Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 15:50
Sahi_NL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:08:
Er is in de afgelopen week weer iets gewijzigd, Dingen die ik maanden standaard kon gebruiken werken niet meer:
  1. Hey Google, Luister naar Kink (doet nu: Okay ik speel KINK FM af op Sonos Keuken).. Kink FM bestaat niet, het is KINK, dus dit werkt niet meer.
Inderdaad, heel irritant dat het gewijzigd wordt, is er geen changelog ergens?

Voor Kink is het commando nu:
Hey Google, Speel radio Kink
of
Hey Google, Luister naar radio Kink

Ik gebruik altijd speel, luister werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jerry_a schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:50:
Vroeger gaf ik het commando "zet uit over 20 minuten" en ik kreeg keurig te horen dat mijn JBL link werd uitgezet over 20 minuten. Nu werkt dit ineens niet meer. Wat moet ik nu zeggen?
Deed je dit alleen met speakers? Of ook met bv lampen. Als ik zeg 'zet lampen uit over 5 minuten' dan krijg ik als reactie 'ik weet niet hoe ik je daarbij kan helpen'.

Hier staat:
It was announced at CES that a new feature called Scheduled Actions will be "coming out later this year, you will be able to ask the Assistant to turn on/off or start/stop a compatible smart device at the time of your choosing.
Dus nog even geduld. Als deze functie er überhaupt voor NL gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:37

jerry_a

doei

meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:01:
[...]

Deed je dit alleen met speakers? Of ook met bv lampen. Als ik zeg 'zet lampen uit over 5 minuten' dan krijg ik als reactie 'ik weet niet hoe ik je daarbij kan helpen'.

Hier staat:
It was announced at CES that a new feature called Scheduled Actions will be "coming out later this year, you will be able to ask the Assistant to turn on/off or start/stop a compatible smart device at the time of your choosing.
Dus nog even geduld. Als deze functie er überhaupt voor NL gaat komen.
Ik deed dit met mijn speaker. Deed het tot vorige week perfect.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
Bas_h78 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:52:
[...]

Inderdaad, heel irritant dat het gewijzigd wordt, is er geen changelog ergens?

Voor Kink is het commando nu:
Hey Google, Speel radio Kink
of
Hey Google, Luister naar radio Kink

Ik gebruik altijd speel, luister werkt ook :)
"Speel Kink" werkt bij mij altijd, en ik merk dat "Speel Radio 1" ineens weer werkt. 8)7
Een changelog zou wel prettig zijn inderdaad.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 18:29
Mr_Blobby schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:27:
[...]
"Speel Kink" werkt bij mij altijd, en ik merk dat "Speel Radio 1" ineens weer werkt. 8)7
Een changelog zou wel prettig zijn inderdaad.
AI die zijn eigen changelog ook schrijft. Moet wel kunnen.
Maar jullie doen net of er een software ontwikkelaar die schrijft.

if (speel variable) doe afspelen variable

heeft toegevoegd..

Het is een AI die computer veranderd dagelijks wat mensen veel gebruiken gaat die iets proberen te vinden wat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
Joostje123 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:33:
[...]

AI die zijn eigen changelog ook schrijft. Moet wel kunnen.
Maar jullie doen net of er een software ontwikkelaar die schrijft.

if (speel variable) doe afspelen variable

heeft toegevoegd..

Het is een AI die computer veranderd dagelijks wat mensen veel gebruiken gaat die iets proberen te vinden wat werkt.
De google assistant is geen autonome dienst, maar word (bij)gestuurd door ontwikkelaars en als die besluiten dat het niet logisch is om in Nederland BBC Radio 1 af te spelen (wat maandenlang het geval was), maar NPO Radio 1, dan zou ik dat graag ergens willen teruglezen. Het is nu uitproberen en hopen dat die reageert zoals je verwacht of iets is gecorrigeerd..

De documentatie is daarbij ook niet te vertrouwen want hier staat voor actie:
Luisteren naar de laatst beluisterde radiozender of het laatst beluisterde kanaal is het commando 'Zet de radio aan', 'Speel de radio af'
Bij mij gaat "Zet de radio aan" muziek afspelen op spotifify. "Speel de radio af" doet het wel.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-03 09:29
Als ik mijn nieuw nest protect apparaten wil koppelen dan kom ik niet verder. Druk op de + links bovenin de Google Home app, apparaat instellen, heb je al iets ingesteld?, zoek nest, druk op nest, dan moet je inloggen en daar gaat het fout. De melding is: Je wachtwoord is onjuist of je het je account gemigreerd, zodat je moet inloggen met Google. Het account is gemigreerd maar hoe log je dan in met Google als je al ingelogd bent???

Het is op dit moment niet mogelijk. Forum op the Nest website in het Nederlands en Engels staat vol met boze mensen. Wat een kutzooi :(

[ Voor 13% gewijzigd door andregroeneveld op 15-04-2020 18:09 ]

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik heb het al een keer eerder gepost, maar het lijkt alleen maar erger te worden.

Google luistert steeds slechter! Ik moet soms een simpele actie om een lamp uit te schakelen we 3x herhalen!

Vaak komt er boven in het balkje gewoon goed te staan wat ik gezegd heb, maar zodra ie gaat nadenken komt ie met totaal iets anders op te proppen...

Is hier niets aan te doen?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31
BlackShadow schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:03:
[...]

Ondertussen beide speakers met line-in aangesloten en als pair geconfigureerd, maar dan komt alles nog met enorme vertraging 8)7

Dan maar als 2 losse speakers in een groep. :'(
Ik heb nu al een hele tijd deze setup in gebruik als bureau speakers.
De 2 Max speakers zijn dus aangesloten via line-in.

Het probleem dat ik merk is dat een van de speakers regelmatig stiller en luider geluid afspeelt, dit is vooral te horen bij het luisteren naar muziek of video. Het lijkt dan alsof plots 1 van de 2 speakers enkele seconden stiller speelt.
Nog iemand die dit merkt?

Ik heb al een andere splitter gebruikt, alsook 2 line-out op mijn geluidskaart.
Bij het aansluiten van slechts 1 speaker heb ik dit nog nooit gemerkt.

Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:08
Tusk schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:17:
Ik heb het al een keer eerder gepost, maar het lijkt alleen maar erger te worden.

Google luistert steeds slechter! Ik moet soms een simpele actie om een lamp uit te schakelen we 3x herhalen!

Vaak komt er boven in het balkje gewoon goed te staan wat ik gezegd heb, maar zodra ie gaat nadenken komt ie met totaal iets anders op te proppen...

Is hier niets aan te doen?
Voicematch opnieuw instellen?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-03 09:29
andregroeneveld schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:56:
Als ik mijn nieuw nest protect apparaten wil koppelen dan kom ik niet verder. Druk op de + links bovenin de Google Home app, apparaat instellen, heb je al iets ingesteld?, zoek nest, druk op nest, dan moet je inloggen en daar gaat het fout. De melding is: Je wachtwoord is onjuist of je het je account gemigreerd, zodat je moet inloggen met Google. Het account is gemigreerd maar hoe log je dan in met Google als je al ingelogd bent???

Het is op dit moment niet mogelijk. Forum op the Nest website in het Nederlands en Engels staat vol met boze mensen. Wat een kutzooi :(
Dit is het antwoord van Nest:
Hi ,

This is Stacie from Nest Email Support. Hope this email finds you well.

I have gone through the case details and completely understand your concern that you ant to operate the Nest protect from Google home app, please not to worry I'll help you with all the required information.

I would like to inform you as Nest Protect is an safety device which alerts emergency situations. When appearing on multiple platforms we might miss notifications on emergency situation. Currently it is only available on Nest app. We might come up with the future plans on the Google Home app, we request you to please keep an eye on our website.

In case of further queries, I request you to please contact us back or click here to initiate the chat with us. If you'd like to check out additional resources, feel free to visit nest.com/support. Or if you need more help with this case, visit nest.com/help. When you contact us, refer to case number XXXXXXX.

Please feel free to get back for further assistance. Thank you for contacting Nest. Have a great day and stay safe!

- Stacie K | Nest Support

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is jullie ervaringen met het bedienen van een thermostaat via Google Home? Als ik vraag ‘hey Google, zet thermostaat op 16 graden’ dan duurt het redelijk lang (zeker 5 sec.) voordat ik te horen krijg ‘goed, ik zet thermostaat op 16 graden’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
meesje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:54:
Wat is jullie ervaringen met het bedienen van een thermostaat via Google Home? Als ik vraag ‘hey Google, zet thermostaat op 16 graden’ dan duurt het redelijk lang (zeker 5 sec.) voordat ik te horen krijg ‘goed, ik zet thermostaat op 16 graden’.
Om en nabij hetzelfde. Ik denk dat je home ook even wacht op "bevestiging" van de opdracht.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:57:
[...]

Om en nabij hetzelfde. Ik denk dat je home ook even wacht op "bevestiging" van de opdracht.
Ah thanks! Ik ben geneigd om vrij snel weg te lopen, of juist de in loop een opdracht te geven. Maar dan hoor ik de bevestiging niet meer. Ik moet daar even de juiste timing in vinden. ;) Idem bij het naar bed en de verlichting uit doen. Ik wacht altijd tot Ik het geluidje hoor. Ik vertrouw GH nog niet genoeg om na het zeggen van de opdracht direct dan naar boven te gaan. Straks staat de verlichting de hele nacht aan... :)

@Hmmbob Ik heb de vraag hier al eerder gesteld, maar nog geen antwoord voorbij zien komen. Wellicht Weet jij het. “Hey Google, hoe warm is het in de woonkamer?” levert de ingestelde temperatuur en de daadwerkelijk temperatuur op. “Hey Google, op welke temperatuur is de thermostaat ingesteld” levert de ingestelde temperatuur op. Maar met welk commando kun je nu alleen de gemeten/daadwerkelijke temperatuur opvragen? Dat lukt mij niet. Geen wereldschokkend probleem natuurlijk. ;) Ik ben er gewoon benieuwd naar.

[ Voor 29% gewijzigd door meesje op 18-04-2020 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
meesje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:45:
[...]
@Hmmbob Ik heb de vraag hier al eerder gesteld, maar nog geen antwoord voorbij zien komen. Wellicht Weet jij het. “Hey Google, hoe warm is het in de woonkamer?” levert de ingestelde temperatuur en de daadwerkelijk temperatuur op. “Hey Google, op welke temperatuur is de thermostaat ingesteld” levert de ingestelde temperatuur op. Maar met welk commando kun je nu alleen de gemeten/daadwerkelijke temperatuur opvragen? Dat lukt mij niet. Geen wereldschokkend probleem natuurlijk. ;) Ik ben er gewoon benieuwd naar.
Euh, géén idee.... Wij kijken gewoon op het scherm van de Toon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:54:
Hey Google, hoe hoog staat de thermostaat?
Vrijwel direct antwoord:
De verwarming is ingesteld op 20 punt 5.

Hey Google, zet de thermostaat op 20.
Vrijwel direct:
OK ik stel heating in op 20 graden.

Tado V2 thermostaat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Heb een Tuya thermostaat. En reageert direct wanneer ik met GA bijvoorbeeld vraag de temperatuur in te stellen.

Wanneer ik vraag: "Ok Google, hoe warm is het in de woonkamer?"
Dan reageert de speaker met:
"De temperatuur is ingesteld op 22 graden, met een huidige temperatuur van 21,5 graden"

[ Voor 45% gewijzigd door Artwido op 18-04-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Artwido @dragon2 Net weer even een test gedaan. Nu ook vrijwel direct. Ik heb zo’n dat ie overdag nog wat rumoer oppikte.
Nu nog steeds irritant dat ik niet alleen de gemeten temperatuur kan opvragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:05
meesje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:45:
[...]

Ah thanks! Ik ben geneigd om vrij snel weg te lopen, of juist de in loop een opdracht te geven. Maar dan hoor ik de bevestiging niet meer. Ik moet daar even de juiste timing in vinden. ;) Idem bij het naar bed en de verlichting uit doen. Ik wacht altijd tot Ik het geluidje hoor. Ik vertrouw GH nog niet genoeg om na het zeggen van de opdracht direct dan naar boven te gaan. Straks staat de verlichting de hele nacht aan... :)
Ik heb enkele “safety check routines” aangemaakt: om 0:00 gaat sowieso alle verlichting uit en om 08:00 gaat sowieso het slimme stopcontact uit. Zo staan niet onnodig dingen ingeschakeld, als ik van huis ben bijvoorbeeld.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nero22 schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:33:
[...]

Ik heb enkele “safety check routines” aangemaakt: om 0:00 gaat sowieso alle verlichting uit en om 08:00 gaat sowieso het slimme stopcontact uit. Zo staan niet onnodig dingen ingeschakeld, als ik van huis ben bijvoorbeeld.
Dat is een goeie! Thanks. Naast GH maak ik ook gebruik van HomeKit. Daarin zal ik deze automations inregenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
-

[ Voor 100% gewijzigd door Artwido op 19-04-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@meesje
Helaas werken de routines op GH voor de smart verlichting nog niet in het Nederlands maar wij hebben een widget op de telefoon waarmee we de routines kunnen starten.
Op de app kan ik sowieso controleren of een lamp of switch daadwerkelijk aan of uit is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cXJJrfTVFbY7bEZwCXIZRnFkDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AX50vTrX2hrRUkH76Y3XtSQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Artwido Iets dergelijks heeft iOS niet. Daarentegen bij ons gaan de telefoons niet mee naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-09 12:39
Ik heb 2 witte en 1 zwarte home mini. Wanneer ik zeg speel radio 538, zeggen de witten "oké ik speel radio vijfhonderdachtendertig." De zwarte zegt radio 538.
Ze hebben identieke firmware

Hoe kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een Chrome Cast uit mijn 'huis' verwijderd, verplaatst naar de zolder televisie en gekoppeld aan het account van mijn zoon.
Nu gaat het volume van zijn televisie toch nog steeds omlaag als ik iets zeg tegen mijn Home mini.

Ik snap niet hoe dit nog mogelijk is omdat ik alle koppelingen heb verbroken.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Medione1210 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:59:

Ik heb een Chrome Cast uit mijn 'huis' verwijderd, verplaatst naar de zolder televisie en gekoppeld aan het account van mijn zoon.
Nu gaat het volume van zijn televisie toch nog steeds omlaag als ik iets zeg tegen mijn Home mini.

Hey Google sync my devices?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
JoeZuCK schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:05:
[...]

Hey Google sync my devices?
Nee, Helaas. Maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Medione1210 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:59:

Naam van de locatie is ook anders?
Tegen de Mini al eens 'synchroniseer mijn apparaten' geroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dit zou mogelijk een oplossing zijn voor hen die problemen hebben dat de Home niet luistert naar ze:

nieuws: Google introduceert gevoeligheidsinstelling voor Hey Google-stemcommando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Rukapul schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:43:
[...]

Naam van de locatie is ook anders?
Tegen de Mini al eens 'synchroniseer mijn apparaten' geroepen?
Ja, andere naam, ander huis.
Synchroniseer ook al gedaan, zoals hierboven vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Medione1210 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:21:
[...]

Ja, andere naam, ander huis.
Synchroniseer ook al gedaan, zoals hierboven vermeld.
resetten naar fabrieksinstellingen lost problemen bij mij vaak wel op. Is daarna ook redelijk snel weer te configureren vanuit de home app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
mcetweaker schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:51:
[...]

resetten naar fabrieksinstellingen lost problemen bij mij vaak wel op. Is daarna ook redelijk snel weer te configureren vanuit de home app
Dat is inderdaad volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:53
Met regelmaat van de klok zitten er toch soms vreemde moves tussen van onze dierbare huisgenoot :/

"Hey Google, start TV" ==> herkent hij niet
"Hey Google, zet TV aan" ==> herkent hij wel

Waarom zou "start" geen universeel woord kunnen zijn om iets aan/uit te zetten? Duidelijker dan "start" kan het toch niet denk ik |:(

OT: Ondertussen een kleine maand Google Home en ben er wel tevreden van! Dit gebruik je natuurlijk geen 30 keer per dag maar zaken die ik dagelijks gebruik:

Ok Google, goedemorgen ==> Speelt het laatste Q-Music nieuws af, maakt melding van m'n afspraken, geeft tijd naar het werk weer en het weerbericht
Ok Google, zet lampen in de woonkamer aan/uit ==> Start m'n Hue lichten in de woonkamer
Ok Google, start Spotify
Ok Google, start airco in de woonkamer op 22 graden
Ok Google, schakel alle apparaten uit ==> Handig als we gaan slapen, moet ik nog minder moeite doen 😛
Ok Google, zet timer op 5 minuten voor de rijst ==> Voor bij het koken, kan je op hetzelfde moment nog een aparte timer activeren voor de saus
Ok Google, voeg afspraak toe om Collect & Go op te halen op vrijdag 24 april om 10u

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Stancke Zoals je zelf al aangeeft, je zegt toch ook “zet lampen aan”. Ik vind “zet TV aan” echt niet vreemd. Ik zeg echt niet tegen mijn vrouw of kind van “start jij even de tv?”. ;) Een woord als ‘start’ zou ik eerder gebruiken bij het activeren van bv een scène of reeds van commando’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:53
meesje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:30:
@Stancke Zoals je zelf al aangeeft, je zegt toch ook “zet lampen aan”. Ik vind “zet TV aan” echt niet vreemd. Ik zeg echt niet tegen mijn vrouw of kind van “start jij even de tv?”. ;) Een woord als ‘start’ zou ik eerder gebruiken bij het activeren van bv een scène of reeds van commando’s.
Ja, klopt maar "start" lijkt mij duidelijker dan "zet aan".

Zelfde nu met Spotify, "Hey Google, start Spotify" en dan begint ze Spotify te spellen... Zeg ik "Hey Google, zet Spotify aan", dan start het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stancke schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:38:
[...]

Ja, klopt maar "start" lijkt mij duidelijker dan "zet aan".

Zelfde nu met Spotify, "Hey Google, start Spotify" en dan begint ze Spotify te spellen... Zeg ik "Hey Google, zet Spotify aan", dan start het wel...
Bij een TV vind ik 'start' niet klinken in de NL taal, maar 'start' en dan een programma/app vind ik wel conform de NL taal. Dat is inderdaad vreemd. Voor Spotify zeg ik overigens "Hey Google, speel <artiest>".

Los van wat iemand fijn/logisch vind klinken, vind het belangrijkste dat commando's wel altijd blijven werken. Soms zie ik in dit topic reacties voorbij komen waarin wordt aangegeven dat bepaalde commando's opeens niet meer werken, maar voorheen wel. Dat vind ik wat minder. Zelf overigens nog niet ervaren, ik gebruik het vnl. voor het aansturen van domotica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenA
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 16:43
Hi People!

Ik weet niet of jullie dit al wisten, had er wel eerder over gelezen maar misschien is het handig voor iemand :)

Ik heb een deel van de routines werkend gekregen in het Nederlands!

Beetje mee aan het stoeien gegaan en dit zijn mijn bevindingen:

In het Engels laten staan werkt belabberd. Dus ik moest zorgen dat de assistant het in het Nederlands gaat begrijpen.

Ik gebruik in mijn huis de tuya lampen van de action met de smart life app en een ledstrip controller met de magic home app.

Wat belangrijk bleek is dat de scènes in deze apps moesten overeenkomen met de commando's. Zo heet 1 scene "chill", 1 scene "cool" en 1 scene "jungle".
Dit moet je als eerste goed hebben staan in de apps van de "provider".

Vervolgens zeg je tegen de assistant: synchroniseer mijn apparaten. Google snapt nu dat de scènes zo heten.

Hierna zet je de taal op Engels zeg je tegen de assistant "routines". Je komt hier in het scherm waar je de routines kunt aanpassen.

De standaard scènes doen het niet maar, je kunt wel een eigen routine maken. Ik heb behoorlijk lopen testen wat Google nou herkent en wat niet. het volgende werkt bij mij goed:

Ik zeg: "Chill modus activeren"
Mijn scene: Lampen gaan op warm wit.

Ik zeg: "Cool modus activeren"
Mijn scene: Lampen gaan op coole kleurtjes.

Ik zeg: "Jungle modus activeren"
Mijn scene: Lampen gaan op groen.

Ze doen het alleen wanneer je eerst de "actie" geeft dat de lampen ingeschakeld moeten worden en daarna de "actie" dat de scènes geactiveerd moeten worden.

Hierna zet je de taal op Nederlands en ze blijven perfect werken! 😁

Edit:
De rest doet het overigens niet zoals muziek activeren etc. Het gaat dus puur om scènes van lampen aan te sturen.

Ga binnenkort nog wel even verder stoeien.

[ Voor 4% gewijzigd door RubenA op 29-04-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bydvh
  • Laatst online: 16-09 16:38
Sinds een paar dagen gaan bij mij alle lampen in huis aan als het commando "lampen aan" geef. Dus niet alleen de lampen in de kamer waar mijn Sonos One staat zoals voorheen maar elke lamp in huis. Als ik zeg "lampen in de woonkamer aan" dan worden wel alleen de lampen in de woonkamer aan gezet. Voorheen was het niet nodig om de ruimte erbij aan te geven (wat ook onhandig is). Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 09:46
bydvh schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:33:
Sinds een paar dagen gaan bij mij alle lampen in huis aan als het commando "lampen aan" geef. Dus niet alleen de lampen in de kamer waar mijn Sonos One staat zoals voorheen maar elke lamp in huis. Als ik zeg "lampen in de woonkamer aan" dan worden wel alleen de lampen in de woonkamer aan gezet. Voorheen was het niet nodig om de ruimte erbij aan te geven (wat ook onhandig is). Hebben anderen hier ook last van?
Staat je Sonos nog in de goede ruimte in de app? Niet door een update geen ruimte toegewezen of zo?
Kan wel eens…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bydvh
  • Laatst online: 16-09 16:38
Serena schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:13:
[...]

Staat je Sonos nog in de goede ruimte in de app? Niet door een update geen ruimte toegewezen of zo?
Kan wel eens…
Daar dacht ik eerst ook aan maar ik heb het nog eens nagekeken en ze staan volgens de Google home app in de goede ruimte. Het gaat ook bij alle drie de Sonos One's die ik heb fout. Ook het synchroniseren heb ik gedaan zonder dat dit het probleem oplost.
Dat is toch wel een nadeel van de Google assistent, dat dingen die eerst goed werken spontaan niet meer werken. (Kon vroeger de kooktijd van een groente opvragen, nu krijg ik een of ander Engels recept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@RubenA
Ik ga dit zeker uitproberen.
Ook ik heb mijn huis vol met tuya lampen en schakelaars. En ik heb ook verschillende scènes aangemaakt.

Ik heb trouwens een vraag aan jou, omdat jij ook tuya lampen gebruikt.
Ik heb een automatische actie die mijn tuinlamp bij zonsopgang uitschakelt. Maar sinds enige tijd doet hij dat niet meer.
Gebruik jij ook toevallig de voorwaarde zonsop- en ondergang om een lamp te schakelen?
En werkt het bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 20:37
Artwido schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:35:
@RubenA
Ik ga dit zeker uitproberen.
Ook ik heb mijn huis vol met tuya lampen en schakelaars. En ik heb ook verschillende scènes aangemaakt.

Ik heb trouwens een vraag aan jou, omdat jij ook tuya lampen gebruikt.
Ik heb een automatische actie die mijn tuinlamp bij zonsopgang uitschakelt. Maar sinds enige tijd doet hij dat niet meer.
Gebruik jij ook toevallig de voorwaarde zonsop- en ondergang om een lamp te schakelen?
En werkt het bij jou wel?
Ik heb ook tuya lampen, bij mij werkt het goed. Wel moet je goed opletten bij het aanmaken van je automatische actie dat je hem niet op eenmalig laat staan, maar alle dagen van de week selecteert

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
TheFes schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:02:
[...]

Ik heb ook tuya lampen, bij mij werkt het goed. Wel moet je goed opletten bij het aanmaken van je automatische actie dat je hem niet op eenmalig laat staan, maar alle dagen van de week selecteert
Hij staat op alle dagen herhalen maar hij stond ook op de optie "volledige dag."
Dat heb ik nu aangepast naar de optie: "Dag (van zonsondergang tot zonsopgang ) "
Kijken of dat wel goed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3ay5SG9X7DCbIoWVIgPKDTrJY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPxVANOJvvDghryc5YOHsOfK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Artwido schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:11:
[...]

Hij staat op alle dagen herhalen maar hij stond ook op de optie "volledige dag."
Dat heb ik nu aangepast naar de optie: "Dag (van zonsondergang tot zonsopgang ) "
Kijken of dat wel goed is.

[Afbeelding]
Bij mij staat het zo, en werkt het (bij mij dus in ieder geval)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdxLNnYIEa0F8_nHRhdCoFwC8Z4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/baSIOm1xDWNuhlla9pgBnrEJ.png?f=fotoalbum_large

Dag/nacht zijn als je bijvoorbeeld een lamp koppelt aan een bewegingssensor en die alleen wil laten schakelen als de zon onder is

Overigens gaan we wel een beetje offtopic O-)

[ Voor 8% gewijzigd door TheFes op 29-04-2020 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:08
Bekend probleem, sonos update schijnt de boosdoener te zijn.
https://en.community.sono...signment-problems-6839459

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Ik heb ook sinds een paar dagen met het aansturen van de lampen mbv mijn sonos beam.
Als ik op de sonos beam, die in de woonkamer staat, de lampen aan wil zetten, zet hij die in de studeerkamer aan. In Hue en in Google home/assistant staan deze gewoon goed gegroepeerd.
Google meld dan ook over de sonos dat hij de studeerkamer aanzet 8)7 8)7 8)7

Ik lees nu pas hierboven in een reactie van maxoss dat er blijkbaar een fout in de update is..

[ Voor 5% gewijzigd door Megupe op 30-04-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Als ik de goodnight routine activeer, leest ie het huidige weer voor en vervolgens het weer voor morgen. Sinds een paar weken leest ie het huidige weer voor en het weer voor de rest van de avond.....daar heb ik dus niks aan. IEmand die dit ook heeft of weet hoe dit weer normaal te krijgen?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker73
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-01-2024
RubenA schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:57:
Hi People!

Ik weet niet of jullie dit al wisten, had er wel eerder over gelezen maar misschien is het handig voor iemand :)

Ik heb een deel van de routines werkend gekregen in het Nederlands!

Beetje mee aan het stoeien gegaan en dit zijn mijn bevindingen:

In het Engels laten staan werkt belabberd. Dus ik moest zorgen dat de assistant het in het Nederlands gaat begrijpen.

Ik gebruik in mijn huis de tuya lampen van de action met de smart life app en een ledstrip controller met de magic home app.

Wat belangrijk bleek is dat de scènes in deze apps moesten overeenkomen met de commando's. Zo heet 1 scene "chill", 1 scene "cool" en 1 scene "jungle".
Dit moet je als eerste goed hebben staan in de apps van de "provider".

Vervolgens zeg je tegen de assistant: synchroniseer mijn apparaten. Google snapt nu dat de scènes zo heten.

Hierna zet je de taal op Engels zeg je tegen de assistant "routines". Je komt hier in het scherm waar je de routines kunt aanpassen.

De standaard scènes doen het niet maar, je kunt wel een eigen routine maken. Ik heb behoorlijk lopen testen wat Google nou herkent en wat niet. het volgende werkt bij mij goed:

Ik zeg: "Chill modus activeren"
Mijn scene: Lampen gaan op warm wit.

Ik zeg: "Cool modus activeren"
Mijn scene: Lampen gaan op coole kleurtjes.

Ik zeg: "Jungle modus activeren"
Mijn scene: Lampen gaan op groen.

Ze doen het alleen wanneer je eerst de "actie" geeft dat de lampen ingeschakeld moeten worden en daarna de "actie" dat de scènes geactiveerd moeten worden.

Hierna zet je de taal op Nederlands en ze blijven perfect werken! 😁

Edit:
De rest doet het overigens niet zoals muziek activeren etc. Het gaat dus puur om scènes van lampen aan te sturen.

Ga binnenkort nog wel even verder stoeien.
Ik gebruik Olisto. Als je daar 'knoppen' aanmaakt (in het tab menu 'nu') en als je Olisto verbonden hebt met je Google Assistent, dan kun je deze ook activeren met: "Activeer <naam knop>". Zo kan ik middels een 'Activeer Nacht' alle lampen en apparaten uitschakelen :-)
(laatst werkte het niet meer, heb Olisto verbinding opnieuw ingesteld, en daarna werkte het weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
iemand een oplossing voor ghosted devices ?

In mijn home app alle connected services verwijderd, zoals hue.

Helaas blijven de lampen zichtbaar en ik kan ze niet verwijderen. Ook de service opnieuw koppelen lukt niet.

Nu zag ik een aantal oplossingen zoals een ander huis maken en daar die devices inzetten dan het huis verwijderen, maar dat werkt niet. Het huis is dan weg, maar de devices komen weer terug als beschikbare devices, maar niet toegewezen aan een huis.

Heb m'n devices al een gefactory reset, home app gedeinstalleerd, maar niets lijkt te werken.

Ik heb m'n hoop op jullie gevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 15:49
mcetweaker schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:46:
Ik heb m'n hoop op jullie gevestigd :)
Al eens "okay Google, sync my decives" geprobeerd?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Beefhead schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:12:
[...]

Al eens "okay Google, sync my decives" geprobeerd?
dank! Ja, en synchroniseer mijn apparaten. Overigens als ik dat nu weer probeer krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden bij 6 providers. Dat is raar want ik heb al die providers verwijderd.

Wat blijkt, al die providers zijn weer terug ;) . Dat is al eerder gebeurd en toen heb ik ze weer verwijderd. Ik heb dus blijkbaar ook niet te verwijderen services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34

Hulkr_

Hulkr_

Ik zat eens goed te kijken naar de screenshots van de app in de play store en daar zie ik zowaar een knop op een screenshot met daarop 'verzenden'. Volgens mij kan je daarmee omroepen. Nu kan ik me herinneren dat ik die knop eerder ook had maar bij mij is hij verdwenen. Hoe zit dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hulkr_ schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:07:
Ik zat eens goed te kijken naar de screenshots van de app in de play store en daar zie ik zowaar een knop op een screenshot met daarop 'verzenden'. Volgens mij kan je daarmee omroepen. Nu kan ik me herinneren dat ik die knop eerder ook had maar bij mij is hij verdwenen. Hoe zit dit bij jullie?
"Ok Google, roep om ......... " of "Ok Google, broadcast ..........".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34

Hulkr_

Hulkr_

Hmmbob schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:33:
[...]

"Ok Google, roep om ......... " of "Ok Google, broadcast ..........".
Ja dat is bekend maar zie de knop 'verzenden' op dit screenshot uit de play store
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbFRPhNIrY5gj7yQAKfbc_FEtD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDhI8NnYAwRuVyi2Eto8waMo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Nope, die heb ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Bij mij staat daar "bellen naar huis"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_9VLiOlyNJi2-Nh6R05ewqSIl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OAImWyg4upDIQQlitEJwWn1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 09:46
Artwido schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 06:12:
Bij mij staat daar "bellen naar huis"

[Afbeelding]
Huh? Bij mij staat er ‘Bel naar huis’. Gebiedende wijs dus. Hoe kan er zoveel verschil zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blJsbAwaXphXYf36r3EzGzONMIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbLxTeT7nsfLwCbXw7Rmw8F0.jpg?f=fotoalbum_large

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:03
Hey Google sensetivity is beschikbaar!! Maar uiteraard weer NIET voor de Nederlandse taal!! Snap het echt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

NoFate schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:28:
Hey Google sensetivity is beschikbaar!! Maar uiteraard weer NIET voor de Nederlandse taal!! Snap het echt niet meer
Op Nederlands en Engels werkt het iig wel goed :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Snippertje schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:06:
[...]

Op Nederlands en Engels werkt het iig wel goed :)
Bij mij is het grayed out op Nederlandse taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

NoFate schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:10:
[...]

Bij mij is het grayed out op Nederlandse taal
Anders tijdelijk even Engels toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Snippertje schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:12:
[...]

Anders tijdelijk even Engels toevoegen?
Ja, maar wat heeft het als nut, zal toch niet reageren op Nederlandse taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

NoFate schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:13:
[...]

Ja, maar wat heeft het als nut, zal toch niet reageren op Nederlandse taal
Instelling wijzigen en weer terugzetten? Of gewoon beide aan. Je kan gewoon Nederlands praten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Snippertje schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:11:
[...]

Instelling wijzigen en weer terugzetten? Of gewoon beide aan. Je kan gewoon Nederlands praten namelijk.
Kan ik idd wel eens proberen... Maar is weer typisch Google om alleen de Engelse hardware te ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:41
Er is geen Engelse hardware. Los van eventueel de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
new_guy schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:19:
Er is geen Engelse hardware. Los van eventueel de stekker.
De engsele taal dan, terwijl ze Google hardware met Nederlandse taal ondersteunen... Maar dan niet met de goeie features... Maar we moeten er wel evenveel voor betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

NoFate schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:28:
Schiet mij maar lek... waarom is een dergelijke functie taalgebonden? Google Nederland moet echt eens wat werk gaan verrichten. De achterstand met Engelstalige assistant wordt alleen maar groter ipv kleiner.
Ik denk aan:
-routines
-notities via Google keep e.a.
-herinneringen naar huisgenoten sturen
-continued conversations
-meerdere opdrachten in 1 zin
-gevoeligheid 'hey Google'

Maar uiteraard 'zijn we hier druk mee bezig' en komt het 'binnenkort' naar Nederland.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
LDVC schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:23:
[...]

Schiet mij maar lek... waarom is een dergelijke functie taalgebonden? Google Nederland moet echt eens wat werk gaan verrichten. De achterstand met Engelstalige assistant wordt alleen maar groter ipv kleiner.
Ik denk aan:
-routines
-notities via Google keep e.a.
-herinneringen naar huisgenoten sturen
-continued conversations
-meerdere opdrachten in 1 zin
-gevoeligheid 'hey Google'

Maar uiteraard 'zijn we hier druk mee bezig' en komt het 'binnenkort' naar Nederland.
Idd, vind het ook jammer, de leukste functies ontbreken gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb een abonnement op Google One.
Die geven ook support.
Ik heb daarom een balletje opgegooid over deze issue.
Ben benieuwd wat ze antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Artwido schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:55:
Ik heb een abonnement op Google One.
Die geven ook support.
Ik heb daarom een balletje opgegooid over deze issue.
Ben benieuwd wat ze antwoorden.
ben eens benieuwd, maar ik verwacht niet echt een positief antwoord, ... als je al een antwoord krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

wat ze moeten doen is de reactie sneller maken als de timer is afgelopen. Nadat de timer is bereikt hoor je een signaal, meteen bij het eerste signaal zeg ik 'hey google, verwijder timer' om de timer te verwijderen, echter luistert de speaker nooit. Ik moet het steeds 2 keer zeggen. Heel irri. Lezen jullie mee, google home-makers?
NoFate schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:25:
Idd, vind het ook jammer, de leukste functies ontbreken gewoon
ik heb liever nuttige functies dan leuke. Uiteindelijk is een pratende computer zoals in Star Trek Voyager mijn doel.

[ Voor 30% gewijzigd door Salvatron op 04-05-2020 18:41 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:08
Salvatron schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:33:
wat ze moeten doen is de reactie sneller maken als de timer is afgelopen. Nadat de timer is bereikt hoor je een signaal, meteen bij het eerste signaal zeg ik 'hey google, verwijder timer' om de timer te verwijderen, echter luistert de speaker nooit. Ik moet het steeds 2 keer zeggen. Heel irri. Lezen jullie mee, google home-makers?

[...]

ik heb liever nuttige functies dan leuke. Uiteindelijk is een pratende computer zoals in Star Trek Voyager mijn doel.
ik zeg gewoon "hey google stop" en dat werkt bij mij altijd prima.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
kruila schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:39:
[...]

ik zeg gewoon "hey google stop" en dat werkt bij mij altijd prima.
Hier ook.
Al bij "oké Google" reageert hij al en word het geluid zachter. Bij "stop" stopt hij direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:05
Ik hoef alleen maar “Stop” te zeg... schreeuwen. B)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
NoFate schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:27:
[...]

ben eens benieuwd, maar ik verwacht niet echt een positief antwoord, ... als je al een antwoord krijgt
Het antwoord was inderdaad dat zij daar te weinig van wisten. Ze gaven mij deze link:
https://support.google.co...3268046874&rd=2#contact=1

Maar dat is een soort q&a en geen live personen.
Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Artwido schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:25:
[...]

Het antwoord was inderdaad dat zij daar te weinig van wisten. Ze gaven mij deze link:
https://support.google.co...3268046874&rd=2#contact=1

Maar dat is een soort q&a en geen live personen.
Jammer
ja, je zal niet echt iemand vinden die ons meer kan vertellen over nieuwe features, vooral voor de NL/Vlaamse taal... zelfs onze marketing man op tweakers weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat daarbij nog komt dat diegenen die er wel iets over kunnen zeggen er niet over mogen zeggen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44
Ik heb regelmatig dat ik totaal geen speakergroepen meer zie in de google home app.
Of ik zie er maar 1 en net degene die ik niet nodig heb.
Eerder zag ik ze vrijwel altijd maar nu vrijwel niet meer.
Ik gebruik het vaak om het volume te regelen.
Heb niks veranderd en ik heb ooit eens gelezen dat je soms gewoon even moet wachten en vooral ervan afblijven dan werkt het vanzelf weer, maar helaas het blijft problemen geven.
Iemand dit ook en een eventuele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Even een korte vraag. Ik gebruik nu al ruim 2 jaar de google speakers en heb ze altijd op Engelse taal gehad om de laatste updates te hebben maar ook omdat dit in het begin het beste werkte. Alle lampen (Hue) en andere apparaten ook allemaal in het Engels.

Ik heb wel eens tijdelijk als tweede taal Nederland toegevoegd, maar dit zorgde ervoor dat ook het verstaan en praten in het Engels slechter werd; soms willekeurig Nederlandse antwoorden terug of hij hoorde het toch minder goed.

Hoe is dit nu, zijn er meer mensen die Engels primair gebruiken en Nederland secundair, en merken jullie dan dat er nog vaak verwarring is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
krouwen schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:06:
Even een korte vraag. Ik gebruik nu al ruim 2 jaar de google speakers en heb ze altijd op Engelse taal gehad om de laatste updates te hebben maar ook omdat dit in het begin het beste werkte. Alle lampen (Hue) en andere apparaten ook allemaal in het Engels.

Ik heb wel eens tijdelijk als tweede taal Nederland toegevoegd, maar dit zorgde ervoor dat ook het verstaan en praten in het Engels slechter werd; soms willekeurig Nederlandse antwoorden terug of hij hoorde het toch minder goed.

Hoe is dit nu, zijn er meer mensen die Engels primair gebruiken en Nederland secundair, en merken jullie dan dat er nog vaak verwarring is?
Eén taal werkt het beste maar ik merk wel dat hoe langer ik het op twee talen zet hoe beter het werkt. Ik zeg niet dat Google Home van je leert maar de support gaat wel steeds beter.

*knip*

Tijdens mijn zoektocht met bovenstaande ben ik achtergekomen dat je een Android TV ook aan je speakergroep met je Google Home kan koppelen sinds enkele dagen. Dus als je iets casts dan speelt hij het ook af op je Android TV tegelijk. De update is uitgebracht voor de in-built Cast functie van Android TV maar ik heb het helaas nog niet binnen. Maar misschien interessant voor degene die hier op zaten te wachten. :D

[ Voor 21% gewijzigd door polopolo150 op 05-05-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Heeft iemand zowel de Home mini als de Home nest?
Is de Home nest qua geluid de moeite waard ten opzichte van de Home mini?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Artwido schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:01:
Ik heb ze allebei, er zit wat verschil in maar misschien heb ik ze iets anders afgesteld, nee het is de moeite niet waard.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Artwido schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:01:
Ik heb ze beiden en ik vind er niet veel verschil in zitten. De Mini met micro USB aansluiting vind ik ook handiger dan de Nest mini's want werkt met elke micro USB kabel en lader. Je kan 'm ook aan een powerbank hangen en buiten gebruiken.

......

De Google Home speaker kost in Amerika nu nog maar 29 dollar.
https://www.droid-life.co...ome-is-just-29-right-now/

[ Voor 14% gewijzigd door Medione1210 op 06-05-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
Ik heb mijn Google Home collectie uitgebreid met een Nest Hub.

Momenteel gebruik ik mijn HomeWizard met een KlikAanKlikUit deurbel en DLink camera om foto's te maken van mijn visite.

Het mooiste is natuurlijk de overstap naar de Nest Hello, maar de kosten daarvan kijk ik nog niet overheen (€ 250,-).

Als ik een andere (compatibel) camera aansluit op mijn Hub, kan ik dan ook instellen dat als de deurbel gaat de Hub deze camera toont? De deurbel kan ik (waarschijnlijk) wel een signaal laten sturen naar IFTTT.

Ik hoor graag of dat kan, of dat er betere ideeën zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

CoachKoos schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:41:
Als ik een andere (compatibel) camera aansluit op mijn Hub, kan ik dan ook instellen dat als de deurbel gaat de Hub deze camera toont? De deurbel kan ik (waarschijnlijk) wel een signaal laten sturen naar IFTTT.

Ik hoor graag of dat kan, of dat er betere ideeën zijn ;)
Hier zit over het algemeen een flinke delay in (>10 seconden), dus wellicht is je bezorger al weg als het beeld op je camera verschijnt

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
LDVC schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Hier zit over het algemeen een flinke delay in (>10 seconden), dus wellicht is je bezorger al weg als het beeld op je camera verschijnt
Daar las ik al wat berichten over. Wist niet of dat nog steeds was, maar begrijp dus van wel...

Het is trouwens niet voor de bezorger, maar om me te waarschuwen voor mijn schoonouders :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ik krijg net toch even een dikke diss van Google Assistant... Ik pauzeer een film met "Hey Google pauzeer film". Werkt prima via de Harmony Hub. Daarna wil ik de film weer van pauze afhalen, maar dat snapt mevrouw niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJN6TsGpARSXhZItzfSeq-btaNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T163mFgoY2o9t67fpbWJLjtY.jpg?f=fotoalbum_large

Heel verhaal begint ze, dus ik zeg "Hey Google, hou je bek". Zet ze de hele film uit... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Laatst online: 12-09 13:17
barrymossel schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:52:
Ik krijg net toch even een dikke diss van Google Assistant... Ik pauzeer een film met "Hey Google pauzeer film". Werkt prima via de Harmony Hub. Daarna wil ik de film weer van pauze afhalen, maar dat snapt mevrouw niet:

[Afbeelding]

Heel verhaal begint ze, dus ik zeg "Hey Google, hou je bek". Zet ze de hele film uit... _/-\o_
Ik kijk via de Chromecast, maar daar is het heel eenvoudig:
"Hey Google, Pauze" zet de film/serie op pauze.
"Hey Google, Hervat" zorgt ervoor dat de film/serie weer verder gaat.

Ik weet niet of het op de Harmony Hub ook zo werkt, maar zou dat wel intuïtief vinden in ieder geval.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
YdieresiS schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:02:
[...]

Ik kijk via de Chromecast, maar daar is het heel eenvoudig:
"Hey Google, Pauze" zet de film/serie op pauze.
"Hey Google, Hervat" zorgt ervoor dat de film/serie weer verder gaat.

Ik weet niet of het op de Harmony Hub ook zo werkt, maar zou dat wel intuïtief vinden in ieder geval.
Bij de Harmony Hub moet je de activiteit erbij zeggen, dus Film/Netflix/TV/whatever. En volgens mij werkte speel [activiteit] af voorheen wel. Nu dus niet, maar goed, het kan ook met hervat of afspelen of zelf pauzeer (twee keer pauze is play bij de film activiteit). Maar daar ging het ook niet echt om.

Wel dat ze gewoon de film op stop zet als ik een beetje grof in de mond word :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Laatst online: 12-09 13:17
barrymossel schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:23:
[...]
Direct afgestraft dat gedrag :+ :+

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:42
Elke dag tot gisteren: “hey Google, speel Top Hits NL.” Google: “ok ik speel Top Hits NL af via Spotify” Vandaag: “ik weet niet hoe ik hier mee kan helpen” Hoe kan een functie ineens niet meer werken?? Meerdere pogingen, meerdere afspeellijsten.. Ellende..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
barrymossel schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:23:
[...]

Bij de Harmony Hub moet je de activiteit erbij zeggen, dus Film/Netflix/TV/whatever. En volgens mij werkte speel [activiteit] af voorheen wel. Nu dus niet, maar goed, het kan ook met hervat of afspelen of zelf pauzeer (twee keer pauze is play bij de film activiteit). Maar daar ging het ook niet echt om.

Ik denk dat "hou je bek" hetzelfde doet als "stop". En bij "stop" wordt ook wel eens de Harmony Hub stop geïnitieerd bij mij. Zo wilde de GH wel eens zomaar triggeren, en dan ook het volume van de TV dimmen (terwijl ik via mijn Nvidia Shield iets aan het kijken was), en als ik dan "stop" zei, gebeurde het ook regelmatig dat de film stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
ComTech schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:57:
Ik heb regelmatig dat ik totaal geen speakergroepen meer zie in de google home app.
Of ik zie er maar 1 en net degene die ik niet nodig heb.
Eerder zag ik ze vrijwel altijd maar nu vrijwel niet meer.
Ik gebruik het vaak om het volume te regelen.
Heb niks veranderd en ik heb ooit eens gelezen dat je soms gewoon even moet wachten en vooral ervan afblijven dan werkt het vanzelf weer, maar helaas het blijft problemen geven.
Iemand dit ook en een eventuele oplossing?
Even schaamteloos m'n eigen quoten.
Ik blijf problemen hebben met 1 speaker in een speakergroep.
Een nest mini wil geen geluid meer afspelen.
In de home app is hij ook niet bereikbaar zegt hij.
Als ik het via mijn iPad doe wel hoe vaag maar goed.
Nu heb ik hem maar compleet gereset en als ik hem dan opnieuw wil instellen krijg ik dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDLnjtBe99FBM3Nky7FN3aacYTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a82FbL7Jhy7YHODzarCezFrn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb niks veranderd aan mijn WiFi netwerk en het werkte eerder prima.
Uiteraard zit ik in hetzelfde WiFi netwerk.
Iemand tips ?

[ Voor 1% gewijzigd door ComTech op 10-05-2020 19:13 . Reden: Zelfde WiFi netwerk toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:56
ComTech schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:12:
[...]

Even schaamteloos m'n eigen quoten.
Ik blijf problemen hebben met 1 speaker in een speakergroep.
Een nest mini wil geen geluid meer afspelen.
In de home app is hij ook niet bereikbaar zegt hij.
Als ik het via mijn iPad doe wel hoe vaag maar goed.
Nu heb ik hem maar compleet gereset en als ik hem dan opnieuw wil instellen krijg ik dit.
[Afbeelding]

Ik heb niks veranderd aan mijn WiFi netwerk en het werkte eerder prima.
Uiteraard zit ik in hetzelfde WiFi netwerk.
Iemand tips ?
Ik had in't begin toen ik mijn Minis had ook last dat ze random niet meer bereikbaar waren.
Ze hadden nochtans internet-toegang want ik kon dingen vragen wat moest opgezocht worden.
Het bleek een probleem met mijn wifi/netwerk-configuratie te zijn. Het was opgelost door in mijn Unifi-controller de 'Auto-optimize Netwerk' functie uit te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Fire69 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:55:
[...]

Ik had in't begin toen ik mijn Minis had ook last dat ze random niet meer bereikbaar waren.
Ze hadden nochtans internet-toegang want ik kon dingen vragen wat moest opgezocht worden.
Het bleek een probleem met mijn wifi/netwerk-configuratie te zijn. Het was opgelost door in mijn Unifi-controller de 'Auto-optimize Netwerk' functie uit te zetten...
Goede tip toevallig heb ik unify apparatuur, meteen gekeken in mijn unify controller maar het staat al uit.

Heb voor de 4e keer de nest Mini gereset en hij deed het na het instellen nog niet, nu een uur of wat later ineens kan ik hem weer bedienen vanuit de home app.
En de speakergroep werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-09 22:05
Hi,

ik wil binnenkort ook gaan beginnen met Google home icm philips hue en dergelijke.

Kan iemand mij vertellen of ik ook een Chromecast nodig heb voor spraakcommando zoals bijv. "Hey google, speel Breaking Bad op netflix af". Of verschilt dit per TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
mrjobby schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:29:
Hi,

ik wil binnenkort ook gaan beginnen met Google home icm philips hue en dergelijke.

Kan iemand mij vertellen of ik ook een Chromecast nodig heb voor spraakcommando zoals bijv. "Hey google, speel Breaking Bad op netflix af". Of verschilt dit per TV?
Je hebt een Chromecast nodig, maar veel moderne TV's hebben die ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
TheFes schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:05:
[...]

Je hebt een Chromecast nodig, maar veel moderne TV's hebben die ingebouwd.
Check, je bevestigd mijn vermoeden.

Ik heb de Samsung QLED QE55Q64R Zilver. Daar zit helaas geen Chromecast ingebouwd dus die komt op mijn verlanglijstje.

Ik heb een soortgelijke vraag voor het afspelen van muziek op mijn geluidset. Ik heb de soundbar Samsung HW-Q70R en zag dat deze geen Google Assistant ondersteuning heeft (wel Amazon Alexa...). De Chromecast Audio wordt niet meer verkocht las ik dus vraag ik mij af of er een manier is om een opdracht als "Hey Google, speel de afspeellijst Zomer Hits van spotify op de soundbar" te laten werken. Dit kan via de televisie werken, maar ik zou graag, als het mogelijk is, dit ook zonder de televisie kunnen doen. (en bij voorkeur zonder gebruik van Bluetooth)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
-- excuus, had zelf niet goed gekeken en een vraag gesteld. Kan niet verwijderen helaas --

[ Voor 83% gewijzigd door mrjobby op 11-05-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:07
mrjobby schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:01:
-- excuus, had zelf niet goed gekeken en een vraag gesteld. Kan niet verwijderen helaas --
Zelf geen ervaring hiermee, maar moet volgens mij gewoon lukken als je ze toevoegt als 'device'. Had je dat al gedaan? Zie hier het stappenplan:

https://support.smartthin...ssistant-with-SmartThings

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Pagina: 1 ... 91 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...