Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Exirion schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:44:
[...]

Eens. ik heb het gevoel dat de eisen bij de PS3 hoger waren. Sommige games op de PS4 doen aan home computers en PC's uit de jaren '80 denken. Amateuristisch gemaakte hobbyprojecten. Dat terwijl op de Android en iOS tegenwoordig pareltjes voorbij komen. Ik snap niet dat Sony de lat niet hoger legt.
Sony is juist heel erg strict als je het vergelijkt met de games die op de Vive en Rift verschijnen. De grotere en betere games kosten nu eenmaal tijd om te ontwikkelen, dus die zijn niet in 4 maanden tijd klaar. Bovendien zullen veel ontwikkelaars afgewacht hebben hoe de PSVR zou aanslaan.

Nu hij goed lijkt te verkopen verwacht ik dat zeker meer ontwikkelaars zullen aanhaken, maar dat betekent natuurlijk niet dat die volgende week hun games al gereed hebben. We zullen gewoon geduld moeten hebben. Je moet het zien als de launch van een nieuwe console. Die wordt ook niet direct overspoeld door topgames.

Ik ben wel heel benieuwd welke aankondigingen er tijdens de komende E3 worden gedaan. Die zal toch wel voor een aanzienlijk deel in het teken gaan staan van VR.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
technoaddict schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:50:
Heeft iemand Apollo 11 al geprobeerd?
Ja. En hij is fantastisch. Je kunt kiezen tussen passief kijken en actief meedoen. Heb eerst passief de "documentaire" bekeken. Super mooi, je kijkt omhoog en ziet hoe hoog de Saturnus V raket is. Je zit "echt" naast Neil Armstrong en Buzz Aldrin in de capsule en staat naast Neil Armstrong in de maanlander tijdens de landing. En je loopt op de maan en maakt mee hoe de capsule de dampkring weer inraast.

Gisteravond heb ik actief meegedaan en de maanlander bestuurd. Het valt echt niet mee om dat ding zachtjes te laten landen op de maan en niet te laten crashen. Vervolgens kon ik op de maan rondlopen en zag ik Neil Armstrong lekker rondhuppelen. Door op de diverse objecten die rond de lander staan te klikken krijg je daar meer informatie over, in tekst en spraak. Op een gegeven moment kreeg ik de keuze of ik een telefoontje van POTUS wilde aannemen of niet. Nou ja, een telefoontje van de president weiger je natuurlijk niet :)

Doordat je zowel van buitenaf als binnenuit de raket, capsule en maanlander ziet heb ik een veel beter beeld gekregen van hoe de missie nu precies in zijn werk ging dan ik in 40 jaar via boeken, foto's en tv-beelden heb gehad. 12 Euro vind ik geen geld voor dit meesterwerkje. 20 Euro had ik het ook wel waard gevonden. Aanrader, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 21:26
Inderdaad nu echt met pro support, beeld is scherper en rustiger. Ook meer detail als bijvoorbeeld vlinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:55:
[...]

Inderdaad nu echt met pro support, beeld is scherper en rustiger. Ook meer detail als bijvoorbeeld vlinders.
niet in de demo toch? heb tenminste daarvan geen update gehad..
twijfel nog steeds of ik het zal kopen..
Het level wat ik in de demo speelde was best snel klaar, als je het spel koopt, blijf je dan doorspelen? of ga je naar een andere map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:33
Ben ik er eindelijk over uit dat ik Dirt Rally VR aan wil schaffen hebben ze hem nergens meer :( Was wel erg kort zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Maverick op 04-03-2017 08:31 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
carpcatcher schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 01:11:
[...]

Het level wat ik in de demo speelde was best snel klaar, als je het spel koopt, blijf je dan doorspelen? of ga je naar een andere map?
Demo's krijgen in principe nooit updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Maverick schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:31:
Ben ik er eindelijk over uit dat ik Dirt Rally VR aan wil schaffen hebben ze hem nergens meer :( Was wel erg kort zo.
Nog een paar shops: https://www.budgetgaming....r+update+edition_ps4.html

En anders in de Playstation Store, maar dan zou ik op een aanbieding wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door ralph075 op 04-03-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ralph075 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:26:
[...]

Nog een paar shops: https://www.budgetgaming....r+update+edition_ps4.html

En anders in de Playstation Store, maar dan zou ik op een aanbieding wachten.
Had ik al gekeken, maar als je doorklikt zie je dat hij nergens meer op voorraad is. Digitaal is hij 69,- euro meen ik. Das wel een erg groot verschil met op schijfje. Heb hem nu in een fysieke winkel ergens gevonden enm gereserveerd. Vanavond kan ik hem dus toch gaan spelen :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:24
BamSlam_ schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:54:
[...]

Ja. En hij is fantastisch. Je kunt kiezen tussen passief kijken en actief meedoen. Heb eerst passief de "documentaire" bekeken. Super mooi, je kijkt omhoog en ziet hoe hoog de Saturnus V raket is. Je zit "echt" naast Neil Armstrong en Buzz Aldrin in de capsule en staat naast Neil Armstrong in de maanlander tijdens de landing. En je loopt op de maan en maakt mee hoe de capsule de dampkring weer inraast.

Gisteravond heb ik actief meegedaan en de maanlander bestuurd. Het valt echt niet mee om dat ding zachtjes te laten landen op de maan en niet te laten crashen. Vervolgens kon ik op de maan rondlopen en zag ik Neil Armstrong lekker rondhuppelen. Door op de diverse objecten die rond de lander staan te klikken krijg je daar meer informatie over, in tekst en spraak. Op een gegeven moment kreeg ik de keuze of ik een telefoontje van POTUS wilde aannemen of niet. Nou ja, een telefoontje van de president weiger je natuurlijk niet :)

Doordat je zowel van buitenaf als binnenuit de raket, capsule en maanlander ziet heb ik een veel beter beeld gekregen van hoe de missie nu precies in zijn werk ging dan ik in 40 jaar via boeken, foto's en tv-beelden heb gehad. 12 Euro vind ik geen geld voor dit meesterwerkje. 20 Euro had ik het ook wel waard gevonden. Aanrader, imho.
Na jouw verhaal ga ik hem zeker proberen :) Alles wat met space te maken heeft vind ik leuk, dus verwacht ik wel aan me trekken te komen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 21:26
carpcatcher schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 01:11:
[...]

Er zijn iets van 11 verschillende werelden, het komt natuurlijk wel allemaal op hetzelfde neer. Je moet alleen steeds meer punten halen om naar het volgende level te gaan.

Ik vind het een leuk spel, maar niet voor iedere dag. Dan speel ik liever Dirt Rally.

Wat ik jammer vind is dat het niet echt nodig is om alle gebouwen te plaatsen of te upgraden. Je hebt niet echt strategie nodig om te winnen, wel als je op tijd speelt misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Reborn VR komt dit jaar uit op o.a. PSVR

[YouTube: https://youtu.be/GDAjZzsakrA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Voor de RE7 liefhebbers, Paranormal Activity lijkt een game te gaan worden die zich kwalitatief aan Resident Evil 7 kan meten. Volledige game met 10 tot 20 uur speeltijd. Klinkt erg goed!

http://www.roadtovr.com/h...-vrs-next-big-frightener/

Ook komt er binnenkort een nieuwe headphone voor PSVR op de markt.

http://www.roadtovr.com/p...s-aftermarket-headphones/

[ Voor 22% gewijzigd door .GoO op 05-03-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 14:12

CSB

:D

.GoO schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:56:
Reborn VR komt dit jaar uit op o.a. PSVR

[video]
Vet! Warframe VR. :p

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
Maverick schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:31:
Had ik ook… Bol.com besteld voor 39,99.-

Volgende dag 2 uur in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 14:43
Heb gisteren bij Envrsed met de Vive gespeeld. De PSVR komt er echt in de buurt hoor qua looks. Echter is het rondlopen wel een hele grote meerwaarde tov PSVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Dirt Rally VR is echt wel een zeer goeie game. Het is een behoorlijk pittig spel en eerste worden is eerder uitzondering dan regel, maar de top 3 is vaak wel redelijk gemakkelijk te halen. De hogere klassen is wel een stuk pittiger, je moet dan echt wel voorzichtig zijn met gas geven.
Je moet ook goed blijven opletten, want je krijgt continu informatie over opkomende bochten en dergelijke. Dus ik heb al regelmatig gehad dat ik de bocht uitvloog, doordat ik even niet aan het luisteren was :P

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 06-03-2017 12:24 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 20:01
.GoO schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:49:
[...]

Sony is juist heel erg strict als je het vergelijkt met de games die op de Vive en Rift verschijnen. De grotere en betere games kosten nu eenmaal tijd om te ontwikkelen, dus die zijn niet in 4 maanden tijd klaar. Bovendien zullen veel ontwikkelaars afgewacht hebben hoe de PSVR zou aanslaan.

Nu hij goed lijkt te verkopen verwacht ik dat zeker meer ontwikkelaars zullen aanhaken, maar dat betekent natuurlijk niet dat die volgende week hun games al gereed hebben. We zullen gewoon geduld moeten hebben. Je moet het zien als de launch van een nieuwe console. Die wordt ook niet direct overspoeld door topgames.

Ik ben wel heel benieuwd welke aankondigingen er tijdens de komende E3 worden gedaan. Die zal toch wel voor een aanzienlijk deel in het teken gaan staan van VR.
Goed lijkt te verkopen? Mag ik vragen waar je dat op baseert? Toevallig een linkje naar verkoopcijfers oid? Ik hoor juist helemaal niks meer over VR en heb juist het idee dat niemand dit meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:06
PeevdTee schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Goed lijkt te verkopen? Mag ik vragen waar je dat op baseert? Toevallig een linkje naar verkoopcijfers oid? Ik hoor juist helemaal niks meer over VR en heb juist het idee dat niemand dit meer gebruikt.
Hmm stond een week terug gewoon op de frontpage van tweakers -> nieuws: Sony heeft 915.000 PlayStation VR-brillen verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
Ahh oke. Dat is wel een stuk meer dan de concurrentie idd. Alsnog maar +- 2% van het totale aantal verkochte PS4's. Hoeveel van die 915k brillen zullen nog actief worden gebruikt? Zeker als je kijkt naar releases in 2017 is het nog geen vetpot. Zou zo maar kunnen dat Sony die bril laat vallen, net als Microsoft met Kinect gedaan heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:06
PeevdTee schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Ahh oke. Dat is wel een stuk meer dan de concurrentie idd. Alsnog maar +- 2% van het totale aantal verkochte PS4's. Hoeveel van die 915k brillen zullen nog actief worden gebruikt? Zeker als je kijkt naar releases in 2017 is het nog geen vetpot. Zou zo maar kunnen dat Sony die bril laat vallen, net als Microsoft met Kinect gedaan heeft.
Wat betreft de verkopen, ik denk dat het Sony zijn stoutste dromen overtreft. Ben benieuwd of de verkopen in Zuid-Amerika zoals het artikel aangeeft een boost gaan geven dit najaar.

Als je kijkt naar de opkomende releases denk ik niet dat Sony het gaat laten vallen. Afgelopen maand zijn er veel nieuwe (ik geef toe vooral indie) titels bijgekomen maar denk dat we pas rond de zomer als de E3/Gamescom is we weer grote titels kunnen gaan horen. Afgelopen E3/Gamescom was daar bijvoorbeeld de verrassing star trek bridge crew welke speelbaar was :)

Als je daarnaast kijkt naar randapparatuur wat in de geruchtenstroom terecht is gekomen van oordoppen tot bijvoorbeeld een pistoolcontroller verwacht ik dat we nog wel wat gaan zien :)

Een van de toppers waar ik naar uitkijk is star trek bridge crew maar ook zeker ace combat 7

Edit:
Artikel geeft aan dat er veel meer verkopen zijn dan de concurrentie, en dat het eigenlijk jouw post erboven laat zien dat de VR best goed verkoopt en toch haal je aan dat het maar weinig is van het totale Playstation bestand. Maar dit hoeft niet te zijn omdat ze geen VR willen maar wellicht vanwege het prijskaartje, niet iedereen kan zomaar even een VR + bijbehoren + spellen kopen of hebben andere prioriteiten op dit moment met het geld..

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 06-03-2017 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BamSlam_ schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:54:
[...]

Inderdaad. Vooral wetende dat elk knopje en schakelaar dat je in de cockpit ziet, klopt met de werkelijkheid geeft een bijzonder gevoel. geweldig om op deze manier dingen te leren! Mijn respect is in elk geval enorm gestegen voor de mensen dit dit in werkelijkheid hebben gedaan. Als je eenmaal op de maan bent aangekomen en naar de aarde kijkt realiseer je je wat voor een enorme ballen die gasten moeten hebben gehad om dit te doen. En dan moet je nog altijd terugreizen wat misschien wel nog meer risico met zich meebrengt. 1 klein foutje en je komt nooit meer terug op aarde. Respect! _/-\o_

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
.GoO schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:35:
Voor de RE7 liefhebbers, Paranormal Activity lijkt een game te gaan worden die zich kwalitatief aan Resident Evil 7 kan meten. Volledige game met 10 tot 20 uur speeltijd. Klinkt erg goed!

http://www.roadtovr.com/h...-vrs-next-big-frightener/

Ook komt er binnenkort een nieuwe headphone voor PSVR op de markt.

http://www.roadtovr.com/p...s-aftermarket-headphones/
Enig idee wanneer hij komt? Zie overal verschillende datums... 2016, Maart 2017, September 2017...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
ThaBEN schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:35:
Inderdaad. Vooral wetende dat elk knopje en schakelaar dat je in de cockpit ziet, klopt met de werkelijkheid geeft een bijzonder gevoel. geweldig om op deze manier dingen te leren! Mijn respect is in elk geval enorm gestegen voor de mensen dit dit in werkelijkheid hebben gedaan. Als je eenmaal op de maan bent aangekomen en naar de aarde kijkt realiseer je je wat voor een enorme ballen die gasten moeten hebben gehad om dit te doen. En dan moet je nog altijd terugreizen wat misschien wel nog meer risico met zich meebrengt. 1 klein foutje en je komt nooit meer terug op aarde. Respect! _/-\o_
1 klein foutje. Dat klopt als een bus! Dit feitelijke relaas van de landing geeft weer hoe dicht het bij een falen zat!
"I was looking at my trajectory plot," Charlie Duke remembers, "[and] Neil leveled off at about 400 feet [122 meters] and was whizzing across the surface … It was far from what we had trained for and seen in the simulations. So I started getting a little nervous, and they weren't telling us what was wrong. It was just that they were flying this strange trajectory."

In fact, they were flying for their lives.
http://www.space.com/2659...ing-scariest-moments.html

[ Voor 19% gewijzigd door BamSlam_ op 06-03-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
PeevdTee schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Tja, zo kan je overal wel een negatieve draai aan geven. De PSVR verkoopt juist enorm goed en had nog veel meer verkocht kunnen zijn als er niet van zulke enorme tekorten waren. Daarnaast is 2% van het totale aantal PS4's echt onwijs goed in 4 maanden tijd, voor een nieuw product waar nauwelijks reclame voor is gemaakt, dat met tekorten kampt, waar nog niet heel erg veel games voor uit zijn en dat bijna 2x zo duur is als de console zelf.

De grootste bedrijven (Sony, Samsung, Google, Facebook, etc) ter wereld zijn er van overtuigd dat VR de toekomst is en investeren hier vele vele miljoenen in. Sony zelf heeft ook enorm veel geïnvesteerd in R&D. Ze hebben met de PSVR nu een stevige marktpositie in handen en ze hebben als voordeel dat 98% van de PS4 gebruikers nog geen PSVR heeft en dus potentiële klanten zijn. Zeker zodra er een paar echt grote titels naar PSVR komen en de PSVR in prijs gaat dalen zal de userbase flink gaan groeien.

Kortom, Sony zou compleet gestoord zijn wanneer ze de PSVR nu zouden laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Morgen (dinsdag) schijnt firmware update 4.50 publiekelijk uit te komen.

[ Voor 39% gewijzigd door .GoO op 06-03-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

.GoO schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:59:
Morgen (dinsdag) schijnt firmware update 4.50 publiekelijk uit te komen.
Ben benieuwd :) Dat zij nog maar veel verbeteringen op gebied van VR mogen doorvoeren.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
.GoO schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:53:
[...]

Tja, zo kan je overal wel een negatieve draai aan geven. De PSVR verkoopt juist enorm goed en had nog veel meer verkocht kunnen zijn als er niet van zulke enorme tekorten waren. Daarnaast is 2% van het totale aantal PS4's echt onwijs goed in 4 maanden tijd, voor een nieuw product waar nauwelijks reclame voor is gemaakt, dat met tekorten kampt, waar nog niet heel erg veel games voor uit zijn en dat bijna 2x zo duur is als de console zelf.
Je geeft hier zelf al genoeg redenen aan waarom de support laag is :) Ik geloof er iig niet (meer) in. Jammer maar helaas. Ze zullen vast een keer met een nieuwe bril komen, maar deze versie is gedoemd om een langzame dood te sterven imho..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .GoO
PeevdTee schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:26:
[...]

Je geeft hier zelf al genoeg redenen aan waarom de support laag is :) Ik geloof er iig niet (meer) in. Jammer maar helaas. Ze zullen vast een keer met een nieuwe bril komen, maar deze versie is gedoemd om een langzame dood te sterven imho..
De support is helemaal niet laag. De verkopen overtreffen ruimschoots de verwachtingen, op veel plekken is ie nog steeds uitverkocht en er zijn momenteel 220+ nieuwe games voor PSVR in ontwikkeling.

Ik snap dus niet waar je jouw mening op baseert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Mensen vergeten inderdaad dat de bril net aan 4 maanden uit is. Behoorlijk aantal verkocht voor een product dat bij een eerste generatie hoort en waar amper tot geen reclame voor is gemaakt. Er gaat nog genoeg uitkomen in ieder geval. Ben nog steeds erg blij met de aanschaf. Alleen minder blij met het gebrek aan tijd.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geteisem schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:23:
[...]

Ben benieuwd :) Dat zij nog maar veel verbeteringen op gebied van VR mogen doorvoeren.
Firmware 4.50 geeft enkel updates voor PS4 (Pro/Slim)

Wel komt er tegelijkertijd firmware update 2.40 voor PSVR uit ;)
- Verbeterd beeld tijdens cinema mode
- 3D Blu Ray ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

ThaBEN schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:30:
[...]

Firmware 4.50 geeft enkel updates voor PS4 (Pro/Slim)

Wel komt er tegelijkertijd firmware update 2.40 voor PSVR uit ;)
- Verbeterd beeld tijdens cinema mode
- 3D Blu Ray ondersteuning.
Ja die bedoelde ik :P Eerste is in ieder geval een interessante verbetering.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 12:25
Iemand al Unearthing mars of Darknet geprobeerd toevalig lijken mij wel leuk games.
Apollo-11 moet ik zowiezo proberen binnenkort

PSN: FreakGIB

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Apollo 11 heb ik gespeeld. Echt vet! Maar realiseer je dat dit een educatieve VR experience is en niet per se een game. De focus ligt dus meer op realisme dan per se goede gameplay. (handmatig landen op de maan is echt enorm lastig!) Persoonlijk vind ik het wel het geld dubbel en dwars waard.

Unearthing Mars zou niet zo heel goed zijn. Heb er verschillende gameplay segmenten/reviews van gezien op youtube.

Darknet ben ik ook benieuwd naar. Ik hou wel van puzzel games maar vraag me af wat VR toevoegt aan deze game als ik de beelden zie. Lijkt me alsof dit ook makkelijk zonder VR gemaakt had kunnen worden waardoor ik nog twijfel of dit wat is. Blijkt ook een port te zijn van een gratis Samsung Gear VR game.

Uitleg van de Darknet Gameplay:

[ Voor 10% gewijzigd door ThaBEN op 07-03-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Wanneer komt nu de nieuwe PSVR software update? Heb er speciaal voor de eerste keer in mijn leven een 3d blu-ray film/documentaire voor gekocht.. (Nature 3D)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Mortalboy[NL] schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:40:
Wanneer komt nu de nieuwe PSVR software update? Heb er speciaal voor de eerste keer in mijn leven een 3d blu-ray film/documentaire voor gekocht.. (Nature 3D)..
Ik had het ook al verwacht maar nog niks tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Haha, ik was precies hetzelfde van plan :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ah, een natuurfilm! *Nudge nudge, wink wink* :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Zou vandaag komen. Maar ik lees net dat er nog geen datum is :(

Goed nieuws dan maar, er komt een Mission Impossible game naar PSVR van de makers van Paranormal Activity. Previews zeggen dat die laatste game zich zou kunnen meten met RE7, dus dat is veelbelovend.

https://uploadvr.com/miss...paranormal-activity-devs/

[ Voor 79% gewijzigd door .GoO op 07-03-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:01
Er is nieuwe Demo in de us store (Cyber Danganronpa VR The Class Trial Demo) is wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de Japanse PSN store is ook een demo beschikbaar van Steel Combat. Een fighting game zoals Street Fighter maar dan met Robots in een arena waar je 360 kan rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Balen inderdaad. Hopelijk een dezer dagen. Wordt nu toch echt wel tijd Sony. :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:01

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Geteisem schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:46:
[...]

Balen inderdaad. Hopelijk een dezer dagen. Wordt nu toch echt wel tijd Sony. :X
Ik kan ook niet wachten, maar ik heb toch liever stabiele firmware dan dat er een bug in zit die problemen veroorzaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:56
Als je SBS 3D demos download van het internet dan kun je die nu ook al in VR 3D kijken vanaf een usb stick / drive, dat werkt behoorlijk goed.

Die feature zit namelijk in de app Littlstar die je gewoon kunt downloaden in de psn store.

littlstar support:
SBS 3D
SBS 180 vr films
SBS 360 vr films

de maximale resolutie die nu gesupport wordt is 1080p maar dat wordt vast wel hoger in de toekomst. Ik vond het erg indrukwekkend, het is gewoon echt 3D wat je in de film zit te kijken en het werkt stukken beter dan via de YouTube app die vr filmpjes kijken.

Ik verwacht wel dat 3d Blurays er op firmware 4.50 nog een heel stuk beter gaan uitzien dan de 1080p support van littlstar, maar het is al heel mooi dat je gewoon je SBS YouTube videos of demos gewoon via usb kan kijken nu

[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 08-03-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:49:
[...]

Als je SBS 3D demos download van het internet dan kun je die nu ook al in VR 3D kijken vanaf een usb stick / drive, dat werkt behoorlijk goed.

Die feature zit namelijk in de app Littlstar die je gewoon kunt downloaden in de psn store.

littlstar support:
SBS 3D
SBS 180 vr films
SBS 360 vr films

de maximale resolutie die nu gesupport wordt is 1080p maar dat wordt vast wel hoger in de toekomst. Ik vond het erg indrukwekkend, het is gewoon echt 3D wat je in de film zit te kijken en het werkt stukken beter dan via de YouTube app die vr filmpjes kijken.

Ik verwacht wel dat 3d Blurays er op firmware 4.50 nog een heel stuk beter gaan uitzien dan de 1080p support van littlstar, maar het is al heel mooi dat je gewoon je SBS YouTube videos of demos gewoon via usb kan kijken nu
Wat is de afkorting SBS?
Is dat hetzelfde als stereoscopic 3D?

Op de youtube app kun je die inderdaad ook bekijken maar dan zelfs in 4K. Maar afhankelijk van hoe die op youtube is geupload zie je het filmpje in stereoscopic 3D (dat je dingen echt kunt aanraken) of standaard 360 graden view (alsof alles aan de binnenkant van een bal geprojecteerd wordt).

Wel kan ik aangeven dat 1080P video te laag is voor 360 graden VR (voor games is dit overigens niet het geval en ziet er wel goed uit in 1080P). Dit omdat alle pixels van de video niet enkel op het oppervlakte van een TV scherm geprojecteerd dienen te worden maar volledig 360 rondom je heen. Daardoor ziet alles er alsnog blurry uit. Maar het is in ieder geval een positieve ontwikkeling.

Ik zit in de beta en kan bevestigen dat 3D blu rays er fantastisch uitzien in cinema mode. Dit komt ook omdat in cinema mode alle pixels enkel op het virtuele bioscoopscherm voor je geprojecteerd worden en niet volledig 360 graden om je heen. De 1080 x 1920 pixels pixels zitten hierdoor veel dichter op elkaar dan in 360 graden VR waarin hetzelfde aantal pixels volledig rondom je heen worden uitgerekt. 3D is dan ook een andere techniek dan VR.

Het 3D diepte gevoel bij 3D Blu Rays is iets minder dan in de bioscoop, maar nog altijd bijzonder indrukwekkend. Dit komt doordat je rechtstreeks naar het scherm kijkt in plaats van door die donker gekleurde zonnebrillen. De kleuren zien dus net zo scherp uit als in de realiteit en worden niet gedempt door de brillen die je in de bioscoop krijgt.

Daarbij kun je het scherm zo groot en klein maken als je wil en ziet het beeld er altijd perfect haarscherp uit (indien je je PSVR gecalibreert hebt op jouw oogafstand).

Bij 2D films vind ik het grootste scherm in cinema mode te groot en voelt het ongemakkelijk aan. Alsof je te dicht op de tv zit. Echter in 3D mode ziet het grootste scherm er vet uit omdat je daadwerkelijk diepte ziet en het beeld je gehele view bedekt. Dan lijkt het in sommige scenes alsof je daadwerkelijk op de locatie van de film aanwezig bent, en een soort grensgeval tussen 3D en VR film bent aan het kijken. Enkel wanneer je naar de zijkanten kijkt en daar de zwarte leegte ziet heb je door dat je naar een scherm zit te kijken.

[ Voor 45% gewijzigd door ThaBEN op 08-03-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:40

Gregory76

Sony PlayStation freak

ThaBEN schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:05:
[...]

Wat is de afkorting SBS?
Side By Side

https://www.google.nl/search?q=3d+sbs&tbm=isch

[ Voor 13% gewijzigd door Gregory76 op 08-03-2017 12:15 ]

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
[...]

littlstar support:
SBS 3D
SBS 180 vr films
SBS 360 vr films

Heb je wat voorbeelden van leuke/goede films die hiervoor geschikt zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .GoO
Nieuwe firmware komt morgen! Nu officieel.

https://blog.eu.playstati...rything-you-need-to-know/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Goed nieuws. Erg benieuwd naar de VR improvements.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
[...]

Thx voor de uitgebreide tip, maar ik ga liever direct voor de beste ervaring, en nu het confirmed is dat de firmware morgen uit komt, wacht ik daar op! :D

En toch ben ik een 3d sbs film aan het torrenten... maakt het nog uit welke indeling je usb gebruikt? Moet het FAT zijn bijv.?? |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 08-03-2017 16:41 . Reden: ths -> thx ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
[...]

littlstar support:
SBS 3D
SBS 180 vr films
SBS 360 vr films

Kan je bij Littlstar je eigen videos uploaden dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:56
Aenea schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:33:
[...]

Kan je bij Littlstar je eigen videos uploaden dan?
zeker, je kunt gewoon een usb drive aan je ps4 koppelen (of een usb stick), als je daar je sbs 3d videos opzet in de folder Littlstar dan kun je die in de app gewoon doorbrowsen en afspelen in littlstar zelf.

Er zijn maar een paar restricties:
- het moet een mp4 bestand zijn
- niet groter als 1080p resolutie (mag wel van 4k gedownsampled zijn)
- de naamgeving van de file bepaalt de weergave:
- dus SBS voor een Side by side 3d video
- 180 voor een 180 graden VR video
- 360 voor een 360 graden vr video

dus stel je download een side by side filmpje van YouTube, dan rename je die naar <naam)_sbs.mp4 en vervolgens heb je een volledig 3d video filmpje die je gewoon streamed vanaf je usb schijf. Of je pakt een 360 graden VR filmp van YouTube of andere bron en die rename je naar <naam_360.mp4
Het voordeel is dat je zo een leuke library kan opbouwen van je favoriete filmpjes op een usb schijf en dat je niet met die zeer onstabiele (en vaak gecapte) stream snelheid zit in de YouTube app.

super handig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
[b]Mortalboy[NL] schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:48:... maakt het nog uit welke indeling je usb gebruikt? Moet het FAT zijn bijv.?? |:(
geen flauw idee.. weet alleen dat het limit van FAT 2GB en FAT32 4GB per file is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Nou ik heb met LittlStar films van 2 bronnen geprobeerd, o.a. van youtube een 3d sbs video geript, mp4 bestand hernoemd naar titel_sbs.mp4 maar het werkt niet volgens mij. Alles wordt rondom mij geprojecteerd en wordt er heel scheel van. Lijkt me niet goed..

ook van boven en van onder lijkt de video uit een trechter te worden getrokken, of moet _sbs met hoofdletters?

[ Voor 30% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 08-03-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Mortalboy[NL] schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:13:
Nou ik heb films van 2 bronnen geprobeerd, o.a. van youtube een 3d sbs video geript, mp4 bestand hernoemd naar titel_sbs.mp4 maar het werkt niet volgens mij. Alles wordt rondom mij geprojecteerd en wordt er heel scheel van. Lijkt me niet goed..

[video]

ook van boven en van onder lijkt de video uit een trechter te worden getrokken, of moet _sbs met hoofdletters?
De firmware update voor de PSVR is ook nog niet uit.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
@Mortalboy[NL] De methode die je beschrijft werkt met de littlstar app. Is dat ook degene die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Maverick schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:11:
@Mortalboy[NL] De methode die je beschrijft werkt met de littlstar app. Is dat ook degene die je gebruikt?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hier zijn de officiele instructies: http://docs.littlstar.com...tion+VR+Video+Sideloading wellicht even kijken of je iets gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Maverick schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:15:
[...]

Hier zijn de officiele instructies: http://docs.littlstar.com...tion+VR+Video+Sideloading wellicht even kijken of je iets gemist hebt.
video is iets langer dan 15 minuten, werkt het daarom niet dan?.. lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Lijkt me sterk. Buiten dat ik meer mensen heb gezien waar filmpjes van meer dan 15 minuten wel werkten zou ik iig verwachten dat ze dan helemaal niet zouden openen ipv in een verkeerd formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Zijn er ook volledige films die je via Littlstar kunt bekijken of alleen korte Youtube clips in een iets hogere kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farpoint bevat Co-op multiplayer direct vanaf launch!

De standalone game kost €59.99, en voor €89.99 krijg je Farpoint + PS VR aim controller bundel.
De game is beschikbaar vanaf 17 mei.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/752/32510022513_14d2987087_o.jpg
Meer info over Farpoint: Playstation Blog

***Update: nieuwe info van Playstation Blog US***
Farpoint features four new online* co-op levels at launch — each level designed to challenge the combined firepower of two players with teams competing for the highest score.

Playing Farpoint with the PS VR Aim controller not only gives you precision accuracy and unprecedented immersion when playing through the campaign, but since the controller tracks the movements of your co-op partner, it gives their character a new level of expression. When your friend leans over to look through the virtual scope on their weapon, you’ll see their avatar do it as well!

To go along with the co-op theme here, I want to take this opportunity to tell you that fans who pre-order Farpoint will be able to suit up in the exclusive Red Planet Wanderer Spacesuit Skin.
De co-op mode bestaat dus uit 4 aparte levels 'at launch'. En je kunt niet de campaign co-op spelen maar wellicht komen er in de toekomst meer co-op levels beschikbaar via DLC.

En nog even een detail over de PSVR firmware update 2.40 die vandaag gelijktijdig uitkomt met de PS4 Firmware 4.50

Er was aangegeven dat cinema mode verbeterd zal worden. Nu is bekend wat er precies anders is. Dit geldt overigens enkel wanneer je in cinema mode het kleinste of middelmatige scherm gebruikt.
De Hz worden dan verhoogd naar 120 in plaats van 90 waardoor alles er scherper en vloeiender uitziet.
Het grootste scherm blijft op 90 Hz draaien.

Ook krijgt de resolutie van het social screen (je TV) een boost wanneer iemand actief met de VR headset bezig is.

Meer info over de firmware update: Playstation Blog US

[ Voor 93% gewijzigd door ThaBEN op 09-03-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
ThaBEN schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:45:
Farpoint bevat Co-op multiplayer direct vanaf launch!

De standalone game kost €59.99, en voor €89.99 krijg je Farpoint + PS VR aim controller bundel.
De game is beschikbaar vanaf 17 mei.
[afbeelding]
Meer info over Farpoint: Playstation Blog

***Update: nieuwe info van Playstation Blog US***

[...]

De co-op mode bestaat dus uit 4 aparte levels 'at launch'. En je kunt niet de campaign co-op spelen maar wellicht komen er in de toekomst meer co-op levels beschikbaar via DLC.

En nog even een detail over de PSVR firmware update 2.40 die vandaag gelijktijdig uitkomt met de PS4 Firmware 4.50

Er was aangegeven dat cinema mode verbeterd zal worden. Nu is bekend wat er precies anders is. Dit geldt overigens enkel wanneer je in cinema mode het kleinste of middelmatige scherm gebruikt.
De Hz worden dan verhoogd naar 120 in plaats van 90 waardoor alles er scherper en vloeiender uitziet.
Het grootste scherm blijft op 90 Hz draaien.

Ook krijgt de resolutie van het social screen (je TV) een boost wanneer iemand actief met de VR headset bezig is.

Ik ben echt heel benieuwd naar Farpoint en de aim controller!

Wat betreft die update, schijnt dat alle schermgroottes een hogere resolutie krijgen en alleen bij small en medium gaat ook de refresh rate omhoog. We gaan het wel zien straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Soul Axiom

Lost Cave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

ThaBEN schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:45:

Dus geen improvements wat betreft 3D/360 video etc. Dat is toch wel een teleurstelling. :'(

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:02
Zonet de nieuwe functies getest met een 3D blu-ray maar wat een verschil. Het beeld is een stuk scherper en rustiger, ook de 3D functie werkt erg goed. Persoonlijk vind ik de Cinema Mode nu echt een aanwinst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geteisem schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:55:
[...]

Dus geen improvements wat betreft 3D/360 video etc. Dat is toch wel een teleurstelling. :'(
3D Blu Ray is nieuw. Dus dat is een improvement.

En als je met 3D/360, stereoscopic 360 videos bedoeld. Dit werkt ook maar is afhankelijk van de provider.

Probeer bijvoobeeld op youtube te zoeken naar 'stereoscopic 360' met minimaal 4K resolutie. Dan ziet her goed uit. 1080P is te weinig voor 360 video's. Wat dan gebeurt is dat letterlijk dezelfde resolutie die je normaal op je TV ziet (een klein vierkant scherm) in 360 wordt uitgesmeerd waardoor de pixels enorm worden uitgerekt en het beeld blurry wordt. Met 4K stereoscopic 3D video's ziet het er veel beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Theebag schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:17:
Zonet de nieuwe functies getest met een 3D blu-ray maar wat een verschil. Het beeld is een stuk scherper en rustiger, ook de 3D functie werkt erg goed. Persoonlijk vind ik de Cinema Mode nu echt een aanwinst.
Klinkt goed! De update is inmiddels dus publiekelijk uitgerold? Heb er zin in om het vanavond zelf te proberen. Gelukkig heb ik nog wel een 3D Blu-ray liggen. Als het goed werkt ga ik er misschien zelfs wel een aantal bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:24
Heb Dredd 3d (10tje) maar eens besteld om het ook eens te ervaren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Misschien trekt nu ineens de markt weer aan voor 3D films. Dalijk gaan ze nog 3D tv's maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 00:53
Wat is een leuke 3D Blu-Ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

ThaBEN schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:56:
[...]

3D Blu Ray is nieuw. Dus dat is een improvement.

En als je met 3D/360, stereoscopic 360 videos bedoeld. Dit werkt ook maar is afhankelijk van de provider.

Probeer bijvoobeeld op youtube te zoeken naar 'stereoscopic 360' met minimaal 4K resolutie. Dan ziet her goed uit. 1080P is te weinig voor 360 video's. Wat dan gebeurt is dat letterlijk dezelfde resolutie die je normaal op je TV ziet (een klein vierkant scherm) in 360 wordt uitgesmeerd waardoor de pixels enorm worden uitgerekt en het beeld blurry wordt. Met 4K stereoscopic 3D video's ziet het er veel beter uit.
Ok. Dat is in ieder geval meer dan ik dacht. Ga er dit weekend wel even induiken. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:02
Gravity: http://bluray.highdefdigest.com/10593/gravity_3d.html Niet zo zeer met zaken die op je af vliegen, maar door de dieptewerking lijkt het alsof je er echt bent.

[ Voor 20% gewijzigd door Theebag op 09-03-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Morgen ff Dredd 3D halen denk bij de Mediamarkt voor 6,99. Benieuwd naar de ervaring,

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
3d werkt erg goed, wel goed beeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Net even Hugo 3D gekeken en het beeld is zeker een heel stuk verbeterd gewoon de hele film afgekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Vanavond de Blu-Ray van Avatar maar eens proberen, dat vind ik nog steeds een van de mooiste 3D films die ik gezien heb. Heb je bij een 3D film ook de camera nodig? En zo ja, kun je dan drifting krijgen?

[ Voor 87% gewijzigd door SToRM666 op 10-03-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
SToRM666 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:20:
Vanavond de Blu-Ray van Avatar maar eens proberen, dat vind ik nog steeds een van de mooiste 3D films die ik gezien heb. Heb je bij een 3D film ook de camera nodig? En zo ja, kun je dan drifting krijgen?
Helaas wel, heb best wel last van drift na de laatste update. Gek genoeg drift naar rechts ipv links.Vandaag maar eens proberen om wat te herkalibreren en de camera te verplaatsen. Heb het idee dat het beter gaat wanneer de camera lager staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:30
cinema mode en dus 3d blurays maken geen gebruik van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:02
Gisteren ook even snel de update laten draaien. Ook last van drift, wel net als eerst naar links. Maar ja, even snel weer alles aangesloten, dus dat was ook 'vragen' om problemen. Van het weekend maar even wat secuurder zijn met opstellen. Wat ik van de 3D blu-ray heb gezien is mooi scherp en een leuke beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Ok ben vrij vandaag en kon mij weer niet inhouden. Dirt Rally VR op disc en twee 3D films: Gravity 3D en iets met Vikingen. Voor het eerst in jaren dat ik weer een film koop. 8)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ben nu niet bepaald onder de indruk van dit soort titels. Doet me een beetje denken aan de periode dat mobile gaming in de kinderschoenen stond. Een hoop fluttitels voor weinig geld. Kan niet wachten tot er wat meer tripple A titels te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Sinds een dag of 3 ook eigenaar van een PS VR set en was bij de eerste ervaringen zeer onder de indruk. Zelfs beter dan ik verwacht had. Ik begon wel gelijk met een van de toppers; Rush of Blood.

Een grote domper is wel de motion sickness die ik bij veel games heb ondervonden zoals Odyssey, Riggs, Driveclub etc. Eigenlijk bij de meeste games krijg ik last. Hopelijk is het gewenning, maar het stelt wel teleur.

Ook krijg ik de graphics niet goed scherp, zoals bij "normale" games. Zelfs na volledige calibratie bleef het enigszins wazig. Na wat google searches kwam ik erachter dat dit een algemeen probleem is. Zijn dit gewoonweg de beperkingen van de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
The Persistence reveal trailer - ziet er erg veelbelovend uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Erg interessant interview met de Vice President VR Content van HTC Vive. Hij zegt onder meer dat er veel AAA-games in ontwikkeling zijn maar dat het tijd kost, dat alle (grote) gamestudio's met VR bezig zijn en dat Vive games mogelijk naar PSVR komen.

"We are also talking to Sony about taking it to their platform next, and they've expressed a willingness to let us do that. So we're doing it with our internal content."

http://www.gamespot.com/a...aaa-vr-game/1100-6448598/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Slurpie Blauw schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:52:
Sinds een dag of 3 ook eigenaar van een PS VR set en was bij de eerste ervaringen zeer onder de indruk. Zelfs beter dan ik verwacht had. Ik begon wel gelijk met een van de toppers; Rush of Blood.

Een grote domper is wel de motion sickness die ik bij veel games heb ondervonden zoals Odyssey, Riggs, Driveclub etc. Eigenlijk bij de meeste games krijg ik last. Hopelijk is het gewenning, maar het stelt wel teleur.
Dat is gewoon wennen. je "VR-legs" krijg je niet binnen 3 dagen.
Ook krijg ik de graphics niet goed scherp, zoals bij "normale" games. Zelfs na volledige calibratie bleef het enigszins wazig. Na wat google searches kwam ik erachter dat dit een algemeen probleem is. Zijn dit gewoonweg de beperkingen van de PS4?
Dingen die veraf zijn die zijn gewoon niet zo scherp door de beperkte resolutie. Maar een game zoals Rush of blood moet er wel scherp uitzien, daar zijn de objecten niet zo ver weg.
Drive club staat trouwens wel aardig bekend als Blur Club, dus dat is een slechte game om te kijken of je beeld wel scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Slurpie Blauw schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:52:

Begin rustig in korte sessies en liefst niet met al te heftige games. Dat zijn Odyssey, Rigs en Driveclub nu net wel. Sommige mensen hebben in het begin last van motion sickness, is erg persoonlijk. Maar de meesten wennen er vrij snel aan.

Games als Rush of Blood en Batman VR horen wel gewoon scherp te zijn. Maar je moet het natuurlijk niet vergelijken met een 4K televisie.

[ Voor 3% gewijzigd door .GoO op 10-03-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

.GoO schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:11:
The Persistence reveal trailer - ziet er erg veelbelovend uit!

[video]
Ziet er erg goed uit dit. Interessante titel in ieder geval. _/-\o_

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Slurpie Blauw schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:52:Ook krijg ik de graphics niet goed scherp, zoals bij "normale" games. Zelfs na volledige calibratie bleef het enigszins wazig. Na wat google searches kwam ik erachter dat dit een algemeen probleem is. Zijn dit gewoonweg de beperkingen van de PS4?
Driveclub is op de Pro al een stuk mooier dan op een gewone PS4.

[ Voor 73% gewijzigd door SToRM666 op 11-03-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:14
Hangt de motion sickness niet af van de frame rate; hoe hoger de frame rate hoe minder kans op motion sickness. Betekent dus dat 120 fps nog niet genoeg is voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
Slurpie Blauw schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:22:
Hangt de motion sickness niet af van de frame rate; hoe hoger de frame rate hoe minder kans op motion sickness. Betekent dus dat 120 fps nog niet genoeg is voor veel mensen.
Als de framerate schommelt dan krijg je sneller motion sickness, maar zover ik weet heeft 90 of 120fps daar verder weinig mee te maken.

Wat er gebeurd is dat je hersenen voor de gek gehouden worden, denken dat je dus echt beweegt terwijl je andere zintuigen het tegendeel doorgeven en daar kan je dan motion sickness door krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Passengers VR Experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
Nice!

Ben ik de enige waar bij dit opviel:
Afbeeldingslocatie: http://download.aeneagames.com/stuff/sony-pictures-vr.png

Kan interessant worden dan in de toekomst!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Waar in hemelsnaam zet je Dirt Rally in VR mode. Gegoogled en gezocht maar ik vind niks :(

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Geteisem schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:04:
Waar in hemelsnaam zet je Dirt Rally in VR mode. Gegoogled en gezocht maar ik vind niks :(
Je hebt de VR DLC nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Ja die heb ik code ingelost en al. Maar zie nog steeds niks.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
Geteisem schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:06:
[...]

Ja die heb ik code ingelost en al. Maar zie nog steeds niks.
Ga eens naar settings daar is een extra rechthoek/button bij gekomen om VR mode aan te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Aenea schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:09:
[...]

Ga eens naar settings daar is een extra rechthoek/button bij gekomen om VR mode aan te zetten....
Ik zie niks. Misschien omdat de game zelf nog aan het installeren is. De downloadable content had ie wel al gevonden. En ja ik ben ongeduldig :X

Update: Spel volledig geiïnstalleerd en er staat dat ik de VR DLC heb gekocht. Maar nog steeds kan ik die optie niet vinden. Iemand?

[ Voor 15% gewijzigd door Geteisem op 11-03-2017 17:27 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Geteisem schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:11:
[...]

Ik zie niks. Misschien omdat de game zelf nog aan het installeren is. De downloadable content had ie wel al gevonden. En ja ik ben ongeduldig :X

Update: Spel volledig geiïnstalleerd en er staat dat ik de VR DLC heb gekocht. Maar nog steeds kan ik die optie niet vinden. Iemand?
Gewoon bij het starten kan je kiezen. Alleen het rijden is in VR, niet de menu's. Ben je daar niet mee in de war?
Pagina: 1 ... 32 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.