PSN id: NL_SToRM
Het is naar mijn mening ook niet zo dat er nu geen toppers beschikbaar zijn voor de vr op dit moment, er zijn best veel games die boven het indie demo maaiveld uitkomen.
Games die ik op dit moment graag speel op de vr en echt de moeite waard vindt:
games die ik steeds weer opnieuw speel:
- Until dawn rush of blood (blijft mijn absolute nummer 1 vr game)
- ping pong
- tumble
- Zen pinball (met de uitbreiding)
- Star blood arena
- Riggs
- Battlezone
- Fruit ninja vr
- Carnival Games! (zo leuk deze)
- Battlefront VR missie
- Dirt Rally VR
- Eve Valkerie VR
- Sports Bar
Games die ik eenmalig rond gespeeld heb maar wel erg leuk vond:
- Batman
- Statik
- Eagle Flight
- Resident Evil
- Holoball
- Tethered
- Wayward Sky
- Brookhaven Expirement
- Driveclub
- Bound
De overige beschikbare games vind ik matig, maar als ik naar bovenstaande lijst kijk dan is dit naar mijn mening een enorme lijst voor de aantal maanden die de VR pas beschikbaar is. Zeker de games die ik steeds opnieuw speel hebben voor mij een hoge herspeelbaarheid.
Dan heb je ook nog de mogelijkheid om je 3D blu rays te bekijken (wat verbazingwekkend goed werkt en ik vind het mooier overkomen dan op mijn actieve 3d tv), plus nog een behoorlijk gave line up voor de toekomst.
Woensdag komt Farpoint (met die hardware gun) uit, die je zowel single player als coop kan spelen, wat ook weer een mooie stap voorwaarts is.
Daarnaast heeft sony deze week bekend gemaakt de VR productie op te schalen en gaan ze over de 1 miljoen verkochte VR exemplaren heen en zijn er talloze vr ontwikkelaars volgens hun eigen zeggen bezig met het ontwikkelen van games.
Dus wat mij betreft een schot in de roos die VR. Ik heb er enorm veel plezier aan elke week en herken dus die verhalen dat er geen games beschikbaar zijn totaal niet.
Als ik nu 5 games zou mogen overhouden dan zou ik kiezen voor de volgende games:
- Until dawn rush of blood
- Zen pinball
- Star blood arena
- Carnival Games
- Dirt Rally VR
deze hebben alle 5 een enorm hoge herspeelbaarheid en blijven uitdagend naar mijn mening.
Farpoint - Watch Before You Buy It! (Prepare for Major Disappointment)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7tGKaCnF1lA]
En 2 uur geleden is er een preview online verschenen van iemand die 30 minuten met de game heeft doorgebracht.
Farpoint Preview: Setting its sights
Bron: Stevivor.com"Farpoint surprised me today — I didn’t like the look of the VR Aim controller and I thought this was going to turn out to be nothing more than another VR gimmick. From what I’ve seen so far, Impulse Gear has succeeded in its mission to make a VR title for hardcore gamers — though it’s unclear if the DualShock will work just as good (if not better) than its special controller. Time will tell when Farpoint heads to PlayStation VR on 17 May."
En een tegengeluid op bovenstaande video van PSVR Frank:
En nog een andere positieve preview is zojuist online verschenen van PressStart:
Bron: PressStartWe Played Farpoint Using The PS VR Aim Controller And It’s Pretty Damn Great
All in all, I’ve got a really good feeling about Farpoint. The game has a genuine chance of being the first AAA game to really sell PlayStation VR. Coupled with the PlayStation VR Aim Controller, it’s the most immersive gaming experience I’ve ever enjoyed and I can’t wait to see what other games use the combination.
Het lijkt dus wel goed te komen met deze game

[ Voor 91% gewijzigd door ThaBEN op 12-05-2017 09:17 ]
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Lijkt mij ook. Die eerste video is wel erg vergezocht. No Man's Sky werd slecht ontvangen door beloftes die niet nagekomen zijn en dat lijkt hier totaal niet aan de orde.
Sowieso heel vet dat de aim controller echte FPS gameplay mogelijk maakt icm VR. Ben heel benieuwd welke games er allemaal compatible worden met de Aim!
Sowieso Dick Wilde krijgt PSVR Aim ondersteuning. En ook The Brookhaven Experiment krijgt met terugwerkende kracht VR aim controller support. Denk dat tijdens de E3 meer duidelijk zal wordenNikkiNailz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:56:
[...]
Lijkt mij ook. Die eerste video is wel erg vergezocht. No Man's Sky werd slecht ontvangen door beloftes die niet nagekomen zijn en dat lijkt hier totaal niet aan de orde.
Sowieso heel vet dat de aim controller echte FPS gameplay mogelijk maakt icm VR. Ben heel benieuwd welke games er allemaal compatible worden met de Aim!
Vergeet niet dat Youtube ook een inkomsten bron is voor sommige mensen. Met een clickbait titel zoals in dat filmpje zal je gegarandeerd een boost ontvangen in viewers.Nieuwevolger schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:43:
Hoe kan je je zelf serieus nemen om zoiets met no man sky te vergelijken? Omdat Sony de uitgever was? Elke uitgever heeft wel eens een telleurstellende game uitgebracht, dan ga je toch ook niet elke game ermee vergelijken.
Mitsuownes heeft vaak interessante originele filmpjes maar ook helaas vaak click bait titels met video's die inhoudelijk nergens over gaan.
Ik zou trouwens heel blij zijn met een VR versie van No Man Sky..Nieuwevolger schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:43:
Hoe kan je je zelf serieus nemen om zoiets met no man sky te vergelijken? Omdat Sony de uitgever was? Elke uitgever heeft wel eens een telleurstellende game uitgebracht, dan ga je toch ook niet elke game ermee vergelijken.
Ja ik weet het, wie zou het niet doen als je op z'n manier goed geld kan verdienen? vindt het vooral jammer dat mensen zich laten leiden door youtubers. Als of hun mening het avengelie is.ThaBEN schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:48:
[...]
Vergeet niet dat Youtube ook een inkomsten bron is voor sommige mensen. Met een clickbait titel zoals in dat filmpje zal je gegarandeerd een boost ontvangen in viewers.
Mitsuownes heeft vaak interessante originele filmpjes maar ook helaas vaak click bait titels met video's die inhoudelijk nergens over gaan.
[ Voor 55% gewijzigd door ThaBEN op 12-05-2017 12:20 ]
Wel beetje vergezocht zeg, vergelijken met NMS alleen maar omdat het een klein team is dat het maakt en het uitgegeven wordt door Sony.ThaBEN schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:49:
Ik wil niet zeggen dat ik dezelfde mening deel als onderstaand filmpje maar wellicht interessant:
En als ik eerlijk mag zijn, als ik net zo veel uren speelplezier heb aan Farpoint als aan NMS hoor je mij absoluut niet klagen! Ik vond NMS leuk!
Ben benieuwd wat eruit komt.
Arizona sunshine heeft ook aim controller support
[ Voor 4% gewijzigd door MaxHardcore op 12-05-2017 14:48 ]
De Farpoint Aim Controller bundle is ook een prima deal. Los kopen (kan dat hier wel?) t.o.v. de bundle levert je niet veel korting op.ThaBEN schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:45:
Ik heb hem besteld met VR Aim Controller. Ik hoop dat ik thuis ben of dat ze hem bij de buren afleveren (en dat de servers werken op dag 1). Voeg me maar toe
Eenigste waarom ik wacht met pre order is hoeveel verschillende enemy's / variatie zit er in de game/ThaBEN schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:49:
Ik wil niet zeggen dat ik dezelfde mening deel als onderstaand filmpje maar wellicht interessant:
Farpoint - Watch Before You Buy It! (Prepare for Major Disappointment)
[video]
En 2 uur geleden is er een preview online verschenen van iemand die 30 minuten met de game heeft doorgebracht.
Het lijkt dus wel goed te komen met deze game
Wat ik tot nu toe gezien heb is alleen Space Spinnen in allerlij maten en een soort van robot turret ding?
Ik wacht eerst wat reviews af voordat ik hem koop.
PSN: FreakGIB
Inmiddels 5 aangekondigde games voor de aimcontrollerFreakGIB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:46:
[...]
Eenigste waarom ik wacht met pre order is hoeveel verschillende enemy's / variatie zit er in de game/
Wat ik tot nu toe gezien heb is alleen Space Spinnen in allerlij maten en een soort van robot turret ding?
Ik wacht eerst wat reviews af voordat ik hem koop.
YouTube: PSVR Review→ Farpoint: Should you BUY? | Aim Controller Worth ...
Psvr Frank geeft een paar goede punten over de bundel.
Ja die Psvr Frank vind ik wel een goeie gast hij werkt overdag in zijn eigen restaurant en doet daarnaast de fimpjes maken over van alles betreft de PSVR.MaxHardcore schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:39:
[...]
Inmiddels 5 aangekondigde games voor de aimcontroller
YouTube: PSVR Review→ Farpoint: Should you BUY? | Aim Controller Worth ...
Psvr Frank geeft een paar goede punten over de bundel.
Die bril zelf is al lichtelijk uhm vreemd, maar te doen. Pistooltje in mijn handen? nope nope nope.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
zeker weten dat ik dat ga doenFlagg schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:50:
Gaan volwassenen echt gamen met zo'n aim controller? serieuze vraag overigens, want ik zie mijzelf toch echt niet met zo'n ding in mijn klauwen een spel spelen. En ik ben vast niet uniek.
Die bril zelf is al lichtelijk uhm vreemd, maar te doen. Pistooltje in mijn handen? nope nope nope.
De hoofdreden is dat in VR het belangrijk is om je hersenen voor de gek te houden dat je echt zoiets in je handen hebt. Zo'n aim controller (die best zwaar schijnt te zijn volgens de reviews) houden je hersenen behoorlijk voor de gek en maakt het weer een stuk realistischer voor je gevoel. Normaal met 2 move controllers sta je toch al voor gek bij mensen die geen VR kennen, dus who cares
Het is een beetje het zelfde als met VR autoracen, Dirt Rally in VR is zonder stuurwiel een stuk minder immersive als met een stuurwiel. Door de rumble die door je stand heengaat voel je de gaten in de weg en het schakelen van je auto in je voeten terugkomen en het immersive gevoel is dan echt helemaal compleet.
Ik blijf me erover verbazen dat zelfs met de beperkingen van een Versie 1 VR oplossing (zoals iets mindere graphics en SDE) je na 10 minuten VR gamen volledig bent opgegaan in de ervaring en je niet meer in de gaten hebt dat je in een game bezig bent.
Met die Farpoint gun verwacht ik precies hetzelfde. Ik ben erg benieuwd naar de SP en Coop ervaring a.s. woensdag.
Het enige nadeel is wel dat 2d gamen echt wel minder leuk aan het worden is voor mij voor sommige gamegenres (zoals racen en platform games). Ik hoop niet dat VR shooteren zo geweldig is dat ik zelfs 2d shooter games niets meer aan ga vinden. Maar de tijd zal het leren.
Lekker boeiend ook. En volwassenen? Ik ontmoet meestal grote kinderen. Heb ook nog nooit een 'normaal' mens ontmoet. Dus dat zal ook wel loslopen.Flagg schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:50:
Gaan volwassenen echt gamen met zo'n aim controller? serieuze vraag overigens, want ik zie mijzelf toch echt niet met zo'n ding in mijn klauwen een spel spelen. En ik ben vast niet uniek.
Dat is net zoiets als gamen? Dat doet een volwassene toch niet!

Ik ben 33 en zeg volmondig JAFlagg schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:50:
Wanneer het werkt is de beleving in VR is zo goed dat het me niet interesseert hoe belachelijk het uitziet.
In het begin vond ik het een beetje 'raar' wetende dat het heel gek uitziet voor mijn vrouw, die niet meekrijgt wat ik zie en mij met gekleurde balletjes ziet zwaaien met die bril op mijn kop.
Maar nu ik daar aan gewend ben en zij ziet hoeveel plezier ik ermee beleef maak ik me daar niet meer druk om en ga ik er helemaal in op. Indien ik kon dual wielden in Farpoint kocht ik 2 Aim Controllers om als een soort Rambo te kunnen spelen
(wel doe ik altijd de gordijnen even dicht voor de buren

[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 15-05-2017 12:23 ]
Trouwens als 14 jarige stond ik ook rond te springen voor een webcam om een luchtbel naar boven te slaan. Wellicht dat ik anders in het leven sta, maar om je zorgen te maken hoe je eruit ziet met een bril en een aimcontroller gaat wel ver. Dat argument hoor ik vaker, maar die personen staan dan wel op zaterdagavond helemaal kachel op de straat te schreeuwen of te liggen omdat ze een paar bier te veel op hebben.
Sterker nog, voor de Vive en Oculus zou ik mijn hand er niet voor omdraaien om een officiele peripheral te kopen voor geweren zodra ze uitkomen.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
[ Voor 17% gewijzigd door ThaBEN op 15-05-2017 12:51 ]
Is ws ook niet het slimste om zo'n vraag in dit topic te stellen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Je moet het gewoon doen maakt het uit hoe ze naar je kijken op het moment dat je aan het spelen bent kan je hun toch niet zienFlagg schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:23:
Okay ik merk het al, het is voornamelijk mijn perceptie dus.
Is ws ook niet het slimste om zo'n vraag in dit topic te stellen.
Ik ben zelf 50 en loop wel vaker met nep guns rond als ik aan het lazergamen ben:)
Nu kan ik het thuis doen ik kan niet wachten (hoewel ik wel eerst even de reviews afwacht van Farpoint)
Ik ben zelf ook 30+ en dat maakt me nou echt geen bal uit. Vrouw, vrienden en kennissen (bijna allemaal non-gamers) vonden het ook allemaal erg tof en zeker niet raar. Al helemaal niet nadat ze het zelf geprobeerd hadden.Flagg schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:50:
Misschien als je onzeker bent of wanneer je jezelf heel serieus voelt dat het een probleem is, anders kan ik me daar weinig bij voorstellen. Gewoon doen wat je leuk vindt.
Ah okay je moet heel zeker van jezelf zijn om een plastic pistooltje vast te houden..GoO schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:52:
[...]
Ik ben zelf ook 30+ en dat maakt me nou echt geen bal uit. Vrouw, vrienden en kennissen (bijna allemaal non-gamers) vonden het ook allemaal erg tof en zeker niet raar. Al helemaal niet nadat ze het zelf geprobeerd hadden.
Misschien als je onzeker bent of wanneer je jezelf heel serieus voelt dat het een probleem is, anders kan ik me daar weinig bij voorstellen. Gewoon doen wat je leuk vindt.
Laten we het daar dan maar op houden.
Of heel onzeker als je je daar al druk om maakt. Het is maar net hoe je het bekijkt.Flagg schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:10:
[...]
Ah okay je moet heel zeker van jezelf zijn om een plastic pistooltje vast te houden.
Maar ik trek mij niet veel aan wat anderen van mij denken. Leeft een stuk fijner
ja inderdaad, het zal mij ook niets uitmaken wat een ander vindt.Geteisem schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:27:
[...]
Of heel onzeker als je je daar al druk om maakt. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Maar ik trek mij niet veel aan wat anderen van mij denken. Leeft een stuk fijner
Ik vind het een beetje hetzelfde als volwassenen die bowlen of tennissen met een WII controller. Dat vindt ook iedereen tegenwoordig normaal.
Het is inderdaad wel een beetje een opmerking in de trant die je vroeger van je oma hoorde zoals: volwassenen gamen toch niet? Dat is toch voor kinderen?
(dat is tegenwoordig met candy crush wel anders).
Dat heb je met VR natuurlijk ook, dat is weer iets waar mensen zonder VR ervaring aan zullen moeten wennen dat voorlopers met lampjes en speciale controllers zich in Virtual Reality begeven. (alhoewel voorlopers, daar kun je met bijna 1 miljoen verkochte exemplaren niet meer van spreken).
Dat is ook het grote verschil in beleving natuurlijk, de buitenwereld ziet iemand met een plastic ding met een lampje in zijn hand staan, de VR speler zelf heeft via dat plastic ding het gevoel dat die daadwerkelijk een wapen in zijn handen heeft in een shooter environment.
Denk het eerder precies andersom is inderdaad, je moet wel heel onzeker over jezelf zijn om je hier druk om te maken!Flagg schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:10:
[...]
Ah okay je moet heel zeker van jezelf zijn om een plastic pistooltje vast te houden.
Je speelt toch al games, en als je PSVR al hebt dan doe je dat toch ook al, misschien wel al met move controllers, wat maakt dit extraatje dan nog uit? Beetje vreemde beredenering vind ik persoonlijk, magoe...
Voor mensen die last hebben van drift, ik kreeg onderstaande tip van Sony die het zou moeten fixen. Ik heb dit nog niet eerder ergens gelezen, vandaar dat ik het even wilde delen.
Zorg er allereerst voor dat je PS Camera recht voor je PS VR headset gepositioneerd is. Daarnaast raden wij je aan om je omgeving zo donker mogelijk te maken en reflecties te vermijden. Dit zorgt ervoor dat de camera de lichten op de PS VR headset goed kan traceren.
Centreer de PS VR headset door recht voor de camera te zitten en druk op de [OPTIONS] knop. Draai vervolgens met je hoofd 90° naar rechts. Druk nu weer op de [OPTIONS] knop en houdt deze ingedrukt terwijl je je hoofd langzaam naar de originele positie terug draait. Laat de [OPTIONS] knop los wanneer je weer recht naar de camera zit. Doe dit binnen een tijdsspanne van zo'n 2 seconden. Mogelijk moet je dit een aantal keren doen voordat het vloeiend en goed gaat binnen 2 seconden.
Ik wacht nog even want veel uitgegeven de laatste tijd lol. Stuurtje, wheel stand, teveel games vooral VR. Al lijkt mij dit ook wel weer super. Maar goed.GoO schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:21:
Net mailtje gehad dat morgen Farpoint + aim controller wordt bezorgd, ik ben erg benieuwd!
Voor mensen die last hebben van drift, ik kreeg onderstaande tip van Sony die het zou moeten fixen. Ik heb dit nog niet eerder ergens gelezen, vandaar dat ik het even wilde delen.
[...]

Ik laat morgen wel even weten of het een aanrader is.Geteisem schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:37:
[...]
Ik wacht nog even want veel uitgegeven de laatste tijd lol. Stuurtje, wheel stand, teveel games vooral VR. Al lijkt mij dit ook wel weer super. Maar goed
Ik ervaar zelf dat hoe ouder ik word hoe minder mij het interesseert wat een ander van mij denkt. Jammer dat ik dat niet had toen ik jonger was.GoO schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:52:
[...]
Ik ben zelf ook 30+ en dat maakt me nou echt geen bal uit. Vrouw, vrienden en kennissen (bijna allemaal non-gamers) vonden het ook allemaal erg tof en zeker niet raar. Al helemaal niet nadat ze het zelf geprobeerd hadden.
Waar heb je hem besteld? Ik zie dat Coolblue ook aangeeft dat als ik hem nu bestel, dat ik hem dan morgen heb (bij de losse game staat nog steeds dat het een pre-order is die 17-05 uit komt.) Wil hem eigenlijk wel gaan bestellen dan, maar weet niet zeker of ik hem dan idd morgen kan verwachten.. Iemand ervaring hiermee?.GoO schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:21:
Net mailtje gehad dat morgen Farpoint + aim controller wordt bezorgd, ik ben erg benieuwd!
[...]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
maar goed, bij wehkamp was ie 83,69 dus dik geld in de pocket en mogelijk iets langer wachten.....
voor 6 euro 30 meer, heb ik hem liever morgen.MaxHardcore schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:28:
Wehkamp zegt op dit moment 2 a 3 dagen... ik ben overigens 36
maar goed, bij wehkamp was ie 83,69 dus dik geld in de pocket en mogelijk iets langer wachten.....

PSN: DutchTrickle PVoutput
Ff sociale druk toepassen.FreakGIB schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:15:
[...]
Je moet het gewoon doen maakt het uit hoe ze naar je kijken op het moment dat je aan het spelen bent kan je hun toch niet zien
Ik ben zelf 50 en loop wel vaker met nep guns rond als ik aan het lazergamen ben:)
Nu kan ik het thuis doen ik kan niet wachten (hoewel ik wel eerst even de reviews afwacht van Farpoint)
bestellen... bestellen... bestellen.... bestellen.....
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2017 21:36 ]
Die tip had ik ook al eens voorbij zien komen op reddit. Daar gaven ze aan dat je je hoofd net zo snel/langzaam moet bewegen, terwijl dat je de options knop inhoud, dat je het beeld opnieuw ziet centreren op het moment dat je weer recht naar voren in de camera kijkt..GoO schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:21:
[...]
Misschien toch nog maar eens testen op moment dat ik er last van heb. Ik heb voor mezelf in elk geval 100% bevestigd dat het met zonlicht te maken heeft. Ik heb er alleen last van op momenten wanneer de zon fel is en door de gordijnen heen schijnt. Maar het gebeurd gelukkig maar zelden (1 x in de 2 maanden ofzo). Wellicht nu de zomer nadert dat er weer meer klachten gaan komen
Ik heb besteld bij Coolblue, dus goede kans dat je als je nu bestelt je 'm ook morgen in huis hebt.Maverick schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:17:
[...]
Waar heb je hem besteld? Ik zie dat Coolblue ook aangeeft dat als ik hem nu bestel, dat ik hem dan morgen heb (bij de losse game staat nog steeds dat het een pre-order is die 17-05 uit komt.) Wil hem eigenlijk wel gaan bestellen dan, maar weet niet zeker of ik hem dan idd morgen kan verwachten.. Iemand ervaring hiermee?
Ja, er zijn al meerdere games in ontwikkeling voor de Aim controller.Faris schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 00:41:
Kan je de controller in de toekomst ook voor andere spellen gebruiken of alleen bedoelt voor farpoint!?
In ieder geval ook Arizona Sunshine, Dick Wilde, The Brookhaven Experiment en ROM: Extraction. Er volgt ongetwijfeld meer.
Klopt, vergeet ook niet dat de Aim Controller door Sony zelf is bedacht en geproduceerd. De makers van Farpoint hebben meegeholpen met het design in opdracht van Sony. De kwaliteit zal hierdoor naar verwachting ook zeer goed zijn en Sony heeft aangegeven dat ze dit de standaard controller voor VR shooters willen maken..GoO schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 06:44:
[...]
Ja, er zijn al meerdere games in ontwikkeling voor de Aim controller.
In ieder geval ook Arizona Sunshine, Dick Wilde, The Brookhaven Experiment en ROM: Extraction. Er volgt ongetwijfeld meer.
Er volgens dus ongetwijfeld nog meer games naast de reeds 5 aangekondigde Aim controller compatible games.
[ Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 16-05-2017 08:07 ]
Bij mij ook verzonden alleen staat de levering gepland voor morgen ipv vandaag..darkreptile schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:42:
Farpoint + controller, is bij mij via coolblue verzonden, krijg net de email. Morgen lekker spelen dus !
UploadVR 7,5
Push Square 7
Davestation VR (Recommended)
Dave is onder de indruk:
Polygon 7,5GET HYPE, this thing is great. I was expecting a bit of a letdown based on some early streams, but color me impressed because I am way into Farpoint.
[ Voor 9% gewijzigd door ThaBEN op 16-05-2017 11:40 ]
Not sure if serious.Flagg schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:50:

- bram1984
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 16-12-2020
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation 4 Eye Camera
- Sony PlayStation 4 Slim
- Sony PlayStation VR
- Sony Move motion controller
- PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR)
- Sony Move Motion Controller Twin Pack
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
/u/278921/clicker.png?f=community)
Ik zie het verband met volwassenen niet helemaal, maar goed. Je kan waarschijnlijk ook een move controller gebruiker, maar aangezien je die niet echt vasthoudt als een geweer, gaat dat sowieso afbreuk doen aan de immersie.Flagg schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:50:
Ik ga dit pakket t.z.t. zeker halen. Dit is echt de ultieme game ervaring.
Tijd moet je maken! Ik ben bijzonder benieuwd naar het spel en de accessoire en wat je ervan vindt. Ik heb de PSVR zelf niet, ik weet ook niet of ik vriendinlief zo gek kan maken dat we naast de Oculus, GearVR en HTC Vive óók de PSVR aanschaffen, dus ik moet een beetje bloedzuigen van jullie ervaringen.Sovereign schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:37:
Ik heb de controller en de game binnen. Controller ziet er goed uit, eens kijken of ik straks tijd heb om te proberen.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
graag laat weten wat je er van vindt ...?darkreptile schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:57:
Hij is mooi groot. En ligt lekker in de hand. Later vanavond ff uittesten
[afbeelding]
Heb je ook brookhaven experiment,zo ja kan je het effe testen of het leuker met move te spelen of toch met die AimC. ...?
enjoy
Heb geen brookhaven.haaymaan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:50:
[...]
graag laat weten wat je er van vindt ...?
Heb je ook brookhaven experiment,zo ja kan je het effe testen of het leuker met move te spelen of toch met die AimC. ...?
enjoy
Zodra de vr gun veranderd naar een echt wapen op je vr headset zit je erin. Blijft echt gaaf om je wapen rond te kunnen draaien. En uit alle hoeken te kunnen zien.
Zut ook een acog scope op. Houw je hem dicht bij je oog dan kan je echt goed richten met laser sight.
Ik ben tevreden tot nu toe. Alleen zijn de enemys , beetje saai, headcraps kan ik inmiddels wel. Grafixs zijn verder goed op de pro.
Bonus pic

Nog enthousiaster ben ik eigenlijk over de aim controller. Hij houdt heerlijk vast, de controls zijn uitstekend en de knoppen zitten op precies de goede plekken. Binnen 15 minuten wist ik alle buttons moeiteloos te vinden. De tracking is verder prima, voor mijn gevoel beter dan bij de move controllers. Erg cool ook dat je echt de scope van je in-game gun kunt gebruiken om te richten op vijanden die zich op langere afstand bevinden. Had me nooit gerealiseerd dat dat zou kunnen. Ik vind het echt een top ding en hoop dat er nog heel veel games voor uit gaan komen. Wat mij betreft 10/10.
Zowel Farpoint als de aim controller zijn wat mij betreft een must-have!
Daar sluit ik me bij aan. Net de eerste baas verslagen. Super vet. Must have voor elke psvr bezitter.GoO schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:34:
Zowel Farpoint als de aim controller zijn wat mij betreft een must-have!
Na een uur single player was ik toch ook erg benieuwd naar de multiplayer optie.. Je kan kiezen uit 4 verschillende maps en de moeilijkheidsgraad is instelbaar, hierna kan je een geschikte match zoeken en joined de ander speler bij jou in de kamer om vervolgens samen te starten. Door de ingebouwde microfoon in de vr bril is communicatie een eitje.
Samen op vijanden knallen en elkaar dekking geven maakt het echt mega awesome!! Daarbij kan je direct verschillende wapens testen welke anders nog niet beschikbaar zijn in de singleplayer
Dammm waarom groeit geld niet aan de bomen.homer28 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:31:
Ook ik sluit me aan bij het feit dat je dit spel echt niet moet missen in je collectie!
Na een uur single player was ik toch ook erg benieuwd naar de multiplayer optie.. Je kan kiezen uit 4 verschillende maps en de moeilijkheidsgraad is instelbaar, hierna kan je een geschikte match zoeken en joined de ander speler bij jou in de kamer om vervolgens samen te starten. Door de ingebouwde microfoon in de vr bril is communicatie een eitje.
Samen op vijanden knallen en elkaar dekking geven maakt het echt mega awesome!! Daarbij kan je direct verschillende wapens testen welke anders nog niet beschikbaar zijn in de singleplayer
Heb al erg veel uitgegeven deze maand Keuzes keuzes keuzes

Plus 1. Daarnaast heb ik gewoon teveel hobbies.FreakGIB schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:13:
[...]
Dammm waarom groeit geld niet aan de bomen.
Mooi dat het bevalt heren, klinkt goed.
Maar het maakt het wachten / geduldig zijn wel weel moeilijk.

Moest wel behoorlijk wennen, en had moeite met het bewaren van m'n evenwicht. Ook werd ik er lichtelijk misselijk van, maar dat ging bij farpoint redelijk snel over.
GT sport daarentegen heb ik na 20 seconden afgezet omdat ik dat niet trok. Ik zat zelfs in n Playseat met stuur, maar kon het niet goed verwerken. Het gevoel van snelheid zonder te bewegen trok ik op de een of andere manier niet.
Ik vind de techniek heel erg cool, maar weet niet of het echt iets voor mij is. Misschien word ik gewoon oud..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik had 2 van die geldbomen in de tuin staan vorig jaar, maar heb ze te veel kaal geplukt sinds October, zucht en het wil maar niet echt hard groeien...FreakGIB schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:13:
[...]
Gelukkig hing er nog wat niet volgroeid klein geld aan en heb dat gebruikt voor Farpoint, heb verzendbevestiging van BOL
Dat duizelig daar wen je wel aan, dat gaat vrij snel over. Normaal begin je wat rustiger met opbouwen in VR. Als je Farpoint direct al relatief goed kon handelen dan is dat een goed teken, want met het lopen en de snelle bewegingen is het een vrij heavy game om mee te beginnen.Malfunctions schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:19:
Ik heb dit vanmiddag uitgeprobeerd op een Playstation event en was er behoorlijk van onder de indruk. Was weliswaar mijn eerste ervaring met vr, maar vond het erg tof.
Moest wel behoorlijk wennen, en had moeite met het bewaren van m'n evenwicht. Ook werd ik er lichtelijk misselijk van, maar dat ging bij farpoint redelijk snel over.
GT sport daarentegen heb ik na 20 seconden afgezet omdat ik dat niet trok. Ik zat zelfs in n Playseat met stuur, maar kon het niet goed verwerken. Het gevoel van snelheid zonder te bewegen trok ik op de een of andere manier niet.
Ik vind de techniek heel erg cool, maar weet niet of het echt iets voor mij is. Misschien word ik gewoon oud..
En leeftijd is maar een getal. De meeste VR gamers zijn 30+

De losse game is op voorraad en kan direct geleverd worden.
Is er wellicht maar zeer beperkte voorraad voor de VR Aim controller?
Dan wordt het snel een bundel scoren voordat ze weg zijn.
Hoop dat ik hem voor het weekend nog in huis heb...
[ Voor 23% gewijzigd door ThaBEN op 17-05-2017 08:16 ]
Daarom bestel ik pre-orders altijd bij Coolblue, die leveren (bijna) altijd op tijd. Heeft de plaatselijke Mediamarkt ze niet op voorraad?ThaBEN schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:14:
Mijn bestelling bij yourgamezone die ik op 1 april geplaatst had is ook nog altijd niet verzonden, hoewel erbij stond "Op release dag in huis!" Gisteravond stond de bundel ineens op releasedatum 19 mei, en sinds vandaag is het product helemaal van de website verdwenen![]()
De losse game is op voorraad en kan direct geleverd worden.
Is er wellicht maar zeer beperkte voorraad voor de VR Aim controller?
Dan wordt het snel een bundel scoren voordat ze weg zijn.
Hoop dat ik hem voor het weekend nog in huis heb...
En netjes gister op tijd geleverd!
Voor de boys met farpoint, mischien leuk om wat multiplayer te kunnen spelen
Edit:
Ben heel benieuwd, zoals hierboven MP uitproberen lijkt mij ook wel wat. Mijn PSN is hetzelfde als mijn tweakersID
[ Voor 57% gewijzigd door lubbertkramer op 17-05-2017 08:33 ]
Ik ga straks maar eens bellen met de klantenservice en uitvragen wanneer ik mijn bestelling kan verwachten. Als het lang gaat duren ga ik overwegen om mijn order laten cancellen en hem in een fysieke winkel halen..GoO schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:18:
[...]
Daarom bestel ik pre-orders altijd bij Coolblue, die leveren (bijna) altijd op tijd. Heeft de plaatselijke Mediamarkt ze niet op voorraad?
Ik heb best veel besteld in het verleden bij YGZ en normaal versturen ze altijd de dag voor release zodat je op release direct kan gamen. Dit is mijn eerste keer dat het mis lijkt te gaan met mijn order bij YGZ.
Tevens had ik hem op 1 april besteld omdat je die dag een 7,5% kortingscode kon gebruiken.
Heeft iemand de bundel met VR Aim controller in een fysieke winkel gespot? Kan me voorstellen dat de voorraden niet zo groot zijn gezien PSVR nog niet echt 'mainstream' is en het maar de vraag is hoeveel bundels Sony geproduceerd heeft. (De move controller twin pack was nauwelijks te vinden tijdens de launch)
Niet dat ik straks mijn online order cancel en geen enkele winkel de bundel met Aim controller op voorraad heeft
Ik heb ze wel gezien bij de plaatselijke Mediamarkt. Ik zou gewoon even bellen als ik jou was.ThaBEN schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:17:
[...]
Ik ga straks maar eens bellen met de klantenservice en uitvragen wanneer ik mijn bestelling kan verwachten. Als het lang gaat duren ga ik overwegen om mijn order laten cancellen en hem in een fysieke winkel halen.
Ik heb best veel besteld in het verleden bij YGZ en normaal versturen ze altijd de dag voor release zodat je op release direct kan gamen. Dit is mijn eerste keer dat het mis lijkt te gaan met mijn order bij YGZ.
Tevens had ik hem op 1 april besteld omdat je die dag een 7,5% kortingscode kon gebruiken.
Heeft iemand de bundel met VR Aim controller in een fysieke winkel gespot? Kan me voorstellen dat de voorraden niet zo groot zijn gezien PSVR nog niet echt 'mainstream' is en het maar de vraag is hoeveel bundels Sony geproduceerd heeft. (De move controller twin pack was nauwelijks te vinden tijdens de launch)
Niet dat ik straks mijn online order cancel en geen enkele winkel de bundel met Aim controller op voorraad heeft
"Levertijd: Wordt verzonden binnen 4 t/m 8 werkdagen"

Dat wordt straks inderdaad maar even langs de Mediamarkt gaan.
Ik zat ook even te zoekenThaBEN schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:25:
De bundel staat weer op de site van YGZ
"Levertijd: Wordt verzonden binnen 4 t/m 8 werkdagen"![]()
Dat wordt straks inderdaad maar even langs de Mediamarkt gaan.
zag op de site van Intertoys beperkte voorraad in alphen aan den Rijn.
Ik weet niet waar je woond maar mocht het in de buurt zijn kan je misschien hem daar ophalen/laten reserveren.
Verwijderd
Haha, geld groeit niet aan bomen, maar in jezelf huist een onuitputtelijke bron van geduld als je weet hoe die aan te boren....FreakGIB schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:13:
[...]
PSN: Marselaar
“I cannot teach him. The boy has no patience.”Marselaar schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:05:
[...]
Haha, geld groeit niet aan bomen, maar in jezelf huist een onuitputtelijke bron van geduld als je weet hoe die aan te boren....
– Yoda
Ik ben benieuwd hoe die gaat spelen, maar eerste indruk is dat dit een fantastische controller is voor VR first person shooters.
[ Voor 10% gewijzigd door Marselaar op 17-05-2017 13:56 ]
Een aantal weken geleden stond de VR Aim controller los op de website van game mania voor een euro of 45. Maar volgens mij is die inmiddels op elke site verwijderd en enkel nog via de bundel te koop. Denk dat ze dat bewust doen omdat op dit moment Farpoint de enige game is die de controller ondersteund.Marselaar schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:55:
Leuk die enthousiaste verhalen. Ik wil alleen geen enkele VR game meer op disc, dus ik zal los ergens een aim controller moeten zien te scoren. Worden ze wel los verkocht eigenlijk? Is de game eigenlijk ook niet VR te spelen?
Volgens mij is de game enkel in VR te spelen, maar je kunt hem wel met een DS4 spelen i.p.v. de Aim controller.
[ Voor 55% gewijzigd door ThaBEN op 17-05-2017 14:13 ]
Hmm ok. Maar ik wil die disc niet, ik wil die controller ;-)ThaBEN schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:59:
[...]
Een aantal weken geleden stond de VR Aim controller los op de website van game mania voor een euro of 45. Maar volgens mij is die inmiddels op elke site verwijderd en enkel nog via de bundel te koop. Denk dat ze dat bewust doen omdat op dit moment Farpoint de enige game is die de controller ondersteund.
Ja ik heb hetzelfde. Alle VR games digitaal.Marselaar schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:03:
[...]
Hmm ok. Maar ik wil die disc niet, ik wil die controller ;-)
Misschien dan maar de game op disc uit de bundel te koop aanbieden, en daarmee de digitale versie kopen
Mijn vrouw was zo lief om de bundel zojuist bij Intertoys te gaan halenFreakGIB schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:15:
[...]
Ik zat ook even te zoeken
zag op de site van Intertoys beperkte voorraad in alphen aan den Rijn.
Ik weet niet waar je woond maar mocht het in de buurt zijn kan je misschien hem daar ophalen/laten reserveren.
Is uiteindelijk bij 2 verschillende Intertoys geweest omdat de eerste winkel de bundel niet op voorraad had.

[ Voor 46% gewijzigd door ThaBEN op 17-05-2017 14:13 ]
Mijn CB pre-order was wel een dag te laat, net pas binnen gekomen..GoO schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:18:
[...]
Daarom bestel ik pre-orders altijd bij Coolblue, die leveren (bijna) altijd op tijd. Heeft de plaatselijke Mediamarkt ze niet op voorraad?
Vanavond maar eens proberen, mits het niet te warm is.
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Het zal vast prima werken, maar ik speel zulke shooters liever staand. Beter qua immersie. Overigens heb ik RE7 wel grotendeels zittend gespeeld.bram1984 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:43:
Ik lees op NeoGAF dat veel mensen Farpoint zittend spelen en dat dit ook prima werkt. Mensen hier die het zittend geprobeerd hebben? Ervaring?
- bram1984
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation VR
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
Snap ik, maar ik heb geen zee van ruimte en ik vind 2 uur staan ook best vermoeiend met dat ding op mijn kop..GoO schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:16:
[...]
Het zal vast prima werken, maar ik speel zulke shooters liever staand. Beter qua immersie. Overigens heb ik RE7 wel grotendeels zittend gespeeld.
In het originele demostratiefilmpje van de makers zelf speelt de persoon zittend. Daar wordt aangegeven dat dit perfect werkt maar voor maximale beleving wordt aangeraden om staand te spelen.bram1984 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:26:
[...]
Snap ik, maar ik heb geen zee van ruimte en ik vind 2 uur staan ook best vermoeiend met dat ding op mijn kop.
Het enige dat veranderd is de controller. Indien je met de move controller zittend goed kunt gamen zal het met de Aim controller net zo goed werken.
*** update ***
Mijn AIm Controller is nu aan het opladen. Ben benieuwd hoe lang dat duurt voordat die vol is en hoe lang de controller meegaat voordat die leeg is.
Hopelijk is het vanavond inderdaad wat cooler dan ga ik de game eens testen.
Nog een nieuwe video gevonden met de Key Features:
[ Voor 22% gewijzigd door ThaBEN op 17-05-2017 18:16 ]
Denk dat de net mijn buren even stijf gezeten hebben hier!
Er kwam zo'n face sucking spin op me af in Farpoint en was ff niet snel genoeg en zat een partij kei- en keihard te gillen hiero!
Anyhoo, erg leuke game! Ja, het is gewoon een 'on-rails' shooter. Je kan wel weer terug lopen en zelf je tempo bepalen, maar je moet toch vooruit en zijn gewoon verschillende levels zeg maar, maar het ziet er erg goed uit (speel op Pro) en de gun is gewoon te gek! In het begin als je hem gerendered ziet in de game dan zie je dat de bewegingen gewoon echt kloppen!
Goed gemaakte game! Laat uitstekend zien wat je met VR op de PS4 kan doen vind ik!
Moet wel zeggen dat van die spinnen die op je af komen, ehmm, je het wel nog wat warmer krijgt, haha, en het is qua temperatuur niet echt fijne dag voor VR, haha
[ Voor 59% gewijzigd door Aenea op 17-05-2017 21:23 ]
Beste VR ervaring tot nu toe (mits gebruik van Aim Controller). Denk dat er al genoeg posts zijn geweest over hoe goed dit ding werkt. En je voelt je echt een beest zodra je de shotgun bezit en alles overhoop kan knallen. Ook is het super vet gedaan hoe je handmatig door het vizier van een gun moet kijken om precies te kunnen mikken.
Vond wel de singleplayer campaign tot nu toe (zit er circa 1,5 uur in) erg braafjes starten. Je komt het eerste uur slechts sporadisch wat vijanden tegen. Was vooral veel lopen en tutorial achtige stukjes. Ik denk dat dit met name is om nieuwe VR spelers niet te overweldigen. Maar na het eerste uur begint de actie langzaam op gang te komen.
Aan het einde van mijn gamesessie heb ik enkele potjes online CO-OP gespeeld en dat is echt fantastisch!
Overigens heeft deze game de beste methode die ik gezien heb in VR om je opnieuw te oriënteren. Je drukt op de optie knop van je controller, en ziet dan een hologram overlay over de game heen van de exacte positie waar je PlayStation Camera staat en het speelveld waarbinnen je je moet bevinden. Je hoeft hierdoor nooit meer je bril omhoog te doen om te kijken of je je nog wel recht voor de camera staat.
Zie onderstaand filmpje:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.