Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ves
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12-01 06:27

Ves

A gadget addicted Bounty

Het is alles of niets met de taal.

Ik heb geen instelling kunnen vinden voor het aanpassen van de snelheid.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:31
quote:
anandus schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:20:
[...]

Ja, met IFTTT :P

Ik heb ook naar HA-Bridge gekeken om met nep-Hue te werken, maar dat is mij niet gelukt, helaas, omdat Home via de Hue-webstie werkt en niet naar een lokale Hue-bridge zoekt, wat de HA-bridge doet.
Heb jij Domoticz openstaan richting het internet? geen VPN?

DaYwaLkUr wijzigde deze reactie 04-01-2018 10:21 (80%)

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

Prime

quote:
DaYwaLkUr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:14:
Iemand nog gelukt om Domoticz aan te sturen? Als laatste optie kies ik liever natuurlijk voor IFTTT, want ik heb nu alles achter OpenVPN zitten.
Ja, met IFTTT :P

Ik heb ook naar HA-Bridge gekeken om met nep-Hue te werken, maar dat is mij niet gelukt, helaas, omdat Home via de Hue-website werkt en niet naar een lokale Hue-bridge zoekt, wat de HA-bridge doet.

Nb. Als ik het verkeerd heb gedaan, of als iemand een oplossing heeft, hoor ik het graag :)
quote:
Heb jij Domoticz openstaan richting het internet? geen VPN?
Ja, ik gebruik geen VPN en gebruik IFTTT-webhooks om Domoticz aan te sturen.

anandus wijzigde deze reactie 04-01-2018 10:38 (23%)

Mynd you, m°°se bites Kan be pretti nasti

• Ray-zor
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:24

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Sinds gisteren ben ik ook in bezit van een mini tot zover wel grappig. Zonder andere slimme apparaten op het netwerk lijkt me het nut niet zo heel groot, maar voor die paar tientjes wel erg leuk om kennis mee te maken.

Wel heb ik een vraag: ik lees her en der dat mensen de service "shortcuts" in hun Google Home app hebben, maar mij is het nog niet gelukt.- iPhone SE staat zowel de taal als de regio op Engels VS en is al meerder malen herstart.
- GHM is ook reset (had oorspronkelijke setup met Engels UK gedaan) en dat lijkt ook op Engels VS te staan. Ik krijg in ieder geval nieuwe opties, zoals de keuze voor mannen of vrouwen stem.
- Device settings geeft aan:
* system firmware 106111
* cast firmware 1.29.106111
* Language English (United States)
* Country code NL
- De Home app heb ik na de factory reset een keer verwijderd en opnieuw ge´nstalleerd.

Maar nog steeds geen shortcuts functionaliteit te zien. En dat lijkt me wel erg handig om, zoals ergens eerder in deze thread al aangehaald, TuneIn met de juiste NL zender af te spelen. Iemand enig idee waar ik nog naar kan kijken?

• Ranc
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-01 16:07
quote:
Ray-zor schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:36:
Sinds gisteren ben ik ook in bezit van een mini tot zover wel grappig. Zonder andere slimme apparaten op het netwerk lijkt me het nut niet zo heel groot, maar voor die paar tientjes wel erg leuk om kennis mee te maken.

Wel heb ik een vraag: ik lees her en der dat mensen de service "shortcuts" in hun Google Home app hebben, maar mij is het nog niet gelukt.- iPhone SE staat zowel de taal als de regio op Engels VS en is al meerder malen herstart.
- GHM is ook reset (had oorspronkelijke setup met Engels UK gedaan) en dat lijkt ook op Engels VS te staan. Ik krijg in ieder geval nieuwe opties, zoals de keuze voor mannen of vrouwen stem.
- Device settings geeft aan:
* system firmware 106111
* cast firmware 1.29.106111
* Language English (United States)
* Country code NL
- De Home app heb ik na de factory reset een keer verwijderd en opnieuw ge´nstalleerd.

Maar nog steeds geen shortcuts functionaliteit te zien. En dat lijkt me wel erg handig om, zoals ergens eerder in deze thread al aangehaald, TuneIn met de juiste NL zender af te spelen. Iemand enig idee waar ik nog naar kan kijken?
Ik had dit probleem ook, heb toen niet alleen mijn telefoon maar ook mijn tablet op Engels VS gezet en toen werkte het na een reboot wel...

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

quote:
Ranc schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:51:
[...]

Ik had dit probleem ook, heb toen niet alleen mijn telefoon maar ook mijn tablet op Engels VS gezet en toen werkte het na een reboot wel...
Je bent geweldig! _/-\o_ Voor mijn werk heb ik nog een oude Galaxy S4 mini waar ik niks mee doe anders dan werkmail checken. Daar had ik dus ook geen seconde aan gedacht. Maar jouw antwoord deed me realiseren dat de standaard Google software op die telefoon, waar ik dus ook op ben ingelogd met mijn Google account, wellicht de impact heeft. Ik heb alle opties die ik kon vinden op de telefoon en in verschillende Google apps op VS gezet en dat lijkt inderdaad effect te hebben. Na en restart heb ik nu ook op mijn iPhone de shortcut optie!

Nu nog even checken welke settings ik weer terug kan zetten naar NL. Lijkt me niet zo nuttig dat Google in locatie VS zoekt op mijn vragen.

• Riesjard
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Ik heb de explore optie niet in de Google home iOS app.
Het device is zowel in taal als in region ingesteld op English en US.

Country code van het device staat bij mij ook op NL maar de shortcut link heb ik dan weer wel.

Suggesties?

• ATL
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
foutje

ATL wijzigde deze reactie 05-01-2018 02:16 (81%)

• Ad de Jong
  • Laatst online: 23:47
Werkt de TRAFRI inmiddels al met Home samen?
Die IKEA setjes zijn al tijden niet verkrijgbaar online en in Eindhoven.
Wilde er vandaag naar toe rijden hiervoor maar bedacht me net dat ik het beter eerst eens online kon checken.

Zou er gewoon een tekort aan zijn of is er iets niet goed waardoor ze tijdelijk niet leverbaar zouden zijn?

Edit: ik zie nu dat een Philips Hue starters set niet eens zoveel scheelt qua prijs met de IKEA variant.
En het werkt dan zover ik het een beetje heb kunnen volgen nog beter met Home samen dan IKEA ook nog.
Heb ik dat goed begrepen?

Ad de Jong wijzigde deze reactie 07-01-2018 13:10 (36%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:17

renzo4000

*Doh!*

Dat heb je goed begrepen aangezien hue als device integration direct wordt ondersteund en je met bijvoorbeeld kaku (wat ik nu heb) of ikea moet werken met IFTTT en Triggi bijv. Dat werkt overigens ook prima met GH alleen wat meer werk met instellen.

Ook een leuke actie als je de rgb lampen wil: https://www.lightgallery.com/nl/acties/tvoh/

renzo4000 wijzigde deze reactie 07-01-2018 14:30 (16%)

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:09
Als het me lukt via GH iets van 'Netflix op mijn Chromecast af te spelen snapt GH de losse commando's 'pause' en 'play' daarna ook. Maar wanneer ik via mijn telefoon iets afspeel op de Chromecast, dan niet. 'Nothing is playing at the moment'. Is dit een lokaal probleem, of herkennen jullie dit ook?

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:48
quote:
renzo4000 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:29:
Dat heb je goed begrepen aangezien hue als device integration direct wordt ondersteund en je met bijvoorbeeld kaku (wat ik nu heb) of ikea moet werken met IFTTT en Triggi bijv. Dat werkt overigens ook prima met GH alleen wat meer werk met instellen.

Ook een leuke actie als je de rgb lampen wil: https://www.lightgallery.com/nl/acties/tvoh/
Heb ik dan de HUB van Hue niet meer nodig? is dat rechtreeks aanstuurbaar met GH?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:53

Sabbi

je denkt aan mij.

quote:
Tim Schuhmacher schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:18:
Als het me lukt via GH iets van 'Netflix op mijn Chromecast af te spelen snapt GH de losse commando's 'pause' en 'play' daarna ook. Maar wanneer ik via mijn telefoon iets afspeel op de Chromecast, dan niet. 'Nothing is playing at the moment'. Is dit een lokaal probleem, of herkennen jullie dit ook?
Ja, hij weet dan de context niet. Als je 'Hey Google, Pause the TV ' zegt werkt het wel.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:09
goed tip

• bigpapa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-01 00:57
Ik ben ook in het bezit van een Google Home en een mini.
Werkt uitstekend. Inmiddels ook in het bezit van de Harmony Hub die werkt oom uitstekend via de telefoon.
Maar dit moet ook samen met Google Home werken, helaas krijg ik dit niet voor elkaar.
Is er iemand die dit wel voor elkaar gekregen heb?

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:45

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
bigpapa schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:12:
Ik ben ook in het bezit van een Google Home en een mini.
Werkt uitstekend. Inmiddels ook in het bezit van de Harmony Hub die werkt oom uitstekend via de telefoon.
Maar dit moet ook samen met Google Home werken, helaas krijg ik dit niet voor elkaar.
Is er iemand die dit wel voor elkaar gekregen heb?
even eerst zoeken in dit topic

• bigpapa
Ik lees dat een hoop leden de google home besteld hebben voor aardig wat geld, en dat ze nog wat extra kosten kregen kwa invoer.
Ik kan je aanraden om is naar https://www.eglobalcentra...istant-us-version-nl.html te gaan kijken.
Hierbij loop je GEEN kans op invoer, omdat het uit Antwerpen wordt verstuurd. De site zelf zit in Hongkong.
Ik bestel hier al zolang, en de verzending is gratis (50 euro of meer) en binnen 10 dgn in huis.
En als er bij staat UK versie! krijg je er een gratis adapter bij.
Zomaar een idee. ;)

• maartend
gewoon bij een duitse site gekocht, was 127 euro voor een normal en een mini kwijt, gewoon eu stekker.

• anandus
  • Niet online

anandus

Prime

quote:
Je bent volgens mij een stuk goedkoper uit als je hem gewoon in Duitsland bestelt (of haalt, mocht je in de buurt wonen).

Google Home Mini bij de Duitse Mediamarkt is 34 euro, bijv.

anandus wijzigde deze reactie 07-01-2018 20:44 (6%)

• bigpapa
quote:
maartend schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:37:
gewoon bij een duitse site gekocht, was 127 euro voor een normal en een mini kwijt, gewoon eu stekker.
Misschien leuk als je deelt welke site dat is.
Bij Saturn in Koln zijn ze nu ook in de aanbieding? Google home 89,- en mini 34,-. Maar dan moet je er wel heen rijden. >:)

• bigpapa
quote:
anandus schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:44:
[...]

Je bent volgens mij een stuk goedkoper uit als je hem gewoon in Duitsland bestelt (of haalt, mocht je in de buurt wonen).

Google Home Mini bij de Duitse Mediamarkt is 34 euro, bijv.
Leuk dat je dat schrijft, helaas verstuurd mediamarkt hem niet naar NL.

• maartend
quote:
bigpapa schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:44:
[...]

Misschien leuk als je deelt welke site dat is.
Bij Saturn in Koln zijn ze nu ook in de aanbieding? Google home 89,- en mini 34,-. Maar dan moet je er wel heen rijden. >:)
oops.
Was bij Cyberport.de. Nu niet in de aanbieding, maar gewoon opletten.

• anandus
  • Niet online

anandus

Prime

quote:
bigpapa schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:45:
[...]

Leuk dat je dat schrijft, helaas verstuurd mediamarkt hem niet naar NL.
Huifkar, Mailbox, etc.

In Duitsland komen er goede aanbiedingen voorbij (bijv Home Mini + Chromecast voor Ą34, of de Home Mini voor Ą18). De moeite waard.

Edit:
En bovenstaande Cyberport verstuurt wel naar Nederland

anandus wijzigde deze reactie 07-01-2018 20:52 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bigpapa
Ik wil even inhaken op bovenstaande mensen die met allemaal vroegere aanbiedingen komen, ja ze zullen best wel eens in de aanbieding komen, maar de site die ik opgaf, zijn ze altijd in de aanbieding.
Dus laten we ontopic blijven, anders wordt het zo vervuild met allemaal prijzen waar je ze niet meer voor kan kopen.

• maartend
Laat maar , mij te ot.

maartend wijzigde deze reactie 07-01-2018 21:50 (94%)

• Quickdust
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-01 10:19
Er zijn een aantal dingen waar ik tegenaan loop. Ten eerste krijg ik met geen succes Voice Match voor m'n vriendin werkend. Op haar telefoon zie ik wel de optie staan. Maar als ik dat aan klik dan blijft hij oneindig lang op Please Wait staan.

Ten tweede zou ik graag een shortcut maken om een Nederlandse podcast (nu.nl dit wordt het nieuws) af te spelen. Maar hij zegt dan Sorry, I cannot play nu.nl podcast yet. Iemand enig idee waarom?

Ook afspelen van Nederlands radio lukt me niet. Wat is een werkend commando hiervoor? (Bijvoorbeeld NPO radio 2/3FM)

• anandus
  • Niet online

anandus

Prime

quote:
Quickdust schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:37:
Ook afspelen van Nederlands radio lukt me niet. Wat is een werkend commando hiervoor? (Bijvoorbeeld NPO radio 2/3FM)
Ik zeg altijd "play radio 3FM", dat werkt bij mij prima.

• Harmsen
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16-01 15:09
quote:
anandus schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:57:
[...]

Ik zeg altijd "play radio 3FM", dat werkt bij mij prima.
Dit werkt bij mij ook prima. Ik krijg alleen QMusic niet aan de praat. Dan roept ie dat ie QMusic niet kent.

What a fine day for Science! | Specs

• Quickdust
Och serieus... Ik helemaal moeilijk doen met een shortcut die NPO Radio 2 moet opzoeken en gewoon alleen radio 2 of 3fm werkt. Bedankt in ieder geval.

EDIT:
quote:
Harmsen schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:58:
[...]

Dit werkt bij mij ook prima. Ik krijg alleen QMusic niet aan de praat. Dan roept ie dat ie QMusic niet kent.
Q music werkt hier wel. Maar je moet wel een duidelijke pauze tussen Q en music uitspreken.

Quickdust wijzigde deze reactie 08-01-2018 21:14 (52%)

• Harmsen
quote:
Quickdust schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:12:
Och serieus... Ik helemaal moeilijk doen met een shortcut die NPO Radio 2 moet opzoeken en gewoon alleen radio 2 of 3fm werkt. Bedankt in ieder geval.

EDIT:

[...]

Q music werkt hier wel. Maar je moet wel een duidelijke pauze tussen Q en music uitspreken.
Heb ik net even geprobeerd, maar ze roep dat Qmusic not available is of nu niet afgespeeld kan worden.

• Ad de Jong
  • Laatst online: 23:47
De Hue inmiddels binnen en aangesloten.
Wat kinderlijk eenvoudig is dat.
Was bang dat ik even wat uit te zoeken had maar het was alles behalve dat.
Het is alleen de commando's even leren.

• Quickdust
quote:
Harmsen schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:56:
[...]

Heb ik net even geprobeerd, maar ze roep dat Qmusic not available is of nu niet afgespeeld kan worden.
Al via een shortcut geprobeerd? Hij werkt hier wel namelijk.

• arjandijk162
  • Laatst online: 16-01 15:21
Is het mogelijk om bepaalde commandos te blokkeren?

Mijn vrouw vroeg bijvoorbeeld gisteren. "Ey Google, turn on the lights" waarom alle lampen, inclusief die in de kinderkamers waar kinderen lagen te slapen aangingen.

Kan ik zo'n commando blokkeren?

• bigpapa
quote:
Harmsen schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:58:
[...]

Als hij een zender niet herkend moet je even op https://tunein.com/ kijken. Dat is de internet radio waar de google home zijn zenders vandaan haalt.
En QMusic even voor je uitgeprobeerd en werkt perfect. Misschien toch de spraak oefenen. Probeer het is via google vertaal, en dan laten praten. Weden dat het wel lukt.

• bigpapa
quote:
arjandijk162 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:12:

Mijn vrouw vroeg bijvoorbeeld gisteren. "Ey Google, turn on the lights" waarom alle lampen, inclusief die in de kinderkamers waar kinderen lagen te slapen aangingen.

Volgens mij vraag je zelf om alle lampen aan te doen.
Ik heb groepen gemaakt. Dus living room, bedroom. Dan zeg ik gewoon OK, google turn on the lights living room. En dat werkt echt perfect.

• Sebastiaan001
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01:44
quote:
arjandijk162 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:12:

Je kan met shortcuts instellen dat als je zegt turn on the lights dat hij dat uitvoert als turn on the livingroom lights oid. Ik had dat eerst ook niet en na een paar keer alle lampen in het huis aan gezet te hebben heb ik het zo afgevangen.

• arjandijk162
  • Laatst online: 16-01 15:21
quote:
bigpapa schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:41:
[...]

Volgens mij vraag je zelf om alle lampen aan te doen.
Ik heb groepen gemaakt. Dus living room, bedroom. Dan zeg ik gewoon OK, google turn on the lights living room. En dat werkt echt perfect.
Als ik er all bij zou zeggen geef ik je gelijk, maar gevoelsmatig moet dit ruimteafhankelijk zijn.
quote:
Sebastiaan001 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 01:04:
[...]

Je kan met shortcuts instellen dat als je zegt turn on the lights dat hij dat uitvoert als turn on the livingroom lights oid. Ik had dat eerst ook niet en na een paar keer alle lampen in het huis aan gezet te hebben heb ik het zo afgevangen.
Dat lijkt me een mooie oplossing. Dank!

• evild
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20:09
@arjandijk162 Je kan onder >> Home Control >> Devices/Rooms de lampen en anderen apparaten indelen. dan kan bv de alle lampen in zetten in livingroom, of bedroom enz. Dan gebeurt het niet meer. Of je moet zeggen All lights off/on. Je hoeft geen speciale short cuts aan te maken.

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik ben nog aan het stoeien met reminders. Iets aar veel mensen op internet over vragen/klagen, maar het feit dat we ook nog in een niet supported land wonen, is een extra complicerende factor.

- Als ik via de GHM een reminder zet, verschijnt die ook in de Google Calendar app op mijn iPhone. Bij het bereiken van de eindtijd, vertelt de GHM een melding dat er een reminder is, maar de Google app op de iPhone niet. Mijn oude android geeft wel een melding.

- Als ik via de Google Calendar app op mijn iPhone een reminder zet, gaat deze wel af op de telefoon, maar de GHM laat alleen ÚÚn wit lampje zien. Geen audio aankondiging of alarm. Als ik dan vraag "what's up?" dan wordt de reminder wel genoemd. Mijn oude android laat niks zien.

- Als ik via een browser een reminder toevoeg aan Google Calendar dan zie ik hetzelfde gedrag als reminders zetten via de iPhone.

- Ik heb ook nog geprobeerd met Google Allo, want ik zag dat je via chat met Google Assistant ook reminders kan zetten. Maar die reminders lijken alleen binnen Allo te zitten, want die verschijnen niet in de Google Calendar en geven dus ook geen melding op de iPhone of GHM

Het liefste zou ik hebben dat ongeacht hoe ik de reminder toevoeg, de GHM mij vertelt dat er een reminder is Ún dat mijn iPhone een signaal geeft. Maar dat is me nog niet gelukt. Alle taal en regio instellingen staan op US, de GHM is een aantal keer reset en de apps verschillende malen opnieuw ge´nstalleerd. Nog tips?

• verbraakje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:01
google heeft een nieuwe pagina.. Wellicht handig voor iemand.

https://assistant.google.com/explore

Ik weet dat je dit al op je telefoon kon zien.

verbraakje wijzigde deze reactie 09-01-2018 22:09 (19%)

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• Kaasdipje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16-01 12:30
Ik heb sinds 2 dagen ook de Google Home. Werkt uitstekend. Mijn (voormalig) sceptische vriendin maakt er inmiddels ook dankbaar gebruik van. Ik ben erg benieuwd naar leuke toepassingen voor onze nieuwe assistent en ben ook al aan het kijken naar Phillips Hue voor onze nieuwe woning. Verder nog een toepassing die ik niet mag missen?

Steam: Kaasdipje - Uplay: Kaasdipje

• Harmsen
quote:
bigpapa schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:38:
[...]

Als hij een zender niet herkend moet je even op https://tunein.com/ kijken. Dat is de internet radio waar de google home zijn zenders vandaan haalt.
En QMusic even voor je uitgeprobeerd en werkt perfect. Misschien toch de spraak oefenen. Probeer het is via google vertaal, en dan laten praten. Weden dat het wel lukt.
Wat roep je dan precies? Ik krijg het echt niet voor elkaar...

Zelfs als ik op mijn telefoon via Google Assistent het intiep gaat het mis en kan er niks gevonden worden:

https://tweakers.net/ext/f/rUduZ7qnEn9pgfPVcFT1KT0u/thumb.jpg

• gjkooijman
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-01 13:38
quote:
Harmsen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:36:
[...]

Wat roep je dan precies? Ik krijg het echt niet voor elkaar...

Zelfs als ik op mijn telefoon via Google Assistent het intiep gaat het mis en kan er niks gevonden worden:

[afbeelding]
Ik gebruik "Play (radio station) on TuneIn" en dat werkt meestal :)

• verbraakje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:01
quote:
gjkooijman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:43:
[...]

Ik gebruik "Play (radio station) on TuneIn" en dat werkt meestal :)
Ik kan zelfs zeggen play q-music en hij start meteen. heb verder geen rare shortcuts gebruikt.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:57

Hmmbob

CISSP

Lukt het jullie ook met 538? Hier pakt hij steeds 538 Dance Radio....

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ja heb ik ook :(

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
"heey google play five three eight on tunein" werkt hier als een zonnetje. :)

new_guy wijzigde deze reactie 10-01-2018 18:12 (13%)

• Hmmbob

Hmmbob

CISSP

En hoe spreek je dat uit?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• new_guy
Five three eight

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Duh :) ... Maar dan nog pakt ie de dance variant ipv de normale. Hij staat kennelijk in ons geval dan bovenaan in de lijst en die wordt dan gepakt.

• Hmmbob

Hmmbob

CISSP

Dat werkt bij mij ook niet inderdaad. Five hundred thirty eight ook niet trouwens.

• new_guy
Grappig, hier dus wel :')

• Medjai
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:14
Alles wat je google home kan op 1 site:
https://assistant.google.com/explore

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:52
quote:
Bedankt, maar was al eerder genoemd in het topic:
verbraakje in "Google Home"

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Is het nu wel of niet mogelijk de Google Assistant app te installeren op een iPhone? Via de browser op mijn laptop vind ik wel iets in de app store, maar als ik die link open op mijn iPhone of op de iPhone zoek in de store is de assistant niet te vinden. Language en region staan op US/

• mawi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16-01 15:25
quote:
Hmmbob schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:53:
Lukt het jullie ook met 538? Hier pakt hij steeds 538 Dance Radio....
Bij mij wisselt het, de ene keer pakt ie wel de goeie, de andere keer weer dance...

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 17:40
quote:
Ray-zor schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:58:
Is het nu wel of niet mogelijk de Google Assistant app te installeren op een iPhone? Via de browser op mijn laptop vind ik wel iets in de app store, maar als ik die link open op mijn iPhone of op de iPhone zoek in de store is de assistant niet te vinden. Language en region staan op US/
De Assistant app is voor NL'ers nog niet te downloaden. Je moet een US account aanmaken voor de App store. Dan kan je de app downloaden en alles weer op NL zetten ;)

Hier staat het uitgelegd:
https://www.iculture.nl/t...-itunes-account-aanmaken/

• Juicie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-01 10:37
quote:
CoachKoos schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:59:
[...]

De Assistant app is voor NL'ers nog niet te downloaden. Je moet een US account aanmaken voor de App store. Dan kan je de app downloaden en alles weer op NL zetten ;)

Voor android kun je hier de APK downloaden en installeren. Voor iOs is het inderdaad wat meer werk.

Juicie wijzigde deze reactie 11-01-2018 13:44 (5%)

• new_guy
Hij heeft een iPhone ;)

• Quickdust
Mmm, het is inderdaad een beetje hit en miss qua radio. De ene keer werkt Q music (en Radio 538) wel. En de andere keer zegt hij dat hij niet available is. Maar gelukkig werkt mijn zendertje (Radio 2) zonder problemen.

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

quote:
CoachKoos schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:59:
[...]

Ah thx. Zoals misschien wel duidelijk is, heb ik nog nooit eerder iets "buitenlands" van de App store moeten halen. Aanvullende vraag: is Google Assistant eigenlijk een nodige/nuttige aanvulling als je eigenlijk vooral thuis met Google Home werkt/speelt? Ik was er eigenlijk naar op zoek om te proberen of dat zou helpen de reminders inconsistentheid te kunnen oplossen.

• CoachKoos
quote:
Ray-zor schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:22:
[...]

Ah thx. Zoals misschien wel duidelijk is, heb ik nog nooit eerder iets "buitenlands" van de App store moeten halen.
Ik ook niet, maar wilde de iPhone van mijn vrouw instellen voor shortcuts en toen liep ik tegen hetzelfde probleem aan.
quote:
Aanvullende vraag: is Google Assistant eigenlijk een nodige/nuttige aanvulling als je eigenlijk vooral thuis met Google Home werkt/speelt?
Je weet dat je de Home app nodig hebt voor de Google Home? De Assistant app is om Google Assistent op je telefoon te krijgen. Voor de zekerheid... ;)

Verder denk ik niet dat als je al een apparaat hebt om de Home te koppelen je iPhone veel toevoegt. Doe sowieso weinig met de app als de Home eenmaal naar mijn zin werkt...

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

quote:
CoachKoos schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:48:
[...]
[knip]
[...]

Je weet dat je de Home app nodig hebt voor de Google Home? De Assistant app is om Google Assistent op je telefoon te krijgen. Voor de zekerheid... ;)

Verder denk ik niet dat als je al een apparaat hebt om de Home te koppelen je iPhone veel toevoegt. Doe sowieso weinig met de app als de Home eenmaal naar mijn zin werkt...
Yes, Google Home app snap ik, anders kan je de speaker niet instellen. Maar net als jij doe ik verder weinig met die app dus vroeg me gewoon af of die Assistent wat toe zou voegen. Ik zal vanavond eens kijken of ik die kan installeren. Als het alleen al voor die reminders wat toevoegt is het voor mij al de moeite waard. Dank voor het reageren.

• xeeder
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:22
quote:
Tim Schuhmacher schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:18:
Je kan ook vragen "Hey Google, What's on my chromecast?" waarbij hij gekoppeld wordt en daarna kan je gewoon zeggen "Hey Google, Pause of Hey Google, Play"

• Pusherman_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-01 22:21
ik heb afgelopen week 2x gehad dat m'n mini uit zichzelf wat ging doen en iets opratelde, terwijl ik helemaal niets vroeg.

Eerste keer geen idee wat ik toen deed eigenlijk, 2e keer was ik met m'n vriendin in gesprek en zeiden we echt helemaal niets wat op 'hey google of ok google' leek..

Iemand dit ook wel eens gehad? vond het wel spooky eigenlijk

• CoachKoos
quote:
Pusherman_ schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:04:
ik heb afgelopen week 2x gehad dat m'n mini uit zichzelf wat ging doen en iets opratelde, terwijl ik helemaal niets vroeg.

Eerste keer geen idee wat ik toen deed eigenlijk, 2e keer was ik met m'n vriendin in gesprek en zeiden we echt helemaal niets wat op 'hey google of ok google' leek..

Iemand dit ook wel eens gehad? vond het wel spooky eigenlijk
Heb het ook weleens gehad dat de Home opeens een heel verhaal op ging hangen.

Je zou in de app bij je Activity kunnen kijken wat er gezegd werd. Misschien kan je het dan een beetje plaatsen. Sommige Nederlandse woorden zullen in een zin misschien toch op Hey of OK Google lijken..

• bigpapa
quote:
Hmmbob schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:54:
Dat werkt bij mij ook niet inderdaad. Five hundred thirty eight ook niet trouwens.
Wat ik ook wel is doet.
Gewoon Google vertaler opstarten, in Nederlandse taal schrijven dan Engels uit laten spreken.
Dan zeg je zelf okÚ Google en laat je Google vertaler het uitspreken. Werkt als een jeko bij mij.

• bigpapa
Ik zit al een paar dagen te kloten.
Wie weet hebben jullie de oplossing.
Als ik goodnight zeg dan heb ik het zo ingesteld dat alles beneden uit gaat.
Dat werkt top. Maar nu wil ik dat automatisch bij goodnight als extra de lamp in de slaapkamer aangaat. En dan eventueel een ingestelde kleur en dim tot 25%.
Wie heeft de oplossing, of vraag ik nu teveel van Google?

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:56

Kiwi

Gadgetfreak

Ik ga er van uit dat je een shortcut hebt gebruikt? Dan kun je twee commando's invoeren door ze te linken met 'and'.
Dus: "Turn living room lights of and set bedroom light to 25%"
Meteen de kleur erbij lukt volgensmij niet.

AllesOverCrypto.nl

• Rn82
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:35
quote:
bigpapa schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 00:57:
Dat werkt top. Maar nu wil ik dat automatisch bij goodnight als extra de lamp in de slaapkamer aangaat. En dan eventueel een ingestelde kleur en dim tot 25%.
Met shortcuts werkte dit niet goed bij mij thuis. Maar met IFTTT en Stingify werkt dit heel goed: 'Hey Google.... We are gonna sleep' en beneden gaat zowel de verlichting als tv, decoder en versterker uit. Op de slaapkamer gaat de verlichting juist aan.

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Net dit bij Coolblue gezien: https://www.coolblue.nl/zoeken?query=google+home
Lijkt er dus op dat de Google home (mini) binnenkort ook officieel in Nederland uitkomt?

• anandus
  • Niet online

anandus

Prime

quote:
Lizard schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:57:
Lijkt er dus op dat de Google home (mini) binnenkort ook officieel in Nederland uitkomt?
Goed gevonden!
Er staat bij: " Deze slimme speaker is naar verwachting halverwege 2018 leverbaar. "

Dus 'binnenkort' is relatief, geloof ik :P

anandus wijzigde deze reactie 13-01-2018 15:29 (7%)

• Rn82
quote:
Lizard schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:57:
Bij de omschrijving: 'Deze slimme speaker is naar verwachting halverwege 2018 leverbaar'... Was al redelijk de verwachting toch? Ben eigenlijk benieuwd of dat veel werk is om alles weer om te zetten naar de Nederlandse taal. Onder andere shortcuts, stringify & IFTTT koppelingen, Philips hue rooms enzo.. Zie er eigenlijk een beetje tegenop. :o

• rVercors
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 13-01 15:41
Krijgt iemand de podcast van NU.nl al aan de praat? Ik kan hem alleen via het cast icoontje laten afspelen, maar niet via voice.

• bigpapa
quote:
Rn82 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:32:
[...]

Bij de omschrijving: 'Deze slimme speaker is naar verwachting halverwege 2018 leverbaar'... Was al redelijk de verwachting toch? Ben eigenlijk benieuwd of dat veel werk is om alles weer om te zetten naar de Nederlandse taal. Onder andere shortcuts, stringify & IFTTT koppelingen, Philips hue rooms enzo.. Zie er eigenlijk een beetje tegenop. :o
Maar hoe moet je dat bij ifttt instellen?
Je kan maar 1 app daarbij laten gaan.
Bij stringify gaat het wel, maar je moet altijd de naam stringify zeggen.
Kan jij in het kort uitleggen hoe ik dat moet aanpakken??

• bigpapa
quote:
anandus schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:28:
[...]

Goed gevonden!
Er staat bij: " Deze slimme speaker is naar verwachting halverwege 2018 leverbaar. "

Dus 'binnenkort' is relatief, geloof ik :P
Zie een prijs staan van 9,999

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:59

DarkSide

theres no place like ::1

Dit is gewoon een placeholder.
Dan weet je dat je nog "even" moet wachten.
Ik meende te horen Q1 (eind) dat ze officieel naar NL kwamen. Kan het niet meer terugvinden waar ik dat gelezen had.

Wel mooi iig. Voor de kinderen ook wat makkelijker om tegen de home's te praten,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• anandus
  • Niet online

anandus

Prime

quote:
DarkSide schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:01:
Voor de kinderen ook wat makkelijker om tegen de home's te praten,
Beter dan de hele tijd "Hey Google, Stop" en dan de muziek uitzetten, wat mijn dochter van drie soms doet (ook al mag ze het niet, maarja, peuters) :P

• Rn82
quote:
bigpapa schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Maar hoe moet je dat bij ifttt instellen?
Je kan maar 1 app daarbij laten gaan.
Bij stringify gaat het wel, maar je moet altijd de naam stringify zeggen.
Kan jij in het kort uitleggen hoe ik dat moet aanpakken??
Ik weet niet hoe ik hier een plaatje post, maar heb daarom even een link gemaakt:
https://drive.google.com/...Xe0GfcvK/view?usp=sharing

Is een afbeelding van de 'Stringify-flow'. Het IFTTT-bolletje heb ik als laatste aangemaakt. Kom ik dus straks op terug. Eerst heb ik een Harmony-koppeling aangemaakt, die mijn tv, decoder (of ps4) en versterker uitschakelt. Volgens mij is deze niet relevant voor jou. Daaronder zie je drie hue bolletjes. Eerste schakelt mijn verlichting beneden uit. middelste schakelt mijn nep open haard beneden uit (middels Osram-plug) en de onderste schakelt juist de verlichting boven aan.

Als je geen IFTTT toepast, moet je inderdaad telkens Stringify commando opgeven. Daarom de IFTTT koppeling gemaakt. Bolletje IFTTT toegevoegd in de Stringify app. Hier ging ik zelf de mist in, omdat ik dit niet had gedaan en in de IFTTT app opzoek ging naar de 'Stringify-flow'. Deze is echter niet zichtbaar als de koppeling niet maakt in de Stringify app. Dus eerst in de Stringify app de koppeling maken met IFTTT door het IFTTT bolletje toe te voegen (uiteraard ook ff account toevoegen door middel van account en password). Daarna in IFTTT kan je drie zelf gemaakte spraakcommando's koppelen aan de zojuist gemaakte flow. Zie link hieronder
https://drive.google.com/...q-aXr5ir/view?usp=sharing

Excuses voor mijn jip en janneke taal. Ik hoop dat je het desondanks begrijpt. Maar ben zelf ook van het Jip en Janneke niveau. ;) Maar zo ingewikkeld is het dus ook weer niet.

• bigpapa
@Rn82 Helemaal top die uitleg. En ik weet nu waarom het niet lukte bij mij.
Bij stringify had ik dus het bolletje van stringify gebruikt. Ik moet dus IFTTT gebruiken, en bij ITFFF had ik stringify weer niet gebruikt.
Ik ga het uitproberen. Top uitleg, Jip en janneke taal?? Ik ben ook van het calliber doe maar gewoon doe je al gek genoeg. Toppie

• J-P
  • Registratie: oktober 2004

J-P

Syntax erro....

quote:
Thanks, ik heb vroeger Stringify wel eens gebruikt maar toen kon je er nog niet veel mee. Na jou post weer eens bekeken en na een avond spelen kan ik verlichting, TV en Sonoff's met 1 enkel commanda in de juiste scene zetten 8)

(ಠ_ಠ) ┐doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• CoachKoos
quote:
J-P schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:04:
[...]

Thanks, ik heb vroeger Stringify wel eens gebruikt maar toen kon je er nog niet veel mee. Na jou post weer eens bekeken en na een avond spelen kan ik verlichting, TV en Sonoff's met 1 enkel commanda in de juiste scene zetten 8)
Ik heb op mijn S8 alles ingeregeld met Tasker/AutoVoice om zo meerdere activiteiten met 1 commando uit te voeren ("It's bedtime"). Er moest ook nog 1 seconde pauze tussen de commando's komen.

Tasker is niet beschikbaar voor iOS, dus op de iPhone van mijn vrouw Stringify gebruikt. Werkt inderdaad ook goed. Gaat met een HTTP GET, was wel even zoeken welke ik nou moest hebben.

Overigens bleek dat als ik mijn vrouw in haar Home app autoriseer voor AutoVoice, ze gewoon "mijn" commando's kan uitvoeren. Dan hoef ik bij wijzigen maar 1x iets aan te passen in 1 app.

• J-P

J-P

Syntax erro....

quote:
CoachKoos schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:00:
[...]

Ik heb op mijn S8 alles ingeregeld met Tasker/AutoVoice om zo meerdere activiteiten met 1 commando uit te voeren ("It's bedtime"). Er moest ook nog 1 seconde pauze tussen de commando's komen.

Tasker is niet beschikbaar voor iOS, dus op de iPhone van mijn vrouw Stringify gebruikt. Werkt inderdaad ook goed. Gaat met een HTTP GET, was wel even zoeken welke ik nou moest hebben.

Overigens bleek dat als ik mijn vrouw in haar Home app autoriseer voor AutoVoice, ze gewoon "mijn" commando's kan uitvoeren. Dan hoef ik bij wijzigen maar 1x iets aan te passen in 1 app.
Moet je telefoon dan niet altijd aanstaan en bereikbaar zijn?
Mooie van Stringify vind ik is dat het een webdienst is die dus onafhankelijk van mijn telefoon opdrachten uitvoert.

En hoe heb je die HTTP GET ingesteld? Via een shortcut in Google Home? Bij mij werkt het als volgt:
Spraakopdracht Google Home --> IFTTT --> Stringify -(meerdere opdrachten)-> IFTTT
Ik stuur sommige dingen weer terug naar IFTT omdat Stringify weer geen Ewelink (Sonoff) ondersteuning heeft.

Overigens kan je natuurlijk ook commando's direct naar Stringify sturen, maar ik vind de bevestiging van Stringify over Google Home niet fijn. Bij IFTTT kan je echt bepalen wat Google Home terug zegt.

J-P wijzigde deze reactie 16-01-2018 12:39 (22%)

• RoosW
  • Laatst online: 17:28
Ik heb nu 1x Google Home (de grote oude editie [US]) en 2x de mini [DE], hoe vertel ik ze dat als ik in de keuken tegen de mini praat ik niet wil dat er in de huiskamer gereageerd word en visa-versa?
Ik heb een Phillips Hue lamp aan het plafond hangen die 'Top' heet in de home app, ik krijg alleen best vaak als ik zeg "Hey Google, turn on the top" 'Sorry i don't know how to help with that yet', of grappig, maar behoorlijk mis, 'I can't turn off your phone'.
En heel af en toe, 'Never Mind' ... ehhh WTF?
Ik krijg dit overigens zowel met 'turn on the top' als 'turn on top', bij die laatste mompelt ie vaak wat over dat ie geen huishoudelijke apparaten kan schakelen.
Iemand suggesties?
Het is mij overigens opgevallen dat ik (zware stem) een bijna 100% response heb met 'Ok Google' en amper 50% met Hey Google, waar mijn vrouw met beide even (on?)successful is. Ligt dat aan de toonhoogte?

• Bananenspin
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:00

Bananenspin

Omdat het kan

Weet iemand hoe je kan instellen wie er kijkt via netflix? Wij delen netflix hier en ik ben niet het hoofdaccount maar de tweede. Als ik iets via Netflix wil kijken dan speelt hij dat af via het hoofdaccount wat ik dus niet wil. Gek genoeg kan ik hier ook niets over vinden via netflix zelf of google home. Is dit dan onmogelijk?

HOI.

• mathijsveld
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 16-01 13:02
quote:
Bananenspin schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:55:
Weet iemand hoe je kan instellen wie er kijkt via netflix? Wij delen netflix hier en ik ben niet het hoofdaccount maar de tweede. Als ik iets via Netflix wil kijken dan speelt hij dat af via het hoofdaccount wat ik dus niet wil. Gek genoeg kan ik hier ook niets over vinden via netflix zelf of google home. Is dit dan onmogelijk?
Helaas onmogelijk, ik heb hetzelfde hier ook en best wat tijd in gestopt.
Nu maar gewoon viah et hoofdaccount streamen totdat de persoon dieh et abonnement betaalt gaat klagen ;)

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:59

DarkSide

theres no place like ::1

quote:
RoosW schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:51:
Ik heb nu 1x Google Home (de grote oude editie [US]) en 2x de mini [DE], hoe vertel ik ze dat als ik in de keuken tegen de mini praat ik niet wil dat er in de huiskamer gereageerd word en visa-versa?
Ik heb een Phillips Hue lamp aan het plafond hangen die 'Top' heet in de home app, ik krijg alleen best vaak als ik zeg "Hey Google, turn on the top" 'Sorry i don't know how to help with that yet', of grappig, maar behoorlijk mis, 'I can't turn off your phone'.
En heel af en toe, 'Never Mind' ... ehhh WTF?
Ik krijg dit overigens zowel met 'turn on the top' als 'turn on top', bij die laatste mompelt ie vaak wat over dat ie geen huishoudelijke apparaten kan schakelen.
Iemand suggesties?
Het is mij overigens opgevallen dat ik (zware stem) een bijna 100% response heb met 'Ok Google' en amper 50% met Hey Google, waar mijn vrouw met beide even (on?)successful is. Ligt dat aan de toonhoogte?
Kijk eens of je de lamp kan hernoemen.
Ik had zelfde probleem met de TV. Hey google turn of TV werkt niet. Ookal heet hij TV.
Heb nu de CC hernoemd naar LG. En nu werkt aan en uitzetten vlekkeloos.

Misschien dat TOP ook iets is wat niet standaard werkt.
Dus Verander het naar Kitchen1 oid.
quote:
Bananenspin schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:55:
Idd erg jammer. Krijg het ook niet voor elkaar.
En via de Netflix portal kan je ook geen ander account als primary instellen.

Via reports wel een melding van gemaakt. Maar de vraag is of ze er wat mee gaan doen.
Het is volgens mij een tekortkoming van NF. Bij spotify premium krijgt ieder lid zijn eigen inlog account.
Dat werkt beter en goed in de hom volgens mij

ik snap het vanuit netflix persepectief wel. Als ik de TV opstart en netfix start krijg je meteen de keuze met welk profiel je wilt kijken. Zo kijken de kinderen niet per ongeluk onder mijn profiel of andersom.

Op de telefoon onthoudt het profiel wel. De tablet logged altijd in met het kinder profiel. En mijn telefoon altijd met mijn profiel. Dit zou, technisch, dus ook moeten lukken in de home.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Bananenspin
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:00

Bananenspin

Omdat het kan

quote:
DarkSide schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:08:

ik snap het vanuit netflix persepectief wel. Als ik de TV opstart en netfix start krijg je meteen de keuze met welk profiel je wilt kijken. Zo kijken de kinderen niet per ongeluk onder mijn profiel of andersom.

Op de telefoon onthoudt het profiel wel. De tablet logged altijd in met het kinder profiel. En mijn telefoon altijd met mijn profiel. Dit zou, technisch, dus ook moeten lukken in de home.
Ik zou het zelfs niet erg vinden om te zeggen watch show using accountname als het niet anders kan.. Maar je zou toch moeten zeggen dat het net als de app mogelijk is dat wanneer je een voorkeur hebt deze in moet kunnen stellen...

HOI.

• RoosW
  • Laatst online: 17:28
quote:
DarkSide schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:08:
[...]

Kijk eens of je de lamp kan hernoemen.
Ik had zelfde probleem met de TV. Hey google turn of TV werkt niet. Ookal heet hij TV.
Heb nu de CC hernoemd naar LG. En nu werkt aan en uitzetten vlekkeloos.

Misschien dat TOP ook iets is wat niet standaard werkt.
Dus Verander het naar Kitchen1 oid.
Bedankt, dat probleempje ook weer opgelost, 'ceiling' werkt wel, nu alleen nog zorgen dat ie niet in de keuken terugbrabbelt als ik hem in de huiskamer aanspreek, ik vind de mini iets minder van stem als de grote die in de huiskamer staat, zeker op afstand.
Het gekke is dat de vier gekleurde lampjes aanspringen (ik hoor je) het spinnen tijdens het uitvoeren van de opdracht ook, maar het 'Ok turning on four lights' uit de keuken komt :-/

• J-P

J-P

Syntax erro....

quote:
RoosW schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:37:
[...]

Bedankt, dat probleempje ook weer opgelost, 'ceiling' werkt wel, nu alleen nog zorgen dat ie niet in de keuken terugbrabbelt als ik hem in de huiskamer aanspreek, ik vind de mini iets minder van stem als de grote die in de huiskamer staat, zeker op afstand.
Het gekke is dat de vier gekleurde lampjes aanspringen (ik hoor je) het spinnen tijdens het uitvoeren van de opdracht ook, maar het 'Ok turning on four lights' uit de keuken komt :-/
Beetje hetzelfde probleem als hier beschreven wordt: http://www.androidpolice....ns-one-google-home-chaos/

Ik zag vorige week toen ik 'OK, Google + opdracht' in mijn telefoon sprak dat de telefoon een notificatie liet zien 'replying on another device'. Ze weten dus waarschijnlijk wel van elkaar dat er maar eentje een antwoord moet geven. Maar een standaard keuze lijkt er vooralsnog niet te zijn.

Wat je wel kan doen is tegen je GH zeggen op welke GH iets afgespeeld moet worden:
https://ausdroid.net/2017...2-google-homes-one-house/
https://support.google.co...e/answer/7030379?hl=en-AU

• CoachKoos
quote:
J-P schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Moet je telefoon dan niet altijd aanstaan en bereikbaar zijn?
Mooie van Stringify vind ik is dat het een webdienst is die dus onafhankelijk van mijn telefoon opdrachten uitvoert.
Durf het niet te zeggen, ik sta er meestal naast als ze het doet. ;) Denk niet dat ik thuis moet zijn... Autovoice connectie moet je voor inloggen, dus gaat denk ik via de server van Tasker. Zou ik moeten testen.
quote:
En hoe heb je die HTTP GET ingesteld? Via een shortcut in Google Home? Bij mij werkt het als volgt:
Spraakopdracht Google Home --> IFTTT --> Stringify -(meerdere opdrachten)-> IFTTT
Ik stuur sommige dingen weer terug naar IFTT omdat Stringify weer geen Ewelink (Sonoff) ondersteuning heeft.
Ik heb het nu direct vanuit Stringify ingesteld:
WHEN ask Google to run a Flow...
THEN send an HTTP GET from my Connect Maker.

Connect Maker is dus de String voor HTTP GET.

Om het verhaal met "Ask Stringify to..." te omzeilen heb ik inderdaad een shortcut gemaakt.

• it0
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:26

it0

Mijn mening is een feit.

Ik neem aan dat hij de instellingen van de Netflix app overneemt, en welk account je daar hebt ingesteld.
Vanuitgaande dat jouw netflix app op jouw telefoon is gelinkt met jouw google home.

• haraldstoll
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 22:30
quote:
bigpapa schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 00:57:
Ik heb daarvoor een rapsberry pi opgezet met HASSIO, dit vangt opdrachten van google home via IFTTT (api webhooks)
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*