Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Bij self-connecten altijd minimaal 4u. Behalve met alleen handbagage, dan kun je met iets minder af omdat je (in dit geval -- dat heb ik ook wel 's anders gehad op NCE) niet buitenom via de check-in en security hoeft (mits je niet van T2 naar T1 moet of vice versa.)Garyu schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:14:
Hoeveel tijd zouden jullie inplannen voor een non-connecting Schengenvlucht op Barcelona? 2u genoeg? Flightradar laat alleen zien dat de laatste twee vluchten on-time waren, meer informatie uit het verleden kan ik er schijnbaar niet uithalen (geen dagelijkse vlucht).
Als alles goed gaat zit je dan drieenhalf uur niks te doen maar als niet alles goed gaat is elke minuut extra meegenomen. Zelfs met 4u is 't bij mij wel 's bijna mis gegaan op BOS-JFK wat maar een half uurtje vliegen is.
Info over op tijd zijn wil je trouwns bij flightaware.com vandaan halen, niet flightradar24.
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 09-08-2017 15:10 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
KLM cityhopper heeft genoeg beenruimte voor mij, (1,85), was toen vanaf KRK - AMS, prima te doenIllegal_Alien schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:27:
Binnenkort geen vliegmaagd meer![]()
Ga dan voor het eerst met het vliegtuig naar Noorwegen, is een Embraer 190 van KLM CityHopper. Ben niet de kleinste dus hoop beetje goed te zitten voor dat korte vluchtje
😆 - Denk ook eens om ;)
Met "non-connecting" bedoel je dat je je bagage moet claimen en opnieuw inchecken voor je tweede vlucht?Garyu schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:14:
Hoeveel tijd zouden jullie inplannen voor een non-connecting Schengenvlucht op Barcelona? 2u genoeg? Flightradar laat alleen zien dat de laatste twee vluchten on-time waren, meer informatie uit het verleden kan ik er schijnbaar niet uithalen (geen dagelijkse vlucht).
Indien je dat bedoelt, zou die 2 uur volgens mij wel krap aan moeten kunnen, maar minder dan dat zou ik dan persoonlijk absoluut niet doen. Het is wel de absolute ondergrens.
Als je eerste vlucht vertraagd is, of de baggage carrousels zijn druk, is de checkin van je 2e vlucht misschien al gesloten. Gebeurt immers vaak al een uur voor vertrek, waardoor je netto nog maar 1 uur hebt (minus vertragingen).
Als het een 'gewone' transfer is, is 2 uur plenty of time, en heb je nog ruim tijd over om te gaan shoppen oid.
BCN Is geen enorm groot veld (maar ook weer niet zo klein als een Wenen of een Zurich oid), en de afstanden zijn niet gigantisch.
Virussen? Scan ze hier!
Euh, ik was daar recent en ik zou BCN wel als groot bestempelen hoor. 't is geen ATL of HKG maar je moet 't niet onderschatten. Ook heeft 't twee terminals en als je moet wisselen ben je ook wel even onderweg.wildhagen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:56:
[...]
BCN Is geen enorm groot veld (maar ook weer niet zo klein als een Wenen of een Zurich oid), en de afstanden zijn niet gigantisch.
BCN is inderdaad een standaard-formaat Europese luchthaven zou ik zeggen, ik ben er regelmatig geweest, ook met overstap. Ben een redelijke frequent flyer met ca. 20-30 vluchten per jaar, maar in 12 jaar werkervaring eigenlijk nog nooit op twee tickets gevlogenCyBeR schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:05:
[...]
Euh, ik was daar recent en ik zou BCN wel als groot bestempelen hoor. 't is geen ATL of HKG maar je moet 't niet onderschatten. Ook heeft 't twee terminals en als je moet wisselen ben je ook wel even onderweg.
De nieuwe BCN terminal is vrij compact (al gaat ie ook wel een stukje de lengte in), maar de oude terminal ligt een stukje verderop, vandaar de vraag naar ervaring. Ik vlieg met Vueling/Iberia + Lufthansa/Eurowings, maar schijnbaar doen die niet aan codeshare. Verder alleen handbagage, waardoor die 2 uurtje, dacht ik, goed te doen gaan zijn.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Als je groot bent betekend vliegen nu eenmaal dat je relatief krap gaat zitten (ben zelf 1.95m), maar bij KLM zit je over het algemeen al aanzienlijke beter dan bij een Ryanair o.i.d. Het is sowieso maar een kort vluchtje, zou me er niet al te druk om maken.Illegal_Alien schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:27:
Ga dan voor het eerst met het vliegtuig naar Noorwegen, is een Embraer 190 van KLM CityHopper. Ben niet de kleinste dus hoop beetje goed te zitten voor dat korte vluchtje
Je bent weliswaar even onderweg, maar niet zo lang als soms op een AMS, CDG, FRA, LHR of een MAD, dat bedoelde ik meer te zeggenCyBeR schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:05:
[...]
Euh, ik was daar recent en ik zou BCN wel als groot bestempelen hoor. 't is geen ATL of HKG maar je moet 't niet onderschatten. Ook heeft 't twee terminals en als je moet wisselen ben je ook wel even onderweg.
Met alleen handbagage zou ik die 2 uur idd ook wel aandurven idd.Garyu schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:42:
[...]
De nieuwe BCN terminal is vrij compact (al gaat ie ook wel een stukje de lengte in), maar de oude terminal ligt een stukje verderop, vandaar de vraag naar ervaring. Ik vlieg met Vueling/Iberia + Lufthansa/Eurowings, maar schijnbaar doen die niet aan codeshare. Verder alleen handbagage, waardoor die 2 uurtje, dacht ik, goed te doen gaan zijn.
Vueling en Iberia hebben idd geen codeshare met LH, dat klopt.
Virussen? Scan ze hier!
Lekker!
Vorige maand had ik ook mijn eerste vliegreis. Ook in een Embraer 190 (UIA). Ik had zelf voldoende beenruimte (lengte 1.91), maar totaal geen ondersteuning van de hoofdsteun. De hoofdsteun zat bij mij ergens in mijn nek, dus onderuitgezakt zitten of slapen zat er niet in. Als je wilt slapen/uitrusten moet je echt een stoel nemen aan het raam, dan kan je nog tegen de cabinewand "hangen".Illegal_Alien schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:27:
Elke erg vroege of late vlucht met een embrear?CyBeR schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:54:
Nou kan ik me niet direct een vlucht bedenken in een Embraer waar slapen een ding zou zijn…
Er rijdt een treintje tussen KLIA en KLIA2: https://www.airasia.com/ask/template.do?id=498Napsju schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:19:
Daar over gesproken, ik heb binnenkort 2:50 tussen Malindo op KLIA naar AirAsia op KLIA2. Zou te doen moeten zijn. Ze zijn er erg vlot met bagage, ben op beide terminals geweest, maar ben nooit tussen de twee geweest. Iemand ervaring?
Zelf ben ik wel regelmatig op KLIA geweest, maar nog nooit op KLIA2. KLIA is altijd uitstekend te doen, prima luchthaven. Je hebt wel soms flinke afstanden te lopen (het is behoorlijk huge daar), maar alles staat goed aangegeven.
Virussen? Scan ze hier!
3 wide-body/6 narrow-body gates aan de zuidzijde. Pier moet eind 2019 in gebruik gaan.
De plek is as we speak bouwrijp gemaakt; Fokker farm is dus kleiner geworden.
De render toont overigens borden met A (als in: A-pier) maar die naam krijgt het niet wegens de uitspraak hiervan in het Engels en Nederlands.
Het ontwerp van de nieuwe terminal is nog niet bekend; deze moet in 2023 in gebruik genomen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 10-08-2017 00:03 ]
Ziet er wel netjes uit, lekker veel glas en dus licht!Piet91 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:02:
De nieuwe pier voor Schiphol. 5 narrow-body gates aan de noordzijde (voor u rechts),
3 wide-body/6 narrow-body gates aan de zuidzijde. Pier moet eind 2019 in gebruik gaan.
Het ontwerp van de nieuwe terminal is nog niet bekend; deze moet in 2023 in gebruik genomen worden.
[afbeelding]
Tadaaa
Mijn vluchtje AMS-LGW van afgelopen maandag had iemand aan de andere kant van het gangpad die al slapende met zijn hoofd in dat gangpad hing, voor het landen wakker werd gemaakt, toen stewardess was gaan zitten klapte hij tafeltje weer uit en ging verder pitten met hoofd op tafeltje. Ook tijdens het neerkomen...CyBeR schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:54:
Nou kan ik me niet direct een vlucht bedenken in een Embraer waar slapen een ding zou zijn…
Maar goed, Brit en weekend in Amsterdam, dan weet je het wel. De ogen waren rood...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik hoef echt niet per sé te slapen (heb ik ook niet gedaan), maar mijn vlucht duurde ongeveer 3 uur en dan vind ik het prettig om even een rustmomentje te kunnen nemen. En dat was niet mogelijk omdat mijn hoofd compleet boven de stoel uit kwam.CyBeR schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:54:
Helemaal wanneer je om 02.30 uur op Schiphol staat (3 uur voor de vlucht), je vervolgens nog bijna de vlucht mist omdat KLM er een zooitje van maakt, en daarna nog ruim 3 uur in het vliegtuig zit. En dat zonder enig rustmomentje...
Ze zijn daar bij Schiphol hoopvol over de toekomst van de 747 bij KLM zie ik.[message=]Piet91 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:02[/message]:
De nieuwe pier voor Schiphol. 5 narrow-body gates aan de noordzijde (voor u rechts),
De render toont overigens borden met A (als in: A-pier) maar die naam krijgt het niet wegens de uitspraak hiervan in het Engels en Nederlands.
[afbeelding]
Hoe maakte KLM er een zooitje van?GertjanO schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:28:
[...]
Helemaal wanneer je om 02.30 uur op Schiphol staat (3 uur voor de vlucht), je vervolgens nog bijna de vlucht mist omdat KLM er een zooitje van maakt, en daarna nog ruim 3 uur in het vliegtuig zit. En dat zonder enig rustmomentje...
Also, wat is UIA?
Edit: ah, PS neem ik aan.
Die stoelen waar we in zitten zijn duurder dan ik dacht. Hier een kort filmpje over B/E Aerospace, de maker van KLM's business class stoelen in de 747, 777 en later A330.
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 10-08-2017 01:27 ]
Normaal gesproken zit ik liever aan het raam, zodat ik beter kan slapen. Toen ik de tickets kreeg, was voor deze vlucht geen enkele gewone raamstoel meer beschikbaar, maar inmiddels is er wel 1 vrij gekomen. Maar nu is het toestel volgens de seatmap rij 17 t/m 23 nog helemaal leeg. Is het dan handiger om in die buurt een stoel te nemen en dan over 4 stoelen te gaan liggen? Of is er ook nog een kans dat ze een kleiner toestel gaan inzetten?
Omdat er voor de trip T en U class fares zijn gekocht door mijn werkgever, moet ik bijbetalen als ik een Delta Preferred seat wil.
Worden die nog goedkoper of gratis ten tijde van inchecken?
[ Voor 28% gewijzigd door TheZoo op 10-08-2017 08:55 . Reden: Verhaal aangevuld en verbeterd ]
We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.
Geen idee wat je FF programma is, pref. seats zijn gratis voor:TheZoo schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:44:
Omdat er voor de trip T en U class fares zijn gekocht door mijn werkgever, moet ik bijbetalen als ik een Delta Preferred seat wil.
Worden die nog goedkoper of gratis ten tijde van inchecken?
Eligible passengers include Diamond, Platinum, Gold, and Silver Medallion members, SkyTeam® Elite and SkyTeam Elite Plus members, Alaska Airlines MVP® and MVP Gold members, passengers that have purchased full fare Y or B class of service, and companions of preferred-seat eligible customers.
At Check-in, 24 uur van te voren worden ze over het algemeen vrijgegeven voor iedereen..
EC+:
•Diamond and Platinum Medallion Members, directly after ticketing.
•Gold Medallion Members, 72 hours before departure.
•Silver Medallion Members, 24 hours before departure.
Die vlucht komt aardig vol hoor, zijn genoeg mensen die nog geen stoel geselecteerd hebben of mogen...
Kans dat ze toestel wisselen is altiid aanwezig maar voor de MSP-AMS TATL vluchten zie ik het eigenlijk nooit of zulke termijn.
Waarom vraag je niet aan je werkgever om een EC+ of wat dan ook te boeken zodat je een beetje makkelijker zit?
[ Voor 14% gewijzigd door Grouchy op 10-08-2017 11:18 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Eind 2019 is de 747 vloot flink gekrompen; maar er zouden dan nog steeds een aantal moeten zijn.CyBeR schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 01:13:
Ze zijn daar bij Schiphol hoopvol over de toekomst van de 747 bij KLM zie ik.
Ah je hebt gelijk, ik had de datum dat de laatste weg zou zijn verkeerd onthouden. 2020 natuurlijk.Piet91 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:25:
[...]
Eind 2019 is de 747 vloot flink gekrompen; maar er zouden dan nog steeds een aantal moeten zijn.
KL heeft wat aanbiedingen online gezet voor WBC. Een aardig aantal zelfs onder de €1500, waaronder op Delta vluchten naar de VS.
2020 of 2021 inderdaad. Je leest veel over 2020 maar soms ook maart 2021.CyBeR schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:29:
Ah je hebt gelijk, ik had de datum dat de laatste weg zou zijn verkeerd onthouden. 2020 natuurlijk.
Denk meer het moment nog min of meer flexibel is, afhankelijk van capaciteit, onderhoud, brandstofprijzen e.d.
Standaard Skymiles zonder opties, maar ik heb iig een seat aan het raam.Grouchy schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:57:
[...]
Geen idee wat je FF programma is, pref. seats zijn gratis voor:
Eligible passengers include Diamond, Platinum, Gold, and Silver Medallion members, SkyTeam® Elite and SkyTeam Elite Plus members, Alaska Airlines MVP® and MVP Gold members, passengers that have purchased full fare Y or B class of service, and companions of preferred-seat eligible customers.
At Check-in, 24 uur van te voren worden ze over het algemeen vrijgegeven voor iedereen..
Doorgaans zie ik op deze vluchten toch dat ze voor 99% geselecteerd zijn op deze termijn voor de vlucht.EC+:
•Diamond and Platinum Medallion Members, directly after ticketing.
•Gold Medallion Members, 72 hours before departure.
•Silver Medallion Members, 24 hours before departure.
Die vlucht komt aardig vol hoor, zijn genoeg mensen die nog geen stoel geselecteerd hebben of mogen...
Ze deden hier al moeilijk over het feit dat ik pas zaterdag terug wilde komen i.p.v. vrijdag. Ik heb tot 17:00 training, en echt geen zin om rechtstreeks naar het vliegveld te gaan (dat is overigens een andere vlucht, eerst van MSN naar MSP).Kans dat ze toestel wisselen is altiid aanwezig maar voor de MSP-AMS TATL vluchten zie ik het eigenlijk nooit of zulke termijn.
Waarom vraag je niet aan je werkgever om een EC+ of wat dan ook te boeken zodat je een beetje makkelijker zit?
Op de heenvlucht ziet de bezetting er overigens een beetje hetzelfde uit, maar dan hoef ik niet te slapen, dus dan maakt het me minder uit. Dan zit ik liever vooraan, zodat ik een beetje vooraan in de rij bij de TSA/customs sta.
Het is overigens de 5e keer dat ik die trip maak, dus gelukkig al wat ervaring mee. Alleen MSP op de terugvlucht is nieuw voor me, tot nog toe altijd via DTW gevlogen.
Als je een Skywest operated vlucht hebt kom je waarschijnlijk aan op een van de A gates, Delta mainline waarschijnlijk F/G gates. A gates is een aardig stuk lopen/treintje naar de G6 gate (waarschijnlijk je boarding gate). Gate agents zullen waarschijnlijk een hoog japan gehalte hebben.
Weet niet wat je lay over is maar als ie redelijk is kan je de light rail naar de mall of America pakken en daar wat gaan shoppen.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Inderdaad: Ukraine International AirlinesCyBeR schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 01:13:
Hoe maakte KLM er een zooitje van?
Also, wat is UIA?
Edit: ah, PS neem ik aan.
Ik sta om 02.30 bij Vertrek 2 voor een afgesloten check-in balie. Ik kreeg eerst van een Schiphol medewerker te horen dat deze balie pas om 05.00 uur open zou gaan... Vervolgens komt KLM pas om 04.00 uur de balie open doen. Ik sta inmiddels vooraan in een rij van bijna 100 man/vrouw groot. Doet KLM niet vooraan, maar achteraan het hekwerk open... Sta ik in 1x achteraan in de rij!
Dus ik sta te wachten, en te wachten en te wachten in de rij met mijn bagage en zie de tijd voorbij vliegen. 2 balies voor ongeveer 100 man/vrouw met nog maar een uurtje te gaan. Niet prettig om mee te maken bij een allereerste vliegreis, al helemaal omdat ik om 02.30 uur op Schiphol sta, juist om deze problemen voor te zijn.
Gelukkig kon ik na de bagage check-in wel in 1x doorlopen door de douane (die ook redelijk chagrijnig was) en paspoortcontrole waardoor ik op tijd was voor het boarden.
Wat bedoel je met "japan gehalte?"Grouchy schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:58:
Gate agents zullen waarschijnlijk een hoog japan gehalte hebben.
NWA had in het verleden een nogal grote hub in NRT. Vaak handelden deze agenten in het verleden dat soort vluchten af. Meestal handelen dezelfde agenten ook de MSP-AMS vluchten af. Je ziet dan ook veel agenten van Aziatische afkomst.
[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 10-08-2017 13:19 ]
Ja, da's ook niet zo gek. Om die tijd zijn die balie's nooit open, want er vertrekt midden in de nacht geen vlucht.GertjanO schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:06:
[...]
Ik sta om 02.30 bij Vertrek 2 voor een afgesloten check-in balie.
Voor short-haul is drie uur vantevoren op Schiphol zijn ook complete onzin, zoals je inmiddels ervaren hebt, zeker zo vroeg in de ochtend. Incheckbalies voor short-haul vluchten zijn zelden meer dan twee uur vantevoren open.
Klinkt mij in de oren alsof KLM redelijk precies weet hoeveel tijd ze nodig hebben om een vliegtuig vol mensen in te checken en in te laden, en dat jouw probleem komt omdat je er anderhalf uur te vroeg was.
Ik mis een schroefje in mijn XPS13 en moet naar New York. Nieuw schroefje is onderweg maar komt te laat. En nee, andere passen niet.
Ik heb nog nooit mijn laptop laten zien naar de US, maar weet niet of dat nu anders is. Vorige maand naar Washington/Detroit was die regel er nog niet.
Misschien meer iets voor het werk/inkomen forum, maar als ik van mijn werkgever nachtvluchten moet nemen en ze daar geen EC voor overhebben, zoeken ze maar iemand anders. BC is nog een andere discussie, maar EC? Dat geldt bij ons overigens voor alle lagen in de organisatie. Ik laat niet iemand een nachtvlucht nemen op stoel 43K terwijl die onderweg was/is om geld te verdienen voor de zaak.TheZoo schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:57:
Ze deden hier al moeilijk over het feit dat ik pas zaterdag terug wilde komen i.p.v. vrijdag.
Van de KLM site:GertjanO schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:28:
[...]
Beter had je wat langer in bed gelegenWij raden u aan om minstens 2 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn voor Europese vluchten en minstens 3 uur voor vertrek voor intercontinentale vluchten.
Vertrekhallen 1 en 2 openen elke dag om 04:30 uur.
[ Voor 71% gewijzigd door PWM op 10-08-2017 13:41 ]
Ik mocht naar Erbil in Irak, Skyteam vliegt daar niet op.
Bij vertrek uit staan er naast elkaar: Lufthansa, Austrian Airways en Turkish Airline. Alle drie van Star Alliance en ook nog ongeveer tegelijkertijd aankomen en vertrekken.
Je zou toch verwachten dat als maatschappijen van dezelfde alliance die op dezelfde bestemming vliegen dit zo doen dat een klant keuze heeft wat tijd betreft voor aankomt en vertrek.
Ook verwacht ik dat als het blijkbaar een een goede bestemming is (Erbil is groot) dat meerdere alliances hierop zouden vliegen. Het lijkt nu bijna of er afspraken gemaakt zijn tussen alliances. Heb een keer een bestemming gezien waar ook maar één alliance op vloog (weet alleen niet meer welke).
Worden er afspraken gemaakt? Ik begrijp dit niet. Iemand?
Lay over is maar 1:20, dus dat is zo lang niet. Maar ik vermaak me zo kort ook wel op de luchthaven.Grouchy schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:58:
Dooh, lekkere werkgever daarzo, je nachtrust & weekend opofferen en er nou niet echt veel tegenover stellen.
Als je een Skywest operated vlucht hebt kom je waarschijnlijk aan op een van de A gates, Delta mainline waarschijnlijk F/G gates. A gates is een aardig stuk lopen/treintje naar de G6 gate (waarschijnlijk je boarding gate). Gate agents zullen waarschijnlijk een hoog japan gehalte hebben.
Weet niet wat je lay over is maar als ie redelijk is kan je de light rail naar de mall of America pakken en daar wat gaan shoppen.
Ach, ik kan het ook wel een beetje begrijpen, er zijn de nodige hordes mensen naar Madison geweest voor training. BC wordt dan inderdaad echt te veel, het is een ziekenhuis waar ik voor werk. Daarnaast is het ook voor mezelf: extra training --> grotere kans om te mogen blijven als er reorganisaties zijn. Zeker met deze specifieke trainingen.PWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:28:
Iemand al gezien of men checked op laptop schroefjes naar de US?
Misschien meer iets voor het werk/inkomen forum, maar als ik van mijn werkgever nachtvluchten moet nemen en ze daar geen EC voor overhebben, zoeken ze maar iemand anders. BC is nog een andere discussie, maar EC? Dat geldt bij ons overigens voor alle lagen in de organisatie. Ik laat niet iemand een nachtvlucht nemen op stoel 43K terwijl die onderweg was/is om geld te verdienen voor de zaak.
Ben trouwens ook wel benieuwd naar het huidige laptop beleid. Nog iemand iets zinvols te melden over het slapen liggend over 4 stoelen? Is dat comfy?
Dat is comfy ja, (poor man's first class noemen we dat) maar de kans dat 't je lukt is nihil.TheZoo schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:00:
[...]
Ben trouwens ook wel benieuwd naar het huidige laptop beleid. Nog iemand iets zinvols te melden over het slapen liggend over 4 stoelen? Is dat comfy?
Niet elk lid van een alliantie is even sterk verankerd. Turkish vaart bv. heel erg zijn eigen koers. Austrian is gewoon een volle dochter van Lufthansa. Het is trouwens de luchthaven die bepaalt welke slots je krijgt; en ik kan me voorstellen dat in Irak vanwege de veiligheid bv. vooral slots overdag gegund worden.[Roland] schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:53:
Van de week viel mij iets op wat mij al eerder is opgevallen en wat ik niet begrijp.
Bij vertrek uit staan er naast elkaar: Lufthansa, Austrian Airways en Turkish Airline. Alle drie van Star Alliance en ook nog ongeveer tegelijkertijd aankomen en vertrekken.
Je zou toch verwachten dat als maatschappijen van dezelfde alliance die op dezelfde bestemming vliegen dit zo doen dat een klant keuze heeft wat tijd betreft voor aankomt en vertrek.
Dat wordt louter bepaald door hoeveel geld er op zo'n bestemming kan worden verdiend. Niet door hoe groot de luchthaven of die stad isOok verwacht ik dat als het blijkbaar een een goede bestemming is (Erbil is groot) dat meerdere alliances hierop zouden vliegen.
Waarom zouden ze dat doen? Als de markt groot genoeg is gaan ze daar echt wel op vliegen. Zeker als ze de concurrent wat klanten kunnen afsnoepen.Het lijkt nu bijna of er afspraken gemaakt zijn tussen alliances. Heb een keer een bestemming gezien waar ook maar één alliance op vloog (weet alleen niet meer welke).
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Plus luchtvaartmaatschappijen proberen zo goed en kwaad als 't kan om hun aankomst- en vertrektijden zo te plannen dat ze op hun hubs in waves aankomen en weggaan, wat het beter mogelijk maakt om transferpax te bedienen.Borromini schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:08:
[...]
Niet elk lid van een alliantie is even sterk verankerd. Turkish vaart bv. heel erg zijn eigen koers. Austrian is gewoon een volle dochter van Lufthansa. Het is trouwens de luchthaven door bepaalt welke slots je krijgt; en ik kan me voorstellen dat in Irak vanwege de veiligheid bv. vooral slots overdag gegund worden.
Nog even en ik kan op wereldreis. En wederom staat er "klacht" terwijl ik echt "vraag" geregistreerd heb.Helaas is het vanwege enorme hoge werkdruk niet mogelijk voor ons om inhoudelijk op uw klacht in te gaan.
Als blijk van excuses voor uw ervaren ongemak zal ik u een KLM EMD Voucher toesturen ter waarde van EUR 100,-.
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 10-08-2017 14:15 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik begin te denken dat 't ongemak wellicht is dat ze je vraag niet gaan beantwoorden.PWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:15:
Vraagje gesteld aan KLM, en:
[...]
Nog even en ik kan op wereldreis. En wederom staat er "klacht" terwijl ik echt "vraag" geregistreerd heb.
En je moet wel op wereldreis binnen Europa want je kunt maar 2 EMD's per ticket gebruiken helaas.
[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 10-08-2017 14:17 ]
In dit geval is Erbil niet alleen groot maar ook redelijk rijk (oliestad) en modern (i.t.t. tot Mosul 80km verderop). Ik had het idee dat hier misschien afspraken waren gemaakt tussen alliances. Blijkbaar toeval :-)Borromini schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:08:
[...]
Dat wordt louter bepaald door hoeveel geld er op zo'n bestemming kan worden verdiend. Niet door hoe groot de luchthaven of die stad is.
Begrijp ik als je je het over een hub hebt, bij een eindbestemming betekend het alleen maar erg druk bij de douane en een zooitje bij het inchecken :-)CyBeR schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:11:
[...]
Plus luchtvaartmaatschappijen proberen zo goed en kwaad als 't kan om hun aankomst- en vertrektijden zo te plannen dat ze op hun hubs in waves aankomen en weggaan, wat het beter mogelijk maakt om transferpax te bedienen.
[ Voor 34% gewijzigd door [Roland] op 10-08-2017 14:19 ]
Het is ook wel irritant hoor. Ik heb een ticket met flexibiliteit, maar als ik hem aan wil passen krijg ik een melding dat de ticket voorwaarden dat niet toestaan.CyBeR schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:16:
[...]
Ik begin te denken dat 't ongemak wellicht is dat ze je vraag niet gaan beantwoorden.
En je moet wel op wereldreis binnen Europa want je kunt maar 2 EMD's per ticket gebruiken helaas.
Via airfrance.com werkt het wel gewoon.
Dat is een keuze. Maar zoals aangeven kan het ook handig zijn voor aansluiting op hun eigen hubs qua aankomst/vertrektijden. Lokale politiek en veiligheid.[Roland] schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:53:
Van de week viel mij iets op wat mij al eerder is opgevallen en wat ik niet begrijp.
Zo te zien zijn er maar een handvol maatschappijen die op Erbil vliegen en ook nog niet allemaal dagelijks.Ook verwacht ik dat als het blijkbaar een een goede bestemming is (Erbil is groot) dat meerdere alliances hierop zouden vliegen. Het lijkt nu bijna of er afspraken gemaakt zijn tussen alliances. Heb een keer een bestemming gezien waar ook maar één alliance op vloog (weet alleen niet meer welke).
Zo'n goede bestemming (als in: commercieel aantrekkelijk) is het dus niet.
[nutteloos weetje]
Erbil heeft een van de langste landingsbanen ter wereld.
[/nutteloos weetje]
[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 10-08-2017 14:24 ]
Maar dat was mijn probleem niet. Ik weet dat ik (veel) te vroeg aanwezig was. Maar ik was juist zo vroeg omdat ik vooraan in de rij wilde staan (gezien alle drama verhalen de laatste tijd over onderbezetting bij de balie en daardoor het missen van vluchten).CyBeR schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:26:
[...]
Ja, da's ook niet zo gek. Om die tijd zijn die balie's nooit open, want er vertrekt midden in de nacht geen vlucht.
Voor short-haul is drie uur vantevoren op Schiphol zijn ook complete onzin, zoals je inmiddels ervaren hebt, zeker zo vroeg in de ochtend. Incheckbalies voor short-haul vluchten zijn zelden meer dan twee uur vantevoren open.
Klinkt mij in de oren alsof KLM redelijk precies weet hoeveel tijd ze nodig hebben om een vliegtuig vol mensen in te checken en in te laden, en dat jouw probleem komt omdat je er anderhalf uur te vroeg was.
Ik kom extra vroeg op Schiphol aan, sta netjes bij zo'n boog te wachten waar duidelijk op staat: "Ingang balie 6,7,8" (ik moest balie 8 hebben). Sta als eerste in de rij, zie de rij achter mij steeds groter worden, denk "gelukkig: ik sta vooraan" en vervolgens maakt de KLM medewerker 50 meter verderop het hek open. Alle 100 man/vrouw in de rij meteen sprinten naar de opening, waardoor ik bijna laatste ben...
Mijn vlucht vertrok om 05.30 uur en ik kon boarden vanaf 04.40 (geloof ik). Dan vind ik een bagage check-in die pas om 04.30 uur open gaat erg krap. Daarom was ik zo vroeg, en daarom vond ik het niet netjes van KLM (zacht uitgedrukt).
Waar stel je die vragen? Heb nog wel een vraag voor ze, i.v.m. annuleren van een vluchtPWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:15:
Vraagje gesteld aan KLM, en:
[...]
Nog even en ik kan op wereldreis. En wederom staat er "klacht" terwijl ik echt "vraag" geregistreerd heb.
Het was eigenlijk vooral niet netjes van al de mensen die voordrongen. Jij stond immers vooraan?GertjanO schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:36:
Daarom was ik zo vroeg, en daarom vond ik het niet netjes van KLM (zacht uitgedrukt).
Maar ja, wie let daar op?
Alles is relatief, vergeleken met de landen waar ik meestal heen ga is Erbil een drukke luchthaven :-)Piet91 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:21:
[...]
Zo te zien zijn er maar een handvol maatschappijen die op Erbil vliegen en ook nog niet allemaal dagelijks.
Zo'n goede bestemming (als in: commercieel aantrekkelijk) is het dus niet.
Wellicht vliegen ze in konvooi over onveilige gebieden, zodat het leger de omgeving en/of het luchtruim dan even extra in de gaten kan houden.[Roland] schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:53:
(..)
Bensimpel
Positieve meneer
Klacht indienen bij KLM, krijg je 100 euro voucherzeeg schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:23:
[...]
Het was eigenlijk vooral niet netjes van al de mensen die voordrongen. Jij stond immers vooraan?
Maar ja, wie let daar op?
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik heb vorige week AMS->SFO gevlogen. Bij de gate na de boardingpass-scan werden met name solo mannelijke reizigers eruit gehaald voor drugs/explosieven controle en werd erdaadwerkelijk naar laptopschroefjes gekeken.PWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:28:
Ik mis een schroefje in mijn XPS13 en moet naar New York. Nieuw schroefje is onderweg maar komt te laat. En nee, andere passen niet.
(Het schroefje onder het logoklepje van mijn XPS13 zagen ze over het hoofd
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Ik zou een sticker met "warranty void if removed" oid erop plakken. Is misschien makkelijker en sneller aan te komen dan het juiste schroefje.PWM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:28:
Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.
Ik voel me een stukje dichter bij God nu ik /dit/ weet.Piet91 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:21:
[...]
[nutteloos weetje]
Erbil heeft een van de langste landingsbanen ter wereld.
\[/nutteloos weetje]
Dat had ik toch nooit durven dromen toen ik vanochtend opstond.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Ah, dus gelukkig geen extra oponthoud tijdens de bagage drop off, security scan en douane. Aangezien ik alleen reis, heb ik dus wel een goede kans. Maar mijn laptop is nog compleet, dus daar maak ik me geen zorgen over.goeievraag schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:53:
Ik heb vorige week AMS->SFO gevlogen. Bij de gate na de boardingpass-scan werden met name solo mannelijke reizigers eruit gehaald voor drugs/explosieven controle en werd erdaadwerkelijk naar laptopschroefjes gekeken.
Ik heb zo'n schijthekel aan dit idiote gedrag... Dit zou je in de VS niet overkomen zijn. "nee hoor, die meneer was eerst".GertjanO schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:36:
Ik kom extra vroeg op Schiphol aan, sta netjes bij zo'n boog te wachten waar duidelijk op staat: "Ingang balie 6,7,8" (ik moest balie 8 hebben). Sta als eerste in de rij, zie de rij achter mij steeds groter worden, denk "gelukkig: ik sta vooraan" en vervolgens maakt de KLM medewerker 50 meter verderop het hek open. Alle 100 man/vrouw in de rij meteen sprinten naar de opening, waardoor ik bijna laatste ben...
Nederlanders geven graag af op Amerikanen, maar hier kunnen we nog wat van leren
Sometimes you need to plan for coincidence
In Nederland heet dat 'assertief'... In België heet dat 'onbeleefd'...Hmmbob schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:57:
[...]
Ik heb zo'n schijthekel aan dit idiote gedrag... Dit zou je in de VS niet overkomen zijn. "nee hoor, die meneer was eerst".
offtopic:
Nederlanders geven graag af op Amerikanen, maar hier kunnen we nog wat van leren
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dat is in de VS. Het gaat ze er om dat terroristen het land niet *in* komen. Vetrekkend vinden ze je niet zo interessant.Styx_ schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:20:
Gister vanuit San Francisco vertrokken
IAG heeft zo hard bezuinigd (geen eten shorthaul, storingen bij it, stakingen) dat het aan ba's imago knaagt.
En hoe moeilijk het syzofrene beleid is van een lcc willen zijn met een erbovenuit stekende business class.
Toch is ba en haar moeder qua cijfers de best prestrerende voormalig Europese flagcarrier. Wat best een bijzondere prestatie is.
Aangezien het BCN is, is het waarschijnlijk een Vuelingvlucht met een Iberia codeshare. 4 uur is zeker niet te weinig: Vueling staat er erg om bekend vertragingen te hebben. De laatste keer dat ik met Vueling vloog, had ik 2 uur (vanaf Eindhoven). Terug een uur (naar Rotterdam).Garyu schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:42:
[...]
Ik vlieg met Vueling/Iberia + Lufthansa/Eurowings
Aasgieren gedrag.Borromini schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:59:
[...]
In Nederland heet dat 'assertief'... In België heet dat 'onbeleefd'...
Zelfde in de rij bij de kassa's als er een extra kassa open gaat, dan staat zo'n assertief persoon ook ineens vooraan. Ook hier geldt: in de VS wordt dan geroepen "I can help whoever is next in line"
* Hmmbob is een week geleden terug verhuisd vanuit de VS en heeft zijn irritatiepunt gevonden
Het is hier een nationale sport in elke vorm van transport.
Vorige week met de HSR, iedereen vormt een nette rij, op het moment dat de poortjes naar het perron open gaan wordt het een massa die duwt en sprint. En dat terwijl je gewoon stoelnummers hebt.
Metro is nog erger,
(en het ergste is dat het vooral de 50+ vrouwen zijn die het hardst duwen en voordringen)
Ontopic, morgen voor het eerst met Air Macau vliegen, en voor het eerst naar MFM. Ben benieuwd. Voorheen altijd HKG en dan de ferry genomen.
Vooral benieuwd of er bij MFM ook gratis minibusjes zijn naar de verschillende hotels zoals bij de ferry.
Ik denk niet dat je de hele VS over 1 kam moet scheren, kom regelmatig in steden waarbij je hetzelfde gedrag ziet. En in Nederland in plekken waar men netjes wacht.Hmmbob schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 06:46:
[...]
Aasgieren gedrag.
Zelfde in de rij bij de kassa's als er een extra kassa open gaat, dan staat zo'n assertief persoon ook ineens vooraan. Ook hier geldt: in de VS wordt dan geroepen "I can help whoever is next in line"
* Hmmbob is een week geleden terug verhuisd vanuit de VS en heeft zijn irritatiepunt gevonden
Waarschijnlijk is in beide landen het gedrag recht evenredig aan het aantal inwoners op een (beperkte) plek.
Ik beschouw mezelf als redelijk sociaal, en voordringen is in principe niet iets wat ik doe. Maar als ik ergens achteraan in de rij sta, en plotseling gaat er een ingang open precies waar ik sta, dan ga ik echt niet iedereen voorlaten om weer achteraan te gaan staan. In zo´n geval heb ik gewoon geluk.
Toen ik laatst terug vloog vanuit Toulouse hadden we ook een dergelijk gelukje. We stonden netjes in de rij voor de bagage afgifte, toen er een medewerker ons uit de rij plukte en richting de priority check-in dirigeerde. Ik kreeg het idee dat dit de wijze is waarop ze op dat vliegveld met gezinnen met jonge kinderen omgaan. Want bij de security controle was er zelfs een aparte family ingang, en later bij de paspoortcontrole werden we ook uit de rij gepikt en mochten we vooraan aansluiten.
Ik weet niet of dat standaard is in Frankrijk, maar het was wel heel erg relaxt met een kleine van 7 maanden. Mogen ze wat mij betreft op Schiphol ook invoeren.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Schizofreen, maar wel precies wat de markt wil. Of uber goedkoop vliegen of luxe. Er zit niets tussen in, een beetje zoals de winkelstraten. Of je hebt de action of een duur modehuis, de V&D's van deze wereld overleven niet. Dus ik snap de opzet wel.yhk123 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:20:
En hoe moeilijk het syzofrene beleid is van een lcc willen zijn met een erbovenuit stekende business class.
Eenmaal in de USA is dat allemaal niet langer interessant. Daar blijft mijn laptop gewoon lekker in m'n rugzak, tesamen met m'n vloeistoffen.Styx_ schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:20:
Gister vanuit San Francisco vertrokken, ik heb bij security niet gezien dat ze laptops extra aan het controleren waren. Mijn laptop mist ook een schroefje, maar daar werd gelukkig niks over gezegd.
Zelfde geval met luchthaven medewerkers daar: Genoeg medewerkers die zonder controle doorlopen.
Dat werkt op Schiphol ook zo. De beveiligingsmedewerkers worden voor de vorm door de scanner gehaald, maar er word niet/nauwelijks naar het resultaat gekeken. Als men al kijkt, geeft men een tik op de schouder en kan men alsnog doorlopen. Ik heb ook wel eens gezien dat een nieuwe ploeg van 5 zo door de scanner loopt, richting hun werkplek.Grouchy schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:03:
[...]
Zelfde geval met luchthaven medewerkers daar: Genoeg medewerkers die zonder controle doorlopen.
Als je een wapen door de security op Schiphol wil halen, hoef je enkel 1 medewerker van de security om te kopen. Die verdienen 1900,- bruto, dus dat moet niet zo heel moeilijk zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Grouchy op 11-08-2017 10:31 ]
50+ aziatische vrouwen (vooral in groepjes), breek me de bek niet openKenzi schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:25:
(en het ergste is dat het vooral de 50+ vrouwen zijn die het hardst duwen en voordringen)

leeg
Simpel, ik doe net zo hard meeMalfunctions schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:53:
Ik ben dan wel erg benieuwd hoe de mensen die het bovengenoemd gedrag afkeuren zelf zouden reageren in die situatie.
HGH heeft helaas geen aparte rijen voor foreigners dus moet je wel in de rij, gelukkig e-channel in HKG dus daar stuk minder last van.
(het leukste is in de metro bij het uitstappen, ik stap toch echt eerst uit, dan mag je naar binnen, probeer me maar omver te duwen
Ben wel de eerste die opstaat voor zwangere vrouwen, slecht ter been etc. (Eerlijk gezegd, er wordt een hoop voorgedrongen en geduwd hier maar opstaan voor zwangere vrouwen etc doen ze dan wel weer. )
Heb je een HKID of waarom kun je gebruik maken van de e-channel?Kenzi schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:49:
[...]
Simpel, ik doe net zo hard meeMet principes beland je hier overal achter aan dus dat werkt niet.
HGH heeft helaas geen aparte rijen voor foreigners dus moet je wel in de rij, gelukkig e-channel in HKG dus daar stuk minder last van.
(het leukste is in de metro bij het uitstappen, ik stap toch echt eerst uit, dan mag je naar binnen, probeer me maar omver te duwen)
Ben wel de eerste die opstaat voor zwangere vrouwen, slecht ter been etc. (Eerlijk gezegd, er wordt een hoop voorgedrongen en geduwd hier maar opstaan voor zwangere vrouwen etc doen ze dan wel weer. )
Opstaan voor zwangeren heb ik wel gezien, voor ouderen niet altijd maar wel vaak.
Min. 3x binnen een jaar tijd aankomen op HKG en je kan bij de 4de keer e-channel aanvragen. Is wel andere e-channel dan die voor HK'ers maar vrijwel nooit een langere rij dan 1 of 2 personen voor je.Xepos schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:03:
[...]
Heb je een HKID of waarom kun je gebruik maken van de e-channel?
http://www.immd.gov.hk/eng/services/echannel_visitors.html
Klopt, vanaf deze kant zou het strenger moeten zijn, maar ook in dat geval werd mijn laptop niet gecontroleerd. Ik vertrok vanuit Dusseldorf, was binnen paar tellen door de controle heen.Grouchy schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:03:
[...]
Eenmaal in de USA is dat allemaal niet langer interessant. Daar blijft mijn laptop gewoon lekker in m'n rugzak, tesamen met m'n vloeistoffen.
Daar is ook niks mis mee. Maar je hebt ook rustig figuren die mensen opzij gaan duwen (zachtzinnig of hardzichtig) om voor hen in die nieuwe ingang te kunnen. Dat zie je ook bij kassa's in supermarkten etc.Malfunctions schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:53:
Ik ben dan wel erg benieuwd hoe de mensen die het bovengenoemd gedrag afkeuren zelf zouden reageren in die situatie.
Ik beschouw mezelf als redelijk sociaal, en voordringen is in principe niet iets wat ik doe. Maar als ik ergens achteraan in de rij sta, en plotseling gaat er een ingang open precies waar ik sta, dan ga ik echt niet iedereen voorlaten om weer achteraan te gaan staan. In zo´n geval heb ik gewoon geluk.
En dat gedrag is gewoon asociaal (maar velen zien het blijkbaar als normaal ofzo).
Als je gewoon toevallig als eerste bij de nieuwe ingang staat is er natuurlijk niks mis mee om daar in te gaan staan, daar valt volgens mij niemand over.
Virussen? Scan ze hier!
Rond eind maart zijn bij alle A330-200's de achterste 2 rijen WBC verwijderd.Daniel schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:23:
Iemand een idee of KLM al begonnen is aan het installeren van de nieuwe WBC in de A330-vloot? Voor zover ik kan vinden zijn alle 777's inmiddels omgebouwd. Ik ben een tripje aan het plannen naar Sint Maarten richting einde van dit jaar en die vlucht wordt uitgevoerd met een 332. Voor een dagvlucht (heenweg) kan ik best leven met het oude product maar voor de nachtvlucht terug heb ik niet zo'n zin om premium prijzen te betalen voor een throwback naar 2005
Vanaf november beginnen ze met de ombouw van de gehele A330-vloot waarbij de WBC én Economy stoelen worden vervangen. Deze ombouw van de A330's zou tot ongeveer november 2018 moeten duren.
Vanaf eind 2017 willen ze ook bij de A330- en 777-vloot de Gogo 2Ku systeem voor Wifi installeren dus mogelijk wordt dat tegelijk gedaan.
Voor de spotters; Delta Airlines zet op 11, 12, 13 en 15 augustus de 747-400 in op de route DL134 Detroit - Amsterdam. Ofwel; de daaropvolgende dagen staat deze op Schiphol.
Ga nog maar even kijken; eind dit jaar zijn ze bij Delta verdwenen.
En KLM heeft weer een Boeing 787-9 order omgezet voor een 787-10:
KLM ruilt weer order voor 787-9 om
Ze krijgen nu 13 787-9's (9 zijn er geleverd; de 10e komt spoedig) en 8 787-10's.
[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 11-08-2017 13:39 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Bensimpel
Positieve meneer
Nou ik weet nu wel hoe ik zal vliegen vanaf Dublin naar Mexico city, niet via Schiphol, dan maar met Air France via Parijs. (Wilde eigenlijk wat Nederlands spul in Amsterdam kopen terwijl ik in transfer zit, maar als het zo druk is, laat maar)Nat-Water schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:15:
Het is wel weer raak op Schiphol inderdaad. Vlucht vanuit Wenen naar A'dam. Vliegtuig kwam al te laat vanuit Amsterdam aan. Daardoor konden we ook niet vertrekken vanuit Wenen en stonden we daar ook weer een halfuur, omdat er geen landingsslot was op Schiphol. En nu al 40 minuten aan het wachten op koffers.
😆 - Denk ook eens om ;)
Er gaan dus geen a330's meer uit? Hoorde tijdje terug dacht ik dat ze alleen de -300's wilden houden.Piet91 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:50:
[...]
Rond eind maart zijn bij alle A330-200's de achterste 2 rijen WBC verwijderd.
Vanaf november beginnen ze met de ombouw van de gehele A330-vloot waarbij de WBC én Economy stoelen worden vervangen. Deze ombouw van de A330's zou tot ongeveer november 2018 moeten duren.
Vanaf eind 2017 willen ze ook bij de A330- en 777-vloot de Gogo 2Ku systeem voor Wifi installeren dus mogelijk wordt dat tegelijk gedaan.
Voor de spotters; Delta Airlines zet op 11, 12, 13 en 15 augustus de 747-400 in op de route DL134 Detroit - Amsterdam.
Ofwel; de daaropvolgende dagen staat deze op Schiphol.
Ga nog maar even kijken; eind dit jaar zijn ze bij Delta verdwenen.
En KLM heeft weer een Boeing 787-9 order omgezet voor een 787-10:
KLM ruilt weer order voor 787-9 om
Ze krijgen nu 13 787-9's (9 zijn er geleverd; de 10e komt spoedig) en 8 787-10's.
persoonlijk zou ik dan wel weer via AMS gaan en niet via cdg maar dat is persoonlijke voorkeurBensimpel schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:18:
[...]
Nou ik weet nu wel hoe ik zal vliegen vanaf Dublin naar Mexico city, niet via Schiphol, dan maar met Air France via Parijs. (Wilde eigenlijk wat Nederlands spul in Amsterdam kopen terwijl ik in transfer zit, maar als het zo druk is, laat maar)
Blijken ze net op die dag te staken in FrankrijkBensimpel schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:18:
[...]
Nou ik weet nu wel hoe ik zal vliegen vanaf Dublin naar Mexico city, niet via Schiphol, dan maar met Air France via Parijs. (Wilde eigenlijk wat Nederlands spul in Amsterdam kopen terwijl ik in transfer zit, maar als het zo druk is, laat maar)
Bensimpel
Positieve meneer
Dat is ook weer zoiets haha, Heathrow dan maar?PolarBear schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:11:
[...]
Blijken ze net op die dag te staken in Frankrijk
😆 - Denk ook eens om ;)
[ Voor 54% gewijzigd door mrsar op 11-08-2017 13:18 ]
Neen. Daar lijkt het niet op. Al is het wel vreemd dat ze het laatst toch weer over 12 A330's hadden terwijl ze er 13 in de vloot hebben.upclocker schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:41:
Er gaan dus geen a330's meer uit? Hoorde tijdje terug dacht ik dat ze alleen de -300's wilden houden.
Een airport slot of een netwerk slot?PWM schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:11:
Mijn zus moest om 10:20 vertrekken op schiphol. Op tijd geboard, krijgen ze een slot om 14.00 omdat Schiphol zo druk is
Ik hoorde eind dit jaar, maar net als bij de 777 zal de eerste wel een certificeringstraject moeten doorlopen waardoor de rest 2018 wordt.Grouchy schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:30:
Zover ik weet wordt begin 2018 begonnen met het plaatsen van de diamond stoelen. De ombouw van de A330-vloot zou dan voor het einde van 2018 voltooid zijn.
Oh nieuwe pagina.
Anoniem: 915187
Hebben ze bij je werkgever wel eens van zoiets als een jet-lag gehoord? In dit geval een dubbele jet-lag zelfs?
Dat zou ik dus never nooit niet doen op deze manier, je bent dan compleet gesloopt.
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 11-08-2017 14:14 ]
Virussen? Scan ze hier!
Lijkt me sterk, we doen niet aan slots voor vertrekkend verkeer. Er is de hele dag maximaal 20 minuten vertraging geweest door drukte voor vertrekkend verkeer. Ze kan wel een laat slot hebben gekregen vanwege restricties in luchtruimen waar ze doorheen vliegt, al is dat eigenlijk nooit meer dan een uur vertraging...PWM schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:11:
Mijn zus moest om 10:20 vertrekken op schiphol. Op tijd geboard, krijgen ze een slot om 14.00 omdat Schiphol zo druk is
Vrijdag heen naar YYZ maandag terug (aankomst dinsdag) uit BOS.Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:11:
Wat is jullie kortste verblijfsduur trouwens. Moet binnenkort een weekend naar Manila. Dus vrijdagavond heen en maandagmorgen moet ik weer op kantoor zijn. Echt zin in hoor vooral omdat het Economy is....
Bron: https://www.luchtvaartnie...onder-pardon-neerschietenAmerikaanse militaire bases mogen vanaf nu zonder pardon drones neerschieten die zonder toestemming verboden luchtruim binnenvliegen. Het Pentagon gaf daarvoor toestemming, nadat onlangs een gevechtsvliegtuig bijna op een drone botste.
Tot nu toe moesten militairen drones behandelen als bemande vliegtuigen. Het zonder waarschuwing neerhalen van de toestellen was daardoor niet mogelijk. Nu mogen drones die het luchtruim schenden in beslag worden genomen of neergeschoten.
Amerika is niet alleen bang voor botsingen tussen drones en miljoenen kostende gevechtsvliegtuigen, maar vreest ook dat kwaadwillenden ermee zouden kunnen spioneren of zelfs wapens en bommen aan de drones bevestigen.
Ik vind het geeneens een slecht idee eerlijk gezegd, ik denk dat het meer resultaten boekt dan een 'foei! nooit meer doen!'-gesprekje een kleine boete.
Ik weet niet of dit ook betrekking heeft op de no-fly zones rondom vliegvelden? Zo niet, zouden die daar imho ook onder mogen vallen.
Virussen? Scan ze hier!
Bensimpel
Positieve meneer
Maandag KRK -> JHB (met een transfer van 5 uur in FRA) Vrijdag weer terug JBH -> KRK met dezelfde transfer. in Eco..Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:11:
Wat is jullie kortste verblijfsduur trouwens. Moet binnenkort een weekend naar Manila. Dus vrijdagavond heen en maandagmorgen moet ik weer op kantoor zijn. Echt zin in hoor vooral omdat het Economy is....
Korter doe ik niet hoor.
😆 - Denk ook eens om ;)
Qatar business, dus moet te overleven zijn
Ze is uiteindelijk 2 uur te laat vertrokken. Volgens LOT door SchipholCapacitor schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:20:
[...]
Lijkt me sterk, we doen niet aan slots voor vertrekkend verkeer. Er is de hele dag maximaal 20 minuten vertraging geweest door drukte voor vertrekkend verkeer. Ze kan wel een laat slot hebben gekregen vanwege restricties in luchtruimen waar ze doorheen vliegt, al is dat eigenlijk nooit meer dan een uur vertraging...
Die knakker heb ik nog aan de lijn gehad, z'n slot was 40 minuten nadat het vliegtuig klaar was volgens de afhandelaar. Maar dat slot is dus vanwege restricties op de vlucht, niet door SchipholPWM schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:31:
[...]
Ze is uiteindelijk 2 uur te laat vertrokken. Volgens LOT door Schiphol
In principe geen jetlag terug, aangezien je niet de tijd hebt gehad om te wennen.wildhagen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:13:
WTF? Dus binnen 3 dagen moet je 2x intercontinentaal vliegen (12+ uur per vlucht)? En dan verwachten ze dat je maandag ook nog scherp bent?
Hebben ze bij je werkgever wel eens van zoiets als een jet-lag gehoord? In dit geval een dubbele jet-lag zelfs?
Dat zou ik dus never nooit niet doen op deze manier, je bent dan compleet gesloopt.
Maar fris zal je niet zijn.
Ik ben zelf regelmatig binnen 2-3 uur teruggevlogen, maar alleen binnen Europa. En dat was al met tegenzin.
Dat is denk ik nog een understatement, ik denk dat je dan maandag en ook de rest van de week als een halve zombie op je werkt zit.PWM schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:34:
[...]
In principe geen jetlag terug, aangezien je niet de tijd hebt gehad om te wennen.
Maar fris zal je niet zijn.
Totaal niet realistische qua verwachting van die werkgever. Geef hem dan op zijn minst 2 of 3 dagen rust om ff bij te komen...
De kortste roundtrip die ik overigens ooit gehad heb was 1.5 dag: maandagmiddag van BRU naar MAD en woensdagochtend heel vroeg weer terug. Beiden met SN overigens. Was voor het werk, moest in het kantoor in Madrid even een server vervangen + nog wat activiteiten.
Dat was nog wel acceptabel toen, dat is net een vluchtje van 2.5 uur dus nog wel te overzien, en geen tijdverschil of nachtvluchten etc. Hoefde ook pas donderdag weer op kantoor te zijn.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 11-08-2017 14:43 ]
[ Voor 149% gewijzigd door TheZoo op 11-08-2017 15:31 ]
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek