Marselaar schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:40:
[...]
Er is ook PS4 chat (psn naam nodig) en community en FB-pagina waar afgesproken kan worden. En zelf kan je ook groepen vormen natuurlijk.
Ik werd gisteren helemaal gek van alle uitnodigingen die me om de oren vlogen trouwens. Op mijn telefoon, want via de VR zie ik ze toch niet. Ik was de tutorial aan het doen en ik vond het behoorlijk lang duren en saai. Eigenlijk was ik daarna er al klaar mee. Heb daarna nog even kort met een vriend deel van een missie gedaan, maar het werd idd vrij snel laat en ik vind eigenlijk Friday the 13th nog net effe leuker. Die is ook net uit, alleen geen VR dus ik hou er direct over op.
Binnenkort maar eens echte missies doen om het onder de knie te krijgen. Hoe lang ben je eigenlijk bezig met een missie voordat je kunt pauzeren? Of is dat iedere keer verschillend?
Overigens vond ik met de move controllers niet lekker spelen. Zat veel te dicht op de tafel waardoor ze regelmatig niet zichtbaar waren voor de ps camera. Ik heb ze aangeschaft, maar eigenlijk nog geen game waar ik er met plezier mee speel, maar dat kan heel goed aan mij liggen en het feit dat ik weiger te staan tijdens het gamen.
Enkele missies die wij gisteren gespeeld hebben duurde variërend van 20 tot 40 minuten. Maar hangt ook van de speelstijl af. In sommige missies moet je meerdere locaties bezoeken en kun je alles stealthy proberen te doen wat meer tijd zal kosten dan wanneer je direct de aanval inzet.
Ik moet ook zeggen dat ik de move controllers een klein beetje irritant vind in deze game. Wat ik irritant vind is dat je handen altijd minimaal een centimeter boven je console zweven. Op zich logisch voor het realisme, maar dit komt mijn oriëntatie niet helemaal ten goede. Doe je je handen in real life omlaag dan blijven ze in-game op dezelfde hoogte hangen boven de console. Hierdoor vind ik het soms lastig inschatten of mijn handen goed staan. Heb hierdoor soms het gevoel alsof het niet mijn eigen handen zijn en dan voelt het alsof ik 2 armen probeer te bedienen via een grote touchpad van 1 bij 1 meter die op mijn schoot ligt.
Als ik me niet vergis gaan bij Batman Arkham VR (en vele andere VR games met move controller support) je handen door objecten heen wanneer je dat probeert. Dan wordt het gedeelte van je arm dat door een object steekt blauw gemarkeerd. Ziet er misschien minder realistisch uit maar hierdoor klopt de houding van ja karakter altijd met je houding in real life. Het voelt dan realistischer en natuurlijker alsof het je eigen handen zijn i.p.v. alsof je een fake arm probeert te besturen, en vind het makkelijker oriënteren op die manier.
Ik speel de game zitten omdat de karakters ook zitten in deze game. Echter is het ook hierdoor weer lastig om te wisselen van rol mocht je met de AI spelen. Om de AI over te nemen moet je het karakter dat je wil overnemen aankijken en in het midden van je bril hebben staan. Echter sommige karakters staan achter je in je rugzijde en dan werkt het niet gemakkelijk om te wisselen.
Iedereen in het geel en de meest rechter persoon in het rood zijn rollen die je kan overnemen.
Ook kun je de game niet spelen vanaf een (bureau)stoel met armleuningen. Die zitten in de weg bij het bedienen van de console.
Hopelijk zijn dit puntjes die nog worden aangepast via een patch, maar het zijn geen game breaking bugs.
Vergis je niet, want ook al klink ik negatief vind ik het een geweldige game en toevoeging voor VR in zijn algemeen. De samenwerking met 4 menselijke spelers is echt fantastisch uitgevoerd in leuke gameplay elementen. Dit game komt dan ook pas echt goed tot zijn recht als je met 4 menselijke spelers online een missie speelt.
[
Voor 18% gewijzigd door
ThaBEN op 31-05-2017 12:34
]