maxtrash schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:29:
[...]
je kunt maar een keer een eerste indruk maken, dus ik snap wel dat ze het goed willen doen. Stel je de kritieken voor in tijdschriften en hier bij Tweakers als de Nederlandse versie duidelijk minder is dan de Engelse.
Wat is verder het probleem met engels eigenlijk. Wij als early adopters hebben daar toch niet zo'n problemen mee?
Tis meer dat de vrouw en kinderen er dan ook mee werken.
1e indruk is uiteraard belangrijk en als de basis niet goed werkt sla je een flater, maar kritieken zijn volgens mij alleen maar afhankelijk van hoe je het brengt.
Als je heel duidelijk aangeeft dat het een versie is met de basis dingen en dat updates die elk XXX (kwartaal?) voor flink wat nieuwe functies zorgen zou je volgens mij juist de media naar je hand kunnen zetten. (denk aan: elke 3 maanden komen er weer nieuwe mogelijkheden in de aandacht (lees: elke 3 maanden nieuwe reclame)
Volgens mij zou de kritiek dan bij release hooguit kunnen zijn: Nederlandse ondersteuning is toegevoegd voor de meeste basis zaken zoals .. .. Jammer dat nog niet alle functionaliteiten beschikbaar zijn, maar Google belooft minimaal elk kwartaal updates uit te rollen.
Of als ze die update eerst eens (in beta?) uitrollen naar de assistant app.
Het is gewoon ruk dat je je toestel op Engels moet hebben staan, want daardoor werkt spraakgestuurd typen in emails/ whatsapp etc een stuk minder nauwkeurig dan wanneer je alleen de Nederlandse taal ingesteld hebt (heb ingesteld staan dat Engels basis is en Nederlands als 2e taal). Je merkt dat de herkenning nu gewoon vaak Engelse woorden pakt die enigszins lijken op het ingesproken Nederlandse woord.