Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Wanneer ik naar mijn apparaat ga met bv een GET ( ghomeip:8008/setup/assistant/alarms ) dan timed ie uit, en ook een ping naar het ip adres returned niets. Dit zou wel gewoon moeten werken maar ik kan geen relevante problemen vinden. Iemand enig idee?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
Sonos? Ik kreeg Sonos niet in orde met IFTTT. Stringify ondersteunde dit ook niet, voor zover ik me herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefrimmm
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-07 18:33
Bananenspin schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:25:
Wanneer ik naar mijn apparaat ga met bv een GET ( ghomeip:8008/setup/assistant/alarms ) dan timed ie uit, en ook een ping naar het ip adres returned niets. Dit zou wel gewoon moeten werken maar ik kan geen relevante problemen vinden. Iemand enig idee?
Ik heb hier gisteren even mee gespeeld en het werkte bij mij juist uitstekend. Pingen heb ik niet getest, maar POST of GET requests wel. Weet je zeker dat je geen netwerk probleem hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Jefrimmm schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:19:
[...]

Ik heb hier gisteren even mee gespeeld en het werkte bij mij juist uitstekend. Pingen heb ik niet getest, maar POST of GET requests wel. Weet je zeker dat je geen netwerk probleem hebt?
Tja ik vind het lastig te zeggen maar het enigste device die niet reageert is de google home.. Ik ben er wel achter gekomen dat het via mijn telefoon wel werkt (wifi -> wifi) maar vanaf mijn pc wilt het niet (wired -> wifi). Maar bv mijn chromecast is ook draadloos en die kan ik dan wel weer prima benaderen vanaf mijn pc.. 8)7

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper28nl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 11:35

viper28nl

Homey user

Heeft er hier iemand de Sony STR DN1080 receiver? Ik krijg het niet voor elkaar om voice control aan te zetten in de google home app bij devices.

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
https://community.sony.co...-the-receiver/td-p/656443 -> kennelijk werkt dat allemaal niet zo lekker.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 09:17
Hallo dames en heren, een vraagje,

Ik heb een google Home mini uit DE besteld en maak er al met veel plezier gebruik van om spotify, netflix, radio etc. te luisteren.

Het lukt me alleen nog niet om mijn versterker automatisch aan te laten gaan met mijn home. Ik heb een Denon X2000 met mooie KEF speakers en in het kader van de verdere automatiscering zou ik het wel tof vinden als ik niet eerst de versterker aan hoef te zetten met de afstandsbediening als ik wat wil kijken of luisteren maar dat ik gewoon wat kan roepen als ik thuis kom en dat google de rest doet.

Het stomme is dat die denon versterker een app heeft waarmee ik wia het wifi netwerk hem wel aan kan zetten dus het is mogelijk, er is alleen niemand die die app aan google home heeft geknoopt ben ik bang.

Is mijn enige oplossing een logitech harmony hub?

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Rhaegar1 op 22-01-2018 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:34

HeroS

SmartHome Nerd

Rhaegar1 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:41:
Hallo dames en heren, een vraagje,

Ik heb een google Home mini uit DE besteld en maak er al met veel plezier gebruik van om spotify, netflix, radio etc. te luisteren.

Het lukt me alleen nog niet om mijn versterker automatisch aan te laten gaan met mijn home. Ik heb een Denon X2000 met mooie KEF speakers en in het kader van de verdere automatiscering zou ik het wel tof vinden als ik niet eerst de versterker aan hoef te zetten met de afstandsbediening als ik wat wil kijken of luisteren maar dat ik gewoon wat kan roepen als ik thuis kom en dat google de rest doet.

Het stomme is dat die denon versterker een app heeft waarmee ik wia het wifi netwerk hem wel aan kan zetten dus het is mogelijk, er is alleen niemand die die app aan google home heeft geknoopt ben ik bang.

Is mijn enige oplossing een logitech harmony hub?

Alvast bedankt.
Ik heb een Onkyo hierbij kan ik instellen dat hij luistert naar de HDMI poort. Hieraan hangt een Chromecast dus als ik vraag aan de Home om wat af te spelen dan gaat automatisch me versterker aan en op het juiste kanaal.

Geen idee of deze optie in de Denon zit.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
HeroS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:00:
[...]

Ik heb een Onkyo hierbij kan ik instellen dat hij luistert naar de HDMI poort. Hieraan hangt een Chromecast dus als ik vraag aan de Home om wat af te spelen dan gaat automatisch me versterker aan en op het juiste kanaal.

Ja is gek, kan geen instelling vinden, de Denon is slim genoeg om wel het ingangssignaal te kiezen waar wat op wordt uitgezonden maar aangaan ho maar. beetje een bummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Rhaegar1 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:08:
[...]

Ja is gek, kan geen instelling vinden, de Denon is slim genoeg om wel het ingangssignaal te kiezen waar wat op wordt uitgezonden maar aangaan ho maar. beetje een bummer.
Heb je de USB input van je Chromecast in je receiver zitten of via een stopcontact? Ik had dit eerst met mijn TV ook en nu werkt het wel (USB van TV geeft pas stroom als hij aanstaat 8)7 )

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
Steevo_S schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:15:
[...]

Heb je de USB input van je Chromecast in je receiver zitten of via een stopcontact? Ik had dit eerst met mijn TV ook en nu werkt het wel (USB van TV geeft pas stroom als hij aanstaat 8)7 )
Heb ik wel mee gespeeld maar misschien moet ik nog even wat combinaties proberen. Ik kwam er na installatie (toen ik voor de chromecast usb en HDMI in tv) achter dat google home ook een apart turn on demand herkend. Mischien die nog is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper28nl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 11:35

viper28nl

Homey user

Rhaegar1 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:31:
[...]

Heb ik wel mee gespeeld maar misschien moet ik nog even wat combinaties proberen. Ik kwam er na installatie (toen ik voor de chromecast usb en HDMI in tv) achter dat google home ook een apart turn on demand herkend. Mischien die nog is proberen.
Als je wat gevonden heb dan hoor ik het graag! Ik heb zelf een Sony DN1080 met chromecast built-in. Deze kan ik ook niet automatisch inschakelen.

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Lees mijn eerder gestuurde post nog eens, iemand heeft gevonden hoe het met jouw receiver zou moeten werken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb nu in de tuin ook Hue. Deze wil ik automatisch aan en uit laten gaan als de zon op en onder gaat. Prima zou je denken. Echter heb ik als ik Google Home vraag de lampen uit te doen met Good night, hij alle lampen uit doet. Echter wil ik dat hij alleen de lampen in huis uit doet. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Met IFTTT kan ik alleen maar 1 room uitschakelen, maar niet 2 rooms die in de woonkamer zijn. Zo heb ik spotjes in de 'Living Room' en lampen in de 'Kitchen'. Nu kan ik de lampen in de Kitchen toevoegen aan de Living Room, maar als ik dan zeg; "turn on the living room lights" knalt hij de keuken lampen ook aan..

Edit: Hmm ik maak een andere room, waar alles in zit behalve de Garden Lights..

[ Voor 39% gewijzigd door JoeZuCK op 23-01-2018 14:30 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Andere shortcut maken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Bananenspin schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:55:
Weet iemand hoe je kan instellen wie er kijkt via netflix? Wij delen netflix hier en ik ben niet het hoofdaccount maar de tweede. Als ik iets via Netflix wil kijken dan speelt hij dat af via het hoofdaccount wat ik dus niet wil. Gek genoeg kan ik hier ook niets over vinden via netflix zelf of google home. Is dit dan onmogelijk?
Je gebeden zijn gehoord: https://9to5google.com/20...atch-multi-user-profiles/

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
Ze kunnen beter eens zorgen dat GH mijn android TV kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Don't tell me, tell Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Just did, did not work.

I can not play om android TV yet.
Vooral dat yet stoort me.

[ Voor 16% gewijzigd door maartend op 24-01-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:52

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Was het niet de Netflix app voor Android TV die dwars zit? Ik dacht zoiets gelezen te hebben. Als ik me goed herinner, stuurt de Netflix app op je telefoon of je Google Hoome in de situatie met een Chromecast een link naar de Chromecast, die vervolgens de link afspeelt. Bij een Android TV neemt speelt de Netflix app je film of serie af en niet de ingebouwde Chromecast.

Ik kan zo even snel geen bron vinden van het bovenstaande, dus misschien heb ik het niet helemaal juist. Maar dat is wat ik er van begrepen heb.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Aaah wat chill dit, thanks voor de quote anders had ik het wellicht gemist!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Yukkie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:02:
Was het niet de Netflix app voor Android TV die dwars zit? Ik dacht zoiets gelezen te hebben. Als ik me goed herinner, stuurt de Netflix app op je telefoon of je Google Hoome in de situatie met een Chromecast een link naar de Chromecast, die vervolgens de link afspeelt. Bij een Android TV neemt speelt de Netflix app je film of serie af en niet de ingebouwde Chromecast.

Ik kan zo even snel geen bron vinden van het bovenstaande, dus misschien heb ik het niet helemaal juist. Maar dat is wat ik er van begrepen heb.
Was mij ook verteld door Google, maar werkt ondertussen nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijsveld
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-08 16:51
Thanks! vanavond ff testen. Wel al ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Echt goed nieuws. werkt als een trein.
Jaar begint goed.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Ik heb zojuist volgens mij de eerste hint gehoord richting de Nederlandse ondersteuning. Toen ik 'Hey google, good morning' zei, las hij de titels van mijn agenda-afspraken op met een Nederlandse stem (duidelijk een andere stem dan de Engelse). Bij de vraag 'Hey google, what's on my calendar' waren het nog wel de Engelse uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

woutur

Klauwtjes uit!

acidd91 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:15:
Ik heb zojuist volgens mij de eerste hint gehoord richting de Nederlandse ondersteuning. Toen ik 'Hey google, good morning' zei, las hij de titels van mijn agenda-afspraken op met een Nederlandse stem (duidelijk een andere stem dan de Engelse). Bij de vraag 'Hey google, what's on my calendar' waren het nog wel de Engelse uitspraken.
Helaas, dit is al een hele tijd zo :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
woutur schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:21:
[...]

Helaas, dit is al een hele tijd zo :)
Bij mij is dit pas sinds gisteren, vandaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
acidd91 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:23:
[...]

Bij mij is dit pas sinds gisteren, vandaar!
Bij mij werkt het ook al een tijdje zo.

Maar hij doet het alleen bij afspraken die een duidelijk Nederlandse omschrijving hebben. Waarschijnlijk op basis van het eerste woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Jep, same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Hmmm hier (nog) niet, maar mijn telefoon staat wel op English US. Niet dat het veel uit maakt aangezien ik geen andere agenda's kan selecteren bij 'my day'. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
'Google Assistant gaat dit jaar Nederlands spreken': http://nu.nl/internet/510...r-nederlands-spreken.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
"Engelse taalondersteuning (voor de tv's van Philips, red.) wordt in de eerste helft van 2018 uitgerold. De andere talen volgen in de tweede helft van het jaar."
Staat toch niet in wat de meesten hier gehoopt hadden, dat het eerste half jaar 2018 zou gaan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Voor televisies ja, wil niet zeggen dat Google Assistant niet eerder al Nederlands verstaat. Al staat in datzelfde artikel:
Het is onduidelijk of de Nederlandse taalondersteuning gelijktijdig beschikbaar zal zijn voor televisies, smartphones en slimme speakers zoals Google Home, maar tot nu toe zijn nieuwe talen van Google Assistant op meerdere apparaten tegelijkertijd geïntroduceerd.

[ Voor 63% gewijzigd door Hmmbob op 25-01-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ben bang dat je het als 1 geheel moet zien hoor!

Zodra het beschikbaar is willen ze het natuurlijk overal uitrollen. Dan kunnen ze de Home hier gaan verkopen en Philips zijn tv's met de Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bij Coolblue staat dit "Binnenkort leverbaar" bij de Mini.

Ook ik verwacht dat we dit jaar echt meedoen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
streamnl schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:33:
Bij Coolblue staat dit "Binnenkort leverbaar" bij de Mini.

Ook ik verwacht dat we dit jaar echt meedoen.
Ik verwacht en hoop ook wel dit jaar, helaas duurt dit jaar nog 11 maanden :|

Hoe eerder hoe beter, zeker voor de WAF werkt het wel mee als de vrouw ook Nederlands tegen de Home's kan praten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00
CoachKoos schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:03:
[...]

Ik verwacht en hoop ook wel dit jaar, helaas duurt dit jaar nog 11 maanden :|

Hoe eerder hoe beter, zeker voor de WAF werkt het wel mee als de vrouw ook Nederlands tegen de Home's kan praten. ;)
Ik kan je uit ervaring vertellen: De WAF is best easy op dit ding! Zeker als je al HUE gebruikt (Hey Google, Turn the lights on/off is het meest gebruikte commando hier in huis).

Mijn vrouw is niet zo van de tech/gadgets, maar de Home mini wordt veel gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Sahi_NL schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:17:
[...]

Ik kan je uit ervaring vertellen: De WAF is best easy op dit ding! Zeker als je al HUE gebruikt (Hey Google, Turn the lights on/off is het meest gebruikte commando hier in huis).

Mijn vrouw is niet zo van de tech/gadgets, maar de Home mini wordt veel gebruikt!
Ik heb al een Home en twee Mini's, waarvan m'n vrouw in het begin dacht wat moet ik ermee, maar waarmee ze ondertussen aardig wat doet. Zelfs aan visite "showen" wat we er allemaal mee kunnen >:)

Maar je merkt toch dat de Engelse taal een beperking is. Ik spreek het vrij goed, maar toch loopt het niet altijd even soepel met de Home. Nederlands maakt het gebruiksgemak toch een stuk hoger.

En dan kan je meer met de Google opvragingen, agenda's etc doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:15
Ik vraag me alleen af hoe het gaan werken met combinaties van Nederlands en Engels.

Bijvoorbeeld met het casten van Netflix, of afspelen van muziek, zul je dan toch vaak om een Engelse titel vragen. Zal dat goed gaan als de vraag verder in het Nederlands is?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59
TheFes schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:01:
Ik vraag me alleen af hoe het gaan werken met combinaties van Nederlands en Engels.

Bijvoorbeeld met het casten van Netflix, of afspelen van muziek, zul je dan toch vaak om een Engelse titel vragen. Zal dat goed gaan als de vraag verder in het Nederlands is?
Dat is inderdaad een goede vraag. Ik denk dat het wel goed gaat. Net even met Google keyboard een stukje geprobeerd in te spreken met af en toe een Engels woord en dat deed hij vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

TheFes schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:01:

Verwacht ik ook geen problemen mee.
Hee google speel Elementary zal volgens mij prima werken. En Speel Ed Sheeran op spotify ook.
Dit is toch ingeburgerd in het nederlands dit soort Engelse woorden.

En als ik nu kan zeggen. Hey google play Doe Maar. Moet het het andersom ook wel werken,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
Waar haalt GH de podcasts vandaan? Ik probeer nu via een shortcut de podcast nu.nl dit wordt het nieuws af te spelen. Maar het lukt me maar niet. Hij zegt dat de podcast niet beschikbaar is. Maar ik zie m toch echt staan in diverse podcast apps en databases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Google is een beetje vaag waar de podcasts vandaan komen maar ik vermoed vanuit Google music

https://voicecontrolled.c...dcasts-google-home/751173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:22
Ik zit inmiddels op 110178 (Preview programme) en het viel me op dat je bij je settings van je devices nu onder ‘Media Playback’ groepen kunt selecteren.

Zelf heb ik twee Google Homes in de woonkamer staan en nu hoe ik niet meer meer te zeggen dat mijn muziek in de ‘Living Room’ afgespeeld moet worden, maar gaat dit nu standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33
Hebben nog meer mensen naast een Google Home ook een Broadlink IR Remote Controller (bijv deze)?

Ik had deze 2 altijd gekoppeld via een Raspberry Pi met Home-Assistent en IFTT maar dat hoeft niet meer.
Met de nieuwe IHC app kan je als je wat scene's ingesteld hebt deze direct koppelen met je Google Assistent :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

Kwam er vandaag achter dat je de google home als wekker radio kan gebruiken 😁
Hier ben ik persoonlijk heel erg blij mee. Werkt als volgt : Set media alarm at ...... dan reageert google met wat voor media je wil gebruiken. Je kan dan reageren met een specifiek liedje of een radio station (denk dat hij hier Tunein voor gebruikt?) Ik heb niet geprobeerd of hij ook spotify playlisten kan spelen.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

verbraakje schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:32:
Kwam er vandaag achter dat je de google home als wekker radio kan gebruiken 😁
Hier ben ik persoonlijk heel erg blij mee. Werkt als volgt : Set media alarm at ...... dan reageert google met wat voor media je wil gebruiken. Je kan dan reageren met een specifiek liedje of een radio station (denk dat hij hier Tunein voor gebruikt?) Ik heb niet geprobeerd of hij ook spotify playlisten kan spelen.
Dit is idd beter dan het oude alarm.
Ik krijg mijn spotify playlist nog niet werkend er mee. Had een speciale WakeUp playlist gemaakt.Maar die pakt hij niet.

Nog niet andere geprobeerd of hernoemen van de PL. Maar wel blij dat dit nu kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Laatst online: 18:19
Is er inmiddels iemand die Deezer aan de praat heeft gekregen met de Home?
Ik krijg de melding dat die niet in mijn land te gebruiken is. Ik las ergens dat het alleen in de US, Germany en France zou werken. Waarom zou dat zijn? Het is niet dat er geen licentie voor is oid, ik heb toch een abonnement voor Deezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Werkt er nou geen enkele tweaker bij Google die even kan aangeven aan welke periode we moeten denken voor Nederlandse ondersteuning?

Die vacature stond volgens mij in september online dus dan zal er iemand in november(?) aan de slag zijn gegaan en dan moet je nu toch wel een heel eind zijn zou ik denken (om in ieder geval al een flinke basis set te hebben?).

Nederlandse taal werkt al prima in de spraak naar tekst herkenning dus dan moet dat toch vrij snel mogelijk zijn.

En volgens mij gebruikt het merendeel van de gebruikers assistant voor:

Hey google:

doe de lampen in de woonkamer aan op 50 %
He speel spotify afspeellijst XXX
ze de verwarming op XXX
zet een wekker voor morgen op XXx
zet het volume hoger / lager
Maak een afspraak in mijn agenda
Start netflix serie XXXX
stuur een email/whatsappje naar XXXX met de tekst XXXX

Zaken als de agenda voorlezen, vlucht / OV info, weerberichten, boodschappen, reserveringen etc is allemaal leuk en aardig en zal iedereen vast gaan gebruiken zodra het kan, maar de aanschafreden ligt bij veel mensen denk ik bij die basis zaken.

Dus kunnen ze geen Nederlands ondersteuning 1.0 uitbrengen of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 13-09 20:41
RensJ schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:07:
Werkt er nou geen enkele tweaker bij Google die even kan aangeven aan welke periode we moeten denken voor Nederlandse ondersteuning?
[...]
Dus kunnen ze geen Nederlands ondersteuning 1.0 uitbrengen of zo.
je kunt maar een keer een eerste indruk maken, dus ik snap wel dat ze het goed willen doen. Stel je de kritieken voor in tijdschriften en hier bij Tweakers als de Nederlandse versie duidelijk minder is dan de Engelse.

Wat is verder het probleem met engels eigenlijk. Wij als early adopters hebben daar toch niet zo'n problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
maxtrash schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:29:
[...]

je kunt maar een keer een eerste indruk maken, dus ik snap wel dat ze het goed willen doen. Stel je de kritieken voor in tijdschriften en hier bij Tweakers als de Nederlandse versie duidelijk minder is dan de Engelse.

Wat is verder het probleem met engels eigenlijk. Wij als early adopters hebben daar toch niet zo'n problemen mee?
Tis meer dat de vrouw en kinderen er dan ook mee werken.

1e indruk is uiteraard belangrijk en als de basis niet goed werkt sla je een flater, maar kritieken zijn volgens mij alleen maar afhankelijk van hoe je het brengt.

Als je heel duidelijk aangeeft dat het een versie is met de basis dingen en dat updates die elk XXX (kwartaal?) voor flink wat nieuwe functies zorgen zou je volgens mij juist de media naar je hand kunnen zetten. (denk aan: elke 3 maanden komen er weer nieuwe mogelijkheden in de aandacht (lees: elke 3 maanden nieuwe reclame)

Volgens mij zou de kritiek dan bij release hooguit kunnen zijn: Nederlandse ondersteuning is toegevoegd voor de meeste basis zaken zoals .. .. Jammer dat nog niet alle functionaliteiten beschikbaar zijn, maar Google belooft minimaal elk kwartaal updates uit te rollen.

Of als ze die update eerst eens (in beta?) uitrollen naar de assistant app.

Het is gewoon ruk dat je je toestel op Engels moet hebben staan, want daardoor werkt spraakgestuurd typen in emails/ whatsapp etc een stuk minder nauwkeurig dan wanneer je alleen de Nederlandse taal ingesteld hebt (heb ingesteld staan dat Engels basis is en Nederlands als 2e taal). Je merkt dat de herkenning nu gewoon vaak Engelse woorden pakt die enigszins lijken op het ingesproken Nederlandse woord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Ik denk dat iedereen het graag gisteren ziet gebeuren dan vandaag maar wees je wel bewust van de situatie.

Je hebt een product gekocht wat niet eens officieel uit is gebracht in Nederland (neen, resellers tellen dus niet mee). Het is dan ook niet gek dat het nog niet ondersteund wordt. Oftewel, nog even geduld hebben en je Engels een beetje oppoetsen of het product zolang nog niet gebruiken tot de Nederlandse taal wel ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quickdust
Ik kwam er net achter dat "Show me the news" de laatste nieuwsvideos van NOS en de Telegraaf van YouTube op de Chromecast afspeelt.

Ook werkt hier de eerste visuele assistentie (Show me the weather on TV/Chromecast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:17
Quickdust schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:24:
Ik kwam er net achter dat "Show me the news" de laatste nieuwsvideos van NOS en de Telegraaf van YouTube op de Chromecast afspeelt.

Ook werkt hier de eerste visuele assistentie (Show me the weather on TV/Chromecast)
Ik moest hiervoor wel eerst de taal naar English (US) zetten, op UK werkt het nog niet. Het weer word hier alleen weergegeven in F en niet in C, dat is wel vervelend.

Update: hij geeft het inmiddels in C weer.

[ Voor 4% gewijzigd door rVercors op 07-02-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
rVercors schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:53:
[...]

Ik moest hiervoor wel eerst de taal naar English (US) zetten, op UK werkt het nog niet. Het weer word hier alleen weergegeven in F en niet in C, dat is wel vervelend.
Bij the Google home app kun je dit aanpassen: More settings --> preferences --> Weather

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16
DarkSide schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:40:
[...]

Dit is idd beter dan het oude alarm.
Ik krijg mijn spotify playlist nog niet werkend er mee. Had een speciale WakeUp playlist gemaakt.Maar die pakt hij niet.

Nog niet andere geprobeerd of hernoemen van de PL. Maar wel blij dat dit nu kan.
Bij mij pakt hij automatisch Spotify..

En die instelling dat je een 1e speaker kan kiezen zou ook mooi zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Megupe op 07-02-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hij pakt wel Spotify. Maar geen playlist.
Of iig niet degene die ik wil.

Moet nog kijken of ik dit kan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik denk dat er wat A/B testen lopen met Nederlandse taal! Gisteren zou ik via Assistant op m'n Android device even snel navigeren en een whatsapp bericht versturen. Google reageerde in het Nederlands op mijn Engelse verzoek en ik kon ook Nederlandse verzoeken doen. Vanmorgen weer geprobeerd, lukt niet meer.

• SlitheryImp
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-08 14:00
De Ninety7 Battery Base for Google Home is in de aanbieding bij Amazon.com.

Totaal +/- 48 euro (inclusief verzend en invoerkosten)

(Bij Conrad kost de Ninety7 +/- 64 euro)

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01
Gaat, zodra die NL ondersteuning er dan is, er een update uitgerold worden, of moet je dan per se een NL Google Home kopen?

Ik vraag het, omdat als de NL spraak daadwerkelijk dit jaar ondersteund gaat worden, ik net zo goed nu in Duitsland een Google Home kan kopen en die later kan updaten, maar als die update niet kan omdat mijn GH dan uit Duitsland komt ofzo, dan zou ik er nu een voor niets kopen.

Iemand die dit weet?

Och ja, je moet toch wat he.

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:59
Just_A_User schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:04:
Gaat, zodra die NL ondersteuning er dan is, er een update uitgerold worden, of moet je dan per se een NL Google Home kopen?

Ik vraag het, omdat als de NL spraak daadwerkelijk dit jaar ondersteund gaat worden, ik net zo goed nu in Duitsland een Google Home kan kopen en die later kan updaten, maar als die update niet kan omdat mijn GH dan uit Duitsland komt ofzo, dan zou ik er nu een voor niets kopen.

Iemand die dit weet?
Nee, dat maakt niet uit. Is gewoon afhankelijk van de instelling van je telefoon. Mijn (Duitse) home mini sprak de eerste seconden ook in het duits, maar nadat hij via mijn netwerk met mijn (op engels) telefoon sprak, werd dat Engels. Als straks standaard Nederlands wordt ondersteund, zet je je telefoon op Nederlands en zal daarna ook je google home netjes Nederlands tegen je praten...

(dus ja; je kunt een duitse versie aanschaffen. :-)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16
Mijn home begon in het Duits maar ging tijdens installatie automatisch over op Engels, ik hoop een verwacht dat dit later ook naar Nederland zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals via eBay (tobydeals) een Google Home Mini gekocht. Deze wil ik graag gebruiken voor het bedienen van mijn Chromecast (Netflix, Youtube) en Chromecast Audio (Spotify). Nu nog even geduld. Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

meesje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:22:
Zoals via eBay (tobydeals) een Google Home Mini gekocht. Deze wil ik graag gebruiken voor het bedienen van mijn Chromecast (Netflix, Youtube) en Chromecast Audio (Spotify). Nu nog even geduld. Ik ben erg benieuwd.
Hopelijk toch wel gebruik gemaakt van de coupon code? PROMO10 geeft je 10 euro korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verbraakje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:30:
[...]

Hopelijk toch wel gebruik gemaakt van de coupon code? PROMO10 geeft je 10 euro korting
Ja zeker! Eerder deze week al een Amazon Echo Dot besteld (ook met 10 euro korting) en vandaag met nieuw ebay account ;) de Google Home Mini. Ik ben benieuwd welke beter bevalt en zoals aangegeven de Google Home Mini in ieder geval gebruiken icm de Chromecasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

meesje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:38:
[...]

Ja zeker! Eerder deze week al een Amazon Echo Dot besteld (ook met 10 euro korting) en vandaag met nieuw ebay account ;) de Google Home Mini. Ik ben benieuwd welke beter bevalt en zoals aangegeven de Google Home Mini in ieder geval gebruiken icm de Chromecasts.
Heb je ook 2 PayPal accounts? want ik krijg het niet voor elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
verbraakje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:39:
[...]

Heb je ook 2 PayPal accounts? want ik krijg het niet voor elkaar
Ja, heb ik ook gedaan, maar via nl.pepper.com had ik gelezen dat meerdere paypal accounts niet nodig zou zijn (wel meerdere ebay account). Mijn eerste pp account hangt aan mijn cc, aan het tweede account heb ik met ideal een tegoed gestort. Ik dacht dat ik zo alles gereed had, maar opeens werkte de PROMO10 code niet meer.....
Toen nog maar een poging gedaan op een ander apparaat: safari browser op mijn ipad (de eerdere bestelling deze week was via safari op mijn macbook). Via de ipad werkte het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

meesje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:56:
[...]

Ja, heb ik ook gedaan, maar via nl.pepper.com had ik gelezen dat meerdere paypal accounts niet nodig zou zijn (wel meerdere ebay account). Mijn eerste pp account hangt aan mijn cc, aan het tweede account heb ik met ideal een tegoed gestort. Ik dacht dat ik zo alles gereed had, maar opeens werkte de PROMO10 code niet meer.....
Toen nog maar een poging gedaan op een ander apparaat: safari browser op mijn ipad (de eerdere bestelling deze week was via safari op mijn macbook). Via de ipad werkte het!
Gelukt! met het zelfde PayPal account. Echter ik heb schijnbaar 2 verschillende email adressen gekoppeld aan 1 account. Nu met het andere email adres 2 x iets kunnen bestellen. Hierbij wel gebruik gemaakt van mijn 2de "zakelijke" ebay account

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verbraakje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:12:
[...]

Gelukt! met het zelfde PayPal account. Echter ik heb schijnbaar 2 verschillende email adressen gekoppeld aan 1 account. Nu met het andere email adres 2 x iets kunnen bestellen. Hierbij wel gebruik gemaakt van mijn 2de "zakelijke" ebay account
Mooi! Wellicht kunnen we straks onze ervaringen/problemen/oplossingen hier delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ik heb vanochtend gebeld naar Coolblue, omdat die op hun website de Google Home hebben staan met 'binnenkort verwacht' en een prijs van 9.999 euro :P Nu klopt die prijs natuurlijk niet, maar ze hebben geen idee wat de prijs gaat zijn, of wanneer ie binnen komt.

Dus toen vroeg ik van 'dat kan dus ook in theorie pas over een jaar zijn', maar daarop reageerde de medewerker dat het door de regel genomen zo is dat als ze producten op hun website gaan tonen als in 'binnenkort leverbaar' dat 'binnenkort' ongeveer +/- een maand is. Hij gaf daarbij duidelijk aan dat het dan gaat om het product met Nederlandse ondersteuning.

Nu is dat niet zo heel spannend natuurlijk want je kunt 'm ook in Duitsland kopen, en die kun je updaten zodat het Nederlands wordt, maar het zou dus wel betekenen (als het klopt) dat 'NL spraakondersteuning komt in 2018 naar Nederland' dus maart/april gaat zijn.

Maar of het klopt weet ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Het is in ieder geval een theorie die dusdanig interessant is dat ik nog even wacht met de aanschaf van een extra exemplaar. Ook vanwege het berichtje van freakstar van een week eerder over een mogelijke test van de Nederlandse assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ongeveer een maand...
Dan mogen ze opschieten want hij staat al enkele weken online bij Coolblue ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik geloof de redenering van Coolblue niet zo! Toen Pebble ophield te bestaan bezweerde een medewerker van ze ook dat er echt nog nieuwe levering binnen zouden komen...3x raden.

Pas als de assistent goed werkt in Nederlands komt Google met de Home officieel naar Nederland. En de berichten zijn nog steeds tweede helft van het jaar.

Testen doen ze alleen met leden van hun beta programma... Mijn Home leest ook sommige afspraken in NL voor, al maanden. Dat zegt dus ook nog niets over een termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
Mijn google home mini leest afspraken van mij voor, die niet (meer) in mijn agenda staan.

De afspraken die het voorleest, heb ik er al lang geleden uitgehaald en zijn ook niet meer zichtbaar via de agenda van mijn telefoon maar ook niet via https://calendar.google.com/calendar/...

Herkend iemand dit? Of nog beter, hoe krijg ik dit weer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
streamnl schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:32:
Ongeveer een maand...
Dan mogen ze opschieten want hij staat al enkele weken online bij Coolblue ;)
Oh is dat zo? Ja dát heb ik niet gevraagd, dus dat verandert het verhaal dan weer een beetje. Maar ik heb inmiddels ook begrepen dat er geen sprake is van een 'update', maar gewoon een kwestie van je telefoon op de Nederlandse taal zetten en...that's it?

Want dan ga ik a.s. zaterdag dat ding uit Duitsland laten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
Just_A_User schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:04:
[...]

Oh is dat zo? Ja dát heb ik niet gevraagd, dus dat verandert het verhaal dan weer een beetje. Maar ik heb inmiddels ook begrepen dat er geen sprake is van een 'update', maar gewoon een kwestie van je telefoon op de Nederlandse taal zetten en...that's it?

Want dan ga ik a.s. zaterdag dat ding uit Duitsland laten komen :)
t.z.t. is het een kwestie van je telefoon op NL zetten, ja. Maar dan moet Google Assistant wel dus NL ondersteunen en _dat_ zal wel via een update moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
podarcis schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:08:
[...]

t.z.t. is het een kwestie van je telefoon op NL zetten, ja. Maar dan moet Google Assistant wel dus NL ondersteunen en _dat_ zal wel via een update moeten gebeuren.
Oke, en hoe zeker weten 'we' dan dat dat met een update kan, én dat die update er komt? want wat nou als er straks blijkt dat dat niet kan en je dan dus maar een 'nederlandse' Google Home had moeten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
Just_A_User schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:16:
[...]

Oke, en hoe zeker weten 'we' dan dat dat met een update kan, én dat die update er komt? want wat nou als er straks blijkt dat dat niet kan en je dan dus maar een 'nederlandse' Google Home had moeten kopen?
Het is gewoon één en hetzelfde apparaat. Dus als die ondersteuning er komt, komt ie ook voor de 'duitse', 'engelse' of 'japanse' versie.

(Maar Engels tegen dat ding praten went ook snel hoor :-)

[ Voor 5% gewijzigd door podarcis op 19-02-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:15
Just_A_User schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:16:
[...]

Alles wordt in de cloud gedaan, het enige wat hij qua Nederlands op het apparaat zelf moet hebben is een berichtje dat hij geen verbinding met het internet kan maken en wat berichtjes voor de initiële setup.
Het heeft voor die paar bestanden geen zit om een specifieke versie voor elk land te maken, dat maakt het alleen maar een stuk duurder en onhandiger qua logistiek.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
TheFes schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:21:
[...]

Alles wordt in de cloud gedaan, het enige wat hij qua Nederlands op het apparaat zelf moet hebben is een berichtje dat hij geen verbinding met het internet kan maken en wat berichtjes voor de initiële setup.
Het heeft voor die paar bestanden geen zit om een specifieke versie voor elk land te maken, dat maakt het alleen maar een stuk duurder en onhandiger qua logistiek.
Hm, dat klinkt op zich logisch. Nou ja, oke, dan maar deze week uit Duitsland laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Just_A_User schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:34:
[...]

Hm, dat klinkt op zich logisch. Nou ja, oke, dan maar deze week uit Duitsland laten komen.
Je kan hem ook op ebay bestellen volgens mij krijg je nog steeds korting met PROMO10 als kortingscode

Hoorde zelf goede verhalen over Toby dus daar heb ik hem besteld. Echter nog geen verzend bericht (zaterdag besteld) Maar besteld met PayPal dus als het niet geleverd word krijg je het geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
verbraakje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:47:
[...]

Je kan hem ook op ebay bestellen volgens mij krijg je nog steeds korting met PROMO10 als kortingscode

Hoorde zelf goede verhalen over Toby dus daar heb ik hem besteld. Echter nog geen verzend bericht (zaterdag besteld) Maar besteld met PayPal dus als het niet geleverd word krijg je het geld terug.
95 euro is interessant, en daar komt nog eens 10% korting bovenop? Bij de MM in Duitsland kost dat ding 131 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Just_A_User schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:26:
[...]

95 euro is interessant, en daar komt nog eens 10% korting bovenop? Bij de MM in Duitsland kost dat ding 131 euro.
Met toby heb ik (recentelijk) goede ervaring. Afgelopen maandag had ik een Amazon Echo Dot besteld en deze afgelopen zaterdag al ontvangen (bezorging ging via DPD). Het betrof een US model en er werd een verloopstekker (werd volgens mijn niet in de advertentie vermeld) bij geleverd.

Afgelopen vrijdag een Google Home Mini besteld. Deze zal ergens komende week wel arriveren.

De code PROMO10 is nog t/m vandaag geldig een geeft 10 euro korting (minimaal bestelbedrag 20 euro, ex.verzendkosten, echter bij toby is het een all-in prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verbraakje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:47:
[...]

Ik heb de Google Home Mini afgelopen vrijdag besteld. En ook nog geen verzendbericht. Echter ze geven in hun advertentie ook aan dat ze vanwege een verbouwing pas vanaf 20 feb weer verzenden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben heel erg benieuwd. Helaas mijn Google Home Mini nog niet binnen. Wel al redelijk veel gespeeld met Alexa. Ik heb helemaal verslaafd aan voice control. ;)
"Een paar maanden" klinkt trouwens nog wel redelijk een slag om de arm.
Hopelijk komt Apple ook snel met een compacte (betaalbare) speaker à la Amazon Echo Dot en Google Home Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
Oeh spannend, het werkt allemaal erg goed in het Engels. Maar ben benieuwd hoeveel we vanaf de Nederlandse lancering ook direct kunnen. Aangezien we in het Nederlands nogal wat Engelse woorden gebruiken ben ik benieuwd hoe snel die kan schakelen tussen die twee binnen één zin.

Ook viel het me op dat ze in de video het niet hadden over de Google Home maar alleen over Android en iPhone telefoons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 13-09 20:41
Erg leuk apparaat, zo'n google home. Wel merk ik de laatste tijd steeds vaker dat je soms best hard moet roepen voordat hij je verstaat, zeker als er bijvoorbeeld muziek speelt.
Toen ik hem net had viel me juist op dat hij zo gevoelig was. Ik nam toen aan dat hij de spraak in de microfoon corrigeert voor het geluid dat hij zelf maakt want zelfs als je zacht praatte t.o.v. het muziekvolume, kon hij je verstaan. Dit is dus al enige maanden niet meer zo. Iemand die deze ervaring deelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:43
Quickdust schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:21:
Oeh spannend, het werkt allemaal erg goed in het Engels. Maar ben benieuwd hoeveel we vanaf de Nederlandse lancering ook direct kunnen. Aangezien we in het Nederlands nogal wat Engelse woorden gebruiken ben ik benieuwd hoe snel die kan schakelen tussen die twee binnen één zin.
Mogelijk dat hierin kan helpen :)
But that's not all on the language front. Assistant will also understand several languages at once later in the year, so if you live in a multilingual home like I do, you can easily switch between multiple languages and Assistant will understand. The first to be supported for on-the-fly switching are English, French, and German. It's not clear from the phrasing, but I do hope this comes to Google Home too and not just Assistant on the phone.
https://www.androidpolice...-coming-google-assistant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 11:04
Heads up: KlikAanKlikUit werk nu "native" met Google Home , via de Trust Smart Home skill!

Meer info
tricobalt in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

Tips
tricobalt in "KlikAanKlikUit ICS-2000 - Ervaringen en discussies"

PS: weet iemand wanneer we routines kunnen verwachten in Google App? (eventueel in preview program)
Ben voice control junk :) . Stuur er alles mee aan. Kaku (ICS-2000), CV (Google Nest), AV apparatuur (Harmony Hub) , Muziek (Spotify) etc.

Groet,
Trico

[ Voor 5% gewijzigd door tricobalt op 23-02-2018 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

woutur

Klauwtjes uit!

maxtrash schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:46:
Erg leuk apparaat, zo'n google home. Wel merk ik de laatste tijd steeds vaker dat je soms best hard moet roepen voordat hij je verstaat, zeker als er bijvoorbeeld muziek speelt.
Toen ik hem net had viel me juist op dat hij zo gevoelig was. Ik nam toen aan dat hij de spraak in de microfoon corrigeert voor het geluid dat hij zelf maakt want zelfs als je zacht praatte t.o.v. het muziekvolume, kon hij je verstaan. Dit is dus al enige maanden niet meer zo. Iemand die deze ervaring deelt?
Dacht vandaag precies hetzelfde!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricobalt
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 11:04
maxtrash schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:46:
Ja heb ook dat idee. Spraakherkenning leek minder gevoelig de afgelopen ~ 2 maanden.
Paar gedachten:
Blijkt dat er nogal wat flinke bugs zitten in preview program FW van de Google Home (as expected).
Ben sinds week weer terug naar normale versie en lijkt weer beter te werken nu.
Mogelijk kan {voice match = on} ook een invloed hebben, zeker voor shortcuts.

Trico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wij hebben de Home verplaatst, weg van andere geluidsbronnen. Leverde een flinke verbetering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Hmmbob schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:25:
Wij hebben de Home verplaatst, weg van andere geluidsbronnen. Leverde een flinke verbetering op.
De Home "luistert" inderdaad maar slecht. Maar als ik een Youtube filmpje kijk van de Home, dan pikt hij dat altijd wel meteen op... Misschien toch het USA accent dat hij beter (her)kent?

Ik heb die van mij ook al bij de TV weggehaald, maar heb geen centrale plaats waar geen stoorzenders zijn en waar ik een stroomaansluiting ervoor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag mijn Google Home Mini ontvangen. Deze heb ik nu ingesteld om Netflix te bedienen via de Chromecast en Spotify via de Chromecast Audio. Om je Google Home goed in te stellen is het wel aan te raden om de taal van je device (ipad, iphone, etc.) op Engels in te stellen. Daarna heb ik de taal weer terug gezet naar NL.

Verder nog even een test gedaan met het afspelen van radio via TuneIn. De zender NPO Radio 2 kende ie niet, terwijl Alexa (Echo Dot) deze wel kent.

Voor andere doeleinden, behalve spotify en netflix, zal ik de Chromecast waarschijnlijk nog niet gebruiken. De home automation bedien ik via nu Alexa. Misschien wordt het anders als de Google Home de NL taal beheerst over een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

woutur schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:59:
[...]

Dacht vandaag precies hetzelfde!
Same here. Mic lijkt minder gevoelig oid. Toen ik hem net had reageerde hij vrij rap. Nu moet ik soms wel 4 keer schreeuwen voordat hij mijn stem oppikt.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
HeroS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:00:
[...]

Gaat dan niet ook je TV aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Maeslant schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:54:
[...]

Gaat dan niet ook je TV aan?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

das wel mooi. Mijn marantz gaat ook aan. Maar dan ook mijn TV.
En das best irritant. Als ik spotify wil luisteren hoeft mijn TV niet aan.

Al verschillende instellingen geprobeerd maar niets helpt.

Als ik spotify op de telefoon open en dan via spotify connect naar de versterker ga, blijft de TV wel uit.

Nu maar een Home gekocht voor wat beter geluid beneden. En de mini is naar de slaapkamer.
in de meeste gevallen "luister" ik toch niet echt. En is de home meer dan genoeg.
Als ik echt ga luisteren doe ik dat wel via spotify connect.

Pagina: 1 ... 12 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...