Ik heb de PSVR op mijn reguliere PS4 gespeeld totdat ik deze heb omgeruild voor de Pro. En ik kan bevestigen dat er zeker een verschil is. Daarbij zijn de PS4 Pro en de PSVR inderdaad net op de markt waardoor developers alleen maar meer eruit gaan halen in de loop der tijd.technoaddict schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:44:
De review van de PS4 pro liet zien dat je de pro niet persé nodig hebt voor de VR content. Bij enkele games zag je wel verschil, maar over het algemeen viel het mee.
Maar is het niet zo dat de games die begin 2017 uit komen alweer zo zijn gemaakt dat het verschil tussen de normale PS4 en de Pro steeds groter zal zijn?
Ik wil begin 2017 de VR bril kopen, maar ben een beetje bang dat de verschillen tussen de consoles snel groter worden, naar mate de ontwikkelaars de kracht steeds beter kan benutten van de Pro.
Graphics in games zoals Uncharted 4 hoefde je ook niet te verwachten op de release van de PS4 terwijl het technisch gezien wel mogelijk was. Developers hebben de tijd nodig om de hardware ter verkennen om zo het maximale eruit te kunnen halen.
Elke game die is uitgekomen na de launch van de Pro krijgt Pro ondersteuning. Dat is verplicht vanuit Sony. Nu gebeurt dit meestal via een patch die na release van de game beschikbaar komt (omdat de games al zo goed als klaar waren voordat de Pro was aangekondigd). Vanaf volgend jaar mag je verwachten dat deze informatie al standaard aanwezig is in de games.
Of de verbeteringen op de Pro het waard zijn is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Meestal is de discussie dan ook niet of de Pro het geld waard is, maar of het waard is om een pro aan te schaffen indien je al in het bezit bent van een reguliere PS4.
Heb je nog geen PS4 dan raad eigenlijk iedereen je aan om voor de Pro te kiezen. Bezit je al een PS4 dan is het lastiger om die vraag te beantwoorden.
[ Voor 60% gewijzigd door ThaBEN op 16-12-2016 11:57 ]
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL