Heeft iemand ze al geprobeerd? Schijnen allebei wel vrij goede games te zijn.ThaBEN schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:04:
Nieuwe VR games op PSN
Korix €19,99
[video]
Fated: The Silent Oath €9,99
[video]
--UPDATE--
Eerste video review van Korix:
[video]
aantal VR games zijn in de aanbieding, waaronder Riggs, Driveclub VR, Until dawn rush of blood en nog wat anderen. Zie psn store
Riggs gaat me echt te snell. ben al misselijk van de Demo, en heb ik echt vaak geprobeerd...
Ik baal dat ik net pas lees dat RE7 ook in de aanbieding was
Ik baal dat ik net pas lees dat RE7 ook in de aanbieding was
Gratis VR demo op PSN China
En op 4 april komt Mortal Blitz uit
[ Voor 36% gewijzigd door ThaBEN op 29-03-2017 13:45 ]
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Net weer ff Thumper opgepakt, eindelijk wist ik hoe ik door het 3e level kom.. Man wat heftig weer
.
Voor de mensen die nog niet van Thumper hebben gehoord, het is verplichte kost voor iedere PSVR bezitter
Voor de mensen die nog niet van Thumper hebben gehoord, het is verplichte kost voor iedere PSVR bezitter
[ Voor 3% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 29-03-2017 22:42 ]
PSVR voor 272 euro bij DGMOutlet. Ik heb hem daar ook gehaald, was geheel nieuw en doos was eveneens onbeschadigd.
Gebruik de code: magazijn
http://www.dgmoutlet.nl/p...ony-playstation-vr-ps4-vr
Wellicht handig om erbij te vermelden:NotSoSteady schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:06:
PSVR voor 272 euro bij DGMOutlet. Ik heb hem daar ook gehaald, was geheel nieuw en doos was eveneens onbeschadigd.
"Op het betreffende producten ontvangt u 14 dagen garantie.
Na de betreffende 14 dagen kunt u tot 1 jaar na aankoop van uw bestelling fabrieksgarantie claimen bij de fabrikant."
Als de PSVR unit bijv al eerder verkocht is, bijv in oktober, dan heb je dus nog 7 maanden garantie. Uiteraard staat er wat tegenover die €272 (het is een outlet, dus garantie is nou eenmaal anders), maar wel verstandig om hier rekening mee te houden voor sommige mensen.
[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 30-03-2017 08:40 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Zeer goede toevoeging!ASNNetworks schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:39:
[...]
Wellicht handig om erbij te vermelden:
"Op het betreffende producten ontvangt u 14 dagen garantie.
Na de betreffende 14 dagen kunt u tot 1 jaar na aankoop van uw bestelling fabrieksgarantie claimen bij de fabrikant."
Als de PSVR unit bijv al eerder verkocht is, bijv in oktober, dan heb je dus nog 7 maanden garantie. Uiteraard staat er wat tegenover die €272 (het is een outlet, dus garantie is nou eenmaal anders), maar wel verstandig om hier rekening mee te houden voor sommige mensen.
Persoonlijk zou ik dan een tweedehands exemplaar met bon proberen te vinden op bv Marktplaats of Tweakers. Kan je goedkoper uit zijn en een klap meer garantie krijgen.
Ik ben aan het overwegen een Playstation met PS VR te kopen, en deze wil ik mijn kelder gaan gebruiken. Het probleem daar is echter dat het plafond maar ong. 2 meter hoog is. In hoeverre gaat dit problemen opleveren met gaming, of speel je het meeste zittend?
Zijn er ook plekken/winkels waar ik dit eens kan uitproberen?
[ Voor 11% gewijzigd door thesystem op 30-03-2017 10:18 ]
Ik denk dat persoonlijk 2 meter te laag gaat zijn. De racespellen speel ik veel zittend maar bijvoorbeeld Batman, Job Simulator etc speel ik veel liever staand. Juist dan zal je snel met je hand het plafond raken, ik heb al een paar keer de lamp geraakt.thesystem schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:16:
Ik ben aan het overwegen een Playstation met PS VR te kopen, en deze wil ik mijn kelder gaan gebruiken. Het probleem daar is echter dat het plafond maar ong. 2 meter hoog is. In hoeverre gaat dit problemen opleveren met gaming, of speel je het meeste zittend?
Daarnaast staat in de handleiding dat de ruimte goed verlicht moet zijn. Mijn ervaring is dat daglicht een stuk minder fouten opleverd in de tracking.
Ik heb de bril in de mediamarkt geprobeerd, ik geloof dat in sommige gamemania filialen het ook kan
Ik denk dat het wel meevalt om eerlijk te zijn, hoe lang ben je?thesystem schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:16:
Persoonlijk zit ik liever, hoewel het ook een beetje van de game afhangt.
[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 30-03-2017 11:58 ]
Ik ben 1,86 dus heel veel plaats heb ik niet over. Verder heb ik de kelder ook vrijwel geheel verduisterd voor mijn projector. Er hangt 1 TL lamp die niet al te fel schijnt, vergelijkbaar met een woonkamer 's avonds met schemerlamp.NotSoSteady schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:56:
[...]
Ik denk dat het wel meevalt om eerlijk te zijn, hoe lang ben je?
Persoonlijk zit ik liever, hoewel het ook een beetje van de game afhangt.
Ik ben net zo lang en nee, dan wordt het wel erg beperkt. Sommige games zijn echt leuker om staand te spelen.thesystem schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:52:
[...]
Ik ben 1,86 dus heel veel plaats heb ik niet over. Verder heb ik de kelder ook vrijwel geheel verduisterd voor mijn projector. Er hangt 1 TL lamp die niet al te fel schijnt, vergelijkbaar met een woonkamer 's avonds met schemerlamp.
Ik gebruik hem in een ruimte met nauwelijks natuurlijk licht, en dat werkt prima. Sterker nog, in de avond staat er maar één miezerig lampje aan (in de kleur rood), geen centje pijn.DaTimMan schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:38:
[...]
Daarnaast staat in de handleiding dat de ruimte goed verlicht moet zijn. Mijn ervaring is dat daglicht een stuk minder fouten opleverd in de tracking.
Hmmm, een rode lamp hmm? Vraag me nu gelijk af wat voor werk je doet!Exorcist schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:03:
[...]
Ik gebruik hem in een ruimte met nauwelijks natuurlijk licht, en dat werkt prima. Sterker nog, in de avond staat er maar één miezerig lampje aan (in de kleur rood), geen centje pijn.
Als je een alternatieve locatie hebt zou ik dat zeker doen. 2m is voor sommige games echt te laag.thesystem schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:16:
Als ik denk aan Batman: Arkham VR dan heb je daar bijvoorbeeld segmenten waar je met je grapplehook het dak op moet schieten, of naar de batwing die zo goed als recht boven je hangt. Dan moet je daar dus ook naar kijken en richten. Dit doe je op de meest natuurlijke manier met gestrekte handen en dit zal dan niet bij jou werken.
Wellicht dat het ook werkt zonder gestrekte handen maar echt praktisch lijkt het me niet. Zo zullen er wel meerdere momenten zijn in VR games die ik niet direct voor de geest kan halen, maar waarbij een plafond van 2m niet echt ideaal is.
***Update***
Holoball (soort VR Tennis) zou dan bijvoorbeeld al onspeelbaar voor je worden. Daar moet je alleen al tijdens de calibratie je armen gestrekt boven je houden.
Ik denk dat je voor optimale VR omgeving inderdaad moet kunnen staan en je armen volledig boven je hoofd kunnen strekken en gestrekt naast je lichaam kunnen houden zonder ergens tegenaan te komen. Daarnaast is het nog altijd wenselijk indien je een metertje naar links/rechts/voor/achter kunt lopen. Er is namelijk een soort van room scaling effect bij PSVR al is het vrij beperkt.
Maar je moet af en toe een stap naar voren doen in de VR wereld om bijvoorbeeld over de rand van het dak te kijken of dingen op te pakken die op een tafel voor je liggen etc.
Dit is in elk geval de ruimte die je nodig hebt volgens Sony zelf (exclusief de hoogte)

Klik HIER voor een grotere versie
***UPDATE 15:17***
Farpoint PSVR Co-Op Gameplay Demo and Interview
Tevens wordt in de video aangegeven door de developer dat de campaign voor een ervaren speler ongeveer 4 uur zal duren. Voor een beginner 5 tot 8 uur.
Daarnaast is er nog de CO-OP mode, deze staat los van de campaign.
[ Voor 37% gewijzigd door ThaBEN op 30-03-2017 15:17 ]
Mortal Blitz ziet er mooi en veelbelovend uit. Gaat de goede kant op zo.ThaBEN schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:55:
Gratis VR demo op PSN China
[video]
[video]
Als de bon niet op naam staat. Garantie is niet overdraagbaar.ralph075 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:05:
[...]
Zeer goede toevoeging!
Persoonlijk zou ik dan een tweedehands exemplaar met bon proberen te vinden op bv Marktplaats of Tweakers. Kan je goedkoper uit zijn en een klap meer garantie krijgen.
Ik speel alleen maar zittend. Het ligt er dan ook aan wat je zelf wilt. Wil je de volledige ervaring optimaal tot in elke hoek beleven, dan lukt het niet. Ga je zittend spelen en neem je eventuele beperkingen voor lief, dan kan het prima.thesystem schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:16:
[ Voor 47% gewijzigd door Marselaar op 31-03-2017 07:54 . Reden: nog een bericht beantwoord ]
PSN: Marselaar
Dit dus. Ik speel ook voornamelijk zittend en de laatste tijd vooral VR racegames waar dit al helemaal geen probleem is. Stuurtje erbij een gaan!Marselaar schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:47:
[...]
[...]
Ik speel alleen maar zittend. Het ligt er dan ook aan wat je zelf wilt. Wil je de volledige ervaring optimaal tot in elke hoek beleven, dan lukt het niet. Ga je zittend spelen en neem je eventuele beperkingen voor lief, dan kan het prima.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Rudios op 01-06-2017 21:12 ]
Whole lot of stars ***
Af en toe ook last van.
Het is wel maar zeer minimaal en tijdens het gamen merk ik het niet.
Soms denk ik dat de camera wellicht iets scheef staat, of de PSVR niet 100% recht op mijn hoofd zit. Daar zou je eens mee kunnen experminteren
Het is wel maar zeer minimaal en tijdens het gamen merk ik het niet.
Soms denk ik dat de camera wellicht iets scheef staat, of de PSVR niet 100% recht op mijn hoofd zit. Daar zou je eens mee kunnen experminteren
Zijn er mensen die positiever over de cinematic modus denken na de 2.5 update en deze nu meer gebruiken? Lees er wel goede verhalen over.
Omdat ik nog een stapeltje ongekeken 3D blu-rays heb wordt het toch wel heel aanlokkelijk om de bril aan te schaffen.
(los van het feit dat Dirt Rally als eerste aan zou gaan i.c.m. de T300)
Omdat ik nog een stapeltje ongekeken 3D blu-rays heb wordt het toch wel heel aanlokkelijk om de bril aan te schaffen.
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
Heb nog geen volledige 3D gekeken met mijn PS VR. Maar heb er nog wel een paar liggen. Gravity even getest. Het is mooi. Maar ik was niet omver geblazen. Plus dat ik film kijken met zo n apparaat op mijn hoofd niet echt heel prettig vind.Foetsie schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:42:
Zijn er mensen die positiever over de cinematic modus denken na de 2.5 update en deze nu meer gebruiken? Lees er wel goede verhalen over.
Ik zou niet speciaal voor films de PS VR aanschaffen. Dat is toch ook meer een feature die leuk meegenomen is. Maar goed mijn bescheiden mening.
Gisteren even Batman uitgespeeld, man man wat een gave ervaring zeg, jammer genoeg best van korte duur... Ik wil meer van dit!
.
[ Voor 99% gewijzigd door Rudios op 01-06-2017 21:12 ]
Whole lot of stars ***
Ik hoop echt dat ze met een volledige game komen.Fusionmania schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:14:
Gisteren even Batman uitgespeeld, man man wat een gave ervaring zeg, jammer genoeg best van korte duur... Ik wil meer van dit!
Jij en elke PS VR bezitter gok ik zo.GoO schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:52:
[...]
Ik hoop echt dat ze met een volledige game komen.
Ik speel alleen geen enkele 'normale'/non-vr game meer sinds ik de PS VR heb. Maar goed wil o.a. Horizon en Project Cars GOTY nog wel een keer spelen.

Same here. Nu bezig met de extra content van RE7. Erg positief over, net als de main game.Geteisem schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:06:
[...]
Jij en elke PS VR bezitter gok ik zo![]()
Ik speel alleen geen enkele 'normale'/non-vr game meer sinds ik de PS VR heb. Maar goed wil o.a. Horizon en Project Cars GOTY nog wel een keer spelen.
Binnenkort Hitman maar eens proberen in cinema mode.
Waarschijnlijk heb je hem net, want bij mij is die niet meer aangeweest sinds RE7. Ik snap dat het een nieuw product is, maar Sony had toch wel wat meer mogen investeren in games.Geteisem schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:06:
[...]
Jij en elke PS VR bezitter gok ik zo![]()
Nou nee ik heb de bril sinds November. Totaal verslaafd aan Dirt Rally VR en Driveclub VR. RE7 moet ik nog afmaken.NotSoSteady schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:40:
[...]
Waarschijnlijk heb je hem net, want bij mij is die niet meer aangeweest sinds RE7. Ik snap dat het een nieuw product is, maar Sony had toch wel wat meer mogen investeren in games.
Tja, pixelracing tot de max.Geteisem schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:52:
[...]
Nou nee ik heb de bril sinds November. Totaal verslaafd aan Dirt Rally VR en Driveclub VR. RE7 moet ik nog afmaken.
Azijnzeiken ten top. Ik vermaak mij er mee. Jij niet. Big deal.
Liever pixelracing in VR als ultra HD op een plat scherm. Racing games zijn echt geschikt voor VR. Overigens ziet Dirt Rally er gewoon goed uit.
Persistence, Statik en Farpoint zijn toch wel echt musthaves voor mij.
Starblood sla ik maar even over. Doet mij teveel aan de voor mij ziekmakende ervaring van Scavengers Odyssee denken.
Ja, krijg je gratis bij de game. De game kost €89,99. Of je koopt de Aim voor €89,99, krijg je de game gratisGeteisem schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:58:
[...]
Persistence, Statik en Farpoint zijn toch wel echt musthaves voor mij.En weer een accessoire om aan te schaffen. Of krijgen we die cadeau bij de game?
![]()
Starblood sla ik maar even over. Doet mij teveel aan de voor mij ziekmakende ervaring van Scavengers Odyssee denken.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Koopje!ASNNetworks schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:24:
[...]
Ja, krijg je gratis bij de game. De game kost €89,99. Of je koopt de Aim voor €89,99, krijg je de game gratis
Kwam dit tegen en vond het wel interresant om hier te posten;
YouTube: Upscaling cable improves PSVR graphics
YouTube: Uvision Upconversion Cable improves PSVR graphics!
Deze 2 videos vertellen je dat als je deze upconversion (upscaling) kabel prikt tussen je PSVR kastje en de headset, de graphics van de headset er beter van gaan worden.
Nou had ik begrepen dat de PS PRO dit truukje standaard doet (upscaling voor betere graphics) en daarmee zou deze kabel voor de PS4 PRO overbodig zijn. Klopt dit ?
Deze 2 videos vertellen je dat als je deze upconversion (upscaling) kabel prikt tussen je PSVR kastje en de headset, de graphics van de headset er beter van gaan worden.
Nou had ik begrepen dat de PS PRO dit truukje standaard doet (upscaling voor betere graphics) en daarmee zou deze kabel voor de PS4 PRO overbodig zijn. Klopt dit ?
PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl
Lijkt me sterk dat dit op een OG PS4 evengoed werkt als op de PO.M1d4s schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:10:
Kwam dit tegen en vond het wel interresant om hier te posten;
I Expect You To Die staat sinds vandaag eindelijk in onze PS Store! Schijnt een van de beste games op PSVR te zijn. Ik ga m zeker aanschaffen.
Lijkt me erg stug dat het uberhaupt werkt...Kashika schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:30:
[...]
Lijkt me sterk dat dit op een OG PS4 evengoed werkt als op de PO.
Als je er over nadenkt zou het niets moeten uit maken... Het is een kabel met electronica die upscaled, maar om het weer te displayen zal het toch weer gedownscaled moeten worden, daar kan gewoonweg geen verbetering in beeldkwaliteit uit voort komen als je weet hoe up- en downscaling werkt....
Inderdaad, volledige onzin.Aenea schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:28:
[...]
Lijkt me erg stug dat het uberhaupt werkt...
Als je er over nadenkt zou het niets moeten uit maken... Het is een kabel met electronica die upscaled, maar om het weer te displayen zal het toch weer gedownscaled moeten worden, daar kan gewoonweg geen verbetering in beeldkwaliteit uit voort komen als je weet hoe up- en downscaling werkt....
Kan best op de Po denk. Gewoon lekker de behoefte doen en door met gamen.Kashika schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:30:
[...]
Lijkt me sterk dat dit op een OG PS4 evengoed werkt als op de PO.

Ha!Geteisem schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:56:
[...]
Kan best op de Po denk. Gewoon lekker de behoefte doen en door met gamen.
[afbeelding]
Mijn zoon heeft voor zijn lentefeest op zijn kado wenslijst een PSVR gezet (op aanraden van mij natuurlijk 😉), zijn oma doe meestal dure presentjes koopt heeft al gezegd dat ze het wel zal kopen 😆
Dus eind mei komt hier ook een psvr binnen 😎
Nu heb ik een 4k oled 55 inch tv met hdr.
Heeft iemand al het probleem opgelost dat de psvr processing unit geen hdr doorgeeft?
Wel vervelend dat je altijd van kabel moet wisselen als ik bvb Uncharted 4 in hdr will spelen.
Sony zou met een verbeterde unit moeten komen die wel hdr pass through doet.
Heeft iemand al het probleem opgelost dat de psvr processing unit geen hdr doorgeeft?
Wel vervelend dat je altijd van kabel moet wisselen als ik bvb Uncharted 4 in hdr will spelen.
Ik denk dat dit de oplossing is: HDMI UHD Splitter:Nu heb ik een 4k oled 55 inch tv met hdr.
https://www.amazon.co.uk/...sw_r_cp_api_HKKtyb4Z79X6C
PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl
klopt, sinds die laatste firmware update heb ik dit ook, in 2D staat altijd het scherm ietsje schuin ongeacht je setup. Ik vind het ook megairritant omdat er geen workaround is, hij calibreert hem zelf steeds schuin ongeacht de positie van je hoofd en camera.Rudios schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:15:
[...]
Klopt, onder het gamen merk je het verder niet, alleen bij 2D als je naar het 'scherm kijkt'. Ik heb alles geprobeerd, van camera tot alle callibraties, niets helpt. Misschien zitten de 2 schermpjes wel fysiek iiiiieetsjes scheef in de behuizing. Maargoed, ik ben dus geen uitzondering, kan ik me er ook makkelijker bij neerleggen.
In VR mode is dit uiteraard niet het geval.
Ik vind het ook belachelijk, vooral voor 2 producten die in hetzelfde jaar zijn uitgebracht.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:12:
Mijn zoon heeft voor zijn lentefeest op zijn kado wenslijst een PSVR gezet (op aanraden van mij natuurlijk 😉), zijn oma doe meestal dure presentjes koopt heeft al gezegd dat ze het wel zal kopen 😆
Nice!.GoO schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 07:42:
I Expect You To Die staat sinds vandaag eindelijk in onze PS Store! Schijnt een van de beste games op PSVR te zijn. Ik ga m zeker aanschaffen.
Ik krijg van de week ook nog van Playstation €10 tegoed terug vanwege de 'besteed €50 krijg €10 terug actie'.
Kan ik daar mooi 'I Expect You to Die' mee aanschaffen.
Ik heb gehoord dat de game helaas kort is maar de beleving wel super vet is. Dit zou één van de betere VR games zijn die er is (beetje vergelijkbare situatie als met Batman Arkham VR).
Lijkt me best wel een goede/interessante game!
Aankomende PSVR games experiences die beschikbaar zijn vanaf 7 april:
Atomic Ghost Fleet
In Alchemy VR’s Atomic Ghost Fleet, descend into the remote tropical waters around the Bikini Atoll and come face to face with an undisturbed marine world of extraordinary shipwrecks.
Cocos Shark Island
Travel 240 miles off the coast of Costa Rica in the heart of the Pacific Ocean to the incredible Cocos Island – described by legendary explorer Jacques Cousteau as “the most beautiful island in the world”.
This tropical ecosystem is a mecca for schools of exotic fish – and hungry sharks. Join a team of research scientists as they dive into this underwater paradise at feeding time to observe 360 degrees of this thrilling event produced by the team at Alchemy VR.
David Attenborough’s First Life VR
Alchemy VR’S First Life takes you on a journey of discovery to the Cambrian Oceans of 540 million years ago as David Attenborough reveals the dawn of life – and introduces you to the earliest inhabitants of an amazing marine world.
Bron: Playstation Blog EU
Meer Mortal Blitz beelden:
[ Voor 150% gewijzigd door ThaBEN op 04-04-2017 20:46 ]
Ik heb "I expect you to die" net in een uur ongeveer uitgespeeld. Het is een vrij simpele game met wat humor. Ik vond hem veel te kort voor die 25 euro. Ik zou wachten tot ie in de aanbieding is. Inhoudelijk is het echt wel een leuke game (niet zo gaaf als Batman vr), maar veel te kort.mrwall schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:30:
Ben ook heel erg benieuwd hoe de game is. Ga 'm dit weekend zeker kopenIemand al gespeeld?
De psychonauts game is veel leuker naar mijn idee.
Een heel groot gedeelte van de VR games zijn in de aanbieding momenteel!
Job Simulator, Windlands, Tethered en Mervils: A VR adventure maar aangeschaft voor 60 euro totaal:)
Job Simulator, Windlands, Tethered en Mervils: A VR adventure maar aangeschaft voor 60 euro totaal:)
[ Voor 41% gewijzigd door Qweridee op 05-04-2017 13:34 ]
Complete lijst:Qweridee schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:28:
Een heel groot gedeelte van de VR games zijn in de aanbieding momenteel!
Robinson: The Journey
Job Simulator
DiRT Rally PLAYSTATION VR UPGRADE DLC ADD-ON
DiRT Rally PLUS PLAYSTATION VR BUNDLE
NBA 2KVR Experience
EVE: Valkyrie (plus Founder’s Pack)
Eagle Flight
Rez Infinite
Thumper
Sports Bar VR
Headmaster
Keep Talking and Nobody Explodes
The Brookhaven Experiment
Fruit Ninja VR
Battlezone
Wayward Sky
Gunjack
Carnival Games VR
The Assembly
The Martian VR Experience
Surgeon Simulator: Experience Reality
Perfect
Volume
Pinball FX2 VR
Lethal VR
Time Machine VR
Werewolves Within
Windlands
Harmonix Music VR
Loading Human™: Chapter 1
Pixel Gear
HoloBall
Moto Racer 4
Weeping Doll
Bron: Playstation Blog EU
***UPDATE***
En nog een uitgebreide analyse over de verbeterde move controller tracking sinds firmware update 4.50
[ Voor 13% gewijzigd door ThaBEN op 06-04-2017 06:59 ]
Toch maar ff Job Simulator aanschaffen een dezer dagen met die korting. Maar ik heb nog zoveel te spelen

Herocade releasedate 18 april (9 games voor 15 euro)
https://uploadvr.com/dreadhalls-herocade-psvr-release-date/
https://uploadvr.com/dreadhalls-herocade-psvr-release-date/
[ Voor 36% gewijzigd door .GoO op 06-04-2017 14:06 ]
Vraagje kan je eigenlijk stereoscopisch 3D games van de PS4 op je PSVR spelen in 3D net zoals met Blu-Ray's
Sniper Elite3 Ultimate edition is nu in de aanbieding voor 10,99 en daar staat bij dat die ook in stereoscopisch 3D gespeeld kan worden?
Sniper Elite3 Ultimate edition is nu in de aanbieding voor 10,99 en daar staat bij dat die ook in stereoscopisch 3D gespeeld kan worden?
PSN: FreakGIB
Op dit moment (nog) niet.FreakGIB schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:37:
Vraagje kan je eigenlijk stereoscopisch 3D games van de PS4 op je PSVR spelen in 3D net zoals met Blu-Ray's
Zo maar weer even Dirt Rally VR aanslingeren. Ben alleen wel een beetje bang voor het warmere weer straks. Of moet ik ook nog een Airco aan gaan schaffen om VR te kunnen spelen... Heb nu al af en toe dat ik t behoorlijk warm heb met dan ding op mijn hoofd. Maar goed.
Ik had Job Simulator gekocht tijdens de sale maar moet zeggen dat ik hem vind tegenvallen. Ik had meer verwacht en was in de veronderstelling dat je vrijer was om rond te klooien. Maar het zijn toch wel redelijk eenzijdige opdrachten die je precies moet uitvoeren zoals de game je aangeeft.
De stukken waar je vanuit de game vrij word gelaten om iets te doen zijn meestal niet meer dan 'kies welke ingrediënten je op je pizza wil' wanneer je als chefkok speelt, of 'kies welke van de 8 geurverfrissers je aan de spiegel van je auto wil hangen/kies de kleur van de auto' wanneer je als monteur aan het werk bent.
Je kunt natuurlijk ook zelf wat proberen rond te klooien en niet naar de opdrachten luisteren in de game, maar het is jammer dat dan niet gereageerd wordt vanuit de game op wat je bent aan het doen. De klant die voor je staat blijft je dan doods aankijken totdat je uitvoert wat hij gevraagd had.
Bovendien toen ik tijdens mijn 2e job besloten had niet naar de klant te luisteren en zelf begon te experimenteren, merkte ik toen ik verder wilde met de job dat ik zo goed als alles gezien had. De volgende 30 minuten waren niets anders dan een herhaalsessie van alles wat ik in de voorgaande 30 minuten zelf al had ontdekt.
Elke job voelt van begin tot eind aan als 1 grote tutorial van een half uur waarin een groot TV scherm precies stap voor stap uitlegt wat je moet doen. Op moment dat je als caissière een pakje kauwgum kunt afrekenen hoef ik niet nog een aparte tutorial missie waarin ik een blikje cola moet afrekenen en dan nog een aparte tutorial missie waarin ik een krant moet afrekenen.
Je wordt teveel aan het handje gehouden en de game weigert verder te of te reageren totdat jij precies doet wat de game wil. Je kunt hierdoor ook niet falen in een opdracht. Of je doet het goed, of de game reageert niet totdat je het goed doet.
Het was leuker geweest als je een opdracht kreeg en zelf moest uitvinden wat je moest doen, en dan een score of reactie van de klant te zien kreeg gebaseerd op hoe tevreden hij was. De game verpest het eigenlijk voor zichzelf door gedurende de gehele game dat grote TV scherm constant voor je neus te plaatsen die precies laat zien wat je moet doen. Als er een optie was om dit scherm uit te schakelen was het een veel betere ervaring. Het is nu alsof je een puzzle game speelt waarin direct elke oplossing voor je gespoiled wordt door de game zelf.
Zodra je klaar bent met alle opdrachten in een job heb je (zo goed als) alles gezien dat er te beleven valt in die specifieke job. Het voelt voor mij aan alsof ze de game groter hebben willen laten lijken dan hij daadwerkelijk is door veel zinloze opdrachten erin te stoppen.
Ook had ik na 2 speelsessies direct een platinum trophy en zodra je elke job 1 keer gespeeld hebt is er eigenlijk geen replay waarde meer.
Ik zou zeggen speel eerst de demo die aanwezig is op de Demo Disc, indien je daar niet super enthousiast van wordt zou ik de game links laten liggen want het wordt niet veel meer dan dat.
Ik denk dat als launch game dit zeker een goede titel was, maar indien je al meerdere VR titels heb gespeeld Job Simulator op dit moment niet meer echt indruk op je zal maken.
Het leukste aan de game vond ik nog dat tijdens de automonteur job je een radio zender kunt opzetten waarin alleen maar onzin gepraat wordt. Dit wordt gedaan door Justin Roiland, oftewel de stem acteur van Rick & Morty
De stukken waar je vanuit de game vrij word gelaten om iets te doen zijn meestal niet meer dan 'kies welke ingrediënten je op je pizza wil' wanneer je als chefkok speelt, of 'kies welke van de 8 geurverfrissers je aan de spiegel van je auto wil hangen/kies de kleur van de auto' wanneer je als monteur aan het werk bent.
Je kunt natuurlijk ook zelf wat proberen rond te klooien en niet naar de opdrachten luisteren in de game, maar het is jammer dat dan niet gereageerd wordt vanuit de game op wat je bent aan het doen. De klant die voor je staat blijft je dan doods aankijken totdat je uitvoert wat hij gevraagd had.
Bovendien toen ik tijdens mijn 2e job besloten had niet naar de klant te luisteren en zelf begon te experimenteren, merkte ik toen ik verder wilde met de job dat ik zo goed als alles gezien had. De volgende 30 minuten waren niets anders dan een herhaalsessie van alles wat ik in de voorgaande 30 minuten zelf al had ontdekt.
Elke job voelt van begin tot eind aan als 1 grote tutorial van een half uur waarin een groot TV scherm precies stap voor stap uitlegt wat je moet doen. Op moment dat je als caissière een pakje kauwgum kunt afrekenen hoef ik niet nog een aparte tutorial missie waarin ik een blikje cola moet afrekenen en dan nog een aparte tutorial missie waarin ik een krant moet afrekenen.
Je wordt teveel aan het handje gehouden en de game weigert verder te of te reageren totdat jij precies doet wat de game wil. Je kunt hierdoor ook niet falen in een opdracht. Of je doet het goed, of de game reageert niet totdat je het goed doet.
Het was leuker geweest als je een opdracht kreeg en zelf moest uitvinden wat je moest doen, en dan een score of reactie van de klant te zien kreeg gebaseerd op hoe tevreden hij was. De game verpest het eigenlijk voor zichzelf door gedurende de gehele game dat grote TV scherm constant voor je neus te plaatsen die precies laat zien wat je moet doen. Als er een optie was om dit scherm uit te schakelen was het een veel betere ervaring. Het is nu alsof je een puzzle game speelt waarin direct elke oplossing voor je gespoiled wordt door de game zelf.
Zodra je klaar bent met alle opdrachten in een job heb je (zo goed als) alles gezien dat er te beleven valt in die specifieke job. Het voelt voor mij aan alsof ze de game groter hebben willen laten lijken dan hij daadwerkelijk is door veel zinloze opdrachten erin te stoppen.
Ook had ik na 2 speelsessies direct een platinum trophy en zodra je elke job 1 keer gespeeld hebt is er eigenlijk geen replay waarde meer.
Ik zou zeggen speel eerst de demo die aanwezig is op de Demo Disc, indien je daar niet super enthousiast van wordt zou ik de game links laten liggen want het wordt niet veel meer dan dat.
Ik denk dat als launch game dit zeker een goede titel was, maar indien je al meerdere VR titels heb gespeeld Job Simulator op dit moment niet meer echt indruk op je zal maken.
Het leukste aan de game vond ik nog dat tijdens de automonteur job je een radio zender kunt opzetten waarin alleen maar onzin gepraat wordt. Dit wordt gedaan door Justin Roiland, oftewel de stem acteur van Rick & Morty
Ik heb Headmaster gekocht in de sale vanwege alle positieve geluiden. Verrassend leuke en afwisselende game met de nodige humor. Voor de huidige 11 euro een meer dan prima aankoop wat mij betreft.
11 minuten StarBlood Arena Gameplay
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BB16j2MESs8]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BB16j2MESs8]
Die radiozender is inderdaad geniaalThaBEN schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:28:
YouTube: Justin Roiland (Rick & Morty) - Car Talk Radio - Job Simulator
Nog enkele nieuwe PSVR trailers
Fantastic Contraption - Launch Trailer | PS VR
Star Trek: Bridge Crew VR - USS Aegis Gameplay
Star Trek: Bridge Crew VR - USS Enterprise Gameplay Video
Fantastic Contraption - Launch Trailer | PS VR
Star Trek: Bridge Crew VR - USS Aegis Gameplay
Star Trek: Bridge Crew VR - USS Enterprise Gameplay Video
Wat blijft Dirt Rally VR toch een top ervaring zeker in combi met stuurtje. Echt heerlijk. De learning curve valt mee imho. Begin al een aardige coureur te worden.
Nice: https://blog.eu.playstati...h-next-weeks-free-update/
VR support voor Race the Sun. Iedereen die al een tijdje Plus heeft, heeft deze game ook al. De VR update is gratis.
VR support voor Race the Sun. Iedereen die al een tijdje Plus heeft, heeft deze game ook al. De VR update is gratis.
Ik speel hem ook met stuurtje. Het solo Rally racen lukt aardig en weet ondertussen bijna altijd in de top 3 te eindigen. Ik heb wel nog moeite met haarspeld bochten. Het lukt me niet om die mooi driftend te kunnen nemen. Of ik vlieg uit de bocht of ik spin teveel waardoor mijn auto de verkeerde kant op wijst. Ik neem ze hierdoor maar langzaam. Wat ook vet is, is dat elke auto totaal anders aanvoelt. Moet elke keer meerdere uren wennen wanneer ik een nieuwe auto koop in de game.Geteisem schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:25:
Wat blijft Dirt Rally VR toch een top ervaring zeker in combi met stuurtje. Echt heerlijk. De learning curve valt mee imho. Begin al een aardige coureur te worden.
Helemaal vergeten dat ik die via PS+ had! vanavond dan toch maar eens downloaden.ralph075 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:37:
Nice: https://blog.eu.playstati...h-next-weeks-free-update/
Ik kan er niks van én ik heb geen VR. Maar Race the Sun met zo'n bril op lijkt me echt geweldig. Moet het nog steeds een keer gaan proberen.
Starblood Arena review, krijgt een 9. Klinkt als een zeer goede game en doet me een beetje denken aan Descent van vroeger.
http://www.playstationlif...review-vrs-overwatch-psvr
Starblood arena gisteren ook aangeschaft en vannacht ff gespeeld. Speelt echt heerlijk weg!!!.GoO schreef op woensdag 12 april 2017 @ 07:51:
Starblood Arena review, krijgt een 9. Klinkt als een zeer goede game en doet me een beetje denken aan Descent van vroeger.
[ Voor 5% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 12-04-2017 08:23 ]
Vraagje DirtRally+VR update is nu te koop voor 24,99 in de PSN Store
ik doe niet zo heel vaak race games maar vind het wel leuk maar is dit een beetje te doen zonder stuur?
ik doe niet zo heel vaak race games maar vind het wel leuk maar is dit een beetje te doen zonder stuur?
Prima game, ook zonder stuur zeer goed te doen.FreakGIB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:04:
Je heb nog steeds de actie besteed nu 50 en krijg 10 terug in april
mag je dan ook bv.. die 50 besteden over meerdere games
ik heb bv.. gekocht Sniper3 Elite voor 10,99 en zit er nu ook aan te denken om Starblood Arena VR te kopen voor 39,99 kom ik uit op 50,98 ?
heeft iemand hier ervaring mee?
Of ben ik toch al te laat voor die actie en had ik voor april die 50 moeten besteden?
ik heb bv.. gekocht Sniper3 Elite voor 10,99 en zit er nu ook aan te denken om Starblood Arena VR te kopen voor 39,99 kom ik uit op 50,98 ?
Of ben ik toch al te laat voor die actie en had ik voor april die 50 moeten besteden?
[ Voor 12% gewijzigd door FreakGIB op 12-04-2017 10:24 ]
Geweldige game. Must buy voor VR wat mij betreft ook zonder stuur. Alleen ik wou toen ook echt snel een stuurtje. En met is echt nog veel gaver maar goed.FreakGIB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:04:
Je bent te laat, 50 euro besteding had in maart gemoeten.FreakGIB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:01:
Je heb nog steeds de actie besteed nu 50 en krijg 10 terug in april
Wel kopen he, leuke game!MaxHardcore schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:20:
[...]
Je bent te laat, 50 euro besteding had in maart gemoeten.
Weer van die futuristische meuk..GoO schreef op woensdag 12 april 2017 @ 07:51:

Speelt heerlijk, echt toffe game, je verdient ook credits waarmee je unlocks kunt kopen a la overwatch. Ik heb geen spijt van de aankoop, de multiplayer moet nog wel gefixed worden want die werkt momenteel niet goed.
Verwijderd
Precies, ik hoop dat ze ook met een beetje historische games komen, zou toch fantastisch om de ps vr als tijdmachine te gebruiken.
Ben ik ook klaar mee. Nee dat zeg ik verkeerd: daar wilde ik sowieso nooit aan beginnen
Farpoint bundel in de aanbieding bij wehkamp voor 83,69 t/m 13-04
https://www.wehkamp.nl/Zo...rpp=24&Blocks=0&View=Grid
https://www.wehkamp.nl/Zo...rpp=24&Blocks=0&View=Grid
Ik ben niet zo van de multiplayer. Is het dan nog steeds de moeite waard?Mortalboy[NL] schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:11:
[...]
Speelt heerlijk, echt toffe game, je verdient ook credits waarmee je unlocks kunt kopen a la overwatch. Ik heb geen spijt van de aankoop, de multiplayer moet nog wel gefixed worden want die werkt momenteel niet goed.
Ik ben gisteren aan The Brookhaven Experiment begonnen en dat is toch wel een intense ervaring ☺️
Vanaf de helft van het spel begint het ook echt moeilijk te worden.
Vandaag Robinson The Journey begonnen en wauw dat is toch echt wel een mooie game.
Wel niet zoveel gameplay, maar toch nog plezant
Vanaf de helft van het spel begint het ook echt moeilijk te worden.
Vandaag Robinson The Journey begonnen en wauw dat is toch echt wel een mooie game.
Wel niet zoveel gameplay, maar toch nog plezant
Ik zal enkele kanalen benoemen die ik gebruik voor PSVR nieuws en meestal als eerste (p)reviews online hebben staan. Wellicht interessant voor jullie.
Three Eye Gaming
Mitsuownes
PSVR frank. PlayStation VR Wise Guy
davestation VR
Without Parole Games
Three Eye Gaming
Mitsuownes
PSVR frank. PlayStation VR Wise Guy
davestation VR
Without Parole Games
Ik hoor het wel van jou! ;-)ThaBEN schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:53:
Ik zal enkele kanalen benoemen die ik gebruik voor PSVR nieuws en meestal als eerste (p)reviews online hebben staan. Wellicht interessant voor jullie.
Symphony of the Night Machine uitgesteld naar 26 april
Bron: http://www.psx-sense.nl/2...vr-twee-weken-uitgesteld/
[ Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 13-04-2017 19:54 ]
Symphony of the Night is al tig jaar uit! Geweldige game was datThaBEN schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:22:
Symphony of the Night uitgesteld naar 26 april
[video]
Ik bedoel Symphony of the MachineMutatie schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:49:
[...]
Symphony of the Night is al tig jaar uit! Geweldige game was dat
Hopelijk lekker veel Dirt Rally in VR rijden dit Faalhazen weekend. Meer van dit soort games gaarne!
Star Trek sla ik waarschijnlijk over. Mompelt Star Wars

Statik daarentegen lijkt mij een hele vermakelijke en originele VR titel.
Joh, daar gaat het toch helemaal niet om. Gewoon supergaaf om samen een ruimteschip te vliegen. Enige waar ik me zorgen om maak is de bediening met de move controllers. Heb daar nog geen goede ervaringen mee.Geteisem schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:26:
[...]
Star Trek sla ik waarschijnlijk over. Mompelt Star Wars
Ik vind de trailer nog niet heel sprekend. Waar gaat het over?Geteisem schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:26:
[...]
Statik daarentegen lijkt mij een hele vermakelijke en originele VR titel.
Iemand tips voor Resident Evil vr, qua settings? Was binnen 5 minuten kotsmisselijk. Heb het zittend getest.
[ Voor 6% gewijzigd door kesj op 16-04-2017 14:23 ]
Heb je die blinders aan staan en het draaien in delen? Heb je al wel voldoende VR uren gemaakt? RE7 is geen game waar ik direct mee zou beginnen.kesj schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:22:
Iemand tips voor Resident Evil vr, qua settings? Was binnen 5 minuten kotsmisselijk. Heb het zittend getest.
Zelf alle limitaties uitgezet en nergens last van gehad.
Idd nog weinig uren hier..GoO schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:06:
[...]
Heb je die blinders aan staan en het draaien in delen? Heb je al wel voldoende VR uren gemaakt? RE7 is geen game waar ik direct mee zou beginnen.
Zelf alle limitaties uitgezet en nergens last van gehad.
Games waarin het vooruit en opzij bewegen via controller gaat, gaan nog niet zo lekker...
Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.