Pin header type voor ducobox uitlezing

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 18:41
marnie schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:48:
[...]

Er is in dit forum al veel over geschreven, de connectivity board is waardeloos voor homeautomation, vergelijk https://www.duco.eu/Wes/C...l)_638543249201745837.pdf met https://www.duco.eu/Wes/C...l)_638328128557957132.pdf en zie het grote verschil.

De communication print kan je met een oude router op bridge mode of wifi/lan repeater op je wifi netwerk zetten.

Als je wilt dat de connectivity board meer registers open zet voor ons als eindklant dan kan je dat verzoek doen bij Duco. Ik heb dat zelf gedaan met een negatief antwoord. Maar misschien helpt het als er meer vraag is.
Bedankt voor je input.
Jammer is de communication print quasi overal uitverkocht. Tenzij je er >200 EUR voor over hebt..de connectivity board heeft ongeveer dezelfde prijsklasse ;(
Iets te duur naar men mening... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 19:56
Sunz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:11:
[...]

Bedankt voor je input.
Jammer is de communication print quasi overal uitverkocht. Tenzij je er >200 EUR voor over hebt..de connectivity board heeft ongeveer dezelfde prijsklasse ;(
Iets te duur naar men mening... :/
Ik zie de communication print nu bij cvtotaal voor ruim onde de €200,- maar gezien de prijs en de review vraag ik me af of het niet de connectivity board is. Zit te dubben: kopen of toch maar een esp op serieel (aangenomen dat dat kan op een Energy premium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 18:41
Batilan schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:00:
[...]

Ik zie de communication print nu bij cvtotaal voor ruim onde de €200,- maar gezien de prijs en de review vraag ik me af of het niet de connectivity board is. Zit te dubben: kopen of toch maar een esp op serieel (aangenomen dat dat kan op een Energy premium).
Ja zag hem ook staan. Kwa looks ziet hij er uit als een communication print. Reviewer werkt geloof ik enkel met de Duco app. Daar zullen de opties idd beperkt op zijn.

Ik ga het gewoon zo laten wss. Duco unit heeft hier enkel maar aansluiting in badkamer en zolder. Na bepaalde tijd springt ie automatisch op Auto.

Knopje duwen net voor het douchen zal nog wel lukken ;)

Afstandsbediening is ook mooi weggewerkt in de schakelaars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2V6E_HJrKIPoF2LZbJjLsDr_pV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjhStMJCh4yM5g5O0XUTNqkd.jpg?f=fotoalbum_large

Had de open air mini nu RF had ik daarvoor wellicht gekozen maar geen zin om nog een nieuwe zigbee schakelaar te fixen…

If it ain’t broke don’t fix it…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourtje
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:25
ik heb hier vorigeweek toevallig voor gemailt. ze zijden mij toen dat het inderdaad het nieuwe type board is
duco connectivity board

ze gingen het aanpassen . maar dat is dan nog niet gebeurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerjanT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 22:18
amauer schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:29:
Hij is binnen. Het is een Duco Connectivity Board vermomt als Duco Installation Kit :)

[Afbeelding]

De webinterface heeft wel veel minder informatie en functies ten opzichte van de oude "communication print". Er zijn nauwelijks instellingen aan te passen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wellicht dat de interface beperkt is en dat je via modbus meer info kan opvragen: https://www.duco.eu/Wes/C...l)_638306267538347293.pdf
Is dit identiek qua functionaliteit met de conectivity board? Want dan scheelt dit nogal qua prijs...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marnie
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Ik heb het seriële kabeltje gekocht op https://ventilationgateway.com/ .
Deze kabel aangesloten op mijn Duco Energy Comfort D325 en met Duco Netwerk Tools versie 3.10.4.0 (oudere versie, zonder cloud) kan ik heel veel sensoren uitlezen. Dat werkt beter dan het connectivity board van Duco zelf. Ik heb hoge verwachtingen van de Gateway gekoppeld aan Homeassistant :)

Duco Netwerk Tools versie 3.10.4.0 ziet alleen mijn kleppen niet goed: unknown device.

De laatste versie zonder cloud van de Duco Network Tools is versie 5.0.1.0.
Heeft iemand misschien het Windows installatie bestand van versie 5 op zijn computer staan?

Op het internet kan ik het niet vinden, bij Duca staat alleen de laatste versie met cloud verplichting.
Het zou fijn zijn deze versie toegestuurd te krijgen.

2/1-kap 1988 | Extra vloer en muurisolatie | HR++ glas | WTW: Duco Energie Comfort 325 2-zones | WP: Adlar II 6kW | CV wonen: Jaga Strada Hybrid DBH, slapen: traditionele radiatoren | Solar: Enphase oost/west/zuid 4.2kVA | Homeassistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 22:34
Sunz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:00:

-Koppelen aan Apple Homekit. Homebridge voorkeur (bestaat reeds plugin voor). Op die manier kan ik via automatiseringen veel meer (Hue, Tado, Aqara, ...). Deze plugin ondersteunt wel enkel stand High en Autostand.
Ik heb verder gebouwd op iemand anders z’n Duco Homebridge plug-in: https://github.com/wimleers/homebridge-ducobox

Draait al jaren prima.

Ik wou ook automatiseringen maken. Maar toen ik de print had kon ik alles beter afstellen op de Ducobox zélf, dus bleek dat niet nodig! (Bovendien zat ik al tegen de HomeKit scène limiet aan.)

Dus deze plug-in laat je gewoon toe om alle info te observeren, niet om aan te sturen. Al zou dat makkelijk toegevoegd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
amauer schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:34:
[...]

In V4 hebben ze het servicepassword versleuteld :)
Dit is versie 3.10.4.0:
https://data.duco.eu/Duco...Duco%20Network%20Tool.exe
Super mooi wat er hier allemaal is reverse engineered!
Echter, de oude nog werkende versie v3 van Network Tool lijkt nergens meer te downloaden..
Heeft iemand nog v3 van deze tool? Zou je die dan ergens kunnen uploaden? Veel dank alvast!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mflyoki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-03 11:48
Hier nog iemand die erg blij zou worden van een installatiebestand van v3 van de Network Tool. Ik had hem op een laptop die niet meer in mijn bezit is...

Mijn dank zou groot zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arslan81
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-02 18:52
Heeft iemand nog installatie bestand van V3? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfFTN
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20-02 06:43
Hoi iedereen,

Ik zoek iemand dat de oude versie 3 nog heeft voor mijn duco focus 2016, op deze kan namelijk geen print 😅
Het zou leuk zijn moest iemand hier me kunnen voorthelpen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-05 14:45
WolfFTN schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:37:
Hoi iedereen,

Ik zoek iemand dat de oude versie 3 nog heeft voor mijn duco focus 2016, op deze kan namelijk geen print 😅
Het zou leuk zijn moest iemand hier me kunnen voorthelpen.

Groetjes
Je bedoelt de software? Je kunt dat hele ding programmeren via die USB kabel en wat Python code. Die Duco software ben ik nooit echt fan van geweest.

Voorbeeld-script om bij mij thuis alle nodes uit te lezen en te printen welke configuratiemogelijkheden er zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
import duco.ducobox as duco
import time
import re

duco.set_logging_level('debug')
interface = duco.DucoInterface(port='/dev/ttyUSB-DUCO')

print("Box info:")
reply = interface.execute_command(r'NodeConfigGet 1')
time.sleep(0.2)

print("Master buttons 7 info:")
reply = interface.execute_command(r'NodeConfigGet 7')
time.sleep(0.2)

print("Klep 2 (beneden) info:")
reply = interface.execute_command(r'NodeConfigGet 2')
time.sleep(0.2)

print("CO2 5 (beneden) info:")
reply = interface.execute_command(r'NodeConfigGet 5')
time.sleep(0.2)

print("Klep 3 (boven) info:")
reply = interface.execute_command(r'NodeConfigGet 3')
time.sleep(0.2)

print("Klep 4 (badkamer) info:")
reply = interface.execute_command(r'NodeConfigGet 4')
time.sleep(0.2)

print("Humidity 6 (badkamer) info:")
reply = interface.execute_command(r'NodeConfigGet 6')
time.sleep(0.2)

Het instellen doe je als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
import duco.ducobox as duco
import time
import re

duco.set_logging_level('debug')
interface = duco.DucoInterface(port='/dev/ttyUSB-DUCO')

print("minimal auto level 15%")
reply = interface.execute_command(r'NodeConfigSet 4 1 15')
time.sleep(0.2)

print("maximal auto level 50%")
reply = interface.execute_command(r'NodeConfigSet 4 2 35')
time.sleep(0.2)

print("Manual timeout beneden 120 min")
reply = interface.execute_command(r'NodeConfigSet 2 10 120')
time.sleep(0.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfFTN
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20-02 06:43
Allemaal heel hartelijk bedankt, de reden van de vraag is dat dit om een ducobox focus gaat van 2016.
Deze heeft geen connector aan boord voor een comlunicatie print, wel zit er een option board op met modbus.
Enigste simpele methode was een kabel maken zoals aangegeven en uitlezen met een oudere versie van de tool, dit omdat ik problemen vermoede.

Het is me gelukt met een ftdi raspberry pi ttl kabel en dan de friendly name van de com poort te wijzigen in het register.
Hier word duidelijk na uitlezen dat er wat mis is in de badkamer wat ik ook al ondervond.

Ik krijg enorme weerstand van dat kanaal dus waarschijnlijk verstropt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karim1
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 04-04 21:14
Hallo allemaal,

Is er iemand die nog een oude versie van de Duco network tool heeft waarmee je met het service password kan inloggen?

Groet,

Karim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gn0ver
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 15:02
Net ook 2 weken DucoBox Silent geïnstalleerd en een verademing met de oude Stork unit die er hing.

Ik volg de thread hier al een tijdje en ben wel teleurgesteld dat connectiviteit zo beperkt en duur is van de Duco.

Maar ik had nog wel een vraagje: De DucoBox lijkt af en toe 1x per dag zichzelf te resetten, met een geel groen lampje die je binnen in de box ziet schijnen. Duurt meestal maar 2 minuten ongeveer, maar dan blaast ie wel hard. Is dit normaal of herkenbaar voor andere DucoBox eigenaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 08:13
Dat heb ik dus ook. Hij valt dan eerst stil en gaat daarna een paar minuten in de maximale stand. Best heel vervelend als je op zolder zit te werken en dat ding begint te loeien. Ik lees graag mee wat er mis kan zijn.
De CV monteur die ook de duco box schoonmaakt had er ook geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
karim1 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:36:
Hallo allemaal,

Is er iemand die nog een oude versie van de Duco network tool heeft waarmee je met het service password kan inloggen?

Groet,

Karim
Ik heb je een PM gestuurd.

2/1-kap 1988 | Extra vloer en muurisolatie | HR++ glas | WTW: Duco Energie Comfort 325 2-zones | WP: Adlar II 6kW | CV wonen: Jaga Strada Hybrid DBH, slapen: traditionele radiatoren | Solar: Enphase oost/west/zuid 4.2kVA | Homeassistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueheim
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-05 19:06
Hoi, mag ik ook de bestand oude versie 3 van de Duco network tool met alle info.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
blueheim schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:43:
Hoi, mag ik ook de bestand oude versie 3 van de Duco network tool met alle info.

Alvast bedankt.
Zie je berichtenbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:23
marnie schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:13:
[...]

Ik heb je een PM gestuurd.
Mag ik je ook lastigvallen met het verzoek om deze versie?

Ben aan het stoeien met de bediening van een duco silent, die steeds "in de stress" raakt als ie te snel commando's krijgt van verschillende RF's en vol-last gaat draaien en niet uit wil.
BVD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
rick-1975 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:14:
[...]

Mag ik je ook lastigvallen met het verzoek om deze versie?
Zie je Tweakers berichtenbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
In afwachting van de onderdelen voor het maken van kabeltje waarmee ik kan gaan uitlezen, wil ik graag alvast een issue in de groep droppen?

Ik heb een Duco Silent RH & BD (met vochtsensor) op zolder geinstalleerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNzlY_U91WJiNHQkTKntgxphfg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jA2qHTVu1krPA9TToCkQYPyA.jpg?f=fotoalbum_large

- Schakelaar in toilet via schakelcontact + RF batt
- Schakelaar in badkamer via perilex (stand 3) + RF batt

Nadat de ventilator stroomloos is geweest en is opgestart werkt alles naar behoren.
Lichtschakelaar in badkamer en toilet zetten de ventilator op stand 3
RF bat in toilet en badkamer overulen de schakelaars (alle standen)

Maar...

Na enkele uren (nog niet duidelijk na hoeveel tijd) reageert de ventilator niet meer op de schakelaar in het toilet.
De RF batt doet het dan (nog) wel.
Schakel ik dan handmatig via RF batt op stand 1,2 of 3 en weer terug naar AUTO gaat de ventilator op AUTO op standje 3 en blijft daar op hangen.
Gaat niet meer van deze stand af, tenzij ik handmatig een tijdelijk stand kies ;(

Wie herkend deze situatie of signalen en heeft de oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door rick-1975 op 08-03-2025 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet_dono
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-04 15:46
marnie schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:12:
[...]

Zie je Tweakers berichtenbox.
Ik hou me ook erg aanbevolen als je de 3.x versie nog hebt!

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
Giblet_dono schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:48:
[...]

Ik hou me ook erg aanbevolen als je de 3.x versie nog hebt!

Groetjes
Ik heb je een pm gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
Met dank aan Marnie voor de Netwerktool software en Ali voor de chip heb ik de duco kunnen uitlezen.
Maar helaas niets geks kunnen vaststellen. Alle componenten worden getoond. De verbindingen/signalen in het netwerk zijn goed.

Ik heb signaal van de schakelcontact nu op High gezet.
Meer kon ik niet ontdekken om te wijzigen, maar desondanks reageert de ventilator niet altijd op het signaal van de toilet schakelaar...
heel vreemd :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
rick-1975 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:34:
Met dank aan Marnie voor de Netwerktool software en Ali voor de chip heb ik de duco kunnen uitlezen.
Maar helaas niets geks kunnen vaststellen. Alle componenten worden getoond. De verbindingen/signalen in het netwerk zijn goed.

Ik heb signaal van de schakelcontact nu op High gezet.
Meer kon ik niet ontdekken om te wijzigen, maar desondanks reageert de ventilator niet altijd op het signaal van de toilet schakelaar...
heel vreemd :-(
Staat de schakeldetectie wel goed?
https://www.duco.eu/Wes/C...l)_638774741866817487.pdf

Ik heb geen Ducobox silent, ook geen schakelcontact, maar het lijkt op een probleem met de auto stand en de schakelaar.

Wat kan helpen is het probleem zoeken door uitsluiting: haal het schakelcontact eruit: werkt de installatie dan als verwacht. Daarna haal de bedieningsschakelaar eruit en gebruik het schakelcontact: werkt deze ook als verwacht?

Ik kan me ook voorstellen dat: als de bedieningsschakelaar op een niet auto stand staat dat dan het schakelcontact niet werkt om dat deze wordt overruled door de handbediening. Oftewel het schakelcontact werkt mogelijk alleen in de auto stand. Maar ik ben geen Duco expert dus ik kan er naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 19:28
Waar zet ik de "capaciteit" op via de web UI voor een Silent Connect met netwerkkaart? Ik kan van 0 - 750, maar als ik hem op 265 zet dan gaat hij bij target (trg) op 100 % actual (actl) ook op 100 %. Dus dan betekend dan dat capaciteit van 265 gelijk is aan 400 m3/h voor de Silent Connect, neem ik aan?

Ook nooit de inregeling goed gekregen, altijd een fout (oranje LED ipv. wit na inregeling) in de app, iets met de K-waarde. "Calibration has been completed, but the calculated resistance values (K values = duct resistance) exceed the limits specified by Duco.
...
Remove the control valve from the DucoBox Fucus and check manually...
"

Kan ik hier iets aan doen? Ik snap niet hoe de weerstand te groot kan zijn, want ik krijg diezelfde fout als ik alle ventielen op de box zel open (witte doppen), waar zit dan nog de weerstand? Er wordt ook gesproken over de DucoBox Focus, die ik dus niet heb... Verder gaat hij wel goed op auto-stand met de geintegreerde CO2 en vochtsensor. Ik heb wel maar 1 van de uitgangen op de box gebruikt, waar ik dan "aftak" naar de verschillende ruimtes (badkamer, WC, keuken).

[ Voor 7% gewijzigd door Qlii256 op 16-03-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
marnie schreef op zondag 16 maart 2025 @ 00:20:
[...]

Staat de schakeldetectie wel goed?
https://www.duco.eu/Wes/C...l)_638774741866817487.pdf

Ik heb geen Ducobox silent, ook geen schakelcontact, maar het lijkt op een probleem met de auto stand en de schakelaar.

Wat kan helpen is het probleem zoeken door uitsluiting: haal het schakelcontact eruit: werkt de installatie dan als verwacht. Daarna haal de bedieningsschakelaar eruit en gebruik het schakelcontact: werkt deze ook als verwacht?

Ik kan me ook voorstellen dat: als de bedieningsschakelaar op een niet auto stand staat dat dan het schakelcontact niet werkt om dat deze wordt overruled door de handbediening. Oftewel het schakelcontact werkt mogelijk alleen in de auto stand. Maar ik ben geen Duco expert dus ik kan er naast zitten.
Dank voor meedenken.

De handmatige standen door de RF batt worden overruled door een hogere stand wanneer deze wordt geactiveerd met schakelaar via perilex in badkamer of schakelaar via schakelcontact, dus dat kan het ook niet mogen zijn.

Schakelcontact is goed aangesloten. LED van de unit licht WIT op en gaat uit bij licht uit in toilet.
En signaal is goed, maar ventilator gaat er niet mee aan.

Vandaag ookovastgesteld dat de RF batt in toilet opeens het schakelcontact niet meer als repeater gebruikt waardoor signaal rechtstreeks naar de ventilator niet genoeg is en die dus ook niet meer werkt.

Dus het schakelcontact morgen maar eens opnieuw af-aanmelden in de hoop dat dit misschien iets oplevert
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
Update, vastgesteld dat het schakelcontact in toilet niet meer "werkt" nadat de perilex L2 geactiveerd is geweest via de lichtschakelaar in badkamer.
Het systeem gaat hierdoor in MANUAL en keert niet terug in Automatic Mode.

Pas nadat handmatig AUTO wordt gekozen op 1 vd twee RF-batt's werkt het schakelcontact wel weer.

Schakelcontact nu ingesteld op Overruled en nu blijft het functioneel met beide schakelaars.
Nadeel is wel dat ik handmatig, het systeem AUTO moet zetten, om de vochtsensor weer zijn werk te laten doen wanneer er gedouched wordt, al staat dan het licht op de badkamer ook altijd wel aan....

[ Voor 5% gewijzigd door rick-1975 op 22-03-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
rick-1975 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:13:
Update, vastgesteld dat het schakelcontact in toilet niet meer "werkt" nadat de perilex L2 geactiveerd is geweest via de lichtschakelaar in badkamer.
Het systeem gaat hierdoor in MANUAL en keert niet terug in Automatic Mode.

Pas nadat handmatig AUTO wordt gekozen op 1 vd twee RF-batt's werkt het schakelcontact wel weer.

Schakelcontact nu ingesteld op Overruled en nu blijft het functioneel met beide schakelaars.
Nadeel is wel dat ik handmatig, het systeem AUTO moet zetten, om de vochtsensor weer zijn werk te laten doen wanneer er gedouched wordt, al staat dan het licht op de badkamer ook altijd wel aan....
Begrijpelijk: je perilex zet de ventilator vast op een stand. Oplossing is volgens mij de perilex vervangen door een rf bat bedieningschakelaar. De standen via de rf zijn tijd gestuurd (aanpasbaar via de Netwerk software) en komen na afloop van de tijd weer in de AUTO stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
De ventilator gaat in zijn auto stand en bij verhoogde vochtigheid automatisch optoeren.
Vraag die bij mij opkomt: heb je de handbediening in de badkamer echt wel nodig?
Misschien kan de perilex er wel geheel tussenuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
Logica zie ik nog niet helemaal.

Als de lichtschakelaar uit is, geen spanning meer op L2 van de perilex staat, hoeft het "systeem" toch niet op "manual" te blijven staan? Dat doet het wel, maar lijkt mij software-matig simpel anders geregeld kan worden.

Zowel in toilet als badkamer is een RF batt aanwezig, maar die kun je niet koppelen aan de lichtschakelaar.

Handbediening dmv lichtknop is wenselijk vanwege toilet op de badkamer.
Automatisch gaat ie niet optoeren als iemand een grote boodschap aan het doen is :)

Heb de vraag ook bij Duco neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
Ik kan er naast zitten maar voor zover ik weet is de perilex een schakelaar met vaste standen en is deze bedraad aangesloten op de ventilator. Door deze vaste standen zet je de ventilator ook vast op één van de bedrijfsmodussen. Als je deze op laag, midden of hoog zet kan deze niet overgenomen worden door iets anders. De ventilator staat echt vast op deze stand. Dit is softwarematig niet op te lossen

<gedeelte weggehaald>

[ Voor 68% gewijzigd door marnie op 22-03-2025 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
Ik zat nog even naar de perilex met standen schakelaar te kijken: https://www.duco.eu/Wes/C...n)_638320055827229218.pdf
Bovenstaand gaat niet werken omdat de auto stand van je perilex gecombineerd is met stand 2. Ik haal het gedeeltelijk weg.

Je hebt voor je badkamer ook een Duco schakelcontact nodig, gelijk aan je toilet: https://www.duco.eu/nl/pr...omponenten/schakelcontact, (prijzig) met een dubbel polige lichtschakelaar in de badkamer. De perilex keuzeschakelaar kan/moet dan vast staan op stand 2 = AUTO.

[ Voor 5% gewijzigd door marnie op 22-03-2025 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:40
marnie schreef op zondag 9 maart 2025 @ 00:29:
[...]

Ik heb je een pm gestuurd
Mag ik ook een PM-tje met V3 _/-\o_ , hem hem net overschreven met versie 5 8)7

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp40
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:44
diehard889 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 00:07:
[...]

Mag ik ook een PM-tje met V3 _/-\o_ , hem hem net overschreven met versie 5 8)7
Heb je hem ook nog voor mij?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
@diehard889 @gp40
Zie je tweakers inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco602
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-05 10:58
@marnie

Na het crashen van mijn laptop. Ben ik ook weer op zoek naar de oude versie 3 van de Duco. Heb je hem ook voor mij?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
Marco602 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:21:
@marnie

Na het crashen van mijn laptop. Ben ik ook weer op zoek naar de oude versie 3 van de Duco. Heb je hem ook voor mij?

Alvast bedankt.
Zie je tweakers inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
marnie schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:26:
Ik zat nog even naar de perilex met standen schakelaar te kijken: https://www.duco.eu/Wes/C...n)_638320055827229218.pdf
Bovenstaand gaat niet werken omdat de auto stand van je perilex gecombineerd is met stand 2. Ik haal het gedeeltelijk weg.
Das niet correct.
Ik heb het zo aangesloten dat de perilex aansluiting via lichtschakelaar in badkamer naar stand 3 gaat (ipv stand 2)

De perilex "vaste" stand 3 kan zeker wel softwarematig worden overruled.

Dmv de overuled functie van de toilet schakelaar via het RF schakelcontact wordt nu stand 2 geschakeld en ondanks dat het licht aan staat op de badkamer, gaat de ventilator naar 2 ipv 3
Ook de 1 2 3 AUTO standen van de RF-batt wijzigen de "vaste" 3 via de bedrade perilex wanneer het licht wat in de badkamer aanstaat.

Daarom zou het toch ergens ook mogelijk moeten zijn dat er sofware matig iets van naloop functie moeten kunnen worden ingesteld via de schakelaars, maar dat is helaas niet het geval

Zoals ik het nu heb is het bruikbaar, maar het is jammer dat de naloop minuten ontbreekt.

Duco heeft niet meer gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dental
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-04 16:52
Ik ben ook op zoek naar de oude versie 3. Samen met eventuele inlog benodigdheden. PLZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
@Dental Naar aanleiding van je PM:

Ik heb mijn Duco WTW gekoppeld aan Homeassistant. De HRSensor kreeg ik alleen binnen met de oude Communicatie Print en met REST Commands in Homeassistant. Voorbeelden genoeg om de sensoren via REST aan te maken: Duco energy comfort 325 icm Home Assistant.
Daarna in HA een sensor HRgewenst en automatisering gemaakt die het HRSetpoint van de WtW aanpast.

Je bent nodig Homeassistant en de oude communication print 0000-4251.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dental
@marnie wij hebben een duco 400 silent met vocht sensor. Deze zit alleen aangesloten op onze nieuwe badkamer. Bij douchen gaat hij te laat aan en stopt hij te vroeg. Hiervoor een manuele (draadloze) schakelaar gekocht zodat we hem zelf aan kunnen zetten. De box zit op een gewoon stopcontact, geen perilex.
Zelfs bij een korte douche beurt staat alles blank. Als een van de kids gaat dan loopt het water letterlijk van de muren. Ik zou graag willen dat hij zelf eerder aan zou slaan en dat hij harder ging zuigen….
Me aangemeld bij de duco app met btw nummer van ons bedrijf en de usb kabel gekocht. App was ik uitgegooid omdat we geen installatie bedrijf hebben🤣

[ Voor 5% gewijzigd door Dental op 13-04-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
Dental schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:15:
@marnie wij hebben een duco 400 silent met vocht sensor. Deze zit alleen aangesloten op onze nieuwe badkamer. Bij douchen gaat hij te laat aan en stopt hij te vroeg. Hiervoor een manuele (draadloze) schakelaar gekocht zodat we hem zelf aan kunnen zetten. De box zit op een gewoon stopcontact, geen perilex.
Zelfs bij een korte douche beurt staat alles blank. Als een van de kids gaat dan loopt het water letterlijk van de muren. Ik zou graag willen dat hij zelf eerder aan zou slaan en dat hij harder ging zuigen….
Me aangemeld bij de duco app met btw nummer van ons bedrijf en de usb kabel gekocht. App was ik uitgegooid omdat we geen installatie bedrijf hebben🤣
Mijn gedachte hierover:
Het probleem met het slecht ventileren van de badkamer kan te maken hebben met:
  • Als het afvoerventiel van de badkamer te weinig lucht doorlaat dan signaleert de voeler in de box ook minder. Oplossing: ventiel meer open zetten, of de complete installatie opnieuw inregelen.
  • Is er wel voldoende luchtaanvoer naar de badkamer: rooster in de deur of kier onder de deur?
  • Je kan de RH setpoint in de setup ook nog aanpassen.
Ik heb mijn D325 wtw zelf geïnstalleerd en ben ook uit de app gegooid, ik heb ze toen gebeld maar Duco laat alleen maar 'echte' installateurs in de app. De service naar zelf geïnstalleerde systemen is nul. Geen app gebruik (ondanks dat dit de setup overzichtelijker is dan de setup op de wtw zelf) en mogelijk ook geen fabrieksgarantie. Bij apparaten die traditioneel door een installateur worden verkocht en geïnstalleerd zie ik dit bij meerdere merken/fabrikanten: men weet niet om te gaan met de zelf installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 05:29
Er is ook een vlag (naam vergeten) om delta aansturing te gebruiken ipv "normaal". Als er dan ineens een hogere LV wordt gemeten in kort tijdsbestek springt hij meteen op stand 3. Zonder deze setting pakte hij voor mij ook niet goed op, en op veel te lage toeren.

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dental
Bedankt voor de reactie. Dat ga ik even nakijken. Ik zou toch ook nog graag de duco software van iemand krijgen 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnie
  • Nu online
Dental schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:46:
Bedankt voor de reactie. Dat ga ik even nakijken. Ik zou toch ook nog graag de duco software van iemand krijgen 🙏
Ik heb je een PM met een link gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broeils
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 17:25

Broeils

Lock on..!

Ik heb net ook een kabel besteld, zou graag ook de dnt software willen gebruiken voor mijn Silent Connect. Zou iemand een link wil delen voor V3 of V4? Bvd

Mijn Gamertag: TheBroeils | Mijn Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Broeils schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:57:
Ik heb net ook een kabel besteld, zou graag ook de dnt software willen gebruiken voor mijn Silent Connect. Zou iemand een link wil delen voor V3 of V4? Bvd
Zie PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourtje
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:25
goede avond, ook ik ben bezig met mijn duco focus box. is het mogelijk dat ik ook de link kan krijgen voor de v3 download ?

heb nu de v5 maar dat wil niet lukken. en als ik zo lees heeft het te maken met de cloud

heb hem nu via de app in geregeld maar wil graag kijken of de software meer voordelen bied.

:)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste