Ik zit in hetzelfde sukkelstraatje als velen hier, maar ik geraak er niet goed aan uit.
Voor zover ik begrijp, loop ik ook vast op de autocalibratie van de Ducobox Focus. Desondanks de kanalen correct gedimensioneerd zijn, beperkt aantal bochten hebben etc. wil de calibratie maar niet lukken:
- Calibratie met regelkleppen --> oranje lampje
- Calibratie zonder regelkleppen --> geen oranje lampje
Mijn probleem is - denk ik - dat na de calibratie het maximaal vermogen van de unit te beperkt is: als ik met de bedieningsschakelaar op max. zet, dan gaat de unit naar 44% (valt af te lezen vanop het schermpje), terwijl ik zou verwachten dat hij naar 100% zou gaan (tenzij de 100% slaat op de 100% van de gecalibreerde waarde natuurlijk).
Het probleem is dus dat ik ook deze calibratie manueel moet kunnen overrulen om hem handmatig op 100% te zetten, maar voor zover ik in deze thread heb kunnen lezen, is dit niet mogelijk zonder connectivity board / programeer skills?
Ik wil gewoon dat mijn sensoren (CO2 en RH) naar behoren werken en het toerental van de unit laten omhoog gaan als de setpoints overschreden worden. Momenteel lijkt dit niet voldoende te gebeuren:
vb. CO2 setpoint op 600ppm, even goed uitademen en ik lees snel een piek af van ~ 1200 ppm. De regelklep gaat naar 100%, maar de ventilator gaat van 7% naar 10% (wat nauwelijks hoorbaar / merkbaar is). Dit heeft volgens mij ook te maken met het feit dat het maximale vermogen van de unit nu begrensd is op 44% ...
Idem voor de RH-sensor...
Iemand die raad weet?
Ik ben nu al een paar weken aan het klooien om mijn ~€1.300 aan regelkleppen deftig aan de praat te krijgen
Verder wens ik Blihi heel erg te bedanken voor de continue updates aan deze thead!!
[
Voor 14% gewijzigd door
ThibSon op 10-12-2025 21:04
]