Als je TV een USB aansluiting heeft dan zou het volgens mij gewoon moeten werken. Ik heb ook een USB bluetooth adapter in mijn TV zitten die het geluid draadloos naar mijn bluetooth koptelefoon stuurt.bram1984 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:42:
[...]
Als zijn headset met een USB dongle is aangesloten, dan lukt niet via de TV, lijkt me. Je PS4 stuurt het audiosignaal via de dongle naar je headset met surround geluid.
@ThaBEN Ik heb het met meerdere stereo headsets geprobeerd en ik vind dat 3D audio maar marketing gezwets. Mijn Tritton Katana klinkt nog steeds stukken beter via HDMI passthrough (getest in o.a. Battlefront en EVE Valkyrie. Het is sowieso wel bijzonder dat je via een 2 kanaals stekkertje blijkbaar naast 7.1 surround ook nog eens audio boven en onder je hoort.
- bram1984
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 16-12-2020
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation 4 Eye Camera
- Sony PlayStation 4 Slim
- Sony PlayStation VR
- Sony Move motion controller
- Sony Move Motion Controller Twin Pack
- PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR)
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
/u/278921/clicker.png?f=community)
Heb je dan hetzelfde surround geluid als dat de PS4 uitstuurt? Kan het me haast niet voorstellen..GoO schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:55:
[...]
Als je TV een USB aansluiting heeft dan zou het volgens mij gewoon moeten werken. Ik heb ook een USB bluetooth adapter in mijn TV zitten die het geluid draadloos naar mijn bluetooth koptelefoon stuurt.
Ik geloof net dat het punt is dat wanneer je de headset in je PSVR insteekt het geluid meebeweegt met de positie van je hoofd. Dit gebeurt niet (of in zeer mindere kwaliteit) wanneer je op een andere manier hebt aangesloten).bram1984 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:57:
[...]
Heb je dan hetzelfde surround geluid als dat de PS4 uitstuurt? Kan het me haast niet voorstellen.
Dus stel je hebt een geluidsbron recht voor je en je ingame karakter staat stil dan hoor je het ook recht voor je.
Draai je je hoofd naar links terwijl je karakter stil blijft staan, dan hoor je het geluid in je rechteroor. Draai je je hoofd naar rechts terwijl je karakter stil blijft staan dan hoor je het geluid in je linkeroor. (Net als in het echt dus)
Wanneer je je headset op een andere manier insteekt heb je dit effect niet. Dan is het als volgt.
Stel je hebt een geluidsbron recht voor je en je ingame karakter staat stil dan hoor je het geluid ook recht voor je. Je kunt je hoofd draaien hoe je wil maar het geluid klinkt door de headset altijd van recht voor je vandaan te komen (zolang je ingame karakter stil staat).
Draai je je ingame karakter een kwartslag naar links en dan zal het klinken alsof de geluidsbron rechts van je vandaan komt, ook al draai je je hoofd een andere kant op.
Geluid is dan dus niet positioneel ten opzichte van je hoofd/kijkrichting, maar van de richting waar de borstkas van je karakter heen wijst.
Het verschilt per game hoe goed men gebruikt maakt van de 3D audio maar met name in VR worlds en Rush Of Blood hoor je dit erg goed, ook indien geluid boven of onder je vandaan komt.
Ga maar eens in VR worlds (demo) naar de shooting range, houd je ogen dicht en laat een 2e persoon de controller (pistool) op willekeurige plekken langs je hoofd houden terwijl hij schiet. Je hoort dan heel duidelijk vanuit welke richting de knal uit het pistool komt. Ook hoor je heel duidelijk of het pistool boven of onder je hoofd wordt afgevuurd, zelfs met een standaard stereo headset. Vraag me niet hoe ze het geflikt hebben, maar ik kan bevestigen dat het werkt
Dit 3D 360 graden effect zul je (veel minder of) niet horen indien je de headset op een andere manier hebt aangesloten dan via de mini-jack op je PSVR headset.
Hoop dat het een beetje begrijpelijk is met mijn uitleg.
[ Voor 25% gewijzigd door ThaBEN op 21-06-2017 12:04 ]
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Maar dan ga je dus uit van een third person game. Dat heb ik niet getest. Ik was in de veronderstelling dat 3D audio ook geluid boven en onder je toevoegt.ThaBEN schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:31:
[...]
Ik geloof net dat het punt is dat wanneer je de headset in je PSVR insteekt het geluid meebeweegt met de positie van je hoofd. Dit gebeurt niet (of in zeer mindere kwaliteit) wanneer je op een andere manier hebt aangesloten).
Dus stel je hebt een geluidsbron recht voor je en je ingame karakter staat stil dan hoor je het ook recht voor je.
Draai je je hoofd naar links terwijl je karakter stil blijft staan, dan hoor je het geluid in je rechteroor. Draai je je hoofd naar rechts terwijl je karakter stil blijft staan dan hoor je het geluid in je linkeroor. (Net als in het echt dus)
Wanneer je je headset op een andere manier insteekt heb je dit effect niet. Dan is het als volgt.
Stel je hebt een geluidsbron recht voor je en je ingame karakter staat stil dan hoor je het geluid ook recht voor je. Je kunt je hoofd draaien hoe je wil maar het geluid klinkt door de headset altijd van recht voor je vandaan te komen (zolang je ingame karakter stil staat).
Draai je je ingame karakter een kwartslag naar links en dan zal het klinken alsof de geluidsbron rechts van je vandaan komt, ook al draai je je hoofd een andere kant op.
Geluid is dan dus niet positioneel ten opzichte van je hoofd/kijkrichting, maar van de richting waar de borstkas van je karakter heen wijst.
Het verschilt per game hoe goed men gebruikt maakt van de 3D audio maar met name in VR worlds en Rush Of Blood hoor je dit erg goed, ook indien geluid boven of onder je vandaan komt.
Ga maar eens in VR worlds (demo) naar de shooting range, houd je ogen dicht en laat een 2e persoon de controller op willekeurige plekken langs je hoofd houden terwijl hij schiet. Je hoort dan heel duidelijk vanuit welke richting de knal uit het pistool komt. Ook hoor je of het pistool boven of onder je hoofd wordt afgevuurd.
Dit 3D 360 graden effect zul je veel minder of niet horen indien je de headset op een andere manier hebt aangesloten dan via de mini-jack op je PSVR headset.
Dat doet het ook, en VR worlds en Rush of blood zijn geen third person games maar first person.bram1984 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:41:
[...]
Maar dan ga je dus uit van een third person game. Dat heb ik niet getest. Ik was in de veronderstelling dat 3D audio ook geluid boven en onder je toevoegt.
Je kan het ook goed testen in Batman.
Bij de piano heb je links een oude telefoon houd die maar bij je linker of rechter oor of beweeg hem van links naar rechts.
En later in de grot ligt er ook nog ergens een soort van mobieltje dan hoor je ook goed het effect van possitional sound.
Bij de piano heb je links een oude telefoon houd die maar bij je linker of rechter oor of beweeg hem van links naar rechts.
En later in de grot ligt er ook nog ergens een soort van mobieltje dan hoor je ook goed het effect van possitional sound.
ThaBEN schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:31:
[...]
Ik geloof net dat het punt is dat wanneer je de headset in je PSVR insteekt het geluid meebeweegt met de positie van je hoofd. Dit gebeurt niet (of in zeer mindere kwaliteit) wanneer je op een andere manier hebt aangesloten).
Ga maar eens in VR worlds (demo) naar de shooting range, houd je ogen dicht en laat een 2e persoon de controller (pistool) op willekeurige plekken langs je hoofd houden terwijl hij schiet. Je hoort dan heel duidelijk vanuit welke richting de knal uit het pistool komt. Ook hoor je heel duidelijk of het pistool boven of onder je hoofd wordt afgevuurd, zelfs met een standaard stereo headset. Vraag me niet hoe ze het geflikt hebben, maar ik kan bevestigen dat het werkt![]()
Dit 3D 360 graden effect zul je (veel minder of) niet horen indien je de headset op een andere manier hebt aangesloten dan via de mini-jack op je PSVR headset.
PSN: FreakGIB
Ik heb gisteren de Tendak Hdmi 4k switch ontvangen

Dit lost dus het probleem op dat de psvr box geen hdr doorlaat. Dan zit je een mooi spel als Horizon zero dawn te spelen, als je psvr hebt dan zie je het niet op zijn mooist, met hdr dus.
Ik kan met dit apparaatje dat verder geen stroom nodig heeft (neemt stroom van hdmi zelf) dus wisselen met twee hdmi outputs zonder van kabeltjes te wisselen.
Het laat perfect een 2160p RGB (sdr) signaal door of 2160p yuv422 hdr beeld.
Hoe je dit allemaal moet doen kijk dan deze tutorial, het is met een ander merk maar het is net hetzelfde.
De Tendak switch is hier te koop voor 18 euro inc verzendkosten
https://www.amazon.co.uk/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Dit lost dus het probleem op dat de psvr box geen hdr doorlaat. Dan zit je een mooi spel als Horizon zero dawn te spelen, als je psvr hebt dan zie je het niet op zijn mooist, met hdr dus.
Ik kan met dit apparaatje dat verder geen stroom nodig heeft (neemt stroom van hdmi zelf) dus wisselen met twee hdmi outputs zonder van kabeltjes te wisselen.
Hoe je dit allemaal moet doen kijk dan deze tutorial, het is met een ander merk maar het is net hetzelfde.
Of die werkt weet ik niet zeker natuurlijk, maar heb wel deze gekocht:Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 02:20:
Heb net een VR-set aangeschaft, maar loop dus nu tegen de summiere usb-capaciteit van de PS4 aan. Ik heb te veel zooi die ik aan dat ding wil hangen.![]()
Nu kan ik een usb-hub er voor kopen (deze of zo), maar werkt VR daar ook mee?
Heeft iemand hier ervaring mee? Vast wel...hoop ik.
https://www.bol.com/nl/p/...ation-vr/9200000063505669
En daar PSVR aangehangen, werkt uitstekend!
Na enkele weken wachten heb ik zojuist eindelijk een soortgelijke switch ontvangen. Ga hem straks aansluiten en testen.Cowboy_Henk schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:08:
[afbeelding]
Ik heb deze:
IBIS 4K HDMI Switch Box, 2x1, White
4K 60 Hz at 4:2:0, HDCP pass-through (HDCP 2.2 support), 2x1 or 1x2 HDMI Bi-Directional Switch

[ Voor 10% gewijzigd door ThaBEN op 21-06-2017 20:33 ]
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Dat werkt dus ook prima op mijn Tritton. Het is toch verder ook logisch dat je geluid van links hoort als je die telefoon bij je linker oor houdt? Of snap ik het gewoon niet. Links, rechts, achter, voor. Dat is toch niet nieuw?FreakGIB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:32:
Je kan het ook goed testen in Batman.
[...]
Die wou ik eerst kopen door dat filmpje. Maar Ibis is alleen verkrijgbaar in USA met 27 euro verzendkosten. Waar had jij hem dan besteld?ThaBEN schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:32:
[...]
Na enkele weken wachten heb ik zojuist eindelijk een soortgelijke switch ontvangen. Ga hem straks aansluiten en testen.
Ik heb deze:
IBIS 4K HDMI Switch Box, 2x1, White
4K 60 Hz at 4:2:0, HDCP pass-through (HDCP 2.2 support), 2x1 or 1x2 HDMI Bi-Directional Switch
[afbeelding]
[afbeelding]
[video]
Ja maar niet boven en onder. Jij hoort geluid in een cirkel rondom je heen. Denk aan de evenaar van de aarde. Maar met 3D audio hoor je geluid van alle kanten letterlijk zoals je in het echt hoort.bram1984 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:51:
[...]
Dat werkt dus ook prima op mijn Tritton. Het is toch verder ook logisch dat je geluid van links hoort als je die telefoon bij je linker oor houdt? Of snap ik het gewoon niet. Links, rechts, achter, voor. Dat is toch niet nieuw?
Ik zou zeggen start de PSVR Worlds demo en ga naar de shooting rage. Houd je ogen dicht en laat iemand anders de controller/gun op verschillende plekken houden boven en onder je en de trekker overhalen. En dan moet je wijzen waar het geluid vandaan komt zonder te kijken. Dan zal je opvallen dat je dit veel nauwkeurig kunt bepalen indien je hem via de PSVR mini-jack aansluit.
Het is lastig uit te leggen in woorden dus mijn advies is om het gewoon te proberen dan begrijp je het
Via de site van de ontwikkerlaar van dat ding:Cowboy_Henk schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:00:
[...]
Die wou ik eerst kopen door dat filmpje. Maar Ibis is alleen verkrijgbaar in USA met 27 euro verzendkosten. Waar had jij hem dan besteld?
https://sewelldirect.com/ibis-4k-hdmi-switch-box-2x1-white
Er zijn sterke geruchten dat LA Noire als remaster uit gaat komen voor PSVR met first-person ondersteuning. Zou een mooie game zijn om in VR te spelen.
Daarnaast zijn er steeds meer hints dat Fallout 4 uiteindelijk toch naar PSVR komt. Zo zijn er diverse websites waaronder Amazon Italië die de game voor PSVR online hebben staan en er is een boxart online verschenen.
Ik denk dat Fallout 4 volgend jaar naar PSVR komt en Skyrim volgend jaar uitkomt op de andere VR platformen.
Tot slot heeft de Youtube app een update gehad voor betere PSVR playback. Iemand al iets van gemerkt?
Daarnaast zijn er steeds meer hints dat Fallout 4 uiteindelijk toch naar PSVR komt. Zo zijn er diverse websites waaronder Amazon Italië die de game voor PSVR online hebben staan en er is een boxart online verschenen.
Ik denk dat Fallout 4 volgend jaar naar PSVR komt en Skyrim volgend jaar uitkomt op de andere VR platformen.
Tot slot heeft de Youtube app een update gehad voor betere PSVR playback. Iemand al iets van gemerkt?

Iemand Air Force Special Ops: Nightfall al gecheckt?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hUe5cCxbQRE]
Staat gratis op de usa store. Gister gedownload, zal vanavond proberen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hUe5cCxbQRE]
Staat gratis op de usa store. Gister gedownload, zal vanavond proberen.
En hij is weer verwijderd uit de storeThaBEN schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:20:
Fantastic Contraption is gisteren zonder aankondiging vanuit het niets verschenen op PSN voor € 21
Blijkbaar betreft dit een foutje en was de developer niet op de hoogte hiervan. Ze geven dan ook aan dat de game die nu online staat nog een ruwe ongepatchte versie betreft en wellicht nog verwijderd gaat worden van PSN totdat de officiële release datum is aangekomen. Dus indien je interesse hebt om de game nu al te spelen moet je snel zijn, maar houd rekening dat dit een vroege ongepatchte versie betreft.
[video]
Wat mij opvalt is dat het op de surround set juist vaak "fout"gaatThaBEN schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:13:
[...]
Ja maar niet boven en onder. Jij hoort geluid in een cirkel rondom je heen. Denk aan de evenaar van de aarde. Maar met 3D audio hoor je geluid van alle kanten letterlijk zoals je in het echt hoort.
Ik zou zeggen start de PSVR Worlds demo en ga naar de shooting rage. Houd je ogen dicht en laat iemand anders de controller/gun op verschillende plekken houden boven en onder je en de trekker overhalen. En dan moet je wijzen waar het geluid vandaan komt zonder te kijken. Dan zal je opvallen dat je dit veel nauwkeurig kunt bepalen indien je hem via de PSVR mini-jack aansluit.
Het is lastig uit te leggen in woorden dus mijn advies is om het gewoon te proberen dan begrijp je het
[...]
Via de site van de ontwikkerlaar van dat ding:
https://sewelldirect.com/ibis-4k-hdmi-switch-box-2x1-white
je geluid draait mee a la Battlefield en zou kloppen als je beeld stil staat.
In Farpoint is dit ook merkbaar, welke kant je ook op kijkt. het geluid gaat mee.
Doe je een koptelefoon op dan werkt het ineens perfect.
Het geluid over de speakers zou volgens mij op dezelfde manier moeten werken.
Als je hoofd beweegt, maar de omgeving staat stil dan moet het geluid uit dezelfde positie moeten komen.
Heeft iemand toevallig het spel Ctrl geprobeerd heeft een beetje een vage omschrijving.
Maar kost maar 3,99 in de store
Maar kost maar 3,99 in de store
PSN: FreakGIB
Visage trailer
Ik ben na RE7 wel toe aan een nieuwe hartverzakking
Ik ben na RE7 wel toe aan een nieuwe hartverzakking
Kan iemand iets meer zeggen hoe het bevalt je de PS VR gebruikt om af en toe eens een 3D Blu Ray te kijken? Beetje diepte in beeld, en hoe is de beeldkwaliteit zelf?
Daartoe denk ik over te stappen, nu er in de 2017 OLED`s geen 3D ondersteuning plaats vindt, helaas!!
Raadt je hiertoe de Pro aan of is de gewone PS (Slim) voldoende?
Trouwens las ook hier ergens dat de VR set ook kan worden gebruikt op een X Box (One S)?
Wie kan hier iets meer over zeggen? Gaat me zoals boven gezegd voornamelijk om de 3D ervaring....
Daartoe denk ik over te stappen, nu er in de 2017 OLED`s geen 3D ondersteuning plaats vindt, helaas!!
Trouwens las ook hier ergens dat de VR set ook kan worden gebruikt op een X Box (One S)?
Wie kan hier iets meer over zeggen? Gaat me zoals boven gezegd voornamelijk om de 3D ervaring....
[ Voor 22% gewijzigd door dinandus op 23-06-2017 16:24 ]
Als je nog geen PS4 hebt, zou ik absoluut voor de Pro gaan.dinandus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:20:
Kan iemand iets meer zeggen hoe het bevalt je de PS VR gebruikt om af en toe eens een 3D Blu Ray te kijken? Beetje diepte in beeld, en hoe is de beeldkwaliteit zelf?
3D Blu Rays op PSVR is erg cool. Diepte is iets minder dan in de bioscoop maar ziet erg goed uit. Je moet alleen niet verwachten dat dit een vervanging is voor 3D Blu Ray's kijken op de TV. Gamen op de PSVR kan ik makkelijk uren achter elkaar. Maar met 3D film kijken zit je stil, en dan voelt het soms een beetje akward aan wanneer je 2 uur compleet afgesloten van de buitenwereld stil zit met die bril op je gezicht. Vooral als je nog mensen in je huis hebt rondlopen. (Misschien ook gewoon een kwestie van wennen
Je kunt elk apparaat met een HDMI kabel aansluiten op je PSVR. Dus ook XBOX/Wii-U/Switch/PC/TV Digitaal etc. Je ziet het beeld dan in een bioscoop modus waar je in een zwarte donkere kamer naar een groot scherm zit te kijken. Het scherm is dan 2D.
Nog even over de IBIS switch uit mijn voorgaande post
(https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51652531)

Ik kan bevestigen dat deze werkt zonder problemen. Ik heb wel verschillende HDMI kabels moeten testen want bij veel combinaties had ik last van wegvallend beeld. Omdat met verschillende kabels de frequentie van wegvallend beeld minder of meer werd was ik overtuigd dat het moest werken met de juiste kabels.
In verschillende reviews was al aangegeven dat de lengte van de kabels niet langer dan 1 meter mag zijn en dat je HDMI Premium kabels dient te gebruiken om wegvallend beeld te voorkomen.
Dit is gedeeltelijk waar maar niet altijd van toepassing. In sommige gevallen had ik met langere HDMI budgetkabels een stabieler signaal dan met kortere premium kabels. Het is dus een beetje 'trial and error' welke kabels het beste resultaat geven.
Waarmee ik het uiteindelijk werkende heb gekregen is op de volgende wijze:
4K HDR:
PS4 --> 30cm HDMI premium kabel --> HDMI Switch --> Wii-U HDMI kabel --> TV
PSVR:
PS4 --> 30cm HDMI premium kabel --> HDMI Switch --> 1 meter HDMI budgetkabel --> PSVR
Gek genoeg werkt de 4K HDR setup niet wanneer ik de kabels omwissel
(PS4 --> Wii-U HDMI kabel --> HDMI Switch --> 30cm HDMI premium kabel --> TV)
Hierdoor heb ik het vermoeden dat de HDMI switch zo dicht mogelijk bij de PS4 moet worden aangesloten om genoeg stroom te kunnen ontvangen om stabiel een signaal te kunnen uitsturen, omdat de HDMI switch passief is en niet op netstroom hoeft worden aangesloten.
Notitie:
De 30cm premium HDMI kabel heb ik gelijktijdig bestel met de HDMI switch op de website van Sewell Direct.

En de 1 meter HDMI kabel is een budgetkabel van allekabels.nl

[ Voor 47% gewijzigd door ThaBEN op 23-06-2017 20:43 ]
Ik gebruikte gewoon de psvr kabels zelf en die van de ps4 pro en eentje dat ik nog voor ps3 gebruikte en alles gaat, geen sparkles of wegvallend beeld.
Het gaat er maar om dat je hdmi high speed with ethernet kabels gebruikt. Hdmi 2.0 kabels bvb bestaan niet.
En jij koopt alweer bij Sewell direct en nu voor een hdmi kabeltje met 26 dollar verzendkosten?
Goed gek!
Het gaat er maar om dat je hdmi high speed with ethernet kabels gebruikt. Hdmi 2.0 kabels bvb bestaan niet.
En jij koopt alweer bij Sewell direct en nu voor een hdmi kabeltje met 26 dollar verzendkosten?

Goed gek!
[ Voor 18% gewijzigd door Cowboy_Henk op 24-06-2017 14:13 ]
Ik heb die HDMI kabel toentertijd tegelijk met de switch besteld, dus maar 1 x verzendkosten. HDMI kabel bij Sewell was iets van $8 oftewel €6 meer voor de totale bestelling inclusief HDMI kabel.Cowboy_Henk schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:04:
Ik gebruikte gewoon de psvr kabels zelf en die van de ps4 pro en eentje dat ik nog voor ps3 gebruikte en alles gaat, geen sparkles of wegvallend beeld.
En jij koopt alweer bij Sewell direct en nu voor een hdmi kabeltje met 26 dollar verzendkosten?![]()
Goed gek!
Tja, het is misschien veel geld voor sommige mensen. Maar voor mij persoonlijk het geld meer dan waard gezien ik nu geen geklooi meer heb met het omwisselen van HDMI kabels en het feit dat er geen vergelijkbare switch in NL verkrijgbaar is. Dan maar 1 game minder kopen dit jaar in ruil voor het gemak om met 1 druk op de knop te kunnen wisselen tussen VR en 4k HDR gaming
Maar als die van jou net zo goed werkt en goedkoper is te krijgen is dat uiteraard een betere optie.
Al heb je wel een creditcard nodig om te kunnen bestellen op Amazon.co.uk (die ik niet heb).
Bij Sewell Direct kan je met Paypal afrekenen
Mijn setup ziet er nu zo uit.

[ Voor 16% gewijzigd door ThaBEN op 24-06-2017 20:06 ]
Vanaf morgen verkrijgbaar met aim controller support. Ik ben erg benieuwd.
YouTube: Ancient Amuletor - Launch Trailer | PSVR[/URL]
Multiplayer VR Tower Defence to PSVR, vanaf 27 juni te koop voor 20 dollar.
Blijkbaar valt Arizona Sunshine erg tegen. Tenminste de game is cool maar op dit moment is de tracking erg slecht en zwabbert je gun alle kanten op. Ook zijn de controls op de Aim controller niet goed doordacht. Met de analoge stick waarmee je naar links en rechts draait, warp je tegelijkertijd naar de plek waar je op richt indien je per ongeluk naar boven drukt en draai je onbedoeld 180 graden om indien je naar onder drukt. Dit gebeurt blijkbaar heel vaak per ongeluk wanneer je simpelweg naar links of rechts wil bewegen. Hopelijk wordt dit allemaal beter met een patch. Maar voorlopig laat ik de game aan me voorbij gaan totdat dit gepatched is..GoO schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:57:
[...]
Vanaf morgen verkrijgbaar met aim controller support. Ik ben erg benieuwd.
Ancient Emulator staat online en is verkrijgbaar voor €17,99 of €14,39 indien PS+
Maar deze game is vooral eentonig en al gauw saai.
[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 27-06-2017 09:37 ]
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Is Brookhaven nu eigenlijk al te spelen met de aim controller?
Ik had het gelezen, jammer. Ik wacht ook op een patch, neem aan dat die wel snel zal komen.ThaBEN schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:08:
[...]
Blijkbaar valt de game erg tegen. Tenmisnte de game is cool maar op dit moment is de tracking erg slecht en zwabbert je gun alle kanten op. Ook zijn de controls op de Aim controller niet goed doordacht. Met de analoge stick waarmee je naar links en rechts warp je tegelijkertijd indien je naar boven drukt, en draai je 180 graden indien je naar onder drukt. Dit gebeurt blijkbaar heel vaak per ongeluk wanneer je simpelweg naar links of rechts wil bewegen. Hopelijk wordt dit allemaal beter met een patch. Maar voorlopig laat ik de game aan me voorbij gaan totdat dit gepatched is.
Ik heb nog altijd geen Broohaven VR Aim controller patch gezien. Maar er werd gezegd dat de patch vorige week zou uitkomen.bram1984 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:09:
Is Brookhaven nu eigenlijk al te spelen met de aim controller?
Reactie van de developer:
https://twitter.com/BrookhavenVr/status/878298190767771648Hey @BrookhavenVr fans, we are still waiting for Sony to approve the AIM support patch. We ask them daily. We are SO sorry for the delay.
7:06 PM - 23 Jun 2017
***UPDATE***
Na het zien van onderstaande video denk ik dat ik Arizona Sunshine maar helemaal oversla. Dit ziet er echt niet uit....
[ Voor 15% gewijzigd door ThaBEN op 27-06-2017 09:39 ]
Erg benieuwd naar Skyrim op de PS VR. Gaat Bethesda het toch lukken om mij 3 x Skyrim te laten kopen.
Jammer dat het zo lang duurt nog. Naar verwachting eind december de release.
Jammer dat het zo lang duurt nog. Naar verwachting eind december de release.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ik vind dat warpen alleen echt houtje touwtje, maar je kan de game volgens mij ook gewoon met de DS4 spelen vanuit je sofa en dan wel lopen, heb ik begrepen.Geteisem schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:28:
Erg benieuwd naar Skyrim op de PS VR. Gaat Bethesda het toch lukken om mij 3 x Skyrim te laten kopen.
Jammer dat het zo lang duurt nog. Naar verwachting eind december de release.![]()
[video]
Ja het is ook gewoon met DS4 en dan lopend te spelen. Hopelijk komen ze toch met een extra (ja alweer) move controller om te kunnen navigeren met thumbstick oid. Of desnoods ondersteuning voor die oude.bram1984 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:40:
[...]
Ik vind dat warpen alleen echt houtje touwtje, maar je kan de game volgens mij ook gewoon met de DS4 spelen vanuit je sofa en dan wel lopen, heb ik begrepen.
Doe maar een nieuwe Move controller met thumbstick. De huidige Move controller is echt een beperking.Geteisem schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:41:
[...]
Ja het is ook gewoon met DS4 en dan lopend te spelen. Hopelijk komen ze toch met een extra (ja alweer) move controller om te kunnen navigeren met thumbstick oid. Of desnoods ondersteuning voor die oude.
Patch voor Arizona Sunshine aangekondigd. Ligt al bij Sony voor approval.
Blijkbaar wisten ze dus dat er bugs in zaten, wel jammer hoor. Release dan een weekje later.
Blijkbaar wisten ze dus dat er bugs in zaten, wel jammer hoor. Release dan een weekje later.
Ik heb de game zelf niet, maar heb iets gelezen waarom de ingame gun waarschijnlijk zo zwabbert wanneer je door het vizier van de gun probeert te kijken..GoO schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:59:
Patch voor Arizona Sunshine aangekondigd. Ligt al bij Sony voor approval.
Dit gebeurt omdat op dat moment het lichtballetje van de move/Aim controller recht voor je VR bril zit en deze heeft dezelfde kleur tracking lampjes als je controller. Hierdoor begint de camera te trippen omdat die geen onderscheid kan maken waar het lampje van de bril is en waar het lampje van de controller is. Deze ziet als het ware nog maar 1 grote blauwe vlek.
In Farpoint hebben ze dit opgelost door je ingame gun een paar centmeter hoger te projecteren dan in werkelijkheid. Zo staan de lampjes van de controller en je bril altijd een paar centimeter uit elkaar waardoor de tracking beter zal zijn. Hopelijk doen ze onder andere dit aanpassen met de aankomende patch.
Als bovenstaande klopt lijkt het mij mogelijk dat je dit probleem dus ook kan verminderen door de camera hoger te plaatsen (boven ooghoogte) zodat de camera een kleine hoek naar beneden moet kijken. Dit zodat de controller niet meer de lampjes van je bril afschermt voor de camera, wanneer je door het vizier probeert te richten. Maar dit is puur iets dat ikzelf bedacht heb en zoals ik al zei heb ik de game zelf niet waardoor ik dit niet kan testen. Maar wellicht dat iemand van jullie dit kan proberen.
Klinkt logisch inderdaad. Ik wacht wel gewoon op de patch, daarna koop ik 'm wel.ThaBEN schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:09:
[...]
Ik heb de game zelf niet, maar heb iets gelezen waarom de ingame gun waarschijnlijk zo zwabbert wanneer je door het vizier van de gun probeert te kijken.
Dit gebeurt omdat op dat moment het lichtballetje van de move/Aim controller recht voor je VR bril zit en deze heeft dezelfde kleur tracking lampjes als je controller. Hierdoor begint de camera te trippen omdat die geen onderscheid kan maken waar het lampje van de bril is en waar het lampje van de controller is. Deze ziet als het ware nog maar 1 grote blauwe vlek.
In Farpoint hebben ze dit opgelost door je ingame gun een paar centmeter hoger te projecteren dan in werkelijkheid. Zo staan de lampjes van de controller en je bril altijd een paar centimeter uit elkaar waardoor de tracking beter zal zijn. Hopelijk doen ze onder andere dit aanpassen met de aankomende patch.
Als bovenstaande klopt lijkt het mij mogelijk dat je dit probleem dus ook kan verminderen door de camera hoger te plaatsen (boven ooghoogte) zodat de camera een kleine hoek naar beneden moet kijken. Dit zodat de controller niet meer de lampjes van je bril afschermt voor de camera, wanneer je door het vizier probeert te richten. Maar dit is puur iets dat ikzelf bedacht heb en zoals ik al zei heb ik de game zelf niet waardoor ik dit niet kan testen. Maar wellicht dat iemand van jullie dit kan proberen.
The Brookhaven Experiment - VR Aim controller update zal in de komende 2 dagen beschikbaar worden gesteld.
https://mobile.twitter.com/phosphorgamesPhosphor Games @phosphorgames
Good news @BrookhavenVr fans! We got word that the update will be arriving in just a day or two! We can't wait!
The Brookhaven Experiment VR AIM Controller patch komt op 11 juli
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Eerst "a day or 2" en nu 11 juli, juist. Ik weet overigens nog steeds niet hoe dit nu gaat werken.
Blijkbaar is de patch al lang klaar maar neemt Sony ruim de tijd voordat ze deze online gooien.
Zou me niks verbazen dat dit bewust is omdat ze Arizona Sunshine hebben lopen hypen vanwege Aim support en deze game ontzettend tegenvalt met de Aim controller. Indien het beter blijkt te werken in The Brookhaven Experiment (wat ook een game is met zombies en goedkoper) zal dat ongetwijfeld de verkopen van Arizona Sunshine in de weg zitten. Denk dat ze eerst zoveel mogelijk Arizona Sunshine willen verkopen want daar hebben ze immers veel geld in gestoken met hun marketingcampagne.
Ik ben ook benieuwd hoe de Aim Controller gaat werken in The Brookhaven Experiment. Ik verwacht eigenlijk wel dat je ook een stukje vrij kan rondlopen in de game gezien dat reeds al mogelijk was in de Vive versie met roomscaling. Vast niet hele levels maar misschien wel een speelveld van 20 bij 20 meter ofzo. Ik hoop dat de controls zoveel mogelijk gelijk zijn aan die van Farpoint, met een hoop nieuwe 2-handige wapens met de flashlight aan de loop van je geweer bevestigd. En een bayonet op je geweer voor als je kogels op zijn zodat je alsnog melee kills kan maken
Zou me niks verbazen dat dit bewust is omdat ze Arizona Sunshine hebben lopen hypen vanwege Aim support en deze game ontzettend tegenvalt met de Aim controller. Indien het beter blijkt te werken in The Brookhaven Experiment (wat ook een game is met zombies en goedkoper) zal dat ongetwijfeld de verkopen van Arizona Sunshine in de weg zitten. Denk dat ze eerst zoveel mogelijk Arizona Sunshine willen verkopen want daar hebben ze immers veel geld in gestoken met hun marketingcampagne.
Ik ben ook benieuwd hoe de Aim Controller gaat werken in The Brookhaven Experiment. Ik verwacht eigenlijk wel dat je ook een stukje vrij kan rondlopen in de game gezien dat reeds al mogelijk was in de Vive versie met roomscaling. Vast niet hele levels maar misschien wel een speelveld van 20 bij 20 meter ofzo. Ik hoop dat de controls zoveel mogelijk gelijk zijn aan die van Farpoint, met een hoop nieuwe 2-handige wapens met de flashlight aan de loop van je geweer bevestigd. En een bayonet op je geweer voor als je kogels op zijn zodat je alsnog melee kills kan maken
Vind het wel erg jammer dat de AIM controller altijd 2 handen wapens zijn. Het wordt echt tijd voor een nieuwe Move controller met thumbstick.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Klopt, dat is echt een enorm gemis en beperkt games ontzettend. Zoals ook bij Skyrim bijvoorbeeld.Scrummie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:32:
Vind het wel erg jammer dat de AIM controller altijd 2 handen wapens zijn. Het wordt echt tijd voor een nieuwe Move controller met thumbstick.
Eerste patch voor Arizona Sunshine is uit, maar fixed helaas niet de tracking problemen.
[YouTube: https://youtu.be/0lA27bWsuSM]
Radial G komt deze zomer nog uit! Is een soort F-Zero achtige game.A patch required message is now displayed when multiplayer content is started while on an old version of the game.
The (TM) character is now readable
Localization update for German conform naming conventions
The framedrop that occurred when picking up masks has been resolved
When accepting an invite of the same session a player is in, the invitation is ignored
Network errors are now always displayed when a room is closed or left
Zombie targets are now properly updated when a player has left the game
When two players press matchmaking at (approximately) the same time, they now join the same room.
Changed button text from "Host" to "Play with friends" for all languages
[YouTube: https://youtu.be/0lA27bWsuSM]
Zo fout dat het leuk begint te worden. Heerlijk.
nav dit bericht ook die Tendak HDMI 4k switch besteld. Helaas werkt ie bij mij niet.Cowboy_Henk schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:08:
Op mijn Philips OLED moet ik de HDMI poort op UHD 4:4:4/4:2:2 zetten voor 4k HDR.
Met deze Tendak ertussen, geeft mijn PS4 Pro geen beeld. (als ik de TV terug zet naar UHD 4:2:0, dan heb ik wel weer beeld, maar dan dus alleen 2k HDR).
Als ik de Tendak vervang door een simpel HDMI koppelstuk, dan krijg ik wel weer beeld.
Dus maar weer terug naar kabels wisselen (al is het nu wel makkelijker met zo'n HDMI koppelstuk).
Probeer zeker verschillende hdmi kabels. Ik had tussen de ps4 pro en de tendak een 1m hdmi kabel, op de zijkant stond hdmi 1.4 high speed hdmi cable with ethernet, wat dus genoeg zou moeten zijn voor 2160p @ 60hz.DrChair schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:02:
[...]
nav dit bericht ook die Tendak HDMI 4k switch besteld. Helaas werkt ie bij mij niet.
Op mijn Philips OLED moet ik de HDMI poort op UHD 4:4:4/4:2:2 zetten voor 4k HDR.
Met deze Tendak ertussen, geeft mijn PS4 Pro geen beeld. (als ik de TV terug zet naar UHD 4:2:0, dan heb ik wel weer beeld, maar dan dus alleen 2k HDR).
Als ik de Tendak vervang door een simpel HDMI koppelstuk, dan krijg ik wel weer beeld.
Dus maar weer terug naar kabels wisselen (al is het nu wel makkelijker met zo'n HDMI koppelstuk).
Maar dat was niet het geval. Ik had nog de hdmi kabels van de ps4 pro en de psvr, die heb ik geprobeerd en dat ging wel.
Mijn ps4 pro zegt als ik horizon zero dawn speel in hdr dat de video output 2160 60hz en yuv 422. Dit is het hoogste color format voor hdr op de ps4 pro.
Op de tv (lg 55oledb6v) is hdmi deep color aan voor die hdmi poort, en bij mij switch 1 op de tendak.
Als ik een sdr game speel is de video output 2160p Rgb color.
Ps4 video settings staan op automatic (zeker doen) .
Ps4 vr staat op switch nr 2 op de tendak, ik geloof dat dit dan yuv 420 is. Ben niet zeker, lig nu in mijn bed 😊
ik heb de game gisteren gekocht en het is inderdaad irritant, aangezien je wel door die iron sight moet kijken om ze uberhaupt te raken.ThaBEN schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:09:
[...]
Ik heb de game zelf niet, maar heb iets gelezen waarom de ingame gun waarschijnlijk zo zwabbert wanneer je door het vizier van de gun probeert te kijken.
In de huidige staat zou ik de game afraden, ik vind hem niet lekker spelen (sterker nog, het is de eerste game waar ik enorm beroerd van wordt tijdens het spelen). Het lopen gaat niet echt soepel, de besturing is idioot, je moet links en rechts lopen met je stick, maar boven en onder is naar achteren of voren warpen, het is raar en werkt erg demotiverend.
Grafisch op de pro vind ik hem erg goed, op de gewone ps4 schrok ik enorm, de hele achtergrond verdwijnt dan in sommige stukken in een soort van enorme mist. Totaal andere ervaring.
Ik heb het idee dat dit wel een hele goede game kan worden, maar er zitten zoveel rare dingen in die niet lekker werken dat ik hem voorlopig maar laat liggen.
Dingen die gewoon vreemd zijn:
- het menu daar begint het al. Dan moet je een cassette oppakken en ergens indoen, dan moet je een wapen pakken en daarmee op een optie schieten. Heel gedoe voor een menu.(en zeker in het begin zonder uitleg ben je wel even aan het zoeken)
- reload werkt irritant, als je reload doet met een halfvolle clip dan valt die op de grond met je ammo erin, je hebt al weinig ammo, maar dat betekent dat je dus altijd eerst je clip leeg moet schieten voordat je een reload doet. Dat is echt niet fijn als er horde zombies op je af komen rennen.
- Aimen werkt niet lekker, je hebt inderdaad de irritante wobble tijdens aim down site (wat noodzakelijk is voor de headshots en ammo besparing).
- lopen werkt niet lekker, doordat er een kruising is tussen gewoon lopen en transporten op dezelfde knop vlieg je continu van hot naar her wat frustrerend werkt.
- geen idee waarom, maar deze game maakt me enorm misselijk tijdens het spelen, dat heb ik bij geen 1 andere game.
In vergelijking met farpoint is dit een prutgame naar mijn mening, zeker gezien de vraagprijs van 39,95 is deze game gewoon veel te hoog geprijst. Dit is meer een 15 euro game zoals die in de huidige staat is. Mochten ze de nodige patches uitbrengen die bovenstaande punten flink verbeteren dan zou het al een veel betere game worden.
Het kwaliteit verschil tussen de gewone en pro versie vind ik onacceptabel, op de pro is het ene prima game hoe die eruit ziet. Maar mocht je een gewone ps4 hebben dan zou ik deze game nooit overwegen.
wat betreft het verschil kwa graphics, check deze video maar eens, op 9:00 minuten kun je heel duidelijk zien wat je mist kwa omgeving. het varieert per level overigens.
YouTube: Arizona Sunshine: Technical Review & Visual Comparison PSVR PS4P...
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Heel vreemd inderdaad. In het echt verplaatst al je ammo zich magisch in de nieuwe clip.robinez schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:00:
[...]
- reload werkt irritant, als je reload doet met een halfvolle clip dan valt die op de grond met je ammo erin, je hebt al weinig ammo, maar dat betekent dat je dus altijd eerst je clip leeg moet schieten voordat je een reload doet. Dat is echt niet fijn als er horde zombies op je af komen rennen.
hehehe, daarom is het ook een game he, ik ga in het echt ook niet 50 km tussen zombies lopen (die bestaan niet eens in het echt !)bram1984 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:49:
[...]
Heel vreemd inderdaad. In het echt verplaatst al je ammo zich magisch in de nieuwe clip.
Heb na twee test sessies in twee winkels nu ook een VR set gehaald in combi met een PS4 Pro (346€, voor de Pro: weekend actie prijs). Echter nog een camera, daar dit niet nodig zou zijn om 3D te kunnen kijken op de set....
Echter helaas, thuis aangesloten, kan ik de VR bril niet instellen, want jullie raden het al, toch voor de 1e set up wel de camera nodig.... Morgen dus maar effe terug...
Vraagje: zou in plaats van een hier eerder aangehaalde Tendak HDMI swits of de Ibis Switch volgende ook mogelijk zijn voor de HDR ondersteuning? Heb een AVR die een tweede HDMI out ook de HDR ondersteunt: ofwel de PS 4 in op een HDR ondersteunende HDMI ingang, en dan de tweede HDMI out van de AVR naar de processor box van de VR bril? de hoofd HDMI zoals gebruikelijk voor de TV zelf.
Echter helaas, thuis aangesloten, kan ik de VR bril niet instellen, want jullie raden het al, toch voor de 1e set up wel de camera nodig.... Morgen dus maar effe terug...
Vraagje: zou in plaats van een hier eerder aangehaalde Tendak HDMI swits of de Ibis Switch volgende ook mogelijk zijn voor de HDR ondersteuning? Heb een AVR die een tweede HDMI out ook de HDR ondersteunt: ofwel de PS 4 in op een HDR ondersteunende HDMI ingang, en dan de tweede HDMI out van de AVR naar de processor box van de VR bril? de hoofd HDMI zoals gebruikelijk voor de TV zelf.
Euhm, je hebt die camera altijd nodig hoor.dinandus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:47:
Heb na twee test sessies in twee winkels nu ook een VR set gehaald in combi met een PS4 Pro (346€, voor de Pro: weekend actie prijs). Echter nog een camera, daar dit niet nodig zou zijn om 3D te kunnen kijken op de set....
Edit: sorry, verkeerd gelezen.
SUPERHOT + SUPERHOT VR komen 19 juli naar PS(VR)
Je kunt beide versies in een bundel kopen, of los indien je slechts 1 van de 2 versies wil hebben. Game is speelbaar met de move controllers.
Voor degene die de game niet kennen, SUPERHOT is een game waarin tijd alleen voorruit gaat als jij beweegt. Sta je stil dan staat de tijd stil. Beweeg je langzaam dan gaat alles in slow motion. Beweeg jij op normale snelheid dan gaat de tijd ook in normale snelheid
Onderstaand gameplay beelden van de PC VR versie.
Bron: Pure Playstation
Je kunt beide versies in een bundel kopen, of los indien je slechts 1 van de 2 versies wil hebben. Game is speelbaar met de move controllers.
Voor degene die de game niet kennen, SUPERHOT is een game waarin tijd alleen voorruit gaat als jij beweegt. Sta je stil dan staat de tijd stil. Beweeg je langzaam dan gaat alles in slow motion. Beweeg jij op normale snelheid dan gaat de tijd ook in normale snelheid
Onderstaand gameplay beelden van de PC VR versie.
[ Voor 18% gewijzigd door ThaBEN op 04-07-2017 16:56 ]
Niemand nog Spiderman Homecoming VR Experience geprobeerd? Is gratis beschikbaar in de PS Store sinds vrijdag.
Zelf (ook) nog niet geprobeerd, wel geïnstalleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door ralph075 op 04-07-2017 09:08 ]
Thnx voor deze tipralph075 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:06:
Niemand nog Spiderman Homecoming VR Experience geprobeerd? Is gratis beschikbaar in de PS Store sinds vrijdag.
VR Aanbiedingen op PSN
Bound €6,99
The Assembly €9,99
Rez Infinite €18,99
Ace Banana €4,99
Tethered €11,99
Weeping Doll €3,99
RESIDENT EVIL 7 biohazard €37,99
Volume €4,99
***Update***
Er komt een extra pre-order kortingsactie voor SuperhotVR en Tiny Trax. Deze zou vandaag al moeten ingaan maar de games staan momenteel nog niet op PSN
Bound €6,99
The Assembly €9,99
Rez Infinite €18,99
Ace Banana €4,99
Tethered €11,99
Weeping Doll €3,99
RESIDENT EVIL 7 biohazard €37,99
Volume €4,99
***Update***
Er komt een extra pre-order kortingsactie voor SuperhotVR en Tiny Trax. Deze zou vandaag al moeten ingaan maar de games staan momenteel nog niet op PSN
Bron: https://blog.eu.playstati...-live-save-on-indie-hits/If you’re a PlayStation Plus member, you can save on selected digital-only and indie pre-orders such as SuperHot VR, Tiny Trax and more.
[ Voor 22% gewijzigd door ThaBEN op 05-07-2017 10:13 ]
SuperHot ga ik zeker even checken
.
Ik heb em geprobeerd, het is goed dat het niks kost want het is erg kort. Net als je denkt dat het echt gaat beginnen (tutorial voorbij) stopt het.ralph075 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:06:
Tijdens het laden worden er allerlei controls getoond (links/rechts draaien, van web type switchen), en in de tutorial moet je op allerlei manieren die verschillende web types testen. Daardoor krijg je op de een of andere manier verwachtingen van een spel met iets meer inhoud. Dat droeg wel bij aan het gevoel van 'was dit het?' toen het eenmaal afgelopen was. Had geen spel van b.v. meer dan een uur verwacht voor een gratis promo, maar dit was wel erg kort.
De draaiknoppen heb ik trouwens niet nodig gehad dus ik weet niet of die werken, maar het switchen van web type kon volgens mij nergens in het 'spel', zelfs niet in die 2 seconden tussen tutorial en einde.
Los van de lengte is het wel vermakelijk. En het is gratis, dus proberen kost alleen tijd (en niet veel
iemand al ervaring met RE7 banned footage?is het waard of niet Wat VR betreft ...
alvast bedankt
alvast bedankt
Ik vind zeker van wel, de extra content is van hoge kwaliteit zowel het VR als non-VR deel. Alle RE7 content is sowieso elke euro waard in mijn ogen.haaymaan schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:08:
iemand al ervaring met RE7 banned footage?is het waard of niet Wat VR betreft ...
alvast bedankt
Let op!
SUPERHOT en SUPERHOT VR zijn wezenlijk 2 verschillende games met verschillende levels. Het is dus niet zo dat enkel een VR functie aan dezelfde game is toegevoegd.
In de VR versie sta je stil in een ruimte en komen de vijanden op jou af. Zijn dus een soort arena's waarin je moet vechten. In de standaard versie loop je door levels heen met de DS4 controller.
SUPERHOT VR Gameplay
SUPERHOT Gameplay
SUPERHOT VR €19,99
(indien je hem voor 19-07 pre-orderd, anders €24,99)
SUPERHOT €19,99
(indien je hem voor 19-07 pre-orderd, anders €24,99)
SUPERHOT MIND IS SOFTWARE BUNDLE €31,99
(indien je hem voor 19-07 pre-orderd, anders €39,99)
[ Voor 41% gewijzigd door ThaBEN op 06-07-2017 09:35 ]
Fantastic Contraption Launches July 11th for PSVR, Comes With Meaty PS4 Pro Enhancements

Here’s the list of PS4 Pro enhancements:
8xAA – We averaged out all those sharp corners for smoother looking curves!
Higher-resolution textures – you can almost smell that wood-grain!
Improved backdrops and scenery
Additional special-effects and visual flairs
Extra island decorations
125% resolution oversampling – A fancy way of saying that things look real sharp in there.
The cherry on the top is that you’ll be able to nab Fantastic Contraption for $19.99, though Plus members get an extra 10% off. Nicey, nice.
Mortal Blitz Update 1.02 Brings PS4 Pro Support and Improved PSVR Tracking

We’re seeing a massive improvement in image quality for PS4 Pro players, as well as near-perfect tracking for all PSVR users.

Here’s the list of PS4 Pro enhancements:
8xAA – We averaged out all those sharp corners for smoother looking curves!
Higher-resolution textures – you can almost smell that wood-grain!
Improved backdrops and scenery
Additional special-effects and visual flairs
Extra island decorations
125% resolution oversampling – A fancy way of saying that things look real sharp in there.
The cherry on the top is that you’ll be able to nab Fantastic Contraption for $19.99, though Plus members get an extra 10% off. Nicey, nice.
Mortal Blitz Update 1.02 Brings PS4 Pro Support and Improved PSVR Tracking

We’re seeing a massive improvement in image quality for PS4 Pro players, as well as near-perfect tracking for all PSVR users.
[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 08-07-2017 10:42 ]
Vraagje: wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen de move controllers voor de ps3 en ps4. En wat betekent dat dan voor de ervaring op de psvr?
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Ik zie op Google meerdere mensen dezelfde vraag stellen. Daar al gekeken?e-calc schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:16:
Vraagje: wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen de move controllers voor de ps3 en ps4. En wat betekent dat dan voor de ervaring op de psvr?
Ze zijn exact hetzelfde...e-calc schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:16:
Wel is de camera anders natuurlijk en daar zitten 2 lenzen in wat voor betere tracking kan zorgen...
[ Voor 15% gewijzigd door Aenea op 08-07-2017 14:46 ]
Het verschil: de verpakking.e-calc schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:16:
Fantastic Contraption
€19,79 voor PS+ leden.
€21,99 voor de rest
The Brookhaven Experiment PSVR Aim Support nu beschikbaar!
€19,79 voor PS+ leden.
€21,99 voor de rest
The Brookhaven Experiment PSVR Aim Support nu beschikbaar!
[ Voor 20% gewijzigd door ThaBEN op 11-07-2017 07:43 ]
Brookhaven werkt nu goed met de aim controller 😆
Hoe staat het met Arizona sunshine, werkt die goed met de aim controller?
Komt Arizona sunshine ook op disk uit of hoe zit dat eigenlijk?
Hoe staat het met Arizona sunshine, werkt die goed met de aim controller?
Komt Arizona sunshine ook op disk uit of hoe zit dat eigenlijk?
Een nieuwe VR game van de makers van Wayward Sky
De game komt uit op 1 augustus voor PlayStation VR en zal €29,99 gaan kosten.
20% korting indien je PS+ bezit en een pre-order plaatst voor deze game.
Ohh, ziet er geinig uit!!ThaBEN schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 06:50:
Een nieuwe VR game van de makers van Wayward Sky
[video]
Vandaag op marktplaats 2 move controllers met een oplaad station gekocht en een eye camera voor 25 euro 😃
Brookhaven is veel leuker met de move controllers dan met de aim controller. Plus het richten gaat veel beter. En je hebt meer mogelijkheden zoals een mes en extra zaklamp.
Brookhaven is veel leuker met de move controllers dan met de aim controller. Plus het richten gaat veel beter. En je hebt meer mogelijkheden zoals een mes en extra zaklamp.
Arizona Sunshine krijgt binnenkort een patch voor het verbeteren van het richten met Aim & move controllers.
Gran Turismo Sport’s PSVR Mode is enkel voor One-on-One Races in Arcade Mode.
Mech Shooter Archangel beschikbaar op 18 juli
Archangel - PlayStation VR Trailer | E3 2017
Archangel - PS VR Live Preview | E3 2017
Theseus beschikbaar op 26 juli
Pierhead Arcade komt naar PSVR
Dragonflight VR 'Experience' komt naar PSVR
To The Top developer hint naar PSVR versie
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Db1u90ci7o0]
En voor de mensen met een Japans account is er 1 nieuwe PSVR demo en zijn er 2 gratis VR experiences beschikbaar op de Japanse PSN store:
StarBlood Arena
劇場版 仮面ライダーエグゼイド スペシャルVR映像 (Kamen Rider Exe Special VR footage of the movie version)
VR Promotie voor een soort Power Ranger achtige film. Dit is de film waarover het gaat:
傷物語VR (Wounded Story VR)
Promotie voor een aankomende manga film. De trailer bekijk je in VR vanuit een soort klaslokaal met een meisje die naast je zit.
Bron: Pure PlaystationSome of these improvements include aiming down sights on PS Move and PS VR Aim, we’ve added a chaperone system to help prevent loss of tracking, and we’ve also improved running with PS Moves and remapped the 180 turn
Gran Turismo Sport’s PSVR Mode is enkel voor One-on-One Races in Arcade Mode.
Bron: Pure PlaystationThe game is compatible with the PS VR, providing the user a 360 degree 3D environment to experience. There is a dedicated VR Drive mode in the Arcade Mode where you can drive one on one races as though you are really sitting in the driver seat, surrounded by a real car interior.
Mech Shooter Archangel beschikbaar op 18 juli
Archangel - PlayStation VR Trailer | E3 2017
Archangel - PS VR Live Preview | E3 2017
Theseus beschikbaar op 26 juli
Pierhead Arcade komt naar PSVR
Dragonflight VR 'Experience' komt naar PSVR
To The Top developer hint naar PSVR versie
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Db1u90ci7o0]
En voor de mensen met een Japans account is er 1 nieuwe PSVR demo en zijn er 2 gratis VR experiences beschikbaar op de Japanse PSN store:
StarBlood Arena
劇場版 仮面ライダーエグゼイド スペシャルVR映像 (Kamen Rider Exe Special VR footage of the movie version)
VR Promotie voor een soort Power Ranger achtige film. Dit is de film waarover het gaat:
傷物語VR (Wounded Story VR)
Promotie voor een aankomende manga film. De trailer bekijk je in VR vanuit een soort klaslokaal met een meisje die naast je zit.
[ Voor 41% gewijzigd door ThaBEN op 14-07-2017 10:51 ]
SUPERHOT maakt zijn belofte waar als top titel voor PSVR!
Eerste review is binnen en hij krijgt maar liefst een 9,5

Bron: Pure PlaystationSUPER HOT VR is perhaps the coolest, most bad arse game I’ve ever had the good fortune to play. Never before has a game had me skip a lasagne. A meal, yes. But not a lasagne. I never skip lasagne. Or at least I didn’t before playing SUPERHOT VR.
After just a few moments I was impressed with the accuracy as I bitch slapped a Red (the enemies are red) to death.
You go in tearing shit up like John Wick on crack. Now that’s a feeling I could get used to with my games.
SUPERHOT VR is the epitome of cool. You're thrown into your very own action movie that'll have you slaying fools over and over again as you spawn, shoot, die, repeat. If you're a PSVR owner, you owe it to yourself to at least try this out.
[ Voor 28% gewijzigd door ThaBEN op 15-07-2017 09:40 ]
Nice, die komt er hier wel in.ThaBEN schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 09:24:
SUPERHOT maakt zijn belofte waar als top titel voor PSVR!
[afbeelding]
[...]
2 nieuwe SUPERHOT VR reviews:
8.8 Press Play Media
Veel mensen hebben het erover dat dit het beeld van PSVR verbeterd. Heb er geen ervaring mee en het is lastig reviews te vinden maar het gaat om het volgende product.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=A-g9796u6dA]
8.8 Press Play Media
9.0 PSU.comFor a title that reinvented the FPS genre in a way to reinvent itself once more for VR is no small feat, but they’re done it with Superhot VR. It may not look as great as Robinson or fellow shooter Farpoint and it’s definitely on the short side, but it’s one of those experiences no Playstation VR owner should miss.
Er is een nieuwe Upscale cable Gamer Edition uitgekomen.PSVR feels like it was made for this simply because Superhot VR is indomitable proof of life for Virtual Reality as a gaming platform. If you have PSVR this needs to be your next game.
Veel mensen hebben het erover dat dit het beeld van PSVR verbeterd. Heb er geen ervaring mee en het is lastig reviews te vinden maar het gaat om het volgende product.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=A-g9796u6dA]
[ Voor 16% gewijzigd door ThaBEN op 17-07-2017 08:10 ]
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Klinkt goed, Super Hot. Ik vind het nu alleen veel te warm om met dat ding op te zitten en ik doe sowieso even weinig gamen op het moment. Ik haal 'm in september of oktober denk ik. Lijkt me erg tof.
Ik speel met dit warme weer ook niet met de VR. Gelukkig zitten we in Nederland, dus kan het zo weer kouder worden
.
Super hot, gewoon de ventilator aan.
Wanneer komen die nieuwe games op disc uit? Ik koop ze liever op disc dan kan ik ze ruilen.
Nieuwe update voor Brookhaven vandaag, verhoogt de precisie van de aim controller. Top
Wanneer komen die nieuwe games op disc uit? Ik koop ze liever op disc dan kan ik ze ruilen.
Nieuwe update voor Brookhaven vandaag, verhoogt de precisie van de aim controller. Top
Tip!
Superhot VR is nu al te downloaden naar je PS4, gebruik hiervoor de link hieronder. Want officieel komt de game pas over 13 uur uit. Have fun
https://store.playstation...08165_00-SUPERHOTVRPREORD
-Edit
Of hij is dan pas helaas te gebruiken, want op de mobiele versie van de Store staat uitgebracht op 19 juli beschikbaar op 18 juli
Superhot VR is nu al te downloaden naar je PS4, gebruik hiervoor de link hieronder. Want officieel komt de game pas over 13 uur uit. Have fun
https://store.playstation...08165_00-SUPERHOTVRPREORD
-Edit
Of hij is dan pas helaas te gebruiken, want op de mobiele versie van de Store staat uitgebracht op 19 juli beschikbaar op 18 juli
[ Voor 22% gewijzigd door Fusionmania op 18-07-2017 10:21 ]
Klopt, je kunt hem wel al downloaden maar pas gebruiken vanaf 12 uur vannacht. Tevens is er bij mij (en iedereen die hem vandaag nog pre-ordered) een SUPERHOT PS4 thema gedownload. Maar ook die kan ik pas inzien vanaf 12 uur vannacht.
Weet iemand of de "Forever Update" voor Superhot er ook al bij zit?
Als dat de 'endless mode' betreft dan zou die er wel inzitten had ik begrepen.
***UPDATE***
Zit erin
Bron: https://www.reddit.com/r/...ave_endless_mode_on_psvr/
Volgende week dinsdag (25 juli) is Smashbox Arena beschikbaar op PSN.
***UPDATE***
Zit erin
Bron: https://www.reddit.com/r/...ave_endless_mode_on_psvr/
Volgende week dinsdag (25 juli) is Smashbox Arena beschikbaar op PSN.
[ Voor 84% gewijzigd door ThaBEN op 18-07-2017 16:47 ]
Superhot is echt gaaf! Mooie spel-elementen in een toffe actie setting, je zit echt middenin de Matrix. Alleen schort het nog wel wat aan de graphics, die zien er namelijk nogal kartelachtig eruit. hopelijk kan dat met een patch nog wat gefinetuned worden. De tracking van de headset en de move is prima! Zeker een must-buy voor elke PSVR bezitter!
Er zijn van allerlei PSVR games in de aanbieding op PSN vanwege de Playstation Summer Sale!
PS VR:
NBA 2KVR Experience
Batman: Arkham VR
DRIVECLUB VR
PlayStation®VR Worlds
Robinson: The Journey
Job Simulator
Until Dawn: Rush of Blood
Eagle Flight
Sports Bar VR
Thumper
RIGS Mechanized Combat League
Keep Talking and Nobody Explodes
The Brookhaven Experiment
Battlezone
Wayward Sky
Star Trek: Bridge Crew
Tumble VR
Carnival Games® VR
Surgeon Simulator: Experience Reality
DiRT Rally® PLAYSTATION®VR UPGRADE DLC ADD-ON
Farpoint
The Martian VR Experience
Perfect
Time Machine VR
Lethal VR
Pinball FX2 VR
Pinball FX2 VR: Season 1 Pack
Volume
Windlands
Werewolves Within
Bron: https://blog.eu.playstati...summer-sale-starts-today/
PS VR:
NBA 2KVR Experience
Batman: Arkham VR
DRIVECLUB VR
PlayStation®VR Worlds
Robinson: The Journey
Job Simulator
Until Dawn: Rush of Blood
Eagle Flight
Sports Bar VR
Thumper
RIGS Mechanized Combat League
Keep Talking and Nobody Explodes
The Brookhaven Experiment
Battlezone
Wayward Sky
Star Trek: Bridge Crew
Tumble VR
Carnival Games® VR
Surgeon Simulator: Experience Reality
DiRT Rally® PLAYSTATION®VR UPGRADE DLC ADD-ON
Farpoint
The Martian VR Experience
Perfect
Time Machine VR
Lethal VR
Pinball FX2 VR
Pinball FX2 VR: Season 1 Pack
Volume
Windlands
Werewolves Within
Bron: https://blog.eu.playstati...summer-sale-starts-today/
[ Voor 8% gewijzigd door ThaBEN op 19-07-2017 16:00 ]
Echt niet normaal de hoeveelheid games die nu onderweg is naar PSVR, heel gaaf om te zien. De geruchten dat Fallout 4 toch naar PSVR komt worden ook steeds sterker.
End Space
En er komt binnenkort een grote PS4 firmware update aan. Hopelijk ook PSVR verbeteringen.
http://www.pushsquare.com...wants_beta_users_in_japan
Inschrijven kan via http://beta.software.eu.playstation.com/en-gb/ps4beta
End Space
En er komt binnenkort een grote PS4 firmware update aan. Hopelijk ook PSVR verbeteringen.
http://www.pushsquare.com...wants_beta_users_in_japan
Inschrijven kan via http://beta.software.eu.playstation.com/en-gb/ps4beta
[ Voor 8% gewijzigd door .GoO op 19-07-2017 21:15 ]
Ik ben serieus aan het twijfelen tussen de PSVR en een Oculus Rift met de zomeraanbieding.
Zijn er mensen die de PSVR ook op pc gebruiken en is dat vergelijkbaar met de Rift?
Zijn er mensen die de PSVR ook op pc gebruiken en is dat vergelijkbaar met de Rift?
Iemand hier bekend met de game "THE IDOLM@STER CINDERELLA GIRLS VIEWING REVOLUTION"?
Deze is sinds gisteren te koop voor €19,99 en ziet uit als een typisch obscure Japanse game. Maar omdat het zo anders is dan de rest op VR ben ik enigzins geïntrigeerd door deze game. Ik kan er geen info over vinden behalve dan de trailer en het volgende youtube filmpje.
Maar hierin snap ik niks van de gameplay (als die überhaupt aanwezig is). Is dit een muziek game waarin je scores kunt krijgen en ook falen in een level? En hoe lastig is deze game? Of is het puur een experience waarin je kunt kijken naar de optredens en het niet boeit wat je doet met je glowsticks?
Ik weet dat deze soort games in Japan vaak verschijnen (maar dan zonder VR) en daar is het de bedoeling dat je bepaalde button prompts invoert en is extreem uitdagend op hoge moeilijkheidsgraden.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OvO6DXGZZJg]
Is de VR versie een vergelijkbaar iets?
***UPDATE***
Zelf al het antwoord gevonden op Reddit:
Deze is sinds gisteren te koop voor €19,99 en ziet uit als een typisch obscure Japanse game. Maar omdat het zo anders is dan de rest op VR ben ik enigzins geïntrigeerd door deze game. Ik kan er geen info over vinden behalve dan de trailer en het volgende youtube filmpje.
Maar hierin snap ik niks van de gameplay (als die überhaupt aanwezig is). Is dit een muziek game waarin je scores kunt krijgen en ook falen in een level? En hoe lastig is deze game? Of is het puur een experience waarin je kunt kijken naar de optredens en het niet boeit wat je doet met je glowsticks?
Ik weet dat deze soort games in Japan vaak verschijnen (maar dan zonder VR) en daar is het de bedoeling dat je bepaalde button prompts invoert en is extreem uitdagend op hoge moeilijkheidsgraden.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OvO6DXGZZJg]
Is de VR versie een vergelijkbaar iets?
***UPDATE***
Zelf al het antwoord gevonden op Reddit:
Nothing interactive. You can alternate between different viewpoints in the concert. Using the Move or DS controllers, you can manipulate your arms holding the lightsticks.
It comes with three songs and you can get an additional five as DLCs. There is only one stage (Maihama Theater).
I'd suggest you skip it and invest in other titles.
[ Voor 19% gewijzigd door ThaBEN op 20-07-2017 11:33 ]
Pro Patch komt er ook binnenkort aan
Bron: RedditWe are aware of the problems mentioned in this thread. We will release the patch for them soon. It will apply higher resolution and also fix the problem with spawning outside the hacker room. Cheers.
Sandra, SUPERHOT TEAM
[ Voor 106% gewijzigd door ThaBEN op 21-07-2017 14:39 ]
Verwijderd
Beste tweakers,
Ik ben de afgelopen dagen op zoek geweest naar de AIM controller. Overal waar ik kijk is de AIM controller uitverkocht. Nu is mijn vraag of er nog iemand een adres weet voor de controller? Ik heb regio Rotterdam al redelijk afgezocht maar helaas nergens kunnen vinden.
Ik ben de afgelopen dagen op zoek geweest naar de AIM controller. Overal waar ik kijk is de AIM controller uitverkocht. Nu is mijn vraag of er nog iemand een adres weet voor de controller? Ik heb regio Rotterdam al redelijk afgezocht maar helaas nergens kunnen vinden.
Dat ding is wereldwijd bijna nergens meer te krijgen. Gamemania schijnt 'm volgende week weer binnen te krijgen volgens hun website.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:23:
Beste tweakers,
https://www.gamemania.nl/...station-vr-aim-controller
Zijn er nog nieuwe games met Aim-ondersteuning aangekondigd? Na de launch van Farpoint weinig over gehoord.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:23:
Beste tweakers,
Er zijn zo net 4 aziatische psvr games bevestigd dat ze naar het westen komen.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1411356
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1411356
Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.