KlaasjeNL schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:03:
Even klagen: Ik heb een setup op zolder waarbij m'n racestoel met stuur recht voor de tv staan, maar ik speel niet alleen racegames. Dus sleep ik de stoel de hele tijd aan de kant als ik wat anders speel. En daarnaast zit ik constant met de camera te hannesen als ik de ene game zittend en de ander weer staand speel, waarbij de camera door de waardeloze standaard constant van de tv dondert. De camera voor de tv zetten is helaas geen optie omdat het stuur dan in de weg zit tijdens het tracken.
Daarom de vraag - waarvan ik mij niet kan voorstellen dat ik de enige ben die erop zit te wachten - of er een fatsoenlijke standaard is die stevig aan je tv klemt en alle kanten op kan draaien. Lijkt me toch niet teveel gevraagd? Of moet ik zelf wat in elkaar knutselen. Iemand tips?
Let op! In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Kinect of Playstation Eye hoef je de camera niet op je tv te zetten. De PSVR is je TV en kun je dus plaatsen waar je maar wil.
Ik heb mijn PS4 sinds ik de PSVR bezit verplaatst naar de andere kant van de woonkamer. De plek waar ik PSVR speel is compleet aan de andere kant van waar mijn TV staat.
Dit omdat ik daar meer beweegruimte heb, mijn race stuurtje daar kan laten staan en tegelijkertijd mijn vrouw de TV in de woonkamer kan blijven gebruiken zonder dat ik daar met move controllers langs haar hoofd loop te zwaaien. Ook hoef ik nu nooit meer de halve kamer te verbouwen en salontafel aan de kant smijten wanneer ik VR wil spelen.
Ik heb een 15 meter HDMI kabel gekocht zodat mijn PS4 nog altijd op de TV in de woonkamer is aangesloten. Zo speel ik non-VR games nog altijd lekker op de bank in de woonkamer op de TV en VR games in een andere hoek van de kamer waar ik genoeg ruimte heb en niemand in de weg zit.
***Update***
Mijn setup ziet inmiddels anders uit als op onderstaande foto's (zoals hierboven aangegeven staat mijn PSVR niet meer naast de TV in de woonkamer) maar om het 'hannesen' met de camera te voorkomen heb ik 2 rechthoekige houten kastjes gemaakt. Dit was nog geen €10 voor het hout, schroeven en op maat laten zagen bij de Hornbach. Wel belangrijk dat je even goed de maten weet die je nodig hebt.
Bij 1 kastje staat de camera precies op ooghoogte wanneer ik zit. En bij 2 kastjes staat de camera precies op ooghoogte wanneer ik sta. Ik hoef dus enkel 1 kastje weg te nemen of erbij te plaatsen en niet meer telkens de camerahoek opnieuw afstellen wanneer ik wissel tussen zitten en staand spelen.
Misschien is dat een idee voor je
Zo staat de camera precies op ooghoogte als ik op een stoel zit
Zo staat de camera precies op ooghoogte als ik sta.
[
Voor 21% gewijzigd door
ThaBEN op 24-03-2017 07:35
]