ik bedoelde inderdaad de PSVR demo disc uit de store, hier staan meer demo's op dat op het schijfje dat bij je psvr geleverd wordt. De download demo disc bevat geloof ik 16 demo's (allemaal niet pro gepatched overigens), de dvd die je erbij krijgt heeft geloof ik 8 demo's uit mijn hoofd. In de download demo disc zitten games als driveclub, rigs, battlezone, psvr worlds, thumper, en nog een aantal anderen. Zo heb je een goede indruk van welke games je aanspreken of niet. De haai is niet gratis, die staat alleen op de full version van PSVR worlds.
Overigens vind ik psvr worlds meer een serie techdemo's dan een volwaardige game, het is leuk om even snel te bekijken, maar voor 40 euro kun je toch wel een hoop betere games krijgen naar mijn mening.
Ik heb praktisch alle VR games nu maar ik merk dat ik toch meestal maar een paar titels continu herspeel omdat ik ze zo goed vindt. Dit zijn:
- Until Dawn - Rush of Blood (vind ik de absolute topper voor de PSVR)
- Zen Pinball FX2 (echt geweldig gedaan, pinball in VR is zoveel beter dan in 2D)
- Driveclub
- Rigs
- Bound
- Holoball
- Sports Bar VR
- Tumble VR
- Tethered
- Harmonix Music VR
- Eagle Flight
De andere games spreken mij toch wat minder aan of hebben gewoon weinig replay value.
Goede games met weinig replay value:
- Wayward Sky (briljante platformer om 1 keer rond te spelen)
- Batman VR (mooi uitgevoerd, maar na het oplossen van de puzzels de tweede keer nooit meer opgestart)
Matige tot slechte games
- Eve Valkyrie (de pro patch heeft veel verbeterd, maar in de praktijk is de gameplay simpelweg te saai uitgevoerd om het lang interessant te houden, het is simpelweg een beetje rondjes draaien om de tegenstanders neer te halen, ik vind het lastig, het is wel leuk, maar ik speel het toch nauwelijks, dus iets weerhoudt me om het te spelen maar kan het moeilijk benoemen)
- Battlezone (voor mij te eentonig)
- Here the Lie (troep)
- Thumper (veel mensen vinden het leuk, ik vind het helemaal niks)
- Rez infinite (veel mensen vinden het leuk, ik vind het helemaal niks)
Heb lang niet alle games benoemd, maar bovenstaande lijst is mijn mening. Dat betekent overigens niets, want van de games die ik matig tot slecht vind zijn er ook veel mensen die ze juist geweldig vinden, dus het is maar net waar je voorkeur ligt. Daarom zijn demos voor VR denk ik ook wel essentieel. YouTube is in dit geval geen goed alternatief omdat de game in 2D niet te beoordelen is kwa VR ervaring.