In plaats van NPO Radio 2 moet je alleen Radio 2 zeggen. Dan werkt hij (hier in ieder geval) welmeesje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:30:
Vandaag mijn Google Home Mini ontvangen. Deze heb ik nu ingesteld om Netflix te bedienen via de Chromecast en Spotify via de Chromecast Audio. Om je Google Home goed in te stellen is het wel aan te raden om de taal van je device (ipad, iphone, etc.) op Engels in te stellen. Daarna heb ik de taal weer terug gezet naar NL.
Verder nog even een test gedaan met het afspelen van radio via TuneIn. De zender NPO Radio 2 kende ie niet, terwijl Alexa (Echo Dot) deze wel kent.
Voor andere doeleinden, behalve spotify en netflix, zal ik de Chromecast waarschijnlijk nog niet gebruiken. De home automation bedien ik via nu Alexa. Misschien wordt het anders als de Google Home de NL taal beheerst over een paar maanden.
Bedankt. Ik zal dat morgen eens testen.Quickdust schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:20:
[...]
In plaats van NPO Radio 2 moet je alleen Radio 2 zeggen. Dan werkt hij (hier in ieder geval) wel
Op het MWC heeft Google aangekondigd dat Actions in het Nederlands beschikbaar komen. Dat is goed nieuws en een stapje dichterbij een Nederlands sprekende Google Assistant. Actions zijn de zinnen die app-makers kunnen gebruiken om te communiceren met hun app of hardware. Als ik het goed begrepen heb, moet het binnenkort dus mogelijk te zijn om bijvoorbeeld te zeggen: OK Google, doe de lichten aan of OK Google, speel Yellow Submarine van de Beatles. De tech is beschikbaar, nu moeten alleen de fabrikanten nog aan de slag
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Kan ik dat ook vergelijken met bv bij Alexa dat er een skill is die het laatste NOS nieuws voor leest?woutur schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:44:
Op het MWC heeft Google aangekondigd dat Actions in het Nederlands beschikbaar komen. Dat is goed nieuws en een stapje dichterbij een Nederlands sprekende Google Assistant. Actions zijn de zinnen die app-makers kunnen gebruiken om te communiceren met hun app of hardware. Als ik het goed begrepen heb, moet het binnenkort dus mogelijk te zijn om bijvoorbeeld te zeggen: OK Google, doe de lichten aan of OK Google, speel Yellow Submarine van de Beatles. De tech is beschikbaar, nu moeten alleen de fabrikanten nog aan de slag
Ik weet niet zo goed hoe de skill opgebouwd is bij Alexa: heeft de NPO daar tijd in gestoken om dat te regelen of werkt dat omdat Alexa een soort mini-podcast automatisch kan opzoeken en afspelen?meesje schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:49:
[...]
Kan ik dat ook vergelijken met bv bij Alexa dat er een skill is die het laatste NOS nieuws voor leest?
De Google Home heeft via de Home app een plekje waar je nieuwsbronnen kan instellen, maar vooralsnog kun je alleen bronnen in het Engels, Frans, Duits en Chinees(?) kiezen. Deze zijn nu nog alleen bereikbaar door in het Engels een commando aan je Google Home te geven. Met de implementatie van Nederlands bij Actions, zou de NOS een Action kunnen maken waarbij je aan Google Home kunt vragen: OK Google, geef me het laatste NOS nieuws.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Het gaat nog wat worden!
Staat zelfs een datum in van 25 april dat ontwikkelaars hun Actions klaar moeten hebben.
https://www.emerce.nl/nie...nederlandse-ontwikkelaars
Ik heb in het verleden een Engelse Action gemaakt voor m'n Homewizard om de temperatuur op te vragen. Al getest in de SDK en alles is in te stellen op NL.
Je kan Actions testen op je Home, maar die trapt er nog niet in om Nederland te "horen"...
Staat zelfs een datum in van 25 april dat ontwikkelaars hun Actions klaar moeten hebben.
https://www.emerce.nl/nie...nederlandse-ontwikkelaars
Ik heb in het verleden een Engelse Action gemaakt voor m'n Homewizard om de temperatuur op te vragen. Al getest in de SDK en alles is in te stellen op NL.
Je kan Actions testen op je Home, maar die trapt er nog niet in om Nederland te "horen"...
Nu maar hopen dat Harmony zijn koppeling voor hun hub ook snel in Nederland beschikbaar maakt zodat het niet meer via omwegen als ifttt hoeft.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
ik gebruik de shortcut functionaliteit van google hjome sowieso. Dus "turn off" ipv "ask harmony to turn off".puntje013 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:32:
Nu maar hopen dat Harmony zijn koppeling voor hun hub ook snel in Nederland beschikbaar maakt zodat het niet meer via omwegen als ifttt hoeft.
als je straks een Nederlandse shortcut kunt maken en koppelen aan een Engelse zin zou het geen probleem mogen zijn.
dat zal toch wel kunnen eigenlijk?
Dit werkt inderdaad. Bij Alexa moet ik ‘npo’ er bij zeggen, anders krijg ik een vreemde zender.Quickdust schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:20:
[...]
In plaats van NPO Radio 2 moet je alleen Radio 2 zeggen. Dan werkt hij (hier in ieder geval) wel
Gisteren nog even met smart home gespeeld: hue en koogeek ingesteld. Dit werkt nu wel goed. Wel mis ik tov van alexa de routines en dat je lampen aan meerdere groepen/rooms kunt toewijzen. Bij Alexa kan ik een lamp toewijzen aan b.v. Living room en aan first floor. Ik heb al even gegoogled. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar door je lampen een slimme naam toe te wijzen kun je wel een workaround toepassen. B.v. door de lampen in de living room te laten beginnen met ‘living room’ en deze toe te wijzen aan de room ‘first floor’.
Wat betreft de routines, ik heb gelezen dat dat er heel snel aan komt.
Nog een snelle kleine vergelijking tussen de Home Mini en de Amazon Echo Dot:
- de Mini is slimmer, kan meer vragen beantwoorden
- het geluid van de Mini speaker vind ik wat beter (voller) dan dit van de Dot, de Dot is wat blikkeriger (beide natuurlijk nog steeds niet top geluid)
- de Mini kan mijn Chromecast (voor Netflix) en Chromecast Audio (spotify) aansturen
- de Dot heeft routines
- de Dot kan omgaan met meerdere groepen
- voor nu (de NL ondersteuning komt snel) moet je de taal van je device op Engels zetten als je de Mini wilt configureren
- bij de Dot moet je het land van je amazon account op US of UK zetten om de skills werkend te krijgen
- qua uiterlijk vind ik de Mini er mooier uit zien
Zoals eerder aangegeven, zijn sommige neg. punten voor de Mini straks opgelost of is er een workaround beschikbaar.
Het grootste nadeel van de Mini vind ik dat ie ‘feyenoord’ niet begrijpt.
“When is the next match of Ajax” of “When is the next match of PSV” kent ie wel. Aan de ene kant ook we logisch, moeten ze het maar wat beter doen.
Zonder gekheid, ik heb het moeden dat ik ‘feyenoord’ niet goed genoeg op z’n engels uitspreek. Is het iemand anders wel al gelukt?
Ik zeg trouwens wel nadeel van de Mini, de Dot kent helemaal geen NL voetbal. Dit is zomaar een voorbeeld, echter ook bij andere vragen is de Mini slimmer. “What is the humidity?” kan de Mini beantwoorden, de Dot geeft ook een reactie, maar niet de luchtvochtigheid.....
De komende tijd ga ik nog lekker met beide verder spelen. Op dit moment gaat mijn lichte voorkeur uit naar de Mini.
@rVercors en @Quickdust Waar hebben jullie de taal ingesteld op Engels (US)? Bij werken de genoemde opdrachten (nog) niet.Quickdust schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:24:
Ik kwam er net achter dat "Show me the news" de laatste nieuwsvideos van NOS en de Telegraaf van YouTube op de Chromecast afspeelt.
Ook werkt hier de eerste visuele assistentie (Show me the weather on TV/Chromecast)
Probeer eens “Feyenoord Rotterdam”, op z’n Amerikaans natuurlijkmeesje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:24:
[...]
Het grootste nadeel van de Mini vind ik dat ie ‘feyenoord’ niet begrijpt.![]()
“When is the next match of Ajax” of “When is the next match of PSV” kent ie wel. Aan de ene kant ook we logisch, moeten ze het maar wat beter doen.![]()
Zonder gekheid, ik heb het moeden dat ik ‘feyenoord’ niet goed genoeg op z’n engels uitspreek. Is het iemand anders wel al gelukt?
Sometimes you need to plan for coincidence
Lukt me nog niet. ‘Traffic to Rotterdam’ lukt wel. Of google assistant kent feyenoord niet of ik spreek het niet goed genoeg op z’n engels uit...Hmmbob schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:39:
[...]
Probeer eens “Feyenoord Rotterdam”, op z’n Amerikaans natuurlijk
Dat zal het dan zijn, want ik krijg meteen antwoord van m’n Assistant. Probeer eens “how did PSV Eindhoven play in their last game” (sorry) om te zien hoe Feyenoord uitgesproken wordt? Ik hoef trouwens geen “Rotterdam” toe te voegen aan de vraag.
[ Voor 15% gewijzigd door Hmmbob op 28-02-2018 11:50 ]
Uitspreken als fayjenorthmeesje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:44:
[...]
Lukt me nog niet. ‘Traffic to Rotterdam’ lukt wel. Of google assistant kent feyenoord niet of ik spreek het niet goed genoeg op z’n engels uit...
@noobgrinder en @Hmmbob Het lukt me helaas nog niet.... De uitspraak zou moeten zijn als ‘faynorth’, maar het lukt me niet.
In een paar berichten hierboven heb ik de vraag gesteld hoe de taal in te stellen. Kennelijk kun je ook nos/telegraaf nieuws op de chromecast afspelen. De taal moet dan wel op engels (us) staan. Ik ben dus erg benieuwd waar ik deze taal kan instellen. Misschien staat die van mij nog op NL of Engels (uk).
Hier gaat het goed, probeer het zo: fee-je-northmeesje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:55:
[...]
@noobgrinder en @Hmmbob Het lukt me helaas nog niet.... De uitspraak zou moeten zijn als ‘faynorth’, maar het lukt me niet.
In een paar berichten hierboven heb ik de vraag gesteld hoe de taal in te stellen. Kennelijk kun je ook nos/telegraaf nieuws op de chromecast afspelen. De taal moet dan wel op engels (us) staan. Ik ben dus erg benieuwd waar ik deze taal kan instellen. Misschien staat die van mij nog op NL of Engels (uk).
Als je maar een paar vragen over Feijenoord weten wilt dan maak je daar toch gewoon een shortcut van. Moet je Feijenoord wel met iets makkelijks vervangen. 'How did my favourite team do?'noobgrinder schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:14:
[...]
Hier gaat het goed, probeer het zo: fee-je-north
Ik heb de Home in de huiskamer dus ook verplaatst, maar het lijkt de laatste weken alsof ie wat hardhoors is, je moet luider vragen en krijgt vaker 0 op rekest, natuurlijk vooral als je het wil demonstreren, maar dat is meer de schuld van MurphyHmmbob schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:25:
Wij hebben de Home verplaatst, weg van andere geluidsbronnen. Leverde een flinke verbetering op.
Die van mij lijken ook wat minder te luisteren.
ookal verplaatst. Maar dat maakt niet zo veel uit.
Als ze eenmaal de aandacht heeft hoef je niet zo hard te praten dat werkt goed.
Wat dat betreft net een vrouw. :-)
ookal verplaatst. Maar dat maakt niet zo veel uit.
Als ze eenmaal de aandacht heeft hoef je niet zo hard te praten dat werkt goed.
Wat dat betreft net een vrouw. :-)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
KlikAanKlikUit werkt nu ook met Google Home
In de Google Home app heb ik onder “Home Control” en dan ADD devices Trust Smart Home toegevoegd, je krijgt dan een inlogscherm van de ICS2000, inloggen en grant permission geven.
Al je ontvangers en scenes staan nu in de Google Home app onder “Home Control”
De devices (KlikAanKlikUit ontvangers) en ook al je scenes kun je vervolgens een Engelse nickname geven om ze middels voice commando’s te laten schakelen.
Met mijn Google Home Mini werkt dit spatzuiver
Maak rooms aan zoals bv living room, plaats al je ontvangers van de kamer erin en middels bijvoorbeeld het voice commando “living room on” gaan alle ontvangers aan.
Update: het KlikAanKlikUit symbool staat sinds vandaag ook in de lijst met devices, je krijgt hetzelfde inlogscherm van de ICS2000 echter krijg je dan een foutmelding.
In de Google Home app heb ik onder “Home Control” en dan ADD devices Trust Smart Home toegevoegd, je krijgt dan een inlogscherm van de ICS2000, inloggen en grant permission geven.
Al je ontvangers en scenes staan nu in de Google Home app onder “Home Control”
De devices (KlikAanKlikUit ontvangers) en ook al je scenes kun je vervolgens een Engelse nickname geven om ze middels voice commando’s te laten schakelen.
Met mijn Google Home Mini werkt dit spatzuiver
Maak rooms aan zoals bv living room, plaats al je ontvangers van de kamer erin en middels bijvoorbeeld het voice commando “living room on” gaan alle ontvangers aan.
Update: het KlikAanKlikUit symbool staat sinds vandaag ook in de lijst met devices, je krijgt hetzelfde inlogscherm van de ICS2000 echter krijg je dan een foutmelding.
Net even gezocht, echter shortcuts werken volgens mij als je een iphone/ipad hebt. Daarvoor heb je de google assistant app nodig welke alleen (nog?) voor android beschikbaar is. Als het op een andere manier kan, hoor ik het graag.woutur schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:47:
[...]
Als je maar een paar vragen over Feijenoord weten wilt dan maak je daar toch gewoon een shortcut van. Moet je Feijenoord wel met iets makkelijks vervangen. 'How did my favourite team do?'
Verder ben ik erg benieuwd hoe onderstaande gerealiseerd kan worden.
De opdracht “Show me the news" laat de laatste nieuwsvideos van NOS en de Telegraaf van YouTube op de Chromecast afspelen. En de eerste visuele assistentie (Show me the weather on TV/Chromecast).
Beide opdrachten leveren bij mij helemaal niks op.
[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 28-02-2018 14:42 ]
Je moet de taal van je Android of Apple toestel op English/United States zetten (kan zijn dat je de regio op iDevices ook op United States moet zetten). Dan de Google Home app openen en dan kan je shortcuts inrichten. Daarna kun je de taal weer terugzetten naar jouw voorkeur. Is dus niet afhankelijk van Android of iOS.meesje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:40:
[...]
Net even gezocht, echter shortcuts werken volgens mij als je een iphone/ipad hebt. Daarvoor heb je de google assistant app nodig welke alleen (nog?) voor android beschikbaar is. Als het op een andere manier kan, hoor ik het graag.
Thanks! Ik ben al continu aan het switchen. Zojuist alleen onder taal NL op ipad gecheckt. Bepaalde opties zijn dan niet zichtbaar. O.a. default music service. De shortcuts kennelijk dus ook.woutur schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:47:
[...]
Je moet de taal van je Android of Apple toestel op English/United States zetten (kan zijn dat je de regio op iDevices ook op United States moet zetten). Dan de Google Home app openen en dan kan je shortcuts inrichten. Daarna kun je de taal weer terugzetten naar jouw voorkeur. Is dus niet afhankelijk van Android of iOS.
Edit: helaas, onder more settings vind ik niet de shortcuts. Dat zou wel moeten volgens https://support.google.com/googlehome/answer/7382893?hl=en
Ik denk dat ik de zoektocht naar de shortcuts laat ik maar zitten, over een paar maanden werkt de Home ook met de NL taal.
[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 28-02-2018 15:59 ]
Thanks! Dit is ‘m! Het is het eerste stuk is niet fay maar fee.noobgrinder schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:14:
[...]
Hier gaat het goed, probeer het zo: fee-je-north
Google Home weet zelfs wie de trainer is. Alexa snapt daar helemaal niks van...
Je kan de Goole Home app wel downloaden voor IOS.meesje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:40:
[...]
Net even gezocht, echter shortcuts werken volgens mij als je een iphone/ipad hebt. Daarvoor heb je de google assistant app nodig welke alleen (nog?) voor android beschikbaar is. Als het op een andere manier kan, hoor ik het graag.
Zie mijn post verder terug in het forum:
CoachKoos in "Google Home"
Thanks! Aangezien de NL taal vrij snel ondersteund zal worden, laat ik de shortcuts nog wel even zitten. Ik hou er niet van om apps uit verschillende stores te halen.CoachKoos schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:06:
[...]
Je kan de Goole Home app wel downloaden voor IOS.
Zie mijn post verder terug in het forum:
CoachKoos in "Google Home"
De Google Home app heb ik trouwens uit de NL store (nodig voor chromecast). Ik denk dat je Google Assistant app bedoelt...
Nav een ander advies heb ik nog gezocht binnen de Home app, maar heb daar de shortcuts niet gevonden. De taal van mijn ipad had ik op engels (us) gezet, maar heeft niet geholpen.
Is iemand al gelukt om de visualizations aan de praat te krijgen?
https://9to5google.com/20...chromecast-visualization/
https://9to5google.com/20...isual-results-chromecast/
Bij mij werkt beide niet. Ik heb een chromecast 2. De eerste resulteert direct in het afspelen van een video op youtube (en niet een lijst met video’s). Bij de tweede optie wordt aangegeven dat de chromecast dit nog niet ondersteunt.
Het is me nu trouwens wel gelukt om NL nieuws op youtube te krijgen via Home. Het betreft dan een mix van Telegraaf, NOS, rtlnieuws en nu.nl. Erg leuk, maar ik had graag de laatste nieuwsuitzending van b.v. NOS of rtlnieuws gezien.
Bij mij werkt beide niet. Ik heb een chromecast 2. De eerste resulteert direct in het afspelen van een video op youtube (en niet een lijst met video’s). Bij de tweede optie wordt aangegeven dat de chromecast dit nog niet ondersteunt.
Het is me nu trouwens wel gelukt om NL nieuws op youtube te krijgen via Home. Het betreft dan een mix van Telegraaf, NOS, rtlnieuws en nu.nl. Erg leuk, maar ik had graag de laatste nieuwsuitzending van b.v. NOS of rtlnieuws gezien.
[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 28-02-2018 17:33 ]
Welke chromecast heb je? De 2 of de Ultra?Sandro! schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:05:
Bij mij werkt zowel het lijstje met video's als het weer als 'visualization'.
En welke taal heb je ingesteld? Engels(vs) of Engels(uk)?
Kun je van beide een uitspraak voorbeeld geven die bij jou werken?
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 28-02-2018 20:44 ]
Ik heb Engels (US) ingesteld op de Google home. Telefoon maakt volgens mij niets uit. Want zowel mijn vriendin als ik kunnen "Show me the weather" gebruiken. Ik heb telefoon op English (US) en vriendin op Nederlands.
Hier een Ultra CC.
Als ik zeg: Show me the weather dan heb ik visualization
Als ik zeg whats the weather. Dan niet.
Als ik zeg: Show me the weather dan heb ik visualization
Als ik zeg whats the weather. Dan niet.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
@DarkSide @Quickdust Bij mij levert Show me the weather hetzelfde op als What’s the weather....
De Chromecast staat wel aan (eigenlijk altijd als de tv aan staat, want voeding via usb van tv). Als ik zeg ‘play youtube’, wordt dit gelijk doorgegeven aan de chromecast.
De Home Mini heb ik ook op Engeks (VS) ingesteld. Ik heb even gegoogled, maar bij sommige berichten lees ik wisselende bericht (wel/niet werkt, zelfs binnen de US).
Is er nog iets wat ik kan proberen?
De Chromecast staat wel aan (eigenlijk altijd als de tv aan staat, want voeding via usb van tv). Als ik zeg ‘play youtube’, wordt dit gelijk doorgegeven aan de chromecast.
De Home Mini heb ik ook op Engeks (VS) ingesteld. Ik heb even gegoogled, maar bij sommige berichten lees ik wisselende bericht (wel/niet werkt, zelfs binnen de US).
Is er nog iets wat ik kan proberen?
Geen idee. Mijn ultra hangt aan mijn versterker.
Als die uit staat dan gaat de versterker en de tv zelfs aan als ik show me. Gebruik
Als die uit staat dan gaat de versterker en de tv zelfs aan als ik show me. Gebruik
Nog heel specifiek commando ingegeven: show weather on my chromecast. Ik krijg dan te horen: chromecast does not support this feature.
Wordt deze functionaliteit wellicht fase gewijs uitgerold?
Ik heb ook nog de taal van de chromecast aangepast van NL naar Engels (US), maar dat heeft ook niks geholpen. Ook een herstart niet.
Nog een hele andere vraag, meer cosmetisch. Zijn bij jullie de vier bolletjes op de Mini ook dezelfde witte kleur? Soms zie ik foto’s van de Mini waarbij de vier bolletjes gekleurd zijn (de bekende vier kleuren van google).
Ik heb ook nog de taal van de chromecast aangepast van NL naar Engels (US), maar dat heeft ook niks geholpen. Ook een herstart niet.
Nog een hele andere vraag, meer cosmetisch. Zijn bij jullie de vier bolletjes op de Mini ook dezelfde witte kleur? Soms zie ik foto’s van de Mini waarbij de vier bolletjes gekleurd zijn (de bekende vier kleuren van google).
Dat zie ik alleen tijdens een boot cyclus, in andere gevallen zijn de lampjes gewoon wit.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
De taal moet op Engels US staan inderdaad. Je Chromecast moet minimaal versie 1.29 hebben (dit is te zien in de Home app).meesje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:51:
Nog heel specifiek commando ingegeven: show weather on my chromecast. Ik krijg dan te horen: chromecast does not support this feature.
De leds zijn alleen gekleurd bij het opstarten van de Home Mini. Tijdens gebruik zijn ze inderdaad altijd wit.meesje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:51:
Bedankt voor je reactie. Wat betreft de gekleurde leds, dat is me bij het opstarten niet opgevallen. Ik zal vanavond de Mini een keer van de stroom halen. Niet dat dit nu een belangrijk issue is....Sahi_NL schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:04:
[...]
De taal moet op Engels US staan inderdaad. Je Chromecast moet minimaal versie 1.29 hebben (dit is te zien in de Home app).
[...]
De leds zijn alleen gekleurd bij het opstarten van de Home Mini. Tijdens gebruik zijn ze inderdaad altijd wit.
Vanavond zal ik ook eens checken wat de laatste firmware is van mijn Chromecast.
Edit: inderdaad gekleurde leds bij het opnieuw opstarten.
De versie van de chromecast is 1.23 en nog wat. Kennelijk is de firmware nooit meer bijgewerkt.
Ik heb ergens gelezen hoe je via een command line de firmware update kunt forceren. Voordat ik dat ga doen, zet ik ‘m eerst terug naar fabrieksinstellingen. Wellicht gaat dat helpen.
Edit 2: bij terug naar de fabrieksinstellingen werd gelijk de nieuwe firmware toegepast. Nu doet ‘show me the weather’ wel.
[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 01-03-2018 17:09 ]
Al een tijdje stond: Ok Google, latest news op mijn wensenlijstje en vanavond ben ik er even ingedoken hoe ik dit zou kunnen doen. Flink lopen zoeken naar een NOS stream en uiteindelijk gevonden: https://download.omroep.n...euws/nosnieuws_bulalg.mp3. Daarna dit projectje gecloned op mijn Raspberry Pi: https://github.com/noelportugal/google-home-notifier.
De example.js gedraaid met node, vervolgens de node server aangeroepen met: http://raspberrypi:8091/google-home-notifier?text=https://download.omroep.nl/nos/radionieuws/nosnieuws_bulalg.mp3 en voila: NOS nieuws op mijn GH:)
Tot slot een IFTTT trigger aangemaakt met: "If I say: Latest news then call webhook on Pi" en klaar.
Nu nog bezig om een mooie Docker image van het Google Home Notifier project te maken.
De example.js gedraaid met node, vervolgens de node server aangeroepen met: http://raspberrypi:8091/google-home-notifier?text=https://download.omroep.nl/nos/radionieuws/nosnieuws_bulalg.mp3 en voila: NOS nieuws op mijn GH:)
Tot slot een IFTTT trigger aangemaakt met: "If I say: Latest news then call webhook on Pi" en klaar.
Nu nog bezig om een mooie Docker image van het Google Home Notifier project te maken.
thecompany schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:34:
Al een tijdje stond: Ok Google, latest news op mijn wensenlijstje en vanavond ben ik er even ingedoken hoe ik dit zou kunnen doen. Flink lopen zoeken naar een NOS stream en uiteindelijk gevonden: https://download.omroep.n...euws/nosnieuws_bulalg.mp3. Daarna dit projectje gecloned op mijn Raspberry Pi: https://github.com/noelportugal/google-home-notifier.
Knap hoor! Ik heb even een Amazon Echo Dot gehad. Binnen de Alexa app kon je een NOS skill selecteren die het laatste NOS nieuws afspeelde. In dit forum heb ik gelezen dat google met zgn. actions gaat komen. Ik denk dat er ongetwijfeld iemand zal zijn die een NOS action zal maken. Wellicht jij?
Morgen implementeren!thecompany schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:34:
Klinkt goed, maar ik denk dat ik toch ff geduldig wacht totdat m'n Home Nederlands spreektthecompany schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:34:
Haha, exact mijn gedachte. Maar ik kan het betere knutselwerk zoals dit wel waarderen. Zelf totaal het geduld niet voor. Ik ben al blij dat mijn goedkope Sonoff schakelaars bij de nachtlampjes werkenCoachKoos schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:33:
[...]
Klinkt goed, maar ik denk dat ik toch ff geduldig wacht totdat m'n Home Nederlands spreekt
Hebben jullie trouwens ook allemaal jullie telefoon op engels (US) staan, of kun je die na installatie van de Google Home weer terug op nederlands zetten?
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Je kunt na installatie de taal van je device weer terug zetten naar NL. Indien je daarna weer wat wil instellen, dan natuurlijk weer even switchen naar engels.Beefhead schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:16:
Hebben jullie trouwens ook allemaal jullie telefoon op engels (US) staan, of kun je die na installatie van de Google Home weer terug op nederlands zetten?
Ik heb sinds kort een Google Home Mini (Alexa is weg...
). Deze staat gewoon in de woonkamer om mijn thuisautomatisering te bedienen en voor Netflix/Spotify via Chromecast(Audio). Nu valt het me op dat ik sindsdien regelmatig even snel naar de radio luister via de Home Mini. Natuurlijk is het geluid niet top, maar wel acceptabel (iets beter naar mijn mening dan de Echo Dot).
Nu overweeg ik om een Google Home aan te schaffen (via eglobalcentral 96 euro). In principe kan dit apparaat hetzelfde als de Mini, echter het geluid zou een stuk beter moeten zijn. Nu ben ik benieuwd wat jullie van de geluidskwaliteit vinden. Is dit goed genoeg om even in de woonkamer snel muziek op te zetten?
Nog een andere vraag: bij eglobalcentral heb je een US en een AU versie. Zijn jullie bekend met (behalve de stekker) wat mogelijke verschillen zijn tussen deze twee versies?
Nu overweeg ik om een Google Home aan te schaffen (via eglobalcentral 96 euro). In principe kan dit apparaat hetzelfde als de Mini, echter het geluid zou een stuk beter moeten zijn. Nu ben ik benieuwd wat jullie van de geluidskwaliteit vinden. Is dit goed genoeg om even in de woonkamer snel muziek op te zetten?
Nog een andere vraag: bij eglobalcentral heb je een US en een AU versie. Zijn jullie bekend met (behalve de stekker) wat mogelijke verschillen zijn tussen deze twee versies?
Ja. Zeker als je radio of anders gewoon MP3 zou afspelen. Prettig als achtergrond geluid.meesje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:18:
Nu ben ik benieuwd wat jullie van de geluidskwaliteit vinden. Is dit goed genoeg om even in de woonkamer snel muziek op te zetten?
Wellicht dan toch ook maar een gewone Google Home bestellen. In US is de standaard prijs 130 dollar. Ongetwijfeld zal deze straks 130 euro in NL kosten. Dan via eglobalcentral toch snel 34 euro verdient (wel verloopstekkertje nodig, zit er bij).maartend schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:43:
[...]
Ja. Zeker als je radio of anders gewoon MP3 zou afspelen. Prettig als achtergrond geluid.
De Mini kan dan naar de slaapkamer. Kan ik op afstand via spraak al vast de verwarming aanzetten, of lampen aan doen.
Werkt “wat hebben de kakkies gedaan?” ook, of is dat wachten op de NL support? 😉meesje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:30:
[...]
Thanks! Dit is ‘m! Het is het eerste stuk is niet fay maar fee.
Google Home weet zelfs wie de trainer is. Alexa snapt daar helemaal niks van...
U vraagt, wij draaien: YouTube: Google Action voor het NOS nieuwsmeesje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:44:
[...]
![]()
![]()
![]()
Knap hoor! Ik heb even een Amazon Echo Dot gehad. Binnen de Alexa app kon je een NOS skill selecteren die het laatste NOS nieuws afspeelde. In dit forum heb ik gelezen dat google met zgn. actions gaat komen. Ik denk dat er ongetwijfeld iemand zal zijn die een NOS action zal maken. Wellicht jij?
Staat nu under review bij Google, ik ben benieuwd.
Ik heb zelf de normale Home en 2 vrienden van mij de mini. Het verschil in geluid is groot.meesje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:18:
Ik heb sinds kort een Google Home Mini (Alexa is weg...). Deze staat gewoon in de woonkamer om mijn thuisautomatisering te bedienen en voor Netflix/Spotify via Chromecast(Audio). Nu valt het me op dat ik sindsdien regelmatig even snel naar de radio luister via de Home Mini. Natuurlijk is het geluid niet top, maar wel acceptabel (iets beter naar mijn mening dan de Echo Dot).
De normale Home gebruik ik ook precies zoals jij zegt om lekker makkelijk en snel wat muziek op te zetten en ik vind het geluid super. Ik heb een veel duurdere audioset in de kamer die ik nauwelijks meer gebruik.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Top! Indien deze Action wordt goed gekeurd, hoe moeten we dit dan activeren? Bij Alexa moest ik destijds een skill enablen.thecompany schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:20:
[...]
U vraagt, wij draaien: YouTube: Google Action voor het NOS nieuws
Edit: You can find the full list of Actions in the Google Home app by going to More settings > Services.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 02-03-2018 14:04 ]
Yonomi heeft de Sonos integratie vernieuwd. Het is nog even behelpen, maar met een aantal commando's kun je toch al je Sonos aansturen met de google home.
Door te zeggen: Activate en dan onderstaand commando activeer je de commando's. Helaas is het starten van muziek alleen mogelijk vanuit de Sonos Favorites (daar heb ik 3FM dus ook staan).
Door te zeggen: Activate en dan onderstaand commando activeer je de commando's. Helaas is het starten van muziek alleen mogelijk vanuit de Sonos Favorites (daar heb ik 3FM dus ook staan).
Is het een Nederlandstalige Action of Engels?thecompany schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:20:
[...]
Ik hoop het laatste. Dan kunnen we er eerder van genieten.CoachKoos schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:17:
[...]
Is het een Nederlandstalige Action of Engels?
Ene kant wel, andere kant is de vraag of ze m dan wel gaan goedkeuren...meesje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:23:
[...]
Ik hoop het laatste. Dan kunnen we er eerder van genieten.
EngelsCoachKoos schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:17:
[...]
Is het een Nederlandstalige Action of Engels?
Meer mensen problemen ervaren met Spotify op Google Home?
Sinds 2 dagen werkt dit niet goed meer en stopt Google Home na ongeveer 20 seconden met afspelen, in de Spotify app op mijn telefoon gaat er dan ook iets mis waardoor hij even niet reageerd.
Spotify afspelen op de telefoon zelfs geeft geen problemen, het gebeurd puur en alleen als deze afspeeld op de Home speaker.
Probleem word ervaren op meerdere telefoons en besturingssystemen, zowel Apple als Android.
De bekende "fix" van het ontkoppelen van het Spotify account binnen de Home app werkt helaas niet.
Sinds 2 dagen werkt dit niet goed meer en stopt Google Home na ongeveer 20 seconden met afspelen, in de Spotify app op mijn telefoon gaat er dan ook iets mis waardoor hij even niet reageerd.
Spotify afspelen op de telefoon zelfs geeft geen problemen, het gebeurd puur en alleen als deze afspeeld op de Home speaker.
Probleem word ervaren op meerdere telefoons en besturingssystemen, zowel Apple als Android.
De bekende "fix" van het ontkoppelen van het Spotify account binnen de Home app werkt helaas niet.
Klinkt meer als dat je google home zijn WiFi verbinding kwijt raakt.Overlegne schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:27:
Meer mensen problemen ervaren met Spotify op Google Home?
Ik had hier ook last van ism mijn Chromecast. Heb toen alles op 5Ghz gezet. Probleem was toen opgelost.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Bedankt voor de tip, ik ga eens uitzoeken of het hier aan ligt!HeroS schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:22:
[...]
Klinkt meer als dat je google home zijn WiFi verbinding kwijt raakt.
Ik had hier ook last van ism mijn Chromecast. Heb toen alles op 5Ghz gezet. Probleem was toen opgelost.
Precies hiervoor heb ik een home in mijn woonkamer, om ff snel muziek te luisteren. Prima geluid.meesje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:18:
Ik heb sinds kort een Google Home Mini (Alexa is weg...). Deze staat gewoon in de woonkamer om mijn thuisautomatisering te bedienen en voor Netflix/Spotify via Chromecast(Audio). Nu valt het me op dat ik sindsdien regelmatig even snel naar de radio luister via de Home Mini. Natuurlijk is het geluid niet top, maar wel acceptabel (iets beter naar mijn mening dan de Echo Dot).
Werkt perfect alleen jammer dat je moet betalen om je url van ngrok.io niet na 12 uur te laten verlopen.thecompany schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:34:
Lokaal de rp aanroepen van uit IFTTT werkt helaas niet
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Waarom niet? Ik heb er nginx voor gezet maar zelfs dat zou niet nodig moeten zijn als je gewoon op ip:port connect en port forwarding in de router inschakelt.robbinonline schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:32:
[...]
Werkt perfect alleen jammer dat je moet betalen om je url van ngrok.io niet na 12 uur te laten verlopen.
Lokaal de rp aanroepen van uit IFTTT werkt helaas niet
Heb trouwens wel de example.js nog een klein beetje aangepast, deze controleert nu of er een token met een bepaalde waarde wordt doorgegeven, zodat niet iedereen het endpoint kan aanroepen. Echt veilig is het natuurlijk niet, vandaar dat ik nu mijn Google skill gebruik.
HelaasCoachKoos schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:37:
[...]
Ene kant wel, andere kant is de vraag of ze m dan wel gaan goedkeuren...

YouTube: Reacties op de Google Assistent - Vraag het Google #60
Zijn lekker actief bezig bij google Nederland! Goed om te zien.
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Aleen het antwoord op de vraag in de 2e minuut van het filmpje bevalt me niet zo.verbraakje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:47:
YouTube: Reacties op de Google Assistent - Vraag het Google #60
Wat bedoelen jullie met een paar maanden? 2 of 6?
Antwoord: ja, dat klopt.
Ja, het is leuk dat ze er aandacht aan besteden, maar veel wijzer wordt je er niets van.puntje013 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:38:
[...]
Aleen het antwoord op de vraag in de 2e minuut van het filmpje bevalt me niet zo.
[...]
Alleen dat de Pixel dus niet automatisch naar Nederland komt. Vraag is dan weer of de Home dan wel komt.
De Assistent hoeft niet de Home te zijn.
Ik vond de mini eigenlijk al best redelijk, de home geeft duidelijk een voller en warmer geluid.meesje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:18:
Nu ben ik benieuwd wat jullie van de geluidskwaliteit vinden. Is dit goed genoeg om even in de woonkamer snel muziek op te zetten?
En om die reden heb ik hem ook dus aangeschaft
Geen flauw idee, ik kan alleen zeggen dat mijn US versie op 220v werkt. Misschien dat de au versie in het australisch opstart net zoals mijn frans home mini in het frans?Nog een andere vraag: bij eglobalcentral heb je een US en een AU versie. Zijn jullie bekend met (behalve de stekker) wat mogelijke verschillen zijn tussen deze twee versies?
Ik neem aan dat als de assistent naar Nederland komt dat de home dan iig wel in het Nederlands werkt ook al zou hij hier dan nog niet verkocht worden.CoachKoos schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:41:
[...]
Ja, het is leuk dat ze er aandacht aan besteden, maar veel wijzer wordt je er niets van.
Alleen dat de Pixel dus niet automatisch naar Nederland komt. Vraag is dan weer of de Home dan wel komt.
De Assistent hoeft niet de Home te zijn.
Aan een home komen is iig niet het grootste probleem.
Eerlijk gezegd vind ik de Mini ook al redelijk klinken. In ieder geval voller dan de Echo Dot.it0 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:02:
[...]
Ik vond de mini eigenlijk al best redelijk, de home geeft duidelijk een voller en warmer geluid.
En om die reden heb ik hem ook dus aangeschaft
[...]
Geen flauw idee, ik kan alleen zeggen dat mijn US versie op 220v werkt. Misschien dat de au versie in het australisch opstart net zoals mijn frans home mini in het frans?
Misschien vanavond of morgen de gewone Home via eglobalcentral bestellen. Kan de Mini naar de slaapkamer. Kan ik ‘s ochtends vroeg al vast op afstand de thermostaat aanzetten.
Weten jullie of het mogelijk is (zal zijn) om de GHM in meerdere talen te gebruiken? We praten zelf Nederlands thuis (wonen in buitenland) maar hebben vaak niet-Nederlanders over de vloer die Engels spreken.
Het liefst zou ik Assistant/Now in het Nederlands willen gebruiken (als het eenmaal beschikbaar komt), maar als er mensen langs komen en ze willen bijvoorbeeld een volgend nummer horen (Spotify), reageert GHM dan ook op de Engelse commands?
Het liefst zou ik Assistant/Now in het Nederlands willen gebruiken (als het eenmaal beschikbaar komt), maar als er mensen langs komen en ze willen bijvoorbeeld een volgend nummer horen (Spotify), reageert GHM dan ook op de Engelse commands?
Nu nog niet, maar dat gaat dit jaar wel komen.Malfoi schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:42:
Weten jullie of het mogelijk is (zal zijn) om de GHM in meerdere talen te gebruiken? We praten zelf Nederlands thuis (wonen in buitenland) maar hebben vaak niet-Nederlanders over de vloer die Engels spreken.
Och ja, je moet toch wat he.
Je bedoelt dat Assistant in het Nederlands beschikbaar komt? Dat wel ja, maar of het dan ook in twee talen te gebruiken is...?Just_A_User schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:46:
[...]
Nu nog niet, maar dat gaat dit jaar wel komen.
Volgens mij komt deze optie niet meteen met de Nederlandse taal mee. Maar ik hoop dat ik het niet goed gelezen heb;)Malfoi schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:16:
[...]
Je bedoelt dat Assistant in het Nederlands beschikbaar komt? Dat wel ja, maar of het dan ook in twee talen te gebruiken is...?
Dat hoop ik dan ook... of het bezoek moet gewoon even Nederlands leren.verbraakje schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:31:
[...]
Volgens mij komt deze optie niet meteen met de Nederlandse taal mee. Maar ik hoop dat ik het niet goed gelezen heb;)
Ik dacht dat beiden dit jaar beschikbaar komen, maar niet noodzakelijkerwijs tegelijk.
Dit inderdaadHmmbob schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:51:
Ik dacht dat beiden dit jaar beschikbaar komen, maar niet noodzakelijkerwijs tegelijk.
Och ja, je moet toch wat he.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met radio?
Ik kon eerst altijd roepen: "Hey google, play radio qmusic" Of "Hey google, radio qmusic"
Nu probeert hij steeds te zoeken op spotify, ook als ik enkel "Hey google, radio" roep doet hij niks.
Ik kon eerst altijd roepen: "Hey google, play radio qmusic" Of "Hey google, radio qmusic"
Nu probeert hij steeds te zoeken op spotify, ook als ik enkel "Hey google, radio" roep doet hij niks.
Zojuist "Hey google, play radio qmusic" uitgeprobeerd. Qmusic wordt direct van TuneIn afgespeeld.RobbertDs1 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:23:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met radio?
Vreemd, ik gisteren niet, eergisteren niet en daarvoor wel.meesje schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:37:
[...]
Zojuist "Hey google, play radio qmusic" uitgeprobeerd. Qmusic wordt direct van TuneIn afgespeeld.
De vrouw laten proberen, ook niks.
Misschien vanavond de stekker er eens uit trekken.
(En wifi eens herstarten, merk toch dat het probleem bij KPN nog niet opgelost is)
Ik had van de week een probleem dat het 'stop' commando niet meer werd geaccepteerd. Spotify bleef muziek afspelen... Toen heb ik via de Google Home app mijn Google Home Mini laten herstarten (via de stekker kan natuurlijk ookRobbertDs1 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:49:
[...]
Vreemd, ik gisteren niet, eergisteren niet en daarvoor wel.
De vrouw laten proberen, ook niks.
Misschien vanavond de stekker er eens uit trekken.
(En wifi eens herstarten, merk toch dat het probleem bij KPN nog niet opgelost is)
Daar heb ik inderdaad ook problemen mee.meesje schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:53:
[...]
Ik had van de week een probleem dat het 'stop' commando niet meer werd geaccepteerd. Spotify bleef muziek afspelen... Toen heb ik via de Google Home app mijn Google Home Mini laten herstarten (via de stekker kan natuurlijk ook). Dat heeft geholpen. Wellicht helpt bij jou inderdaad ook een herstart.
Vanavond eens proberen!
Stuur nu via 6 Google Home mini's mijn Homewizard aan, gebruik een oude Samsung S4 als "server". Hierop draait Android met Tasker en Autovoice. Het toestel staat altijd aan en op de lader. Werkt perfect, je kan zelfs meerdere replies van GH programmeren in Autovoice. Via de shortcuts van GH heb ik voor ieder commando 5 aliassen gemaakt.
Wat ik nu allemaal aanstuur via GH:
HUE verlichting
Normale verlichting en schakelaars via Homewizard --> Klik aan/klik uit
PC aan/ PC slaapstand
Airco
Tado thermostaat
Lucht afzuiging
Logitech Harmony
Voordeel van de Autovoice/Tasker combo is de macro's die je kunt maken, met 1 spraakcommando zet ik alles uit in huis en gaat bijvoorbeeld de slaapkamer verlichting nog 20 minuten aan samen met de airco.
Wat ik nu allemaal aanstuur via GH:
HUE verlichting
Normale verlichting en schakelaars via Homewizard --> Klik aan/klik uit
PC aan/ PC slaapstand
Airco
Tado thermostaat
Lucht afzuiging
Logitech Harmony
Voordeel van de Autovoice/Tasker combo is de macro's die je kunt maken, met 1 spraakcommando zet ik alles uit in huis en gaat bijvoorbeeld de slaapkamer verlichting nog 20 minuten aan samen met de airco.
Ik las op de nieuwssite dat er nu kan worden getest in het Nederlands, hoe kan ik dit activeren voor de google home mini..? Ook handig voor me ouders thuis
K.W.
Closed Beta.KoensSocialL schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:25:
Ik las op de nieuwssite dat er nu kan worden getest in het Nederlands, hoe kan ik dit activeren voor de google home mini..? Ook handig voor me ouders thuis
In de home app onder device settings geloof ik kan je aangeven dat je mee wil doen aan het preview programma. Even aanmelden en wachten/hopen dat ze je uitnodigen.
Jammer, had hier graag bij aangesloten!
Ik had vandaag voor het eerst dat toen ik om een youtube filmpje vroeg, dat google een overlay op de TV gaf met allemaal resultaten. Je kon dan gemakkelijk het juiste filmpje uitzoeken.
Is er al iemand die de Nederlandse stem online heeft gegooid? Ben erg benieuwd maar kan tot nu toe niks vinden.
Klopt, dat is één van de twee visualizations. De andere is ‘show me the weather’.menzo schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:50:
Ik had vandaag voor het eerst dat toen ik om een youtube filmpje vroeg, dat google een overlay op de TV gaf met allemaal resultaten. Je kon dan gemakkelijk het juiste filmpje uitzoeken.
Dat was ook mijn gedachten die poort open zetten leek me niet heel handig ivm misbruik.thecompany schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:12:
[...]
Waarom niet? Ik heb er nginx voor gezet maar zelfs dat zou niet nodig moeten zijn als je gewoon op ip:port connect en port forwarding in de router inschakelt.
Heb trouwens wel de example.js nog een klein beetje aangepast, deze controleert nu of er een token met een bepaalde waarde wordt doorgegeven, zodat niet iedereen het endpoint kan aanroepen. Echt veilig is het natuurlijk niet, vandaar dat ik nu mijn Google skill gebruik.
Op mijn VPS installeren gaat ook niet omdat dat de Home die in het interne netwerk zit.
Een skill aanmaken zoals jij zegt is nog wel een oplossing, maar deze is afgekeurd?
Kan je hem dan nog wel zelf gebruiken? En een skill maken doe je ongeveer op deze manier?
YouTube: How to Build an App for the Google Assistant
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Ik heb ook een app (of skill) gemaakt voor mijn HomeWizard. Je kan deze vervolgens koppelen aan de Assistent en testen in de testomgeving. Daarbij kan je ook testen op je eigen Home. Voorheen was de testduur beperkt tot 60 minuten, maar nu is deze (vrijwel) oneindig. Alleen als je Home enige tijd stroomloos is, is hij de test-app vergeten. Deze moet je dan wel weer linken.robbinonline schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:27:
[...]
Een skill aanmaken zoals jij zegt is nog wel een oplossing, maar deze is afgekeurd?
Kan je hem dan nog wel zelf gebruiken? En een skill maken doe je ongeveer op deze manier?
YouTube: How to Build an App for the Google Assistant
Ik heb nog wel een shortcut aangemaakt zodat je niet hoef te zeggen "Get me the testversion of.." maar gewoon "Whats the room temperature".
Hier de tutorial welke ik gebruikt heb om mijn app te bouwen:
https://developers.google.com/actions/dialogflow/first-app
Ik ben nog helemaal niet thuis in apps/skills en heb ook nog maar sinds afgelopen week Google Home.CoachKoos schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:29:
[...]
Ik heb ook een app (of skill) gemaakt voor mijn HomeWizard. Je kan deze vervolgens koppelen aan de Assistent en testen in de testomgeving. Daarbij kan je ook testen op je eigen Home. Voorheen was de testduur beperkt tot 60 minuten, maar nu is deze (vrijwel) oneindig. Alleen als je Home enige tijd stroomloos is, is hij de test-app vergeten. Deze moet je dan wel weer linken.
Ik heb nog wel een shortcut aangemaakt zodat je niet hoef te zeggen "Get me the testversion of.." maar gewoon "Whats the room temperature".
Hier de tutorial welke ik gebruikt heb om mijn app te bouwen:
https://developers.google.com/actions/dialogflow/first-app
Maar kun je deze app delen? Ik heb namelijk ook een HomeWizard en ben erg benieuwd naar de werking tussen Google Home en HomeWizard.
App draait echt lokaal op mijn Home. Heb m ook ingericht met mijn IP-adres in de code, dus zou m ook niet kunnen publiceren/delen. Het is een koppeling met de Heatlink om de huidige temperatuur van de thermostaat op te vragen (+ ingestelde temperatuur).Jerry_bboy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:55:
[...]
Ik ben nog helemaal niet thuis in apps/skills en heb ook nog maar sinds afgelopen week Google Home.
Maar kun je deze app delen? Ik heb namelijk ook een HomeWizard en ben erg benieuwd naar de werking tussen Google Home en HomeWizard.
Overigens kan je heel veel van de HomeWizard aansturen met IFTTT en de HTTP commando's van de HW. Ik stuur er mijn lampen en thermostaat mee aan. Moet je wel portforwarding aan hebben staan voor HW.
Zijn er mensen hier die zonwering bedienen met hun Google Home ? Ik heb sinds gisteren de mogelijkheid om mijn zonwering te bedienen via Google Home maar weet ik niet wat het commando is om de blind naar de favoriete plek heen te sturen. Ik heb Somfy motoren die een boven/onder en favoriet positie hebben. Open en dicht lukt wel, maar ik bedien normaal alleen de zonwering van gesloten naar favoriet en vice versa.
Mocht iemand het commando weten zou dat top zijn, of is dit afhankelijk van hoe de zonwering gekoppeld is met Google Home?
Ik heb als volgt mijn zonwering gekoppeld aan mijn Google Home.
Zonwering Somfy motor -> HomeWizard -> Domoticz -> Controlicz -> Google Home.
Mocht iemand het commando weten zou dat top zijn, of is dit afhankelijk van hoe de zonwering gekoppeld is met Google Home?
Ik heb als volgt mijn zonwering gekoppeld aan mijn Google Home.
Zonwering Somfy motor -> HomeWizard -> Domoticz -> Controlicz -> Google Home.
Weet iemand ook wat ik moet zeggen om radio Veronica af te spelen? Ik krijg steeds de verkeerde Veronica classic radio
Ik heb even geprobeerd met een short-cut maar ook dan werkt het niet bij mij. Via de routines werkt het ook niet. Gelukkig zelf geen fan van Veronica maar wel vreemd.noobgrinder schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:21:
Weet iemand ook wat ik moet zeggen om radio Veronica af te spelen? Ik krijg steeds de verkeerde Veronica classic radio
Inderdaad, lijkt alsof het gewoon onmogelijk is.
Ben er bij toeval gisteren achtergekomen wat het commando was om mijn favoriete positie van mijn zonwering aan te spreken, Als ik zeg "Turn Pleated blinds to 50%" dan gaat die naar de favoriete positie ondanks dat mijn zonwering niet percentage gestuurd is. Overigens werkt het ook als ik 60% of iets anders zeg.
Weer twee mooie ontwikkelingen voor de Home, vooral de eerste!
Google Assistant-routines
https://www.androidplanet...oogle-assistant-routines/
Op locatie gebaseerde reminders
https://www.androidplanet...e-home-reminders-locatie/
Google Assistant-routines
https://www.androidplanet...oogle-assistant-routines/
Op locatie gebaseerde reminders
https://www.androidplanet...e-home-reminders-locatie/
Dit topic is gesloten.
Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...