Acties:
  • +7 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:28
gisteravond eindelijk tijd gehad om farpoint te spelen, de aim controler was helemaal leeg dus die moest ik eerst opladen, maar toen die vol was kon het beginnen.

Ik denk dat deze game de allerbeste VR ervaring geeft die op dit moment beschikbaar is voor de playstation VR. Ook als demo voor mensen die nooit VR gespeeld hebben wordt het namelijk perfect geintroduceerd.

De game begint met het kijken naar een introductiefilm op een bioscoop scherm (2D) waarbij je steeds dichter bij het scherm komt. Na de introductiefilm veranderd je scherm langzaam naar een volledig VR beeld waarbij jij in een statisch ruimteschip zit. Dit is erg indrukwekkend en vergelijkbaar met de Battlefront VR ervaring voor de eerste keer.

Nadat je uiteindelijk crashed op een planeet en je pod opengaat sta je ineens op een planeet in een zandstorm. Het is op dat moment aan te raden om Smooth Turning en de draaisnelheid op 11 aan te zetten. Dit maakt namelijk het verschil of je hem als een rails shooter speelt of dat je vrij kan rondlopen over de planeet.

Standaard staat die op alleen rechtdoor (rails shooter), dus smooth turning maakt dat je net zoals in gewone shooter games overal heen kunt lopen waar je maar naar toe wil. Het is wel zo dat er nog steeds een richting afgedwongen wordt (Vergelijkbaar met de COD single player campaigns), het is geen open wereld, maar het geeft wel een gevoel van vrijheid aangezien er meerdere paden zijn die altijd weer op hetzelfde punt uitkomen.

De game komt inderdaad langzaam op gang, de eerste tutorial missie duurt ongeveer een half uur en laat je langzaam wennen aan de eerste beesten en scan opties. Wat mij betreft de perfecte pace om even te wennen dat je nu daadwerkelijk rond kan lopen in een first person shooter omgeving. Dat is eigenlijk bizar, je hebt echt het idee dat je met een wapen rondloopt op een planeet.

De manier waarop je wapen wordt weergegeven en de interactie met je wapen is perfect uitgevoerd. Zelfs met Aim Down Sight hebben ze het voor elkaar gekregen dat dit goed aanvoelt en je nooit het wapen tegen je vizier aandrukt. Alles klopt op dat vlak. Controller Lag voel je niet in de praktijk (zal er ongetwijfeld wel zijn).

De eerste missie is dus een langzame tutorial missie, de tweede missie wordt al wat drukker kwa tegenstanders, vanaf de derde missie gaat het helemaal los!

Na de eerste indrukken ben ik met een friend samen de coop gaan spelen, elkaar inviten in de game werkt foutloos. De coop mode is wel even andere koek dan de rustige introductie. Wij moesten over een planeet lopen naar een punt waar een shuttle ons zou evacueren. Ondertussen werden we aangevallen door spiders, aliens, vliegende beesten en ga zo maar door,

De aliens waren onderverdeeld tussen soldiers en snipers. Zeker in de grotten was het enorm hard werken en zijn we meerdere keren doodgegaan, je kunt de ander reviven door hem opnieuw te scannen als hij dood is, maar als je beide dood bent is het missie over en kun je opnieuw beginnen.

Coop is fantastisch in deze game, zeker als je met een friend samen dit speelt!

Dan de technische indrukken:
- De aim controller werkt foutloos, de recoil van de guns werkt echt heel goed en je hebt echt het gevoel in de game dat je met zware wapens aan het rondlopen bent. De nauwkeurigheid is erg groot, zeker als je ADS gebruikt en je door je holografische visier heenkijkt schiet je altijd precies op het punt waar je op mikt.
- Grafisch is dit de best uitziende VR game van dit moment! Alles klopt, als je bijvoorbeeld de zandstormen om je heen ziet komt dit realistisch over. De textures zijn zeer goed en de personen zien er kwa lengte en verhoudingen erg goed uit.
- Coop werkt foutloos, invites werken foutloos, de invite wordt weergegeven in de game zelf.
- De laadtijden zijn acceptabel
- Minpunt is dat er geen save points tijdens de missies zijn, voor zover ik dat kon zien moet je steeds wel een missie afmaken en niet halverwege stoppen (ik moest opnieuw beginnen in een missie nadat ik halverwege even gestopt was).

Samenvattend,
voor mij is deze game toch wel een gamechanger voor het VR genre, het doorbreekt de huidige game catalogus door voor het FPS van het statische 1 punt lokatie af te stappen. Het is eigenlijk bizar dat je in je eigen huis een planeet op kan stappen en samen met een friend die ergens anders op de wereld speelt je samen over die planeet rondloopt en elkaar naar het eindpunt van de uitdaging die je voorgeschoteld krijgt helpt. Het is echt vet dat je gewoon vrij kan rondlopen over die planeet en dat je je friend nu gewoon ziet rondlopen in volledig VR.

Daarbij opgeteld het feit dat de Aim controller je echt de indruk geeft (ook door de recoil die anders is per wapen) dat je met wapens je over die planeet naar het eindpunt aan het vechten bent maakt de VR ervaring compleet af. Ik had een ventilator (het was gisteren bloedheet) op mij staan en dat maakte de immersive ervaring helemaal compleet omdat ik af en toe windvlagen voelde terwijl ik de stormen om mij heen zag op de planeet.

Af en toe ben je wel afgeleid door de mooie vergezichten, op een gegeven moment stond die friend van mij op een berg naar beneden te kijken over het water heen waarin de zon langzaam glinsterend ten onder ging. Hij vergat daarbij wel dat er op dat moment een alien sniper op hem aan het richten was, maar ach, het is coop he en ik zag die laser richting hem wel, dus heb die alien sniper maar even voor hem neergeschoten.

Dit is echt next level gamen wat mij betreft en ik ben er erg onder de indruk van. Nu maar hopen dat we een shitload aan DLC gaan krijgen voor de coop mode want er schijnen maar 4 omgevingen te zijn als ik de reviews zo lees voor coop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26
Heb hem ook besteld, wilde hem eigenlijk digitaal maar als ik van game wissel moet ik toch mijn bril af doen voor de normale of aim controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De volgende game is ook PSVR Aim controller compatible:

[ Voor 64% gewijzigd door ThaBEN op 18-05-2017 16:26 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik vond duck hunt op de nes al gaaf, dus Farpoint moet ook gaaf zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 18-05-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

VR versie van Duck Hunt is ook best welkom eigenlijk. :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
PSVR in Q1 2017 naar verluidt 375.000 keer verkocht, ondanks dat Sony nauwelijks reclame maakt. Hele nette cijfers!

http://www.playstationlif...q1-2017-hit-375000-units/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

.GoO schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:07:
PSVR in Q1 2017 naar verluidt 375.000 keer verkocht, ondanks dat Sony nauwelijks reclame maakt. Hele nette cijfers!

http://www.playstationlif...q1-2017-hit-375000-units/
Met games als Farpoint, Dirt Rally en het VR deel in Gran Turismo zal dit alleen maar meer worden mijn inziens.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Heb pas 1 level gespeeld, maar Farpoint met de Aim controller is wel echt een game changer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geteisem schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:12:
[...]

Met games als Farpoint, Dirt Rally en het VR deel in Gran Turismo zal dit alleen maar meer worden mijn inziens.
Vergeet Ace Combat 7 niet 8)
(Helaas uitgesteld tot begin 2018 :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ThaBEN schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:58:
[...]
Vergeet Ace Combat 7 niet 8)
(Helaas uitgesteld tot begin 2018 :| )
Idd helaas uitgesteld.... was (naast de racegames) 1 van de hoofdredenen voor aanschaf van de VR voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Star Trek Bridge Crew pre order in rentepuntenwinkel ing: https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6726464#129204

PSN: Marselaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Stukje VR van Gran Tourismo verwerkt in commercial:

Ziet er ook veelbelovend uit! :9~

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Zojuist Farpoint gekocht, de controller ligt nu even op te laden. Ik had me er nog niet in verdiept en ging er vanuit dat je de move controllers nodig had, maar die zijn dus blijkbaar niet nodig. De prijs is vrij pittig, maar de controller ziet en voelt er wel degelijk uit.
Ik ga het vanavond testen en laat wel weten of het wat is, ik ben erg benieuwd! :)

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 19-05-2017 17:54 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 11:35
Wow wat is Farpoint in combinatie met de aim controller een geweldige ervaring.

Ik wil meer van dit :) en nu nog even de update afwachten voor Brookhaven Experiment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Geteisem schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:57:
Stukje VR van Gran Tourismo verwerkt in commercial:

[video]

Ziet er ook veelbelovend uit! :9~
Ik hoop nog steeds dat ze tijdens de E3 aankondigen dat toch de hele game speelbaar zal zijn in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

.GoO schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:22:
[...]

Ik hoop nog steeds dat ze tijdens de E3 aankondigen dat toch de hele game speelbaar zal zijn in VR.
Dat zou natuurlijk heel gaaf zijn al verwacht ik dat niet. Gewoon teveel content daarvoor. Daarnaast een hele grote investering en weinig afname. Maar dromen is leuk. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd wat jullie van de aankomende E3 verwachten op VR gebied. Welke grote franchises zullen in combinatie met VR gaan.

Hoop toch wel een beetje dat Call of Duty een goede VR missie zal creëren. Al is het allen al in een Spitfire. Ook bid ik God op m'n blote knieën dat Fallout naar de PSVR komt. Ook al heb ik een HTC Vive, ben ik er van overtuigd dat dit een game chaggerijnige wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik speel Farpoint met de gewone PS4. Het is super vet, maar vraag me wel af of het mooier is met de Pro. Stoor me daarnaast aan de Nederlands gesproken taal, wie weet of en hoe je die op Engels krijgt bij Farpoint?
De Aim controller is solide gebouwd, heeft een goed gewicht en belooft nog veel meer moois in de toekomst bij andere games. Laat Call of Duty in VR maar komen wat mij betreft :-)

[ Voor 30% gewijzigd door Lamborghini op 20-05-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:43

PBP

Lamborghini schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:31:
Ik speel Farpoint met de gewone PS4. Het is super vet, maar vraag me wel af of het veel mooier is met de Pro. Stoor me daarnaast aan de Nederlands gesproken taal, wie weet of en hoe je die op Engels krijgt bij Farpoint?
Bij de meeste games is dat te verhelpen door de systeemtaal te wijzigen naar Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Lamborghini schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:31:
Ik speel Farpoint met de gewone PS4. Het is super vet, maar vraag me wel af of het veel mooier is met de Pro. Stoor me daarnaast aan de Nederlands gesproken taal, wie weet of en hoe je die op Engels krijgt bij Farpoint?
Waarschijnlijk zoals bij veel titels door je Playstation op Engels te zetten. En het zal wellicht wat schelen qua graphics, verte van zicht en fps. Ik heb de PRO ook aangeschaft met het oog op VR.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 12:25
Vandaag ook Farpoint met Aimcontroller binnen gekregen :)
Ik was vergeten dat ik niet zo gek ben op spinnen en dus ook niet op deze Alien spinnen/krabben
Zeker als er 1 op je gezicht springt maar het went moest ook wel even wennen aan hoe je kan draaien.
heb nog wel geregeld dat iksoms niet meer helemaal naar de camera gericht sta.
heb bewegen op smooth staan en gevoeligheid op 11 en ben linkshandig.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakGIB schreef op zondag 21 mei 2017 @ 01:04:
Vandaag ook Farpoint met Aimcontroller binnen gekregen :)
Ik was vergeten dat ik niet zo gek ben op spinnen en dus ook niet op deze Alien spinnen/krabben
Zeker als er 1 op je gezicht springt maar het went moest ook wel even wennen aan hoe je kan draaien.
heb nog wel geregeld dat iksoms niet meer helemaal naar de camera gericht sta.
heb bewegen op smooth staan en gevoeligheid op 11 en ben linkshandig.
Tip:
Als je op de 'Option' knop drukt (rechtsboven de voorste analoge stick) krijg je ingame een overlay te zien van waar je PS Camera staat en wat het field of view is van de camera. Dan hoef je niet je bril af te zetten om je opnieuw te positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ThaBEN schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:06:
[...]

Tip:
Als je op de 'Option' knop drukt (rechtsboven de voorste analoge stick) krijg je ingame een overlay te zien van waar je PS Camera staat en wat het field of view is van de camera. Dan hoef je niet je bril af te zetten om je opnieuw te positioneren.
Ja dat doe ik ook maar dan nog ben ik geneigd om in het spel zeg maar naar rechts te kijken en daar dan heen te lopen maar dan kom ik er later achter dat mijn camera toch meer naar links staat.
Terwijl ik eigenlijk met de Joystick meer naar rechts had moeten draaien zodat ik gewoon naar de camera gericht blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik stond soms ook helemaal met mijn gezicht 90 graden gedraaid tov de camera. Ben zittend gaan spelen en nu geen last meer van. Immersie is iets minder maar het speelt tien keer beter. Elke keer de knop indrukken om je positie te verifiëren draagt ook niet bij aan de immersie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-t-r-e-m-e schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:19:
Ik stond soms ook helemaal met mijn gezicht 90 graden gedraaid tov de camera. Ben zittend gaan spelen en nu geen last meer van. Immersie is iets minder maar het speelt tien keer beter. Elke keer de knop indrukken om je positie te verifiëren draagt ook niet bij aan de immersie.
Ik heb mijn ligstoel achter me staan, dus die kan ik met mijn benen voelen. Weet ik precies waar ik sta.

Farpoint krijg ik vandaag binnen. Ik heb even de hele zooi omgegooid waardoor ik veel meer ruimte heb nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
SToRM666 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:51:
Ik ga het vanavond testen en laat wel weten of het wat is, ik ben erg benieuwd! :)
Zoals beloofd een korte impressie. De Aim controller en de knoppen voelen degelijk aan. Het spel zelf is niet helemaal mijn favoriete setting, maar het spelen met de controller maakt veel goed.

Ik moest even wennen aan het draaien met de controller. Ik heb ook nog getest met het draaien met de stick, maar daarbij kreeg ik direct al zo'n gevoel dat ik daar weleens misselijk van zou kunnen worden, dus nu toch maar draaien met de controller. Ik speel zittend, dus echt heel verwarrend is het toch niet. Ik had niet gedacht dat ik ook echt het geweer van alle kanten zou kunnen bekijken, dat is echt wel knap gedaan.

Ik hoop dat er nog veel spellen gaan uitkomen die de Aim controller ondersteunen, want het werkt wel erg goed en het is veel leuker dan gewoon met de DS4 :)

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 22-05-2017 12:52 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Laatst online: 21-09 01:27
SToRM666 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:42:
[...]

Zoals beloofd een korte impressie. De Aim controller en de knoppen voelen degelijk aan. Het spel zelf is niet helemaal mijn favoriete setting, maar het spelen met de controller maakt veel goed.

Ik moest even wennen aan het draaien met de controller. Ik heb ook nog getest met het draaien met de stick, maar daarbij kreeg ik direct al zo'n gevoel dat ik daar weleens misselijk van zou kunnen worden, dus nu toch maar draaien met de controller. Ik speel zittend, dus echt heel verwarrend is het toch niet. Ik had niet gedacht dat ik ook echt het geweer van alle kanten zou kunnen bekijken, dat is echt wel knap gedaan.

Ik hoop dat er nog veel spellen gaan uitkomen die de Aim controller ondersteunen, want het werkt wel erg goed en het is veel leuker dan gewoon met de DS4 :)
Wel blijven oefenen met settings die je 'ziek' maken. Ik word niet misselijk meer, al raak ik scavange oddesey niet meer aan.

Ik zweet wel wat, al denk ik dat staand VR'en wel wat inspanning vergt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farpoint is achter injustice 2 de best verkopende game van afgelopen week in de uk, indrukwekkend resultaat voor een psvr only game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
MaxHardcore schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:53:
[...]

Wel blijven oefenen met settings die je 'ziek' maken. Ik word niet misselijk meer, al raak ik scavange oddesey niet meer aan.

Ik zweet wel wat, al denk ik dat staand VR'en wel wat inspanning vergt.
Inderdaad, dat is wel de manier om er aan te wennen. Steeds je grens opzoeken en een klein stukje verleggen, tot je overal tegen kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stringer
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Zoals ook al in een ander topic gemeld, maar ik heb met TrinusPSVR de bril aan de praat gekregen op de pc.

Moet zeggen dat ik heel erg positief verrast ben. SteamVR spellen die native vive of open vr support hebben werken gewoon. Ook een 3D filmpje kijken in een virtual cinema lukt allemaal.

Moet alleen m'n GPU upgraden, maar ik zie heel veel mogelijkheden die ik absoluut niet voor mogelijk hield bij de aanschaf. Ik ben een happy camper.

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Foetsie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:42:
Zoals ook al in een ander topic gemeld, maar ik heb met TrinusPSVR de bril aan de praat gekregen op de pc.
Welk topic? Ik ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt storend of game breaking, maar hebben jullie met Farpoint ook dat als je met je hoofd naar beneden kijkt, dat je in je eigen nek verdwijnt en "in" je lichaam zit, zeg maar? Ik heb dit alleen tijdens gameplay. Als ik bijvoorbeeld vanuit een van die NPC een cutscene kijk, dan is dit weer niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
bram1984 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:15:
Niet echt storend of game breaking, maar hebben jullie met Farpoint ook dat als je met je hoofd naar beneden kijkt, dat je in je eigen nek verdwijnt en "in" je lichaam zit, zeg maar? Ik heb dit alleen tijdens gameplay. Als ik bijvoorbeeld vanuit een van die NPC een cutscene kijk, dan is dit weer niet het geval.
nee, is me niet opgevallen, zit of sta je tijdens de calibratie aan het begin wel op het farpoint logo?

inmiddels heb ik de eerste boss fight achter de rug, heeft me in totaal 2 uur gekost (eerste dag ben ik nadat het niet lukte maar gestopt en dan moet je het hele level opnieuw spelen), tweede dag heeft de bossfight zelf me meer dan een half uur gekost. Wat een gevecht en moest echt even stoppen hierna, zo inspannend was het, maar het gaf wel veel voldoening als je dat eenmaal haalt.

Daarna op youtube een filmpje gekeken van iemand anders die ook die boss fight deed, maar die deed dat binnen 4 minuten zucht, dan weet je dat je oud wordt als gamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Baal momenteel dat ik geen airco heb thuis. Deze week / Hemelvaart en weekend wordt het echt te warm om die VR bril op te zetten. :'(

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Geteisem schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:25:
Baal momenteel dat ik geen airco heb thuis. Deze week / Hemelvaart en weekend wordt het echt te warm om die VR bril op te zetten. :'(
Bij mij kan het alleen savonds overdag is het veel te helder in de woonkamer en dan gaat de VRBrill en de gun helemaal over de zeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

FreakGIB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:37:
[...]

Bij mij kan het alleen savonds overdag is het veel te helder in de woonkamer en dan gaat de VRBrill en de gun helemaal over de zeik.
Ja, dat is ook behoorlijk irritant. Heb gelukkig boven een gamehok. Donker krijg ik t wel. Alleen die warmte :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Foetsie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:42:

Moet zeggen dat ik heel erg positief verrast ben. SteamVR spellen die native vive of open vr support hebben werken gewoon. Ook een 3D filmpje kijken in een virtual cinema lukt allemaal.

Moet alleen m'n GPU upgraden, maar ik zie heel veel mogelijkheden die ik absoluut niet voor mogelijk hield bij de aanschaf. Ik ben een happy camper.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen ? en kun je nu vr op de pc spelen met de PS VR bril ?

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:12:
[...]

nee, is me niet opgevallen, zit of sta je tijdens de calibratie aan het begin wel op het farpoint logo?

inmiddels heb ik de eerste boss fight achter de rug, heeft me in totaal 2 uur gekost (eerste dag ben ik nadat het niet lukte maar gestopt en dan moet je het hele level opnieuw spelen), tweede dag heeft de bossfight zelf me meer dan een half uur gekost. Wat een gevecht en moest echt even stoppen hierna, zo inspannend was het, maar het gaf wel veel voldoening als je dat eenmaal haalt.

Daarna op youtube een filmpje gekeken van iemand anders die ook die boss fight deed, maar die deed dat binnen 4 minuten zucht, dan weet je dat je oud wordt als gamer :)
Ik sta. Maakt dat uit? Lijkt me niet dat ik moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
robinez schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:12:
[...]

Met missiles op dat hart (voor het moment dat hij aanvalt) ging het bij mij vrij snel. 15 minuten misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
.GoO schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:51:
[...]

Met missiles op dat hart (voor het moment dat hij aanvalt) ging het bij mij vrij snel. 15 minuten misschien.
hehe, ja de truuk had ik ook wel door, maar met name toen die boven stond en ik beneden door die spinnen werd aangevallen, met vuurballen bekogeld werd en er zo'n medium size spin in rotvaart achter mij aan aan het rennen was terwijl ik mijn raket voorraad moest bij zien te vullen, was toch behoorlijk heftig allemaal voor mij, dus vandaar dat ik er zo'n half uur over deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

rkwinkel schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen ? en kun je nu vr op de pc spelen met de PS VR bril ?
Ja, dat laatste werkt.

Met gebruik van een extra tooltje, TrinusPSVR.

http://www.tomshardware.c...pc-trinus-psvr,33461.html

Kortsamengevat: qua hardware plug je de USB plug van de breakout in je PC en de HMDI out van je PC naar de HMDI in van de breakout box, waar normaliter de PS4 kabel in gaat. Verder geen gerommel qua kabels dus.

Vervolgens TrinusPSVR installeren en de instructiestab volgen. Als je een Nvdia kaart hebt is het wel cruciaal dat je de kaart in de Geforce configuratie handmatig op 120hz zet. Mocht je overigens ooit de tool Psvrtoolbox hebben geïnstalleerd: sloop al deze drivers van je PC. Dit gaat niet samen met TrinusPSVR

Vervolgens de bril aanzetten, de software opstarten en deze de bril laten herkennen. Dan pas SteamVR opstarten, deze zal denken dat je een Vive hebt aangesloten. Vervolgens kan je een spel opstarten dat VR ondersteunt, of zelf een game Side by Side renderen met Tridef 3d. Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd.

Alles werkt zoals headtracking en 3D, behalve de positional tracking niet omdat de PS4 camera vanwege de eigen Sony aansluiting niet op een pc kan worden aangesloten. Met oude PS3 camera's die usb hebben schijn je dit ook nog te kunnen toevoegen.

Ik heb alleen nog Aerofly FS2 via SteamVR geprobeerd en moet wel m'n GPU opgraden om daadwerkelijk te kunnen spelen vanwege de lage framerate. Maar een 3D film kijken in Bigscreen Beta lukt prima. Vanwege deze optie nu besloten een tweedehands 970 of een nieuwe 1060 oid te halen (hoger bottlenecked mijn cpu). Assetto Corsa en Project Cars met headtracking is mij die investering wel waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Stringer op 23-05-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
bram1984 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:21:
Dit zie ik dus als ik in Farpoint naar beneden kijk.

[afbeelding]
Heb ik ook, althans ik kan niet naar mijn borst kijken. Ik kijk door mijn torso.

[ Voor 12% gewijzigd door MaxHardcore op 23-05-2017 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxHardcore
Ook geinig. Resident evil Vendetta, als zombie rondlopen. Kleine gratis game op JP store. Release 25 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:21:
Dit zie ik dus als ik in Farpoint naar beneden kijk.

[afbeelding]
Ik heb dit niet. Ik kan wel als ik extreem naar beneden kijk mijn borst zien maar niet door mijn lichaam heen mijn voeten zien haha.

Ik kan me 2 dingen bedenken die dit kunnen veroorzaken.

- Je staat niet op het Farpoint logo tijdens de calibratie maar waarschijnlijk te ver naar achteren.
- Je camera staat in een hoek naar beneden gericht.

Ik zou tijdens de calibratie, daar waar je je gun door die cirkel moet halen, eens naar beneden kijken en dan in het midden van het Farpoint logo gaan staan dat je op de grond ziet.

En je camera dient in de meest optimale positie loodrecht naar voren te wijzen op ooghoogte wanneer je door het vizier van je gun naar de camera kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaBEN schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:06:
[...]

Ik heb dit niet. Ik kan wel als ik extreem naar beneden kijk mijn borst zien maar niet door mijn lichaam heen mijn voeten zien haha.

Ik kan me 2 dingen bedenken die dit kunnen veroorzaken.

- Je staat niet op het Farpoint logo tijdens de calibratie maar waarschijnlijk te ver naar achteren.
- Je camera staat in een hoek naar beneden gericht.

Ik zou tijdens de calibratie, daar waar je je gun door die cirkel moet halen, eens naar beneden kijken en dan in het midden van het Farpoint logo gaan staan dat je op de grond ziet.

En je camera dient in de meest optimale positie loodrecht naar voren te wijzen op ooghoogte wanneer je door het vizier van je gun naar de camera kijkt.
Zal wel de camera zijn. Maar ik weet niet hoe abnormaal hoog men denkt dat TV meubels zijn, maar de camera staat op mijn TV en dat is lang geen 1.80. hoog. Ik denk dat hij ergens ter hoogte van mijn borst/nek zit. Ik heb 'm al iets omhoog gericht zodat ik in Farpoint echt centraal binnen die blauwe lijnen sta. Dan is het niet anders, het is niet zo dat ik de hele tijd zo loop dus niet storend verder. Het viel me alleen op.

Hoe gaan ze de aim controller trouwens in Brookhaven implementeren? Aangezien je in die game in de ene hand een mes/zaklamp hebt en in de andere een pistool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk krijg je in The Brookhaven Experiment een aparte gun/rifle voor de Aim controller met een flashlight attachment op de gun zelf.

Dick Wilde is ook een game die compaitble is met de Aim controller. Die game speel je normaal met 2 losse move controllers zodat je 2 guns tegelijk kunt bedienen, of een schild/gun combinatie. Indien je die game speelt met de Aim controller kun je logischerwijs je handen niet meer individueel bewegen en geeft de game je allemaal unieke wapens die enkel via de Aim controller zijn te gebruiken. Zal waarschijnlijk soortgelijk iets zijn bij The Brookhaven Experiment.

Overigens kijk ik er wel naar uit om eindelijk in The Brookhaven Experiment te kunnen rondlopen en 360 graden te kunnen ronddraaien via de pookjes. Op die manier komt het aardig dicht in de buurt van de room scale functie die de PC versie bezit.

[ Voor 13% gewijzigd door ThaBEN op 24-05-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaBEN schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:46:
Waarschijnlijk krijg je in The Brookhaven Experiment een aparte gun/rifle voor de Aim controller met een flashlight attachment op de gun zelf.

Dick Wilde is ook een game die compaitble is met de Aim controller. Die game speel je normaal met 2 losse move controllers zodat je 2 guns tegelijk kunt bedienen, of een schild/gun combinatie. Indien je die game speelt met de Aim controller kun je logischerwijs je handen niet meer individueel bewegen en geeft de game je allemaal unieke wapens die enkel via de Aim controller zijn te gebruiken. Zal waarschijnlijk soortgelijk iets zijn bij The Brookhaven Experiment.

Overigens kijk ik er wel naar uit om eindelijk in The Brookhaven Experiment te kunnen rondlopen en 360 graden te kunnen ronddraaien via de pookjes. Op die manier komt het aardig dicht in de buurt van de room scale functie die de PC versie bezit.
Cool. Dus je zal ook vrij rond kunnen lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op de HTC vive maakt de game gebruik van room scale. Daar kun je dus rondlopen in je kamer en dit klopt 1 op 1 met je positie in de game. Dus ik verwacht dat ze iets soortgelijks in de PSVR versie versie gaan doen voor de Aim controller.

Verwacht niet dat je hele levels kunt verkennen maar misschien dat je kunt lopen in een box van 5 bij 5 meter ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .GoO
Sony Santa Monica (studio verantwoordelijk voor de God of War games) werkt aan een volledige VR game die mogelijk tijdens de E3 wordt aangekondigd.

https://www.vrfocus.com/2...ave-playstation-vr-title/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Heb de bril ook welleens aan mijn MBP gekoppeld met MacMorpheus en dat werkte ook redelijk. Alleen ik vind het omgooien van die bekabeling zo'n gedoe. :/

Zo maar weer even Dirt Rally spelen. Wat een game in VR. Verveelt mij nog steeds niet O+

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
wie heeft zin om vanavond ff farpoint co-op te doen? ik wil gaan voor de 70% accuracy trophy. volgens mij kun je het beste starten met een shotgun en rustig alles afschieten.

Voeg me maar toe, ben online vanaf 20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
MaxHardcore schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 07:21:
wie heeft zin om vanavond ff farpoint co-op te doen? ik wil gaan voor de 70% accuracy trophy. volgens mij kun je het beste starten met een shotgun en rustig alles afschieten.

Voeg me maar toe, ben online vanaf 20 uur.
Wat voor guns zijn er nog meer ik zag volgens mij ook een speler met een Sniper gun ?
Ik heb zelf alleen de Shotgun en de normale gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
FreakGIB schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Wat voor guns zijn er nog meer ik zag volgens mij ook een speler met een Sniper gun ?
Ik heb zelf alleen de Shotgun en de normale gun.
Daarnaast nog de Spike Gun, Precision rilfle en Plasma gun.

In de Co-op mode liggen ook wapens voorafgaand aan de situatie die gaat ontstaan.

Ikzelf heb gister lopen kloten in co-op door de sniper te gebruiken zonder de croshair:)

Voeg je me toe freak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Review van Farpoint op de frontpage

reviews: Farpoint - Bijna in de roos geschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Vond het een redelijke review heb het gevoel dat Paul Hulsebosch er niet zo veel zin in had zijn manier van praten kwam bij mij een beetje negatief over.
Heb zelf nog niet zo heel veel gespeeld een beetje erg warm op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Morgen komt hij hier ook binnen. Kan coop enkel met (vooraf toegevoegde) friends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
FreakGIB schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:06:
[...]

Vond het een redelijke review heb het gevoel dat Paul Hulsebosch er niet zo veel zin in had zijn manier van praten kwam bij mij een beetje negatief over.
Heb zelf nog niet zo heel veel gespeeld een beetje erg warm op het moment.
Paul is altijd behoorlijk kritisch / negatief tegenover VR helaas. Net als bijna alle andere review sites overigens.

Geen idee waarom, want het komt totaal niet overeen met de beleving van VR gebruikers. Hoewel ik deze review nog wel redelijk vind.

Ze lijken VR maar niet als een geheel nieuw platform te kunnen beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad jammer dat 1 van de 2 game reviewers van tweakers eigenlijk geen fan van VR is, zal je ook nooit enthouisaste reacties krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
.GoO schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:36:
[...]

Paul is altijd behoorlijk kritisch / negatief tegenover VR helaas. Net als bijna alle andere review sites overigens.

Geen idee waarom, want het komt totaal niet overeen met de beleving van VR gebruikers. Hoewel ik deze review nog wel redelijk vind.

Ze lijken VR maar niet als een geheel nieuw platform te kunnen beschouwen.
Tsja ik weet het ook niet maar gelukkig zijn er ook gasten die laaiend enthousiast zijn zoals
PSVR Frank die gast doet het heel goed en brengt het erg positief over en dat mag ook wel eens.
Ook vind ik Angry Joe over het algemeen wel eerlijk ook al doet hij in VR niet alles reviewen.
Maar ben ik wel heel benieuwd hoe hij Star Trek Bridge Crew gaat vinden hij is ook een Trekkie en had een leuk interview een tijdje terug met de makers van het spel.
YouTube: Star Trek VR - Angry Interview E3 2016
en later hebben ze ook een preview gedaan.
YouTube: AngryJoe Previews Star Trek Bridge Crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Heb David Attenborouh's First Life aangeschaft.

Leuk gedaan, maar €6,50 voor 10 minuten ervaring is beetje teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
FreakGIB schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:39:
[...]

Tsja ik weet het ook niet maar gelukkig zijn er ook gasten die laaiend enthousiast zijn zoals
PSVR Frank die gast doet het heel goed en brengt het erg positief over en dat mag ook wel eens.
Ook vind ik Angry Joe over het algemeen wel eerlijk ook al doet hij in VR niet alles reviewen.
Maar ben ik wel heel benieuwd hoe hij Star Trek Bridge Crew gaat vinden hij is ook een Trekkie en had een leuk interview een tijdje terug met de makers van het spel.
YouTube: Star Trek VR - Angry Interview E3 2016
en later hebben ze ook een preview gedaan.
YouTube: AngryJoe Previews Star Trek Bridge Crew
Mja, maar als de mainstream gamemedia zo negatief blijven dan remt dat de groei van de VR markt. Zo'n PSVR Frank trekt alleen mensen die al VR hebben of in ieder geval geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Mja, maar als de mainstream gamemedia zo negatief blijven dan remt dat de groei van de VR markt. Zo'n PSVR Frank trekt alleen mensen die al VR hebben of in ieder geval geïnteresseerd zijn.
De media geeft sowieso maar weinig aandacht, games krijgen bijna geen aandacht en tweakers is zelfs al traag met het nieuwebericht van de aankondiging van de windows touch controller voor MR of die stand alone bril van htc. Gamer.nl geeft trouwens wel aardig wat aandacht aan VR. Maar je merkt gewoon dat er maar weinig reacties komen op nieuws berichten van VR brillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Nieuwevolger schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:18:
[...]

De media geeft sowieso maar weinig aandacht, games krijgen bijna geen aandacht en tweakers is zelfs al traag met het nieuwebericht van de aankondiging van de windows touch controller voor MR of die stand alone bril van htc. Gamer.nl geeft trouwens wel aardig wat aandacht aan VR. Maar je merkt gewoon dat er maar weinig reacties komen op nieuws berichten van VR brillen.
Toch denk ik dat het uiteindelijk wel doorbreekt.
Misschien moet je het een beetje zien als Hard Rock music word op de radio bijna niet gedraaid maar als er ergens een top 100/1000 lijst word gedraaid is de top 10 toch meestal rock music.
Dus misschien verkoopt VR zich zelf wel de mensen zoals wij die het gaaf vinden kopen het toch wel.
Kan niet wachten tot dinsdag voor Star Trek Bridge Crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

VR bevindt zich relatief gezien toch nog steeds in de early adopter fase. Ondanks dat de rift's en vive commercieel zijn gereleased en de psvr is uitgebracht. Pas een tweede iteratie van brillen zal alles op gang brengen denk ik. Hogere resolutie, betere graphics, meer triple A games, meer mobiliteit. Dan zal de publiciteit ook evenredig toenemen lijkt me.

Het is allemaal heel tof wat er nu is maar nog niet mature genoeg voor de massa. Ik zie het het echt nog als een niche, maar wel eentje met een grote toekomst.

[ Voor 25% gewijzigd door Stringer op 28-05-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 13:28
Ach,
Mainstream media is eigenlijk altijd negatief... behalve als het zelda heet, fifa/pes is of er niet uit ziet maar "indie" is.
Alle pro-reviewers zijn tegenwoordig negatief, t is hip, t is cool, iets de grond in trappen omdat het kan.
Net als met film critici... hebben ze last van overload: na 600 films vindt je vanzelf niets meer leuk.

Wij spelen op jaarbasis misschien 10 games uit, zij 80, dan heb je alles wel een keer gezien en is niets meer speciaal.

Je zag het van de week ook weer heel mooi met dat gelekte "Mario en de Rabbids" artwork, ALLE sites riepen "the horror" en "omg nooo" en meer van dat kansloze gejank op basis van 1 plaatje.

Je zal zien dat daar een verdomd leuk spelletje uitkomt omdat er een dikke Nintendovinger in de pap zit.
Maar ze moeten het haten, anders zijn ze niet cool meer. Ik vind het haast een vorm van "clickbait", zo hard mogelijk boe roepen voor de clicks.

Als een game me echt leuk lijkt tegenwoordig, lees ik de reviews niet meer maar ga ik op mijn eigen gevoel af.
Eventueel na het zien van een paar trailers en een beetje de developer site in de gaten houden voor blogs etc.

Farpoint komt er hier ook. Ik heb alle reviews gemeden maar zie hier op t forum goede reacties van liefhebbers... dan durf ik dat wel aan.

[ Voor 19% gewijzigd door remcheese op 28-05-2017 21:38 . Reden: beetje van de rant verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcheese schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:32:
[...]

Ach,
Mainstream media is eigenlijk altijd negatief... behalve als het zelda heet, fifa/pes is of er niet uit ziet maar "indie" is.
Alle pro-reviewers zijn tegenwoordig negatief, t is hip, t is cool, iets de grond in trappen omdat het kan.
Net als met film critici... hebben ze last van overload: na 600 films vindt je vanzelf niets meer leuk.

Wij spelen op jaarbasis misschien 10 games uit, zij 80, dan heb je alles wel een keer gezien en is niets meer speciaal.

Je zag het van de week ook weer heel mooi met dat gelekte "Mario en de Rabbids" artwork, ALLE sites riepen "the horror" en "omg nooo" en meer van dat kansloze gejank op basis van 1 plaatje.

Je zal zien dat daar een verdomd leuk spelletje uitkomt omdat er een dikke Nintendovinger in de pap zit.
Maar ze moeten het haten, anders zijn ze niet cool meer. Ik vind het haast een vorm van "clickbait", zo hard mogelijk boe roepen voor de clicks.

Als een game me echt leuk lijkt tegenwoordig, lees ik de reviews niet meer maar ga ik op mijn eigen gevoel af.
Eventueel na het zien van een paar trailers en een beetje de developer site in de gaten houden voor blogs etc.

Farpoint komt er hier ook. Ik heb alle reviews gemeden maar zie hier op t forum goede reacties van liefhebbers... dan durf ik dat wel aan.
Ach reviewers zijn ook maar een mening, die af en toe helemaal niet de waarde van een game kunnen inschatten. Mooi voorbeeld is overwatch, ik denk als de game door 2k werd uitgegeven ipv blizzard, de reviews slechter waren en er ook veel minder aandacht naar toe zou zijn gegaan. Je moet ook niet zoveel waarde hechten aan iemand anders z'n mening, maar waarde hechten aan je eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 13:28
Precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
remcheese schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:32:
[...]

Ach,

...
mee eens!

het is inderdaad de laatste 2 jaar behoorlijk erg geworden, het lijkt wel of bijna geen 1 reviewer meer van een game kan genieten. Kritisch zijn is altijd goed, maar wat er de laatste tijd allemaal voor onzin uitgekraamd wordt, het maakt het lezen en kijken van reviews tegenwoordig compleet overbodig.

Beter is inderdaad de gebruikerservaringen te lezen op forums. Als daar een hoop enthousiast zijn dan zit het meestal wel goed. Ook daar lees je soms wel negatieve ervaringen tussendoor terwijl de meesten positief zijn, maar als je dan doorvraagt blijken de meesten dan die game helemaal niet te hebben en ratelen gewoon de review na. Maar daar leer je vrij snel overheen te lezen, in ieder geval krijg je op forums wel een betere indruk tegenwoordig dan van reviews, als een game echt slecht is dan weet je dat ook vrij snel op forums.

De farpoint review hier valt me nog wel mee, de bugs die die reviewer is tegengekomen heb ik zelf niet gehad, maar ik kan me voorstellen dat dat je ervaring beinvloed. Ik ben het overigens met een aantal punten niet eens, maar goed dat kan natuurlijk, objectief beoordelen kan bijna niemand.

Bijvoorbeeld een opmerking als de game is kort, dat vind ik totaal niet, het heeft mij 8 uur gekost om de game de eerste keer rond te spelen. Dat vind ik bepaald niet kort. Titanfall 2 en COD sp waren een stuk korter. Dat er daarna niet veel meer te doen is herken ik ook niet. Je hebt de singleplayer uitdagingen die delen van het levels beschikbaar maken kwa tijd en score en verder de fantastische coop, die op easy nog wel te doen is, maar op hogere moeilijkheidsgraad echt enorme uitdagingen geeft.

Of te wel, mede door de aim controller vind ik de herspeelbaarheid enorm groot, een speedrun eenmalig door de wereld doet de game geen recht aan. Het is net als lasergamen, dat blijft ook leuk om te doen. En het is gewoon een magische ervaring dat je een bril opzet en dat je ineens rondloopt met een wapen in je hand en je lekker aan het knallen kan gaan op planeten en in ruimteschepen. Dat ga je naar mijn mening toch echt niet maar 1 keer doen met een speedrun, zoiets blijft toch wel lange tijd leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 16:01

Scrummie

Think different

Het blijft ook nog VR, dus dan is 'kort' nogal anders dan kort bij normale games. Waar ik in een week tijd er 40 uur in had bij Horizon: Zero Dawn, zit ik na 1 weekend op maximaal 2 uur met Farpoint. Oké, het weer speelt mee, maar in VR ben ik nog niet geneigd uren lang achter elkaar te gamen.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Ik kreeg gisteren een mailtje van Sony dat mijn Preorder van Star Trek Bridge Crew betaalt is

maar in de mail lees ik dit

Star Trek: Bridge Crew (Volledig spel)

Verwachte releasedatum vooruitbestelling: 29/05/2017 @ 11:00 PM
betend dit dat we vanavond misschien al kunnen spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:58
FreakGIB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:11:
Ik kreeg gisteren een mailtje van Sony dat mijn Preorder van Star Trek Bridge Crew betaalt is

dat is denk ik de predownload.

verwachte datum in de store is nog steeds 30/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
FreakGIB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:11:

Ik heb hem besteld bij de ING rentepunten, voor 37 euro, helaas wel op disk. Morgen avond maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:54
Woohoo hij is er! Even snel wezen halen in de pauze tijdens de drie cursusdagen die ik toevallig net nu moet hebben. Nu helaas nog even een middag in opleiding zitten voor ik aan boord kan gaan en "To boldly go where no man has gone before"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GbdYXiv3EZ6nHRk1aFDP8Bjy/medium.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door lubbertkramer op 29-05-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
lubbertkramer schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:43:
Woohoo hij is er! Even snel wezen halen in de pauze tijdens de drie cursusdagen die ik toevallig net nu moet hebben. Nu helaas nog even een middag in opleiding zitten voor ik aan boord kan gaan en "To boldly go where no man has gone before"

[afbeelding]
Waar had je hem besteld als ik vragen mag Damm ik kan niet meer wachten.
Hoop echt dat het spel goed uitpakt en en nog leuke uitbreidingen bij komen, ben heel benieuwd.

Update: zie wel dat hij al gedownload is :) dus ik begin vast te duimen.

[ Voor 13% gewijzigd door FreakGIB op 29-05-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
FreakGIB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:54:
[...]

Waar had je hem besteld als ik vragen mag Damm ik kan niet meer wachten.
Hoop echt dat het spel goed uitpakt en en nog leuke uitbreidingen bij komen, ben heel benieuwd.

Update: zie wel dat hij al gedownload is :) dus ik begin vast te duimen.
Na de download had ik een aftelschermpje staan, dus ik denk dat je hem niet eerder kan spelen dan dat de timer is afgelopen. Gister einde middag op 1 dag en 3 uur ofzo? Dat zou betekenen dat er vanavond gespeeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Marselaar schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:18:
[...]

Na de download had ik een aftelschermpje staan, dus ik denk dat je hem niet eerder kan spelen dan dat de timer is afgelopen. Gister einde middag op 1 dag en 3 uur ofzo? Dat zou betekenen dat er vanavond gespeeld kan worden?
Dus misschien toch vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Marselaar schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:18:
[...]

als dat zo is haal ik hem alsnog digitaal. en stuur ik fysieke schijfje wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan hem vannacht vanaf 00:00 kunnen spelen. Maar de lol in deze game zit toch echt in de multiplayer.

Dus het is de vraag hoeveel mensen de game dan al online zijn aan het spelen en of de servers het goed doen tijdens de launch. Ik wacht zelf wel lekker tot morgenavond, maar heb hem wel digitaal gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ThaBEN schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:59:
Je kan hem vannacht vanaf 00:00 kunnen spelen. Maar de lol in deze game zit toch echt in de multiplayer.

Dus het is de vraag hoeveel mensen de game dan al online zijn aan het spelen en of de servers het goed doen tijdens de launch. Ik wacht zelf wel lekker tot morgenavond, maar heb hem wel digitaal gekocht.
Ben wel benieuwd hoe groot de animo hier is.

Morgenavond en woensdag ga ik hem iig spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Spel werkt hier gewoon, nog geen online gedaan ben gestart met training. Review volgt later, nu eerst even spelen na het delen van de eerste screenshots. Zoals eerder gepost heb ik gewoon de disc versie en die werkt al, wellicht dat online zo nog niet werkt. Wat je ziet zijn screenshots vanuit het begin van het game, dit zie je als je om je heenkijkt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CJEGYZZOsmKsQ8f5qinGwN5x/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gMOxbtHk87McWYOh9dINOBTC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xGm9IEcD7K6oRhr9K4reBI9z/full.jpg

Edit:

33 minuten verder en de training is compleet op een probleem met de phasers na want moest het schip nog draaien maar werd niet vermeld te draaien naar de target. Hieronder opname van mijn eerste gameplay training en eerste AI missie

Edit 2:
Online MP werkt ook!

[ Voor 29% gewijzigd door lubbertkramer op 29-05-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
lubbertkramer schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:23:
Spel werkt hier gewoon, nog geen online gedaan ben gestart met training. Review volgt later, nu eerst even spelen na het delen van de eerste screenshots. Zoals eerder gepost heb ik gewoon de disc versie en die werkt al, wellicht dat online zo nog niet werkt. Wat je ziet zijn screenshots vanuit het begin van het game, dit zie je als je om je heenkijkt :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit:

33 minuten verder en de training is compleet op een probleem met de phasers na want moest het schip nog draaien maar werd niet vermeld te draaien naar de target. Hieronder opname van mijn eerste gameplay training en eerste AI missie

[video]

[video]

Edit 2:
Online MP werkt ook!
Ik zie dat je met de PS4 controller speelt.
Ik dacht dat het met de Move controller gespeelt moest worden of kan je dat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Vandaag Farpoint ontvangen. Erg tof
Na de eerste anderhalf uur. Vooral schieten is heel natuurlijk. Ik moet vooral wennen aan het lopen. Niet dat dat heel moeilijk is maar ontwijken of ergens schuilen is toch ff anders als je zoveel vrijheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
FreakGIB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:35:
[...]

Ik zie dat je met de PS4 controller speelt.
Ik dacht dat het met de Move controller gespeelt moest worden of kan je dat aanpassen?
je kan met beide spelen, helaas hier nog geen move (nog niet het nut eerder van ingezien) maar nu toch besteld :) Farpoint heeft zich goed bewezen en voor deze game lijkt het mij ook handig in gebruik. Bewegingen worden daardoor goed gevolgd volgens andere speler waar ik een MP mee gedaan heb (was een review aan het schrijven voor IGN). Ik heb ze inmiddels wel besteld :) Je kunt met de dualshock spelen waarbij elke joystick een hand kan bewegen.

Online missie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:40:
[...]

je kan met beide spelen, helaas hier nog geen move (nog niet het nut eerder van ingezien) maar nu toch besteld :) Farpoint heeft zich goed bewezen en voor deze game lijkt het mij ook handig in gebruik. Bewegingen worden daardoor goed gevolgd volgens andere speler waar ik een MP mee gedaan heb (was een review aan het schrijven voor IGN). Ik heb ze inmiddels wel besteld :) Je kunt met de dualshock spelen waarbij elke joystick een hand kan bewegen.

Online missie:
[video]
Ik zou Farpoint toch echt met de aim controller spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Gisteravond even Star Trek Bridge Crew gespeeld.
En eerst de Tutorial gedaan.
Maar het is wel gaaf de controls zijn goed gedaan heb met de move controllers gespeeld en dat werkt goed je kan als je alleen bent ook vrij makelijk de andere plekken zoals engineering overnemen.
Ben op een gegeven moment maar gestopt rond 01:20 moest toch ook weer werken :(
Vanavond weer verder proberen.
Maar Engineering vind ik toch wel leuk om te doen tot nu toe:)

[ Voor 4% gewijzigd door FreakGIB op 30-05-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
FreakGIB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:16:
Gisteravond even Star Trek Bridge Crew gespeeld.
En eerst de Tutorial gedaan.
Maar het is wel gaaf de controls zijn goed gedaan heb met de move controllers gespeeld en dat werkt goed je kan als je alleen bent ook vrij makelijk de andere plekken zoals engineering overnemen.
Ben op een gegeven moment maar gestopt rond 01:20 moest toch ook weer werken :(
Vanavond weer verder proberen.
Maar Engineering vind ik toch wel leuk om te doen tot nu toe:)
Ik hoop dat mijn schijfje vanavond in de bus zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
bram1984 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:04:
[...]

Ik zag net dat je de controller van Farpoint gratis bij een PS VR krijgt bij bol.com scheelt toch geld.
Voorlopig zelf nog niet echt de behoefte,

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars18 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:58:
[...]

Ik zag net dat je de controller van Farpoint gratis bij een PS VR krijgt bij bol.com scheelt toch geld.
Voorlopig zelf nog niet echt de behoefte,
Waar zie je dat dan? Ik zie alleen de bril voor € 388,-.

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:53
bram1984 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:15:
[...]

Waar zie je dat dan? Ik zie alleen de bril voor € 388,-.

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
Gratis Farpoint met VR richtcontroller
bij een Sony PlayStation VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
NotSoSteady schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:20:
[...]

Gratis Farpoint met VR richtcontroller
bij een Sony PlayStation VR
Mooie actie toch

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
bram1984 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:04:
[...]

Dat bedoelde ik ook met dat farpoint zich bewezen had, met de aim controller. Eerdere ervaringen met move (ps3) waren niet zo super dat ik de losse move controllers nog niet aangeschaft had. Voor eagle/resident/vr worlds heb je geen move nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:37:
[...]

Dat bedoelde ik ook met dat farpoint zich bewezen had, met de aim controller. Eerdere ervaringen met move (ps3) waren niet zo super dat ik de losse move controllers nog niet aangeschaft had. Voor eagle/resident/vr worlds heb je geen move nodig :)
Niet voor alle games, maar voor London Heist hebben ze juist toegevoegde waarde.

En voor Batman en Until Dawn, die ik beide wel tot de top PS VR titels schaar, zijn ze eigenlijk ook onmisbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000

TDB

Voor de personen die de set bij bol.com willen kopen: ik ben affiliate bij bol.com en kan wat extra korting voor je regelen (mijn provisie maak ik dan naar je over). Doe ik vaker voor GOT'ers. DM maar even mocht je interesse hebben.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
Is er voor bridge crew nog een plek om met Nederlanders samen te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
DaTimMan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:25:
Is er voor bridge crew nog een plek om met Nederlanders samen te spelen?
Je kan mij toevoegen in je friends list
ik heb vanavond een aantal potjes met anderen gespeeld erg leuk en eigenlijk geen bugs of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mij kun je ook toevoegen voor Brigde Crew. Toffe game! Gisteravond o.a. met FreakGIB gespeeld 8)

Nog een andere nieuw aangekondigde VR game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ThaBEN schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:00:
Mij kun je ook toevoegen voor Brigde Crew. Toffe game! Gisteravond o.a. met FreakGIB gespeeld 8)

Nog een andere nieuw aangekondigde VR game.
[video]
Dat ziet er best leuk uit

Pagina: 1 ... 37 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.