ThaBEN schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:15:
[...]
Het is inderdaad jammer dat je geen prive lobbies kunt maken en had het liefst ook nog een slider gezien waarin je de snelheid van de bal kunt bepalen zoals in HoloBall. Al zou dit maar enkel voor unranked matches zijn. Een spannende soundtrack of (optionele) commentator was ook leuk geweest.
...
ja wel mee eens dat een commentator een goede toevoeging zou zijn geweest. Die soundtrack hoeft wat mij betreft niet, daar gebruik ik spotify al voor voor muziek in game. Ik ben inmiddels helemaal verslaafd aan deze game en ik zit inmiddels op 80 procent van de trophies, ik moet er nog 2.
De private lobbies valt in de praktijk toch wel mee, als je in een kamer komt waar al mensen aan het spelen zijn dan join je gewoon de queue, zodat jij daarna aan de beurt bent met de friend die je geinvite hebt.
Wil je echt een lege kamer dan heb je meer kans in de advanced banen of in de experimentele banen waar je nooit iemand ziet.
Ik vond de spelregels in het begin wel wat onduidelijk, met name de strike optie en het verschil met advanced kamer spelregels waren behoorlijk onduidelijk. Nu snap ik ze wel en de game wordt er een stuk leuker van als je eenmaal meer gevoel voor de gameplay krijgt.
Voor de mensen die nog moeten beginnen, de spelregels zijn als volgt:
Standaard mode:
- je krijgt 1 punt per keer dat je iemand raakt
- je dient alle ballen (die van de tegenstander maar ook die van jezelf! te ontwijken)
- degene met de meeste punten nadat de tijd om is wint
- indien het gelijk spel is heb je 1 minuut om een suddendeath punt te maken om de game direct te winnen
- Je kunt een bal terugslaan met een paddle (1 malig totdat je zelf weer een bal gooit) of via je vuisten (dat kan altijd)
- mocht de persoon de bal ontwijken maar je bal raakt wel de goal cirkel om je heen dan verdien je een strike
- een strike maakt je eigen bal groter en sneller
- bij elke strike wordt je bal groter en sneller waardoor deze steeds lastiger te ontwijken wordt
- Indien je de bal zelf te lang bij jou houdt (dus je bal niet gooit) dan zie je een shotclock timer die als die verlopen is elke keer een strike geeft aan de tegenstander als hij gooit, het is dus ZEER onverstandig om je eigen bal te lang vast te houden. Dit voegt een stukje strategie toe
Advanced mode:
- zelfde regels als hierboven met de volgende uitzonderingen:
- je kunt niet de bal terugslaan met je vuisten (dus echt een stuk lastiger en actiever door het verplicht ontwijken)
- Er is geen tijdlimiet meer
- de eerste die 4 punten weet te halen wint de ronde
- de eerste die 2 ronden weet te winnen wint de game
Of te wel, simpele regels als je ze weet, maar echt verslavende gameplay door de bizar goede tracking en de immersie dat je echt op een soort van squash baan tegenover elkaar staat.
De tutorial en singe player challenges zijn goed uitgevoerd, je leert er enorm veel van en je spel technieken worden er stukken beter van (met name aimen).
Het is echt intensief overigens, na 1 a 2 uur spelen heb je echt wel vermoeide spieren en heb je een aardige workout achter de rug (je kunt dit alleen staand spelen). Wel heb je een behoorlijke ruimte om je heen nodig omdat je flink heen en weer moet bewegen (en naar beneden) om de ballen te ontwijken.
Na 1 weekend zie je overigens steeds betere spelers voorbij komen, ik heb al meerdere potjes in advanced mode gehad die langer dan 20 minuten per potje duren.
Ik denk ook dat dit de positieve berichten op de forums verklaart, ze hebben het voor elkaar gekregen om echt in VR een e-sport te creeeren die je het gevoel geeft dat je echt aan het sporten bent. Bij holoball had ik dat gevoel absoluut niet, maar nu het online zo goed werkt (ik heb nog geen lag ervaren) voegt dat enorm veel toe.