Nee hoor, ik heb het over de nieuwe "connectivity board", die dus ook in de installer kit zit , alleen dan met een mooi doosje erom, begreep ik uit jouw observatie, waarvoor dank!

. En dat voor minder geld ook nog eens (aangenomen dat er geen cripled versie van de firmware in zit t.o.v. de connectivity board, maar dat lijkt me niet, aangezien je mag verwachten dat een installer minstens zoveel mogelijkheden heeft als een gewone user). @
Kaspers vroeg zich af of er een REST API wordt aangeboden, die wordt dus aangeboden alsook een Modbus interface waarvan ik een linkje naar de documentatie heb opgenomen.
De printscreen van @Kaspers toont de webinterface van de oude communication print.
Snap ik

Die zag ik inderdaad ook, dat lijkt inderdaad niet heel indrukwekkend, maar aangezien ik de oude communication print niet ken, kon ik het niet vergelijken (vandaar het vraagteken

)). Maar uit je antwoord begrijp ik dat dat tegenvalt. Als ik nu iets verder kijk zie ik inderdaad niet direct hoe je bijvoorbeeld de configuratie instellingen kunt wijzigen. Al 'doende' leert men
Ik begrijp dus dat je met dit board slechts een beperkt aantal parameters kunt uitlezen en instellen, en is daarmee geen volwaardige opvolger van het oude communication board. Aangezien ik er (nog) geen heel geavanceerde dingen mee wil doen, voldoet ie wellicht toch. (beschikbare sensoren uitlezen, en eventueel op basis van een eigen algoritme de box in een bepaalde stand zetten. Wellicht daarbij ook nog externe eigen sensoren meenemen (maar dat kan in principe allemaal in 'externe' software (zoals b.v. HA)).
Wel typisch dat ze geen volwaardige opvolger hebben van het oude communication board. Ik kan me voorstellen dat je bij koppeling met een "building management system" toch net iets meer controle wilt hebben (en zelf leek het me ook wel handig om de instellingen van de verschillende manual settings aan te kunnen passen). Die communication print had ook wat meer aansluitmogelijkheden als ik het goed zie?
Heb je intussen nog wat meer uitgevonden m.b.t. de functies van het connectivity board (zoals gebruik van Modbus-TCP en functionaliteit van de REST API?). Als het Modbus documentje is wat er kan, dan is dat in ieder geval overzichtelijk
EDIT: Ah, ik zie dat ik zelf in een eerdere post wel de term "communication board" heb gebruikt waar ik "connectivity board" bedoelde, in de reactie naar @
Kaspers was dat misverstand er niet. En de conclusie van @Kaspers klopt dan dus ook, en mijn aanname/hoop dat het connectivity board functioneel wel ongeveer hetzelfde zou kunnen (exclusief de sensor connectivity zelf) dan het "communication board" klopt niet.
[
Voor 7% gewijzigd door
Batilan op 14-02-2024 12:25
]