Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:30
Sahi_NL schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:59:
Goed nieuws!

Vanaf nu zijn ook Sonos apparaten in te stellen als default media speaker!
Wat een goed nieuws _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
[quote]bobjansen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:14:
[...]

Daar zat ik al even op te wachten :) Als ze nou ook nog fixen dat niet de Sonos en de Home beide proberen mijn vragen te beantwoorden ben ik helemaal blij...

Dat is de reden dat ik standaard de microfoon op de sonos speakers uit heb staan.
Alleen de Hub dient nog als commando post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:01
CallmeGod schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:38:
[quote]bobjansen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:14:
[...]

Daar zat ik al even op te wachten :) Als ze nou ook nog fixen dat niet de Sonos en de Home beide proberen mijn vragen te beantwoorden ben ik helemaal blij...

Dat is de reden dat ik standaard de microfoon op de sonos speakers uit heb staan.
Alleen de Hub dient nog als commando post.
Hier ook idd.
De Hub is gewoon fijn met scherm etc. Deze staat bijna naast de Beam. Heb ook die mute functie uitgezet. Stopte steeds het geluid van de tv als ik iets aan de hub vroeg.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:26
Ik krijg iets niet voor elkaar, aangezien ik het juiste commando niet kan vinden...
Ik heb eens gezegd om een bepaald nummer niet meer te laten horen via de home. En dat werkt :) nu wil ik het nummer echter wel weer horen, maar nu weigert ie dat dus... hoe kun je nummers weer deblokkeren?
Binnen spotify kan ik hem gewoon wel beluisteren, maar niet oproepen via de home.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 14:45
Serena schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:00:
[...]

Hier ook idd.
De Hub is gewoon fijn met scherm etc. Deze staat bijna naast de Beam. Heb ook die mute functie uitgezet. Stopte steeds het geluid van de tv als ik iets aan de hub vroeg.
Ja dat werkt al ze allemaal in dezelfde ruimte staan, echter heb ik de hub in de keuken en de beam in de woonkamer, als ik nu in de woonkamer iets wil (en de GA op de beam staat uit) dan pakt de hub in de keuken het niet altijd op, als ik hem aanzet dan pakken ze het soms beide op (wat heel irritant is). Tussen twee Google apparaten heb ik dit probleem niet, alleen als er een Sonos en een Google apparaat (redelijk) bij elkaar in de buurt staan. Helaas geeft Sonos op hun forum geen enkel waardevol antwoord hierop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Serena schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:40:
[...]

Daar word ik echt oprecht blij van!. Ik heb het hele huis vol staan...

Maar, hoe kom je aan deze wijsheid? Ik kan het echt nergens anders terugvinden.
Ik zag een tweet van Michiel Veenstra die hiermee kwam. In de US kon het al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Ik begrijp dat het niet te regelen is dat IFTTT een pingeltje doet op de home mini's als iemand aanbelt via Ring Doorbell 2?

Zou het mogelijk zijn om Sonos daar dan voor te misbruiken? Is toch raar dat ik elke lamp in huis afzonderlijk kan laten knipperen, maar ik niet een geluidje kan fabriceren. Ik kom er echter niet uit, maar ik kom ook niet echt iets tegen van mensen die het al wel is gelukt.

[ Voor 4% gewijzigd door RensJ op 17-02-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik heb mijn Tile account gekoppeld aan GH. Als ik vraag ‘Vind rugzak’ dan zegt hij waar het ding voor het laatst gezien is.
Maar ik krijg het niet voor elkaar het ding te laten rinkelen. Wat zeg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Serena schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:17:
Ik heb mijn Tile account gekoppeld aan GH. Als ik vraag ‘Vind rugzak’ dan zegt hij waar het ding voor het laatst gezien is.
Maar ik krijg het niet voor elkaar het ding te laten rinkelen. Wat zeg je dan?
https://support.google.com/googlenest/answer/9586755?hl=nl

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Die had ik uiteraard ook al gevonden.
Als ik bel zeg opent hij Duo. Ook de andere optie werkt niet. Had de hoop dat het hier iemand wel gelukt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
"Ok google, ring keys" werkt in mijn geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
tomhster schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:37:
"Ok google, ring keys" werkt in mijn geval prima.
En in het Nederlands?
Als ik zeg ‘Bel rugzak’ krijg ik als antwoord ‘Met wie wil je audiobellen?’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Als het in 1x niet in het Nederlands werkt roep ik het in het Engels. 9 van de 10 keer werkt dat dan wel. Dit lijkt mij zo'n voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Nu online
Serena schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:31:
[...]

Die had ik uiteraard ook al gevonden.
Als ik bel zeg opent hij Duo. Ook de andere optie werkt niet. Had de hoop dat het hier iemand wel gelukt was.
Ben zelf ff gaan testen en dit 'Laat mijn <naam van Tile> overgaan' werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
kruila schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Ben zelf ff gaan testen en dit 'Laat mijn <naam van Tile> overgaan' werkt bij mij.
Dat werkt!!! Maar niet bij alle Tiles…
De naam rugzak kan hij schijnbaar niet verwerken. Het zullen nog wel kinderziektes zijn.

Gelukkig hebben we Siri op de iPhone nog…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Nu online
Serena schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:20:
[...]

Dat werkt!!! Maar niet bij alle Tiles…
De naam rugzak kan hij schijnbaar niet verwerken. Het zullen nog wel kinderziektes zijn.

Gelukkig hebben we Siri op de iPhone nog…
Bij mij deed 1 van de 2 sleutelbossen het ook niet, een nieuwe batterij deed wonderen.

Heb je in de tile-app gecontroleerd of je wel de juiste naam roept?

[ Voor 8% gewijzigd door kruila op 18-02-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
kruila schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:23:
Heb je in de tile-app gecontroleerd of je wel de juiste naam roept?
Uiteraard…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Nu online
Geef um dan een andere naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12
Bij iemand al de "list and notes" actief/werkende in het Nederlands?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CallmeGod
kruila schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Bovenstaande werkt voor mij antwoord Google ; oke aan het lokaliseren en Tile gaat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 20:51
Sahi_NL schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:59:
Goed nieuws!

Vanaf nu zijn ook Sonos apparaten in te stellen als default media speaker!
Gisteren werkt het wel bij mij, maar nu niet meer.
Ze zegt 'Tin Tin (? of zo iets) is niet bereikbaar....).
De naam van mijn Sonos is huiskamer en heb deze al opnieuw gekoppeld.
Ook heb ik eetkamer (sonos) als standaard speaker geselecteerd, maar met het zelfde resultaat.

als ik de google home als standaard speaker kies en ik zeg 'speel Santana op spotify" doet ie het overigens wel...maar niet op de sonos

Wat kan er mis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Henkhuppelschot schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:54:
[...]

Gisteren werkt het wel bij mij, maar nu niet meer.
Ze zegt 'Tin Tin (? of zo iets) is niet bereikbaar....).
De naam van mijn Sonos is huiskamer en heb deze al opnieuw gekoppeld.
Ook heb ik eetkamer (sonos) als standaard speaker geselecteerd, maar met het zelfde resultaat.

als ik de google home als standaard speaker kies en ik zeg 'speel Santana op spotify" doet ie het overigens wel...maar niet op de sonos

Wat kan er mis zijn?
Hier werkt het goed , denk dat je eens moet gaan kijken naar de naamgeving. Want je hoeft de naam van sonos niet te veranderen alleen de ruimte waar het zich bevind. Nu kan je gewoon zeggen speel radio x af en speelt automatisch af via je default (Sonos) device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
CallmeGod schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:13:
[...]

Hier werkt het goed , denk dat je eens moet gaan kijken naar de naamgeving. Want je hoeft de naam van sonos niet te veranderen alleen de ruimte waar het zich bevind. Nu kan je gewoon zeggen speel radio x af en speelt automatisch af via je default (Sonos) device.
Heb de naam niet veranderd :) , de playbar, 2 one's en de sub heten 'woonkamer'.
Als ik de groep woonkamer, of de ikea speaker "eetkamer', selecteer en ik zeg 'speel santana op spotify zegt google "tin tin (of zo iets) is niet bereikbaar, probeer het opnieuw op koppel het apparaat opnieuw".
Dat laatste heb ik dus gedaan, zonder resultaat. Op de google speaker speel hij het wel af als ik die als standaard zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CallmeGod
Henkhuppelschot schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:42:
[...]

Heb de naam niet veranderd :) , de playbar, 2 one's en de sub heten 'woonkamer'.
Als ik de groep woonkamer, of de ikea speaker "eetkamer', selecteer en ik zeg 'speel santana op spotify zegt google "tin tin (of zo iets) is niet bereikbaar, probeer het opnieuw op koppel het apparaat opnieuw".
Dat laatste heb ik dus gedaan, zonder resultaat. Op de google speaker speel hij het wel af als ik die als standaard zet.
Je hebt dus geselecteerde device bijvoorbeeld Google hub en/of mini gegaan en daar de apparaat instelling veranderd ; Standaard muziek speaker Sonos geselecteerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
CallmeGod schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:48:
[...]

Je hebt dus geselecteerde device bijvoorbeeld Google hub en/of mini gegaan en daar de apparaat instelling veranderd ; Standaard muziek speaker Sonos geselecteerd ?
Ja in de app selecteer ik bij de google home (huiskamer) dat de sonos groep 'woonkamer' de standaard speaker moet zijn.
Dat zegt ie dat, als ik de google home als standaard speaker selecteer werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Henkhuppelschot schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:23:
[...]

Ja in de app selecteer ik bij de google home (huiskamer) dat de sonos groep 'woonkamer' de standaard speaker moet zijn.
Dat zegt ie dat, als ik de google home als standaard speaker selecteer werkt het wel.
Zet hem eens op naam Sonos dus naar apparaat instelling van Sonos gaan via de home applicatie.

En ruimte gewoon woonkamer.

• Henkhuppelschot
CallmeGod schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:38:
[...]

Zet hem eens op naam Sonos dus naar apparaat instelling van Sonos gaan via de home applicatie.

En ruimte gewoon woonkamer.
Help ook niet, hij blijft het zeggen.
Verwijderen en opnieuw toevoegen, anders benamen...hij zegt telkens hetzelfde.

Edit: Kan ik ook ergens zie wat google precies zegt? misschien dat ik dan ziet wat hij zegt en het beter begrijp.
In het activiteiten overzicht kan ik hier niets van terug vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Henkhuppelschot op 20-02-2020 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhster
Home app, instellingen en dan meer instellingen: Je gegevens in de assistent. Kun je teruglezen/-luisteren wat de assistent van je verstaan heeft. Zoals ik trouwens eerder heb aangeven is dit het topic voor Google Homes en niet voor andere apparaten die de assistent hebben. Ik ben dan ook voorstander om discussies over die apparaten (Sonos, Lenovo etc.) ergens anders voort te zetten.

[ Voor 58% gewijzigd door tomhster op 20-02-2020 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26
tomhster schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 23:34:
Zoals ik trouwens eerder heb aangeven is dit het topic voor Google Homes en niet voor andere apparaten die de assistent hebben. Ik ben dan ook voorstander om discussies over die apparaten (Sonos, Lenovo etc.) ergens anders voort te zetten.
Het gaat er in deze casus toch ook om dat een Google Home als instelling heeft dat de muziek op een Sonos moet worden afgespeeld, en dat dat niet gebeurt? Heeft niks te maken met 'andere apparaten die de assistent hebben'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Volgens mij gaat het dan om de interactie tussen de Google assistent (eigen topic) en die apparaten, maar dit zou een heel lange discussie kunnen worden. Laat een moderator daar maar wat van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Sandro! schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:58:
[...]

Het gaat er in deze casus toch ook om dat een Google Home als instelling heeft dat de muziek op een Sonos moet worden afgespeeld, en dat dat niet gebeurt? Heeft niks te maken met 'andere apparaten die de assistent hebben'.
Klopt inderdaad , net zoals ik een soundbar als voorkeur heb ingesteld in mijn google home en alle muziek via spotify aut daarop afspeel .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 21:34
Collega tweakers :)

Even een hele andere vraag. Google helpt me niet verder dus hopelijk weet iemand hier raad. Ik heb een wasmachine van 18 jaar oud die beneden staat, zelf wonen bij boven. Heb deze dmv een TP Link HS110 aan het stroomnet gehangen. Door middel van een script wat op een RPi draaide kon ik via IFTTT een melding krijgen als het stroomverbruik onder een bepaald niveau zakte voor een bepaalde periode.

Ergo: de wasmachine was klaar :D

Helaas krijg ik dit niet meer aan de praat en de schrijver van het script is ook gestopt met ondersteunen. Ben nu dus op een andere manier op zoek naar een manier om een seintje te krijgen als de wasmachine klaar is. Ik heb via een andere Tweaker een Flic gekocht met het idee om deze aan onze Google Home te hangen met als doodsimpele instructie dat als je een keer op de knop drukt er automatisch een timer gaat lopen voor de ingestelde duur van de wasbeurt (2u10m meestal)

Helaas werkt dat dus niet, Flic ondersteunt de GH niet. Dus nu weer verder zoeken. Weet iemand dus een smart button die wel kan wat ik voor ogen heb? Die dus enkel een seintje moet geven aan de GH om een timer te laten lopen voor een X periode?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 22:13
Waarom dan niet heel simpel...
"ok Google stel timer in op 2 uur en tien minuten"
Je krijgt dan een seintje van Google.

Zelf heb ik de slimme schakelaars van de Action die kun je op verschillende manieren automatiseren.
Je kunt bijvoorbeeld een timer ervoor zetten maar hij kan op verschillende voorwaarden schakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Artwido op 23-02-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Artwido schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:12:
Waarom dan niet heel simpel...
"ok Google stel timer in op 2 uur en tien minuten"
Je krijgt dan een seintje van Google.

Zelf heb ik de slimme schakelaars van de Action die kun je op verschillende manieren automatiseren.
Je kunt bijvoorbeeld een timer ervoor zetten maar hij kan op verschillende voorwaarden schakelen.
Klopt, kan ook, maar dat zal vaak vergeten worden. Een knop op de wasmachine zal effectiever zijn. Kun je wat vertellen over die voorwaarden? Je hebt het nu over de LSC Smartconnect lijkt me? :) Dank voor je reactie en het meedenken in ieder geval

https://www.action.com/nl...-connect-slimme-stekker-/

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:46
DePaul schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:50:
Collega tweakers :)

Even een hele andere vraag. Google helpt me niet verder dus hopelijk weet iemand hier raad. Ik heb een wasmachine van 18 jaar oud die beneden staat, zelf wonen bij boven. Heb deze dmv een TP Link HS110 aan het stroomnet gehangen. Door middel van een script wat op een RPi draaide kon ik via IFTTT een melding krijgen als het stroomverbruik onder een bepaald niveau zakte voor een bepaalde periode.

Ergo: de wasmachine was klaar :D

Helaas krijg ik dit niet meer aan de praat en de schrijver van het script is ook gestopt met ondersteunen. Ben nu dus op een andere manier op zoek naar een manier om een seintje te krijgen als de wasmachine klaar is. Ik heb via een andere Tweaker een Flic gekocht met het idee om deze aan onze Google Home te hangen met als doodsimpele instructie dat als je een keer op de knop drukt er automatisch een timer gaat lopen voor de ingestelde duur van de wasbeurt (2u10m meestal)

Helaas werkt dat dus niet, Flic ondersteunt de GH niet. Dus nu weer verder zoeken. Weet iemand dus een smart button die wel kan wat ik voor ogen heb? Die dus enkel een seintje moet geven aan de GH om een timer te laten lopen voor een X periode?
Misschien niet helemaal waar je op zit te wachten, maar waarom niet een stap verder en eens kijken naar Home Assistant of Domoticz? Veel is te integreren met die pakketten en je hebt uiteindelijk veel meer vrijheid.
Ik heb zo dus ook onze wasmachine en droger aan een slimme stekker hangen en krijg een melding via de Google Home speaker dat een van de twee klaar is wanneer er voor x-tijd minder dat x-watt gevraagd wordt. Zeker wanneer je verschillende programma's met verschillende draaitijd gebruikt is dat boven een oplossing met knop te verkiezen lijkt me.

Disclaimer: ik doe zelf de was niet, dus geen idee hoe het in de praktijk werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
barrymossel schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:25:
[...]

Misschien niet helemaal waar je op zit te wachten, maar waarom niet een stap verder en eens kijken naar Home Assistant of Domoticz? Veel is te integreren met die pakketten en je hebt uiteindelijk veel meer vrijheid.
Ik heb zo dus ook onze wasmachine en droger aan een slimme stekker hangen en krijg een melding via de Google Home speaker dat een van de twee klaar is wanneer er voor x-tijd minder dat x-watt gevraagd wordt. Zeker wanneer je verschillende programma's met verschillende draaitijd gebruikt is dat boven een oplossing met knop te verkiezen lijkt me.

Disclaimer: ik doe zelf de was niet, dus geen idee hoe het in de praktijk werkt ;)
Dat is dus precies hoe mijn programma werkte. Hij mat continu het stroomverbruik en na een X tijd een Y wattage kreeg ik via IFTTT de melding dat ie klaar was. Nu ben ik toch wel benieuwd hoe het bij jou werkt. O-)
Dat is namelijk waar ik naar op zoek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:46
DePaul schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:24:
[...]

Dat is dus precies hoe mijn programma werkte. Hij mat continu het stroomverbruik en na een X tijd een Y wattage kreeg ik via IFTTT de melding dat ie klaar was. Nu ben ik toch wel benieuwd hoe het bij jou werkt. O-)
Dat is namelijk waar ik naar op zoek ben.
Dan kun je het best dit eens lezen. Zodra je Home Assistant op je RPi hebt staan (en even gekeken hebt of die LSC plugs (zijn Tuya's) compatible zijn, dan kan iedereen in dat topic je helpen (en dat doen we graag)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
barrymossel schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:57:
[...]

Dan kun je het best dit eens lezen. Zodra je Home Assistant op je RPi hebt staan (en even gekeken hebt of die LSC plugs (zijn Tuya's) compatible zijn, dan kan iedereen in dat topic je helpen (en dat doen we graag)!
Okidoki, gaan we doen. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavermooten
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 14:41
heuvela schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:10:
[...]

bedankt voor je reactie heb het nu iig iets voor mekaar heb de nest via Bluetooth aan de Denon hangen maar dan merk je duidelijk kwaliteit verschil dan dat je iets vanaf bijv, je mobiel afspeelt met HEOS , ten 1e veel harder geluid maar belangrijker ook mooier geluid, we gaan het zien of denon met iets komt en hoe komen we het dan te weten ????
De firmware update vd Denon in de gaten houden denk ik.
Voor het geluidsniveau verschil heb ik een Google mini “ in the middle” geplaatst: de hub stuurt de audio via BT naar de mini als default afspeel apparaat, die staat op het juiste nivo ingesteld om via BT naar de Denon te streamen (als standaard speaker van de mini)
Een omweg, ik weet het, maar het werkt

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Okey, misschien klinkt dit een beetje debiel haha.. of niet, jullie mogen het zeggen. Maar sinds gisteren hebben we google home verwijderd uit ons huis.

Sinds ik het boek "Het is oorlog maar niemand die het ziet" aan het lezen ben zijn er voor mij wel dingen veranderd. Ik ben de wereld letterlijk anders gaan zien. Zo ben ik whatsapp enorm gaan beperken tot het minimum / het nodige. Heb ik mijn Facebook account tot nul gebracht en bestaat mijn account enkel nog omdat ik de zakelijke pagainas enkel kan aansturen op die manier. Middels heb ik een VPN die ik regelmatig gebruik als ik zoek in google en gebruik openDNS.

Gisteren zat mijn vrouw een bakje thee te drinken en was het stil in huis toen ineens de lampjes begonnen te knipperen. Je weet wel, als je Google een opdracht wil geven. Toen kreeg ze de kriebels. "Weg die oren uit mijn huis".

Begin ik door te draaien met het weghalen van Google home? Denken jullie daar wel eens over na?

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 27-02-2020 12:15 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:07
Ik denk dat je vooral een gezonde kijk moet hebben op privacy en niet zo zwart-wit zoals op te merken is uit jouw post. Dat je lectuur doorneemt en bronnen opzoekt die de juiste vraagtekens plaatsen bij het uit handen geven van je privacy aan multinationale, kapitalistische bedrijven is goed, maar je moet vooral voor jezelf uitmaken wat jij belangrijk vindt.

Als dat het beperken van data is die je met die bedrijven deelt, dan zet je voor jezelf de juiste stap. Ik maak vooral een afweging tussen eigen comfort en privacy en tracht daar een goede balans tussen te vinden. Dit soort comfort is nu eenmaal gekoppeld aan het opgeven van een stukje privacy.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Flying schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:23:
Ik denk dat je vooral een gezonde kijk moet hebben op privacy en niet zo zwart-wit zoals op te merken is uit jouw post. Dat je lectuur doorneemt en bronnen opzoekt die de juiste vraagtekens plaatsen bij het uit handen geven van je privacy aan multinationale, kapitalistische bedrijven is goed, maar je moet vooral voor jezelf uitmaken wat jij belangrijk vindt.

Als dat het beperken van data is die je met die bedrijven deelt, dan zet je voor jezelf de juiste stap. Ik maak vooral een afweging tussen eigen comfort en privacy en tracht daar een goede balans tussen te vinden. Dit soort comfort is nu eenmaal gekoppeld aan het opgeven van een stukje privacy.
Thanks voor je reactie. Ik vraag me af of het een stukje van je privacy is, of best wel heel veel privacy. Het is in feite natuurlijk een microfoon die je in je huis plaats en moeten wij er allemaal vanuit gaan dat het alleen iets opneemt als wij daar een opdracht toe geven. Waarom begint Google home iets te doen als er geen opdrachten worden gegeven, of dat er geen "hey google" vooraf wordt gegeven.. wat toch best een heldere opdracht is.

Nu moet ik zeggen dat we nog niet verder zijn gekomen dan de Hue verlichting aan te sluiten op google home. Ik zap nog steeds met een afstandsbediening en stream spullen van mijn telefoon naar de chrome cast. Dat gezegd hebbende gebruik ik ondertussen ook weer allemaal tools die alles van je bijhouden.

Ik ben best wel een beetje aangedaan van wat er allemaal kan en gebeurd achter de schermen. Het is niet zwart wit willen zien. Ik denk dat het gewoon heel zwart wit is. Helaas. Best een beetje creepy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

RoyK schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:22:
Waarom begint Google home iets te doen als er geen opdrachten worden gegeven..
Dat kan je terug vinden in activiteiten, heb ook wel eens dat hij op de TV of radio reageert als iets lijkt op 'he google'. Met name als het heel stil is kan hij overgevoelig zijn.
Hoe dan ook is het niet zo dat hij dan al data verstuurd, hij wacht op een commando. Als er niets binnen komt (of je annuleer zegt) dan doet hij niets. Het kan ook nog komen door de nabijheidssensor. Hoe dan ook, met jouw redenatie moet je ook je mobiel wegdoen..

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 27-02-2020 13:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ja, toegegeven, het is misschien een beetje doorgeslagen. 8)7 Dat gaat twee kanten op vind ik. De manier hoe we langzaam aan niet meer zonder kunnen, en zo een beetje alles wat je doet, eet of zegt wel ergens opgepakt kan worden. Het benauwd me merk ik. Misschien is het de realisatie daarvan. Ik ga ook niet in een houten hutje op Schiermonnikoog zitten hehe. Kan me alleen niet voorstellen dat niemand hier wel eens heeft van.. "hmm.." :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Artwido
Mijn vrouw vroeg waarom ik thuis zo zachtjes praat.
Ik zeg nou, Mark Zuckerberg kan ook meeluisteren.
Mijn vrouw begon te lachen.
Ik begon te lachen
Alexa begon te lachen
Siri begon te lachen
Google begon te lachen

:+

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 21:22
DukeBox schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:28:
[...]

Dat kan je terug vinden in activiteiten, heb ook wel eens dat hij op de TV of radio reageert als iets lijkt op 'he google'. Met name als het heel stil is kan hij overgevoelig zijn.
Hoe dan ook is het niet zo dat hij dan al data verstuurd, hij wacht op een commando. Als er niets binnen komt (of je annuleer zegt) dan doet hij niets. Het kan ook nog komen door de nabijheidssensor. Hoe dan ook, met jouw redenatie moet je ook je mobiel wegdoen..
Ik zag hem hier al vaker voor bij komen, vooral met de BEN reclame.
Ik heb de nest mini op 5 centimeter naast mijn rechter front-speaker maar, dat ding reageert echt op geen enkele reclame.
Mijn Fossil Q Explorist reageert wat dat betreft op veel meer dingen, bv hey schat, zijn de kinderen nog in de speeltuin en mijn horloge reageert :'(

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

DaRk PoIsOn schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:25:
Ik heb de nest mini op 5 centimeter naast mijn rechter front-speaker maar, dat ding reageert echt op geen enkele reclame.
Misschien werkt de voice match daar beter i.v.m. de ingebouwde AI/ML chip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Laatst online: 22-09 21:22
DukeBox schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:31:
[...]

Misschien werkt de voice match daar beter i.v.m. de ingebouwde AI/ML chip ?
Die werkt hier in Europa toch niet?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:06:
Die werkt hier in Europa toch niet?
Geen idee, weet alleen dat die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
tomhster schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 23:34:
Home app, instellingen en dan meer instellingen: Je gegevens in de assistent. Kun je teruglezen/-luisteren wat de assistent van je verstaan heeft. Zoals ik trouwens eerder heb aangeven is dit het topic voor Google Homes en niet voor andere apparaten die de assistent hebben. Ik ben dan ook voorstander om discussies over die apparaten (Sonos, Lenovo etc.) ergens anders voort te zetten.
Kennelijk ligt het aan de HOME speaker, aangezien het op de mini wel werkt en op de home niet.
Zelfde sonos speaker waar over hij af moet spelen, zelfde vraag om Santana via spotify te spelen.
Bij de home niet, en bij de mini wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Ik hoop dat ik hier een tip voor kan krijgen: hoe zorg ik ervoor dat google home niet alle philips Hue lampen in mijn huis ‘kent’?
Mijn gezinsleden roepen per abuis “he google zet de lampen aan” ipv “... in de woonkamer” met als gevolg dat overal de lampen aan of uitgaan, wat niet handig is omdat sommige lampen in slaapkamers zitten en via andere routines geautomatiseerd zijn.
Dus: hoe laat ik google home andere kamers “vergeten”?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
fweijers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:35:
Ik hoop dat ik hier een tip voor kan krijgen: hoe zorg ik ervoor dat google home niet alle philips Hue lampen in mijn huis ‘kent’?
Mijn gezinsleden roepen per abuis “he google zet de lampen aan” ipv “... in de woonkamer” met als gevolg dat overal de lampen aan of uitgaan, wat niet handig is omdat sommige lampen in slaapkamers zitten en via andere routines geautomatiseerd zijn.
Dus: hoe laat ik google home andere kamers “vergeten”?
Ruimtes aanmaken en je lampen in dezelfde ruimte als je home plaatsen. Als je dan zegt lampen aan, gaan alleen de lampen in dezelfde ruimte als die van de speaker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Nuevocasa schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:37:
[...]

Ruimtes aanmaken en je lampen in dezelfde ruimte als je home plaatsen. Als je dan zegt lampen aan, gaan alleen de lampen in dezelfde ruimte als die van de speaker aan.
Dat was zo ja, maar sinds een week ofzo is dat bij mij iig omgevallen en gaan inderdaad alle lampen aan of uit. Irritant!
Google heeft alle Google home apparaten gewoon uit alle ruimtes gehaald ineens zie ik (foutieve update geweest??), nu moet ik blijkbaar alle mini's en hubs hier in huis helemaal opnieuw gaan instellen:'link account' en dan 'your device doesn't support English (Netherlands).
En bedankt Google :X

Ik heb trouwens wel 2 bridges hier, dus sommige hue lampen gaan (expres) sowieso niet mee met 'alle lampen aan/uit'. Te weten alle lampen die aan een motionsensor hangen, powerplugs (voor m'n servertje enz) en alle lampen/plugs die standaard op een timer zitten (aquarium enz). Want het was nogal irritant als bezoek zei 'hey Google doe alle lampen uit' en poef mijn backupserver werd hard afgesloten :|

[ Voor 14% gewijzigd door dragon2 op 03-03-2020 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:43
Heb sinds 1,5 maand ongeveer een google home.
Connected aan home assistant en werkt top allemaal.
Nu zag ik dat ik ook nog bluetooth speaker kan koppelen.
Dit werkt ook al wel maar vervolgens gaat de audio van Google Home uit.
Wilde speaker gebruiken voor buiten zodat we binnen en buiten dezelfde muziek kunnen luisteren.

Is dit sowieso mogelijk of moet ik echt een 2e google home ervoor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
slommer schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:31:
Wilde speaker gebruiken voor buiten zodat we binnen en buiten dezelfde muziek kunnen luisteren.

Met BT wordt je geluid als het ware doorgezonden. Dus je kunt niet EN EN.
Dus ja, dat wordt of een tweede GH, of alleen als je buiten zit even roepen ‘He Google, zet BT aan’.
Maar je kunt NU dus niet op je GH en BT gelijktijdig luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:25:
[...]

Ik zag hem hier al vaker voor bij komen, vooral met de BEN reclame.
Mijn Fossil Q Explorist reageert wat dat betreft op veel meer dingen, bv hey schat, zijn de kinderen nog in de speeltuin en mijn horloge reageert :'(
In het begin reageerden mijn Home's wel op de reclames, maar ik heb het idee dat Google de betreffende teksten inmiddels 'gebanned' heeft. Zou ook verboden moeten zijn om via tv/radio op afstand dit soort apparaten aan te sturen (ook al is het grappig bedoeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag. Ik probeer mijn niko home control aan google te koppelen , maar telkens ik dit probeer geeft hij een fout melding nl. Kan providergegevens niet laden.

Zowel men google home mini als men niko home control systeem zitten op hetzelfde netwerk.

Iemand een idee wat ik kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Nuevocasa schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:37:
[...]

Top! Dit was de oplossing. Mijn google home is nu gekoppeld aan de woonkamer en bestuurt allen die lampen en niet de rest van het huis 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 20:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Google home is weer raar. "Play BB king on spotify" > "geen probleem..ik draai notebene king op spotify"

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Laatst online: 16-09 11:03
Mijn dochter van 7 vind de muziek van Justin Bieber leuk... tja... daar doe je niet veel aan 8)7

Maar probeer de Google Home maar eens "yummy" af te laten spelen... man man. :+

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathske1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-09 23:32
Verwijderd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:18:
Ik heb een vraag. Ik probeer mijn niko home control aan google te koppelen , maar telkens ik dit probeer geeft hij een fout melding nl. Kan providergegevens niet laden.

Zowel men google home mini als men niko home control systeem zitten op hetzelfde netwerk.

Iemand een idee wat ik kan doen?
hmm, ik zou contact opnemen met Niko via Facebook Messenger, ook een aantal keer goed geholpen. Ondertussen werkt het hier perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 22:01
slommer schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:31:

Hallo,

Ik ben ook van plan om een google nest te kopen en te koppelen aan home assistant.
Wat doe je er precies mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Dit zou interessant zijn, als dit zou werken met Somfy als er bijv bij brand de rolluiken automatisch open zouden gaan. Nu moet dat nog met IFTTT.

https://www.smarthomemaga...-rookmelders-en-sensoren/

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:43
Yarisken schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:30:
[...]

Hallo,

Ik ben ook van plan om een google nest te kopen en te koppelen aan home assistant.
Wat doe je er precies mee ?
Voor nu beheer van de lampen makkelijker te maken. Overzichtelijk is anders.
Je hebt google home/tradfri gateway/home assistant waar je allemaal je lamp setup in kwijt kan.
Maar voor nu werkt het en kan de vrouw even wennen aan alles nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem(pje)

Heb in de huiskamer een Google Hub, daarna een Google Nest mini gekocht voor de badkamer.
Als ik wil casten met Deezer dan lukt dat prima, maar als het eerste nummer van een playlist afgelopen is gaat
Google iets anders streamen, waarschijnlijk een youtube music playlist of zo.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezarose
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-09 11:42
Ligt het aan mij of luistert hij na een een poos gebruik alleen maar slechter. Eerst kon ik er nog wel mee overweg, maar heb de laatste maanden er alleen maar ruzie mee. Commando's die ik al heel lang gebruik herkend ze ineens niet meer. Of maakt er compleet random shit van. Ligt het aan ons??? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Rezarose schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:58:
Ligt het aan mij of luistert hij na een een poos gebruik alleen maar slechter. Eerst kon ik er nog wel mee overweg, maar heb de laatste maanden er alleen maar ruzie mee. Commando's die ik al heel lang gebruik herkend ze ineens niet meer. Of maakt er compleet random shit van. Ligt het aan ons??? 8)7
Ik deel deze ervaring, het lijkt de laatste tijd flink achteruit te zijn gegaan. Mijn Home negeert me regelmatig terwijl ik toch echt iets vraag, gisteren wilde hij me niet eens het wntwoord op een simpele rekensom geven.. Ook gaat hij op steeds willekeuriger wordende momenten (ook voor mijn gevoel) wel luisteren terwijl er in de verste verte niks van Hey Google of OK Google wordt gezegd. Dan is de tv lekker aan het blaten over stuwdammen in Noorwegen en opeens bliep bloep....
Ik gebruik mijn Home en Assistant tweetalig, Nederlands en Engels, maar het lijkt ook alsof hij de voorkeur steeds meer aan engels geeft, als ik vraag of het licht in de slaapkamer uit kan geeft hij me Engelse resultaten voor winkels waar ze sledgehammers verkopen in de buurt...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik kon tot voor kort twee commando's geven ('doe tv en spinbike aan/uit') en dan zette de assistent netjes twee contacten aan of uit. Nu snapt ze het opeens niet meer en doet ze soms een van de twee, maar vaker niets.

Dit naast de hierboven gemelde problemen dat ze me steeds slechter lijkt te verstaan, opdrachten die ze al jaren dagelijks uitvoert niet meer begrijpt en Nederlands als Engels interpreteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezarose
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-09 11:42
'Leert' de Google home ook van je gesprekken? Dat zou verklaren waarom hij slechter luistert. Dan is er duidelijk iets mis met het leer programma.

Ik vroeg laatst. Speel radio q music. En toen kreeg ik de hele Wikipedia pagina over Microsoft Word voorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Rezarose schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:23:
'Leert' de Google home ook van je gesprekken? Dat zou verklaren waarom hij slechter luistert. Dan is er duidelijk iets mis met het leer programma.

Ik vroeg laatst. Speel radio q music. En toen kreeg ik de hele Wikipedia pagina over Microsoft Word voorgelezen.
Mijn ervaring is van niet.
Ik heb in het begin gekozen voor "leren" en na een paar maanden zag ik geen enkele vooruitgang. Toen heb ik een middagje besteed aan het opruimen van de honderden verkeerd begrepen opdrachten en vervolgens de leerfunctie uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
drfruit schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:11:
Ik kon tot voor kort twee commando's geven ('doe tv en spinbike aan/uit') en dan zette de assistent netjes twee contacten aan of uit. Nu snapt ze het opeens niet meer en doet ze soms een van de twee, maar vaker niets.

Dit naast de hierboven gemelde problemen dat ze me steeds slechter lijkt te verstaan, opdrachten die ze al jaren dagelijks uitvoert niet meer begrijpt en Nederlands als Engels interpreteert.
Tja… ‘Doe ..... aan’ is natuurlijk ook heel slecht Nederlands.
‘Zet aan’ lijkt al logischer.
Ik heb overigens 0 problemen. Alle vragen en opdrachten die ik geef worden prima beantwoord/uitgevoerd. Misschien alles alleen op NL zetten en niet ook op Engels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb sinds vandaag dat mijn mini ineens nederlands terug lult. Staat al vanaf het begin op engels, en nog trouwens. Het vreemde is dan wel...".lampen aan" doet hij netjes...maar "rolluik open" kent hij noet en antwoord in engels. Ik wil helemaal geen nederlands op dat ding. Help

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56
Serena schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Dat is nochtans perfect goed Vlaams ;)
drfruit schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:11:
Ik kon tot voor kort twee commando's geven ('doe tv en spinbike aan/uit')
Op die manier heeft het bij mij nooit gewerkt. Ik moet het volluit zeggen 'doe tv aan en spinbike aan', dat werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:56
Hallo,

Ik heb een Eneco Toon thermostaat en deze heb ik laten rooten.
Daarom heb ik ook mijn abonnement bij Eneco beëindigd.

Nu is het echter niet meer mogelijk om de Toon via de Google home te bedienen maar weet er iemand een manier om dit toch werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:27:
[...]

Dat is nochtans perfect goed Vlaams ;)
Het is ook perfect Nederlands. Je kunt ook zeggen "schakel in".

Google reageert op al die opdrachten met "Goed, ik zet ... aan", en zegt heel af en toe zelf ook "ik doe ... aan", dus daar ligt het niet aan.
[...]
Op die manier heeft het bij mij nooit gewerkt. Ik moet het volluit zeggen 'doe tv aan en spinbike aan', dat werkt wel goed.
Bedankt voor de tip. Toch heeft het bij mij heel lang wel gewerkt, tot een paar weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Serena schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:14:
[...]

‘Zet aan’ lijkt al logischer.
Ik heb overigens 0 problemen. Alle vragen en opdrachten die ik geef worden prima beantwoord/uitgevoerd. Misschien alles alleen op NL zetten en niet ook op Engels?
Heel slecht Nederlands? Aandoen is gewoon Nederlands voor "turn on"; kijk maar eens in Google Translate.
Met logica heeft dit niets te maken, het is een kwestie van wat je gewend bent.

Ik moet NL plus Engels gebruiken vanwege de apparatuur in mijn thuisnetwerkje, helaas. Niet alles wordt in het Nederlands ondersteund.

Edit:
Het zou handig zijn als je kon aangeven in welke taal je de Google Assistant aanspreekt. Ik kan die instelling in ieder geval nergens vinden.
Nog mooier zou natuurlijk zijn als hij/zij begreep dat iemand die elke dag Nederlands spreekt, dat de volgende keer waarschijnlijk ook doet.

[ Voor 17% gewijzigd door drfruit op 13-03-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Rezarose schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:58:
Hier ook. Sinds een paar dagen werkt 'licht UIT' niet meer; krijg een hele riedel dat ze nog aan het leren is.
'licht AAN' werkt overigens nog wel.

Ook na synchroniseren nog steeds dit probleem, maar inmiddels uitgevonden dat 'LAMPEN UIT' wel werkt!

@rachidfinge heb jij toevallig een idee waarom de basic opdracht 'licht uit' na 2 jaar probleemloos gebruik ineens niet meer werkt?

Als ik heel eerlijk ben dan ben is deze grootgebruiker(5 mini's, 3 home's en 1 hun) toch best teleurgesteld dat dit soort 'probleempjes nog voorkomens dat boodschappenlijst nog steeds niet werkt in NL en nog erger...dat routines ook nog steeds niet werkt. Van een derderangs Chinees merk verwacht je geen updates, maar Google moet dit echt beter doen.
Volgens mij hebben we best al lang geduld gehad....

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 14-03-2020 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Medione1210 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:30:
[...]

Hier ook. Sinds een paar dagen werkt 'licht UIT' niet meer; krijg een hele riedel dat ze nog aan het leren is.
'licht AAN' werkt overigens nog wel.

Ook na synchroniseren nog steeds dit probleem, maar inmiddels uitgevonden dat 'LAMPEN UIT' wel werkt!

@rachidfinge heb jij toevallig een idee waarom de basic opdracht 'licht uit' na 2 jaar probleemloos gebruik ineens niet meer werkt?
Bij mij doet "licht uit" het soms wel, soms niet. Dan zeg ik "doe het licht uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Sinds kort heb ik een Tuya deurbel. De nest en ring vond ik te duur los van de bijkomende abbo's etc. Wilde ip iets anders voor de te-riiinggg gong die ik had. Klikaanklikuit was een drama, ging soms spontaan af. Waarschijnlijk door interferende signalen.

De bel werkt goed mert de app. Vervolgens heb ik hem gekoppeld als dienst met google home. Streamen naar een chromecast wordt herkend maar ipv beeld blijft er de tekst: smart home camera staan. Hij toont dus geen beeld. Net zoals hier op 1.03'
YouTube: EACHEN Tuya smart wifi doorbell camera works with Google home hub

Lijkt net of hij dan elders streamt maar kan niets bedenken. Helaas kan google home hem niet op de losse mini speakers laten gongen. Maar daar kan ik nog wel een losse wifi gong voor fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:55
Zijn er hier tweakers die ook ervaring hebben met Amazon Alexa (echo devices)? Destijds voordat Google de NL taal ondersteunde heb ik zowel een Google Home Mini als een Echo Dot in huis gehad (niet tegelijk overigens). Wat mij nog bij is gebleven dat ik de Echo beter vond werken. Het is al weer een tijdje geleden, dus waarom kan ik niet meer uitleggen. Afgezien van de taal, zouden jullie dan voor Google gaan of Amazon? Zelf zit ik overigens redelijk in het Apple eco systeem. Helaas heeft Apple nog geen kleine HomePod en/of devices met een scherm. Dan zou ik daar gelijk voor gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Vandaag reageert de Assistant opeens met een Brits accent ipv Amerikaans. Zelf niets veranderd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
meesje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:51:
Zijn er hier tweakers die ook ervaring hebben met Amazon Alexa (echo devices)? Destijds voordat Google de NL taal ondersteunde heb ik zowel een Google Home Mini als een Echo Dot in huis gehad (niet tegelijk overigens). Wat mij nog bij is gebleven dat ik de Echo beter vond werken. Het is al weer een tijdje geleden, dus waarom kan ik niet meer uitleggen. Afgezien van de taal, zouden jullie dan voor Google gaan of Amazon? Zelf zit ik overigens redelijk in het Apple eco systeem. Helaas heeft Apple nog geen kleine HomePod en/of devices met een scherm. Dan zou ik daar gelijk voor gegaan zijn.
Voor Echo ervaringen kun je beter naar het Echo topic. Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd

Ik ben bewust voor Google gegaan, omdat die Nederlands ondersteunde en grotere stappen maakte dan Amazon destijds.

[ Voor 7% gewijzigd door Sahi_NL op 17-03-2020 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Laatst online: 09:47

Albi The Dragon

get your hand off my tail

meesje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:51:
Ik zit te wachten op een Alexa in het Nederlands.
- Ik kan echt niet elke keer "Hey Google" of "OK Google" uit mn strot krijgen. Werkelijk de enige reden dat ik nog geen Home of Nest heb. "Alexa", "Echo" of "Computer" zie ik me wel zeggen.
- In het Engels interesseert het me nog niet. Bedoeling is dat het je assistant is, je slaaf. Die spreekt je taal. :P

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Sahi_NL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:35:
[...]

Voor Echo ervaringen kun je beter naar het Echo topic. Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd

Ik ben bewust voor Google gegaan, omdat die Nederlands ondersteunde en grotere stappen maakte dan Amazon destijds.
Dat topic is me bekend. Er is geen Google Home vs Alexa topic, dus moest ik een keuze maken in welk topic ik mijn vragen zou stellen. Allebei vond ik weer te veel van het goede. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artwido
Albi The Dragon schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:42:
[...]

Ik zit te wachten op een Alexa in het Nederlands.
- Ik kan echt niet elke keer "Hey Google" of "OK Google" uit mn strot krijgen. Werkelijk de enige reden dat ik nog geen Home of Nest heb. "Alexa", "Echo" of "Computer" zie ik me wel zeggen.
- In het Engels interesseert het me nog niet. Bedoeling is dat het je assistant is, je slaaf. Die spreekt je taal. :P
Jij hebt wel een hele aparte beleving met electronica. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fire69
Artwido schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:20:
[...]

Jij hebt wel een hele aparte beleving met electronica. 8)7
Waarom? Ik kan me wel vinden in zijn opmerkingen.
Sowieso zou GH hier niet gebruikt worden moest het niet in het NL werken.
En ik zou het ook niet erg vinden moest ik niet de 'Hey' of 'OK' erbij moeten zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:59:
[...]

Waarom? Ik kan me wel vinden in zijn opmerkingen.
Sowieso zou GH hier niet gebruikt worden moest het niet in het NL werken.
En ik zou het ook niet erg vinden moest ik niet de 'Hey' of 'OK' erbij moeten zeggen.
De ontwikkeling van de Home LIJKT stil te staan. Ik kan nu wezenlijk niets meer met de NLtalige Home dan anderhalf jaar geleden. Simpele dingen als koppelingen met Keep, vervolgvragen stellen, diverse alarmgeluiden instellen, verschillende snoozetijden kunnen instellen en natuurlijk routines werken nog steeds niet. Specifieker werkt ook de koppeling met Deezer hier niets terwijl dat in sommige andere landen wel werkt!
En als ik dan ook nog merk dat simpele vragen als 'licht uit' ook ineens niet meer werken, dan ben ik toch erg teleurgesteld (zoals ik hier eerder ook heb geschreven) in Google.

Ik heb zelf geen moeite met Hey/Ok, maar dit zelf instellen zou ook wel een mooie update zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Medione1210 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:39:
[...]

De ontwikkeling van de Home LIJKT stil te staan. Ik kan nu wezenlijk niets meer met de NLtalige Home dan anderhalf jaar geleden. Simpele dingen als koppelingen met Keep, vervolgvragen stellen, diverse alarmgeluiden instellen, verschillende snoozetijden kunnen instellen en natuurlijk routines werken nog steeds niet. Specifieker werkt ook de koppeling met Deezer hier niets terwijl dat in sommige andere landen wel werkt!
En als ik dan ook nog merk dat simpele vragen als 'licht uit' ook ineens niet meer werken, dan ben ik toch erg teleurgesteld (zoals ik hier eerder ook heb geschreven) in Google.
Dat de ontwikkeling stil lijkt te staan ben ik zeker akkoord mee, maar daar ging @Albi The Dragon zijn opmerking toch niet over? :)

Verder heb ik geen problemen met 'licht uit' of zo, vreemd dat dat niet meer werkt bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:08:
[...]

Verder heb ik geen problemen met 'licht uit' of zo, vreemd dat dat niet meer werkt bij jou.
'doe licht uit' en 'lampen uit' werkt nog wel. Ik zeg al bijna 2 jaar 'licht uit', dus inderdaad vreemd dat dit niet meer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Medione1210 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:33:
[...]

'doe licht uit' en 'lampen uit' werkt nog wel. Ik zeg al bijna 2 jaar 'licht uit', dus inderdaad vreemd dat dit niet meer werkt!
Net even getest, maar "licht aan" en "licht uit" werkt prima hier.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Fire69 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:08:
[...]
Een paar maanden geleden heb ik wel even gespeeld met een Google Home Mini in de NL taal. De achterstand qua functionaliteit met de Engelse taal viel me toen al op en die achterstand is dus kennelijk gebleven.
Daarnaast werkten sommige commando's wel en de andere keer weer niet. In de logging werd elke keer het juiste commando weergegeven terwijl ie het niet snapt (en de andere keer dus wel).
"doe de lichten uit in de woonkamer en eetkamer" werd de ene keer wel begrepen maar vaak ook niet. Door zoiets word ik gedwongen om van de woonkamer en eetkamer één kamer te maken. Daar heb ik geen zin in.
Toen, maar nu ook als ik de wisselende berichten hier lees, krijg ik een gevoel dat het, om onverklaarbare reden, nog niet erg stabiel is. Ook bv dat lampen helemaal niet bereikbaar is en opnieuw toegevoegd moeten worden.

Exacte details weet ik niet meer, maar ik had ergens gelezen dat de nieuwe Nest Mini hardware heeft die het mogelijk zou kunnen maken dat Google Home gesproken opdrachten kan gaan uitvoeren zonder eerst via het internet connectie te moeten maken. Dat lijkt me eerlijk gezegd best een goede ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
TheFes schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:51:
[...]

Hier ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
TheFes schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:51:
[...]

Grappig dat het klaarblijkelijk plaatselijk is. ' Licht aan' werkt hier ook ,maar 'licht uit' dus niet. Als ik er 'doe' bij zeg gaat het gelukkig wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Zojuist via marktplaats een nieuwe Google Nest Mini gekocht. Toch maar weer een poging wagen. Leuk om mijn Hue en Tradfri spul te bedienen. En verder zien we wel. Wellicht ooit ook het bedienen van de Ziggo Next box (wat in België al kan). Nu moet de Nest Mini nog wel arriveren. ;)
Gelijk dit topic ook weer toegevoegd aan mijn bookmarks. Als tzt Alexa ook de NL taal machtig is, zien we wel welke overblijft. Of misschien tzt toch een HomePod Mini (ik zit redelijk in het Apple eco systeem).

[ Voor 27% gewijzigd door meesje op 20-03-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Op internet heb ik het volgende gelezen over de nieuwe AI chip in de Nest Mini.
Bron: https://www.smarthomemaga...-wat-zijn-de-verschillen/

Geheel nieuw is de toevoeging van een speciale machine learning chip. Met deze AI-chip krijgen we straks de beschikking over de nieuwe Google Assistent die veel sneller kan reageren op commando’s en ook veel beter kan multitasken. Deze chip zorgt ervoor dat een deel van de dataverwerking ook lokaal kan plaatsvinden. Niet langer wordt een commando dus naar een datacenter van Google gestuurd, daar verwerkt, en komt dan weer terug met een antwoord. Dit moet straks, in ieder geval voor een deel, ook lokaal kunnen plaatsvinden. Veelgebruikte commando’s kunnen zo lokaal worden opgeslagen en direct worden uitgevoerd zonder dat deze informatie eerst de hele wereld over hoeft te gaan.

Is bij jullie bekend of de Google Nest Hub ook al voorzien is van deze chip? Zo nee, is het dan aannemelijk dat de Nest Hub ook over niet al te lange tijd een hardware update gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 18:24
Mensen ervaring met de Lenovo smart display? https://www.coolblue.nl/p...smart-display-8-inch.html

Ik ben namelijk aan het kijken voor een google home met scherm in de woonkamer, Heb nu namelijk gewoon een nest mini. Zit dus te twijfelen tussen deze Lenovo smart display of de Google nest hub.

Of op dit moment wachten op de volgende generatie? Ze zijn allebei namelijk al anderhalf jaar op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
dutchnltweaker schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:03:
Mensen ervaring met de Lenovo smart display? https://www.coolblue.nl/p...smart-display-8-inch.html

Ik ben namelijk aan het kijken voor een google home met scherm in de woonkamer, Heb nu namelijk gewoon een nest mini. Zit dus te twijfelen tussen deze Lenovo smart display of de Google nest hub.

Of op dit moment wachten op de volgende generatie? Ze zijn allebei namelijk al anderhalf jaar op de markt.
Hiervoor had ik de vraag gesteld. Natuurlijk zelf ook gegoogled. Maar ik heb zo'n vermoeden dat behalve de Nest Mini andere Google Home devices (ook van vreemde merken) niet de machine learning (AI) chip hebben. Zelf zou ik op de volgende generatie (wat dus de Nest Mini is) wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 23-03-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:15
Nu sinds kort ook een Google Home aangeschaft, werkt goed maar toch twee grote teleurstellingen:
  • Logitech Harmony Hub die niet koppelbaar is in NL taal
  • Ring doorbell die ook niet koppelbaar is
Zijn er work-arounds daaromtrend of wat is de status van bovenstaande? Worden die kortelings wél koppelbaar in NL taal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
Stancke schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:13:
Nu sinds kort ook een Google Home aangeschaft, werkt goed maar toch twee grote teleurstellingen:
Zijn er work-arounds daaromtrend of wat is de status van bovenstaande? Worden die kortelings wél koppelbaar in NL taal?
renem in "Google Home"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 20:30
Stancke schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:13:
Bij mij werkt de Harmony deels:

TV aan/uit
Apple TV aan/uit

dit werkt wel (als activiteit toevoegen)

maar inderdaad 'ga naar kanaal 14' werkt niet (meer) alleen in Engels..
Pagina: 1 ... 89 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...