Ik heb zojuist de Google Mini met chromecast opgehaald
Heb hier nog een Mini over (Wel zonder Chromecast dus) stuur maar een PM indien geinteresseerd.
done!DaYwaLkUr schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:37:
Ik heb zojuist de Google Mini met chromecast opgehaaldHeb hier nog een Mini over (Wel zonder Chromecast dus) stuur maar een PM indien geinteresseerd.
Na een factory reset van de Home krijg ik nu wel de shortcut opties en wil de Home mij ook herkennen.Homme schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:57:
[...]
Is bij mij gelinkt aan mijn account en de account van m'n vrouw.
Misschien moet ik het eens van scratch allemaal terug opzetten...
Zo kan m'n vrouw zich laten herkennen door de Google Home, maar ik ook niet... Echt bizar
Raar...
Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf
Mijn G.H.M. is ook onderweg vanuit Duitsland 
Geen idee hoe lang dat gaat duren maar ik schat dinsdag.
Geen idee hoe lang dat gaat duren maar ik schat dinsdag.
Dag Tweakers!
Sinds vandaag ben ik trotse eigenaar van mijn Google Home Mini. Geweldig speelgoed om mee te spelen!
Nu wil ik echter mijn computer aan en uitzetten via LAN wake up. Op YouTube zijn verschillende tutorials te vinden over hoe dit moet. Helaas is dit allemaal aangestuurd door de applicatie Tasker. Dit is alleen op Android te downloaden.
Iemand ervaring met dit probleem? & eventueel een alternatief voor iOS?
Sinds vandaag ben ik trotse eigenaar van mijn Google Home Mini. Geweldig speelgoed om mee te spelen!
Nu wil ik echter mijn computer aan en uitzetten via LAN wake up. Op YouTube zijn verschillende tutorials te vinden over hoe dit moet. Helaas is dit allemaal aangestuurd door de applicatie Tasker. Dit is alleen op Android te downloaden.
Iemand ervaring met dit probleem? & eventueel een alternatief voor iOS?
Iemand een idee? Ik krijg sinds vandaag bij alles wat ik vraag af te spelen van Netflix dat hij het niet kan vinden? Snap er niks van, Chromecast al uit- en ingeschakeld, Home al uit- en ingeschakeld.
Netflix unlinked en opnieuw gelinkt. Kom er niet uit
Probeer je chromecast eens via ander ding aan te sturen. Dan weet je waar de fout kan zitten
@Simpele1986 vaak helpt het om even te kijken in je 'my activity' van Google, wat hij nu eigenlijk verstaat.
Dit is wat hij aangeeft (maakt niet uit wat ik roep, ook Family Guy ofzo geeft hetzelfde resultaat):Sahi_NL schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:09:
@Simpele1986 vaak helpt het om even te kijken in je 'my activity' van Google, wat hij nu eigenlijk verstaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Simpele1986 op 01-12-2017 20:19 ]
Ik zie Nederlandse tekst, kan het zijn dat je daarom deze fout hebt?Simpele1986 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:18:
[...]
Dit is wat hij aangeeft (maakt niet uit wat ik roep, ook Family Guy ofzo geeft hetzelfde resultaat):
[afbeelding]
Oke, dan toch je chromecast via ander apparaat aansturen. Kun je zien of het daar zit.
Dat is wel vaag idd. De rest van mn app is gewoon Engels, behalve dat Activity gedoe.
@maartend: Spotify werkt wel gewoon goed. Net als aansturen van de verlichting e.d.
Edit: in mn browser is Activity wel in het Engels.. pfff vaag gister deed alles het perfect.
@maartend: Spotify werkt wel gewoon goed. Net als aansturen van de verlichting e.d.
Edit: in mn browser is Activity wel in het Engels.. pfff vaag gister deed alles het perfect.
[ Voor 21% gewijzigd door Simpele1986 op 01-12-2017 20:27 ]
Als ik zeg 'Hey Google, play .... on Spotify on Chromecast' werkt het primamaartend schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:30:
Gaat spotify ook via je chromecast?
Netflix deed het hier vanavond ook niet goed, exact zelfde melding. Werkt normaal prima.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ook deze melding? I looked for ....., but it either isn't available or can't be played right now.
Via mijn TV heb ik dat ook, maar dat is bekend..Simpele1986 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:35:
Ook deze melding? I looked for ....., but it either isn't available or can't be played right now.
Nou tot gisteravond werkte dat prima hier.... Kon gewoon via mn Home Netflix doen enzo zonder problemen.
Ja, dat. Heeft 100% zeker gewerkt (dagelijks), nu nietSimpele1986 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:35:
Gisteravond werden mijn Spotify shortcuts ook niet meer herkend. De volledige versie werkte wel.
In de Activity overview staat dezelfde tekst als in de shortcut, het lag dus niet aan de uitspraak maar werd duidelijk genegeerd.
Vanmorgen de shortcuts uit en weer aan gezet en ze doen het weer.
In de Activity overview staat dezelfde tekst als in de shortcut, het lag dus niet aan de uitspraak maar werd duidelijk genegeerd.
Vanmorgen de shortcuts uit en weer aan gezet en ze doen het weer.
[ Voor 60% gewijzigd door MarcoL1978 op 02-12-2017 08:31 ]
Iemand die misschien een HowTo heeft om mijn Home en mijn KAKU te koppelen?
Je moet schijnbaar iets met IFTTT doen maar dat is compleet nieuw voor mij.
Ik kan dat wel installeren op mijn NAS zag ik.
Ik kom wel een pagina tegen (klik) maar ik loop hier al tegen een muur aan.
Als eerste: heb je een KAKU ICS? Of een andere domotica hub? Je hebt sowieso iets nodig wat requests vanaf het internet om kan zetten naar 433MHz.Ad de Jong schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:28:
Iemand die misschien een HowTo heeft om mijn Home en mijn KAKU te koppelen?
Idd vergeten te vermelden sorry.Kiwi schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:55:
[...]
Als eerste: heb je een KAKU ICS? Of een andere domotica hub? Je hebt sowieso iets nodig wat requests vanaf het internet om kan zetten naar 433MHz.
Ik heb dus een ICS 1000.
Ah oké, wat betreft die blogpost: Je moet het desbetreffende python scriptje ergens draaien (vanaf het internet toegankelijk, hoeft niet per se lokaal), en de variabelen (data en lamps) in dat scriptje aanpassen naar je eigen waardes, die je met een packetsniffer moet zien te achterhalen.Ad de Jong schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:16:
[...]
Idd vergeten te vermelden sorry.
Ik heb dus een ICS 1000.
Een vrij omslachtige methode dus, heeft KAKU geen plannen om Home support toe te voegen voor hun ICS?
Verwijderd
Op Reddit wordt het ook vermeld:Simpele1986 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:05:
Iemand een idee? Ik krijg sinds vandaag bij alles wat ik vraag af te spelen van Netflix dat hij het niet kan vinden? Snap er niks van, Chromecast al uit- en ingeschakeld, Home al uit- en ingeschakeld.
https://www.reddit.com/r/...n_chromecast_not_working/
Weet iemand toevallig een winkel in DE die de grote Home voor een redelijke prijs verkoopt? In de black friday had ik hem gezien voor 89, maar dat valt nu wel tegen..
Thnx for sharing! Hoef ik het in ieder geval niet bij mezelf te zoeken!Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:59:
[...]
Op Reddit wordt het ook vermeld:
https://www.reddit.com/r/...n_chromecast_not_working/
tjah. 130 bij de saturn, der zit er 1 vlak over de grens bij Nijmegen in kleve. Daar heb ik hem gehaaldHoiz schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:43:
Weet iemand toevallig een winkel in DE die de grote Home voor een redelijke prijs verkoopt? In de black friday had ik hem gezien voor 89, maar dat valt nu wel tegen..
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Al gezien inderdaad. Vorige week net over de grens maar 89,-, maar toen kon ik nietbonzz.netninja schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:11:
[...]
tjah. 130 bij de saturn, der zit er 1 vlak over de grens bij Nijmegen in kleve. Daar heb ik hem gehaald
Helaas geen adres in DE, anders had ik hem via google aangeschaft..
[ Voor 9% gewijzigd door Hoiz op 02-12-2017 22:11 ]
Ik heb nergens de optie om een 2e account te linken aan mijn Google home mini. Opnieuw starten helpt niet, factory reset nog niet geprobeerd. Heeft het iets met de taal van de apps te maken of zo?
Is er een mogenlijkheid om mijn computerspeakers + subwoofer aan te sluiten op Google Chromecast Audio maar nogsteeds gekoppeld te zijn met de computer ivm gamen o.i.d.?
Plan is om een CastGroup te maken in de slaapkamer. TV speakers + Computer speakers.
Plan is om een CastGroup te maken in de slaapkamer. TV speakers + Computer speakers.
Volgens mij zal er wel een versterker/receiver etc tussen moeten zitten die het signaal van de G,C,A, kan ontvangen.Frixxes schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:40:
Is er een mogenlijkheid om mijn computerspeakers + subwoofer aan te sluiten op Google Chromecast Audio maar nogsteeds gekoppeld te zijn met de computer ivm gamen o.i.d.?
Als je Computerspeaker een ingang heeft voor RCA dan zou het wel moeten kunnen. Als het echt alleen maar speakers zijn zonder zo'n voorbereiding dan gaat dat niet lukken lijkt mij.
Hey lui. Ik heb nu een Google home mini een dag of 4 en ben zeer onder de indruk. Ook de vrouw was helemaal happy.
Vanmiddag lukte het in een keer alleen niet meer om Netflix op te starten. Het enige wat we veranderd hebben is dat spraakherkenning aan en haar account gelinkt. Spotify werkt nog prima. Maar ook na een aantal keer Netflix linken en u linken werkt het niet meer.
Hij heeft aan dat hij heeft gezocht maar het gevraagde programma niet kan vinden
Iemand anders dit probleem?
Vanmiddag lukte het in een keer alleen niet meer om Netflix op te starten. Het enige wat we veranderd hebben is dat spraakherkenning aan en haar account gelinkt. Spotify werkt nog prima. Maar ook na een aantal keer Netflix linken en u linken werkt het niet meer.
Hij heeft aan dat hij heeft gezocht maar het gevraagde programma niet kan vinden
Netflix is een bekend probleem, werkt nog niet vlekkeloos en zijn vaak problemen mee helaas..Rhaegar1 schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:15:
Hey lui. Ik heb nu een Google home mini een dag of 4 en ben zeer onder de indruk. Ook de vrouw was helemaal happy.
Je bent/was niet de enige in ieder geval
Gister eentje gescoord bij Saturn in Keulen dankzij de Pricematch omdat hij was uitverkocht bij de Media Markt. Heerlijk speelgoed so far!
Wel balen dat de Star Wars Trivia Challenge niet werkt hier
Wel balen dat de Star Wars Trivia Challenge niet werkt hier
[ Voor 18% gewijzigd door gjkooijman op 03-12-2017 22:58 ]
Is er iemand bij wie Netflix wél werkt op het ogenblik? Dan weet ik of ik kan ophouden dingen te proberen 
Het lijkt erop dat het alleen een probleem is in landen waar de Home nog niet worden ondersteund, dus dan zal een oplossing ook wel geen prioriteit hebben. Jammer, was erg handig.
Het lijkt erop dat het alleen een probleem is in landen waar de Home nog niet worden ondersteund, dus dan zal een oplossing ook wel geen prioriteit hebben. Jammer, was erg handig.
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.
Is er iemand die er onlangs toch is in geslaagd om zijn GH rechtstreeks te connecteren met Harmony ?
Ik heb al alles geprobeerd ( VPN, GPS spoofen, alles op English US gezet, telefoon, Harmony app, Harmony app op de PC ) maar ik blijf bij het connecteren de melding krijgen dat het enkel beschikbaar is in English US, daar heb ik geen probleem mee.
Nu gebruik ik IFTTT en dat werkt prima, maar dan moet ik voor alles wat ik via GH wil laten passeren een activiteit aanmaken in Harmony.
Ik heb al alles geprobeerd ( VPN, GPS spoofen, alles op English US gezet, telefoon, Harmony app, Harmony app op de PC ) maar ik blijf bij het connecteren de melding krijgen dat het enkel beschikbaar is in English US, daar heb ik geen probleem mee.
Nu gebruik ik IFTTT en dat werkt prima, maar dan moet ik voor alles wat ik via GH wil laten passeren een activiteit aanmaken in Harmony.
Kijk hier even:phdj schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:46:
Is er iemand die er onlangs toch is in geslaagd om zijn GH rechtstreeks te connecteren met Harmony ?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53267173
Daarin staan volgens mij de meeste opties besproken.
Bij mij werkt het zo, maar weet niet of bij @Centropy hiermee ook gelukt is?
Ik heb het opgegeven en ga ook met Itty aan de gang.
CoachKoos schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:11:
[...]
Kijk hier even:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53267173
Daarin staan volgens mij de meeste opties besproken.
Bij mij werkt het zo, maar weet niet of bij @Centropy hiermee ook gelukt is?
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Wel fijn om te horen dat het niet een probleem aan mijn kant is maar wel beetje balen dat het niet werkt. Het waren 2 glorieuze dagen van netflix gebruik toen het werkte.Crakie schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:51:
Is er iemand bij wie Netflix wél werkt op het ogenblik? Dan weet ik of ik kan ophouden dingen te proberen
Anyhow, hopen dat ze het fixen. Ik stuur misschien wel een mailtje naar netflix ofzo. Ook zal eerdaags de Nederlandse ondersteuning wel een keer officieel worden toch? begreep dat ze er al mee bezig waren.
Ik vroeg me af: moet de telefoon van de 2e gebruiker ook op Engels (VS) moet staan om als 2e user te kunnen linken?Rhaegar1 schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:15:
... Het enige wat we veranderd hebben is dat spraakherkenning aan en haar account gelinkt.....
JaMedjai schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:20:
Ik vroeg me af: moet de telefoon van de 2e gebruiker ook op Engels (VS) moet staan om als 2e user te kunnen linken?
Ja zo heb ik het gedaan. Maar waar voor combi ik nu ook probeer Netflix doet het niet meer
Google Assistant vertoont hetzelfde gedrag, en die wordt wel ondersteund in NL - mét Netflix als ik me niet vergis. Dus misschien dat er toch wel een oplossing komt voordat de Home hier officieel wordt ondersteund.Rhaegar1 schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:04:
[...]
Wel fijn om te horen dat het niet een probleem aan mijn kant is maar wel beetje balen dat het niet werkt. Het waren 2 glorieuze dagen van netflix gebruik toen het werkte.
Anyhow, hopen dat ze het fixen. Ik stuur misschien wel een mailtje naar netflix ofzo. Ook zal eerdaags de Nederlandse ondersteuning wel een keer officieel worden toch? begreep dat ze er al mee bezig waren.
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.
op dit Google-productforum staat een topic ''Netflix isn't working'' met veel reacties gaat Google het hopelijk snel fixen.
https://productforums.goo...le-home-from-mobilechrome
https://productforums.goo...le-home-from-mobilechrome
Wat ik raar vind.
Als ik zeg:" play Mindhunter from Netflix...", dan krijg ik een foutmelding dat hij geen niet kan vinden.
Maar zeg ik :"open Mindhunter on Netflix", dan opent hij de juiste pagina op Netflix.
Hopelijk komen ze snel met een fix
Als ik zeg:" play Mindhunter from Netflix...", dan krijg ik een foutmelding dat hij geen niet kan vinden.
Maar zeg ik :"open Mindhunter on Netflix", dan opent hij de juiste pagina op Netflix.
Hopelijk komen ze snel met een fix
Hi,
Ik heb (soort van per ongeluk) een veiling op eBay gewonnen van een Amerikaanse grote Home. Maar mijn vraag is: werkt deze ook gewoon hier, zolang ik er zo'n reis stekkertje aan doe of geeft dat problemen?
Ik heb (soort van per ongeluk) een veiling op eBay gewonnen van een Amerikaanse grote Home. Maar mijn vraag is: werkt deze ook gewoon hier, zolang ik er zo'n reis stekkertje aan doe of geeft dat problemen?
Lijkt mij hetzelfde als de normale Home en de Home Mini.
Ofwel het werkt in een paar talen alleen nog niet in het Nederlands.
Ik heb vandaag mijn Duitse Home Mini binnengekregen en na het aansluiten waren de eerste woorden Duits maar na het installeren via de app stond alles weer netjes in het Engels.
Maar van harte.... die grote Home lijkt mij ook erg mooi om te hebben.
Mocht je er vanaf willen.....
Ik heb vandaag mijn Duitse Home Mini binnengekregen en na het aansluiten waren de eerste woorden Duits maar na het installeren via de app stond alles weer netjes in het Engels.
Ging mij meer om de stroomvoorziening.. Hoe leuk vindt hij het om plots onze stroom te ontvangen? Of maakt dat niet uit?Ad de Jong schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:55:
Lijkt mij hetzelfde als de normale Home en de Home Mini.
Gaat gewoon werken dmv een verloopstekker.
Neem wel een goede en niet zomaar een goedkope via zo'n Chinese site etc.
Ik heb ook een Buitenlandse Home met verloopstekker. Geen centje pijn.
Neem wel een goede en niet zomaar een goedkope via zo'n Chinese site etc.
Ik heb ook een Buitenlandse Home met verloopstekker. Geen centje pijn.
Kan ik ook bevestigen, ik heb thuis ook onze in de VS gekochte Home staan, met een verloopstekker.
Ook ik heb een Home uit de VS meegebracht door Held @Hmmbob
Een simpele verloopstekker gehaald bij de plentyparts.
Een simpele verloopstekker gehaald bij de plentyparts.
Ik heb maar is de Chromecast aan m'n android TV gehangen omdat het aan/uit niet werkt met de built-in Chromecast..
Maar ik krijg het niet voor elkaar om hem met stem commando's aan of uit te zetten, HDMI-CEC werkt wel want als ik iets cast als de tv uit staat gaat hij netjes aan.
Maar als ik iets zeg als "Hey Google turn on TV" dan gebeurd er gewoon niks of de Home zegt "I also need to know which device to use"
Dus dan zeg ik "Hey Google turn on TV with Chromecast" of "Turn on Chromecast" ...en een paar andere variaties, maar niks..
Maar ik krijg het niet voor elkaar om hem met stem commando's aan of uit te zetten, HDMI-CEC werkt wel want als ik iets cast als de tv uit staat gaat hij netjes aan.
Maar als ik iets zeg als "Hey Google turn on TV" dan gebeurd er gewoon niks of de Home zegt "I also need to know which device to use"
Dus dan zeg ik "Hey Google turn on TV with Chromecast" of "Turn on Chromecast" ...en een paar andere variaties, maar niks..
Aanzetten lukt bij mij ook niet. Uitzetten varieert: soms wel en soms niet. Maar als het niet lukt vraagt ie inderdaad 'wich device to use'... Vaag van de willekeur in ieder geval.vinno86 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:05:
Ik heb maar is de Chromecast aan m'n android TV gehangen omdat het aan/uit niet werkt met de built-in Chromecast..
Hoe heb je de Chromecast genoemd. Als ik music wil casten via mijn Chromecast Audio moet ik specifiek Chromecast Audio Living noemen (zo heb ik hem benoemd en ik heb hem aan mijn receiver hangen in de woonkamer). Met een Chromecast voor de tv heb ik geen ervaring, maar het is een ideetje.vinno86 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:05:
Als ik alleen Chromecast zeg, doet hij niets.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik kan mijn tv aan en uitzetten met de commandos "Turn on Chromecast" en "Turn off Chromecast". Wist helemaal niet dat dat kon maar ik heb het zojuist even geprobeerd.
Ik weet wel dat ik op het begin sowieso problemen had om mijn tv aan te laten gaan (of te laten switchen van source) via de chromecast maar dit kwam doordat de Horizon box van ziggo ook ingestoken was op mijn tv via hdmi en uit stond op de eco standby modus. Zo gauw je de horizon box aanzetten werkte het wel. Dan switchte hij automatisch naar de hdmi source als ik iets naar mijn chromecast stuurde. Dus op de 1 of andere manier blokkeert de horizon box deze hele functionaliteit als hij uit staat in de eco standby modus. Heb nu een HDMI-CEC killer gekocht en die tussen de tv en de horizon box gezet en nu werkt alles altijd. (heb trouwens een LG OLED tv).
Als je meerdere chromecast devices hebt moet je idd de volledige naam zeggen of je moet gaan werken met shortcuts. En je kunt ook nog een default cast device instellen zodat hij die automatisch gebruikt als je bijvoorbeeld zegt "play youtube video ..."
Ik weet wel dat ik op het begin sowieso problemen had om mijn tv aan te laten gaan (of te laten switchen van source) via de chromecast maar dit kwam doordat de Horizon box van ziggo ook ingestoken was op mijn tv via hdmi en uit stond op de eco standby modus. Zo gauw je de horizon box aanzetten werkte het wel. Dan switchte hij automatisch naar de hdmi source als ik iets naar mijn chromecast stuurde. Dus op de 1 of andere manier blokkeert de horizon box deze hele functionaliteit als hij uit staat in de eco standby modus. Heb nu een HDMI-CEC killer gekocht en die tussen de tv en de horizon box gezet en nu werkt alles altijd. (heb trouwens een LG OLED tv).
Als je meerdere chromecast devices hebt moet je idd de volledige naam zeggen of je moet gaan werken met shortcuts. En je kunt ook nog een default cast device instellen zodat hij die automatisch gebruikt als je bijvoorbeeld zegt "play youtube video ..."
Misschien had je de killer niet nodig gehad als je de horizon op een andere input had gezet - vaak is CEC op maar 1 of 2 inputs actief. Maar als dit werkt, dan werkt het
Het is me gelukt, ik heb de losse chromecast vernoemd naar "Living room chromecast"
Als ik nu zeg " hey Google turn on/off living room Chromecast" Dan werkt het.. "Turn on/off TV" had makkelijker en logischer geweest, maar goed..
Een externe Chromecast erbij proppen zorgt wel dat de Home flink in de war raakt..
Als ik nu zeg " hey Google turn on/off living room Chromecast" Dan werkt het.. "Turn on/off TV" had makkelijker en logischer geweest, maar goed..
Een externe Chromecast erbij proppen zorgt wel dat de Home flink in de war raakt..
[ Voor 15% gewijzigd door vinno86 op 07-12-2017 16:15 ]
Je kan de chromecast ook gewoon ‘TV’ noemen.....
Of een shortcut maken voor het langere commando
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dan werkt het niet, dan denkt de Google home dat ik de chromecast die in de TV ingebouwd zit bedoel... En dan werkt het dus niet.Hmmbob schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:29:
Dat was nou juist het hele probleem.
Nu de mogelijkheid er is om 2 commando's achter elkaar te zeggen, dacht ik deze middels een shortcut ook te activeren, maar dat werkt niet:
Hey Google it's bedtime -> hey google lights bedroom of and set alarm 7:00.
Iemand dat ook geprobeerd en wel werkend gekregen?
Verwijderd
Bij mij werkt het voor "Shuffle and play next song"CoachKoos schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:00:
Nu de mogelijkheid er is om 2 commando's achter elkaar te zeggen, dacht ik deze middels een shortcut ook te activeren, maar dat werkt niet:
Wat heb je precies ingevuld bij 'Google assistant should do'? Want 'hey google lights bedroom of and set alarm 7:00.' gaat natuurlijk niet werken.
"Turn bedroom lights off and set alarm for 7 am"CoachKoos schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:00:
Zoiets zou moeten werken.
Heb alle inputs geprobeerd maar de Horizon box bleef de boel saboterenHmmbob schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:32:
Misschien had je de killer niet nodig gehad als je de horizon op een andere input had gezet - vaak is CEC op maar 1 of 2 inputs actief. Maar als dit werkt, dan werkt het

Voor een of andere reden werkt dit niet meer. Ik moet nu specifiek het apparaat noemen.Hmmbob schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:29:
Vandaag Bij de Mediamarkt in Duitsland een Google Home gekocht voor €89,- Aansluiten was erg simpel en kwaliteit van de speaker is ok. Koppeling met Spotify is erg goed, kortom, goede aankoop geweest.
WAT! Collega van mij was gister ook in een Mediamarkt in Duitsland maar daar was het voor 131.
Bij Saturn (Oldenburg) stond hij ook voor die prijs, de mini's voor €35. Héb er 2 voor de kids gekocht. Mooie prijs voor de mini's en de home speakers.mawi schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:00:
Vandaag Bij de Mediamarkt in Duitsland een Google Home gekocht voor €89,- Aansluiten was erg simpel en kwaliteit van de speaker is ok. Koppeling met Spotify is erg goed, kortom, goede aankoop geweest.
Wow dat van tv inschakelen en uit via chromecast wist ik niet!
Ik zeg.. bye siri!😜
Ik zeg.. bye siri!😜
DaveD
Er stonden ook nog twee prijskaartjes bij, dus heb het nog maar even nagevraagd, maar was echt €89,- (was in Krefeld overigens)Ves schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:48:
WAT! Collega van mij was gister ook in een Mediamarkt in Duitsland maar daar was het voor 131.
Deze workaround is niet meer nodig, TuneIn heeft de naam aangepast naar enkel “538”. Dus “Hey Google, play 538 on TuneIn” is genoeg en ook mijn shortcut heb ik aangepast (daar heb ik meerdere ‘aanroepopties’ in staan).Hmmbob schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:03:
[...]
Same here, maar dan voor Radio 538 in Nederland - die heet op TuneIn “538 (Main)” en daardoor pakt hij 9 van de 10 keer “538 Dance Radio”. Shortcut werkt prima: “Hey Google - Open 538” —> “Streaming five hunderd thirty eight main in tunein to soundbar”
Ik ben zo'n mini aan het overwegen om mijn Hue set te besturen maar ook om de tv aan en uit te zetten en muziek te luisteren via mijn receiver.
Als ik het goed begrijp kan ik dus een chromecast audio aan mijn receiver hangen en een gewone chromecast aan mijn tv.
Gaat de receiver ook vanzelf aan als je dan iets zegt als Play music bla on chromecast audio?
Heeft iemand ook Deezer in gebruik icm de Home?
Als ik het goed begrijp kan ik dus een chromecast audio aan mijn receiver hangen en een gewone chromecast aan mijn tv.
Gaat de receiver ook vanzelf aan als je dan iets zegt als Play music bla on chromecast audio?
Heeft iemand ook Deezer in gebruik icm de Home?
hangt van je HDMI af van je receiver waar je hem aan zet. Zal iets van HDMI CEC of zoiets moeten heten.LaTiNo156 schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:31:
Ok, dat is dan iets wat ik moet uitzoeken. Is wel jammer als ik een van de belangrijkste functies van de Home niet kan gebruiken.
Land op Niederlande zetten en dan gewoon spatie tussen letters en cijfers.LaTiNo156 schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:50:
Is er iemand hier die bij Cyberport heeft besteld en weet hoe ik een postcode kan invoeren?
Helaas heeft cyberport geen goede aanbieding op dit moment...had ik ze nu toch maar besteld tijdens bf

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik snap je...
/me streamnl mompelt dat hij voortaan naar jullie moet luisteren en niet naar mijn vrouw mbt cadeautjes kopen.
/me streamnl mompelt dat hij voortaan naar jullie moet luisteren en niet naar mijn vrouw mbt cadeautjes kopen.
Kerst komt eraan, dat is traditioneel een nog groter event in de USA dus ik verwacht dat ook de Homes weer (flink) in de aanbieding gaan komen.
Je kan ook kijken naar de Harmony Hub. Daarmee kan je meerdere apparaten aansturen mits ze in dezelfde ruimte staan. Dan kun je ook kanalen kiezen etc op je tv. Met de Chromecast ben je beperkt tot YouTube en Netflix.LaTiNo156 schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:50:
Ok, dat is dan iets wat ik moet uitzoeken. Is wel jammer als ik een van de belangrijkste functies van de Home niet kan gebruiken.
Via Amazon Duitsland voor zijn 80 EUR te verkrijgen...
Als je snel bent...
https://nl.pepper.com/aan...armony-hub-amazonde-55921
https://nl.pepper.com/aan...armony-hub-amazonde-55921
CoachKoos schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:53:
[...]
Je kan ook kijken naar de Harmony Hub. Daarmee kan je meerdere apparaten aansturen mits ze in dezelfde ruimte staan. Dan kun je ook kanalen kiezen etc op je tv. Met de Chromecast ben je beperkt tot YouTube en Netflix.
Via Amazon Duitsland voor zijn 80 EUR te verkrijgen...
Ik heb 2 Mini's uit Duitsland gehaald met Black Friday en vind het echt heel gaaf werken allemaal. Alle TV's hadden al een Chromecast en video's afspelen en TV's uit/aan zetten wekrt allemaal top. Heb daarnaast ook een Chromecast Audio gekocht om Sonos aan te sturen en ook dat werkt, maar vind de kwaliteit niet helemaal top... Daarom 2 vragen:
1. Is het mogelijk om mijn TV's te bedienen met Google Home? Denk aan "Turn on Spike channel" of "Go to next channel" of "Increase volume in TV"
2. De Sonos One heeft ondersteuning voor Alexa en krijgt dat ook voor Google Home. Als ik deze koop en aansluit, kan ik het gehele Sonos systeem dan ook aansturen vanuit de reeds bestaande Google Home mini's? Of kan ik alleen via de One het Sonos systeem aansturen en ben ik voor andere kamers nog steeds aangewezen op de Chromecast Audio?
Alvast bedankt!
1. Is het mogelijk om mijn TV's te bedienen met Google Home? Denk aan "Turn on Spike channel" of "Go to next channel" of "Increase volume in TV"
2. De Sonos One heeft ondersteuning voor Alexa en krijgt dat ook voor Google Home. Als ik deze koop en aansluit, kan ik het gehele Sonos systeem dan ook aansturen vanuit de reeds bestaande Google Home mini's? Of kan ik alleen via de One het Sonos systeem aansturen en ben ik voor andere kamers nog steeds aangewezen op de Chromecast Audio?
Alvast bedankt!
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
En vandaag weer geen beginnen aan. Niets wordt herkend.... grrrrrHmmbob schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:36:
[...]
Deze workaround is niet meer nodig, TuneIn heeft de naam aangepast naar enkel “538”. Dus “Hey Google, play 538 on TuneIn” is genoeg en ook mijn shortcut heb ik aangepast (daar heb ik meerdere ‘aanroepopties’ in staan).
Zoals een normale afstandbediening, nee. Je kan het aan en uit zetten. Afhankelijk van de app die je gebruikt kan je ook pauzeren, vorige/volgende aflevering spelen.SanderF1 schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:01:
https://support.google.com/googlehome/answer/7214982?hl=en
Momenteel is de enige oplossing om je tv aan te sturen de Harmony Hub aanschaffen. Dan zijn de functies die jij benoemd mogelijk.SanderF1 schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:01:
Alvast bedankt!
Als moeders de vrouw nu beneden komt met junior op dr arm hoeft ze alleen maar “Ok Google, start Baby Tv” te roepen. Tv aan, Telfort aan en naar kanaal 57.
Dan kan je ook receivers en ws ook je Sonos aansturen, moet je op de Harmony site ff checken of deze ondersteund worden.
En werkt dit dan samen met de GH of is dit in plaats van?CoachKoos schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:48:
[...]
Momenteel is de enige oplossing om je tv aan te sturen de Harmony Hub aanschaffen. Dan zijn de functies die jij benoemd mogelijk..
Samen. Toevoegen in je Google Home app. Gaat niet helemaal soepel, maar lees het topic voor tips
[ Voor 88% gewijzigd door Hmmbob op 11-12-2017 20:31 ]
Thnx, dat maakt zo'n hub interresant. Had idd al gelezen dat toevogen wat lastig is van die Harmony dingen.Hmmbob schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:30:
Samen. Toevoegen in je Google Home app. Gaat niet helemaal soepel, maar lees het topic voor tips
Nu Dealz even in de gaten houden, die hebben he soms leuk staan
Hilarisch toeval, een van de meest gebruikte functies van Google Home hier in huis is: "OK Google, play BabyTV on the living room TV"CoachKoos schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:48:
[...]
Als moeders de vrouw nu beneden komt met junior op dr arm hoeft ze alleen maar "Ok Google, start Baby Tv" te roepen. Tv aan, Telfort aan en naar kanaal 57.
Ik heb de koppeling Google Home - Harmony wel werkend gekregen, maar ik vind via IFTTT makkelijker werken. Daarin zit reeds een koppeling met Harmony. Enige wat je (eenmalig) moet doen is in Harmony diverse taken aanmaken. Ik heb taken voor volume harder/zachter, tv aan/uit en dan voor BabyTV éénmaartend schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:49:
[...]
Thnx, dat maakt zo'n hub interresant. Had idd al gelezen dat toevogen wat lastig is van die Harmony dingen.
Dan in IFTTT koppelen aan een spraakcommando.
Kanaal omhoog/omlaag etc zou ook kunnen, maar daarvoor pak je in de praktijk toch de echte AB. Gaat mij er meer om dat als ik de TV te hard vind staan of helemaal uit wil hebben ik dat op afstand kan doen zonder op zoek te moeten naar de AB.
Harmony Companion + Hub besteld, morgen in huis en maar eens gaan proberen!
Vandaag krijg ik, is het goed is, mijn eerste Google Home Mini binnen 
Zijn er dingen waar ik op moet letten bij een eerste installatie? Behalve dat mijn telefoon op English moet staan?
En weet iemand of Toon werkt met Google Home? (Ik vermoed van niet, maar wie weet?)
Zijn er dingen waar ik op moet letten bij een eerste installatie? Behalve dat mijn telefoon op English moet staan?
En weet iemand of Toon werkt met Google Home? (Ik vermoed van niet, maar wie weet?)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Officieel helaas niet. Je kunt het wel aan elkaar hacken: reviews: Google Home versus Amazon Echo: strijd tussen slimme speakersanandus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:38:
Dat is wel een hele omweg zeg haha, denk dat er ook nooit ondersteuning voor Toon zal komen.. niet echt interessant voor google, en zolang Triggi de samenwerking heeft ook niet met IFTTT..WoutF schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:42:
[...]
Officieel helaas niet. Je kunt het wel aan elkaar hacken: reviews: Google Home versus Amazon Echo: strijd tussen slimme speakers
Misschien dat ik ooit toch maar is een Nest ga plaatsen ter vervanging van Toon, kijk eigenlijk toch nooit naar het verbruik en al die onzin..
Ze zijn blijkbaar bij Triggi ook bezig met de Home (koppeling):vinno86 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:23:
[...]
Dat is wel een hele omweg zeg haha, denk dat er ook nooit ondersteuning voor Toon zal komen.. niet echt interessant voor google, en zolang Triggi de samenwerking heeft ook niet met IFTTT..
Misschien dat ik ooit toch maar is een Nest ga plaatsen ter vervanging van Toon, kijk eigenlijk toch nooit naar het verbruik en al die onzin..
https://forum.triggi.com/...nwerking-met-triggi/456/4
Hier een manier om met Google Home -> IFTTT -> Triggi -> KAKU te werken.
Lijkt mij dan ook mogelijk om in plaats van KAKU de Toon aan te sturen...
offtopic:
Triggi is ook een soort IFTTT, als ik het goed begrijp?
Triggi is ook een soort IFTTT, als ik het goed begrijp?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat is dan wel weer interessant, al vind ik dat Triggi maar kutCoachKoos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:14:
[...]
Ze zijn blijkbaar bij Triggi ook bezig met de Home (koppeling):
Dit topic is gesloten.
Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...