Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
B-Force schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:17:
[...]

Bij mij werkt de Harmony deels:

TV aan/uit
Apple TV aan/uit

dit werkt wel (als activiteit toevoegen)

maar inderdaad 'ga naar kanaal 14' werkt niet (meer) alleen in Engels..
Volume hoger/lager, pauzeren werkt ook.

Home Assistant configuratie

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:28
Hoe komt het trouwens dat een Harmony hub nog steeds via een omweg toegevoegd moet worden aan Google Home? Dit ligt aan Logitech?

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08
meesje schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:10:
Op internet heb ik het volgende gelezen over de nieuwe AI chip in de Nest Mini.
Bron: https://www.smarthomemaga...-wat-zijn-de-verschillen/
Die chip werkt alleen in amerika.
Hier in europa doen ze er niets mee

who put a "stop payment" on my reality check

• meesje
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Die chip werkt alleen in amerika.
Hier in europa doen ze er nog niets mee
Net als andere functies die in NL nog niet beschikbaar zijn. Maar dat ongetwijfeld wel komen.

• TheFes
meesje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Net als andere functies die in NL nog niet beschikbaar zijn. Maar dat ongetwijfeld wel komen.
Kan echter wel even duren.. Routines zijn in juli 2018 geïntroduceerd voor US. Twee jaar later nog steeds niet in het Nederlands beschikbaar..

https://www.theverge.com/...le-home-schedule-routines

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08
meesje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Uit de teardown van tweakers:

Een andere vernieuwing in de Nest Mini is dat hij een machinelearningchip bevat. Helaas heb je daar alleen wat aan als je hem in de Verenigde Staten gebruikt en dat is jammer. De chip moet er namelijk voor zorgen dat Assistent sneller antwoord kan geven of actie kan ondernemen bij commando's die je vaak geeft. Deze leert de Nest Mini, waarna hij bij deze commando's niet meer met de cloud hoeft te communiceren. Jammer dat het hier dus niet werkt, maar het geeft in elk geval een inkijkje in waar Google heen wil met slimme speakers en ambient computing.

Verder is er nog niets bekend dat dit ook in andere landen wordt ingevoerd

who put a "stop payment" on my reality check

• meesje
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:47:
[...]

Uit de teardown van tweakers:

Een andere vernieuwing in de Nest Mini is dat hij een machinelearningchip bevat. Helaas heb je daar alleen wat aan als je hem in de Verenigde Staten gebruikt en dat is jammer. De chip moet er namelijk voor zorgen dat Assistent sneller antwoord kan geven of actie kan ondernemen bij commando's die je vaak geeft. Deze leert de Nest Mini, waarna hij bij deze commando's niet meer met de cloud hoeft te communiceren. Jammer dat het hier dus niet werkt, maar het geeft in elk geval een inkijkje in waar Google heen wil met slimme speakers en ambient computing.

Verder is er nog niets bekend dat dit ook in andere landen wordt ingevoerd
De functie van de chip was me bekend. Jammer dat het niet bekend of en wanneer het naar andere talen/landen komt.

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-11 16:31
Sinds vandaag reageert mijn Google Home niet meer.
Hij reageert niet meer op mijn commando's en de lampjes gaan niet aan.
Als ik het volume fysiek wijzig, zie ik ook geen witte lampjes, maar ik hoor de plopjes wel.

Hoe los ik dit op?

Rebooten door de stroom eraf te halen hielp niet.
Via de app rebooten wel!

[ Voor 15% gewijzigd door DarkAllMan op 24-03-2020 19:02 ]

• meesje
Vandaag weer een Google Nest Mini in gebruik genomen. Bij de installatie wilde de WiFi verbinding (met Ziggo modem/router) niet goed tot stand komen. Dit heb ik opgelost door 5ghz tijdelijk uit te zetten.
Verder viel me op dat mijn Tradfri stekkers verdwenen in Google Home na hernoemen door het woord ‘lamp’ te gebruiken in de benaming. Dit was een stommigheid van mij, de apparaten waren niet verdwenen maar werden gegroepeerd onder de lampen.

Nog een vraagje. Bij de installatie vroeg iOS of ik locatievoorzieningen en Bluetooth aan wilde zetten. Daar heb ik toestemming voor gegeven. En wil ik straks weer uitzetten, maar heeft dit effect op de werking van Google Home?

Het is me trouwens positief opgevallen dat een opdracht als ‘zet de lampen in de woonkamer en eetkamer aan’ nu wel elke keer goed werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 24-03-2020 20:03 ]

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:34
Vandaag is mijn nest mini ook toegekomen. Bijna alle liedjes die ik vraag via spotify zijn verkeerd ;-). Maakt voor mij niet uit, is leuk speelgoed.

• meesje
Yarisken schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:31:
Vandaag is mijn nest mini ook toegekomen. Bijna alle liedjes die ik vraag via spotify zijn verkeerd ;-). Maakt voor mij niet uit, is leuk speelgoed.
Heb je een paar voorbeelden die verkeerd gaan?

• Yarisken
meesje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:17:
[...]

Heb je een paar voorbeelden die verkeerd gaan?
Ik vraag via google nest en dan via spotify een artiest om te spelen en een andere artiest begint.

Bv hey google speel Johan Verminnen , dan speelt hij een liedje van Bart Peeters ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Yarisken op 25-03-2020 18:39 ]

• meesje
Yarisken schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:37:
[...]

Ik vraag via google nest en dan via spotify een artiest om te spelen en een andere artiest begint.
Graag een concreet voorbeeld. ;) Wat zeg je nu precies? Gewoon uitschrijven? Incl. welk nummer, artiest, o.i.d.

• Yarisken
meesje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:39:
[...]

Graag een concreet voorbeeld. ;) Wat zeg je nu precies? Gewoon uitschrijven? Incl. welk nummer, artiest, o.i.d.
Ok ik zeg;

"Hey google speel Johan Verminnen"

Google zegt ;

"Hier is een spotify zender met Johan verminnen"

Nu wordt Willy Sommers 'laat de zon in mijn hart' afgespeeld. Dikke fun wel voor mijn kinderen, die zijn hier nu aan het dansen ;-).

• meesje
Yarisken schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:51:
[...]

Ok ik zeg;

"Hey google speel Johan Verminnen"

Google zegt ;

"Hier is een spotify zender met Johan verminnen"

Nu wordt Willy Sommers 'laat de zon in mijn hart' afgespeeld. Dikke fun wel voor mijn kinderen, die zijn hier nu aan het dansen ;-).
Bij de opdracht “Hey google speel Johan Verminnen" krijg ik als reactie “Prima, hier is Johan Verminnen op Spotify”.

Maak je gebruik van de gratis variant van Spotify of de betaalde? Ik heb de laatste. Wellicht maakt dat nog een verschil?

• Yarisken
meesje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Bij de opdracht “Hey google speel Johan Verminnen" krijg ik als reactie “Prima, hier is Johan Verminnen op Spotify”.

Maak je gebruik van de gratis variant van Spotify of de betaalde? Ik heb de laatste. Wellicht maakt dat nog een verschil?
Hey de gratis variant. Ik vroeg net een sinterklaasliedje en ik kreeg Stef Bos.
Maar idd zal daar wel mee te maken hebben.
Thx voor het meekijken

• meesje
Yarisken schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:30:
[...]

Thx voor het meekijken
Graag gedaan. Je kunt volgens mij ook een gratis variant van YouTube Music koppelen. Wellicht levert dat betere resultaten op.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 12:12

J-P

Syntax erro....

kromme schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:22:
Ik heb sinds vandaag dat mijn mini ineens nederlands terug lult. Staat al vanaf het begin op engels, en nog trouwens. Het vreemde is dan wel...".lampen aan" doet hij netjes...maar "rolluik open" kent hij noet en antwoord in engels. Ik wil helemaal geen nederlands op dat ding. Help
Ik heb precies hetzelfde sinds deze week.
Even de instellingen in gedoken en daar zie ik ineens Nederlands als 2de taal ingesteld. Ik heb dat een jaar geleden een keer aan gezet om uit te proberen en daarna snel weer verwijderd. Toch heeft hij het uit het niets Nederlands weer toegevoegd.
Wellicht dat hij bij jou ook plots is toegevoegd.
https://support.google.com/googlenest/answer/7550584?hl=nl

Verwijderen kan door de tweede taal hetzelfde in te stellen als de primaire taal.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Yarisken
Ik heb nog wat liggen spelen, Engels werkt wel perfect.

Als ik dus vraag "Hey google play the bee gees" dan krijg ik een liedje van de bee gees.

Enkel wel bij youtube services, net getest bij spotify en ik krijg een andere artiest :-)

[ Voor 24% gewijzigd door Yarisken op 25-03-2020 20:53 ]

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 21:15

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

J-P schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:46:
[...]

Ik heb precies hetzelfde sinds deze week.
Even de instellingen in gedoken en daar zie ik ineens Nederlands als 2de taal ingesteld. Ik heb dat een jaar geleden een keer aan gezet om uit te proberen en daarna snel weer verwijderd. Toch heeft hij het uit het niets Nederlands weer toegevoegd.
Wellicht dat hij bij jou ook plots is toegevoegd.
https://support.google.com/googlenest/answer/7550584?hl=nl

Verwijderen kan door de tweede taal hetzelfde in te stellen als de primaire taal.
bij mij staat engels, maar ikziebijde vrouw haar app nederlands staan....nondeju

Keep it calm...en lek mig de zuk

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:01
Yarisken schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:30:
[...]

Thx voor het meekijken
Dat is al heel lang zo, ze spelen een zender waar ergens in het repertoire ook de artiest zit waarom je vraagt, maar het makkelijk een uur duren voordat je die hoort; voor de rest is het muziek waarvan zij vinden dat het soortgelijk is. Dus als je graag country muziek wilt horen, vraag je bijvoorbeeld: "hey google, speel Johnny Cash"

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 15:38
Mijn google Home Mini (1e generatie) vertoont sinds deze week kuren. Op een gegeven moment luistert hij gewoon niet meer, hij reageert dan niet op het activatiewoord "Hey Google". Als ik de stroom er even afhaal dan werkt het vervolgens even, maar de volgende dag doet hij het niet meer. Ik heb de home mini ook al eens helemaal gereset en dan lijkt het anderhalve dag goed te gaan.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Latin capital letter y with diaeresis

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:01
YdieresiS schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:35:
Mijn google Home Mini (1e generatie) vertoont sinds deze week kuren. Op een gegeven moment luistert hij gewoon niet meer, hij reageert dan niet op het activatiewoord "Hey Google". Als ik de stroom er even afhaal dan werkt het vervolgens even, maar de volgende dag doet hij het niet meer. Ik heb de home mini ook al eens helemaal gereset en dan lijkt het anderhalve dag goed te gaan.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Gebruik ipv hey google: okay google

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 18:02
Thanks for the update, is nu inderdaad gelukt om Logitech Harmony Hub te koppelen.
Ik werk met onderstaande Activiteiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwOAASoa7NDrjMvanebQ6a19S0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gog5qJLSdwYHTnlqwFJJNhAY.png?f=fotoalbum_large

Wanneer ik nu zeg "Start Spotify" start GH natuurlijk de geïntegreerde Spotify op maar niet "Activiteit Spotify" op de TV. Ik neem aan dat ik dat commando ergens moet aanpassen in de GH app zonder Spotify te vermelden naar bv. "Start muziek op TV"? Moet ik dan onderstaande aanpassen? (Net gedaan maar dit doet blijkbaar niets...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htxy4m9xrm23VdmvI1AW9gqB-zc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QgVlatxTCjfSgbKifWWxWPus.png?f=fotoalbum_large

• TheFes
Stancke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:35:
[...]

Thanks for the update, is nu inderdaad gelukt om Logitech Harmony Hub te koppelen.
[Afbeelding]

Wanneer ik nu zeg "Start Spotify" start GH natuurlijk de geïntegreerde Spotify op maar niet "Activiteit Spotify" op de TV. Ik neem aan dat ik dat commando ergens moet aanpassen in de GH app zonder Spotify te vermelden naar bv. "Start muziek op TV"? Moet ik dan onderstaande aanpassen? (Net gedaan maar dit doet blijkbaar niets...)

[Afbeelding]
En als je het "start" in de naam van de activiteit nu eens weg haalt. Nu moet je eigenlijk "start start muziek op tv" zeggen.
Je zou ook "zet start muziek op tv aan" kunnen proberen.

• Fire69
  • Laatst online: 01:58
Stancke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:35:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoals @TheFes al zegt, je gebruikt IMHO heel slechte benamingen voor je activiteiten.
Voor enkel gebruik met je Harmony maakt dat natuurlijk niks uit omdat je daar een knop op je AB gebruikt.
Maar voor GH moet je toch iets consequenter zijn denk ik.
Mijn activiteiten heb ik in GH gewoon de naam van dienst/apparaat gegeven, dus bvb Netflix/Spotify/Chromecast/TV/...
Hierdoor kan ik zeggen 'Zeg xxx aan' en dat werkt altijd netjes :)

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 09:57
Fire69 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:17:
[...]

Zoals @TheFes al zegt, je gebruikt IMHO heel slechte benamingen voor je activiteiten.
Voor enkel gebruik met je Harmony maakt dat natuurlijk niks uit omdat je daar een knop op je AB gebruikt.
Maar voor GH moet je toch iets consequenter zijn denk ik.
Mijn activiteiten heb ik in GH gewoon de naam van dienst/apparaat gegeven, dus bvb Netflix/Spotify/Chromecast/TV/...
Hierdoor kan ik zeggen 'Zeg xxx aan' en dat werkt altijd netjes :)
Hier exact het zelfde en werkt prima!

• meesje
Gisteravond een de indeling van kamers maar aangepast in Google Home. De begane grond had ik onderverdeeld in woonkamer, eetkamer en keuken. Dit betreft eigenlijk gewoon één grote ruimte. Om de lampen aan te krijgen moest ik minimaal twee commando’s zeggen: “hey google, zet de lampen in woonkamer en eetkamer aan” + “zet lampen in keuken aan”.

Nu heb ik alles in één kamer (woonkamer) ondergebracht. Hierdoor kan ik alle lampen met één simpel commando aan- en uitzetten (“hey Google, zet lampen aan”). De Mini staat ook in de woonkamer, zodat je alleen maar een zacht geluidje ter bevestiging krijgt ipv gesproken tekst.

Aangezien ik de lampen in de eetkamer (drie lampen boven de eettafel, genaamd ‘tafel links’, ‘tafel midden’ en ‘tafel rechts’) en de lampen in de keuken (twee gu10 spotjes, genaamd ‘afzuigkap links’ en ‘afzuigkap rechts’) niet alleen aan/uit wil zetten, maar ook regelmatig wil dimmen, moeten de namen van de lampen een beetje beter/natuurlijker geformuleerd worden. Als ik nu zeg “hey Google, zet tafel op 60%” dan werkt dat goed, alleen het klinkt een beetje knullig. Ik moet in de benaming denk ik het woord ‘lamp’ gaan gebruiken. B.v. ‘eettafellamp links’, etc. Vanavond maar even testen.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb gisteren de ondersteuning voor Engels uitgeschakeld en de assistent luistert nu veel beter.
Ik kan weer gewoon twee opdrachten combineren zoals voorheen, bijv. "zet/doe LG en Spinbike aan" met als reactie "Goed/Prima ik zet twee stopcontacten aan" (o.i.d.).
Ik weet niet meer waarvoor ik indertijd Engels moest installeren, mogelijk de Harmony hub of Shield tv, maar voorlopig blijft allles gewoon werken.
Bedankt nog voor de tip @J-P .

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-11 12:44
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik probeer mijn mi home app aan google home te linken.
Echter krijg ik deze melding na het inloggen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HmPKJ4T.jpg
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

• meesje
sgouman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:23:
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik probeer mijn mi home app aan google home te linken.
Echter krijg ik deze melding na het inloggen:

[Afbeelding]
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Op welke server (Mainland China?) heb je Mi Home ingesteld? Destijds (toen ik nog mi/Xiaomi spul in huis had) ook geprobeerd connectie te maken, maar dit lukte aan geen kant. Ik had zo’n vermoeden dat het aan ‘Mainland China’ lag.

• sgouman
meesje schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:40:
[...]

Op welke server (Mainland China?) heb je Mi Home ingesteld? Destijds (toen ik nog mi/Xiaomi spul in huis had) ook geprobeerd connectie te maken, maar dit lukte aan geen kant. Ik had zo’n vermoeden dat het aan ‘Mainland China’ lag.
Regio is bij mij nederland.

• meesje
sgouman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:56:
[...]

Regio is bij mij nederland.
Werkt Google Home niet alleen met regio US?

• sgouman
meesje schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Werkt Google Home niet alleen met regio US?
Nee want de google home werkt voorderest ook met regio in NL alleen het koppelen van de xiaomi werkt niet.

• meesje
sgouman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:26:
[...]

Nee want de google home werkt voorderest ook met regio in NL alleen het koppelen van de xiaomi werkt niet.
Ik heb het niet goed verwoord. Welke Xiaomi/Mi spul heb je gekoppeld in de Mi Home app? Voor domotica spul (o.a. Smart Sockets) moest ik destijds in de Mi Home app de regio op Mainland China zetten. Ik heb het niet over de regio in de Google Home app. Met de regio op Mainland China (in de Mi Home app) werkte Google Home niet. Wanneer op regio US (in de Mi Home app) kon ik Google Home wel koppelen, maar werkten de smart sockets niet.

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 28-03-2020 15:32 ]

• sgouman
meesje schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:30:
[...]

Ik heb het niet goed verwoord. Welke Xiaomi/Mi spul heb je gekoppeld in de Mi Home app? Voor domotica spul (o.a. Smart Sockets) moest ik destijds in de Mi Home app de regio op Mainland China zetten. Ik heb het niet over de regio in de Google Home app.
Oh zo, ik heb een roborock stofzuiger erin staan.

• meesje
sgouman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:32:
[...]

Oh zo, ik heb een roborock stofzuiger erin staan.
Zie extra update. Dus welke regio staat er ingesteld in de Mi Home app?
offtopic:
Dit geklooi met regio’s en wel/niet werken van apparaten had me doen besluiten afscheid te nemen van Mi/Xiaomi spul. Het is lekker goedkoop, maar af en toe best gepruts.

• sgouman
meesje schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:35:
[...]

Zie extra update. Dus welke regio staat er ingesteld in de Mi Home app?
offtopic:
Dit geklooi met regio’s en wel/niet werken van apparaten had me doen besluiten afscheid te nemen van Mi/Xiaomi spul. Het is lekker goedkoop, maar af en toe best gepruts.
Nederland, als ik naar China wil switchen geeft hij aan dat ik alles kwijt ben kwa apparaten.

• meesje
sgouman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:37:
[...]

Nederland, als ik naar China wil switchen geeft hij aan dat ik alles kwijt ben kwa apparaten.
O ja, die melding.... Hmmm, helaas kan ik je niet verder helpen. Mijn vermoeden is dat de regio in de Mi Home app op US moet staan voor Google Home. Hopelijk kunnen anderen je beter adviseren. Of anders even zoeken op Reddit?

• TheFes
sgouman schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:37:
[...]

Bij mij staat ie op China en werkt de stofzuiger met de Google Assistant

• Nuevocasa
meesje schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:59:
[...]

O ja, die melding.... Hmmm, helaas kan ik je niet verder helpen. Mijn vermoeden is dat de regio in de Mi Home app op US moet staan voor Google Home. Hopelijk kunnen anderen je beter adviseren. Of anders even zoeken op Reddit?
Ik heb gewoon Europa ingesteld in mijn Mi Home app en heb mijn Roborock s55 gewoon beschikbaar in Google home.
Lastig om te zien waar het aan ligt.

• meesje
Nuevocasa schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:36:
[...]

Ik heb gewoon Europa ingesteld in mijn Mi Home app en heb mijn Roborock s55 gewoon beschikbaar in Google home.
Lastig om te zien waar het aan ligt.
Het probleem is inderdaad erg lastig. Wat ik begrepen heb, is dat niet elke xiaomi/mi apparaat op elke regio werkt. Ook bij de roborocks had gelezen dat de ene werkt op bv US en een andere weer alleen op Mainland China. In principe geen probleem als je maar één apparaat hebt, maar als je wil uitbreiden, moet je goed opletten op welke regio de andere apparaten ingesteld moeten worden. Ik kreeg bv mijn smart sockets (Zigbee via xiaomi gateway) alleen werkend in Mi Home op regio Mainland China. Het vreemde was weer dat Google Home deze dingen dan weer niet zag. Wellicht werd de gateway niet (goed) ondersteund.

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 08:05
Weet iemand of er een spraakopdracht is waarmee je het journaal (RTL, NOS of iets anders) naar een Nest hib kunt casten? Als ik dit nu probeer krijg ik alleen gesproken het laatste nieuws.

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Nadat mijn eerste Home een tijdje geleden niet meer reageerde (met heel veel moeite reset kunnen doen), had ik vanmorgen hetzelfde probleem mijn tweede Home. Gelukkig lukte een reset hier wel en had ik het na 5 mi uren allemaal weer werkend.
Het schijnt dat de Home's kunnen vastlopen tijdens een update.

Nu valt me op dat de Home's verschillende firmware hebben. De in DE gekochte Home heeft 193086 en de NL Home (zowel voor als na de reset) 195690.

Ik heb preview uitstaan.

Wat voor firmware heeft jullie Home?

• TheFes
Medione1210 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:23:
Nadat mijn eerste Home een tijdje geleden niet meer reageerde (met heel veel moeite reset kunnen doen), had ik vanmorgen hetzelfde probleem mijn tweede Home. Gelukkig lukte een reset hier wel en had ik het na 5 mi uren allemaal weer werkend.
Het schijnt dat de Home's kunnen vastlopen tijdens een update.

Nu valt me op dat de Home's verschillende firmware hebben. De in DE gekochte Home heeft 193086 en de NL Home (zowel voor als na de reset) 195690.

Ik heb preview uitstaan.

Wat voor firmware heeft jullie Home?
Mijn US Home heeft ook 195690, overigens wel met preview programma aan

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:03
Wanneer komen nu eens de lang verwachte features naar de Nederlandse taal??
Zoals routines, Task en notes integratie, continued conversation ...

@rachidfinge nog steeds geen nieuws voor ons?

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:00
NoFate schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:28:

Ik reken er al niet eens meer op. Nieuwe Nest abo zou ook begin 2020 komen, Nest Secure in 2019, de ontwikkeling van Google (Nest) staat, in de EU iig, nagenoeg stil.. :'(

• NoFate
ik vind het echt triestig
wij moeten evenveel of zelfs meer betalen voor hardware, maar we krjgen minder functies dan de amerikanen

jammer van google

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:49
Mijn google home reageert de laatste dagen erg slecht. Vaak krijg ik geen reactie nadat ik een vraag gesteld heb, ook is het pingeltje als je "hey google" zegt niet meer te horen.

Heb hem als eens gereset, maar dat help niet.

Wat kan het zijn?

• Medione1210
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:17:
Mijn google home reageert de laatste dagen erg slecht. Vaak krijg ik geen reactie nadat ik een vraag gesteld heb, ook is het pingeltje als je "hey google" zegt niet meer te horen.

Wat kan het zijn?
Hier ook, zie bijv. mijn bericht van zondag. Vanmorgen wilde de Mini op de slaapkamer voor het eerst niet snoozen. Alarm was wel afgegaan, maar verder geen reactie. pas na 2x stroom eraf kreeg ik weer reactie.

• meesje
Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met de Aqara (HomeKit) hub? Werkt deze ook met de NL Google Home/Assistant?
Ik heb deze webpagina gevonden: https://www.aqara.com/us/connect_google_home.html
Klopt het dat je alleen lampen kunt bedienen, incl. de lamp van de hub zelf? Of kun je ook vragen hoe warm het in bv de slaapkamer is (indien je daar een sensor hebt geplaatst)?

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 01:30
meesje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:16:
Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met de Aqara (HomeKit) hub? Werkt deze ook met de NL Google Home/Assistant?
Ik heb deze webpagina gevonden: https://www.aqara.com/us/connect_google_home.html
Klopt het dat je alleen lampen kunt bedienen, incl. de lamp van de hub zelf? Of kun je ook vragen hoe warm het in bv de slaapkamer is (indien je daar een sensor hebt geplaatst)?
Als ik mijn account koppel ziet hij helemaal niks.
Heb thermometers, bewegingssensoren, plantsensoren, deursensoren.
Ziet hij allemaal niet.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 14:57
Ik ontdekte deze week dat Radio 1 eindelijk weer werkte:
Gisteren:
Said speel Radio 1
Oké, hier is Radio 1 op TuneIn
Maar dat was voor korte duur:
Vandaag:
Said speel Radio 1
Ik heb gezocht naar 'Radio 1', maar het item is niet beschikbaar of kan momenteel niet worden afgespeeld
Dus moet ik weer terug naar:
Said speel NPO Radio 1 op TuneIn
Goed, hier is NPO Radio 1 op TuneIn
Zucht ... 8)7

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Yarisken
Ik heb een 2de voor mijn vrouw besteld voor in de keuken. Alleen al de functie "Hey google, time 10 minuten" vindt ze al de max :-).

• meesje
Mr_Blobby schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:29:

[...]

[...]

[...]

Zucht ... 8)7
Hier zelfde resultaat. Het laatste (zoals het nu dus werkt) is conform wat TuneIn aangeeft.
https://help.tunein.com/h...g-to-listen-to--rkBygwe1S

• Nuevocasa
Mr_Blobby schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:29:

[...]

[...]

[...]

Zucht ... 8)7
Hier werkt het gewoon :?

• meesje
@Mr_Blobby Hier werkt het ook weer. Bijzonder hoor, drie kwartier geleden niet.

• drfruit
  • Niet online
Net voor het eerst ook Speel Radio 1 geprobeerd.
Eerste keer lukte het niet, zie foutmelding hierboven.
Gelijk nog een keer precies dezelfde opdracht, en nu speelt ze Radio 1 op TuneIn. 8)7

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:02

jerry_a

doei

Ik zeg altijd stream radio 1.

hoi

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:49
Medione1210 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:05:
[...]

Hier ook, zie bijv. mijn bericht van zondag. Vanmorgen wilde de Mini op de slaapkamer voor het eerst niet snoozen. Alarm was wel afgegaan, maar verder geen reactie. pas na 2x stroom eraf kreeg ik weer reactie.
ik heb versie 195690.

lijkt aan de versie te liggen dan

• Fire69
Medione1210 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:05:
[...]

Ik denk dat dit goed samenvat hoe ik recent denk over mij GH's... :/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G3wz8Kk.jpg

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:38

Wat kan het zijn?
Bekend probleem bij mij thuis sinds 2 weken ongeveer. Ik trek gewoon de stekker eruit voor 10 seconden. Irritant, maar het is even niet anders. De afgelopen 4 dagen echter niet meer meegemaakt.

* Nero22 klopt hem af

It's funny. But not ha-ha funny.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21

Wat kan het zijn?
Het plinkje is uitgezet, maar kan weer worden aangezet onder toegankelijkheidsopties!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 09:07
Bijzonder dat er veel mensen nu juist weer ontevreden zijn. Zelf heb ik het gevoel dat het allemaal wel prima werkt nu. Niet dat ik er zoveel mee doe buiten muziek luisteren, wat lampen schakelen en Harmony aansturen.

Blijf het onbegrijpelijk vinden dat routines niet worden doorgevoerd in NL. Om die reden mijn telefoon maar weer op Engels gezet, maar helaas is mijn Google feed nu ook alleen Engels (wanneer de telefoon op NL staat krijg je zowel NL als EN artikelen).

• meesje
barrymossel schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:13:
Bijzonder dat er veel mensen nu juist weer ontevreden zijn. Zelf heb ik het gevoel dat het allemaal wel prima werkt nu. Niet dat ik er zoveel mee doe buiten muziek luisteren, wat lampen schakelen en Harmony aansturen.

Blijf het onbegrijpelijk vinden dat routines niet worden doorgevoerd in NL. Om die reden mijn telefoon maar weer op Engels gezet, maar helaas is mijn Google feed nu ook alleen Engels (wanneer de telefoon op NL staat krijg je zowel NL als EN artikelen).
Bij mij werkt het in principe ook prima. Ik gebruik Google Home alleen voor het bedienen van mijn lampen en de thermostaat. Muziek luisteren doe ik er niet mee. Echter als ik voorbij zie komen dat een bericht als 'Hey Google, speel Radio 1' niet werkt, wil ik dat ook wel even uit proberen. ;) De eerste keer werkte het niet, alle keren daarna wel. Wel vreemd natuurlijk; of er was een kleine storing, of TuneIn moest getriggerd worden.

Vragen naar het weer, luisteren naar de laatste nieuwsberichten, file naar werk, dat is allemaal leuk. In ons gezin werkt dit niet fijn. Ik kan me voorstellen dat in een een- of tweepersoonshuishouden het beter tot z'n recht komt.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 03-04-2020 10:00 ]

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 14:51
NoFate schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:28:

@rachidfinge ik mis dan ook nog steeds de podcasts van Tweakers, de week van Nutech en de Bright podcast. Als ik ze opvraag krijg ik steevast een tip hoe ik podcasts moet opvragen te horen. Doe ik dat op die manier dan blijft het resultaat nog steeds niets.

Verder geven mijn Nest mini’s na ongeveer 1 dag bedrijf in de “paar modus”, (dus bij gebruik als. Stereo set) een melding “Er is een fout opgetreden, probeer het nogmaals als je zover bent”. Het lijkt of het paar unlinked of iets dergelijks. In ieder geval geeft de Home app aan dat de aangesloten speakers geen Wifi hebben, terwijl de Wifi prima is.

Wat ik al geprobeerd heb is harde resets en nieuwe installatie. En vervolgens een nieuw paar samenstellen. Dan werkt het weer en gast het ca. 1 dag goed voor de melding weer komt. De melding komt bij alles, waar de speakers in stereomodus moeten gaan: muziek afspelen, een nieuws bulletin voorlezen etc.

Ik heb mijn firewall van de router eveb hugzet. Een apart 2,4 Ghz netwerk voor de homes aangemaakt, een andere router getest, etc. Helaas, altijd na ongeveer een dag deze melding

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:29
hier is https://tweakers.net/aanbod/ voor bedoeld

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 05-04-2020 16:24 ]

• meesje
Als ik vraag aan Google Home ‘hoe warm is het in de woonkamer’ krijg ik zowel de vraagtemp. en gemeten temp. terug.
De vraag ‘op welke temp. is de thermostaat ingesteld’ krijg ik netjes de vraagtemp. terug.
Met welke vraag kan ik nu alleen de gemeten temp. terug krijgen?

• Fire69
Dit is zo gigantisch frustrerend... |:(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/90egPud.png

Dit is toch echt pure basisfunctionaliteit! Ik klaag niet snel maar dat ganse GH-gedoe is onderhand compleet nutteloos geworden :(

• NoFate
Fire69 schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:56:

[Afbeelding]

Dit is toch echt pure basisfunctionaliteit! Ik klaag niet snel maar dat ganse GH-gedoe is onderhand compleet nutteloos geworden :(
Dat werkt hier thans prima hoor.. voor smart home ben ik wel tevreden, de andere functies niet

• meesje

[Afbeelding]

Bijzonder dat dit bij jou niet werkt. Zojuist getest en commando's als 'lichten aan' en 'lichten uit' werken bij mij gewoon. Zelf gebruik ik een ww/pv in mijn commando's ('zet de lichten aan'). Wellicht vind Google jouw commando's niet beleefd genoeg. :+
Zonder gekheid, werkt een commando als 'zet de lichten aan' wel?

Sinds een paar weken heb ik nu weer een Google Nest Mini. Een paar maanden geleden had ik al even een Google Home Mini in huis gehad. Toen viel me ook al op dat sommige commando's de ene keer wel werkten, maar vaak juist niet. B.v. 'zet de lampen aan in de woonkamer en eetkamer'. Dat werkt nu zonder problemen.
Hopelijk blijft het allemaal werken, anders gaat ie weer de deur uit. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 06-04-2020 09:57 ]

• Mavermooten
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 15:02

[Afbeelding]

Had ik ook, maar sommige lampen had ik met een smart switch geschakeld omdat de lampen zelf niet SMART waren (en wordt dus gezien als APPARAAT en niet als lamp, ondanks dat ik ze de naam van een lamp (schemerlamp etc) had gegeven)

DUS, als je dan "doe alle lampen uit" roept, schakelt hij de APPARATEN niet uit.....

Ik heb het opgelost door ruimtes te maken met alleen lampen, en de ruimte aan of uit te schakelen.... niet "alle lampen" (zoals: "doe woonkamer uit")

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-11 14:06

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mavermooten schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:53:
[...]

Had ik ook, maar sommige lampen had ik met een smart switch geschakeld omdat de lampen zelf niet SMART waren (en wordt dus gezien als APPARAAT en niet als lamp, ondanks dat ik ze de naam van een lamp (schemerlamp etc) had gegeven)

DUS, als je dan "doe alle lampen uit" roept, schakelt hij de APPARATEN niet uit.....

Ik heb het opgelost door ruimtes te maken met alleen lampen, en de ruimte aan of uit te schakelen.... niet "alle lampen" (zoals: "doe woonkamer uit")
Als je een smart switch een naam geeft waar 'lamp' in voorkomt gaat 'ie gewoon aan en uit als je vraagt de lampen aan/uit te doen. Tenminste, zo werkt het bij mij wel.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• meesje
[...]

Wat @SnoeiKoei aangeeft, zo werkt het bij mij ook. De namen van mijn Tradfri stekkers laat ik beginnen met het woord ‘lamp’. In de Google Home app worden ze automatisch gebundeld bij de rest van de lampen.

• drfruit
  • Niet online
meesje schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:23:
[...]

Wat @SnoeiKoei aangeeft, zo werkt het bij mij ook. De namen van mijn Tradfri stekkers laat ik beginnen met het woord ‘lamp’. In de Google Home app worden ze automatisch gebundeld bij de rest van de lampen.
Hé, dat was precies de tip die ik nodig had. Ik heb vier lampen in mijn werk/huiskamer, waarvan 1 niet-slimme op een slim stopcontact. Door de naam te veranderen van Bureaulamp in "Lamp bureau" (waarbij de spatie essentieel is), wordt hij nu eindelijk gebundeld met de andere drie aan- en uitgezet.
:)

• TheFes
drfruit schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:33:
[...]

Hé, dat was precies de tip die ik nodig had. Ik heb vier lampen in mijn werk/huiskamer, waarvan 1 niet-slimme op een slim stopcontact. Door de naam te veranderen van Bureaulamp in "Lamp bureau" (waarbij de spatie essentieel is), wordt hij nu eindelijk gebundeld met de andere drie aan- en uitgezet.
:)
Volgens mij is inderdaad vooral de spatie essentieel. "Bureau lamp" had ook gewerkt (in ieder geval bij mij wel).

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zelfs meervoud en verkleinwoorden werken. Bij mij zitten er 3 schemerlampjes op 1 slimme stekker met de naam '3 lampjes' en dat werkt prima via Google Home.

• Fire69
NoFate schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:28:
[...]

Dat werkt hier thans prima hoor.. voor smart home ben ik wel tevreden, de andere functies niet
meesje schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:54:
[...]

Bijzonder dat dit bij jou niet werkt. Zojuist getest en commando's als 'lichten aan' en 'lichten uit' werken bij mij gewoon. Zelf gebruik ik een ww/pv in mijn commando's ('zet de lichten aan'). Wellicht vind Google jouw commando's niet beleefd genoeg. :+
Zonder gekheid, werkt een commando als 'zet de lichten aan' wel?
[...]

Ik had het er misschien moeten bijzetten, maar het heeft altijd perfect gewerkt, EN 10min later werkte het ook terug normaal.
Dat is wat er zo frustrerend aan is, je kan er absoluut niet op vertrouwen dat het op een 'cruciaal' moment wel zal werken.

• meesje
Fire69 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:51:
Ik had het er misschien moeten bijzetten, maar het heeft altijd perfect gewerkt, EN 10min later werkte het ook terug normaal.
Dat is wat er zo frustrerend aan is, je kan er absoluut niet op vertrouwen dat het op een 'cruciaal' moment wel zal werken.
Ik herken het, zie mijn eerdere bericht (zie hieronder). Je wilt er ook blind van uit kunnen gaan dat het werkt. Bv met naar bed gaan, kunnen zeggen 'zet alle lampen uit' en dan niet te hoeven wachten op de bevestiging, maar al direct naar boven kunnen gaan.
meesje schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:54:
.... Toen viel me ook al op dat sommige commando's de ene keer wel werkten, maar vaak juist niet. B.v. 'zet de lampen aan in de woonkamer en eetkamer'. Dat werkt nu zonder problemen.
Hopelijk blijft het allemaal werken, anders gaat ie weer de deur uit. ;)
Stabiliteit was toen niet het sterkste punt. Op dit moment ervaar ik nog geen problemen.
Heb je trouwens al de GH al even van de stroom gehad? Soms lees ik dat die handeling ook vreemde problemen oplost.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 18:02
Hoe komt het dat geen statussen kan opvragen van pakjes die geleverd moeten worden?
Welk commando moet ik gebruiken?
Mijn Gmail staat vol met pakjes die onderweg zijn van bPost, PostNL, DPD maar ik zie niets in mijn lijst staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CFeX_uR1cnVMtPGjfllIp2FM_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O9uRrETerLFtfBlLd56MM8mx.png?f=fotoalbum_large

• Yarisken
Hallo allen,

Ik heb nog een vraag over timen. Ik vraag "hey google time 10 minuten" en dat werkt perfect. Kan ik ook instellen dat hij een boodschapt afspeelt als het alarm afgaat ?
Dit is me nog niet gelukt ...

• Nuevocasa
Yarisken schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:58:
Hallo allen,

Ik heb nog een vraag over timen. Ik vraag "hey google time 10 minuten" en dat werkt perfect. Kan ik ook instellen dat hij een boodschapt afspeelt als het alarm afgaat ?
Dit is me nog niet gelukt ...
Hey Google, zet alarm 'naam' over 10 minuten
Bovenstaande is wel mogelijk. Hoe lang de omschrijving van het alarm kan zijn weet ik niet.

• Medione1210
Weten jullie of er een mogelijkheid is om, als je zegt 'lamp x uit' dat deze pas na bijv.1 minuut uitgaat. Een vertraging dus.
(Ik gebruik Google Home samen met Tuya lampen en stekkerdozen)

Ik heb wel veel oudere poets gezien met Engelse vragen om 'delay' toe te voegen. Alexa schijnt dit overigens wel te kunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Medione1210 op 06-04-2020 22:37 ]

• Yarisken
Nuevocasa schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:13:
[...]

Hey Google, zet alarm 'naam' over 10 minuten
Bovenstaande is wel mogelijk. Hoe lang de omschrijving van het alarm kan zijn weet ik niet.
Eens testen ;-)

• Tusk
  • Laatst online: 17-11 18:28

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Sinds kort draai ik ook Home Assistant. En op de log daarvan kan ik mooi zien dat mijn google devices (2 hubs en 1 speaker) constant (willekeurig) disconnecten en bijna direct weer connecten.

Herkenbaar?

Ik heb destijds een wifi analyser gebruikt en de juiste kanalen gekozen.

Welke 5g kanalen gebruiken jullie?

[ Voor 17% gewijzigd door Tusk op 07-04-2020 09:36 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• skank
  • Laatst online: 20:31
Ik weet dat je bpost kan koppelen met google home... ik heb dit echter nog niet gedaan tot nu toe..

Toch enkele vragen.. blijkbaar heb je geen bpost account nodig?
je koppelt gewoon door je mailadres in te vullen, krijgt dan een mail met code en de code vul je in en je bent gekoppeld..

- waarvoor dient de bpost account dan of toch nodig?

- kun je meerdere acocunts koppelen van bpost.. ik bedoel, voor mn werk heb ik een ander mailadres en zou die graag ook horen.. op mijn account

- idem voor de vrouw maar zij dan op haar google account..

En dan heb je nog POSTNL, die toch ook af en toe zendingen doet, net als dpd (mindere mate) maar toch ook UPS
Voor postnl heb je wel een account nodig..

Wie heeft hier ervaring in?

• Medione1210
Heeft iemand een idee hoe je de lijst met 'standaard muziekSpeakers' kan resetten?
Er staan allerlei speakers in die ik niet meer gebruik.

Ik heb dit gevonden https://www.reddit.com/r/..._remove_entries_from_the/ maar ik kan het niet terugvinden in de settings van Home.

[ Voor 38% gewijzigd door Medione1210 op 09-04-2020 16:44 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:23
"Sync my devices"?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Medione1210
Ik weet niet zeker of je op mijn bericht reageert, maar sync my devices werkt niet.
Er is ergens (zie de link in mijn vorige reactie) een instelling waar je toegevoegde (virtuele) speakers kan verwijderen, maar ik kan die instelling dus niet vinden.

• Hmmbob
Medione1210 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:18:
[...]

Ik weet niet zeker of je op mijn bericht reageert, maar sync my devices werkt niet.
Er is ergens (zie de link in mijn vorige reactie) een instelling waar je toegevoegde (virtuele) speakers kan verwijderen, maar ik kan die instelling dus niet vinden.
Ja, dat was een reactie op jou (jammer dat het niet werkt), en ik zie geen link?

Edit: ge-googeld: https://www.reddit.com/r/..._remove_entries_from_the/

[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 09-04-2020 09:24 ]

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:00
Ik heb mijn Worx robotmaaier gekoppeld aan Google Assistant. ‬

‪iOS App:
Ik: “start grasmaaier”
App: “mag ik de beveiligingscode”
Ik: “0000” > grasmaaier start!

Sonos Beam:
Ik: “start grasmaaier”
Beam: “mag ik de beveiligingscode” Ik: “0000” > grasmaaier doet niets, hoe?

• Medione1210
Hmmbob schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:23:
[...]

Ja, dat was een reactie op jou (jammer dat het niet werkt), en ik zie geen link?

Edit: ge-googeld: https://www.reddit.com/r/..._remove_entries_from_the/
Stom van me. Link alsnog toegevoegd.

• Hmmbob
Medione1210 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:44:
[...]

Stom van me. Link alsnog toegevoegd.
Lol, we hadden dus dezelfde. Ik heb geen idee - ik kan het zo niet reproduceren helaas....

• Medione1210
Hmmbob schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:50:
[...]

Lol, we hadden dus dezelfde. Ik heb geen idee - ik kan het zo niet reproduceren helaas....
Ik kan het ook niet vinden als ik de info in de link volg. Dat is nog van voor de grote update van de Home website, dus het is nu ergens anders verstopt in de instellingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 09-04-2020 20:24 ]

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 14:51
Tusk schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:36:
Sinds kort draai ik ook Home Assistant. En op de log daarvan kan ik mooi zien dat mijn google devices (2 hubs en 1 speaker) constant (willekeurig) disconnecten en bijna direct weer connecten.

Herkenbaar?

Ik heb destijds een wifi analyser gebruikt en de juiste kanalen gekozen.

Welke 5g kanalen gebruiken jullie?
Ik verwacht dat mijn problemen met mijn speaker paren daar ook door komen. Alles heb ik uitgeprobeerd, maar helaas was het enige wat werkte om in mijn router smart connect uit te zetten en de 2,4 gHz band weer te scheiden van de 5 gHz banden. Pas nu ik mijn homes op de 2.4 gHz band heb vast gezet werken ze zonder haperingen.

Opvallend: hiervoor heb ik mijn google home mini’s en Google Nest mini’s een harde reset moeten geven. Op 2 speakers kwam een software update binnen na de harde reset. Op de andere niet.

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:02

jerry_a

doei

Vroeger gaf ik het commando "zet uit over 20 minuten" en ik kreeg keurig te horen dat mijn JBL link werd uitgezet over 20 minuten. Nu werkt dit ineens niet meer. Wat moet ik nu zeggen?

hoi

• tweaker73
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-01-2024

[Afbeelding]

Ik zeg altijd het woord 'zet' erbij, dus 'zet lamp uit'. Dit werkt altijd, terwijl 'lamp uit' niet altijd werkt.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 13:30
Er is in de afgelopen week weer iets gewijzigd, Dingen die ik maanden standaard kon gebruiken werken niet meer:
  1. Alarmen van Timers die afgelopen zijn, zette ik af met: Hey Google, Bedankt. - Werkt niet meer
  2. Hey Google, Luister naar Kink (doet nu: Okay ik speel KINK FM af op Sonos Keuken).. Kink FM bestaat niet, het is KINK, dus dit werkt niet meer.
  3. Hey Google, Activeer nachtlampje (een hue scene) - De home geeft een pling (klopt niet, want andere ruimte), maar het nachtlampje gaat niet aan. Er is maar 1 scene in hue die zo heet en sync my devices helpt ook niet

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Sommige dingen lukken me alleen in het Engels. Zoals het instellen van een wekker op doordeweekse dagen. Hoe ik het in het Nederlands ook probeer, er wordt alleen een wekker ingesteld voor de eerstvolgende morgen. Maar als ik in het Engels zeg "Ok Google, set an alarm" (Hub vraagt voor wanneer) "Every weekday at 7" dan werkt het wel.

Verder schijt ik er inmiddels peuken van dat er in 2 jaar niks veranderd is aan de Nederlandse implementatie van scenario's enzo. Ik ben echt wel blij met mijn Google Home-apparaten maar dat een boel dingen alleen met Engelstalige settings werken vind ik echt teleurstellend.

• Medione1210
SnoeiKoei schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:57:

Verder schijt ik er inmiddels peuken van dat er in 2 jaar niks veranderd is aan de Nederlandse implementatie van scenario's enzo. Ik ben echt wel blij met mijn Google Home-apparaten maar dat een boel dingen alleen met Engelstalige settings werken vind ik echt teleurstellend.
Helemaal mee eens. In 2 jaar zie ik het alleen maar slechter gaan werken in NL, zoals ik ook hier
Medione1210 in "Google Home" al zei.
Pagina: 1 ... 90 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...