverschuivingen.

Andere hdmi kabels geprobeerd maar blijft hetzelfde.

[ Voor 37% gewijzigd door madcon op 27-11-2017 23:36 ]

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Sjo re7 weer uitgespeeld. En vr is lachen. :)

Nu de dlc's nog doen en dan hopen dat er nog veel meer van dat soort spellen uitkomen, had zowaar een jumpscare aan het eind. Zit je een beetje om je heen te kijken, kijk je vooruit springt er eentje uit dr stoel. :P

Ik las dat doom vfr ook smooth motion heeft dus die straks ook maar proberen ws.

Van mij mogen ze F.E.A.R. wel naar psvr porten. O+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 00:25

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Mud.Starrr schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:40:
Ik heb nog niks :| maar verwacht ook geen post op maandag (als het al via de post gaat).

EDIT: Oh ja, 3D blue ray bekijken met de VR headset werkt heel goed, echt een bioscoop effect. Wel wat minder scherp natuurlijk, maar je ziet geen pixels.

[ Voor 22% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 27-11-2017 23:12 ]

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
gisteren de GT bundle gehaald, deed het eerste uurtje het goed, daarna heb ik ineens elke keer als ik een spel afsluit dat de vr headset niet meer de XMB toont, en mn tv wel, ik zie dan alleen zo'n laadschermpje met dat witte cirkeltje en puntjes, als ik dan een VR game opstart doet de headset het wel maar heb ik geen geluid via de oortjes, en heb ik geen beeld en geluid op mijn tv meer.

Is die nou al kapot of moet ik met de kabels gaan kloten? Eerste uurtje deed die het perfect. heb al wel kabels eruit en erin gedaan en verscheidene reboots maar nog niks helpt. iemand die misschien ook hier last van heeft gehad?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit zo'n standaard gekocht voor mijn 2 controller gelijk op te laden. Ik weet uit ervaring dat de batterij daarvan niet al te best tegen kan, is dat bij dit ding ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Mooi vooruitzicht, laat even weten wat je ervan vindt!

Inderdaad zijn er twee demo discs met heel veel demo's. Games die over het algemeen tot must-have worden bestempeld: RE7 (je houdt niet van horror maar echt heel goed), Farpoint (met Aim controller), Skyrim, Batman VR, Rush of Blood (beetje horror, wel heel cool), Superhot VR, VR Worlds (ideale introductie in VR), Dirt Rally VR als je van racen houdt. Verder erg smaak/voorkeur gebonden.

Daarnaast uiteraard Robot Rescue (onderdeel van The Playroom VR die helemaal gratis is!), Youtube VR, Alumette (gratis), Littlstar (VR video's, gratis), Joshua Bell experience (gratis) en nog een hoop andere gratis experiences die vanuit de store verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
Lamer_Deluxe schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:11:
[...]

Ik heb nog niks :| maar verwacht ook geen post op maandag (als het al via de post gaat).

EDIT: Oh ja, 3D blue ray bekijken met de VR headset werkt heel goed, echt een bioscoop effect. Wel wat minder scherp natuurlijk, maar je ziet geen pixels.
Kan je er ook films mee kijken! Haha wist ik niet! Ook maar eens proberen dan!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:33:
[...]

Zeker. Net als dat je er niet VR games op kan spelen. Helaas is de resolutie iets lager, maar het lijkt dan net alsof je op een bioscoopscherm speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
zwembroek schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:33:
[...]

Zeker, en Netflix niet te vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
:) Weer wat geleerd. Hoe maken jullie de lenzen schoon, mat dat microvezel doekje of een lens pen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Tiduz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:09:
gisteren de GT bundle gehaald, deed het eerste uurtje het goed, daarna heb ik ineens elke keer als ik een spel afsluit dat de vr headset niet meer de XMB toont, en mn tv wel, ik zie dan alleen zo'n laadschermpje met dat witte cirkeltje en puntjes, als ik dan een VR game opstart doet de headset het wel maar heb ik geen geluid via de oortjes, en heb ik geen beeld en geluid op mijn tv meer.

Is die nou al kapot of moet ik met de kabels gaan kloten? Eerste uurtje deed die het perfect. heb al wel kabels eruit en erin gedaan en verscheidene reboots maar nog niks helpt. iemand die misschien ook hier last van heeft gehad?
Dat is vreemd. Klinkt wel als een kabel die of niet goed aangesloten of kapot is. Ik zou nog een keer alles langslopen en checken of er niet een kabel los zit of verkeerd is aangesloten. Is er iets gebeurd tussen de periode dat hij het wel en niet deed?

Als dat allemaal niks oplevert zou ik terug naar de winkel gaan en 'm omruilen voor een ander exemplaar. Nu kan het waarschijnlijk nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
zwembroek schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:37:
:) Weer wat geleerd. Hoe maken jullie de lenzen schoon, mat dat microvezel doekje of een lens pen?
Ik gebruik gewoon het doekje, werkt perfect voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
.GoO schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:39:
[...]

Ik gebruik gewoon het doekje, werkt perfect voor mij.
Ze zullen ook wel niet zo snel vies worden, maar als ik de bril af heb en ik kijk naar de lenzen dan lijkt het net alsof ik wat vlekjes en streepjes zie. Maar het kan ook het optische effect van de lenzen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
zwembroek schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:45:
[...]

Ze zullen ook wel niet zo snel vies worden, maar als ik de bril af heb en ik kijk naar de lenzen dan lijkt het net alsof ik wat vlekjes en streepjes zie. Maar het kan ook het optische effect van de lenzen zijn.
Na ruim een jaar is het doekje hier nog prima schoon. Het optische effect van die lenzen is inderdaad een beetje apart soms, maar ik heb er geen last van in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46
Iemand anders die ook ervaringen heeft met verbeterd zicht dankzij het gebruik van een VR Bril? Vanmorgen werd ik wakker, mn oogspieren waren moe. Logisch want als je her en der leest zie je dat men het niet moet overdoen met VR gaming.

De eerste twee dagen heb ik gegamed met de standaard instellingen, maar daarna toch maar eve de IPD aangepast naar de juiste oogbreedte.

Vanmorgen dus wakker geworden en ik merk dat mijn zicht beter is geworden, meer scherpte. Diezelfde scherpte die je krijgt als je het vel naast de ogen iets opzij trekt, waardoor je ogen net wat beter convergeren. Ik heb een kleine afwijking, zeg + 0.75 en -0,75 in beide ogen.

Ditzelfde effect heb ik nu dus ook. Al merk ik wel dat mn ogen minder moe voelen naarmate de uren verstrekken. Het lijkt ook dat mijn zicht weer terug naar de oude situatie begint te gaan, ( of ik wen aan de nieuwe scherpte dat kan ook ).

Geen idee of dit iets tijdelijks is, en of dit iets is wat te trainen valt door idd meer gebruik te maken van de VR bril, waardoor mij spieren wellicht getraind worden?

Iemand anders die hier iets meer van weet, of ervaring mee heeft. Of dat dit herkenbaar klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
VR Worlds vind ik meer een demo disc met een behoorlijk hoge prijs, de demo disc 1 geeft genoeg van die demos vrij om die over te slaan lijkt me. Brookhaven vind ik persoonlijk erg matig, maar het is heel erg persoonlijk, inderdaad de demo discs (beide) zouden een goede start zijn om te zien wat je leuk vindt.

Ik heb heel veel VR games, maar als ik een keus van must haves voor mijzelf zou moeten maken op basis van wat ik gespeeld heb dan zou dit de lijst zijn:

- Skyrim VR
- Carnival Games
- Rush of Blood
- Dirt VR
- Gran Turismo Sport
- Farpoint
- Sparc !!!
- Statik
- Resident Evil 7
- Riggs !!!
- Star Blood arena
- Zen Pinball
- Eve Valkerie
- Wayward Sky
- Batman

Er zijn overigens ook wel demos van games zelf, zoals Star Blood arena, riggs is geloof ik nog steeds gratis in de plus.

Als VR beginner kun je overigens motion sickness ervaren als je daar gevoelig voor bent, ik ben dat niet echt, maar er waren toch een paar games waar ik in het begin wel wat motion sickness bij voelde, deze zou je in een later stadium kunnen proberen.
- Driveclub
- Eve Valkerie
- Riggs

Games waarmee je prima kan beginnen zonder echt motion sickness te voelen zijn:
- Zen Pinball
- Sparc
- Statik
- Tumble
- Carnival Games
- Rush of Blood

Na het spelen van vele vr games zijn dit denk ik wel de games waar je op youtube wat onderzoek naar zou kunnen doen of het je game genre is.

Als ik dan gedwongen wordt om een huidige top 3 te maken van alle games die ik heb gespeeld zou het zijn:
1. Skyrim VR
2. Rush of Blood
3. Farpoint (met aim controller)

nog 1 weetje, voor sommige games heb je verplicht de move controllers nodig, dus als je die niet hebt dan even goed van tevoren kijken of je wat aan die game hebt. Bijvoorbeeld Sparc (een fantastische online squash / trefbal achtige game) kun je alleen spelen met de move controllers.

[ Voor 10% gewijzigd door robinez op 28-11-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
bram1984 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:34:
[...]

Zeker. Net als dat je er niet VR games op kan spelen. Helaas is de resolutie iets lager, maar het lijkt dan net alsof je op een bioscoopscherm speelt.
Idd! Ik zat gister te gamen met de bril op en de vrouw zat naast mij TV te kijken. Alleen beukte ik soms tegen der aan omdat ik met de move controllers zat te zwaaien :+ :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Voor de nieuwe spelers, Check Superhot VR ook supergaaf om te doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Nieuwevolger schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:58:
[...]

Schijnt wel de periode juli - september te zijn https://www.reddit.com/r/...units_shipped_in_q3_2017/

Dan is dat echt heel netjes. Dat betekent dat 2 miljoen PSVR's aan het einde van het jaar makkelijk gehaald moet kunnen worden.

De afgelopen week is de PSVR wereldwijd bijna overal uitverkocht, terwijl er volgens mij best wel aardige voorraden waren. De verkopen in de UK waren vergelijkbaar met de launchweek van de PSVR en net zo hoog als de 18(!) weken daarvoor samen.
"PSVR headset sales are huge this week, on a par with launch week (wk41/2016) and this week is the equivalent of the past 18 weeks of PSVR sell-through."
http://www.pushsquare.com...3_psvr_sales_match_launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Ikkan hem idd omruilen nadat ze hem testen, hijs alleen uitverkocht moet op nieuwe levering wachtrn

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:17:
[...]

Schijnt wel de periode juli - september te zijn https://www.reddit.com/r/...units_shipped_in_q3_2017/

Dan is dat echt heel netjes. Dat betekent dat 2 miljoen PSVR's aan het einde van het jaar makkelijk gehaald moet kunnen worden.

De afgelopen week is de PSVR wereldwijd bijna overal uitverkocht, terwijl er volgens mij best wel aardige voorraden waren. De verkopen in de UK waren vergelijkbaar met de launchweek van de PSVR en net zo hoog als de 18(!) weken daarvoor samen.

[...]

http://www.pushsquare.com...3_psvr_sales_match_launch
Ja ik zat later ook nog aan mij zelf te twijfelen. Hele goeie resultaten van Sony aangezien er nog geen echte pricedrop was in die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
Voor de mensen die Robinson: the Journey mee willen pakken voor 18 euro (exc verzending); https://www.bol.com/nl/p/...y-vr-ps4/9200000068622580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
Goed nieuws, heb er nog twee liggen van de ps3!
Farpoint straks dan ook maar ineens scoren :D
burnoutpc schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:00:
Iemand anders die ook ervaringen heeft met verbeterd zicht dankzij het gebruik van een VR Bril? Vanmorgen werd ik wakker, mn oogspieren waren moe. Logisch want als je her en der leest zie je dat men het niet moet overdoen met VR gaming.

De eerste twee dagen heb ik gegamed met de standaard instellingen, maar daarna toch maar eve de IPD aangepast naar de juiste oogbreedte.

Vanmorgen dus wakker geworden en ik merk dat mijn zicht beter is geworden, meer scherpte. Diezelfde scherpte die je krijgt als je het vel naast de ogen iets opzij trekt, waardoor je ogen net wat beter convergeren. Ik heb een kleine afwijking, zeg + 0.75 en -0,75 in beide ogen.

Ditzelfde effect heb ik nu dus ook. Al merk ik wel dat mn ogen minder moe voelen naarmate de uren verstrekken. Het lijkt ook dat mijn zicht weer terug naar de oude situatie begint te gaan, ( of ik wen aan de nieuwe scherpte dat kan ook ).

Geen idee of dit iets tijdelijks is, en of dit iets is wat te trainen valt door idd meer gebruik te maken van de VR bril, waardoor mij spieren wellicht getraind worden?

Iemand anders die hier iets meer van weet, of ervaring mee heeft. Of dat dit herkenbaar klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
Mud.Starrr schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:40:
Hier ook nog niks. Maar net een mailtje gestuurd naar Intertoys met de vraag wanneer deze wordt nagestuurd. Kreeg al een mooi standaard e-mailtje terug met dat het 4 dagen kan duren voordat je een reactie krijgt i.v.m. de drukte :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!
madcon schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:39:
Heeft iemand hier ook last van beeldvervorming met de vr? Ik ervaar dat rechte lijnen bijvoorbeeld gekarteld worden alsof het beeld niet goed door komt. Af en toe verspringt het beeld ook.

Zoals in GT sports de iconen van de banen:
https://imgur.com/a/oEf2f
De randen van de iconen zijn bij mij golvend met kleurverschuivingen.
Hier een beetje hetzelfde. Gisteren eerst Playroom VR gespeeld en dat is enorm goed qua beeld. Daarna dan GT Sport en dan valt op hoe matig het VR beeld in GTS is. Ook bij alle witte lijntjes zie je duidelijke lichtbreking oid waardoor er andere kleuren zichtbaar worden, zoals in dat N600 kadertje rechtsboven in je screenshot. Bvb ook heel duidelijk bij die witte cilinder/kleppen animatie wanneer je moet wachten. Dat waren helemaal geen mooi witte lijntjes (en scherp al helemaal niet). Misschien dat het komt door het contrast van wit op zwart, maar in Playroom VR heb ik nog nooit zo'n effect gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
Twixie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:59:
[...]Hier een beetje hetzelfde. Gisteren eerst Playroom VR gespeeld en dat is enorm goed qua beeld. Daarna dan GT Sport en dan valt op hoe matig het VR beeld in GTS is. Ook bij alle witte lijntjes zie je duidelijke lichtbreking oid waardoor er andere kleuren zichtbaar worden, zoals in dat N600 kadertje rechtsboven in je screenshot. Bvb ook heel duidelijk bij die witte cilinder/kleppen animatie wanneer je moet wachten. Dat waren helemaal geen mooi witte lijntjes (en scherp al helemaal niet). Misschien dat het komt door het contrast van wit op zwart, maar in Playroom VR heb ik nog nooit zo'n effect gezien.
Misschien is het meer een GT Sport issue. Zal thuis nog eens testen. Heb al de tip gelezen om de VR box in andere usb aansluiting te doen en om standaard output resolutie van PS4 te wijzgingen van "auto" naar 1080.

Het was mij niet eerder opgevallen dus weet niet of het normaal is. Ga in iedergeval kijken of ik iets kan verbeteren. Tijdens spelen valt het minder op, maar met stilstaand beeld des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Graficon schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:40:
Goed nieuws, heb er nog twee liggen van de ps3!
Farpoint straks dan ook maar ineens scoren :D
Let op! De Move controllers van de PS3 zijn niet hetzelfde als de aim controller voor Farpoint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
correctie: ik bedoelde dat ik de box met aim controller ga kopen! :-)
dan kan ik EN met de move controllers EN met de aim controllers spelen.
ralph075 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:16:
[...]

Let op! De Move controllers van de PS3 zijn niet hetzelfde als de aim controller voor Farpoint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
Ik zag op marktplaats wel een soort houder waar je een move in kan steken zodat het een soort pistool is. Als goedkoper alternatief. Mis je wellicht wel betaalde buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Twixie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:59:
[...]

Hier een beetje hetzelfde. Gisteren eerst Playroom VR gespeeld en dat is enorm goed qua beeld. Daarna dan GT Sport en dan valt op hoe matig het VR beeld in GTS is. Ook bij alle witte lijntjes zie je duidelijke lichtbreking oid waardoor er andere kleuren zichtbaar worden, zoals in dat N600 kadertje rechtsboven in je screenshot. Bvb ook heel duidelijk bij die witte cilinder/kleppen animatie wanneer je moet wachten. Dat waren helemaal geen mooi witte lijntjes (en scherp al helemaal niet). Misschien dat het komt door het contrast van wit op zwart, maar in Playroom VR heb ik nog nooit zo'n effect gezien.
Ik zal het eens testen vanavond, ik kan het me niet echt herinneren, ik vond GT sports er erg goed uitzien, speel je misschien op een ps4 slim?
want het beeld op de ps4 pro is voor de meeste VR games een stuk beter doordat die op een hogere resolutie het beeld genereert en dan downscaled naar de VR resolutie (wat met name in kartelranden een goede verbetering geeft). Maar ook zien sommige games er gewoon veel beter uit omdat er veel meer scenery gerenderd wordt. Beste voorbeeld hiervan is Arizona Sunshine VR, op de slim worden gewoon hele gedeeltes van het beeld niet gerenderd in sommige scenes en daar vervangen door een blauw mist gordijn. Dat is een hele andere ervaring die game op de Pro.

Ik heb beide ps4's (slim en pro) naast elkaar staan en het is zo vrij handig om de games even te vergelijken als er weer een nieuwe game uitkomt. Maar de meeste games zien er toch significant beter uit op de pro. Ik heb GT sports nog niet getest op een slim, maar zal dat vanavond eens vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
madcon schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:18:
Ik zag op marktplaats wel een soort houder waar je een move in kan steken zodat het een soort pistool is. Als goedkoper alternatief. Mis je wellicht wel betaalde buttons.
Waardeloos, niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het ook met de draw distance te maken heeft, wat zwaar is voor de cpu en door de lage resolutie bestaan objecten van veraf nog maar uit een paar pixels, waardoor je heel veel detail verliest en de flickering heel erg opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Bij Until Dawn vond ik dit (ik had er nog een van het PS3 tijdperk) wel heel tof voelen.
Alleen daar moet je herladen door op een knop bovenop te drukken, en daar kan je dus niet meer bij :(
Bij de PS3 voeger moest je de controller schudden of naar beneden richten om te herladen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mud.Starrr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:32:
[...]

Bij Until Dawn vond ik dit (ik had er nog een van het PS3 tijdperk) wel heel tof voelen.
Alleen daar moet je herladen door op een knop bovenop te drukken, en daar kan je dus niet meer bij :(
Bij de PS3 voeger moest je de controller schudden of naar beneden richten om te herladen.
Daar hoef je verder ook niet bij te lopen. In Farpoint gaat het niet werken, lijkt me. Daar heb je analoge sticks bij nodig en die zitten op de Aim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
[...]

bij until dawn rush of blood kun je ook herladen door je move controler omhoog te bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ah omhoog bewegen! Tof, vanavond weer proberen dan.
Als dat goed werkt moet ik nog even zo'n pistool ding op de kop zien te tikken. Voelt wel leuker dan alleen de move in je hand.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
[...]

Als voor de Move controller misschien wel oké, maar niet voor de Aim controller. Dan zit je inderdaad met de controls, dubbelhandig ipv enkelhandig, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:18
Het is eigenlijk wel jammer dat je niet gewoon 2 gewone controllers kan gebruiken.
Ik kan prima 1 controller in 1 hand houden. Dat zou zo beetje een uitkomst bij iedere game bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:21:
[...]
Ik zal het eens testen vanavond, ik kan het me niet echt herinneren, ik vond GT sports er erg goed uitzien, speel je misschien op een ps4 slim?
want het beeld op de ps4 pro is voor de meeste VR games een stuk beter doordat die op een hogere resolutie het beeld genereert en dan downscaled naar de VR resolutie (wat met name in kartelranden een goede verbetering geeft).
Neen, is op mijn kakelverse Pro. Dat het beeld tov non-Pro pakken beter is, heb ik ervaren met Playroom VR toen ik overstapte. Als je het beeld van de non-Pro gewoon bent, is de verbetering met een Pro wel spectaculair.
Met GTS heb ik geen vergelijkingsbasis, maar ik vind in het algemeen de beeldkwaliteit behoorlijk tegenvallen. En dus zelfs bij simpele witte tekst op zwarte achtergrond merk ik enorm veel jaggies en chromatische aberratie (color fringe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
madcon schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:18:
Moet je voor bepaalde buttons extra betalen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

.GoO schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:45:
[...]

Als voor de Move controller misschien wel oké, maar niet voor de Aim controller. Dan zit je inderdaad met de controls, dubbelhandig ipv enkelhandig, etc.
Daar ging het toch ook om, van die plastic gun's waar je je move in kan steken.
De aim controller kan toch ook helemaal niet in die guns die hij bedoeld.
Of bedoel je de aim controller gebruiken in Until Dawn?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Mud.Starrr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:19:
[...]

Daar ging het toch ook om, van die plastic gun's waar je je move in kan steken.
De aim controller kan toch ook helemaal niet in die guns die hij bedoeld.
Of bedoel je de aim controller gebruiken in Until Dawn?
Het werd genoemd als goedkoper alternatief voor de Aim controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
NotSoSteady schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:59:
[...]

Moet je voor bepaalde buttons extra betalen? :+
Mooi nieuw verdienmodel voor EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

.GoO schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:29:
[...]

Het werd genoemd als goedkoper alternatief voor de Aim controller.
Oh dat haalde ik er niet uit omdat hij de Aim niet noemt.
My bad, dat is inderdaad wel een hele andere controller.
Maar voor bepaalde spellen (zonder aim support) is het zeker een leuke toevoeging voor de move.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Mud.Starrr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:31:
[...]

Oh dat haalde ik er niet uit omdat hij de Aim niet noemt.
My bad, dat is inderdaad wel een hele andere controller.
Maar voor bepaalde spellen (zonder aim support) is het zeker een leuke toevoeging voor de move.
Voor Rush of Blood kan ik me voorstellen dat het toegevoegde waarde heeft. Maar gebruik je er dan ook echt twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

.GoO schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:36:
[...]

Voor Rush of Blood kan ik me voorstellen dat het toegevoegde waarde heeft. Maar gebruik je er dan ook echt twee?
Ik heb er maar een :'(, maar heb op marktplaats al een 2e precies dezelfde gevonden voor 5 euro haha.
Het voelt in Rush of Blood wel meteen realistischer dan die move in je hand (de 5 min dat ik het probeerde omdat ik niet wist dat herladen ook door omhoog bewegen kan).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Pagina: 1 ... 47 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.