Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marselaar schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:35:
Ik vind de trailer nog niet heel sprekend. Waar gaat het over?
Het is een puzzle game die je dient te spelen met de DS4 controller. Doordat je in game een vierkante doos om je handen ziet lijkt het alsof je DS4 controller een onderdeel van die doos is. De knoppen en pookjes van je DS4 controller fungeren als een soort schakelaars waarmee je elementen in die doos kan aansturen en zo puzzles kan oplossen.

Onderstaand een video waar de makers van de game meer vertellen over de opzet van de game

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
kesj schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:15:
[...]

Idd nog weinig uren hier.

Games waarin het vooruit en opzij bewegen via controller gaat, gaan nog niet zo lekker...
Ik zou met die games dan nog even wachten tot je je 'VR legs' hebt ontwikkeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
.GoO schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:18:
[...]

Ik zou met die games dan nog even wachten tot je je 'VR legs' hebt ontwikkeld :)
Beginnen met VR worlds en de demo disc dan?
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
kesj schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:37:
[...]

Zou ik je wel aanraden. Beetje wennen aan VR voordat je met de heftigere games aan de slag gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

kesj schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:37:
[...]

Sla dan wel even Scavengers Odyssee over. De enige VR titel waar ik echt kotsmisselijk van werd. Voor de rest gelukkig nergens last van gehad.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Star Wars Battlefront 2 krijgt mogelijk PSVR content.

Criterion Games, welke de VR missie voor 'Star Wars: Battlefront' had ontwikkeld heeft het volgende bericht getweet:
@CriterionGames
Our most recent release was the VR mission for Star Wars Battlefront. Next up is something awesome in Battlefront II
— Alex Mole (@TheRealMolen) April 14, 2017
Ook hebben ze nieuwe vacatures online geplaatst:
Among those job openings at Criterion which Mole is alluding to, all of them mention in the introduction that Criterion was the studio behind the Battlefront VR Mission, while the Environment Artist listing specifically seeks someone with “experience developing for VR.”
Er is in ieder geval al bevestigd dat Criterion alle space combat onderdelen van de game verzorgt.

Meer info: roadtovr.com

[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 18-04-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
VR Invaders sinds vandaag verkrijgbaar in de store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Star Trek Bridge Crew Preview bij GameKings
Afbeeldingslocatie: http://www.woutie.com/blog/wp-content/uploads/2011/03/gamekings-logo.jpg

***UPDATE***
Star Trek: Bridge Crew is sinds vandaag afgeprijsd van €59,99 naar €49,99 op PSN

[ Voor 116% gewijzigd door ThaBEN op 19-04-2017 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zo jammer dat deze game (nog) niet is aangekonding voor PSVR

[ Voor 52% gewijzigd door ThaBEN op 20-04-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
ThaBEN schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:21:
[video]

Zo jammer dat deze game (nog) niet is aangekonding voor PSVR
[video]
Zal ongetwijfeld net als JS naar de PSVR komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 12:25
Gereserveerd :) kan echt niet wachten hoop wel dat er ook een goeie AI in zit voor als je niet meteen met 3 onbekenden wil spelen of als je eerst even wil oevenen hoe alles werkt.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Fusionmania schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:50:
[...]

Zal ongetwijfeld net als JS naar de PSVR komen :)
Laten wij t hopen. Al lijkt het inderdaad wel een logische zet.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
***UPDATE***
Star Trek: Bridge Crew is sinds vandaag afgeprijsd van €59,99 naar €49,99 op PSN
Vandaag ff pre -order plaatsen denk ik, heb ook nog een 10 euro waardebon van psn gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:35

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik denk dat ik lekker mijn geld bewaar voor Farpoint. Volgens mij is dat de enige game die nog RE7 kan overtreffen dankzij de aim controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:12:
Ik denk dat ik lekker mijn geld bewaar voor Farpoint. Volgens mij is dat de enige game die nog RE7 kan overtreffen dankzij de aim controller.
En vanwege de co-op multiplayer!
De campaign is single player only maar je kunt co-op een soort horde mode spelen waarin je constant sterkere waves van vijanden moet verslaan. Het feit dat het online multiplayer is in VR waarbij je vrij kunt rondlopen zal een groot pluspunt worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
9/10
Statik is a true masterpiece and a milestone for VR games. It does not happen often, but the developers managed to deliver a game that is innovative, uses the strenghts of VR and delivers a good story while being fun to play. No matter which box you try to solve, every one delivers diversified puzzles you will remember for a long time. Even the multipayer mode is a wonderful bonus that is remarkable and let's you overlook the few shortcomings. Statik is a must have for all owners of PlayStation VR that shows again that it is already possible to get incredible games in VR.
Bron: PS-now.de

Tip!
Game is alleen vandaag nog met 20% pre-order bonus te bestellen voor €15,99 i.p.v. €19,99 op PSN

[ Voor 122% gewijzigd door ThaBEN op 23-04-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
FreakGIB schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:56:
[...]

Gereserveerd :) kan echt niet wachten hoop wel dat er ook een goeie AI in zit voor als je niet meteen met 3 onbekenden wil spelen of als je eerst even wil oevenen hoe alles werkt.
Tweakers STBC forum - PS4 STBC Community - PS4 STBC FB pagina - PS4 STBC chat. Net als met Werewolves Within moet het dan wel lukken om een leuk clubje bij elkaar te krijgen.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Marselaar schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:35:
[...]

Tweakers STBC forum - PS4 STBC Community - PS4 STBC FB pagina - PS4 STBC chat. Net als met Werewolves Within moet het dan wel lukken om een leuk clubje bij elkaar te krijgen.
oke Cool ga ik zeker gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
FreakGIB schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:42:
[...]

oke Cool ga ik zeker gebruik van maken.
Moeten we nog wel even oprichten dan, he :)
Wat is je PSN?
Facebookgroep, PSN community en Chat alvast aangemaakt: StarTrek Bridge Crew NL
Weet niet of er aparte game rooms op Tweakers zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Marselaar op 23-04-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondanks dat ik in een verbouwing zit en de PSVR voorlopig even niet gebruik wil ik de pasaanbiedingen in de store mij niet voorbij laten gaan.
Welke games zou ik het beste kunnen kopen voor 50-60 €? Zelf denk ik aan Dirt maar heb geen stuur en welke daar dan nog bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Marselaar schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:06:
[...]

Wat is je PSN?
PSN: FreakGIB zoals onder elk bericht staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
FreakGIB schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:32:
[...]

PSN: FreakGIB zoals onder elk bericht staat :P
Lol, dat zie ik niet als ik je quote. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Marselaar schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:06:
[...]

Wat is je PSN?
Kun je mij ook alvast inviten voor die bridge crew groepen, Marselaar? Thanks! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een review gevonden van Statik:

[ Voor 87% gewijzigd door ThaBEN op 23-04-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:35

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Zojuist de main story van Resident Evil 7 uitgespeeld! Wat een geweldige game! _/-\o_
Durfte het niet aan om volledig in VR te spelen, maar mogelijk lukt dat wel met een 2de ronde :)

Ik had wel meer schrik effecten verwacht, de sfeer maakt de game gewoon eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een aantal trailers/previews van aankomende PSVR titels.

Quiz Night Tonight! - PSVR Launch Trailer

Giant Cop preview (PSVR)

Dick Wilde (PSVR) Aim controller compatible game

Marble land preview (PSVR) coming July 2017

Farpoint preview (PSVR)

Karnage Chronicles
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6cyWQQIm07w]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_DB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 10:26
Dit weekend mijn G27 aan de praat gekregen op de PS4 en icm met Dirt Rally toch wel een zeer intense ervaring. En zoveel gemakkelijker om bochten in te schatten in VR.
Toch wel de toekomst voor racegames volgens mij
Kan al niet wachten op GT Sports

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gratis demo beschikbaar van Statik op PSN

Gameplay:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ThaBEN schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:14:
Een aantal trailers/previews van aankomende PSVR titels.

Quiz Night Tonight! - PSVR Launch Trailer
[video]

Giant Cop preview (PSVR)
[video]

Dick Wilde (PSVR) Aim controller compatible game
[video]

Marble land preview (PSVR) coming July 2017
[video]

Farpoint preview (PSVR)
[video]

Karnage Chronicles
[video]
Giant Cop lijkt me wel leuk
Marble Land ook
Farpoint kan heel leuk zijn maar ik heb in de Previews die ik gezien heb alleen Alien Spinnen als tegenstanders gezien.
Wacht wel even de echte reviews af
Verder Lijkt Statik me ook leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mooie aanbieding van de Mediamarkt: PSVR + camera en 1 game (Here they lie, Rush of blood, Hustle Kings of Super Stardust Ultra) voor 399 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
er is een leuke VR aanbieding bij de media markt, maar mijn vraag is. Is het aanbod wel voldoende om de prijs te verantwoorden?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023

M1d4s

PSN - M1d4s010

Jeroen_DB schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:53:
Dit weekend mijn G27 aan de praat gekregen op de PS4 en icm met Dirt Rally toch wel een zeer intense ervaring. En zoveel gemakkelijker om bochten in te schatten in VR.
Toch wel de toekomst voor racegames volgens mij
Kan al niet wachten op GT Sports
GTsport maar een klein gedeelte in VR doen. Dat heeft Kazunori medegedeeld. Een soort VR tourmodus.
bron; http://www.ign.com/articl...-vr-across-the-whole-game
Erg jammer, maar helaas.

Voorlopig moeten we het doen met Dirt Rally. Speel ik op dit moment 2 tot 3x in de week. Echt verslavend in VR. Top game. Driveclub is er ook nog, maar na een weekje had ik dat wel gezien. Dirt Rally gaat er kwa ervaring dik overheen.

PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Zeker een mooie aanbieding.

Ondertussen staat Statik in de store en een demo! Nog niet geprobeerd, maar de eerste reacties zijn zeer positief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:28
.GoO schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:24:
Zeker een mooie aanbieding.

Ondertussen staat Statik in de store en een demo! Nog niet geprobeerd, maar de eerste reacties zijn zeer positief.
ik heb net de eerste vier puzzels opgelost van de full version. Wat een geweldige game is dit. De puzzels zijn afwisselend en je bent echt wel even bezig om de oplossing te bedenken, maar tot nu toe lukt dat altijd. Uitdagend dus en ik denk inderdaad dat het wel een beetje de status van de portal cult klassieker verdient.

1 klein minpuntje, het lijkt erop dat er waarschijnlijk maar 14 puzzels zijn, tenminste als het menu klopt want daar moet je 14 puzzels in wegspelen. Dat zou inhouden dat je met drie uurtjes de game wel uitgespeeld hebt. Maar goed, voor die 14 euro in de pre order is dat prima.

graphics enorm scherp, puzzels uitdagend (meerdere onderdelen per puzzel dien je op te lossen).

erg blij mee, met deze game _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:28
Weet iemand of die out of focus issues er nog in zitten waar eerder een topic over was? Ik zie dat topic niet meer geupdate worden en ben benieuwd of nog veel mensen er last van hebben voor ik hem aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Soepkip-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-08 22:19
jimmy87 schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:50:
Weet iemand of die out of focus issues er nog in zitten waar eerder een topic over was? Ik zie dat topic niet meer geupdate worden en ben benieuwd of nog veel mensen er last van hebben voor ik hem aanschaf :)
Aah... dus dat was het :) Ja, ik vond het een beetje out-of-focus allemaal, maar het was niet storend. Zodra ik terug ging naar het PS4 menu was alles ok weer.

Ik heb hem in ongeveer 2 uur uitgespeeld. Echt leuke en uitdagende puzzels zijn het. Meer van dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimmy87 schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:50:
Ik heb hier zelf geen last van gehad. Heeft dit niet te maken met dat men wellicht de eye-to-eye measurement calibratie niet heeft uitgevoerd?

Ik vind het ook een super game! Wel gisteren bewust even moeten stoppen zodat ik vandaag nog 3 puzzles te gaan heb. Want je bent er inderdaad gauw doorheen. Ik hoop dat er DLC komt voor deze game.

[ Voor 17% gewijzigd door ThaBEN op 25-04-2017 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

weszz schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:52:
er is een leuke VR aanbieding bij de media markt, maar mijn vraag is. Is het aanbod wel voldoende om de prijs te verantwoorden?
Dat is uiteraard zeer persoonlijk. Ik heb er nog zo goed als elke dag plezier van en game eigenlijk zo goed als niet meer zonder VR. PS VR aangeschaft in November. Sinds kort een stuurtje en dat maakt Dirt Rally VR helemaal een gave ervaring.
Maar goed voordat dit mainstream kan worden moeten er nog veel dingen veranderen en verbeteren.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Hier nog een hele leuke Preview van Star Trek Bridge Crew.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Race the Sun gister ook even in VR geprobeerd. Erg geschikt voor VR deze titel en lekker relaxed spelen. Eindelijk weer eens een PSN Plus titel die ik echt ga spelen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ThaBEN schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:34:
[...]

Ik heb hier zelf geen last van gehad. Heeft dit niet te maken met dat men wellicht de eye-to-eye measurement calibratie niet heeft uitgevoerd?

Ik vind het ook een super game! Wel gisteren bewust even moeten stoppen zodat ik vandaag nog 3 puzzles te gaan heb. Want je bent er inderdaad gauw doorheen. Ik hoop dat er DLC komt voor deze game.
die out of focus opmerking herken ik ook totaal niet, ik vind het allemaal megascherp in statik.
Misschien zit er verschil tussen de pro versie en de OG versie?

Ik hoop ook dat er DLC packages gaan komen, ik moet er gelukkig nog 10 oplossen, maar dit zou ik echt wel heel lang kunnen volhouden, het zijn gewoon hele leuke breinkrakers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel hem inderdaad op de Pro.

Ik vind ook die vent die in de kamer je staat te observeren een geweldig toevoeging. Ik wordt soms echt zenuwachtig van zijn non verbale communicatie. Staat die wat debiel op zijn pen te klikken en steunen en kreunen als je het niet snel genoeg doet volgens hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Zeker. Als je nu instapt dan is er enorm veel content om mee te beginnen en je maanden mee te vermaken. Er zitten dit jaar mooie nieuwe titels aan te komen zoals Farpoint, Ace Combat en GT Sport en over ruim een maand is de E3 waar ik een hoop aankondigingen verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Star Trek: Bridge Crew Two-Player Gameplay With NPCs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Laatst online: 21-09 01:27
Rond de 100 verschillende titels en het blijft groeien. Toegegeven sommige games zijn wat korter, maar daar is de prijs dan ook naar.

Ik probeer onderstaande lijst zo actueel mogelijk te houden.
Wikipedia: List of PlayStation VR games

Ik vraag me af waarom je twijfelt, veel mensen geven het geen kans zonder dat ze het überhaupt geprobeerd hebben.

Mijn verhaal ging als volgt.

13-10-2016 naar de lokale mediamarkt gegaan om te kijken of ze al iets van de PSVR hadden. Omdat ze daar een demo opstelling hadden, even geprobeerd. Daarna twijfelde ik wat. Toch wel duidelijk beperkingen.

14-10-2016 toch maar gekocht omdat ik 400 eigenlijk niet zoveel vind voor zoiets, en meteen tot diep in de nacht bezig met vrienden.

Ik had overigens de move controllers en ps4 camera al cheap op marktplaats gescoord dus daar zaten voor mij de kosten ook al niet in.

Ik vind het echt 'het' vernieuwende ding in gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

MaxHardcore schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:18:
[...]

Ik vind het echt 'het' vernieuwende ding in gaming.
Dit dus. Het enige nadeel is dat ik eigenlijk niet meer (echt) kan genieten van non VR gaming. De ervaring is zoveel beter zelfs nu het nog in de kinderschoenen staat. Racen zonder bril op en stuur in de handen kan ik gewoonweg bijna niet meer.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
Mortalboy[NL] schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:17:
[...]

Kun je mij ook alvast inviten voor die bridge crew groepen, Marselaar? Thanks! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik zie dat je je weg al gevonden hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
robinez schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:36:
[...]

ik heb net de eerste vier puzzels opgelost van de full version. Wat een geweldige game is dit. De puzzels zijn afwisselend en je bent echt wel even bezig om de oplossing te bedenken, maar tot nu toe lukt dat altijd. Uitdagend dus en ik denk inderdaad dat het wel een beetje de status van de portal cult klassieker verdient.

1 klein minpuntje, het lijkt erop dat er waarschijnlijk maar 14 puzzels zijn, tenminste als het menu klopt want daar moet je 14 puzzels in wegspelen. Dat zou inhouden dat je met drie uurtjes de game wel uitgespeeld hebt. Maar goed, voor die 14 euro in de pre order is dat prima.

graphics enorm scherp, puzzels uitdagend (meerdere onderdelen per puzzel dien je op te lossen).

erg blij mee, met deze game _/-\o_
Waar heb je de game voor 14 euro kunnen krijgen hij is nu 19,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
FreakGIB schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:44:
[...]

Waar heb je de game voor 14 euro kunnen krijgen hij is nu 19,99
was in de preorder in de online store tot 24 april, ik had gezegd 14 euro, maar ik geloof dat het 14,95 was in de preorder, dus 5 euro preorder korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Geteisem schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:40:
[...]

Dit dus. Het enige nadeel is dat ik eigenlijk niet meer (echt) kan genieten van non VR gaming. De ervaring is zoveel beter zelfs nu het nog in de kinderschoenen staat. Racen zonder bril op en stuur in de handen kan ik gewoonweg bijna niet meer.
ik herken dit wel een beetje, voor gewone games heb ik dat niet, maar voor race games is de 2d ervaring totaal verpest als je eenmaal dirt ralley vr met een stuur hebt gespeeld.

Ik heb de GT Sports beta ook gespeeld en ik vond er helemaal niets aan meer (dat zou ik voor het VR tijdperk echt anders ervaren hebben), ik hoop echt dat die VR mode daarin uitgebreider wordt dan nu bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:10:
[...]

ik herken dit wel een beetje, voor gewone games heb ik dat niet, maar voor race games is de 2d ervaring totaal verpest als je eenmaal dirt ralley vr met een stuur hebt gespeeld.

Ik heb de GT Sports beta ook gespeeld en ik vond er helemaal niets aan meer (dat zou ik voor het VR tijdperk echt anders ervaren hebben), ik hoop echt dat die VR mode daarin uitgebreider wordt dan nu bekend is.
En dat Dirt 4 ook weer VR gaat krijgen. Er is aangegeven dat dit niet tijdens de launch aanwezig zal zijn maar ze zijn aan het overwegen om opnieuw VR DLC uit te brengen zoals in Dirt Rally.

Dirt Rally is te gek maar bij Dirt 4 zijn naast Rally nog veel meer disciplines te racen wat me erg interessant lijkt om in VR te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
robinez schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:07:
[...]

was in de preorder in de online store tot 24 april, ik had gezegd 14 euro, maar ik geloof dat het 14,95 was in de preorder, dus 5 euro preorder korting
Jammer net te laat wacht wel op de volgende Kortings ronde denk ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een paar nieuwe Star Trek VR video's:

IGN

NVIDIA GeForce

PC Gamer

[ Voor 10% gewijzigd door ThaBEN op 26-04-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn TV is zojuist stuk gegaan. Nu moet ik dus onverwacht een nieuwe kopen :'(
Omdat ik geen tijd heb gehad om te sparen en niet te lang zonder TV wil zitten is mijn budget lager dan gehoopt.

Nu ben ikzelf een doorgewinterde PSVR speler en heb ik een PS4 Pro in bezit. Echter ben ik ook op de hoogte dat HDR op je PS4 sowieso niet gaat werken indien je de PSVR hebt aangesloten omdat de breakout box géén HDR ondersteunt. Dan zou je al telkens handmatig de kabels moeten wisselen indien je PSVR wil spelen of wanneer je HDR wil gamen op je TV.

Zijn er hier mensen die een 4k HDR TV gebruiken in combinatie met PSVR?
Indien ja, is HDR een verbetering die het de moeite waard maakt om telkens handmatig de kabels om te pluggen van de breakout box? Of kan ik net zo goed HDR niet laten meewegen vanwege de PSVR?

P.s.
Mijn droom TV van dit moment zou de Samsung UE49KS8000 zijn.
Dit vanwege de 4K, 10bit paneel, HDR en 120hz. Deze is verkrijgbaar vanaf € 1199. Maar dit ligt boven mijn budget (liefst onder de €1000). En door de beperkingen van de PSVR breakout box twijfel ik of HDR uberhaupt de moeite waard is om te overwegen.

Graag hoor ik jullie ervaringen van HDR TV's i.c.m. PSVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 10:09
ThaBEN schreef op donderdag 27 april 2017 @ 00:27:
.

Zijn er hier mensen die een 4k HDR TV gebruiken in combinatie met PSVR?

Graag hoor ik jullie ervaringen van HDR TV's i.c.m. PSVR.
Zelf heb ik een Oled55b6v en heb een psvr.
De breakout box doet inderdaad geen HDR en dit is wel enorm vervelend. Kabels wisselen elke keer word je niet vrolijk van, maar ik doe het meestal wel.

Laatst kreeg ik van mijn vriendin een berichtje wat ik had gedaan met de PlayStation, het beeld was veel minder mooi, had ik de psvr er tussen gelaten... Toen ik de tv kocht was de enige eis dat ze in ieder geval gewoon tv kon kijken, verder boeide het haar niet...dus als het haar opvalt..

De tv die je noemt is uit mijn hoofd alleen niet een hele goede met HDR, volgens mij moet je dan met Samsung al in de 9000 serie zitten namelijk.

Ikzelf vind HDR wel een waardevolle toevoeging, vind het geklier met de kabels wel een drama, maar speel de laatste tijd toch niet veel met de psvr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Afgelopen zaterdag heb ik een update naar versie 4.55 uitgevoerd. Sindsdien is op de PSVR mijn beeld schuin gekanteld. Op de tv is het wel normaal. Herkend iemand dit? Echt niet te doen dit, alsof je je hoofd heel schuin houdt zo ziet het beeld eruit. Camera staat gewoon recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 21:26
Qweridee schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:44:
[...]

De breakout box doet inderdaad geen HDR en dit is wel enorm vervelend. Kabels wisselen elke keer word je niet vrolijk van, maar ik doe het meestal wel.

Laatst kreeg ik van mijn vriendin een berichtje wat ik had gedaan met de PlayStation, het beeld was veel minder mooi, had ik de psvr er tussen gelaten... Toen ik de tv kocht was de enige eis dat ze in ieder geval gewoon tv kon kijken, verder boeide het haar niet...dus als het haar opvalt..

De tv die je noemt is uit mijn hoofd alleen niet een hele goede met HDR, volgens mij moet je dan met Samsung al in de 9000 serie zitten namelijk.

Ikzelf vind HDR wel een waardevolle toevoeging, vind het geklier met de kabels wel een drama, maar speel de laatste tijd toch niet veel met de psvr...
Je kan dit oplossen middels een HDMI switch, wel een extra kastje helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 09:20
is er al wat bekend of er een psvr versie 2.0 komt? dus een verbeterde versie van de huidige bril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harrybeuker schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:34:
is er al wat bekend of er een psvr versie 2.0 komt? dus een verbeterde versie van de huidige bril?
Niks over bekend, is ook na een paar maandjes veel te vroeg om te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 21:25

Pixelmagic

Ubergeek

.GoO schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:37:
Afgelopen zaterdag heb ik een update naar versie 4.55 uitgevoerd. Sindsdien is op de PSVR mijn beeld schuin gekanteld. Op de tv is het wel normaal. Herkend iemand dit? Echt niet te doen dit, alsof je je hoofd heel schuin houdt zo ziet het beeld eruit. Camera staat gewoon recht.
Wat ik tegenwoordig doe is voor ik de boel aanzet de vr plat op tafel leggen, dan alles aanzetten en een minuut of zo aan laten staan voor je hem opzet. Probeer het eens, hopelijk helpt het.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Die hoef je voorlopig nog niet te verwachten! Net als er niet elk jaar een nieuwe console uit komt doen ze dat ook met dit niet....

Op zijn vroegst denk pas in 2019 samen met de PS5, of een jaartje daarna zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Pixelmagic schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:28:
[...]

Wat ik tegenwoordig doe is voor ik de boel aanzet de vr plat op tafel leggen, dan alles aanzetten en een minuut of zo aan laten staan voor je hem opzet. Probeer het eens, hopelijk helpt het.
Dat helpt niet en dat zou het driften minder moeten maken, maar bij mij is nu echt het hele beeld schuin. Alsof de headset schuin op mijn hoofd zit, maar hij zit gewoon recht. Het is sinds de laatste update, echt heel vreemd.

Ik heb al helemaal opnieuw gekalibreerd, maar dat helpt ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door .GoO op 28-04-2017 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Heb jij deze : pricewatch: LG OLED55B6V Zwart ?

Dat is ook echt een mooi en goed toestel!
Misschien moet ik dan maar even doorsparen voor dat model 8)

[ Voor 27% gewijzigd door ThaBEN op 28-04-2017 09:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxHardcore
Voor de geïnteresseerden Ik heb op de wiki een kolom toegevoegd waarin move of aim controller support staat vermeld.

zie Wikipedia: List of PlayStation VR games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 01:03
[...]

Ik heb zelf ook een 55b6v (eigenlijk een B6d, want ik ben de Duitse versie gaan halen omwille van een actie in februari dit jaar. Ik heb een ps4 pro + 3 spellen + 55b6d gekocht voor alles samen 1999 euro 😋)

Maar goed over hdr, het lijkt me het beste als je een hdmi switch met 4k hdr ondersteuning haalt. Dan moet je wel een hdmi poort opgeven op de tv.
Hier staat het beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:43:
[...]

Ik heb zelf ook een 55b6v (eigenlijk een B6d, want ik ben de Duitse versie gaan halen omwille van een actie in februari dit jaar. Ik heb een ps4 pro + 3 spellen + 55b6d gekocht voor alles samen 1999 euro 😋)

Maar goed over hdr, het lijkt me het beste als je een hdmi switch met 4k hdr ondersteuning haalt. Dan moet je wel een hdmi poort opgeven op de tv.
Hier staat het beschreven [video]
Thanks voor de tip!
Ik ga toch nog even goed nadenken tussen de Samsung UE55KS8000 of de LG OLED55B6V.
Ik zie dat OLED veel beter beeld heeft, maar ook weer een paar nadelen t.o.v. LCD. Zie onderstaande voorbeelden.

Britghtness limiter

Image retention (zie vanaf 2:30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik was zelf ook bang voor image retentie, omdat ik de tv alleen voor gamen gebruik.
Tot op heden heb ik niets gemerkt van enige retentie, ook niet na uren dezelfde spellen gespeeld te hebben. Ook in het OLED topic zie je op 1 melding na niets van terug. Kortom: OLED is geweldig, de Samsung LCD is ook geweldig en ongeacht welke je van de 2 koopt, je zal erg tevreden zijn.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

.GoO schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:37:
Dit heb ik op reddit vrij vaak voorbij zien komen: Hoofd/PSVR recht houden en wisselen naar small en dan weer naar medium of large kan helpen.

Problem: Picture is tilted 5-10° to the right

https://www.reddit.com/r/..._tilted_510_to_the_right/

[ Voor 16% gewijzigd door Stringer op 28-04-2017 13:47 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietsbel schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:03:
Ik was zelf ook bang voor image retentie, omdat ik de tv alleen voor gamen gebruik.
Tot op heden heb ik niets gemerkt van enige retentie, ook niet na uren dezelfde spellen gespeeld te hebben. Ook in het OLED topic zie je op 1 melding na niets van terug. Kortom: OLED is geweldig, de Samsung LCD is ook geweldig en ongeacht welke je van de 2 koopt, je zal erg tevreden zijn.
Misschien heb je hier ook iets aan. Een walktrough voor de settings van dat toestel specifiek voor gaming en opgesteld door Digital Foundry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 01:03
ThaBEN schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:59:
[...]

Thanks voor de tip!
Ik ga toch nog even goed nadenken tussen de Samsung UE55KS8000 of de LG OLED55B6V.
Ik zie dat OLED veel beter beeld heeft, maar ook weer een paar nadelen t.o.v. LCD. Zie onderstaande voorbeelden.

Britghtness limiter
[video]

Image retention (zie vanaf 2:30)
[video]
Dit is de psvr topic en niet de oled topic dus ik mag hier niet te lang over uitweiden maar de nadelen dat jij zegt heb ik geen last van. Ik veronderstel dat je de tv niet gaat gebruiken als pc scherm? Als je heel lang hetzelfde beeld laat staan en vooral zwarte kadertjes en zo typisch voor pc ja dan is er wat image retentie maar die blijven niet lang. De tv heeft zelf ook een image retention beveiliging.
Er zijn al heel wat updates geweest die de ervaring en mankementjes verbeteren. Laatste update in maart was de hdr gaming update die de lag aanzienlijk verlein naar 21ms in hdr mode;
Zowiezo heb je bij oled fantastisch beeld, een super contast, echt zwart en geen backlight bleeding want elke pixel wordt aangestuurd en kan elk aan of uit staan.
Wil je meer weten stel je vragen gerust in de oled topic OLED televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:01
Zijn er hier ook mensen die werewolf within spelen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
is er al wat bekend of er een psvr versie 2.0 komt? dus een verbeterde versie van de huidige bril
Ik vraag me wel af wat voor strategie Sony heeft mbt VR. Ze zullen er nu wel 1 miljoen van verkocht hebben, maar dat zal de r&d kosten niet dekken.

Ik denk dat ze het laten voortkabbelen met regelmatige nieuwe content wat mondjesmaat uitkomt, maar waarschijnlijk weet Sony zelf ook nog niet of er een 2.0 verschijnt.

Wellicht laten ze het langzaam groeien of laten ze het doodbloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slurpie Blauw schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:06:
[...]

Ik vraag me wel af wat voor strategie Sony heeft mbt VR. Ze zullen er nu wel 1 miljoen van verkocht hebben, maar dat zal de r&d kosten niet dekken.

Ik denk dat ze het laten voortkabbelen met regelmatige nieuwe content wat mondjesmaat uitkomt, maar waarschijnlijk weet Sony zelf ook nog niet of er een 2.0 verschijnt.

Wellicht laten ze het langzaam groeien of laten ze het doodbloeden.
Ik denm dat het r en d budget relatief gezien niet gek hoog was voor de bril, ze hadden al ervaring in cinematic brillen, de camera en move controllers waren al ontwikkeld en de inferface (het os van de ps4) is nauwelijks aangepast. Een vr game gamen met een hoogbudget die financieel keihard flopt kost veel meer geld. Ik denk dat Sony zich voor content vooral rekend op de third party (zoals met hun consoles) met af en toe een exclusive op z'n tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Dirtyrockers schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 00:55:
Zijn er hier ook mensen die werewolf within spelen trouwens.
Ja, die zijn er zeker. En je wordt van harte uitgenodigd om dat ook te komen doen. Zie de community en facebookpagina. En als het bevalt kom je gezellig in de ps4 chat.

Je moet wel even zoeken op Werewolves Within NL en niet op Werewolf within. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:01
Marselaar schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:54:
[...]

Ja, die zijn er zeker. En je wordt van harte uitgenodigd om dat ook te komen doen. Zie de community en facebookpagina. En als het bevalt kom je gezellig in de ps4 chat.

Je moet wel even zoeken op Werewolves Within NL en niet op Werewolf within. :P
Top thnx. Ga ik zeker even opzoeken. Vind het een leuk spel om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Is er hier wellicht iemand met Dirt Rally en een Thrustmaster T100 stuurwiel? Zo ja, welke settings gebruik je? Ik heb wel diverse settings kunnen vinden maar niet voor de T100. De kans bestaat natuurlijk dat mijn rallyskills de boosdoener zijn, maar voorlopig houd ik het nog even op de instellingen waardoor ik van kant naar kant vlieg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marselaar schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:35:
Is er hier wellicht iemand met Dirt Rally en een Thrustmaster T100 stuurwiel? Zo ja, welke settings gebruik je? Ik heb wel diverse settings kunnen vinden maar niet voor de T100. De kans bestaat natuurlijk dat mijn rallyskills de boosdoener zijn, maar voorlopig houd ik het nog even op de instellingen waardoor ik van kant naar kant vlieg....
Ik moet zeggen dat het ook enorm verschilt per auto. In het begin met die mini cooper was bijna niet te rijden. Toen ik later een rode BMW gekocht had ging het meteen een stuk beter. Vervolgens had ik een Peugeot 206 gekocht en ik vloog direct weer alle kanten op :P

Daarnaast is het ook nog eens zo dat elke auto een bepaald level heeft en deze stijgt naarmate je vaker dezelfde auto gebruikt. Als het level van je auto stijgt krijg je betere specs zoals verbeterde motor, sturen, grip op de banden etc.

Nieuwe VR game GNOG

[ Voor 12% gewijzigd door ThaBEN op 03-05-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
ThaBEN schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:43:
[...]
Ik moet zeggen dat het ook enorm verschilt per auto. In het begin met die mini cooper was bijna niet te rijden. Toen ik later een rode BMW gekocht had ging het meteen een stuk beter. Vervolgens had ik een Peugeot 206 gekocht en ik vloog direct weer alle kanten op :P

Daarnaast is het ook nog eens zo dat elke auto een bepaald level heeft en deze stijgt naarmate je vaker dezelfde auto gebruikt. Als het level van je auto stijgt krijg je betere specs zoals verbeterde motor, sturen, grip op de banden etc.
Hmm, ok. Ik moet zeggen dat de lol me al wel een beetje is vergaan hierdoor. Driveclub nog maar eens proberen en anders verkoop ik het stuur en de stand wel weer. Genoeg andere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023

M1d4s

PSN - M1d4s010

Marselaar schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:03:
[...]

Hmm, ok. Ik moet zeggen dat de lol me al wel een beetje is vergaan hierdoor. Driveclub nog maar eens proberen en anders verkoop ik het stuur en de stand wel weer. Genoeg andere spellen.
Al geprobeert het stuur ingame te callibreren, en te finetunen in de instellingen met de steering saturation?

PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Smashbox Arena (komt deze zomer)

Moonshot Galaxy launch trailer

Age of Heroes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farpoint

Let op!
Farpoint heeft een 'Mature' rating gekregen. O.a. vanwege grof taalgebruik en het kunnen verliezen van ledematen. Wellicht is de game dus wat bruter als dat je in eerste instantie zou verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxHardcore
ThaBEN schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:56:
Farpoint
[video]

Let op!
Farpoint heeft een 'Mature' rating gekregen. O.a. vanwege grof taalgebruik en het kunnen verliezen van ledematen. Wellicht is de game dus wat bruter als dat je in eerste instantie zou verwachten.
Ik heb hier echt zin in. Hopelijk levert Wehkamp op tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaxHardcore
Net de wikipedialijst weer wat bijgewerkt. op de lijst staan nu meer dan 200 games.

Wikipedia: List of PlayStation VR games

Wat me opviel tijdens het kijken op de verschillende stores, dat symphony of the machine wel in de uk store beschikbaar is, maar niet in de NL store. ander vreemd dingetje is dat GNOG niet in de store aan VR gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Nieuwe omgeving Redemption's Guild getoond

[YouTube: https://youtu.be/4Z1jQsoUQrA]

Dit is het soort games dat PSVR nu nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Nog meer mooi nieuws:

Red Bull vraagt om VR ondersteuning volgende F1 game

http://www.redbull.com/en...17-changes-red-bull-games

Marvel gaat met VR aankondigingen komen

http://www.playstationlif...ent-about-spider-man-ps4/

Announce trailer van Bloody Zombies voor PSVR

[ Voor 43% gewijzigd door .GoO op 08-05-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
vr karts staat sinds vandaag in de store, helaas niet onder de psvr catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:53
Mijn bril ligt al sinds RE7 stof te happen, best triest om eerlijk te zijn.
Pagina: 1 ... 35 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.