Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• vinno86
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-01 18:06
quote:
anandus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:19:
offtopic:
Triggi is ook een soort IFTTT, als ik het goed begrijp?
Ja, en meer Nederlands georiënteerd..

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 16-01 17:40
quote:
vinno86 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:14:
[...]

Dat is dan wel weer interessant, al vind ik dat Triggi maar kut :')
Ik heb het nog niet geprobeerd. Werk nu met IFTTT op mijn telefoon en dat werkt prima, vooral omdat het ook/wel Google Home ondersteund. En op de iPhone van mijn vrouw staat Stringify, wat ook wel aardig werkt.

Enige nadeel van IFTTT vind ik het feit dat je bij meerdere HTTP requests geen vertraging/pauze erin kan zetten. Ik wil met Google Home meerdere lampen van mijn HomeWizard schakelen met 1 commando, dat doe ik nu met AutoVoice. Stringify heeft die optie wel en AutoVoice/Tasker heb je niet op je iPhone :)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:48
Heya, vraagje waar ik niet uit kom.

Heb dus een GH en IFTTT ingesteld op mijn tablet. Maar wil dus met IFTTT spelen. heb nu de applet ; find my phone. Maar de ene keer laat hij mijn tablet over gaan (android), de andere keer idd mijn telefoon. Nu hebben wij ook nog een iPad in huis. En 2 Xiaomi Mi2's.
Dat spul wil ik allemaal vindbaar mkaen via commando's als Find Phone Maarten of Find Phone Diana of Find Mi Maarten.

Hoe pak ik dat aan?
Oja, de Xiaomi en de iPad zijn natuurlijk op account partner, mijn tablet op mijn account.

• CoachKoos
quote:
maartend schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:15:

Heb dus een GH en IFTTT ingesteld op mijn tablet. Maar wil dus met IFTTT spelen. heb nu de applet ; find my phone. Maar de ene keer laat hij mijn tablet over gaan (android), de andere keer idd mijn telefoon. Nu hebben wij ook nog een iPad in huis. En 2 Xiaomi Mi2's.
Dat spul wil ik allemaal vindbaar mkaen via commando's als Find Phone Maarten of Find Phone Diana of Find Mi Maarten.

Hoe pak ik dat aan?
Oja, de Xiaomi en de iPad zijn natuurlijk op account partner, mijn tablet op mijn account.
Bij mijn telefoon werkt het ook niet ideaal. Die van mij gaat meestal gewoon over, maar als mijn vrouw het vraagt gaat ook die van mij over. Waar je dus in ieder geval op moet letten dat als je partner Find my Phone roept, het waarschijnlijk alleen voor de aan haar account gekoppelde telefoons/tablets zal zijn.

• Kevin85
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 02-01 12:10
quote:
maartend schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:15:

Hoe pak ik dat aan?
Ik zit met het zelfde probleem via mijn Iphone, hij vind hem helemaal niet.
Volgens Google Customer service alleen beschikbaar met Android apparaten of Iphone in de US/Canada.

Beetje jammer :(

• bwdl
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11-01 13:08
Iemand een idee hoe ik de Google Home goedkoop uit het buitenland kan bestellen? (als dat kan iig)
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om even naar Duitsland te rijden.

gr.
arme student :')

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

Prime

quote:
bwdl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:14:
Iemand een idee hoe ik de Google Home goedkoop uit het buitenland kan bestellen? (als dat kan iig)

gr.
www.huifkarverzendservice.nl?

Mynd you, møøse bites Kan be pretti nasti

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:41
quote:

gr.
Cyberport.de stuurt naar Nederland

• vinno86
quote:

gr.
Ik zou in ieder geval even wachten tot de kerst, kan nog een aanbieding komen..

En dan via 1 van bovenstaande mogelijkheden, ervaring met Cyberport is in ieder geval positief.

Wel rekening houden met ~10 euro verzendkosten.

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:49
Oké, dit was raar...
Ik vroeg iets met mijn perfecte Engelse uitspraak (...) en toen vroeg Google of ik met Eldroid wou spreken..
Tuurlijk zei ik ja en ik kreeg Eldroid te horen.
Ik weet nog steeds niet precies wat je mee kan doen, Het lijkt in ieder geval niet veel.
Voor mij was dit nieuw en op Google vond ik niet heel veel.

Herkent iemand van jullie dit?

Zeg: "I want to speak with Eldroid."

• maxtrash
  • Laatst online: 00:25
ik kan een google home max aanschaffen en krijg dan een paar weken later een gratis google home omdat ik op de wachtlijst stond. Alleen hoe krijg ik die dingen in Nederland voor een normale prijs :-(

• maartend
quote:
maxtrash schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:23:
ik kan een google home max aanschaffen en krijg dan een paar weken later een gratis google home omdat ik op de wachtlijst stond. Alleen hoe krijg ik die dingen in Nederland voor een normale prijs :-(
Goedkoopste is ws een ticket USA kopen en op en neer vliegen.

• vinno86
quote:
streamnl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:05:
Oké, dit was raar...
Ik vroeg iets met mijn perfecte Engelse uitspraak (...) en toen vroeg Google of ik met Eldroid wou spreken..
Tuurlijk zei ik ja en ik kreeg Eldroid te horen.
Ik weet nog steeds niet precies wat je mee kan doen, Het lijkt in ieder geval niet veel.
Voor mij was dit nieuw en op Google vond ik niet heel veel.

Herkent iemand van jullie dit?

Zeg: "I want to speak with Eldroid."

[afbeelding]
Dat is de Talk to apps functie.

Je heb bijvoorbeeld ook Domino's waar je mee kan praten, Google verbind je dan als het ware door met de Domino's app waarna je je bestelling kan doen via spraak.

https://www.androidauthor...-third-party-apps-734924/

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:49
quote:
vinno86 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 06:15:
[...]

Dat is de Talk to apps functie.

Je heb bijvoorbeeld ook Domino's waar je mee kan praten, Google verbind je dan als het ware door met de Domino's app waarna je je bestelling kan doen via spraak.

https://www.androidauthor...-third-party-apps-734924/
Thanks.

Als het nu Domino's was, had ik het wel herkent als een talk to apss functie. Maar Eldroid... nope.

Straks eens het artikel goed doorlezen die jij stuurde. Ben toch wel benieuwd naar de restricties van zulke apps.

• SanderF1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-01 14:51
Harmony is binnen gekomen deze week en vandaag een beetje zitten klooien daarmee, app en desktop programma zijn wel niet bepaald snel zeg, en qua lay-out en usability kan het ook wel een update gebruiken...

Anyway, een aantal specifieke Actions gemaakt zoals "Listen to Radio 2" en "Listen to BNR" en die via IFTTT gekoppeld aan Google Assistant zodat het gesproken radiostation via de Sonos afgespeeld wordt en dat werkt, cool :) Daarnaast is de Harmony Companion sowieso handig omdat ik altijd zat te klooien met de ABs van de TV en Humax, nu one to rule them all, met meteen de Hue lampen erbij :)

Wat ik me wel nog af vraag: Via de Chromecast audio kan ik Spotify afspelen via de Sonos, is er een manier om dit ook via Harmony te sturen?

“When I look fast, I am not smooth and going slowly. When I look slow, I am smooth and going fast” | iRacing Profiel

• benor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16-01 11:29
netflix casten via de google home doet het weer _/-\o_

In ieder geval op mijn niet geflashte note 4 telefoon met english US taalinstelling en Nederlands mbv more locale 2.
Hopelijk werkt het ook met de Nederlandse taal.

benor wijzigde deze reactie 15-12-2017 23:22 (61%)

• Tovenaar
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-01 16:28
Voor hen die in de buurt van Duitsland wonen; https://www.mediamarkt.de..._google-home-2292862.html

• maartend
quote:
benor schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:40:
netflix casten via de google home doet het weer _/-\o_

In ieder geval op mijn niet geflashte note 4 telefoon met english US taalinstelling en Nederlands mbv more locale 2.
Hopelijk werkt het ook met de Nederlandse taal.
Ook naar de TV, die gewoon android heeft? Of via een chromecast, want dat laatse boeit me niet zo.

edit ; neen dus. Kan geen netflix spelen op android TV. Bummer.

maartend wijzigde deze reactie 16-12-2017 11:16 (7%)

• vinno86
quote:
maartend schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:12:
[...]

Ook naar de TV, die gewoon android heeft? Of via een chromecast, want dat laatse boeit me niet zo.

edit ; neen dus. Kan geen netflix spelen op android TV. Bummer.
Nope, nog steeds alleen chromecast..

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:47
Ondersteund IKEA ondertussen al de Google Home (Mini)?

• Sebastiaan001
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01:44
quote:
Ad de Jong schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:34:
Ondersteund IKEA ondertussen al de Google Home (Mini)?
Nog niet, het zou wel voor de jaarwisseling uitgebracht worden.

• Ax05
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 15-01 19:47
quote:

gr.
https://www.bold-kiwi.com.../300950?sPartner=geizhals

Wel op vorkasse dus per bank overschrijven.
PayPal wordt niet geaccepteerd helaas.

Helaas een update 28-12 ze leveren alleen aan Zwitserland en Duitsland

Zojuist 3 besteld had er al 2. Heerlijk,straks Spotify in het hele huis. Voor mij een goedkope Sonos oplossing. :)

Ax05 wijzigde deze reactie 28-12-2017 20:11 (14%)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:19

rimave

rimave.nl

Mhh, met de prijzen van de Google home in Duitsland wil ik het wel eens proberen: https://www.mediamarkt.de...le-home-mini-2330472.html

Is het qua werking nog een probleem dat dit het eerste en enige Google product in mijn huis is?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• Ad de Jong
quote:
rimave schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:50:

Is het qua werking nog een probleem dat dit het eerste en enige Google product in mijn huis is?
Nee, je moet immers ergens mee beginnen :p
Aansluiten, app installeren en gebruiken maar.
Het is mijn 2e (de mini in de slaapkamer en de normale Home in de huiskamer).
Ik sta er trouwens van te kijken hoe goed zo'n klein ding kan klinken.

Edit: wat ook een erg nuttige functie is: Night Mode.
Op heel veel manieren naar wens aan te passen. (licht van de LEDjes en volume etc....) _/-\o_

Ad de Jong wijzigde deze reactie 17-12-2017 11:19 (14%)

• Ves
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12-01 06:27

Ves

A gadget addicted Bounty

quote:
rimave schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:50:
Mhh, met de prijzen van de Google home in Duitsland wil ik het wel eens proberen: https://www.mediamarkt.de...le-home-mini-2330472.html

Zolang je een Google account hebt zullen er weinig tot geen problemen zijn.

• Sahi_NL
  • Laatst online: 16-01 16:49

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

quote:
Ax05 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:18:
[...]

Zojuist 3 besteld had er al 2. Heerlijk,straks Spotify in het hele huis. Voor mij een goedkope Sonos oplossing. :)
Nou.. Qua geluidskwaliteit boet je flink in tegenover Sonos hoor ;-)

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• Ax05
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 15-01 19:47
quote:
Sahi_NL schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:28:
[...]

Klopt maar voor 150 euro heb ik een redelijk alternatief.

• Malfoi
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-01 12:10
quote:

gr.
Ik woon in Duitsland en wil hem wel voor je doorsturen. Geldt ook voor andere Tweakers die nog op zoek zijn trouwens.

Saturn had hem vorige week in de aanbieding voor €35.

• Tovenaar
  • Laatst online: 16-01 16:28
quote:
Malfoi schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:33:
[...]

Ik woon in Duitsland en wil hem wel voor je doorsturen. Geldt ook voor andere Tweakers die nog op zoek zijn trouwens.

Saturn had hem vorige week in de aanbieding voor €35.
Enig idee waarop de verzendkosten uit zouden komen vanuit Duitsland? (mijn tante woont er ook maar heb het haar nog niet gevraagd) Ik ben overigens geïnteresseerd in de volledige Google Home...
Ik was eventueel zelf van plan volgende week naar Kleef (Kleve) te rijden maar als het versturen niet te duur is dan is dit makkelijker...

Tovenaar wijzigde deze reactie 18-12-2017 13:19 (18%)

• Malfoi
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-01 12:10
quote:
Tovenaar schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:18:
[...]

Enig idee waarop de verzendkosten uit zouden komen vanuit Duitsland? (mijn tante woont er ook maar heb het haar nog niet gevraagd) Ik ben overigens geïnteresseerd in de volledige Google Home...
Ik was eventueel zelf van plan volgende week naar Kleef (Kleve) te rijden maar als het versturen niet te duur is dan is dit makkelijker...
Weet niet hoe zwaar die normale Google Home is, maar denk dat je zo op €14 uit komt met DHL. Hermes zit geloof ik ook rond die prijs.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:17

renzo4000

*Doh!*

Cyberport heeft ook weer een aanbieding voor de Home

Google Home a 99EUR: https://www.cyberport.de/...aker--5S02-001_11214.html
Google Home mini a a 39EUR: https://www.cyberport.de/...reide-5S02-002_11214.html

Niet zo goedkoop als de Mediamarkt in DLD maar evengoed nog wel een nette aanbieding EN niet geheel onbelangrijk; ze verzenden ook naar Nederland :). Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om een gewone Home en twee mini's te bestellen (had ik nou maar die BF deal genomen, dan was de aanbieding nog beter geweest ...).

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 05:21

InF.Inc

_Fonz > all.

quote:
Sahi_NL schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:28:
[...]

Volgens deze review valt het nog wel mee: https://www.cnet.com/products/google-home-max/review/2/

Op bepaalde punten zelfs sterker dan de Sonos Play 5.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• PeterPanda
  • Laatst online: 19:01
Iemand enig idee waarom het niet mij niet lukt om Netflix te linken met Google Home?

Ik zie Netflix niet terug bij de instellingen.

Mijn naam is niet Peter!

• anandus
  • Niet online

anandus

Prime

quote:
PeterPanda schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:29:
Iemand enig idee waarom het niet mij niet lukt om Netflix te linken met Google Home?

Ik zie Netflix niet terug bij de instellingen.
En als je bij hamburger->'account preferences'->'media accounts' kijkt?

• Psychostase
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Iemand al een keer besteld bij eglobalcentral.nl?

Is wel de USA versie, lijkt mij dus niet handig... verkeerde voedingsadapter dus...

https://www.eglobalcentra...gIyLvD_BwE#/product/20359

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:57

Hmmbob

CISSP

Verloopstekker van een euro ertussen en je bent klaar. Hij ondersteunt ook gewoon de Europese voltages.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• mvdarend
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
quote:
Psychostase schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:11:

Is wel de USA versie, lijkt mij dus niet handig... verkeerde voedingsadapter dus...

Waarom niet gewoon bij Cyberport? is daar ook 99 euro (+ 8 euro verzendkosten volgens mij)

Heb je'm sneller, geen risico met invoerkosten, en garantieafhandeling zal ook een stuk soepeler gaan denk ik

• Kanibanani
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:36
quote:
Psychostase schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:11:

Ik heb de mini besteld bij eglobalcentral. Geen douanekosten, gratis verzenden vanuit Hong Kong. Duurt alleen wel een stuk langer.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:36

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Heeft iemand hier z'n home al aan een deurbel hangen? Ik zoek iets zonder video, een audio ding op de home laten afspelen zou al mooi zijn.
Ik zou opzich wel wat in elkaar knutselen via IFTTT maar ik vrees dat je dan toch wel een aardige vertraging krijgt tussen het drukken op de knop en de home die gaat jengelen.

Flickr

• CoachKoos
quote:
Erasmo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:44:
Heeft iemand hier z'n home al aan een deurbel hangen? Ik zoek iets zonder video, een audio ding op de home laten afspelen zou al mooi zijn.
Ik zou opzich wel wat in elkaar knutselen via IFTTT maar ik vrees dat je dan toch wel een aardige vertraging krijgt tussen het drukken op de knop en de home die gaat jengelen.
RING is compatibel met de Google Home, maar dat loopt wel in de prijzen....(en is met video).
https://nl-nl.ring.com/collections/video-doorbells

Maar werkt volgens mij meer andersom: via GH opvragen wanneer er gebeld is. Of dat RING video op moet gaan nemen.

Ik denk dat elke digitale deurbel waar een app bij zit te koppelen moet zijn (via IFTTT), dan heb je ook een melding op de app.

KlikAanKlikUit heeft draadloze deurbellen waarbij je de ontvanger in de woonkamer kan plaatsen. Zelfde idee, alleen niet via de Home

• Sahi_NL

Sahi_NL

quote:
InF.Inc schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:04:
[...]

Volgens deze review valt het nog wel mee: https://www.cnet.com/products/google-home-max/review/2/

Op bepaalde punten zelfs sterker dan de Sonos Play 5.
Dat gaat over de Google Home Max, die ook (bijna) hetzelfde kost als een Sonos!

We hadden het over de gewone Google Home & Home mini.

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• InF.Inc

InF.Inc

_Fonz > all.

Ik vind de Nest Hello die eraan komt wel wat. Je Google Home/mini laat niet alleen een geluid horen, maar laat je zelfs weten wie er voor de deur staat door gezichtsherkenning. Wel met Aware subscription.. wat me tegenhoudt.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• InF.Inc

InF.Inc

_Fonz > all.

quote:
Sahi_NL schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:47:
[...]

Dat gaat over de Google Home Max, die ook (bijna) hetzelfde kost als een Sonos!

We hadden het over de gewone Google Home & Home mini.
Ah my bad..

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:36

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
quote:
CoachKoos schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:35:
[...]

RING is compatibel met de Google Home, maar dat loopt wel in de prijzen....(en is met video).
https://nl-nl.ring.com/collections/video-doorbells

Maar werkt volgens mij meer andersom: via GH opvragen wanneer er gebeld is. Of dat RING video op moet gaan nemen.

Ik denk dat elke digitale deurbel waar een app bij zit te koppelen moet zijn (via IFTTT), dan heb je ook een melding op de app.

KlikAanKlikUit heeft draadloze deurbellen waarbij je de ontvanger in de woonkamer kan plaatsen. Zelfde idee, alleen niet via de Home
Die ring ziet er leuk uit maar is mij te duur, ik heb ook geen behoefte aan video.
Ik heb toevallig nu een KaKu deurbel maar ik wordt er een beetje moe van om de hele dag die ontvanger mee te sjouwen. Ook is ie niet al te luid waardoor ik hem vaak mis als ik in een andere kamer op dezelfde verdieping ben of een podcast aan het luisteren ben onder het klussen. Aangezien ik toch al over een Home beschik zou het wel fijn zijn als ik die kan koppelen aan de deurbel, en dan kun je via IFTTT ook allemaal handigheidjes uithalen zoals een notificatie op de telefoon.

Flickr

• CoachKoos
quote:
InF.Inc schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:49:
Ik vind de Nest Hello die eraan komt wel wat. Je Google Home/mini laat niet alleen een geluid horen, maar laat je zelfs weten wie er voor de deur staat door gezichtsherkenning. Wel met Aware subscription.. wat me tegenhoudt.
En als je m nu als pre-order besteld krijg je er gelijk een Home Mini gratis bij ;)

Vind dat toch ook wel weer geld $ 229 voor een deurbel (met camera). Ben voorlopig tevreden met mijn combi van KAKU deurbel met D-LINK camera. Krijg ik via de HomeWizard een melding dat de bel gaat en kan je in de app een snapshot zien wie er gebeld heeft.

• The Dutchman
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-12-2017
Ik heb ook de google home zojuist binnen (cyberport) Ik heb alleen een issue met spotify waar ik niet uitkom.
Onder gelinkte media accounts heb ik een link gecreeed met spotify (free)

Echter als ik wat wil afspelen zegt ie: “it looks like you haven’t chosen a default music provider” en weigert ie dus specifieke liedjes af te spelen.

Dat is waar, echter als ik deze onder muziek wil instellen, dan staat spotify er niet bij (ook geen een andere), slecht 1 optie met radio button welke de tekst heeft “geen standaard”

Hoe voeg ik spotify toe als de standaard?

----------------------------------------

• Ad de Jong
quote:
The Dutchman schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:33:
Ik heb ook de google home zojuist binnen (cyberport) Ik heb alleen een issue met spotify waar ik niet uitkom.
Onder gelinkte media accounts heb ik een link gecreeed met spotify (free)

Echter als ik wat wil afspelen zegt ie: “it looks like you haven’t chosen a default music provider” en weigert ie dus specifieke liedjes af te spelen.

Dat is waar, echter als ik deze onder muziek wil instellen, dan staat spotify er niet bij (ook geen een andere), slecht 1 optie met radio button welke de tekst heeft “geen standaard”

Hoe voeg ik spotify toe als de standaard?
Dit geeft ie bij mij aan.

• The Dutchman
Ad, dank

Ik zie alleen de 2de radio button: no default provided.

• CoachKoos
quote:
The Dutchman schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:22:
Ad, dank

Probeer eens tegen Google Home te zeggen: "link my Spotify". Krijg je dan in de app het blauwe vlak om te linken?

Als je een Android telefoon hebt met Google Assistant kan je daar ook naar je instellingen kijken. Daar is het wat makkelijker alles koppelen.

Doe je door op je telefoon de Home knop ingedrukt te houden. Google Assistent verschijnt en dan rechtsboven in op het blauw "postvakje" klikken. Daar kan je ook de gelinkte accounts etc zien.

Hopelijk kom je hier verder mee?

• Arite
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12-01 09:19
quote:
The Dutchman schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:22:
Ad, dank

Ik heb dat issue ook gehad, ik kon hem wel als default instellen nadat ik de taal van mijn toestel op Engels had gezet.

• fl1p
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 04-01 12:12
Klopt. USA English, zelfs :) Engels uit het Verenigd Koninkrijk zou niet werken.

Heb er een uurtje mee op de chat van Google Helpdesk voor gezeten. Vriendelijke hulp, ook al wordt de Home nog niet ondersteund in België.

• fl1p
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 04-01 12:12
quote:
Erasmo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:03:
[...]

Die ring ziet er leuk uit maar is mij te duur, ik heb ook geen behoefte aan video.
Ik heb toevallig nu een KaKu deurbel maar ik wordt er een beetje moe van om de hele dag die ontvanger mee te sjouwen. Ook is ie niet al te luid waardoor ik hem vaak mis als ik in een andere kamer op dezelfde verdieping ben of een podcast aan het luisteren ben onder het klussen. Aangezien ik toch al over een Home beschik zou het wel fijn zijn als ik die kan koppelen aan de deurbel, en dan kun je via IFTTT ook allemaal handigheidjes uithalen zoals een notificatie op de telefoon.
Met Kaku, IFTTT en Domoticz kan je erg veel :-)

Als er op de bel gedrukt wordt, knipperen mijn lichten. Handig! Je kan volgens mij dus ook je Google Home(s) iets laten afspelen.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:09
Hebben jullie ook dat het volume van ghm niet voor lange tijd onthouden wordt en na een dag weer op maximaal staat?

En hebben jullie ook dat hij met de tv of radio aan af en toe in luistermode gaat terwijl het in het niets leek op het hot word?

• Megupe
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Ik heb nu ook 2 mini besteld bij cyberport.de. Had met BF al de gewone Home daar besteld. Bevalt erg goed en is ook wel fijn als je op meerdere plekken ermee om kan gaan.

• vinno86
quote:
Tim Schuhmacher schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:51:
Hebben jullie ook dat het volume van ghm niet voor lange tijd onthouden wordt en na een dag weer op maximaal staat?

En hebben jullie ook dat hij met de tv of radio aan af en toe in luistermode gaat terwijl het in het niets leek op het hot word?
Volume niet, dat ie wel is gereageerd heeft op de tv of iets anders wel ja.. maarja dat is pas iets van 2x voorgekomen ofzo en tja dat kan nou eenmaal gewoon gebeuren..

• rVercors
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 13-01 15:41
https://www.reddit.com/r/...o_chromecast_from_google/ werkt dit al bij iemand? (zie video)

• The Dutchman
Arite/fl10. Het werkt!

• Sahi_NL

Sahi_NL

quote:
Dit heb ik toevallig afgelopen week geprobeerd, omdat ik wist dat het aangekondigd was afgelopen zomer. Toen werkte het nog niet.

• anandus
  • Niet online

anandus

Prime

Voor degenen die in de buurt van Duitsland wonen:
Google Home Mini voor €18,-

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Wauw.

Als je net over de grens woont is het inslaan en door verkopen.

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
quote:
Ves schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:12:
Wauw.

Als je net over de grens woont is het inslaan en door verkopen.
Voorwaarden gelezen?
Als je oneindig nieuwe accounts voor hetzelfde adres kan aanmaken zou het kunnen.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Nope, niet gelezen.

• brick5492
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14-01 16:15
Ik heb nu ook een Home Mini in gebruik, en wil m'n huis ook wat slimmer gaan maken verder. :) Welke smart power plugs gebruiken jullie?

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ik gebruik (Belkin) WeMo maar ben niet tevreden ermee. Soms verliest het stroom, er was hier een video over maar kan deze niet meer terug vinden.

• Sabbi
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:53

Sabbi

je denkt aan mij.

quote:
brick5492 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 01:55:
Ik heb nu ook een Home Mini in gebruik, en wil m'n huis ook wat slimmer gaan maken verder. :) Welke smart power plugs gebruiken jullie?
Ik heb hier de tp-link HS110. Werkt erg fijn, je kan met de app van tp-link zien hoeveel stroom er verbruikt is, en een tijdschema instellen om hem als tijdschakelaar te gebruiken.

Bij ons thuis doen we de kerstboom aan met 'hey Google, turn on the Christmas tree' 8)

Nu in de aanbieding bij amazon.de voor 33.50 trouwens.

• brick5492
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14-01 16:15
quote:
Sabbi schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:22:
[...]

Ik heb hier de tp-link HS110. Werkt erg fijn, je kan met de app van tp-link zien hoeveel stroom er verbruikt is, en een tijdschema instellen om hem als tijdschakelaar te gebruiken.

Bij ons thuis doen we de kerstboom aan met 'hey Google, turn on the Christmas tree' 8)

Nu in de aanbieding bij amazon.de voor 33.50 trouwens.
Leuk ding, maar dat vind ik dus best wel prijzig voor 1 zo'n stekker. Mn Google Home Mini kostte ook €30, en ik wil er eigenlijk een stuk of tien kopen voor in het hele huis.

Heb al naar Aliexpress zitten kijken, daar heb je voor €13 wel wat leuks. Maarja moet niet hebben dat die mindere kwaliteit heeft en mn huis straks affikt. :P

• maartend
@hierboven

Zoek naar sonoff

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:13
quote:
brick5492 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:01:
[...]

Leuk ding, maar dat vind ik dus best wel prijzig voor 1 zo'n stekker. Mn Google Home Mini kostte ook €30, en ik wil er eigenlijk een stuk of tien kopen voor in het hele huis.

Heb al naar Aliexpress zitten kijken, daar heb je voor €13 wel wat leuks. Maarja moet niet hebben dat die mindere kwaliteit heeft en mn huis straks affikt. :P
Dan kom je inderdaad bij SONOFF achtig spul uit. Ik zou adviseren om iets meer te investeren (aparte hub die ondersteuning heeft voor Zigbee/Z-wave oplossingen). Als je dan het domotica virus te pakken hebben, heb je gelijk een mooie basis om verder uit te bouwen. Zie de andere topics in DED voor mogelijkheden.

Toevoegen van Google Home (Mini)'s aan mijn domtica systeem was de beste keus ooit. Had ik maanden terug al moeten doen. Alle gaat nu automatisch via routines en de rest stuur ik via spraakcommando's aan. Hallo familie Jetsons. 8)

• maartend
quote:
BeZaX schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:12:
[...]

. Ik zou adviseren om iets meer te investeren (aparte hub die ondersteuning heeft voor Zigbee/Z-wave oplossingen). Als je dan het domotica virus te pakken hebben, heb je gelijk een mooie basis om verder uit te bouwen. Zie de andere topics in DED voor mogelijkheden.
Heb je het dan over bijv. zo'n harmony hub?

• HeroS
  • Registratie: januari 2003

HeroS

Domotica Nerd

quote:
maartend schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:14:
[...]

Heb je het dan over bijv. zo'n harmony hub?
Ik zou kijken naar een systeem zoals Homey, Zipato, Fibaro etc. Of als je handig bent domoticz, Open Hab etc.

HeroS wijzigde deze reactie 22-12-2017 11:18 (8%)

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21:14
Zo dit topic maar is doorspitten! Ga over van HomeKit naar home!😀
Apple tv 4k vervangen voor een shield tv en de elgato eve stekkers verkocht. Bye Apple!!

DaveD

• maartend
quote:
HeroS schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:18:
[...]

Ik zou kijken naar een systeem zoals Homey, Zipato, Fibaro etc. Of als je handig bent domoticz, Open Hab etc.
Zo hee. Prijsjes. En ik maar denken dat ik mbv een GH en een zooi sonoff spul alle kanten op kon.

• Hmmbob

Hmmbob

CISSP

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• maartend
quote:
Ik heb hier een synology 215+ staan.

Maar als ik zo snel lees is een rasp 3 ook zeer goed. Dat kan ik nog wel maken/instellen

maartend wijzigde deze reactie 22-12-2017 11:28 (15%)

• HeroS
  • Registratie: januari 2003

HeroS

Domotica Nerd

quote:
maartend schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:23:
[...]

Zo hee. Prijsjes. En ik maar denken dat ik mbv een GH en een zooi sonoff spul alle kanten op kon.
GH is ook geen domotica controller. Gaat wel komen hoor maar dan zal het nog basis zijn. GH heeft ook bv geen z-wave/zigbee chip ingebouwd.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• maartend
quote:
HeroS schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:25:
[...]

GH is ook geen domotica controller. Gaat wel komen hoor maar dan zal het nog basis zijn. GH heeft ook bv geen z-wave/zigbee chip ingebouwd.
Ik begin het door te krijgen. Maar ik zie ook net dat via een raspberry ik verschrikkelijk veel kan.

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:59
quote:
brick5492 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:01:
[...]
Mn Google Home Mini kostte ook €30, en ik wil er eigenlijk een stuk of tien kopen voor in het hele huis.
Als je ze nou leert om "Hey Google" te roepen, kunnen ze tegen elkaar kletsen :P

• Hmmbob

Hmmbob

CISSP

quote:
dof schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 19:29:
[...]

Als je ze nou leert om "Hey Google" te roepen, kunnen ze tegen elkaar kletsen :P
:+

Overigens wist mijn Home niet zo goed wat ze moest doen na het eerste hotword ;)

Hmmbob wijzigde deze reactie 22-12-2017 20:00 (13%)

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21:14
quote:
Hmmbob schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 19:59:
[...]

[video] :+

Overigens wist mijn Home niet zo goed wat ze moest doen na het eerste hotword ;)
Geniaal filmpje!

DaveD

• anandus
  • Niet online

anandus

Prime

quote:
maartend schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:36:
[...]

Ik begin het door te krijgen. Maar ik zie ook net dat via een raspberry ik verschrikkelijk veel kan.
offtopic:
Let wel dat je dan nog geen Z-Wave, Zigbee of andere dingen kan aansturen! Daar heb je bijv USB-sticks voor nodig (voor Z-Wave) of gateways zoals Philips Hue, Ikea Tradfri, etc.

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:59
quote:
Hmmbob schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 19:59:
[...]

[video] :+

Haha, mijn Google Home mini wordt ook al wakker door eerste zin in dit filmpje met "Hey Google..", maar haakt dan af door lengte van de zin. :) Dat wordt nog een gevaarlijke trigger via de tv! O-)

dof wijzigde deze reactie 23-12-2017 13:29 (11%)

• Hmmbob

Hmmbob

CISSP

Al.....
(...)

Back in April, the fast food chain created a sneaky TV spot that served as a hack for Google Home. The ad featured the phrase “OK, Google, what is the Whopper burger,” which triggered any Google Home device within earshot to start reading aloud from the Whopper Wikipedia page.

(...)

• CoachKoos
Heb de vrouw het concept van broadcasten (tussen de Home en de Mini) "geleerd".
Werkt natuurlijk wel mooi als intercom van boven naar beneden en draagt bij aan de WAF.

Wat dan wel weer apart is dat je dus in het Engels moet broadcasten, wat vervolgens als gesproken audio gecast wordt. Je hoort dus het gesproken bericht 1 op 1 uit de andere Home komen, maar dat kan dan geen Nederlands zijn.... |:(

Misschien dat Google zelfs wil weten wat je onderling verzend? :|

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-01 16:41

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
CoachKoos schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:14:
Heb de vrouw het concept van broadcasten (tussen de Home en de Mini) "geleerd".
Werkt natuurlijk wel mooi als intercom van boven naar beneden en draagt bij aan de WAF.

Wat dan wel weer apart is dat je dus in het Engels moet broadcasten, wat vervolgens als gesproken audio gecast wordt. Je hoort dus het gesproken bericht 1 op 1 uit de andere Home komen, maar dat kan dan geen Nederlands zijn.... |:(

Misschien dat Google zelfs wil weten wat je onderling verzend? :|
Dat hoeft bij mij niet. Ik spreek vaak via mijn Google Assistant in de auto een broadcast in: broadcast, hee lieverd ik ben over 40 minuten thuis. Dat gaat altijd wel goed.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• CoachKoos
quote:
woutur schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:31:
[...]

Dat hoeft bij mij niet. Ik spreek vaak via mijn Google Assistant in de auto een broadcast in: broadcast, hee lieverd ik ben over 40 minuten thuis. Dat gaat altijd wel goed.
Had het nog nagekeken bij mijn activiteiten, maar bij de Nederlands gesproken berichten maakt hij er een fonetische vertaling naar het Engels van.

OK Google werkt inderdaad al wel in het Nederlands op mijn S8, dus mogelijk dat het vanaf een mobiel idd wel mogelijk is.

• maartend
quote:
woutur schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:31:
[...]

Aha, dat kan dus toch. Eens kijken hoe dat werk, is lachen.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
CoachKoos schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:42:
[...]

Had het nog nagekeken bij mijn activiteiten, maar bij de Nederlands gesproken berichten maakt hij er een fonetische vertaling naar het Engels van.

OK Google werkt inderdaad al wel in het Nederlands op mijn S8, dus mogelijk dat het vanaf een mobiel idd wel mogelijk is.
Dat zal het dan zijn!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Yukkie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-01 11:47

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Sinds gisteren ook in het bezit van een Google Home mini. Ik loop nu tegen het volgende aan: als ik in de App naar het menu -> more settings ga op mijn telfoon, dan zie ik daar alleen mijn "phone" staan onder devices. Hoe krijg ik daar nou (ook) mijn Google Home mini :?

We've got that ring of confidence

• CoachKoos
quote:
Yukkie schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:18:
Sinds gisteren ook in het bezit van een Google Home mini. Ik loop nu tegen het volgende aan: als ik in de App naar het menu -> more settings ga op mijn telfoon, dan zie ik daar alleen mijn "phone" staan onder devices. Hoe krijg ik daar nou (ook) mijn Google Home mini :?
Zal er waarschijnlijk aan liggen dat je telefoon op Engels (VS) moet staan.Aangezien je het hebt over More setting staat er al iets in het Engels, maar ik denk niet alles.

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:54
Volgens mij zag ik hem daar zelfs toen ik de telefoon op het Nederlands had. Je hebt het wel over de Home app toch?

• verbraakje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:01
Ik kwam van de week de tip tegen dat je de home kon gebruiken om je telefoon te zoeken als je hem kwijt bent.
het enige wat je hier voor nodig hebt is de google app find device. Het werkt volgens mij alleen op android. Op iOS werkt het anders.

Je moet dan naar myaccount.google.com/privacy gaan. Dan naar Phone > add recovery Phone daar je telefoon nummer invoeren en activeren. Dit heb ik echter nog niet geprobeerd of dat ook werkt voor europa.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
verbraakje schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:48:
Ik kwam van de week de tip tegen dat je de home kon gebruiken om je telefoon te zoeken als je hem kwijt bent.
het enige wat je hier voor nodig hebt is de google app find device. Het werkt volgens mij alleen op android. Op iOS werkt het anders.

Je moet dan naar myaccount.google.com/privacy gaan. Dan naar Phone > add recovery Phone daar je telefoon nummer invoeren en activeren. Dit heb ik echter nog niet geprobeerd of dat ook werkt voor europa.
En hij snapt ook nog dat als mijn vriendin het vraagt er een andere telefoon gevonden dient te worden.

Vandaag Spotify family aangeschaft. Als mijn vriendin nu liedjes wil luisteren thuis als ik in de auto mijn favoriete playlist op heb staan, kan dat gewoon. Haar stem is aan haar (nu Premium) Spotify account gekoppeld.

• Yukkie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-01 11:47

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

quote:
CoachKoos schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:30:
[...]

Zal er waarschijnlijk aan liggen dat je telefoon op Engels (VS) moet staan.Aangezien je het hebt over More setting staat er al iets in het Engels, maar ik denk niet alles.
Yup, dat was het, thanks! Mijn telefoon stond op English (Netherlands). Nu veranderd naar English (UK) d:)b

We've got that ring of confidence

• JoelDubb
  • Laatst online: 05-01 10:37
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag mijn home mini een beetje aan de praat. Ik loop wel tegen twee dingen aan, ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen:
1: Ik kan niet instellen dat mijn vrouw er bij komt op de home mini. Je hebt een 'multi user' setting, maar die verschijnt helemaal niet! Moet haar telefoon dat op Engels (VS) staan om dit op te lossen?
2: Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik kan niet bellen met mijn home mini. Deze geeft het volgende aan: 'Sorry I can't make call's yet.'. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik hoor het graag! Bedankt voor de moeite!

• maartend
1 ja
2 kan dus nog niet, lijkt het.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:59

DarkSide

theres no place like ::1

Je zou eventueel op jouw telefoon haar account kunnen toevoegen? En dan bij account settings op de telefoon alle sync settings uitzetten??

Dan kan zij haar telefoon op Nederlands houden als dat makkelijker is. Geen idee of dan alles goed.blijft werken.
Qua zaken als add to calendar etc ?
Maar stem herkenning zou moeten werken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Het gaat alleen om instellen van de stem. Daarna kan je de telefoon weer op Nederlands zetten.

• CoachKoos
quote:
JoelDubb schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:43:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag mijn home mini een beetje aan de praat. Ik loop wel tegen twee dingen aan, ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen:
1: Ik kan niet instellen dat mijn vrouw er bij komt op de home mini. Je hebt een 'multi user' setting, maar die verschijnt helemaal niet! Moet haar telefoon dat op Engels (VS) staan om dit op te lossen?
2: Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik kan niet bellen met mijn home mini. Deze geeft het volgende aan: 'Sorry I can't make call's yet.'. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik hoor het graag! Bedankt voor de moeite!
1. je vrouw moet (eenmalig) de telefoon inderdaad op Engels (VS) zetten. Dan kan ze haar eigen account (en stem) aanmaken en daarna kan alles gewoon weer op NL staan.
2. optie werkt (vooralsnog) alleen in de VS.Loopt dacht ik dan ook via VoIP, dus best kans dat het ook naar NL komt...als de Home hier ook officieel ondersteunt wordt ;)

• JoelDubb
  • Laatst online: 05-01 10:37
quote:
CoachKoos schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 07:53:
[...]

1. je vrouw moet (eenmalig) de telefoon inderdaad op Engels (VS) zetten. Dan kan ze haar eigen account (en stem) aanmaken en daarna kan alles gewoon weer op NL staan.
2. optie werkt (vooralsnog) alleen in de VS.Loopt dacht ik dan ook via VoIP, dus best kans dat het ook naar NL komt...als de Home hier ook officieel ondersteunt wordt ;)
Thanks! Ik ga er naar kijken! Bedankt voor je reactie.

• Gijs007
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-01 16:43

Gijs007

systembeheerder in spe

Heb sinds vandaag ook een Google Home en Home Mini.

Is het mogelijk om de spraak snelheid aan te passen? Of is het mogelijk om de taal op een van de apparaten aan te passen, bijvoorbeeld Duits op de mini en Engels op de Home.

Intel Core i7 2600K @ 4.8GHZ Corsair H80I ~ MSI Z77-GD65 ~ 16GB G.Skill RipjawsZ 2133 ~ AMD Radeon R9 290 ~ Corsair AX860I ~ 2 x Samsung 840 256GB raid 0

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*