Ja, maar er zitten geen sensoren in dat ding om m3/uur te meten. Het enige dat te meten is is het toerental en opgenomen vermogen.
Volgens mij werkt die calibratie als volgt, maar dat is een aanname van mijn kant:
De box weet het maximale debiet bij maximaal toerental (met 0 kPa weerstand), want dat is af-fabriek bekend (afhankelijk van het type motor, vandaar dat je het type motor moet instellen). Ook weet de box met een tabel wat het opgenomen vermogen is bij een toerental voor de maximale leidingweerstand van 300 kPa (uit mijn hoofd).
In de calibratie stel je het gewenste toerental in waarbij je op al je ventielen het gewenste debiet haalt. Dat betekent dat je op dat moment dus een bepaalde hoeveelheid lucht afzuigt die volgens jou goed is. Daar hoort een toerental bij en de box kijkt of het opgenomen vermogen bij dat toerental klopt met de interne tabel.
Als dat opgenomen vermogen boven de waarde ligt die in de tabel staat krijg je die waarschuwing, want blijkbaar moet de box zo hard werken dat hij meer vermogen gebruikt dan in de tabel staat om een bepaald toerental te halen. Oftewel, de box heeft een leidingweerstand die hoger ligt dan 300 kPa.
Die 100% is inderdaad dan vastgesteld in die calibratie. Alweer afhankelijk van de instellingen kun je standje 3 hoger instellen dan die 100%. In "appartementsmodus" kan dat niet en is 100% van de calibratie ook echt het maximum, maar in "grondgebonden woningmodus" kun je standje 3 hoger zetten dan de gekalibreerde 100%.
In de praktijk betekent dit dat de box zelf nooit harder gaat draaien dan de gekalibreerde stand, maar met stand 3 kan deze wel hoger.
Mijn box staat ingesteld als volgt:
- Maximaal toerental in automatische stand: 80%
- Toerental stand 3: 100%
- Toerental stand 2: 75%
- Toerental stand 1: 25%
- Minimaal toerental in automatische stand: 20%
Als dat in gekalibreerde toestand zou zijn, dan zouden die waardes als volgt zijn:
- Maximaal toerental in automatische stand: 100% (per definitie, maar dus wel hetzelfde toerental als hierboven)
- Toerental stand 3: 125%
- Toerental stand 2: 94%
- Toerental stand 1: 31%
- Minimaal toerental in automatische stand: 25%
[
Voor 18% gewijzigd door
Blihi op 21-06-2021 18:01
]
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp