All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Jeetje wist niet dat het zo erg wasStinger_Ventura schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:33:
[...]
brrr.... 30 Boeings 787's 9-abreast blijkt echt crap te zijn.
Qatar Qatar how cramped you are...
your 787 so beautiful for afar
your airplane food was so delicious to eat
but my shoulders fall out of your economy seat
Qatar Qatar how cramped you are...
your stewardesses so attentive and kind, but the lack of leg space blows my mind![]()
source:
YouTube: Ode to Qatar Seven Eighty Seven (Cramped Seats on Boeing 787 Dreamli...

Je moet niet claustrofobisch zijn.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LsvSwDWGG0g]Powerful crosswinds forced this Boeing 737 to abandon its landing in Prague, forcing the pilot to pull up at the very last second.
Brr. Standaard Economy op vluchten van 3 uur+. Ik wil niet uit de hoogte klinken, maar ik doe het niet meer. Er zijn zat opties (Business, Premium, Comfort, Emergency seat) van hoog tot laag in extra kosten, maar op stoel 25C ga ik niet meer zitten. Zakelijk niet, maar ook prive niet.
Binnen Europa red ik me wel, maar verder gaan we dan niet.
iseewhatyoudidthere.jpg.
Maar idd dat doe ik dus ook niet meer. Eco+ is 't minimum voor mij.
Is al een keer voorbij gekomen. En ik ben het er helemaal mee eens!
Napsju schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:19:
Grrrr, kom net gebroken uit de Dreamliner van 5-sterren airline Qatar:
[afbeelding]
Ik HAAT die dingen! De A350 is dan wel een heel groot genot in economy.
Lekker!
Heel veel? De meerderheid gaat door naar Toronto met Jet Airways. Andere bestemmingen zag ik een mix van KLM en Delta langskomen.upclocker schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:31:
[...]
Maar er stappen wel heel veel mensen over vanuit jet air kisten op de KLM. Denk toch wel dat dit een goeie stap is geweest van KLM hoor. De Indiase markt was wel een beetje een monopoly van BA geloof ik.
Die IFE dozen zijn wel weer op de weg naar buiten, de nieuwste systemen (a la Panasonic eX3) hebben ze niet meer nodig.Napsju schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:22:
[...]
Is al een keer voorbij gekomen. En ik ben het er helemaal mee eens!
[...]
Piet91 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:08:
En weer een Boeing 747 operator minder.
Even geleden is B-HUJ vertrokken vanuit Hong Kong naar Tokyo Haneda. Dit is de allerlaatste uitgaande 747-400 vlucht van Cathay Pacific. Morgen keert dit toestel terug naar Hong Kong waar het om 14:10 uur plaatselijke tijd als CX543 moet arriveren.
Dit zal de allerlaatste commerciële passagiersvlucht worden van de 747-400 voor Cathay Pacific.
Dit betekent na ruim 27 jaar het einde voor de pax-747-400 bij Cathay en na ruim 37 jaar het einde voor de pax-747 bij Cathay.
Op dit moment heeft de maatschappij nog slechts 3 pax-747 in gebruik: B-HKT, -HUI en -HUJ.
Schijnbaar zal B-HUJ volgende week zaterdag (8 oktober) nog een farewell flight maken van/naar Hong Kong met personeel en VIP's aan boord.
Note; dat is straks om 04:30 uur Nederlandse tijd.Our 747 is saying one last goodbye to Hong Kong this Saturday. Look to the skies above the harbour at 10:30am for a special and historic final fly over!
Share your photos of this unique moment in the comments section for the chance to win a scale model of the 747-8F signed by the late great, Joe Sutter (the father of the 747).
Laag door de baai bij Hong Kong zal vast geweldige platen opleveren.
EDIT: zojuist is B-HUJ naar de gate gesleept. Zal die dus wel worden. Zelfde kist die de allerlaatste commerciële vlucht uitvoerde van Tokyo Haneda naar Hong Kong.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 08-10-2016 00:09 ]
Frankrijk boos op Polen om schrappen Airbus-order
[ Voor 7% gewijzigd door _serial_ op 08-10-2016 14:00 ]
somewhere there was silence
Belachelijk, alsof Airbus een Frans bedrijf is..._serial_ schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 14:00:
Ze zijn in Frankrijk "een beetje" boos op Polen, na het schrappen van aan Airbus order, zo boos dat ze een staatsbezoek afzeggen :
Frankrijk boos op Polen om schrappen Airbus-order
Helaas denken ze dat zelf wel.
GERMANY FED UP WITH A400M, SET TO BUY C-130 WITH FRANCE
Germany is set to buy and operate four to six Lockheed Martin C-130J Super Hercules transport aircraft in a joint effort with France, German reports say on Tuesday 4 October. Berlin with such a move clearly shows it doesn’t have much faith in the Airbus A400M, which is now being delivered to the German Luftwaffe at a painfully slow rate while also showing shortcomings for which Berlin seeks compensation.
The Hercules aircraft are to be delivered in 2021 and based in France, according to sources. They would be fitted especially for special operations and be able to operate from unpaved runways.
Signal
If anything, the purchase is a clear signal to Airbus that the Germans are fed up with the A400M. Germany has 53 of the type on order but only saw delivery of a handful of aircraft as a result of production delays and operational limitations. Berlin now apparently think the A400M will never be the ‘tactical’ airlifter it thought it ordered.
France already ordered four C-130J Super Hercules aircraft earlier, while Germany was known before to also look at other options apart from the A400M. A joint purchase of new C-130s was never on the cards, however. The German-Franco aircraft will likely be stationed at Orleans airbase in France, home to the existing French Hercules fleet.
Sometimes you need to plan for coincidence
pricewatch: Bose QuietComfort 35 (Zwart)
pricewatch: Bose QuietComfort 35 (Wit, Zilver)
PW: €379
Amazon.es: zwart / wit: €283,43

Die Poolse helicopters komen niet van de militaire tak van Airbus. Het gaat daar om EC725 Caracals van Airbus Helicopters en de Polen willen gewoon een grotere rol voor de Poolse industrie. Ze lijken nu te kiezen voor Black Hawk helicopters die in Polen gebouwd zullen worden.Hmmbob schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:58:
Niet alleen Polen heeft zijn bedenkingen over de militaire tak van Airbus, Duitsland maar óók Frankrijk hebben geen 100% vertrouwen meer dat de A400 gaat doen wat hij beloofd was te doen:
Ik denk dat deze helicopters (voornamelijk) in Frankrijk gebouwd worden aangezien de voorganger van dit type door Aérospatiale ontwikkeld is. En dan gaat het opeens ook over Franse banen.upclocker schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 14:18:
[...]
Belachelijk, alsof Airbus een Frans bedrijf is...
Helaas denken ze dat zelf wel.
BesteldPiet91 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:48:
Ik dacht, laat ik 'm hier ook maar even noemen:
pricewatch: Bose QuietComfort 35 (Zwart)
pricewatch: Bose QuietComfort 35 (Wit, Zilver)
PW: €379
Amazon.es: zwart / wit: €283,43
[afbeelding][afbeelding]
En die biedt ook actieve noise canceling? Of ben je appels en peren aan het vergelijken?Napsju schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:11:
Veel te groot. Ik vind de Dacom Athlete ideaal voor onderweg.
[afbeelding]
Same here thxPWM schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:48:
[...]
BesteldThx, voor reizigers schijnt deze wel top te zijn.
Ik heb nu de QC25, maar draadloos is natuurlijk nog weel chiller.
En die 25 is nog met garantie dus die verpats ik wel weer
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Dat ben ik ook, maar voor mij voldoet het en ik krijg er geen zweethoofd van. Bovendien reis ik toch altijd met een 'schooltas', en daar kan deze nog prima in een zijvak. Laatst nog twee en halve week Peru gedaan met mijn Crumpler. Die vliegreis kostte retour trouwens net zo veel als die Bose. Nu weer een weekendje weg naar Polen, met dank aan WizzAir. €19 retour. De zelfde prijs als de Dacom.downtime schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:13:
Of ben je appels en peren aan het vergelijken?
Lekker!
Koop er een bijpassend setje comply foam dopjes voor. Moet zelf zeggen dat een koptelefoon meer comfort biedt dan een inear setje..Napsju schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:22:
[...]
Dat ben ik ook, maar voor mij voldoet het en ik krijg er geen zweethoofd van. Bovendien reis ik toch altijd met een 'schooltas', en daar kan deze nog prima in een zijvak. Laatst nog twee en halve week Peru gedaan met mijn Crumpler. Die vliegreis kostte retour trouwens net zo veel als die Bose. Nu weer een weekendje weg naar Polen, met dank aan WizzAir. €19 retour. De zelfde prijs als de Dacom.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...s-voor-singapore-airlinesAirbus levert komende week haar tienduizendste gebouwde vliegtuig af. Zoals Luchtvaartnieuws.nl vorige week al meldde pakt de fabrikant groot uit met de historische mijlpaal. “Sinds de oprichting in 1970 hebben we de productie bijna elke vijftien jaar verdubbeld”, zei marketingtopman François Caudron in een gesprek in Toulouse, de hoofdzetel van Airbus.
Airbus heeft een foto vrijgegeven van het betreffende vliegtuig, een Airbus A350 voor Singapore Airlines. Het betreffende toestel, de 54ste gebouwde A350, maakte afgelopen week de laatste testvluchten op Toulouse, waarbij het werd gespot door Luchtvaartnieuws.nl, en werd daarna voorzien van een speciale bestickering.
De luchtvaartmaatschappij heeft 67 toestellen besteld, waarvan de eersten sinds dit jaar rondvliegen. Singapore Airlines zet het toestel onder andere in naar Schiphol en Düsseldorf.

Virussen? Scan ze hier!
Video, foto's en ATC:Een tweemotorig vliegtuigje heeft zondagmiddag een voorzorgslanding gemaakt op Lelystad Airport omdat er problemen waren met het neuswiel. Dat meldt de brandweer.
Het toestel was eerder die dag opgestegen vanuit Lelystad. Op weg naar het Duitse Waddeneiland Borkum bleek dat er problemen waren en het vliegtuigje is daardoor teruggevlogen naar Lelystad. Omdat al snel duidelijk werd dat er een voorzorgslanding gemaakt moest worden, hadden de hulpdiensten de tijd om al klaar te staan.
Bij de landing zakte het toestel door het neuswiel en kwam er wat rook vrij, maar er was geen sprake van brand. De zes inzittenden zijn ongedeerd uit het toestel gekomen.
http://www.omroepflevolan...en-maakt-voorzorgslanding
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Video van de vlucht.Piet91 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:51:
[...]
[...]
Note; dat is straks om 04:30 uur Nederlandse tijd.
Laag door de baai bij Hong Kong zal vast geweldige platen opleveren.![]()
EDIT: zojuist is B-HUJ naar de gate gesleept. Zal die dus wel worden. Zelfde kist die de allerlaatste commerciële vlucht uitvoerde van Tokyo Haneda naar Hong Kong.
[afbeelding]
[afbeelding]
https://www.hongkongfp.co...-hong-kong-one-last-time/
Had nog wel iets lager gemogen,
Er loopt nog een petitie om die 747 te redden van de sloop en bij Kai Tak neer te zetten. Kai Tak is nu nog steeds niet herdeveloped. Typisch HK overheid om daar zo lang over te doen

https://www.change.org/p/...s-last-747-400-at-kai-tak
Ah je bedoelt de typische westerse mentaliteit om over alles super bureaucratisch doen?Kenzi schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 02:37:
[...]
Video van de vlucht.
https://www.hongkongfp.co...-hong-kong-one-last-time/
Had nog wel iets lager gemogen,![]()
Er loopt nog een petitie om die 747 te redden van de sloop en bij Kai Tak neer te zetten. Kai Tak is nu nog steeds niet herdeveloped. Typisch HK overheid om daar zo lang over te doen![]()
https://www.change.org/p/...s-last-747-400-at-kai-tak
In ieder geval hebben ze een terminal geplaatst voor cruise liners.
Maar de 747 mocht wel wat lager vliegen ja. En ik mis de Star Ferry in het filmpje!
[ Voor 5% gewijzigd door Xepos op 10-10-2016 03:58 ]
Waarom heeft airbus zoveel problemen met de militaire tak van het bedrijf?Hmmbob schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:58:
Niet alleen Polen heeft zijn bedenkingen over de militaire tak van Airbus, Duitsland maar óók Frankrijk hebben geen 100% vertrouwen meer dat de A400 gaat doen wat hij beloofd was te doen:
[...]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Gisteren met Ryanair gevlogen, uiteindelijk niet in Eindhoven maar Brussel geland en met een bus pas om 3:45 in Eindhoven in plaats van de geplande 22:15.
Wat zei ryanair toen je het formulier invulde?niekvandermeer schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:21:
Heeft iemand hier ervaring met het claimen van geld na een vertraging? Zelf doen of laten doen?
Gisteren met Ryanair gevlogen, uiteindelijk niet in Eindhoven maar Brussel geland en met een bus pas om 3:45 in Eindhoven in plaats van de geplande 22:15.
Het gaat in principe niet om een refund want geen van de redenen op dat formulier zijn van toepassing. Gaat volgens mij om de Europese regels omtrent vertraging en vergoedingen hiervoor.Fly-guy schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:52:
[...]
Wat zei ryanair toen je het formulier invulde?
Heel netjes afgerond. Motoren uit bij touchdown zodat de propellers de grond niet (draaiend) raken. Dat scheelt een hoop kosten (Shocktest beide motoren, dat loopt in de papieren). Nu is het repareren van de neus en het neuswiel voldoende. Al zal de laatste geen schade hebben, puur de werking fixen.Bl@ckbird schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 00:34:
[...]
Video, foto's en ATC:
http://www.omroepflevolan...en-maakt-voorzorgslanding
Dat ze terug keren naar de plek van vertrek heeft verschillende redenen. Een daarvan zal ongetwijfeld zijn dat de eigen hangar en het bedrijf waar de kist in onderhoud is zich op Lelystad bevind. Bij een andere onderbrengen kan duurder uitpakken. Daarnaast is het verbranden van extra brandstof geen vervelende bijkomstigheid want er kan echt nog wel meer mis gaan in de landing.
[ Voor 0% gewijzigd door klaaz op 12-10-2016 10:36 . Reden: Spelvaut ]
Mmm. Inderdaad, voor alles hebben ze een formulier, maar voor de EU261 regeling alleen een info pagina.niekvandermeer schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:01:
[...]
Het gaat in principe niet om een refund want geen van de redenen op dat formulier zijn van toepassing. Gaat volgens mij om de Europese regels omtrent vertraging en vergoedingen hiervoor.
Dan zou ik ze mailen dan wel bellen. Meteen de zaak uit handen doen is mogelijk zonde van je geld, dat kan altijd nog als ze moeilijk doen.
Heel netjes inderdaad! Een kist repareren op het thuis veld is vrijwel altijd goedkoper. Voor m'n first solo heb ik al geleerd uit te wijken naar Teuge, mocht er een kist op de runway stranden. Dat hier nu een video en ATC communicatie van online staat, vind ik dan weer erg leerzaam.klaaz schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:14:
[...]
Heel netjes afgerond. Motoren uit bij touchdown zodat de propellers de grond niet (draaiend) raken. Dat scheelt een hoop kosten (Shocktest beide motoren, dat loopt in de papieren). Nu is het repareren van de neus en het neuswiel voldoende. Al zal de laatste geen schade hebben, puur de werking fixen.
Dat ze terug keren naar de plek van vertrek heeft verschillende redenen. Een daarvan zal ongetwijfeld zijn dat de eigen hangar en het bedrijf waar de kist in onderhoud is zich op Lelystad bevind. Bij een andere onderbrengen kan duurder uitpakken. Daarnaast is het verbranden van extra brandstof geen vervelende bijkomstigheid wand er kan echt nog wel meer mis gaan in de landing.
Je hoort ook de politie heli assistentie verlenen met hun camera en de andere kisten die moeten diverten naar een ander veld. Ik heb wel eens een Yak in het circuit gehad met olieproblemen, maar dit liep gelukkig toen met een sisser af en ik hoefde niet uit te wijken.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Altijd mezelf al afgevraagd waarom die cockpitdeur hermetisch dicht zit. Geen kans op ondebrekingen bij de orgie die er blijkbaar plaatsvind
Virussen? Scan ze hier!
Fokker bestaat nog wel hoor, bouwt alleen geen eigen vliegtuigen meer (onder andere onderdelen voor Airbus, Boeing en Dassault). Klant van onsBrilsmurfffje schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:04:
We hebben de banken teruggekocht, tijd om onze luchtvaart ook terug te kopen. Tijdens het faillissement van Fokker heeft de regering ook al zo adequaat gehandeld..
[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 11-10-2016 16:52 ]
Poduceren ook onderdelen voor de F-35 enzo. En natuurlijk veel onderhoud aan kleinere vliegtuigen etc
Virussen? Scan ze hier!
Het was een full blown vliegtuigbouwer, dan is het niet heel tof meer dat daar nu een bedrijf van over is dat vol trots verteld dat het het aangrijpoog voor de vliegdekschip compatible F-35 maakt..wildhagen schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:56:
Fokker bestaat idd gewoon nog. Loopt zelfs erg goed geloof ik. Ze zitten hier in de buurt ook nog, op Woensdrecht.
Poduceren ook onderdelen voor de F-35 enzo. En natuurlijk veel onderhoud aan kleinere vliegtuigen etc
Virussen? Scan ze hier!
Nee dat is Rekkof (omgekeerd gespeldwildhagen schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:17:
Ze zijn toch ook nog bezig met de 100NG (oid)? Als die binnenkort op de markt komt, bouwt Fokker dus ook gewoon weer vliegtuigen.
Het grootste probleem is dat ze niet ver genoeg waren om orders aan te nemen, maar ook niet echt door konden gaan zonder orders.

Realiteitszin hebben ze iig niet daar.comfortable 30 inch seat pitch
Ik heb recentelijk ook verbaasd meegemaakt hoe een stewardess van Transavia met een passagier stond te rommelen achter het galley-gordijntje. Ik kwam om een flesje water te halen, maar ze nam niet eens de moeite om me aan te kijken en wisselgeld te geven. Dat kwam ze later wel even brengen. Vreemde bedoeling...wildhagen schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:25:
'Seksstewardess' brengt Transavia in verlegenheid
Altijd mezelf al afgevraagd waarom die cockpitdeur hermetisch dicht zit. Geen kans op ondebrekingen bij de orgie die er blijkbaar plaatsvind![]()

De gewone sterveling kan op Schiphol in The Residence
En mogelijk komt Azerbaijan Airlines naar Amsterdam:Deze week staat Etihad met de Mobile Exposition op Schiphol. Deze vrachtwagen heeft alle klassen van de A380 en B787 aan boord.
De truck staat bij de ingang van Schiphol Plaza (tegenover het IAmsterdam-teken). Van de economy class tot en met The Residence, alles is aan boord. Etihad biedt hiermee de gelegenheid andere toestellen dan de A330 te testen. De maatschappij vliegt dagelijks met de A330 op Schiphol. De komende tijd worden deze toestellen vernieuwd met het ‘product’ zoals dat in de Mobile Exposition te zien is.
Sterveling
Voor de gewone sterveling waarschijnlijk de enige manier om The Residence eens te bezoeken. De butler, opgeleid in het Savoy hotel, legt de bezoeker op Schiphol uit wat het driekamerappartement te bieden heeft. De tweepersoonszitbank in de ‘woonkamer’ is van Ferrari-leer gemaakt en uiteraard van alle gemakken voorzien. De badkamer bevat de persoonlijke douche en toilet. Daarachter (voorin het vliegtuig) is de slaapkamer met een tweepersoonsbed. Een passagier hoeft het appartement gedurende de hele vlucht niet te verlaten, tenzij hij/zij naar de bar wil.
De vrachtwagen is voor het publiek toegankelijk op maandag van 11 tot 18u, dinsdag van 8 tot 18u, woensdag van 8 tot 18u, donderdag van 8 tot 20u en vrijdag van 8 tot 17u.
Azerbaijan Airlines opent lijndienst naar Schiphol
BAKU - Azerbaijan Airlines start in mei volgend jaar een lijndienst tussen Baku en Schiphol. Dat bevestigen bronnen binnen de luchtvaartmaatschappij aan Reismedia. Voor Schiphol betekent Baku een nieuwe bestemming. Voorheen was ook KLM actief op de route.
De luchtvaartmaatschappij uit Azerbeidzjan wil vanaf 17 mei 2017 vier keer per week naar Schiphol vliegen. Slots daarvoor moeten nog officieel worden goedgekeurd. Schiphol wordt op dit moment ook al aangeboden in de dienstregeling, in samenwerking met Air France via Parijs.
(...)
In 2011 wilde Azerbaijan Airlines ook al een route naar Schiphol openen, maar die vond uiteindelijk geen doorgang. De plannen voor een lijndienst zijn nu een stuk concreter.
[ Voor 97% gewijzigd door FastFred op 12-10-2016 08:47 . Reden: not sure if in strijd met geheimhoudingsplicht ]
[ Voor 12% gewijzigd door swtimmer op 12-10-2016 10:23 ]
Jaswtimmer schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:20:
Is dit nog steeds zo?
JaGaat dat ooit nog veranderen?
Alle 744swtimmer schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:20:
Is er ergens een up2date lijst met welke KLM kisten al geupdate zijn met de new WBC? Vlieg binnenkort naar Vancouver en direct lijken vooral a330-200s te zijn (in de periode dat ik moet gaan ~20okt zie ik alleen die kisten op KLM.com). Nu stond mij bij dat dit allemaal nog oude stoelen waren/zijn. Is dit nog steeds zo? Gaat dat ooit nog veranderen?
Alle 772
Ongeveer de helft van de 77W
Alle 789
Geen A332 (Voornamelijk de hele oude)
Geen A333 (Voornamelijk AF NEV3-stijl)
Op dit moment worden de 77W voorzien van nieuwe WBC. Daarvan zijn er twee of drie gedaan en er zijn er een soortgelijk aantal met nieuwe WBC af-fabriek geleverd. Daarna is de A330 aan de beurt maar dat is pas volgend jaar aan de orde.
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 12-10-2016 10:33 ]
Nieuwe WBC:swtimmer schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:20:
Is er ergens een up2date lijst met welke KLM kisten al geupdate zijn met de new WBC? Vlieg binnenkort naar Vancouver en direct lijken vooral a330-200s te zijn (in de periode dat ik moet gaan ~20okt zie ik alleen die kisten op KLM.com). Nu stond mij bij dat dit allemaal nog oude stoelen waren/zijn. Is dit nog steeds zo? Gaat dat ooit nog veranderen?
787-9
747-400
777-200
Oude WBC:
737-900 (wel eigenlijk geen BC maar ze verkopen het als WBC op AMS-TLV)
777-300 zie: http://www.flyertalk.com/...5-b772-refit-new-wbc.html
A330-200
A330-300 (ombouwen 330 begint ergens najaar 2017)
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Ze worden er goed in bij KLM! De fare rules van dit foutje zijn ergens tussen 03:00 en 09:00 vanmorgen actief geworden en zijn voor 09:30 al gedetecteerd en verbeterd, zonder dat het op een blog of forum heeft gestaan (voor zover ik weet). De laatste foutjes stonden tot minimaal halverwege de middag open

Ah! Het land van de enorme verschillen. In Baku een prachtig vliegveld:Piet91 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:23:
En mogelijk komt Azerbaijan Airlines naar Amsterdam:
Azerbaijan Airlines opent lijndienst naar Schiphol
[...]

Hypermoderne architectuur:

Slechts 50 kilometer verderop ben je 30 jaar terug in de tijd:

Eigen foto's van juni 2016, vrij te gebruiken. Azerbaijan vonden mijn vrouw en ik een hele ervaring! In tegenstelling tot Georgië en Armenië waar weinig toeristen komen, zijn er in Azerbaijan vrijwel geen toeristen. Er is genoeg te doen en te zien!
Lekker!
Wat is precies de tegenstelling tussen weinig toeristen en vrijwel geen toeristen?Napsju schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:47:
[...]
In tegenstelling tot Georgië en Armenië waar weinig toeristen komen, zijn er in Azerbaijan vrijwel geen toeristen. Er is genoeg te doen en te zien!
5 toeristen en 2 toeristendowntime schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:06:
[...]
Wat is precies de tegenstelling tussen weinig toeristen en vrijwel geen toeristen?
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Beetje engels en totaal geen engels spreken.
Is daar nog wat te zien? Met een beetje geluk laden in het begin wat leuke fares in hun systeem om de boel vol te krijgen.
LOL lees dit net, alleen mooie vrouwen:
https://www.upinthesky.nl...-vrouwelijk-jong-en-mooi/
[ Voor 17% gewijzigd door Grouchy op 12-10-2016 13:45 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Lekker!
Bij flybe hanteren ze hetzelfde aanname beleid geloof ik. Zie alleen maar mooie jonge stewardessen. Alleen zal flybe het nooit openlijk melden in de vacatureGrouchy schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:42:
[...]
Beetje engels en totaal geen engels spreken.
Is daar nog wat te zien? Met een beetje geluk laden in het begin wat leuke fares in hun systeem om de boel vol te krijgen.
LOL lees dit net, alleen mooie vrouwen:
https://www.upinthesky.nl...-vrouwelijk-jong-en-mooi/
Ik vloog gisteren naar Praag met KLM. 3 stewardessen van 40+ met een zeer modaal uiterlijk. Niks mis mee. Super vriendelijk, attent en snel, zoals ik gewend ben bij de KLM.
Die modepopjes bij FlyBE, Easyjet e.d. ontberen meestal die 3 kwaliteiten.
vind ik nog best meevallen hoor, genoeg 40+ gezien op city, lange afstand beetje door elkaar. vind vaak wel de UK only cabin meestal minder,komt niet heel vaak voor op mijn vluchten maar gedrag is vaak toch net wat anders ofzo,kan het niet goed uitleggen.CyBeR schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:25:
Bij KLM zitten de popjes ook bij Cityhopper ipv mainline.
op lange vluchten heb ik lol met jong en oud.
Dat vond ik ook raar, UK personeel op een KLM vlucht tussen AMS - BRU, laat in de avond. Vriendelijk zeker maar toch beetje vreemd om Engels te spreken op een Nederlands vliegtuig tussen 2 Nederlandstalige plaatsen.mrsar schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:29:
[...]
vind ik nog best meevallen hoor, genoeg 40+ gezien op city, lange afstand beetje door elkaar. vind vaak wel de UK only cabin meestal minder,komt niet heel vaak voor op mijn vluchten maar gedrag is vaak toch net wat anders ofzo,kan het niet goed uitleggen.
op lange vluchten heb ik lol met jong en oud.
Dit je moet ook maar eens rondvragen bij een ME carrier hoeveel van die stewardessen aan het flirten zijn met passagiers uit de BC alleen maar om zeker te weten dat ze gaan daten met een succesvolle man. Deze personen kunnen je vaak exact vertellen welke passagiers wel of niet een trouwring omhebben, of hem tijdens de vlucht afdoenPWM schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:38:
Geef mij maar vriendelijke attente stewardessenBeetje cliche wellicht, maar die poppetjes bij dat soort airlines vind ik niets.
Ik vloog gisteren naar Praag met KLM. 3 stewardessen van 40+ met een zeer modaal uiterlijk. Niks mis mee. Super vriendelijk, attent en snel, zoals ik gewend ben bij de KLM.
Er is er altijd 1 die ( gebrekkigXepos schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:37:
[...]
Dat vond ik ook raar, UK personeel op een KLM vlucht tussen AMS - BRU, laat in de avond. Vriendelijk zeker maar toch beetje vreemd om Engels te spreken op een Nederlands vliegtuig tussen 2 Nederlandstalige plaatsen.
[ Voor 14% gewijzigd door mrsar op 12-10-2016 16:44 ]
Geen probleem, CIBT mag het wel een keer doorsturen als ik toch voor een andere visum bezig benNapsju schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:08:
Ik neem aan dat je de Nederlandse nationaliteit hebt, en dan moet je dus twee keer naar Den Haag voor een visum. Dat kan al een rede zijn om toch maar naar Georgië of Armenië te gaan. Azerbaijan zelf is wel heel anders.
Helemaal mee eens. Denk dat de meeste FF's er wel zo over denken.PWM schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:38:
Geef mij maar vriendelijke attente stewardessenBeetje cliche wellicht, maar die poppetjes bij dat soort airlines vind ik niets.
Ook altijd bijzonder...mensen die een ME airline ophemelen vanwege jonge & vrouwelijke FA's en vervolgens een of andere US airline afkraken alleen vanwege de leeftijd van hun FA's

Intra-EU @KL(C) begin ik meestal in het nederlands, en met zo'n UK based crew krijg je dan zo'n 'deer in headlights' blik terug. Zelfde als je van/naar Azië reist met de KLM. De helft spreekt helaas geen NL meer. Moe(s)t ik elke keer echt aan wennen.Xepos schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:37:
[...]
Dat vond ik ook raar, UK personeel op een KLM vlucht tussen AMS - BRU, laat in de avond.
[edit]
Da's 8-9 uur vliegen? Zou het waard zijn voor me. Maar die vraag kan jij alleen beantwoorden.Koerski schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:00:
Zojuist voor Doha - Johannesburg €450 upgrde offer gekrefen. De moeite waard? Het is een 777
[ Voor 13% gewijzigd door Grouchy op 12-10-2016 19:08 ]
Geen ervaring met de dienstverlening van QR, maar ik vind het veel geld voor ik neem aan slechts 1/4 van je reis.Koerski schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:00:
Zojuist voor Doha - Johannesburg €450 upgrde offer gekrefen. De moeite waard? Het is een 777
CIBT vind ik een dure tent, maar als jouw tijd kostbaarder is dan begrijp ik je keuze. Natuurlijk hoef je niet op Azerbaijan Airlines te wachten, want er gaan meer airlines naar Baku met overstap. Ik ben er zelf voor 80 euro retour geweest via Budapest met Wizz Air.Grouchy schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:38:
Geen probleem, CIBT mag het wel een keer doorsturen als ik toch voor een andere visum bezig ben
Trouwens, was deze al eens langs gekomen?

(SQ)
[ Voor 8% gewijzigd door Napsju op 12-10-2016 19:14 ]
Lekker!
http://www.bd.nl/regio/os...-gaan-niet-door-1.6522935
Sometimes you need to plan for coincidence
Thanks, vrijdag daar even een kijkje nemen. Vlieg dan met CX naar HAN.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Voor de grap (mocht het betaalbaar zijn) lijkt mij het wel een leuk springkussen.Garyu schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:46:
Zo, nu op de juiste plaats
--
Iemand die nog een opblaasbare MiG in zijn tuin wil hebben?
[afbeelding]
[afbeelding]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
franssie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:04:
[...]
Voor de grap (mocht het betaalbaar zijn) lijkt mij het wel een leuk springkussen.
Prices are "Negotiable"Rusbal’s director for military sales, Aleksei A. Komarov, with some of the inflated decoys. The company also makes bouncy castles.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
da's vanaf volgend jaar pas.CyBeR schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 00:49:
BA is betaald eten aan 't invoeren dus of BA nou nog meerwaarde biedt boven EZY is een beetje de vraag…
hihi, LGW - AMS
* kamstra cuddles LCY - AMS
Over een goeie 7u weer

[ Voor 59% gewijzigd door kamstra op 13-10-2016 00:50 ]
Euhh, behalve een paar OneWorld puntjes, niks.CyBeR schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 00:49:
BA is betaald eten aan 't invoeren dus of BA nou nog meerwaarde biedt boven EZY is een beetje de vraag…
Lekker!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Makes sense uiteraard.gambieter schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 00:53:
LCY is te ver weg van Guildford. BA is ook een optie, hangt van de prijs en de tijden/vluchten af
LCY is een soort van holy grail qua airports eigenlijk
Guildford, damn, Surrey boy!
Volgend jaar is al over tweeënhalve maand. En ze beginnen met LGW.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 13-10-2016 01:10 ]
Yep. Een stuk heuvelachtiger dan Norwich, kan ik je verzekeren
Ja, ik heb heel wat ervaringen met Vueling, vooral slechte.niekvandermeer schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:28:
Heeft iemand hier ervaring met Vueling?
Ticket mee geboekt (Amsterdam-Lissabon), ondertussen al 2x de vliegtijden aangepast. Vriendin ook een ticket (retour Lissabon-Amsterdam) en zij kreeg ook ineens nieuwe vluchttijden voor haar vluchten.
Vlieg vrijwel altijd met budgetmaatschappijen (Ryanair, Transavia, enkele keer TAP) maar maak nooit mee dat vluchttijden worden aangepast.
Na de laatste vluchtwijziging (3 dagen naar voren gehaald) en 9 maanden wachten -en 16x gebeld te hebben- op mijn geld terug omdat ik met ideal betaald had, had ik het helemaal gehad.
www.casarodriguillo.com
Drie dagen naar voren gehaaldPinin schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:24:
[...]
Ja, ik heb heel wat ervaringen met Vueling, vooral slechte.
Na de laatste vluchtwijziging (3 dagen naar voren gehaald) en 9 maanden wachten -en 16x gebeld te hebben- op mijn geld terug omdat ik met ideal betaald had, had ik het helemaal gehad.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Enkel de A330 met die IFE kasten, 4(!) op elke rij. Echt irritant op een 9 uur lange vlucht.

Op de terugweg, CGK - DOH en DOH - AMS had ik het geluk dat ik 3 Economy seats voor mezelf had en lekker languit kon.
Ik vraag me af hoe het nou precies zit met die rook/condens op het moment dat je een vliegtuig board/verlaat in Azië. Een mede passagier wist mij te vertellen dat die rookvorming geheel normaal was en iets te doen had met luchtdruk desondanks ben ik benieuwd naar het volledig verhaal. Voor jullie beeldvorming:

Dit weekend vlieg ik met Sun Express en Pegasus. Iemand ervaring mee?
Het is in ieder geval volkomen normaal, niks om je zorgen over te maken.
Ik vraag me eerder af hoe gezond de enorme verbrande kerosine lucht is die je soms ruikt als het vliegtuig gestart wordt, laatste keer op schiphol was wel heel erg, alsof iemand met een fakkel met kerosine in de cabine rondliep

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Niet gezond uiteraard. Echter ook niet geheel te voorkomen.Chiron schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:26:
Ik vraag me eerder af hoe gezond de enorme verbrande kerosine lucht is die je soms ruikt als het vliegtuig gestart wordt,
Bij verbranding van kerosine komt die lucht uiteraard vrij en als de wind zo staat dat deze lucht in de airco inlaat geblazen wordt, dan ruik je het. Staat de wind goed, dan niet of minder (kan ook bijvoorbeeld van een ander vliegtuig komen).
Dat is gewoon condens volgens mij. De lucht in Azië is nogal vochtig en als je dan de temperatuur verlaagt krijgt je condens. Koude lucht kan namelijk minder vocht op nemen dan warme lucht. Bij vliegtuigen zie je dit door langere contrails als ze door koudere lucht vliegen.RickXX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:19:
Afgelopen weken aardig wat vluchten gemaakt. AMS - DOH 777-300, DOH - CKG A330, CKG - DPS A320, DPS - JOG A320, JOG - CKG A320, CKG - DOH 787-8, DOH- AMS 777-300. Gevlogen met 5* Airline Qatar en the best budget airline in the world. Zoals Qatar Airways en Air Asia zichzelf noemen. Ik was tevreden over de service van Qatar en ik vind Air Asia ook een fijne maatschappij.
Enkel de A330 met die IFE kasten, 4(!) op elke rij. Echt irritant op een 9 uur lange vlucht.
[afbeelding]
Op de terugweg, CGK - DOH en DOH - AMS had ik het geluk dat ik 3 Economy seats voor mezelf had en lekker languit kon.
Ik vraag me af hoe het nou precies zit met die rook/condens op het moment dat je een vliegtuig board/verlaat in Azië. Een mede passagier wist mij te vertellen dat die rookvorming geheel normaal was en iets te doen had met luchtdruk desondanks ben ik benieuwd naar het volledig verhaal. Voor jullie beeldvorming:
[afbeelding]
Af en toe ook zeer sterk te ruiken in de Schipholtunnel met de auto, wanneer er net een vliegtuig overheen gegaan is.Fly-guy schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:59:
[...]
Niet gezond uiteraard. Echter ook niet geheel te voorkomen.
Bij verbranding van kerosine komt die lucht uiteraard vrij en als de wind zo staat dat deze lucht in de airco inlaat geblazen wordt, dan ruik je het. Staat de wind goed, dan niet of minder (kan ook bijvoorbeeld van een ander vliegtuig komen).
Ben al een uurtje bezig om wat te configureren. De 787 vanaf Amsterdam is interessant.Piet91 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:12:
Weer een error fare; maar dan iets anders:
Amsterdam - Mexico, Panama, El Salvador en Nicaragua vanaf €221.
Reizen in tussen november en maart.
Meer info hier, hier, hier en nog wel meer sites.
Met de kids naar Cancun kost 766 in totaal voor 4 stoelen 😎.
Alleen is het daar weer erg duur om te verblijven zo te zien, en aan de paar sites waar die nog beschikbaar is te zien, ben ik al "to late to the party".
Misschien toch een whtas-app groepje oprichten voor de fanatieke AMS cheap-fare vliegers?
American Express vraagbaak
Bron: http://www.nu.nl/reizen/4...ijk-extra-vertrekhal.htmlSchiphol krijgt er een tijdelijke vertrekhal bij. Dat is nodig vanwege de recente flinke groei van passagiers die naar Schengenlanden reizen.
Naar verwachting zullen jaarlijks zo'n twee miljoen passagiers gebruik maken van de hal, waarvan de bouw maandag begint en die voor de meivakantie volgend jaar opent.
De ruimte wordt ongeveer 3.800 vierkante meter groot en komt bovenop bagagehal Zuid, ten zuiden van Vertrekhal 1. Hij biedt plek aan zo'n twintig incheckbalies, vijf beveiligingsdoorgangen, incheckzuilen, sanitaire voorzieningen en zitplaatsen.
De tijdelijke vertrekhal blijft tot eind 2019 staan. Tegen die tijd moet de nieuwe pier klaar zijn. In 2023 volgt de extra terminal ten zuiden van Schiphol.
Virussen? Scan ze hier!
Deze: https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656oohh schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:07:
[...]
Iemand die mij kan vertellen welk gebouw dan "Bagagehal Zuid" is? Ik dacht altijd dat dat die driehoek was op airside, tegenover Lounge 1. Op Google Maps zie ik niet waar er dan precies plaats voor zou moeten zijn.
Hier moet het dus zijn.
[afbeelding]
Die condens zie je voornamelijk in warme landen met een hoog vochtigheidspercentage. Als de airco koude lucht de cabine in blaast dan zal je dat zien in de vorm van condens. Koude lucht kan namelijk minder water bevatten dan warme lucht.RickXX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:19:
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Floppie op 13-10-2016 15:27 ]
Dit zie je alleen als de deuren geopend zijn neem ik aan? Wanneer de koele ac lucht in aanraking komt met de vochtige warme buitenlucht. Want het AC systeem heeft als het goed is een water seperator.Floppie schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:21:
[...]
Die condens zie je voornamelijk in warme landen met een hoog vochtigheidspercentage. Als de airco koude lucht de cabine in blaast dan zal je dat zien in de vorm van condens. Koude lucht kan namelijk minder water bevatten dan warme lucht.
Heb jij hele korte beentjes of zit 't met de beenruimte bij QR helemaal snor?RickXX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:19:
[afbeelding]
Als de deuren lang genoeg open staan, wordt de binnenlucht vanzelf gelijk aan de buitenlucht. Dus met de deuren dicht kan dit optreden, al zal dat vrij snel (afhankelijk van cabine grootte en de luchttemperatuur) verdwijnen.upclocker schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:23:
[...]
Dit zie je alleen als de deuren geopend zijn neem ik aan? Wanneer de koele ac lucht in aanraking komt met de vochtige warme buitenlucht. Want het AC systeem heeft als het goed is een water seperator.
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek