Hi People!
Ik weet niet of jullie dit al wisten, had er wel eerder over gelezen maar misschien is het handig voor iemand
Ik heb een deel van de routines werkend gekregen in het Nederlands!
Beetje mee aan het stoeien gegaan en dit zijn mijn bevindingen:
In het Engels laten staan werkt belabberd. Dus ik moest zorgen dat de assistant het in het Nederlands gaat begrijpen.
Ik gebruik in mijn huis de tuya lampen van de action met de smart life app en een ledstrip controller met de magic home app.
Wat belangrijk bleek is dat de scènes in deze apps moesten overeenkomen met de commando's. Zo heet 1 scene "chill", 1 scene "cool" en 1 scene "jungle".
Dit moet je als eerste goed hebben staan in de apps van de "provider".
Vervolgens zeg je tegen de assistant: synchroniseer mijn apparaten. Google snapt nu dat de scènes zo heten.
Hierna zet je de taal op Engels zeg je tegen de assistant "routines". Je komt hier in het scherm waar je de routines kunt aanpassen.
De standaard scènes doen het niet maar, je kunt wel een eigen routine maken. Ik heb behoorlijk lopen testen wat Google nou herkent en wat niet. het volgende werkt bij mij goed:
Ik zeg: "Chill modus activeren"
Mijn scene: Lampen gaan op warm wit.
Ik zeg: "Cool modus activeren"
Mijn scene: Lampen gaan op coole kleurtjes.
Ik zeg: "Jungle modus activeren"
Mijn scene: Lampen gaan op groen.
Ze doen het alleen wanneer je eerst de "actie" geeft dat de lampen ingeschakeld moeten worden en daarna de "actie" dat de scènes geactiveerd moeten worden.
Hierna zet je de taal op Nederlands en ze blijven perfect werken! 😁
Edit:
De rest doet het overigens niet zoals muziek activeren etc. Het gaat dus puur om scènes van lampen aan te sturen.
Ga binnenkort nog wel even verder stoeien.
[
Voor 4% gewijzigd door
RubenA op 29-04-2020 19:09
]